Gå til innhold

2012 - mitt år :)


Anbefalte innlegg

Nå er jeg ferdig med mitt første kurs. Og - jammen var det på tide å komme i gang. Vekten viste skumle 105,3 kg - og det er ganske nøyaktig 45,3 kg for mye. Det vil faktisk si at jeg går rundt og bærer på nesten en hel person ekstra... usj!! Ikke rart at energi-nivået har vært ganske lavt!

Første kurs var ferdig i går - og jeg er 8 kg lettere :) Kjenner at velværet øker, energien øker og kroppen krymper. Det er så digg!! Gleder meg ihjel til å komme i mål. Skulle veldig gjerne bli kjent med noen andre her inne - slik at vi kan slå følge på veien. Håper å være ferdig slanket i løpet av året...Det er kanskje veldig ambisiøst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjekt at vi er såpass likt i løypa - selv om du har tjuvstartet litt. ;) Om du fortsetter å gå ned like mye som på det første kurset, kan det vel være realistisk å klare det på ett år. Jeg har en tidsramme på to år for min egen del, men tar imot om det går fortere, ja. :knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har litt lyst til å hive meg med dere hvis det er greit?

Begynte 26. februar, og veide 125 kilo (124,8) da...

Jeg har satt meg et delmål på 100 kilo som jeg håper å nå til 1. august.

Har videre mål om å nå cirka 70 kilo før jeg gir meg...

Min idealvekt er vel noen og seksti, men jeg tenker at jeg har større forutsetning for å greie å holde en vekt på rundt 70...

Vil nok veie meg en av dagene lørdag-mandag alt etter hva som passer.

Har gått kurs tidligere, og gikk da ned fra 138 til 124 kilo.

 

Bruker dagboka her inne aktivt, og har ligget på ca 1600-1700 kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at vi blir flere! Denne uken har vekten stått omtrent stille for meg. Det er ikke så veldig motiverende... I tillegg ble kurset jeg skulle gå på avlyst. Kjente små snev av panikk ;) Føler virkelig at jeg trenger hjelp for å få til dette - og heldigvis starter det et nytt kurs i nærheten jeg kan delta på :)Det skal gå på torsdager - så da er det det som blir veiedag :)Satser på skikkelig hårete mål - og vil veie under 90 kg når kurs nr 2 er ferdig - altså i slutten av april...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :-)

Det kan vel være et ganske realistisk mål det... åtte uker og ett kilo i uka så er du i mål med delmålet...?

Jeg gikk ned nesten to kilo første uka, og det er litt deilig.

Godt å se at BMI går drastisk ned på så lite... Da blir det gøy når vekten kryper nedover.

Det har egentlig gått veldig bra både i uka som gikk, og ikke minst i helga (som pleier å være min største utfordring)

Syns det er litt godt å ha dette forumet der man kan dele gleder og sorger B)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Tenkte kanskje jeg kunne slenge meg med dere her inne, hvis det er greit?

Begynte på kurs i går, og det var virkelig på tide. Vekta stoppa på 127,4 så jeg har en lang vei å gå - og passer derfor inn i gruppen med de som skal ned over 40 kg :)

 

Tittelen på denne tråden fanget mitt øye - for 2012 er også MITT år :)

 

Tror det er veldig viktig å ha noen man kan følge her inne, få og gi støtte, komme med oppmuntrende ord og kanskje også litt trøst når det føles som det "butter" litt i mot... Virker som dere oppriktig mener å være heiagjeng for hverandre, og det vil jeg gjerne være med på :)

 

Håper dere får en fin dag, men mange gode valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Tenkte kanskje jeg kunne slenge meg med dere her inne, hvis det er greit?

