Gå til innhold

En lettere vår!


Gjest 2+m
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mittår!

I vår storfamilie står kaloriutfordringene i kø i mars! I dag var det nytt bursdagsbesøk.

 

Tror jeg vil si at besøket i dag er bestått…

Vi fikk først servert middag, besøket var rett etter jobbtid. Fikk deilig spaghetti carbonara, laget på skikkelig italiensk vis. Hadde mye salat til. Det var så godt at jeg hadde fryktelig lyst til å forsyne meg en gang til, men jeg kjente etter og merket at jeg i grunn var passe mett (en følelse jeg ofte har lett for å glemme å kjenne etter...), så ny forsyning ville bare vært for nytelsens del. Klarte la være og var fornøyd med meg selv.

 

Etterpå nøt jeg til fulle to små kakestykker og en desj sjokolademosse! Kunne forsynt meg tre ganger til av sortene jeg gikk for. Gjorde jeg det? Nei! Klapp på skulderen! Var det vanskelig å la være? Ja! Litt. Hadde lyst på, men er såååååååå ivrig på å se 7-tallet snart!!!!

 

Har svømt i en time i dag. Satser på at det veier litt opp for dagens lovlige utskeielse.

 

Denne uken har jeg trent zumba og pilates mandag, svømt i dag, i morgen skal jeg på nok et pilateskurs, og så håper jeg å få til intervall i slakk motbakke samt nok styrke a la Yngvar, så jeg kan hake av all treningen på Bedre puls-skjemaet mitt, som henger på badet.

 

Nå er det natt! Har også som mål å klare å legge meg i gooooooood tid før midnatt…. Søvn er viktig for både helse, overskudd og vektnedgang. Og er det noe denne evig trøtte trebarnsmora trenger, så er det søvn!

 

Natti natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Mittår!

Og endelig var helvetesuka over! Vel, -det var gjerne en sterk betegnelse, men uka jeg kjører utviklingssamtaler med alle elever og foreldre, da eksisterer jeg bare, da er det ikke mye liv utenom. I tillegg har alle former for tverretatlige møter falt på samme uke og fylt opp alle arbeidstimene hvor jeg vanligvis driver forberedelser, rettearbeid, elevmekling (…) og kommunikasjon med hjemmene, så det har jeg vært nødt til å kjøre på sene kvelder… Å, hvor godt det skal bli med påskeferie snart! Det trengs for å få hodet over vannet igjen.

 

Med andre ord en stund siden jeg har gitt lyd fra meg innpå her… Men jeg har klart det! :) 7-tallet står først på vekta!!!!!!!!!!! Juhuuuu No more 80!!! Veier 79,7kg

 

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på de siste 10 (14?) kiloene før jeg er i mål og kan gå en herlig og lettere sommer i møte, der jeg kan være fornøyd med meg selv, og komme meg inn i alle de fine sommerklærne som har ventet pent i skapet i maaaange år!

 

Den største bonusen er selvsagt helsegevinsten. Det er så deilig å merke at jeg orker mye mer enn før! Klarer kjenne fysisk at det er lettere å bevege seg. Jeg har aldri vært mer enn 25 kg overvektig, men det er jammen tung ekstrabyrde å drasse rundt på! Tidligere så jeg på overvekten min i form av volum, -hvor stort og mye det såg ut. Men da jeg for 10 kilo siden sto på butikken en dag, stoppet jeg opp ved sukkerhylla. Jeg tok tak i to 10-kilospakker med sukker, en 10-kilo i hver hånd. Da gikk det opp for meg hvor mye ekstra tyngde jeg har gått og båret på!!!! Ikke rart jeg har slitt med rygg og knær!

 

Men nå er en HEL av disse tikilospakkene borte! Klart det merkes på ork og helse, ikke bare på klær og speilbilde. Nå er jeg topp motivert til å ta fatt på neste halvdel.

 

Og attpåtil stråler sola ute! ENDELIG kom den til vestlandet, også! B)

 

Nå skal jeg en tur i svømmehallen, og så skal jeg kose meg utendørs resten av dagen med familien!

