Gå til innhold

En lettere vår!


Gjest 2+m
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mittår!

Så flink du er, 40_og_fantastisk_til_sommeren! Det er motiverende å lese det DU skriver, også! Hva trener du? Pastasalat høres ganske safe ut i forhold til å ikke ha kontroll over måltidet. Mye sunt i den retten, så kos deg med den og med selskapet med datteren din! Gratulerer med dagen! :) Så bra du klarte å tenke som du gjorde på vekta i går! Jeg kjenner meg veldig igjen i den med å bli så fornøyd at vi tillater oss for mye! Det er derfor jeg holder meg unna denne uken! Men jeg har hatt veldig lyst å kikke flere ganger. Vært litt utolmodig, i vente på søndagen. Er veldig spent på hvilket tall jeg ser i morgen! ANER ikke hvordan jeg ligger an. Men det aner meg at det har gått bra, for jeg tror klærne sitter enda litt løsere nå.

 

Bessa, kjekt å lese om planene dine! Jeg syns det er lurt å kjøre slike avtaler med seg selv, som du har gjort.

 

Cilen, kos deg i besøk i helgen!

 

Ute skinner solen og jeg har sett SNØKLOKKER i dag!!!! Ju-hu!!! Herlig at det går mot vår! Må ut en tur før sola forsvinner! Snakkes senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Stikker innom igjen jeg.......

 

Datra hadde ikke lyst på pastasalat. :o Og siden hun hadde bursdag, så ble jeg med på kyllingkebab og brus. Jaja, så lett snur hodet på flotte tanker, når man er sulten. Var på en 70 min tur i skogen før jeg dro på middag. Så her er det "luft og kjærlighet" resten av dagen.

 

Men slike "annerledes"-dager vil vi møte på, og det passer aldri å slanke seg seg. :blink:

 

Men jeg har tenkt litt på hvordan jeg skal "takle" denne utskeielsen. Og det første som slår meg er at jeg må være ærlig ovenfor meg selv ( og kanskje dere), og si det som det er.......

 

Som jeg skrev angående snikveiinga mi, så er det fort gjor tå lure seg selv med rare tanker om å tillate seg utskeielser. Men det kjente jeg på at jeg ikke gjorde i dag.

Jeg tenkte "okey, så blir det slik i dag...... Liker det ikke, men denne dagen er for datra mi." Og på turen hjem så har jeg bestemt meg for at denne middagen og brusen skal ikke ødelegge for meg. Jeg får bare fortsette. Og kan fortsatt melde "3 uker uten godis og snacks, og BARE 1 brus til bursdagen".

Det betyr jo ikke at hele prosjektet mitt har gått i dass..... Det er bare å fortsette på samme viset, for det fungerer jo..

 

Vet ikke om dere skjønner og forstår hva jeg skriver her. Men det handler vel litt om at underbevisstheten vår lurer oss litt....

 

 

Kan vel fortelle litt om meg selv ; 40 til sommeren, gift, tre barn på 19, 16 og 10 år. Jeg er lærer i 100% stilling. Bor på Nordmøre. Trener mest ved å gå turer i skog og mark (blir mye asfalt nå med blankisen rundt oss) har begynnt å jogge igjen. Fikk kettlebells hjem forrige uke, og skal få ryddet plass til en treningskrok de nærmeste dagene. Gleder meg på vår og sommer, så jeg kan opp lia og på fjellet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Det gikk jo bra jo! -0,7 ned denne uka og, tross middag ute og masse vann pga mensen som kom i dag...... :angry:

 

Da har jeg klart 2,1 kilo på 3 uker, og det er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Gratulerer, 40_og_fantastisk_til_sommeren! Så flink du har vært! Godt jobba! Og så bra at du klarte å tenke så fornuftig etter bursdagsfeiringen! Tenker på det du skrev i går kveld. Keep up the good work! :)

 

