Gå til innhold

En lettere vår!


Gjest 2+m
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mittår!

Olivias: Gratulerer med knallstart! :)

 

Rosa: Jeg forstår deg så godt! Håper du snart får bli frisk!

 

Veiedag. Var på stedet hvil i dag. Det er igrunn helt greit denne gangen, siden jeg gikk ned to kg forrige uke. Da får det stabilisert seg, så det ikke går for fort. Dog ble jeg motivert til å satse videre, for neste uke vil jeg se at jeg er under 80!

 

Fortsatt syk. Isj! Zumbaen måtte gå ut i kveld også! Litt irritert over det. Vil bli frisk nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)/> Har fulgt med i denne tråden en stund, og er mektig imponert over pågangsmotet og energien her, herlig inspirerende tråd :D/> Tenkte det var på tide å presentere meg, for jeg kunne gjerne tenkt meg å delt denne veien videre med dere :D/>

 

Det er ikke første gangen jeg går denne veien.. Jeg har gått på GR kurs tidligere, og gikk da ned 14 kg. Nå, halvannet år etter er de jommen tilbake... Æsj, at det går an å være så teit... :blink:/>

Men her er jeg altså nok en gang, mer motivert enn noen gang, og klar for å ta oppgjøret med kiloene en gang for alle!

 

Lei av bukser som strammer, lei av å være selvbevisst for magen, og konsekvent velge klær som dekker på mest mulig flatterende måte.. Lei av å skjemmes og føle meg dårlig for kroppen min. Nok er nok. Rett og slett!

 

Jeg startet på kurs sist torsdag, og vekt er 81,6 kg. Jeg skal ned til minst 70 kg, helst 67 (der vet jeg at jeg virkelig trives!) Men jeg er fornøyd på 70 også. Absolutt!!! :lol:/>

TENK å kunne møte sommeren minst 10 kilo lettere? Det hadde vært helt fantastisk!

 

Jeg ligger på meny 2 (minus 100 kcal), og skal etter planen få i meg ca 1500 kcal daglig. Det er absolutt ikke noe problem å få i seg NOK, for jeg er snarere vant til å proppe minst det dobbelte inn..Jeg er så veldig, veldig glad i mat og virkelig en søtmoms.

Men jeg vet veldig godt hva jeg BØR spise, vet hva som er sunt og hva som er usunt. Så nå er planen å rett og slett holde stødig kurs mot målet, og gjerne sammen med dere :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...oppdaget nå at denne tråden slett ikke var ny, men at dere har fulgt hverandre en god stund. Januar 2012 leste jeg som januar 2013...

Knegg knegg :D Da er det kanskje litt sent å slenge seg med her, men inspirerende lesing har det vært iallefall :)

 

Lykke til videre med nedgangen! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Så kjekt at du lot høre fra deg, ellena! Vi vil veldig gjerne ha deg med i tråden! Kjekt å høre at den inspirerer!

 

Ser vi er i ganske lik situasjon, nokså lik vekt og samme mål om 70 minus.

 

Ja, de buksene som strammer har jeg opplevd litt for mange ganger, jeg også. Skjønner hva du snakker om. I går dog, opplevde jeg at en av dem sitter løsere nå. Det er supermotiverende for å holde på motivasjonen videre nedover.

 

Vi skal klare dette!

 

Velkommen i tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere - deg også ellena. Jeg flirer av ordet ditt T E I T. Det er jo fantastisk :)

 

Rapport uke to; 78,5 kg, minus 1,2 - tilsammen 4,6. Yo!

 

Jeg er nokså frisk og rask, men formen til mann og barn har vært ei plage. Gjorde et hederlig husmorforsøk og bakte kanelsnurrer. En ble til to og to til ti. My lord, for en selvdisiplin. Ellers er det blitt Twist til middag (også de ekle som jeg ikke liker) og popcorn på kino (vi snakker ei bøtte og jeg delte ikke med noen).

 

Småbarnslivet er ingen hemsko. Vi må snu det til en fordel, for tenk så lite vi sitter stille???

 

Jeg har ikke mange talenter eller ting presten kan skryte av den dagen jeg reiser, men det er E N innstilling jeg har hatt lenge og som jeg håper kan smitte. Det er treningsglede, også F Ø R trening. Jeg synes utelukkende det er fritid og lykke å trene. Søvn, tunge legger og mange gjøremål er ingen unnskyldning, heller en begrunnelse. Og dere: P U L S K L O K K E! Det er fantastisk motiverende. Kvalmt sagt av meg, men faktisk sant. Jeg hadde veid 1000 kg hvis ikke...