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Nå kjenner jeg at jeg er kommet godt i siget. Snikveide meg i dag, -igjen... 78,8 -Og det FØR det har gått skikkelig opp for meg at jeg er ferdig med 80-tallet! Kan ikke få uttrykt sterkt nok hvor stor lettelse det er å være tilbake til 70-tallet etter så mange år!

 

I dag har jeg hatt en rolig dag. Fikk migrene som lyn fra klar himmel i går. En stressreaksjon, nokså sikker på det. Mistet syn og tale, så jeg kom meg ikke på jobb i dag. Rakk akkurat en økt med Zumba og pilates i går kveld, før jeg ble dårlig. Så jeg roet meg med god samvittighet og sunn fornuft i ettermiddag, selv om migrenen ga seg utpå dagen. Vil ikke trigge frem nytt anfall. Skal køye snart for å roe kroppen og så starter jeg med en deilig svømmetur i morgen tidlig.

 

Nå har jeg krysset ut enda en sukkerpakke!!! :)

 

Og må jammen gå inn og endre signaturen min også, gitt! Neste delmål NÅDD! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Kan jo ta med denne også, i hvert fall ok for min egen del...

 

mai 2011: 89kg

8. januar 2012: 85kg

15. januar 2012: 83,1kg

22. januar 2011: 82kg

29. januar 2012: 82,3kg

5. februar 2012: 81,7kg (opp igjen neste dag til 82kg)

12. februar 2012: 81,6kg

19. februar 2012: 81,0kg

26. februar 2012: 81,5kg –opp igjen fra 80,4kg to dager tidligere…

4. mars 2012: 83,3kg –etter skikkelig smell i vinterferien!!!

11. mars 2012: 81,4kg

25. mars 2012: 79,5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ta med denne også, i hvert fall ok for min egen del...

 

mai 2011: 89kg

8. januar 2012: 85kg

15. januar 2012: 83,1kg

22. januar 2011: 82kg

29. januar 2012: 82,3kg

5. februar 2012: 81,7kg (opp igjen neste dag til 82kg)

12. februar 2012: 81,6kg

19. februar 2012: 81,0kg

26. februar 2012: 81,5kg –opp igjen fra 80,4kg to dager tidligere…

4. mars 2012: 83,3kg –etter skikkelig smell i vinterferien!!!

11. mars 2012: 81,4kg

25. mars 2012: 79,5kg

Wow! FLinka! FOR en nedgang! Åhh kjenner jeg misunnelig, (er deg vel unt altså, men skulle gjerne vært der selv også, er så lei av det dritt 8-tallet....) Gleder meg til å følge deg videre! Stå på!

 

Du er med på å motivere meg til ikke å gi opp selv om kroppen svinger mellom 83,3 og 82,2 en uke av en uke på....Har nå satt i gang et nytt opplegg med lavintensitets-trening 6 dager i uken med start mandag. På fem dager viste vekta en nedgang på 2 kg. SKulle ønske det fortsatte slik, så kunne jeg kanskje nådd mitt mål i juni/juli, men det skjer vel ikke. Lurer på om jeg har en eller annen form for hormonforstyrrelse jeg siden jeg kun går ned den uken jeg har mens og så opp i de øvrige ukene selv om jeg trener og spiser det samme. Blir snart SPRØØØØØØ av den fæle vekta....Kanskje jeg skal pælme hele vekta og heller se an om de klærne jeg vil skal passe faktisk passer? Nok gruff fra min side.

