Gå til innhold

En lettere vår!


Gjest 2+m
 Share

Anbefalte innlegg

Har du noen gang tenkt at â€DETTE er siste gang! Nå SKAL det gå!†Og så gikk det ikke helt slik du hadde tenkt…? Skal vi gjøre slutt på det nederlaget sammen? Det gikk opp for meg for en tid tilbake at hvis jeg ikke klarer det denne gangen, klarer jeg det nok aldri. Og DET finner jeg meg ikke i! Jeg vil ikke plage meg selv lenger, med å tro på noe og feile og bli skuffet, for så å gå på igjen og igjen og igjen...! Enten må jeg finne meg i å være der jeg er, eller så må 2012 være Mitt år! -Da jeg endelig virkelig klarte det! Det har gitt meg motivasjon å tenke slik.

 

Er du med? Jeg vil veldig gjerne ha noen å kjempe sammen med her inne!

Har gått på Grete Roede- og Grete Roede Aktiv-kurs før, og lært veldig mye. Men denne gangen har jeg tenkt å klare meg på egen hånd. –Sammen med dere!

 

Jeg er 37 år, har tre barn på 4, 8 og 10 år, og har slitt med å komme tilbake til min pre-gravide normalvektige tilstand (dog var jeg også da i øvre sjiktet). Jeg klarte med god hjelp av Grete Roede, å komme nesten i mål etter mitt svangerskap nr to, men så bar det rett opp igjen i siste svangerskap, og har virkelig nådd nye høyder…!

 

Jeg er 1,76m høy, har vært oppe i 89kg, på det meste. Nå er det et halvt år siden, og jeg har kjempet meg i motbakke nedover til 85, som jeg veier i dag. Men det går trått. Og så er faren, eller erfaringen, om du vil, at jeg blir lei og fyker opp igjen. Målet mitt er å redusere til 66-68 kg.

 

For fire år siden, mens jeg veide ca det samme som i dag, Veide jeg meg på SATS, og fikk samtidig målt bein-, muskel- og fettmasse. Der fikk jeg avdekket at viceralfettprosenten min er veldig høy. Det er det skumle fettet. Underhudsfettet er kjedelig å ha, men viceralfettet, det som legger seg i og rundt de indre organene, er hovedgrunnen til at jeg vil ta av. Så kommer selvsagt opplevelsen av hvordan jeg føler meg, hakk i hæl. Uff, -jeg har så mange fine klær jeg ikke har fått brukt på mange år! Er så lei av å gå og tro at snart skal jeg inn i dem… uten at noe skjer! Og så var det bikinisesongen da! Jeg elsker sommer og badeliv, men har de siste årene bare ønsket å resignere… Så er det formen som siste motivasjon. Jeg sto på butikken en dag, stoppet opp ved sukkeret, tok tak i en 10-kilospakning med sukker i hver hånd… Da gikk det opp for meg hvor mye ekstra vekt jeg går og bærer på… Ikke rart jeg har vondt i ryggen, knærne, og orker mindre enn før!

 

Men nå er det nok! Jeg er ferdig med å lure meg selv til å tro at det skal gå, uten at det gjør det. 2012 skal bli mitt år! Hvor jeg er rettferdig mot meg selv og prioriterer trening og sunt kosthold. Ikke slankekur, men ny varig livsstil!

 

Og jeg skal klare det uten kurs. Vet jo hva som må til for å oppleve nedgang. Det er selvdisiplinen jeg er spent på. Om jeg klarer det denne gangen? Det er nettopp derfor jeg må legge litt press på meg selv, og starter denne tråden. Jeg skal rapportere her jevnlig.

 

Jeg har snappet opp et supert tips her i forumet: jeg vil ha veiedag på søndager!!! For da motiveres jeg til å være flink i helgene, også!

Har mange tanker om hvordan jeg skal klare å legge om livsstilen min, det kan jeg dele etter hvert. Håper du vil være med og dele ditt!