Selv kunne jeg ha brølt i morges! (men klarte ta meg sammen…) Syns jeg har vært superflink hele uken. Ingen utskeielser, passelig mengde mat og mye trening. Og vekten har ikke rikket seg!!!!!!!! Faktisk viste den 300g opp!!!!!! :angry:

 

Kjente jeg måtte drøye med å rapportere til dere, ellers ville innlegget mitt blitt vanvittig negativt ladet! :mellow:

 

Heldigvis klarte jeg tenke fornuftig. Jeg er nemlig sikker på at det har forsvunnet fett fra kroppen. Jeg ser det jo! Kan bare ikke dokumenteres med tall siden jeg ikke bruker målbånd, men jeg ser og kjenner det på klærene, og jeg er nokså sikker på at jeg ikke bare innbilder meg at det ser noe bedre ut i speilet, også. Så da må min konklusjon være at det faktisk er mer muskelmasse jeg har fått, pga trening, og at det er den som gjør at totalvekten ikke har gått ned. Teorien min er i hvert fall at jeg har gått opp i vekt i form av muskelmasse og ned i fettmasse, selv om det ikke viser på badevekta. Men strammere har det blitt. :)

 

Utrolig hvordan vi kan låse oss til de tallene på vekta! Jeg kunne lett ha gitt opp i dag, siden jeg har jobbet så hardt uten å se lavere tall. Men nei, - når fikk jeg virkelig kampvilje her! Neste søndag skal tallet følge etter!

 

Jeg er klar over at kroppen nå kan tro at det er hungersnød, siden jeg har tatt av noen kilo siden nyttår, og dermed kan kroppen tviholde på det den har for å klare seg gjennom krisen… Det kan være svaret. Men jeg tror like mye på at det er opp i muskelmasse. Og da er jo bonusen at forbrenningen min øker i neste omgang.

 

Her gjelder det å holde motet oppe!

 

Ute stråler solen i det kalde været, og jeg skulle virkelig gått meg en lang tur og sugd til meg lyset og energi. Men vi får middagsbesøk snart. Gleder meg selvsagt til å se igjen venner vi ikke har sett på en stund, men om jeg rekker tur før det mørkner vet jeg ikke. Kanskje jeg kan få dem med ut etter middag, hvis de har kledd seg for det? Skal i hvert fall servere chicken tandori, ris og salat til middag, her går det i hvitt kjøtt. Har kontroll på middagen. De ville ta med seg noe til kaffien, så vi får se om jeg klarer forholde meg til fristelser på en god måte.

 

Ha en fin solskinnsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Det er jo forresten ikke krise, med tallet jeg så på vekta i dag. Er jo godt forbi mitt delmål nummer 1, som var 83kg innen første februar. veier 82,3 i dag.

 

Her er en liten oppdatering for de som måtte lure på det:

 

mai 2011: 89kg

8. januar 2012: 85kg

15. januar 2012: 83,1kg

22. januar 2011: 82kg

29. januar 2012: 82,3kg

5. februar 2012: ?

 

 

Så jeg skal i hvert fall klare mitt delmål nr 2, som er 79 innen første mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Det er jo forresten ikke krise, med tallet jeg så på vekta i dag. Er jo godt forbi mitt delmål nummer 1, som var 83kg innen første februar. veier 82,3 i dag.

 

Her er en liten oppdatering for de som måtte lure på det:

 

mai 2011: 89kg

8. januar 2012: 85kg

15. januar 2012: 83,1kg

22. januar 2011: 82kg

29. januar 2012: 82,3kg

5. februar 2012: ?

 

 

Så jeg skal i hvert fall klare mitt delmål nr 2, som er 79 innen første mars.

 

 

Ett supert resultat, så langt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Ett supert resultat, så langt!!

 

Tusen takk! :) Ja, jeg er igrunn veldig fornøyd og klapper meg selv på skulderen. Blir bare litt lei når det bråstopper slik det gjorde i dag, etter at det har gått så bra. Men nå skal jeg videre med friskt mot. Gir meg ikke!