 

I dag er i grunn en fin dag. Jeg klarte faktisk å løpe en tur på 1 time ute i strålende solskinn på bare grusveier i skogen ,herrrrllliiiiig! Har nå skeiet ut med et halvt sjokoladekake-stykke 1 sjokoladebit og en kaffe mocca pluss en halv italiensk pizza for lørdag SKAL være litt kos her i heimen. I kveld blir det smoothie som lørdagsgodis. I morgen blir en vanlig sunn dag uten utskeielser men med en times powerwalk og 45 min styrketrening. Tjohhooo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ukens treningsinnsats har sett slik ut for min del:

 

Mandag: 1 times powerwalk (I kupert terreng, går meg skikkelig svett og andpusten , men løper ikke)

 

Tirsdag: 45 min styrketrening

 

Onsdag: 1 time og 10 min. powerwalk

 

TOrsdag: 45 min. styrketrening

 

Fredag: Fri

 

Lørdag: 1 times løpetur i skogen

 

Søndag: Plan: 1 times powerwalk + 40 min. styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Så kjekt å høre fra deg igjen, Rosa!!! :)

 

Takk for hyggelig tilbakemelding!

 

Å, jeg kjenner meg så godt igjen i akkurat det du er i nå!!! Jeg kjempet lenge rundt 82-83 og var drittlei!!!!! Men hold ut, Rosa! Det blir så fantastisk godt når du snart ser 7 tallet fremst! Du er der snart!

 

Jeg så du også har kastet deg med i den nye tråden, Ned 3 kg i april! Blir gøy å følge deg der, også! Dette skal vi klare!

 

Jeg er forresten rimelig sikker på at jeg har bikket opp over 80-tallet igjen i løpet av helgen.

Jeg har unnet meg en skikkelig utskeielse som belønning etter passerte 10kg i reduksjon. Syns jeg fortjente en skikkelig godteskål, favorittchipsen og et stort glass kald cola nå... Men når utskeielsen varer tre dager til endes… er det ikke bra. Da fyker vekta opp igjen…!!!

 

Men skit i! Så er det på an igjen, og jeg skal være knallflink i påsken! Jeg har ikke tenkt å røre mer snop i påsken. Skal prøve å holde meg totalt unna godteri, dels fordi jeg stanget så kraftig i veggen i vinterferien, da jeg la på meg så mye som jeg måtte ta av på nytt (det skal ikke skje igjen i påsken også...!), og dels fordi jeg nå er kjempemotivert for å nå målet mitt innen sommeren.

 

Utskeielsen jeg har hatt i helgen skjedde ikke fordi jeg er i påskesnopmodus som jeg ikke klarer takle! (så da er det greit) Det er fordi jeg "feirer" (med snop...!!! :mellow: ) at jeg har tatt av ti kg siden jeg startet i mai. :) Og jeg har lenge fortalt meg selv at jeg skal få lov å skeie ut for hvert tiende kg jeg går ned.

 

Når jeg en gang er i mål, kommer jeg til å ha som hjelperegel at jeg har lov til å kose meg med slikt så lenge jeg ser 6-tallet fremst på vekten. Om jeg bikker 70kg, er det på tide å holde tungen beint i munnen igjen. Dog det er litt frem i tid...

 

 

Helt enig med deg, Lørdagen i heimen skal vi kose oss litt! Ble pizza her også!

 

Kjekt at du fører opp treningsoversikten din, også. Fint å få flere ideer. Interessant den tanken om lavintensitetstrening.

 

Du er nok inne på noe viktig i forhold til det med å måle klær fremfor å gå på vekta. Jeg har stått bom stille på vekt mange ganger, men likevel merket at jeg blir fastere i fisken. Trening gjør underverker med kroppen og strammer inn, men samtidig øker jo vekten av muskler. I neste omgang vil denne ekstra muskelmassen øke forbrenning. Bonus.

 

Denne uken har min trening vært slik:

Mandag: zumba og pilates

Tirsdag: syk

Onsdag: svømming 1 time

Torsdag: pilates og intervall i slakk motbakke

Fredag: zumba

Lørdag: svømming 30 minutter. Fjelltur med familien

Søndag: Tur til badeland i fem timer sammen med familien.

 

Snart går turen til fjells på jakt etter påskesol. Satser på mye ski!