 

-------------------

Oppdatering september 2014:

Lyst å henge på i denne tråden? Det stemmer, den er gammel, jeg har vært borte pga skade, og medisin har skutt vekten i været, så jeg må oppdatere litt mtp målsetning. Men jeg velger å ikke starte ny tråd for jeg finner det gamle innholdet veldig motiverende og har tenkt å lese gjennom på nytt og få en ny kick-off. Du kan velge å gjøre det samme, eller du kan klikke deg direkte bakover i tråden. Fra s. 13 er tråden fersk og aktiv. Velkommen hvis du vil kjempe sammen med meg!

(Hvorfor det står at tråden er laget av "2+M" er et evig mysterium, det skal stå Mittår!)

Endret av Mittår!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in:) har samme utgangspunkt som deg, 176 cm og ca90 kg, men jeg har ikke vært like flink som deg å gå ned de første kiloene... Meeeen det betyr ikke at jeg ikke skal klare det :)

 

Har ikke meldt meg på kurs da jeg og vil klare dette selv og sammen med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Så kjekt at du er med, Cilen! :) Det skal bli fint å ha noen å kjempe sammen med! For kamp er jeg forberedt på at det blir, men det SKAL gå denne gangen! Er vanvittig motivert nå! Visualiserer både sommerklærne jeg så gjerne vil inn i, Spaniaturen i juli, og tilfredsheten når jeg har nådd målet.

 

Har nettopp startet på Pilates-, Zumba- og stretchingkurs, full pakke som jeg skal delta på hver mandag frem til påske, onsdager skal jeg forsøke å få tid til svømming og så skal jeg satse på elipsemaskin og styrketrening rett etter jobb på fredager. Nå er det tid for å prioritere seg selv, også! Som jeg lærte av lederen på GR-Aktiv-kurset: Du FÅR ikke tid til å trene, du må TA deg tid! Kjenner jeg gleder meg, og håper det vil vare!

 

Trening herved presentert, da blir jeg nødt til å rapportere om jeg klarer det også... ;)

 

Kjempeglad for at du er med meg! Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du er med, Cilen! :) Det skal bli fint å ha noen å kjempe sammen med! For kamp er jeg forberedt på at det blir, men det SKAL gå denne gangen! Er vanvittig motivert nå! Visualiserer både sommerklærne jeg så gjerne vil inn i, Spaniaturen i juli, og tilfredsheten når jeg har nådd målet.

 

Har nettopp startet på Pilates-, Zumba- og stretchingkurs, full pakke som jeg skal delta på hver mandag frem til påske, onsdager skal jeg forsøke å få tid til svømming og så skal jeg satse på elipsemaskin og styrketrening rett etter jobb på fredager. Nå er det tid for å prioritere seg selv, også! Som jeg lærte av lederen på GR-Aktiv-kurset: Du FÅR ikke tid til å trene, du må TA deg tid! Kjenner jeg gleder meg, og håper det vil vare!

 

Trening herved presentert, da blir jeg nødt til å rapportere om jeg klarer det også... ;)

 

Kjempeglad for at du er med meg! Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Heisann:) dette skal bli mitt år og:) jeg begynner på kurs i morgen da så er det greit jeg legger inn vektresultat he rpå onsdager selv om du har veiing på søndager?

 

klem fra engeljenta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at trening ikke er noe vi får tid til, men som vi bare må rydde plass til i kalenderen:) jeg satset på zumba på mandag og/eller torsdag, elixia light kurs på tirsdag, spinning på onsdag og lørdag.. Og avslutte uka med yoga på søndag. Vil ikke gå for hardt ut med treningen til å begynne med, i fare for å gå på en smell med at det blir for mye.. Men får jeg til å stille på minimum 3 av øktene hver uke pluss en av helgedagene er jeg fornøyd:) Jeg skal og rapportere:):)

 

