Gå til innhold

2012 - mitt år :)


Anbefalte innlegg

Denne uken har det gått litt bedre med psyken.. ikke supert - men bedre :) Kjenner at motivasjonen så smått er på vei tilbake - det er digg :)

Har spist bra hele uken - og fått kostholdscore 10. Slurvet med trim - og havnet på ca et trimpoeng om dagen. Jaja!

Gått ned 800 g - og det er jeg fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny uke - og jeg har rast ned 400 gram - 84,1 kg nå. Det vil si at det er ca 20 kg igjen til jeg er normalvektig. Ganske lenge.. Trives med kostholdet mitt for tiden. Kroppen har det godt :) Og det er faktisk det viktigste. For selv om målet er å bli normalvektig - tror jeg ikke så mye endrer seg da. Jeg må fortsatt passe på hva jeg spiser - og det tror jeg at jeg må holde på med resten av livet. Kan liksom ikke helst se for meg at det der noen gang skal gå helt av seg selv..

Jeg gleder meg til større utvalg av klær - og lettere kropp. Samtidig har jeg allerede fått stor gevinst av de kiloene jeg har gått ned til nå - og nyter det :) Litt sorg er det faktisk også… har alltid vært glad i å kjøpe fine klær - og nå er det noen skikkelige godbiter som ikke passer lengre.. I tiden mens kroppen endrer seg slik den gjør nå - prøver jeg å kjøpe så lite som mulig - og så billig som mulig.. Ikke helt kult. Undertøy feks - er en skikkelig utfordring.. Når vekten er der jeg vil den skal være - blir det totalfornyelse på klesfronten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram ned denne uken. Ikke så masse - men akkurat 100 gram forbi et delmål. Digg. Neste delmål er 79. Gleder meg ihjel til nytt ti-tall :) Får rare lyster av denne prosessen..

Ellers er det vinterferie for tiden - og brudd på rutiner. Litt godt - og litt dumt. For kroppen min er hverdager absolutt best. Jo lengre jeg holder på med dette kostholdet - jo mer merker jeg hvor dårlig jeg tåler drittmat.. Blir rett og slett uvel av det… Men i dag har jeg stappet i meg et svært stykke av en helt vidunderlig sjokoladekake - og det fungerte helt strålende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med nytt delmål! Alltid godt når en milepæl nås, spesielt i form av nye titall. Å gå fra tresifret til tosifret gjorde meg omtrent euforisk, samtidig som jeg frem til jeg var under 95 var livredd for å plutselig våkne en dag for å se tresifret tall igjen. *ler*

 

Jotakk, jeg og har godt merket at hverdagene er de greieste å komme seg gjennom hva kosthold angår, og ikke minst hvor lite glad kroppen min er i enkelte ting. Søt gjærbakst er spesielt fælt. Og tenk at før spiste jeg masse av det uten egentlig å tenke over hva det gjør med kroppen min, spesielt magen. Kanskje jeg var så "vant" til å gå rundt med uggen mage at jeg egentlig ikke tenkte på det? Eller at kroppen var så vant til å få den typen mat at den ikke reagerte på samme måte som den gjør nå? Ikke vet jeg, det er ihvertfall skummelt å tenke på!

Men når det er sagt så er det utrolig godt å unne seg littegranne etellerannet innimellom. Som sjokoladekake… ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned :) fortsett med riktig fokus så skal du se det løsner igjen :)

 

Som Krusnynte, må jeg henge meg på dette med å passere delmål er en såååå god følelse! Jeg er nå "nede" på 94.1 og rundet da nettop under 95. Liten sjanse for at det plutselig skal hoppe opp til tresiffret igjen av seg selv da! 4.1 til neste delmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter en uke med masse representasjon på jobben - med altfor mye drittmat - er det jammen godt å være tilbake på ordentlig mat. Vekten raser ikke akkurat nedover i rekordfart - men jeg krymper i hvert fall. Det som er litt stusselig er at huden krymper enda saktere… Særlig huden på magen og på innsiden av lårene er et sørgelig syn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er rart med det, men de hverdagene er egentlig best. Ihvertfall enklest! Spesielt når det gjelder gode vaner i matveien, men også i forhold til trim. Er ikke kult å skulle gå og trene på seminar når de andre samles for et par glass vin før middag, liksom. Menmen. Litt må man vel ofre. :) Og hvis man klarer å stå stille på vekten i sånne perioder synes jeg at man har kommet langt! Ihvertfall i forhold til i "gamle dager"… :)

 