Begynte på kurs i går, og det var virkelig på tide. Vekta stoppa på 127,4 så jeg har en lang vei å gå - og passer derfor inn i gruppen med de som skal ned over 40 kg :)

 

Tittelen på denne tråden fanget mitt øye - for 2012 er også MITT år :)

 

Tror det er veldig viktig å ha noen man kan følge her inne, få og gi støtte, komme med oppmuntrende ord og kanskje også litt trøst når det føles som det "butter" litt i mot... Virker som dere oppriktig mener å være heiagjeng for hverandre, og det vil jeg gjerne være med på :)

 

Håper dere får en fin dag, men mange gode valg!

Hei på deg.

Er selv ny her, men vil tro at det bare er hyggelig med flere. Det er alltid lurt å ha en heiagjeng som oppmuntrer,trøster og støtter :)

jeg begynte på min lange vandring i 2010, og veide da 138 kilo...

Heldigvis så gikk det ganske raskt å gå ned noen kilo, og jeg brukte det neste halve året til å stabilisere vekten.

I fjor gikk jeg ned fra 124 til 110, men da var jeg ikke like flink på stabilisering, og etter et halvt år så var de kiloene tilbake... Nå er jeg i gang, og skal ikke gjøre den feilen igjen...

Tenkte underveis oppover i høst..."ja ja det er jo bare ett kilo..." Som til slutt var 124,8!!!

Så det var min start nå... Og etter ei uke var 2 kilo borte HURRA!!!

Vet at jeg kan hvis jeg vil, og viljen er sterk ellers så da bør jeg greie dette også :-)Stå på dere også, for sammen skal vi greie dette!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Er selv ny her, men vil tro at det bare er hyggelig med flere. Det er alltid lurt å ha en heiagjeng som oppmuntrer,trøster og støtter :)

jeg begynte på min lange vandring i 2010, og veide da 138 kilo...

Heldigvis så gikk det ganske raskt å gå ned noen kilo, og jeg brukte det neste halve året til å stabilisere vekten.

I fjor gikk jeg ned fra 124 til 110, men da var jeg ikke like flink på stabilisering, og etter et halvt år så var de kiloene tilbake... Nå er jeg i gang, og skal ikke gjøre den feilen igjen...

Tenkte underveis oppover i høst..."ja ja det er jo bare ett kilo..." Som til slutt var 124,8!!!

Så det var min start nå... Og etter ei uke var 2 kilo borte HURRA!!!

Vet at jeg kan hvis jeg vil, og viljen er sterk ellers så da bør jeg greie dette også :-)Stå på dere også, for sammen skal vi greie dette!!! :)

 

Hei :)

 

Jeg har, som deg, også holdt på lenge. Kjennes ut som jeg "alltid" har vært på en eller annen kur. De siste årene har jeg langsomt klart å gå ned ca 20 kilo, men så stoppa det helt opp her. Og det var da jeg fant ut at jeg måtte prøve et slikt kurs.

 

Og jeg sier som deg: Jeg vet at jeg kan hvis jeg vil - derfor må vi bare "ville" det nok :) Vi klarer dette sammen!

 

Ser at jeg virkelig må ta meg sammen i forhold til trening, det blir liksom ikke prioritert... Er vel den berømte tidsklemma som gjør det vanskelig tenker jeg. Men nå skal det bli endringer! Hvor mye trener dere? Og hvordan trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi klarer dette!! En dag av gangen, en uke av gangen, og vips! så er vi i mål!

 

Jeg trener på treningssenter. Velger de morsomme timene framfor de jeg brenner mest kalorier på. Må trene noe jeg har lyst til, ellers blir dørstokkmila så lang og unnskyldningene så mange, og klarer sofaen å holde meg fast, har det ingenting å si hvor effektiv den treninga ville vært om jeg var der. ;) Jeg trener Zumba en gang per uke, Low aerobic med styrke en gang i uka og Step B med pump (styrke med vekter) en gang. Jeg må variere litt, så jeg ikke går lei. I tillegg prøver jeg å få til minst en gåtur i løpet av helga - gjerne med toåringen i vogn eller på ryggen, og en styrkeøkt her hjemme foran tv'en med strikk. Denne uka har jeg også tenkt å prøve meg på en time yoga. Er redd magen kommer til å være i veien, men har funnet ut at jeg bare må kaste meg i det.