Jeg har ikke batterier i vekta mi, men det skaffer jeg i morgen.. VektRapportering blir da første gang på torsdag, men satser på å veie meg hver mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at trening ikke er noe vi får tid til, men som vi bare må rydde plass til i kalenderen:) jeg satset på zumba på mandag og/eller torsdag, elixia light kurs på tirsdag, spinning på onsdag og lørdag.. Og avslutte uka med yoga på søndag. Vil ikke gå for hardt ut med treningen til å begynne med, i fare for å gå på en smell med at det blir for mye.. Men får jeg til å stille på minimum 3 av øktene hver uke pluss en av helgedagene er jeg fornøyd:) Jeg skal og rapportere:):)

 

Jeg har ikke batterier i vekta mi, men det skaffer jeg i morgen.. VektRapportering blir da første gang på torsdag, men satser på å veie meg hver søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Jeg er 173 cm og veide på mitt tyngste 89 kg. Da fikk jeg sånn sjokk at jeg raste ned 13 kg på 5 mnd - men jobbet jo for det da. Sakte men sikkert (siden 2007) har vekten sneket seg på igjen, blitt slanket litt bort noen ganger, og ståa begynte igjen på 79,2 kg 2. januar. Nå ligger den på 77,2 og jeg har som deg mål om å nå øvre halvdel av 60-tallet. Det skal jeg nå før sommeren!

 

Så jeg henger meg med deg og Cilen! (er visst i nesten alle de nye trådene her inne nå :D )

 

Angående trening så blir det litt nedprioritert hos meg. Jeg har begynt å gå til og fra universitetet hver dag (1,9 TP), det skal jeg fortsette med, men særlig mye mer enn det vil jeg ikke sette krav til meg selv om. Har så mye annet på meg denne våren. Det er jo en time gange totalt, med bra tempo, 4-5 dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Ja, det er nok fornuftig å starte rolig og heller øke på etter hvert med treninga, for å unngå smell. Sånn tenker jeg også.

Velkommen til dere også, Englejenta og Movistar! Så kjekt at dere er med i tråden og vil være med å satse sammen med oss! Helt greit at vi har ulike veiedager!

Movistar, -En times rask gange er jo veldig bra! Det kommer godt med! Kjekt å være med i flere tråder, som du nevner. Har vært inne selv og lest på flere av dem. Veldig inspirerende, det! Utfordringen min er å ikke sitte for lenge her inne… ;) Blir litt oppslukt. Så det kan bli sene kvelder. Har ikke så mye tid på dagen, med unger rundt meg. Nå skal jeg køye. Har kommet frem til, gjennom alle mine tidligere frustrerende forsøk, at SØVN er viktig hvis jeg skal klare å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hallo :P

Kan jeg bli med i denne tråden ?

Kjenner meg godt igjenn med det du skriver - ikke slankekur men endring av livs stil :-)

Har prøvd det meste av kurer ol-nå er det nok !!!

Skal ikke gå på kurs -Har rett og slett begynne å spise sunt og trene.

Må ned iallefall 20 kg :blink:

Skal veie meg i morgen ,men kan ha søndag som veiedag jeg å.

Er fra Nord Norge , gift og har 2 barn på 17 og 11 :)

Er begynt å gå 1-2 gode turer om dagen(har hund ) pluss avtale med ei veninne om pilates to til tre dager i uka .

Det motiverer meg MASSE å lese og skrive her inne - dette kan vi klar sammen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!! 19 år, 170 høy, og startet på 80,5 forrige mandag. Går standardkurset og den siste veiingen viste 78,9, så er fornøyd! Elsker å trene og høste inn trimpoeng.