 

Sender M A S S E motivasjon og ønsker for denne uka til D E R E!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

...oppdaget nå at denne tråden slett ikke var ny, men at dere har fulgt hverandre en god stund. Januar 2012 leste jeg som januar 2013...

Knegg knegg :D/> Da er det kanskje litt sent å slenge seg med her, men inspirerende lesing har det vært iallefall :)/>

 

Lykke til videre med nedgangen! B)/>

 

ellena, -jeg syns du passer godt inn her hos oss likevel, -selv om ikke tråden er ny. Du er velkommen til å være med oss i kampen mot målet. Noen av de som var aktive i tråden i starten har falt ut, men mange er kommet tilbake og nye er kommet med. Vi som er aktive nå, har ganske likt mål som deg. Bli her hvis du vil!

 

Olivias: Gratulerer med flott nedgang!!!

Så bra du har den gode evnen til å glede deg over trening! Jeg kjenner meg igjen. Håper mine bein og armer snart er fri fra nerveskaden så jeg også kan trene igjen! Har gått glipp av tre uker med zumba, redcord og svømming nå! Rastløs!

 

Veiedag idag: 79,1 kg. Ned 0,9kg siden sist uke. Liker. :)

 

Har fortsatt ikke rørt godteri siden 2. januar!!!!!!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Ny veiedag i dag: Fortsatt 79,1 -samme som sist uke. Og DET er jeg storfornøyd med å ha klart siden jeg har vært tre dager på seminar på hotell med flust i deilige fristelser rundt meg døgnet rundt. Joda, jeg tillot meg å smake og nyte helgen, men med måte, og så var jeg veldig flink ellers i uken, så litt nedgang i uken og oppgang i helgen gikk akkurat i null. Satser på å se 78 neste uke! :)

 

Og så oppdaget jeg i helgen at jeg har passert EN HEL MÅNED uten å røre godteri!!!!!!!!! Føler meg flink og det gir et lite løft, det trengs. Har smakt litt på chips og popkorn og slikt, men ikke noe sjokolade, smågodt, osv, (sukkerholdige ting)- ei heller brus. Er kommet over suget og abstinensperioden, så det går helt fint. Men er klar over at dersom jeg smaker, er jeg i garnet igjen....

 

Er blitt litt bedre i armer og ben nå, så i kveld skal jeg forsøke zumba igjen. Krysser fingre for at det går.

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Mittår!

Å jada, - jeg hadde HELT rett!

 

Som jeg avsluttet med sist jeg skrev, smaker jeg en ENESTE ting, selv om jeg har holdt meg unna sukker i over en måned, havner jeg på kjøret igjen! Har fått bekreftet at det er rett. Var i Oslo med mannen og unnet meg noe godt. Ikke lurt. EN sjokolade så veller suget tilbake.

 

Har ikke lagt på meg så mye, men i hvert fall ikke gått ned. Bursdag for guttungen min til helgen, -SÅ har jeg fått mannen min med meg på å satse sammen frem mot sommeren. Da blir det nok lettere. SKAL nå målet denne gangen, nemlig. Nå børstes støvet av, og målet skal nås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Åh, så godt det gjør å kjenne at jeg er i gang igjen! Jeg har vært tvunget til langt opphold herfra pga skade og sykdom, men nå er jeg på beina og skal fortsette der jeg slapp. Det kipe er at medisinene jeg måtte ta, ga med 16 tilleggskilo! Jeg kunne sagt mye om hva jeg syns om det... Men nå skal jeg fokusere positivt og bli kvitt dem, alle sammen.

 

Jeg var oppe i 96kg da jeg endelig fikk avslutte medisinering. Har kommet meg ned igjen til 89kg, og peiler nå videre nedover. Jeg skal forsøke å klare 85 til 1. november. Håper å være helt i mål med 20 kg ned i god tid før påske. Jeg fyller 40 år i januar, og hadde egentlig drømt om å gi meg selv en sunn helse og kropp som har kommet i mål, i bursdagsgave... Men til påske er nok mer realistisk.

 

Jeg vil i hvert fall være så grei med meg selv at jeg entrer 40-årene på en bedre måte enn jeg har levd 30-årene, med stadig jojoslanking og misfornøyd tilværelse. 40-årene mine skal bli sunne og friske og positive. Jeg ønsker å bruke energien og fokuset mitt på kjekkere ting enn stadig tanke på overvekt. Det skal jeg klare! Er du med?