Skal ta bare gode valg!

 

Pilates og zumba i morgen!

Ny uke øyeblikk. Lykke til, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Denne uka skal bli super!!

-ingen bursdager

-masse trim

-mensen skal ikke få samle mere vann og gørr :)

-det er meldt fint vær

-skal spise masse sunn mat

-være nøye med veiing og kaloritellinga.

 

Ny uke, nye muligheter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter:):)

Snart ny uke og veiing.. Shit, har mine bange anelser om at denne veiingen ikke blir like positiv som de to siste:( Er hjemme etter en helg på Sørlandet! Var hos ei gravid venninne så ble ikke alkohol, men likevel greide jeg trykke i meg både nøtter, pizza og brød med syltetøy! Ble likevel ikke syke mengder, så er rimelig spent på veiing imårra!

 

 

Har dere hatt en fin helg? Kommer tilbake med resultater i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som ventet ingen endring på vekta, men heldigvis ingenting opp heller:) -6cm i totalmål så må jo bare være hæppi, og ikke minst holde motivasjonen der!! Flaks jeg ser det går nedover for dere, det gir motivasjon... Er et konkurransemenneske, så vil ikke være noe dårligere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: vi er her :rolleyes:

 

1febr begynner jeg mitt opplegg for våren,mulig jeg må opp på 1600kcal,det får jeg se,men det er litt senere ihvertfall <_<

 

skal ha barnebarna i morgen så får jeg hjelp til å lage middag hehe

 

vekt i dag er 83,0 nesten stillestand denne uka.men ikke opp,da er det jo ok.

 

God slankeuke til dere :lol:

Endret av bessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Heihei

Hvor er alle sammen? Ute og treneR?

 

Hei hei! Her er jeg, Cilen! ;) Joda, i går var det i alle fall trening som opptok meg. Var ute på pilates og zumba fra sju til halv ti! Og travle dager, så det har ikke vært nok tid her inne. Men nå var det nødvendig for meg å legge turen innom forumet, for nå meldte søtsuget seg virkelig. Da hjelper det å komme hit til dere og få rett fokus igjen!

 

Enig, jeg savner en del av dere andre som pleier være med her, også! Hvor er dere? Og hvordan går det med dere?

 

Her er det som ventet ingen endring på vekta, men heldigvis ingenting opp heller:) -6cm i totalmål så må jo bare være hæppi, og ikke minst holde motivasjonen der!! Flaks jeg ser det går nedover for dere, det gir motivasjon... Er et konkurransemenneske, så vil ikke være noe dårligere;)

 

Vi har visst hatt det ganske likt denne gangen, vi! Ingen nedgang på meg heller, men litt inn i cm. Og det må vi jo ta med oss med et smil!

 

Kjenner meg igjen i det du sier om konkuranse. Vil henge med, jeg også, og kampviljen meldte seg enda sterkere da jeg fikk dårlig resultat på søndag. Artig å lese om det du skrev om nøyatig tidspunkt for veiingen din... Følte meg truffet... ;)

 

I dag har vi hatt hastverksmiddag her hjemme. Spagetti og kjøttsaus. Ble nok litt for mye, både kalorimessig og karbohydrater, men jeg valgte da i hvert fall kyllingkjøttdeig og mye salat til.

 

Ellers går det ok i matveien. Skal svømme igjen i morgen. Men pga dårlig veieresultat søndag, har jeg endret litt på holdningen til restitusjonsdagene jeg tar med så god samvittighet. Fristende å sette på zumba i stua i kveld, når ungene har lagt seg, men jeg vet jo at kroppen gjerne vil ha en hviledag etter en hard treningsøkt, før den skal til pers igjen. Hva bør jeg gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

:rolleyes: vi er her :rolleyes:

 

1febr begynner jeg mitt opplegg for våren,mulig jeg må opp på 1600kcal,det får jeg se,men det er litt senere ihvertfall <_<

 

skal ha barnebarna i morgen så får jeg hjelp til å lage middag hehe

 

vekt i dag er 82,0 nesten stillestand denne uka.men ikke opp,da er det jo ok.