Jeg har aldri slanket meg før, så jeg synes det er spennende å høre hvordan andre løser de nye matrutinene.. Noen som vil dele?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammantilLea

Jeg blir også med, er i en ann tråd også der vi har veie dag på mandager, må bare klare å ta av meg noen kilo nå, for mi vekt hadde plutselig gått opp til nesten 76 :angry: , vil ned til 65, men føler det er så langt ned dit, men med den motivasjonen jeg henter her så skal jeg klare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er flere som vil være med i denne "tråden" :)

Jeg kjenner meg så klar for et nytt liv og håper jeg klarer dra med samboer på denne endringen. Han jobber i nordsjøen til daglig og der får de bare "skikkelig" mat, så i periodene han er hjemme synes han det er digg med cheese-burger, taco, lasagne, kebab, YOU NAME IT. Han har jo ferie og kan kose seg.. Denne trenden har jeg hengt meg på, og det vises på vekta. Men nå er det andre boller, han sier han er enig. Håper bare det varer:) Er nok enklere når man får støtte hjemme og:)

 

Jeg har laget en liste over årets 12 måneder. Jeg har skrevet ned noen ting jeg skal fokusere på hver måned for å klare endre kostholdet mitt uten at jeg føler jeg gjør store offer. I januar skal jeg feks ha fokus på å ikke velge pasta, ris og poteter, samt dressing i salatbaren på jobb. Jeg skal og kutte helt å spise nøtter. (for spiser jeg bare litt, greier jeg ikke stoppe)

 

I neste måned skal jeg velge bort sjokoladen, heller ha noen sånne nutrilett/allevo-barer som mellommåltid de dagene jeg får skikkelig sjokolade-cravings.

 

Og sånn fortsetter det. :)

Jeg skynder meg sakte, og håper resultatene kommer og blir varige!

 

 

Nå er det lunsj på jobb og jeg skal ut i salatbaren og være flink:) WIsh me luck!

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammantilLea

Så gøy at det er flere som vil være med i denne "tråden" :)

Jeg kjenner meg så klar for et nytt liv og håper jeg klarer dra med samboer på denne endringen. Han jobber i nordsjøen til daglig og der får de bare "skikkelig" mat, så i periodene han er hjemme synes han det er digg med cheese-burger, taco, lasagne, kebab, YOU NAME IT. Han har jo ferie og kan kose seg.. Denne trenden har jeg hengt meg på, og det vises på vekta. Men nå er det andre boller, han sier han er enig. Håper bare det varer:) Er nok enklere når man får støtte hjemme og:)

 

Jeg har laget en liste over årets 12 måneder. Jeg har skrevet ned noen ting jeg skal fokusere på hver måned for å klare endre kostholdet mitt uten at jeg føler jeg gjør store offer. I januar skal jeg feks ha fokus på å ikke velge pasta, ris og poteter, samt dressing i salatbaren på jobb. Jeg skal og kutte helt å spise nøtter. (for spiser jeg bare litt, greier jeg ikke stoppe)

 

I neste måned skal jeg velge bort sjokoladen, heller ha noen sånne nutrilett/allevo-barer som mellommåltid de dagene jeg får skikkelig sjokolade-cravings.

 

Og sånn fortsetter det. :)

Jeg skynder meg sakte, og håper resultatene kommer og blir varige!

 

 

Nå er det lunsj på jobb og jeg skal ut i salatbaren og være flink:) WIsh me luck!

 

Ha en fin dag jenter!

 

Hørtes bra ut :) Lykke til, dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det plass til en til? Har laget en egen tråd kalt Rosa vår 2012, men synes det hadde vært kjekt å også være med et sted der vi kan heie hverandre frem:)

 

Jeg er 35 år, mor til tre barn i alder 16 måndeder, 5 år og 7 år, og har omtrent samme mål som flere her: Å bli kvitt 8-tallet på vekta og igjen se 6-tallet.