 

Men om jeg skal nå målet rundt 40-årsdagen, begynner jeg å få det travelt... :P Så nå skal det bakes knekkebrød og Ingers Rugbrød! Det er to av mine mange nøkler til vektnedgang. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt det gjør å kjenne at jeg er i gang igjen! Jeg har vært tvunget til langt opphold herfra pga skade og sykdom, men nå er jeg på beina og skal fortsette der jeg slapp. Det kipe er at medisinene jeg måtte ta, ga med 16 tilleggskilo! Jeg kunne sagt mye om hva jeg syns om det... Men nå skal jeg fokusere positivt og bli kvitt dem, alle sammen.

 

Jeg var oppe i 96kg da jeg endelig fikk avslutte medisinering. Har kommet meg ned igjen til 89kg, og peiler nå videre nedover. Jeg skal forsøke å klare 85 til 1. november. Håper å være helt i mål med 20 kg ned i god tid før påske. Jeg fyller 40 år i januar, og hadde egentlig drømt om å gi meg selv en sunn helse og kropp som har kommet i mål, i bursdagsgave... Men til påske er nok mer realistisk.

 

Jeg vil i hvert fall være så grei med meg selv at jeg entrer 40-årene på en bedre måte enn jeg har levd 30-årene, med stadig jojoslanking og misfornøyd tilværelse. 40-årene mine skal bli sunne og friske og positive. Jeg ønsker å bruke energien og fokuset mitt på kjekkere ting enn stadig tanke på overvekt. Det skal jeg klare! Er du med?

 

Nå skal det bakes knekkebrød og Ingers Rugbrød! Det er to av mine mange nøkler til vektnedgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det LilySlimen da.... Må innrømme det var nedtur å måtte endre kilostatus fra 79 til 89 kilo!!! Ja, hele linjen måtte utvides, for den gikk bare fra 83 til 68 kg før, nå måtte den utvides til å starte på 89kg.... Men med samme sluttmål. Og jeg vet det er mulig å få det til. Det koster, men det gir vanvittig mange bonuser å holde ut. Gleder meg til å komme i bedre form. Få mer energi, føle at kroppen er lettere å bære. Nå når jeg ligger på rygg om natten kjennes det ut som jeg har en tokilos melpakke liggende oppå magen. Det gjør det så tungt for pusten. Jeg husker at sist jeg kom meg under 80 kg, hadde jeg ikke det problemet lenger. GLEDER meg!

 

Og så gleder jeg meg til å åpnet «om litt-skapet» mitt med alle de fine klærene jeg ikke har fått brukt på lenge fordi de har vært for trange. Å, så godt det skal bli! :)/>/>

 

Ok, -da var startskuddet gått!

Har nevnt det tidligere i tråden, men kan nevne, om du skulle være ny i tråden og ikke har lest hele, -min veiedag er søndag, slik at jeg skjerper meg gjennom helgene også. Tenk om jeg klarer 88kg til da! Skal prøve holde meg unna badevekta frem til da. ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada! Nå er jeg i sving! Herlig følelse å føle seg på sporet igjen. :)

 

Fikk en god styrkeøkt i går. Og kosten var fin. Jeg teller ikke kalorier. Jeg vet fra tidligere kurs hva og hvor mye jeg kan spise. Og vet at når jeg klarer holde meg til det, går vekta ned.

Holder meg til hjemmebakt knekkebrød og GROVbrød, med variert pålegg, i tillegg til middager med mye grønt. Maten er i grunn ikke min største utfordring, det er helgeutskeielser i form av pizza og snacks som har vært min utfordring og som jeg må fokusere hardt på å begrense nå.

 

I dag skal jeg svømme en time. Var i himmelen på lørdag, da jeg opplevde at nakkeprolapsen min er blitt så mye bedre at jeg kunne svømme igjen uten å svømme på meg hodepine og nakkesmerter.

 

Middagsmeny i dag: Fargerik salat med nygrillet kyllingkjøtt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en times svømming i går. Veldig fornøyd med det.

 

I dag har jeg trosset vær og vind og fått meg en lang og frisk tur. Gikk i halvannen time.

 

Har klart å motstå både søtsug og kake på jobben. :)

 

Veldig spent på veiing søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går. Det kunne gått bra... sleit litt i to besøk i løpet av helgen... :( Er temmelig sikker på at jeg klarte meg godt i uken, kjente på kroppen at jeg hadde trent mye og spist riktig, men så har det nok snudd i besøkene. Dritt!! Men jeg så da 88-tallet, slik jeg håpet, det var bare det at det er et desimaltall der bak... og det var ikke akkurat 88 blank, det var 88,8. Men jeg er på rett vei. Og jeg er temmelig klar over hva som er min største utfordring: Kos i helgene og det å gi litt blaffen fordi det er helg. Utrolig teit, egentlig. Men nå er det full skjerpings. Jeg kan fortsatt nå mitt første delmål. :)

 

Bretter opp armene, børster støvet av meg og står på i ny uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...