 

Kost gjennom uken veldig bra! Lørdag og søndag STORE ALVORLIGE utskeielser, dog planlagt og vel fortjent! Nå er det videre på den smale sti! :)

 

 

God påske! Det er lov å kose seg litt! Nyt halvparten av det godtet du hadde tenkt å innta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mittår:Planlagte utskeielser må til tror jeg ellers blir den kampen mot de overflødige kiloene fryktelig tunge.....Virker som du er motivert og fokusert for resten av påsken etter din planlagte utskeielse! All honnør til deg for en 10 kg. lettere utgave av deg selv!!!!

 

For min del merker jeg at nå når påsken er her (selv om jeg jobber disse tre første dagene) er jeg i litt sånn kose-meg-litt modus. Røk derfor på en cookie og en ekstra cappucino på en kafè etter jobb i dag men har både i går og i dag ellers spsit riktig og sunt.

 

VI reiser til fjelles på torsdag og jeg vet det da blir litt mer kos på mat-og godisfronten enn ellers men skal forsøke å spise mindre enn jeg ellers ville gjort, men likevel unna meg NOE påskegodis. Får et påskeegg av min kjære fylt opp med litt snop (selv om jeg har bedt om et lite et...) så får målet være å holde meg til det.

 

Ellers er ukas treningsplan slik:

Mandag: 45 min. sirkeltrening med Jillian Michaels

Tirsdag: 45 min styrketrening (helsestudio)

 

Onsdag: 1 times powerwalk

Torsdag: 45 min. styrketrening (er da på fjellet så får se hva jeg får til)

Fredag: Skitur med familien (og kanskje får jeg smettet inn en powerwalk-økt, vi får se)

Lørdag: Treningsfri, evt. en trilletur med vogn

Søndag: Treningsfri evt en sen kveldstur om tiden strekker til

Søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Mittår!

Endelig hverdag igjen! Full sprekk i påsken, men jeg har kost meg med familie og venner, det er viktig å unne seg litt i påsken. Det førte dog til en salig vektoppgang, men jeg fikk omgangssyke i slutten av ferien, så da dalte vekten halvveis ned igjen... Så nå er jeg 80,8 Dvs opp 1,8 kg i påsken. Men jeg satser på at kiloene går raskt av igjen siden de kom så raskt på.

 

Jeg har iallefall hatt en herlig uke, der trimming og slanking har blitt lagt på hylla til fordel for skikkelig kvalitetstid og kos - vel verdt og angrer ikke...

 

Hadde en topp dag i barnetrekket i et alpinanlegg i påsken, der min minstemann på fem år prøvde slalom for første gang. Minnerik og deilig dag i nydelig påskesol.

 

Ellers forsøkte vi å være aktive sammen på fjellturer og lignende, men jeg har ikke hatt min vanlige trening i påsken.

 

Men nå bretter jeg opp armene igjen. Jeg svømte i en time idag, så nå kjenner jeg at jeg er i gang igjen. Pilates i morgen. Nå er det full skjerpings frem mot sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Et helt kg ned fra igår til idag... Forstår ikke helt, men begynner å tro på at de sitter løsere, de kiloene som kommer raskt på, dersom en er rask ut med å kvitte seg med dem, vel å merke.

79,8 i dag. Snart tilbake der jeg var. Og det blir svømming i kveld også, etter pilatesen.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Mittår!

Ojda...! -Nøyaktig en måned siden jeg har oppdatert tråden min...

 

Har hatt det hektisk og nedprioritert tid på pc.

Jeg har vært veldig flink med treninga, men har ikke vært flink nok kostmessig. Når livet er hektisk og jeg stresser får jeg så lyst på noe godt, og når jeg stresser klarer jeg ikke bry meg nok om hva vi har til middag og hvor mye jeg forsyner meg... Med andre ord, jeg har stått på et platå siden sist jeg lot høre fra meg her i tråden. Sukk! Men det svinger da i det minste mellom 78 og 79,8. Lenge siden jeg har sett 80-tallet, og DET er jeg i alle fall glad for. Men jeg ligger jo lengre og lengre etter i forhold til målet jeg satte meg innen sommeren.