 

God slankeuke til dere :lol:

 

-Der var jo du også, bessa! Så bra! :)

Ser du er i samme båt som flere av oss, med vekt som står i ro! Men vi fortsetter med godt mot! Blir sterke sammen!

 

Lykke til med opplegget som strater øyeblikk! Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Denne uka skal bli super!!

-ingen bursdager

-masse trim

-mensen skal ikke få samle mere vann og gørr :)

-det er meldt fint vær

-skal spise masse sunn mat

-være nøye med veiing og kaloritellinga.

 

Ny uke, nye muligheter!!!

 

Så bra holdning! Til inspirasjon for oss andre! Og heldig er du som hadde så godt resultat siste uka, også!

Lykke til med denne uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mittår!

 

Sitter og leser de siste innleggene på denne tråden. Ser du sverger til restitusjonsdag etter harde økter mens du kanskje egentlig har lyst til å trene. Det er ikke noe i veien for å trene daglig, det er bare å variere treningen... Jeg startet mitt prosjekt i august -11, da begynte jeg å trene 2-3 ganger i uka. Etterhvert som treningsiveren økte er jeg nå oppe i 6 dager i uka. det har jeg gjort i 2,5 måneder nå. Ikke noe problem i hele tatt. Det går ikke å kjøre knallharde spinningøkter eller styrkeøkter hver dag, men det går utmerket å trene variert og hver dag. Jeg er nå i bedre fysisk form enn noensinne :D. Så det er bare å tre på seg treningsklærne og utvide reportoaret!!!

PS! Husk å spise nok dersom det blir mye trening B). Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilen, -hvordan går det med Noka- og detoxprosjektet? Jeg er spent på hvordan du opplever det!

 

Heihei:)

Jeg er på siste flaska med detoxkuren, skulle drikke 4 flasker hver dag i 5 dager! Jeg tror det har funka, men jeg er overraska over at jeg ikke, beklager språket har bæsja mer enn en gang på 5 dager.. Synes det er litt rart i forbindelse med en detoxkur.. Trodde man skulle fly på do i ett.. Men men.. Det som har vært rart og som er grunnen til at jeg likevel tror at kuren funker er at fargen på tisset har vært rart.. Tiltross for maaaange flasker vann i løpet av dagen, så var det en brunlig farge på tisset og jeg fløy på do "hele tiden"

Jeg føler meg og mye mindre oppblåst:) den verste bivirkningen var at magen romla HØYT og mye i løpet av disse dagene:)

 

Skrøyt så av smaken og det at jeg ikke fikk diaré av denne kuren på jobb i går, så nå er to kollegaer i gang med samme kuren...

 

Når det kommer til noka-maten er jeg positivt overrasket over hvor god den er og hvor lenge jeg er mett av den.. Jeg har bare testa den på fredag og i går siden jeg var på besøk i helga, men både spaghettiretten og kyllingnudlene anbefales:)

 

Forteller om resultatet på vekta så fort jeg har veid meg i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei Mittår!

 

Sitter og leser de siste innleggene på denne tråden. Ser du sverger til restitusjonsdag etter harde økter mens du kanskje egentlig har lyst til å trene. Det er ikke noe i veien for å trene daglig, det er bare å variere treningen... Jeg startet mitt prosjekt i august -11, da begynte jeg å trene 2-3 ganger i uka. Etterhvert som treningsiveren økte er jeg nå oppe i 6 dager i uka. det har jeg gjort i 2,5 måneder nå. Ikke noe problem i hele tatt. Det går ikke å kjøre knallharde spinningøkter eller styrkeøkter hver dag, men det går utmerket å trene variert og hver dag. Jeg er nå i bedre fysisk form enn noensinne :D. Så det er bare å tre på seg treningsklærne og utvide reportoaret!!!