 

Jeg har gitt beskjed til familien om at trening har høyeste prioritet de neste to årene. Det respekterer de. Det må bare være sånn. At jeg kjenner at kroppen fungerer bedre i hverdagen allerede, er et stort pluss. Bekkenet mitt (som jeg har trøblet med i flere år) virker, og overskuddet er tilbake. Da er det lettere å ta riktige matvalg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin75

Hei igjen dere :)

Ja vi greier dette!!!

Jeg trener også på treningsstudio... Trener bodypump, spinning og corebar... Det er de timene jeg liker best. Men akkurat nå har jeg en liten pause pga kiropraktorbehandlinger (ryggen krangler litt med meg) men da går jeg tur i stedet :)

 

Ja ja da snakkes vi da B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener også på treningsstudio, men ikke gruppetreninger. Har ikke krysset den grensen enda... hehe. Synes det virker veeeeldig skummelt! Jeg trener derimot på ulike apparater i en såkalt styrkesirkel (kalles PACE), og så trener jeg kondisjonen på vanlig tredemølle. Zumba trener jeg hjemme foran tv'n :D

 

I tillegg prøver jeg å få gått noen gode lange turer i skogen. Har en lysløype nesten rett utenfor vinduet mitt, så det er jo en klar fordel :)

 

Men som jeg nevnte tidligere, den tidsklemma stikker litt kjepper i hjulet altså!

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin75

Hei på dere.

Da var enda en uke ferdig.

Har gått ned til 121,4 kilo, og det vil si 1,5 kilo ned.

Og BMI er blitt 42 :-)

Gøy med sånne resultater i starten når man har motivasjonen på topp :-)

Håper bare den holder seg når resultatene ikke går så raskt nedover...

Har det gått greit med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Håper dere har plass til en til.... Jeg kaller meg Ned75 fordi jeg skal ned 75 kg. Målet er en BMI på 27. Begynte i 2008 med en BMI på over 50 og var i slutten av 2010 ned 50 kg. Dessverre ble 2011 av mange gode unnskyldninger... tidenes tilbakefallsår med 25 kg opp. Nå har jeg blitt med i GR for å snu utviklingen og komme på rett spor igjen. De første ukene i kurset har gått trått med 1,2 kg ned på 3 uker!!! Har ikke klart å komme igang med hverken trimming eller telling av kalorier. Sliter med å få overskudd. Går i 100% jobb. Men idag har jeg gått en fin tur. Planlegger flere av dem neste uke. Imorgen starter jeg den ubønnhørlige kaloritellingen.... Ha en fin uke alle sammen.

 

Klem fra Ned75 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Da var enda en uke ferdig.

Har gått ned til 121,4 kilo, og det vil si 1,5 kilo ned.

Og BMI er blitt 42 :-)

Gøy med sånne resultater i starten når man har motivasjonen på topp :-)

Håper bare den holder seg når resultatene ikke går så raskt nedover...

Har det gått greit med dere da?

 

Hei igjen :)

 

Så flink du har vært! 1,5 ned er jo kjempebra!! Utrolig gøy når man ser BMI'en snike seg nedover :)

Nå gjelder det å holde motivasjonen på topp, og det klarer vi!

 

Jeg har min første veiing på kurset i morra kveld, og jeg er veeeeeldig spent altså. Første uke unnagjort i morra - spent på om det har gitt noen resultater :)

 

Ha en fin kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Håper dere har plass til en til.... Jeg kaller meg Ned75 fordi jeg skal ned 75 kg. Målet er en BMI på 27. Begynte i 2008 med en BMI på over 50 og var i slutten av 2010 ned 50 kg. Dessverre ble 2011 av mange gode unnskyldninger... tidenes tilbakefallsår med 25 kg opp. Nå har jeg blitt med i GR for å snu utviklingen og komme på rett spor igjen. De første ukene i kurset har gått trått med 1,2 kg ned på 3 uker!!! Har ikke klart å komme igang med hverken trimming eller telling av kalorier. Sliter med å få overskudd. Går i 100% jobb. Men idag har jeg gått en fin tur. Planlegger flere av dem neste uke. Imorgen starter jeg den ubønnhørlige kaloritellingen.... Ha en fin uke alle sammen.