 

Så jeg leter etter de oppturer jeg kan finne, for ikke å miste motet. For leden dag kunne jeg tømme klesskapet mitt og fylle en søppelsekk med klær som nå er blitt for store for meg. ;) Mange av plaggene liker jeg veldig godt og synes nesten det er dumt at de ikke passer lenger, men jeg akter ikke å ta vare på dem, for jeg skal ikke opp igjen!!! No more! Jeg fikk også på meg en hel del plagg fra "om litt-klesskapet" mitt!

 

Nå håper jeg at det at jeg begynner å skrive her igjen, kan sparke meg litt videre nedover mot målet mitt. Håper å klare ned til 76 innen juni og 74 innen juli.

 

Jeg vil, jeg vil, jeg vil!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest Mittår!

Neida, jeg har ikke gitt opp! Iherdig kamp pågår daglig! Er såååå lei av å joje opp og ned mellom 78 og 80kg nå! Har vel igrunn gjort det siden vinterferien... Det gikk så fabelaktig bra fra januar til vinterferien, ned fem kg, men så har jeg slitt enormt etterpå. Har vært flink med treninga, men flipper ut med søtt i helgene... SUKK! Lei av å trene bort de samme kiloene hele tiden. Det hjelper heller ikke at all gruppetrening jeg har vært på, som pilates og zumba har tatt sommerferie, ei heller at svømmehallene har stengt for publikumssvømming frem til september....!!! Skrekk og gru!

 

Men du verden så lite som skal til for å motivere meg igjen! -I går oppdaget jeg at overarmene mine er blitt strammere uten at jeg har tenkt over det. Må være pga all svømmingen og styrketreningen. Gøy å se at treninga får effekt! Kommer til å ta en ellipseøkt og en styrkeøkt hver dag fremover nå. Har laget en motivasjonsCD jeg skal trene til.

 

I dag veide jeg 80,3kg og jeg har bestemt meg for at det var siste gang jeg så 80-tallet!!!!

 

Jeg hadde et lite glimt av 77-tallet på vekta for en måneds tid siden, før jeg føk opp igjen... -og mitt delmål nå er at jeg ikke skal langt inn i juli før jeg er der igjen. Hjelp! Bestemte meg egentlig for at jeg ikke skulle tillate meg selv å gå inn igjen hit i forumet før jeg var nede i 77kg igjen, -bare sånn for å motivere meg selv... Men det gikk jo ikke. Trenger heller motivasjonen jeg finner ved å lese i trådene her, mer enn å ha det som en gulrot...

 

OK, nå skal mine verste fiender ligge nede, -cola, sjokolade, tortillachips og smågodt. Skal ikke røre det resten av juni. Skal rapportere om jeg har klart det underveis. Trenger å legge litt press på meg for å holde meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lenge siden jeg har skrevet her i min egen tråd nå, men jeg er fortsatt aktiv. Har vært mest aktiv i Gemma sin tråd. Fant meg godt til rette der, men folk ser ut til å falle ut etter hvert, så kanskje jeg skal holde meg her igjen. Har du lyst til å hive deg på? Trenger noen å holde følge med på veien, for å holde på motivasjonen. Oppdatering siden sist finner du på de siste sidene til Gemma. Og hvem jeg er og mine mål ser du på første innlegg i denne tråden.

 

Har fremdeles samme mål. Det gikk veldig fint med vektreduksjon og trening i vår, men så stoppet det opp en stund mens livet ble ulevelig travelt, da gikk jeg opp igjen i vekt. NÅ SKAL JEG TA TAK IGJEN! Vil ikke drive med jojoslanking. Er så lei av det. Nå skal jeg ned for siste gang og BLI der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig god uke forrige uke. Mye trening og bra kosthold. Så kommer helgene... Denne helgen har vært ekstra utfordrende siden vi hadde bursdagsfeiring for et av barna våre. Ble litt utskeielser da. Det bør jo være lov med litt, det er jo omlegging av livsstil, dette, som skal vare, men utfordringen er å begrense seg i utskeielsen. Jeg tenker lett at har jeg syndet litt, kan jeg like gjerne synde skikkelig, da har jeg jo ødelagt likevel... Blir vel litt oppgitt og trøster meg selv med mer utskeielse. Jeg vet det ikke er god logikk her, holder bare på å analysere mine dårlige vaner. Interessant å bli kjent med disse tankemønstrene, så jeg kan avvæpne dem, - for håpentligvis...!