PS! Husk å spise nok dersom det blir mye trening B). Lykke til!!

 

Hei panki! Kjekt at du er innom her hos oss! Og takk for at du inspirerer meg til å bruke flere av dagene i uka til trening! Er kommet dithenn, ja, at jeg kjenner på et kick på å trene! ;) Kommer til å supplere med variert. Varierer allerede det jeg trener, men kan nok spe på med mer uten at det gjør noe. Tenker på profesjonelle idrettsutøvere som trener MYE mer enn meg...

Kjekt å få tilbakemelding av deg!

Kommer til å spe på med Yngvar Andersens intervalltrening og med en dag ekstra zumba hjemme i stua, i første omgang, i tillegg til det jeg har fast fra før (pilates og zumbakurs, svømming, elipse og styrke).

 

 

Heihei:)

Jeg er på siste flaska med detoxkuren, skulle drikke 4 flasker hver dag i 5 dager! Jeg tror det har funka, men jeg er overraska over at jeg ikke, beklager språket har bæsja mer enn en gang på 5 dager.. Synes det er litt rart i forbindelse med en detoxkur.. Trodde man skulle fly på do i ett.. Men men.. Det som har vært rart og som er grunnen til at jeg likevel tror at kuren funker er at fargen på tisset har vært rart.. Tiltross for maaaange flasker vann i løpet av dagen, så var det en brunlig farge på tisset og jeg fløy på do "hele tiden"

Jeg føler meg og mye mindre oppblåst:) den verste bivirkningen var at magen romla HØYT og mye i løpet av disse dagene:)

 

Skrøyt så av smaken og det at jeg ikke fikk diaré av denne kuren på jobb i går, så nå er to kollegaer i gang med samme kuren...

 

Når det kommer til noka-maten er jeg positivt overrasket over hvor god den er og hvor lenge jeg er mett av den.. Jeg har bare testa den på fredag og i går siden jeg var på besøk i helga, men både spaghettiretten og kyllingnudlene anbefales:)

 

Forteller om resultatet på vekta så fort jeg har veid meg i morgen:)

 

Kan forstå at det inspirerer kollegaene dine, for jeg har lekt litt med tanken selv, etter å ha lest det du skriver. Skal bare litt mye til før jeg tar nye skritt inn i noe jeg ikke kjenner så godt til fra før.

Så bra du har positiv opplevelse av det! Spent på fortsettelsen!

 

Jeg var innom en annen tråd her på forumet nettopp, og ble inspirert av Movistar. Vil gjøre det samme som henne. Bruke februar måned til å kjøre Yngvar Andersens opplegg i Puls: 2 buksestørrelser ned på fire uker. Det kan gjøre februar måned litt mer inspirerende. Når jeg tenker meg om, er det jo bare intervalløkten jeg ikke har fra før, samt litt mer intense styrkeøkter når jeg først er i gang. Kan gå en gøy måned i møte!

 

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7923392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med ny ukesrapport: Vekta viste i dag 81,8, dvs. noen hundre gram ned igjen siden i forrige uke.

 

Går ikke fort, men i alle fall riktig vei til tross for (eller kanskje pga av?) rolige dager uten trening, og litt utskeielser i helgen etc.

 

Har nå begynt å jobbe igjen så håpet er at det da er lettere å være mer strukturert ifht. alle måltider, men det krever selvsagt en del planlegging, men jeg er ved godt mot.

 

Har fra og med i dag tenkt å gå meg 3 stavturer i uken a`30 minutter for å få opp pulsen litt men fremdeles litt i det små så jeg ikke presser kroppen for hardt ennå, for kjenner stingene godt fortsatt om jeg anstrenger meg for mye eller gjør noen krumspring jeg ikke burde gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mittår!