 

Klem fra Ned75 ;)

 

Hei der :)

 

Er selv helt ny her, men her er det plass til flere :) Lykke til i uka som kommer - både med kaloritelling og turer. Går seg til etterhvert skal du se :)

 

Jeg har heller ikke kommet så godt i gang med treninga, men fikk pressa meg til å trene både i går og i dag. Så nå er det bare å krysse fingre for at denne trenden varer ;) Kaloritelling er enda litt av en utfordring i en travel hverdag... Den ene rosinbollen jeg kjøpte da jeg var på vei fra skolen til jobb... den altså!! Fikk jo et lite sjokk da jeg flittig la den inn i boka på kvelden. ENORME mengder feil kalorier jo! Men men, man lærer av sine feil. Blir en stund til neste gang det blir en slik bolle i allefall :)

 

Ha en finfin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fine og flinke damer :) Så hyggelig at det er aktivitet på denne tråden. Det er godt å kunne støtte hverandre. Jeg har begynt på kurs nr 2 - og på første kurskveld hadde jeg faktisk gått opp 1,1kg siden forrige veiedag... Ikke kult! Men - satser med friskt mot på at denne uken går bedre. Jeg er ikke like flink som flere av dere andre til å drive med trening - men jeg går masse tur:) Det er deilig å kjenne at formen stiger og at klærne blir videre.. Dette skal vi greie! Jeg gleder meg så sinnsykt til å kunne kjøpe fine klær uten å måtte tenke på å skjule flesket :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :)

 

Da har jeg vært på min andre kurskveld - og dermed har jeg også vært gjennom første veiing med resultater. Kan love dere at det var ei spent dame som steg opp på den vekta i dag altså! ... og resultatet?? 1,6 kilo mindre enn forrige mandag!!! Er så utrolig fornøyd :) Og dette gjør meg jo enda mer motivert fram til neste veiing :)

 

I tillegg har jeg fått trent både lørdag, søndag og i dag - så i kveld sitter jeg godt planta i sofaen med god samvittighet. Er jo faktisk litt lenge siden sist det altså. Føles godt!

 

Stå på damer, dette fikser vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :)

 

Da har jeg vært på min andre kurskveld - og dermed har jeg også vært gjennom første veiing med resultater. Kan love dere at det var ei spent dame som steg opp på den vekta i dag altså! ... og resultatet?? 1,6 kilo mindre enn forrige mandag!!! Er så utrolig fornøyd :) Og dette gjør meg jo enda mer motivert fram til neste veiing :)

 

I tillegg har jeg fått trent både lørdag, søndag og i dag - så i kveld sitter jeg godt planta i sofaen med god samvittighet. Er jo faktisk litt lenge siden sist det altså. Føles godt!

 

Stå på damer, dette fikser vi :)

 

Kjempeflott :D Gratulerer. Lar meg inspirere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin75

Gratulerer :)

Det er mye mer gøy når man er flere som støtter hverandre :-)

Stå på jenter, og målet er der framme i det fjerne

Sammen greier vi det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! *imponert*

 

Etter tre uker på kurs, har jeg gått ned 3,4 kilo. Og det må man jo være fornøyd med, selv om jeg gjerne skulle ha sett at det gikk enda fortere. :knegg: Tatt i betraktning at den siste uka har vært preget av bursdagsfeiring i heimen i tillegg til tapas-kveld med jentegjengen, skal jeg egentlig være veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...