 

Men nå er uka i gang igjen. Zumba i dag, og kakerester skal jeg gi til barnevakten...

 

Målet nå er å være like aktiv som i forrige uke, og skeie ut litt mindre til helgen enn jeg gjorde sist, slik at ikke alle kalorier jeg jobber av i uken kommer på igjen i helgen... Da mister jeg motet, og det vil jeg ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Mitt år!

 

Jeg er med igjen, og supermotivert! VI heier hverandre i mål nå, Mitt år!'

 

Jeg har i,løpet av september og oktober gått ned 4,5 kg. rent fett (har målt meg på sånn Tanita-maskin), og er superfornøyd! Har gått ned en hel buksestørrelse, og føler meg bedre enn på lenge!

 

Det har endelig-endelig løsnet på kilokampen, men det har vært en lang vei, og ikke nok med GR- prinsipper. ..Ble så lite motivert av min evige kamp uten at kiloene rikket seg til tross for sunt kosthold og trening, så oppsøke kostholdslege og ernæringsfysiolog i september, som raskt avdekket hvetemel- og melkeintoleranse. Ved å kutte ut matvarer med dette, trene MINDRE (!), og spise mer lavkarbo enn jeg pleide har endelig kroppen skjønt at fettet skal vekk.

 

Denne uken har imidlertid vært en eneste stor utskeielse i sjokolade og kaker grunnet bursdag og halloween, så må på rett spor fra og med i morgen og frem til midten av desember, da julebordene starter. Målet til medio desember er 75 kg, og mitt endelige mål vil jeg gjerne nå innen slutten av april, da jeg skal til NY med venninner på shoppingtur.Må også opp i tre treninger i løpet av uka, har meldt meg på skibirken, og har knapt gått på ski på 10 år, så her må riktig og målrettet trening til!!!!Står klar med oppbrettede armer for neste gå-ned økt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiiii Rosa!

 

Så utrolig kjekt at DU er tilbake og klar for å satse sammen med meg!!!

Og GRATULERER MED KJEMPERESULTAT! Så herlig!

Lurt å oppsøke ekspertisen når en står fast, ja. Så bra de fant frem til hva som nytter for deg!

 

Jeg gikk opp igjen en del i sommer, så foreløpig jobber jeg disse kiloene av igjen... Men med godt mot. ;) Var oppe igjen i 85 for noen uker siden. Nå er jeg nede i 83,5 og vil prøve å komme tilbake der jeg slapp, 79 kg, i løpet av de første ukene av desember. Så fortsetter ferden videre nedover, ti kilo til, før jeg er i mål, håper på rundt påsketider.

 

Forrige uke var jeg kjempeflink, kostmessig, og med trening. Så var jeg på jentetur til Oslo i helgen (der alt var lov...) Fornøyd med å "bare" ha gått opp ett kg da... Er godt igang igjen denne uken. Har trent redcord, zumba mandag og har svømt en time i dag! Det føles så godt når det går rette veien. Det er den beste motivasjon til å fortsette.

 

Lurt at du har satt deg noen mål innen trening. God gulrot!

 

Enig Rosa, -nå skal vi dra hverandre frem og i mål! Jeg er klar!

 

Glad for at du er tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Å jadaaaah!!! Nå er vi igang her! Fantastisk at jeg har klart å nå mitt første delmål innen fristen jeg satte meg. (Se signatur).

 

Har svømt effektivt i en time i dag. Planlegger fisk til middag og er så flink atte! Beste motivasjon til å fortsette, det!