 

Sitter og leser de siste innleggene på denne tråden. Ser du sverger til restitusjonsdag etter harde økter mens du kanskje egentlig har lyst til å trene. Det er ikke noe i veien for å trene daglig, det er bare å variere treningen... Jeg startet mitt prosjekt i august -11, da begynte jeg å trene 2-3 ganger i uka. Etterhvert som treningsiveren økte er jeg nå oppe i 6 dager i uka. det har jeg gjort i 2,5 måneder nå. Ikke noe problem i hele tatt. Det går ikke å kjøre knallharde spinningøkter eller styrkeøkter hver dag, men det går utmerket å trene variert og hver dag. Jeg er nå i bedre fysisk form enn noensinne :D. Så det er bare å tre på seg treningsklærne og utvide reportoaret!!!

PS! Husk å spise nok dersom det blir mye trening B). Lykke til!!

Hei! Må bare inn og si at WOW! For et resultat du har oppnådd allerede! Imponerende!!!!!!Og takk for at du tok turen innom og øser av din visdom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

God morgen alle vakre damer..

 

Onsdag=veiedag.... I dag viste den 75,7kg, ikkje så mye nytt der.. Va vel 76 forrige uka, men uka før det va eg vel 75,6.. Så eg e vel på et platå.... Eg spise sundt og trene minst 3 ganger i uken.. Så håper det vil løsne etterhvert...Har tenkt tanken på e dette alt, det kroppen min klare? e det liksom min matchvekt?? pøh,,Tror eg ikkje noe på, eg SKA og VIL se 60 tallet..

 

Eg har jo holdt på siden høst, og prøver å være fornøyd med at eg har alerede gått ned 10 kg...Store målet er 10 kg til, men om det blir 6 og eg blir 69 kg, så ska eg være fornøyde me det altså :) Ikkje så kravstore føler eg! Eg får vel bare smøre meg med tolmodighet så vil resultatene komme, hmmm, det hørtes da veldig lett ut i teorien ;)

Begynte på trening i november, så der merke eg kjempe fremgang.. De første timene va sååå tunge, men va på 1 i går, va liksom den som passet, men ble jo nesten ikkje svett ein gang.. Så sånn e jo gøy å merke..Klare å yte så mye bedre.. Tenke eg ska prøve meg på litt jogging når været blir mildere, eg HATE det egentlig, kan ikkje fordra det.. Gi meg ein ball så ska eg løpe, men å jogge?? UAnsett har hørt det skal være bra, og nå som kondisjoenen bare blir bedre og bedre. Så e det 1 mål eg har.. Klare andre det så skal eg klare det.. Nytt motto eg har :)

HA ein super fin fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Yvette: Onsdag=veiedag.... I dag viste den 75,7kg, ikkje så mye nytt der.. Va vel 76 forrige uka, men uka før det va eg vel 75,6.. Så eg e vel på et platå.... Eg spise sundt og trene minst 3 ganger i uken.. Så håper det vil løsne etterhvert...Har tenkt tanken på e dette alt, det kroppen min klare? e det liksom min matchvekt?? pøh,,Tror eg ikkje noe på, eg SKA og VIL se 60 tallet..

 

Har du tidligere veid under 70 er det klart det er mulig for deg å se 6-tallet! Men det kan ta tid.. Jeg snakket med en personlig trener/motivator som skal holde et ned i vekt-kurs på Elixia og hhun mente at man fint kunne klare å komme ned i en tidligere trivselsvekt om man var tålmodig, trente og ikke minst spiste riktig, men at det ofte tok innmari lang tid å greie de siste kiloene. Hun var derfor opptatt av at man skulle ha fokus på mål og klesstørrelsen man ønsket å komme inn i, framfor de tallene man ser på vekten. Dette fordi muskler veier 3 ganger så mye som fett..