 

I dag veier jeg ca. 83 kg, og målet mitt er å nå 68 kg innen sommeren. Jeg har nå veid det samme (+ - 1 kg) i et helt år, og er grundig lei av å leve sunt, trene masse og IKKE gå ned i vekt. Denne gangen stritter virkelig kroppen mot å kvitte seg med gravide-kiloene, i motsetning til de to foregående gangene....Jeg har hatt en kropssanalyse på SATS før jul, og lærte der at jeg har en hvileforbrenning på 1534 kcal, hvilket innebærer at jeg legger meg på ca 1600 kcal de dagene jeg ikke trener, og ca. 1850 de dagene jeg trener. Dette ga meg samtidig en forklaring på hvorfor jeg trolig ikke har gått ned noe på lang tid, jeg har trolig spist for lite, for den formelene for utregning av daglig behov for inntak her inne har rett og slett ikke stemt med den reelle forbrenningen min, så nå håper jeg det kan løsne!!!!!VIl så gjerne at vår 2012 ogskal skal bli lettere for meg, at jeg endelig kan få lønn for strevet!!!!

 

 

Siste svangerskapet herjet såpass mye med kroppen at jeg for en uke siden gjennomførte en operasjon for å få sydd sammen en 8 cm glippe mellom magemusklene. Jeg er derfor for tiden sykemeldt, og har treningsforbud i 6-8 uker, men har tenkt å fokusere på kosthold og gåturer av lenger og lenger karakter etter hvert som formen tar seg opp.

 

Gleder meg til å følge dere videre!

 

Veiedagene mine blir onsdager. Vekta i dag er ikke helt rikig siden jeg har mye vann og hevelser i kroppen etter operasjonen, men skriver det inn her likevel:

 

Startvekt: (11-1-12): 83 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det plass til en til? Har laget en egen tråd kalt Rosa vår 2012, men synes det hadde vært kjekt å også være med et sted der vi kan heie hverandre frem:)

 

Jeg er 35 år, mor til tre barn i alder 16 måndeder, 5 år og 7 år, og har omtrent samme mål som flere her: Å bli kvitt 8-tallet på vekta og igjen se 6-tallet.

 

I dag veier jeg ca. 83 kg, og målet mitt er å nå 68 kg innen sommeren. Jeg har nå veid det samme (+ - 1 kg) i et helt år, og er grundig lei av å leve sunt, trene masse og IKKE gå ned i vekt. Denne gangen stritter virkelig kroppen mot å kvitte seg med gravide-kiloene, i motsetning til de to foregående gangene....Jeg har hatt en kropssanalyse på SATS før jul, og lærte der at jeg har en hvileforbrenning på 1534 kcal, hvilket innebærer at jeg legger meg på ca 1600 kcal de dagene jeg ikke trener, og ca. 1850 de dagene jeg trener. Dette ga meg samtidig en forklaring på hvorfor jeg trolig ikke har gått ned noe på lang tid, jeg har trolig spist for lite, for den formelene for utregning av daglig behov for inntak her inne har rett og slett ikke stemt med den reelle forbrenningen min, så nå håper jeg det kan løsne!!!!!VIl så gjerne at vår 2012 ogskal skal bli lettere for meg, at jeg endelig kan få lønn for strevet!!!!

 

 

Siste svangerskapet herjet såpass mye med kroppen at jeg for en uke siden gjennomførte en operasjon for å få sydd sammen en 8 cm glippe mellom magemusklene. Jeg er derfor for tiden sykemeldt, og har treningsforbud i 6-8 uker, men har tenkt å fokusere på kosthold og gåturer av lenger og lenger karakter etter hvert som formen tar seg opp.

 

Gleder meg til å følge dere videre!

 

Veiedagene mine blir onsdager. Vekta i dag er ikke helt rikig siden jeg har mye vann og hevelser i kroppen etter operasjonen, men skriver det inn her likevel:

 

Startvekt: (11-1-12): 83 kg

 

Jeg heier på deg!! :) snakkes etter kondistreningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Så gøy at vi blir flere! Velkommen KS 1970, Willus, mammantilLea og Rosa! Her er det plass til alle som vil være med! Kjekt med en hel gjeng som skal klare dette sammen! Gratulerer med superbra nedgang, KS1970! Du har vært kjempeflink! Og jeg blir motivert!