 

Nå skal jeg gjøre en iherdig innsats for å nå mitt andre delmål til jul. Klarer jeg det, er jeg nede igjen der jeg slapp i vår, før jeg hadde en kip opptur grunnet mye stress. Men da er jeg i hvert fall nede igjen i det laveste jeg har vært dette året, og kan brette opp armene i 2013 og angripe NYE kilo og ikke bare jobbe vekk de samme hele tiden.

Dette skal jeg klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Hei og hopp!!

 

Jeg var aktive i denne tråden før, kjekt å se det e liv i den ennå. :) Gikk i fella, og ramla vekk fra hele GR i vår/sommer :( som har gitt resultater på vekta. Men nå har jeg brettet opp armene, og tenker 2013 bli mitt år. Konsentrer meg kun om maten nå. Har revet akilles av, så har ingen mulighet for trening på denne siden av året. Så jeg for gjøre det beste ut av situasjoen. Jeg har veiedag på tirsdagen, enn dere? Kjekt å kunne "Heie" hverandre fram mot målene våre

 

Stor hilsen til alle der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa! Så bra at du er tilbake, Yvette! Har ventet på deg! ;) Nå er vi tre "gamle" tilbake her igjen. Nå hjelper vi hverandre i mål!

 

Så synd du er skadet! Håper det leges raskt for deg!

 

Har veid meg litt i hytt og pine den siste tiden, fordi jeg er nysgjerrig. Men skal forsøke å holde meg til en fast dag. Tenkte mandag fordi jeg da muligens motiveres til å holde meg i selen i helgen også…

 

Har vært flink i uken, men helgen er pyton i forhold til hva jeg putter i meg… Full skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Hei og hå.. Så kjekt det er liv her, meldte meg inn for 2 uker siden, og det har vært veldig lite liv på tråden... Så får håpe det blir litt mer aktivitet så me kan heie på hverandre :) hadde veiedag i dag, og det va litt ned, men føle vekta har vært ustabil. Første dag veiet jeg 79,5 uka etter var den 82 og i dag 79,4....... Kan jo være pga stor hevelse i foten?!?! Men på cm hadde jeg minket 10 cm på 2 uker... Hurrrrraaaaa :) har vært super flink med maten, ingen snop eller godis.. Så nå går det som det suser :) alltid greit i begynnelsen når motivasjonen er på TOPP!! Måtte den vare leeeenge ;) røk akilles midten av sep.. Så det har vært krykker i 2 mnd... Mye trøstespising og 0 bevegelse...så utgangspunktet kunne vært så mye verre.. Det negative nå er at jeg tråkket gjennom terrassen me den dårlige foten for 1 uke siden, så har revet den av igjen, og må inn å operer :( så da blir det krykker igjen i noe som føles som evighet... 0 trimpoeng for meg... Så da blir det kun maten jeg kan kontrollere og bli super flinke på... Blir spennende å prøve å gå ned i vekt uten å trene, men det fungerer vel det o :) nå e det natta. Så får dere ha en fortryllende dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, Yvette! 10 cm er jo kjempebra, spesielt når du ikke får trent.

Så utrolig kipt at akillesen røk igjen, da!

 

Jeg valgte å ikke veie meg denne uken. Har vært syk, nokså oppsvulmet... derfor ville jeg ikke se et urettferdig tall bare for å bli demotivert. Hopper oppå på mandag igjen og satser på at jeg er kommet til hektene igjen da. Fikk dog trent styrke og zumba før jeg ble dårlig, og klarte få til en svømmetur i går, så motivasjonen til trening er der. Holder meg greit med kosten også, men sliter big time med utskeiing i helgene, når resten av familien skal ha sitt.

 

Kommer nok til å gjeninnføre smoothie, frukt og nøtter, osv for hele gjengen, for å kutte ned på godteriet. Jeg er fryktelig spent på hva vekten sier på mandag. Helgen som var har gitt meg bange anelser, men håper treningen har hjulpet nok på. Jeg har så lyst til å nå mitt andre delmål før jul!!!!! Jeg har bestemt meg for å holde meg unna godteri helt frem til delmål 2 skal være nådd, 20 desember.