 

Snakker for meg selv, i 2005 veide jeg +/- 70kg og var strålende fornøyd med klærne jeg brukte og hva jeg så i speilet, men jeg var langt fra trent.. Jeg hadde slanket meg på feil måte, sult/pulver og lite mosjon. Jeg bodde i kollektiv, var fattig student og levde et relativt usunt liv.

 

Jeg gikk inn i samtalen med PT-dama med mål om og komme ned i samme vekt som i2005/2006, men trenerdamen rådet meg til å ha et mer realistisk mål. Når vi trener såpass som vi gjør bygger vi jo muskler, og derfor vil jeg krympe i cm, men kanskje ikke ha en like synlig nedgang på vekta. Jeg burde i følge henne heller ha mål om å komme inn i klærne jeg brukte da, framfor å se meg blind på tallet på vekta.

 

Jeg har derfor bestemt meg for å ha 75 kg som hovedmål i stedet for under 70, det VET jeg at kroppen min klarer, for det veide jeg tidligere, samtidig som jeg svømte 5 dager i uka, så det er MULIG:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Høres veldig fornuftig ut, det du snakket med PT-dama om, Cilen! Og takk for måten du motiverte meg på der! Prøver å fri meg enda litt mer fra fokuset på tall. Blir en oppmuntring etter å ha strevd i en uke uten å se tallendring på vekta, de sannhetene som kom frem der.

 

Rosa: ned er ned. Det går rette veien! Hold motet oppe! Til deg også, Yvette, bra du ikke gir deg! Vi er visst flere som sitter fast akkurat nå, på en måte godt å være flere som stanger i veggen, så kjemper vi videre sammen, tross kamp. Tror det er ganske vanlig å nå et slikt platå etter noen uker, før vi fortsetter nedover.

 

Ganske fornøyd med dagen i dag. Klarte bl.a å holde meg unna skillings- og skolebollene som var satt frem på jobb i dag!

Fristet ikke, faktisk... :blink: Ei heller i butikken, da jeg passerte godtehyllene... Ingen problem å gå forbi... Rar, men deilig følelse! Tror nok det er en blanding av mye trening og lite søtt som har gjort at jeg holder suget i sjakk. Men jeg vet temmelig godt at når jeg smaker igjen, vil det blomstre opp igjen.

 

Fikk trent i dag, selv om jeg ikke pleier gjøre det på torsdager. Men i morgen er skoler og barnehager stengt, og jeg får ikke trent på senteret, så da måtte jeg snike meg til en økt i dag i steden. Jeg kom på den geniale ide at i steden for at jeg er hjemme med minstemann og husarbeid mens mannen følger mellomste på fotballtrening, så bytter vi voksne oppgave, og så trenert jeg på senteret mens gutten spiller fotball. Banene er rett nedenfor studioet, så jeg kan gå på elipsemaskinen og samtidig ha utsikt ned mot sønnen som trener. Genialt, spør du meg. To fluer i en smekk! Tror jammen jeg vil legge det inn fast!

 

I morgen tar jeg sikkert en økt med stuezumba sammen med Beto Perez og hans instruktører. Gøy! :)

 

Kjekt at du vil følge med på månedsprosjektet mitt, Rosa! Da blir det mer forpliktende for meg. Så langt denne uken har jeg klart mer enn en times kondisjonsøkt og begge de to halvtimene styrke (dog har jeg ikke kjørt Yngvards styrkeprogram, men pilates og apparattrening, men jeg vil satse på å få med meg øvelsene han gir, også. Intervalløkten er det værre med. Ikke i forhold til motivasjon, lyst og tid, men i forhold til årstid. Det er så glatt ute...! Må nesten kjøre 100 meter i oppoverbakke ute... Ikke så lett å få til inne. Men jeg liker dårlig å spurte på glatten... Tips til hvordan jeg får tatt intervalltreninga likevel, mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...