Angående mat, Willus: Her er ett eksempel på en av mine dagsmenyer:

 

Frokost:

To skiver ristet Ingers rugbrød (ca en cm tykk) med Norwegiaost og brunost

Ett glass lettmelk

 

Lunsj:

To skiver ristet Ingers rugbrød, en med makrell i tomat og en med leverpostei, agurk og tomat

Ett glass appelsinjuice og ett med lettmelk

 

Mellommåltid: frukt og grønt

 

Middag:

Tacofisk/kylling tandori/ Salat med kylling/Fiskesuppe (på vann, -tro det eller ei! Men supergod! Skal fortelle senere)

 

Mer frukt/grønt

 

Kvelds:

En (evt to, hvis jeg kommer fra trening) skiver Ingers rugbrød med kokt egg i skiver og kyllingskinken til Terina (i en sånn bogskinkeboks).

Ett glass melk

 

Jeg er glad i cashewnøtter, det er sunt i små mengder. Vi lærte på GRkurs at 10-12 slike nøtter om dagen er â€godt for hjertetâ€-produkt vi bør få i oss, men ikke mer… Derfor koser jeg meg ofte med disse om kvelden når suget etter noe godt melder seg. Dersom jeg ikke har hatt dem som mellommåltid tidligere på dagen. Og så en liten appelsin eller noen druer til slutt. Fin liten kveldskos. Angående å ikke spise for mange nøtter, Cilen, Det har jeg også slitt med. Derfor har jeg begynt å fylle et lite eggeglass med kvoten, og så koser jeg meg med dem… ;)

 

Mye vann i løpet av dagen.

 

 

Som dere sikkert ser så er jeg veldig glad i Ingers rugbrød. Men skivene MÅ en tur i brødristeren for ikke å virke så rå og seig. Liker det litt sprøtt! Og så er det så grovt og sunt at jeg nesten kan kjenne alle cellene i kroppen min danse gledesdans…!

 

Skal finne oppskriften og legge den ut her. Må prøves!

 

Kanskje virker det kjedelig å innta så mye av ingers rugbrød hver dag. Men det oppleves ulikt siden jeg har så mange utgaver med ulikt pålegg. Og dette er utgangspunktet mitt, så står jeg fritt til å bytte ut ett av disse måltidene med noe alternativt når jeg får lyst. Det som er så fint med å kjøre dette, er ar jeg har lært meg fra første kurs hvor mye jeg kan spise av dette for å gå ned i vekt, og da slipper jeg styret med å veie maten og telle kalorier til hvert eneste måltid.

 

Det viktigste er å drikke mye vann, (ofte er du bare tørst når du tror du er sulten eller har lyst på noe godt. Lurt å lære seg å skille de to.), Spise mye grønnsaker i ulike farger (farger utfyller hverandre næringsmessig, Spise grovt og variert, reint kjøtt fremfor farsemat, -helst fugl og fisk, og holde seg unna sukker. Jeg har sikkert glemt noe viktig i farten, dere andre får supplere.

 

Jeg er spent på hva dere spiser?!

 

I dag har jeg vært og svømt. Er verken hurtig eller dyktig svømmer, tar det i bedagelig tempo, men jeg svømmer da uten stopp i en time, så jeg er storfornøyd med dagens innsats. Og så kjennes det så utrolig deilig i kroppen resten av dagen. Alle muskler har vært i bruk og er glade. ;)

 

Hvordan har det gått med dere i dag, da? Er motet oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:-)¨

 

jeg prøver å holde meg til dette i løpet av dagen:

 

frokost,lunsj,kvelds : grovt brød,knekkebrød uten hvetemel med pålegg som makrell i tomat med majones

skinke med majones tomat og agurk,omelette,activia med 5-korn ,røkt laks,lettsyltetøy osv (ikke spis det samme som sist måltid (variasjon e veldig viktig)

