Gå til innhold

2012 - mitt år :)


Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Det er vel kun når man snakker om vekttap det er hyggelig å høre at det går nedover! Gratulerer, det er godt å se at det man jobber for gir resultater =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Gjest Krusmynte

95,6 :)/> Jeg gleder meg til livet blir lettere :)/>

Livet er jo allerede blitt lettere.... At det gjerne kan bli enda lettere er en annen side av saken. ;) Det gleder jeg meg til og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Ferdig med en rar uke. Har spist ca 1500 kalorier - og fått kostholdscore 10 hver dag. Det er skikkelig flaut - men det har endelig gått opp for meg at ved å registrere hva jeg skal spise FØR jeg spiser det - har jeg faktisk full kontroll. Det fine er at kroppen reagerer superpositivt på denne måten å spise på. Helt jevnt blodsukker, god energi - og en slags deilig letthet i kroppen. Jeg er skikkelig fornøyd! Vekten viser 800g ned - til 88,9. Fornøyd med det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for koselig oppmuntring, Krusmynte! Synes det går ganske godt for tiden:) Planlegger måltider for nesten en uke om gangen. Ganske kjedelig å legge det inn - men såå utrolig deilig når det er gjort. Da trenger jeg på en måte ikke å tenke på hva jeg skal spise - for det er jo allerde planlagt. Funker godt for meg nå. Stresser litt med tanke på julebord, julelunsjer - og lumske juletallerkner som kan dukke opp uten forvarsel.. Liker å ha kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdscore 10, ca 2 trimpoeng om dagen - har god energi og jevnt blodsukker. Kroppen trives :) Vekten går litt sakte nedover, synes jeg. 400g denne uken også. Er nå på 88,1. Skjønner egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre for å få litt fortgang i sakene... Er skikkelig fristet til å sulte meg - og må virkelig jobbe med psyken for å ikke gjøre det. Jeg skal ikke gjøre det, heter det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hehe - kjenner til problemstillingen, man vil jo så gjerne at det skal gå fortere! Men - 400 gram er bra nedgang, og bedre med sakte men sikkert og VARIG enn fort og gæli og like fort opp igjen. Sånn tenker ihvertfall jeg når ting går som tregest (som det har gjort for meg i månedsvis...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man blir mer motivert av raske resultater, men sakte vektnedgang er absolutt det beste for kroppen din :) Og det går jo absolutt riktig vei :) Jeg syns du er kjempeflink! En god grunn til å gå ned sakte, er at da klarer huden å holde bedre tritt og det er mer sjanse for at den trekker seg mer sammen istedet for at man sitter igjen med mye løshud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til både deg Krusmynte og deg Melody for god oppmuntring. Det er godt å ta med seg. Godt å se at noen får det til - det gir håp.

Jeg har hatt en ny uke med kostholdscore 10 - og ca to trimpoeng om dagen. Kroppen har det godt. Psyken har det litt tøffere... Har hatt seriøst overspisebehov flere dager på rad. Har blitt veldig oppmerksom på hvor tett frustrasjon og overspising er knyttet sammen hos meg. Usj!! Redskapen min til å takle ubehagelige ting er rett og slett borte - og selv om det er et dårlig redskap føler jeg meg naken uten. Kanskje er dette min vei mot å ta meg selv mer alvorlig? Kjenne etter hva som er godt for meg å handle på det?

Øvelse gjør mester!

Vekten stoppet på 87,6. 500gram ned denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i det du sier med frustrasjon og overspising - har det på akkurat samme måten selv. Har oppdaget at trening faktisk hjelper litt, for det er egentlig omtrentlig den eneste tiden jeg klarer å tømme hodet helt for alle tanker og fokusere på det jeg driver med. Pleier ikke ha lyst til å "ødelegge" treningen med spising, så selv om frustrasjonen er der etterpå er ikke spisebehovet så tilstedeværende. :) Men det er jo egentlig bra at du faktisk har hatt denne opplevelsen, for det gir jo kanskje et innblikk i hvorfor vekten har blitt som den har blitt. Og det er jo ikke feil? Og hvis du klarer å motstå trangen er jo det superbra. Å finne andre utløpskilder for frustrasjonen er kanskje ikke like lett...