 

Lenge leve motivasjonen vår! Dette skal vi klare! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Så flink du er me treninga da :) ingen problem å holde seg vekke fra godis når en ikke har, verre når det e framme i helgene når resten av familien ska kose seg!! Jeg spiste 1 kakestykke i går, bursdag te svigers. Tenke då at det er livstilsforandring, så lov å kose seg litt ;) men kunne jo tenkt meg å smakt på flere kaker, men stod i mot fristelsen, stolt øve meg selv ;) stor utfordring i dag, bakte kake te tantebarnet mitt, stoooort prinsesse slott, og eg smakte ikke, og har bakt pepperkaker hjerter til kalenderen, pyntet me nonstop og lot vær å smake på de o.. Suuuuper stolt av meg selv..

 

Syns nov og des er vanskelige mnd, mye selskapsligheter. Bursdager, skole kos for barna m/ foreldre, julebord, ikkje minst sååå mye godt i butikkene :(

 

På lørdag kaste eg mann og barn ut, då er det duket for det årlige jentejulebordet vårt. Og i år er det min tur å ha det.. Kalkun, dessert, mye god drikke... Ikkje minst pakkelek.. Så dette blir gøy. Og kjenne at det blir min første dag hvor jeg ikkje skal telle calorier :) skal rett å slett bare kose meg glugg ihjel ;)

 

Du får ha en suuuper helg, og eg heie på deg.

 

Smoothie e en slager her i heimen, samt oppskjært frukt, og grønnsaker m Dipp :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Kjekk veiedag i dag! Jeg var 83kg den 20. november, og har gått ned til 81,8 i dag. Superfornøyd! To kg igjen til jeg er der jeg slapp i vår, og jeg kan ta fatt på NYE kg! :)/>/>

 

Jeg har vært veldig flink med maten denne uken. TIL OG MED I HELGEN!!! Var også i en bursdag med utfordringer og fristelser, men denne gangen kjente jeg at jeg var gira på veiedagen, så jeg klarte begrense meg fint. Spiste en bolle og et lite kakestykke, for å være selskapelig (dog syns jeg selskapelig ikke nødvendigvis trenger handle om spising, men siden hun hadde brukt tid på å bake og lage til, vil jeg ikke si nei takk), Enig med deg, også Yvette, det skal være lov å kose seg litt. Derfor bollen og kakestykket. Min utfordring tidligere er å kose seg med måte.

Denne familien er veldig sunn og de hadde satt frem mye frukt og vannmugge som alternativ til brus. Jeg var fornøyd med mine valg.

 

Ja, jeg syns virkelig du har grunn til å være superstolt av deg selv,Yvette! Bra gjort å la de andre kakene være. Ikke alltid lett!

 

HELT ENIG i at du skal tillate deg selv å kose deg under jentejulebordet!!!! Høres kjempekjekt ut! Kom på at jeg har vært med på pakkelek tidligere, men husker ikke helt hvordan det ble lagt opp… Den der alle har med seg en gave hver uten å ane hvem som får den? Hva skjer så? For å få gitt? Husker det var gøy, men kommer ikke på "reglene".

 

I uken fikk jeg endelig bakt knekkebrødene mine igjen, da går kostholdet mitt så mye bedre gjennom dagen. Knekkebrød med sunt pålegg får liksom ringvirkninger for matvalg resten av dagen og hjelper meg samtidig til å motstå godterisug. Tra la la…. Måtte dette vare! Men det er klart det skal! Nå skal vi i mål, begge to! Gleder meg til å danse over målstreken! :)

 

Zumba og redcord i kveld. Gleder meg!

Er jeg like flink videre fremover som jeg har vært denne uken, tror jeg at jeg skal klare mitt neste delmål: 79kg innen 20.desember.

 

Ha en fortryllende god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa, -hvor er du blitt av? Vi venter på deg! :) Hvordan går det?

 

Vi vil gjerne ha flere med! Godt å ha en aktiv gjeng som heier hverandre frem! Så er du inne og leser her uten å skrive, så er du veldig velkommen til å hive deg på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...