 

mellommåltid 1 :Avokado og 5 valnøtter ( Avokado skal visst ta magefettet og veldig bra mot rynker (ansiktsmaske :mos avokado legg på ansiktet i 15 min ;):P (en gang pr uke )

Mellommåltid 2:eple og kanel-(har visst en slankende effekt om man spise dette i lag :-)

 

Middag :prøver å unngå posemat,farseprodukter feil fett og salt

steker i rapsolje (laget eget grillkrydder uten salt,bruker urter.

tror det holder med 2 frukter pr dag (fruktsukker)lager smodie av bær.

ufff så mye å huske på .... ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, beina mine :) var på min første pt-time på elixia i dag, og det var heftige greier:) er så støl og stiv at jeg ikke helt skjønner Åssen jeg skal klare kle av meg selv:)

 

meeen det er jo bare nå i starten det blir sånn... Fikk veid meg på elixia i dag. 91.3 kg! Det var over 1 kg mer enn jeg hadde frykta, meeeen det må jeg bare ta som en utfordring:)

 

Matmessig har dagen gått greit, selv om jeg har vært mye sulten i dag.. Ingen utskeing og det er jeg HAPPY med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Stiv og støl er ikke gøy, men se det positive i det, Cilen, -du har vært FLINK i dag!!! Så bra! Gleder meg til jeg prøver pt en gang langt der fremme!

 

Kjempelurt forresten med den listen over ting å unnvære for hver måned! Spent på hva det blir de neste månedene i året! Husk å oppdatere! :)

 

Jeg har kommet opp med en litt sprø ide, en motivasjon som BØR virke, men som virkelig kan svi. For hvert kg jeg tar av skal jeg sette 1000 kroner inn på en egen konto (mye penger, men dette skal svi for at jeg skal klare det...) Dersom jeg klarer 16kg ned innen juli 2012, får jeg bruke disse pengene til noe jeg ønsker meg. MEN dersom jeg IKKE klarer 16, enten jeg har klart bare 2 eller hele 15... -så er det MANNEN min som skal få bruke pengene som står på den kontoen til noe HAN ønsker seg...!!! Det MÅ vel virke som en gulrot???!!!

 

Så nå må jeg kjøre på! :mellow:

 

Jeg tror jeg har holdt meg innen kalorimengden i dag, men jeg vet vi spiste middagen altfor sent... Det ble et stort måltid til kvelds... Og det er visst ikke lurt?

 

Men jeg har da svømt langt i dag...

 

Må bake i morgen ettermiddag. Er tom for rugbrødet. Og da sklir jeg lett ut. Pleier bake så mye jeg orker i en engang, dele brødene i to og så ta halve brød opp etter behov. Da har jeg et lager en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv og støl er ikke gøy, men se det positive i det, Cilen, -du har vært FLINK i dag!!! Så bra! Gleder meg til jeg prøver pt en gang langt der fremme!

 

Kjempelurt forresten med den listen over ting å unnvære for hver måned! Spent på hva det blir de neste månedene i året! Husk å oppdatere! :)

 

Jeg har kommet opp med en litt sprø ide, en motivasjon som BØR virke, men som virkelig kan svi. For hvert kg jeg tar av skal jeg sette 1000 kroner inn på en egen konto (mye penger, men dette skal svi for at jeg skal klare det...) Dersom jeg klarer 16kg ned innen juli 2012, får jeg bruke disse pengene til noe jeg ønsker meg. MEN dersom jeg IKKE klarer 16, enten jeg har klart bare 2 eller hele 15... -så er det MANNEN min som skal få bruke pengene som står på den kontoen til noe HAN ønsker seg...!!! Det MÅ vel virke som en gulrot???!!!

 

Så nå må jeg kjøre på! :mellow:

 

Jeg tror jeg har holdt meg innen kalorimengden i dag, men jeg vet vi spiste middagen altfor sent... Det ble et stort måltid til kvelds... Og det er visst ikke lurt?