Huden, ja. Hvis du er heldig kommer den sneglende etter. Hvis du er uheldig, sånn som meg, gjør den det ikke… Dvs min har jo trukket seg sammen, for all del, men de strekkemerkene gjør nok at den aldri kommer til å bli stram og fin. Problemområdene mine er innsiden av lårene, magen og overarmene. Faktisk er armene det som gir meg mest komplekser. Hvorfor? Vel, jeg har ikke for vane å løpe rundt i hotpants med bar mage i tide og utide. Eller bikini - det blir stort sett på sydenferier. Men jeg går gjerne ofte i t-skjorter og skulle gjerne gått mer i singleter, men de armene mine er lite pene altså. Faktisk såpass at jeg har tenkt tanken at når jeg har vært stabil et års tid vil jeg sjekke hva det koster å eventuelt få gjort noe med det. Jeg har for lite hengebuk og sånt til å få operasjon dekket, men det er egentlig greit - når jeg har på meg truse er det ikke så ille. Men igjen - de armene…. *sukk* Men - jeg har så mye annet jeg skal være glad og fornøyd for. Tenk hvor svær både armene og resten av kroppen har vært! Og på en annen side kan man jo bare kalle det spor av hva kroppen har vært igjennom med overvekten - den forteller jo faktisk en historie. Og det er jo et mål i seg selv å aldri skulle fylle ut den slappe huden igjen… :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Krusmynte

Bit tennene sammen og keep up the good work! Det høres sikkert teit ut, men det er eneste måten å gjøre det på egentlig. For faller du for fristelsen det nok sikkert er og gir etter for lysten på noe et eller annet kommer du bare til å angre etterpå. Så gå på med krum nakke - plutselig slipper det!

Hvordan er det forresten med målene - har du sjekket? Hvis ikke - gjør det! Absolutt verd tiden det tar, og da kan man se på det i tillegg til vekten. Det gjør ikke så vondt i viljen om vekten står i ro dersom man ser at målene blir mindre og mindre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fortsatt på stedet hvil… bittelitt opp - og bittelitt ned… Nå har dette platået vart lenge.. Prøver å gjøre endringer for å dytte kroppen litt i gang - men foreløpig har jeg ikke knekt koden.

Har heldigvis ikke overspisebehov - og spiser slik at jeg får kostholdscore 10.

 

Vekten jeg har nå - er den laveste jeg har hatt på over 20 år - så egentlig kunne jeg godt være litt fornøyd med meg selv. Men - egentlig synes jeg at det hadde vært rettferdig om jeg fikk litt uttelling for jobbingen min… Hmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vel de kiloene satt seg fast over endel år, så da gjelder det bare å ikke gi opp, men fortsette med gode valg og trening. Men treningen gir jo litt muskler på sikt og de er tyngre enn fettet. Du får bare stå på så kommer nok resultatet. Jeg håper på det samme for meg selv. Her står det også ganske stille for tiden og det er frustrerende om jeg så skal si det. Vi får støtte hverandre her inne, og håpe på at det slipper snart igjen. Jeg har veiedag på mandag så jeg er litt spendt. Lykke til videre, stå på så når du målet ditt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har hatt et par sånne platåer selv. Ene gangen jeg gikk på kurs stod det bom stille ved 110. På et helt kurs gikk jeg ned 800 gram, og jeg gav til slutt opp. I denne runden gav jeg også opp ved 110, hadde holdt på en stund og igjen stod det bom stille. Så tok jeg en pause og begynte igjen noen måneder senere med noen kilo i pluss, og fryktet veldig de 110 igjen, men bestemte meg likevel for at denne gangen skal jeg ikke gi meg! Kom raskt ned i 110, men ble stående der en stund også denne gangen. Men forskjellen ble tilslutt at jeg begynte registreringen av mat her inne - hver eneste lille ting ble veid på gramvekten - og plutselig en dag så sa det liksom bare "plopp!" og så løsnet det. Veldig rart. For min del så tror jeg nok at det var underbevisstheten som stoppet meg litt og nok saboterte litt for meg gang nr. 2. Gang nr. 3 var jeg så mye mer fokusert på å klare det at jeg klarte å stå på med krum nakke. :)

Poenget er at selv om det nok føles som om du stanger hodet i veggen så får du plutselig belønning for strevet! Men som jeg sa sist - ikke glem å sjekke målene! Det kan være nyttig å ha når vekten ikke rikker seg - selv har jeg ofte sett at målene likevel går innover, og det er jo vel så viktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser ut til at jeg endelig har begynt å gå litt ned igjen. Synes selv jeg har vært seriøst tapper. Vanskelig å holde motet oppe når vekten står stille. Det som hjelper er at dette kostholdet gir god energi :) Men - jeg vil jo bli tynere også... De siste to ukene har jeg gått ned 900g - og det er bra. Lurer likevel på hva det er som gjør at det går så sakte. Jeg er ikke i nærheten av en halv kilo i uken om jeg regner på gjennomsnitt...

Håper jeg i hvert fall er av dette platået.. og at vekten sakte (helst litt fortere...)beveger seg nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar og fin opplevelse i går: Har de siste årene unngått mitt eget speilbilde i så stor grad som mulig. I går gikk jeg litt sånn i egne tanker - og plutselig så jeg mitt eget speilbilde i butikkdøren. Først skjønte jeg ikke at det var meg selv jeg så.. For vet dere hva - hun jeg så - hun så helt vanlig ut.. Ikke spesielt tykk, ikke spesielt tynn.. Helt vanlig :) Det var en seriøst merkelig opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Den opplevelsen har jeg hatt en del ganger også. Den, samt å se bilder av meg selv hvor jeg blar fort forbi før jeg registrerer at HÆ? var det MEG? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...