 

Men jeg har da svømt langt i dag...

 

Må bake i morgen ettermiddag. Er tom for rugbrødet. Og da sklir jeg lett ut. Pleier bake så mye jeg orker i en engang, dele brødene i to og så ta halve brød opp etter behov. Da har jeg et lager en stund.

 

 

Lur spareavtale:) det vil jeg og gjøre! Starter på lønningsdag som er 20.1 og holder på frem til 20.5, SKAL være på 76 kg før bikinisesongen dvs 1.6 og trenger nytt sommertøy!! Greier jeg ikke det blir det burka på meg i sommer og nytt kameraobjektiv på min kjære:)

 

Flink du er som svømmer!! Jeg var aktiv svømmer i tenårene men tør ikke vise meg i noen hall nå.. Har helt sperre for det:) men det er jo så digg så etter påske skal jeg ta opp svømmingen igjen:) da er jeg jo under 81,3 kg, så da er det overkommelig:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Lur spareavtale:) det vil jeg og gjøre! Starter på lønningsdag som er 20.1 og holder på frem til 20.5, SKAL være på 76 kg før bikinisesongen dvs 1.6 og trenger nytt sommertøy!! Greier jeg ikke det blir det burka på meg i sommer og nytt kameraobjektiv på min kjære:)

 

Flink du er som svømmer!! Jeg var aktiv svømmer i tenårene men tør ikke vise meg i noen hall nå.. Har helt sperre for det:) men det er jo så digg så etter påske skal jeg ta opp svømmingen igjen:) da er jeg jo under 81,3 kg, så da er det overkommelig:):)

 

Så gøy at du er med på det samme! :) Da blir det enda lettere å gå for det! Foreløpig er mannen min rimelig sikker på at det er han som får pengene. Han sier ikke det, men jeg leser hans stille sinn ;) Nå skal han se at det ikke stemmer! (skjønt, selve vektnedgangen gjør jeg for min egen del!)

 

Jeg har hatt de samme tankene om å vise meg i svømmehall. Men jeg svømmer på en formiddag når vannet er oppvarmet, og da kryr det av eldre damer der, og jeg føler meg som en av de minste... Så da gjør det ingenting. Men det skulle være forbudt med hårlakk i bassenget... Kjenner osen når jeg svømmer forbi. ;)

 

Da er nok du en av de som kan skikkelig svømmeteknikk, du da? Siden du har vært aktiv. Det drømmer jeg om å klare. Får vondt i nakken, jeg... Prøver å holde hodet lavt, og puste på siden, men har en sperre mot å senke det ned i vannet, fordi jeg ofte må hive etter pusten når jeg puster inn vann. Tre sekund panikk over å ikke få puste. Kan ikke fordra det. Ønsker å bryte den barrieren og få god teknikk!

 

Det får bli nyttårsforsett for 2013, det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, kondistime på spenst!! Supersliten. Matmessig har jeg holdt meg i skjorta;

 

Frokost:

50g korn (økologisk müsli)

1,5dl yoggi lett yoghurt

Et par valnøtter

Tran

 

Lunsj

Banan

 

Mellommåltid

Kiwi og wasa french herbs

 

Middag

kyllingfillet,150g

Salat 300 gram

 

Kvelds

To brødskiver (eggesalat og ost/skinke)

 

Hvordan har det gått med dere idag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, kondistime på spenst!! Supersliten. Matmessig har jeg holdt meg i skjorta;

 

Frokost:

50g korn (økologisk müsli)

1,5dl yoggi lett yoghurt

Et par valnøtter

Tran

 

Lunsj

Banan

 

Mellommåltid

Kiwi og wasa french herbs

 

Middag

kyllingfillet,150g

Salat 300 gram

 

Kvelds

To brødskiver (eggesalat og ost/skinke)

 

Hvordan har det gått med dere idag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...