Uansett - flott nedgang denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny uke har gått - veldig lik den forrige. Kostholdscore 10 - ca to trimpoeng om dagen. Det er jeg godt fornøyd med. Ingen overspising - fornøyd med det også. Har ikke hatt det samme behovet denne uken. Vekten viser 86,6. En kg ned siden forrige uke. Det er digg :)

Har skeiet ut og kjøpt meg sko med pigg - smart kjøp! Det gjør morgenturene mine med rampepelsen mye hyggeligere!

Stresser en del med tanke på jul. Er redd for at hvis jeg først begynner å spise julemat - så greier jeg ikke å stoppe. Planen er at julen begynner på kvelden på julaften - og varer ut første juledag. Så en sunn romjul - også litt mindre sunn nyttårsaften. Vet at problemet for meg ikke er kaker og andre søte greier - men gode rundstykker(som jeg har vært dum nok til å bake) og lefser med godt pålegg.. Tror jeg må gå MYE tur....

Har kjøpt meg ny kjole - og med en sånn hold-in sak under ble jeg ganske fin:) Målet er at den fortsatt er fin når julen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott ukesresultat!

Julen er en utfordring, ja. Selv har jeg de siste årene hatt jul fra middag julaften og ut 1. juledag. Har ikke spist på langt nær så mye når jeg har gitt meg selv "fri" disse dagene som jeg gjorde i gode, gamle dager da jeg ikke prøvde å gå ned i vekt. Og det beste er at jeg likevel har følt meg ganske ferdig med etegildet når 1. juledag har vært over! Men - sukker/fettmonsteret har blitt vekket selv på så kort tid, så det er viktig å være litt streng med seg selv og komme tilbake i tralten når man har bestemt seg for å komme tilbake i tralten. Og - juleferie trenger ikke bety at man må ha ferie fra trening! Trening i julen er faktisk ganske deilig - godt å "gå av seg litt" når det blir mye stillesitting og spising. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så er julegreiene over - og det gikk ikke så godt for min del. Mistet litt grepet de siste dagene - og spiste etter gammelt mønster.. Søren! Har sikkert lagt på meg flere kilo - og orker ikke tanken på å veie meg. Føler meg skikkelig elendig! I dag er det heldigvis hverdag igjen - og tilbake til gode rutiner. Kjenner allerede at det er godt.

Vet ikke hva slags lærdom jeg skal ta av de siste dagene - annet enn at jeg kun har det godt når jeg spiser helt etter kostholdsplan...

Det som har vært fint i juledagene har vært muligheten til lange turer. Det er digg! Har gått ca en mil noen dager - og det er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er synd å si, men du er ikke den eneste som har hatt vanskelige dager og falt utpå. Selv tvang jeg meg på vekten i morges, og den viste ikke så mye som jeg hadde fryktet - mye antagelig pga. at jeg har vært flink og trent.

Spørsmålet er - hvordan føler du deg etter disse dagene med gammelt spisemønster? Jeg føler meg skikkelig uggen. Magen er råtten og skriker etter skikkelige saker og ikke disse fete greiene omtrent fri for fiber. Full av gass og jævelskap - ikke særlig festlig. Og er også sint på meg selv for at jeg ikke klarte å ta meg sammen disse siste dagene. For det er da jeg har sklidd ut. Så min lærdom er at kroppen faktisk protesterer mot det jeg stapper i den, og denne julen har det vært helt ny lærdom for meg som forhåpentligvis kommer til å hjelpe neste gang jeg har lyst til å kaste innpå alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også uggen - type bakrus... urk! Tung og treig liksom... Men - heldigvis ser det ut til å gå fort over når hverdagen er i gang igjen.

Det som kanskje frustrerer aller mest er at jeg faktisk gjør dette mot meg selv... stapper i meg mat jeg vet er dårlig for meg.. Mat som gjør meg ille.. Hvorfor i alle dager har det blitt slik? Og hvorfor gjør jeg det igjen og igjen...

Noen ganger tenker jeg at noen mennesker må bruke medisiner hele livet - kanskje trenger jeg på samme måte å leve etter en type kostholdsplan hele livet?

Hm.. Mye å tenke på!

Nå er jeg tilbake på gode vaner i hvert fall - og det er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok sjansen på å veie meg - og har bare gått opp 300 gram i julen. Det hjalp på motet :) Blir ikke helt jippi - siden jeg har erfart tidligere at kroppen reagerer litt treigt.. slik at syndene fra romjulen gir virkning om et par uker eller så.. Men - søren heller - 300 gram er veldig lite :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Yey! Ikke så ille som fryktet - det er jo bra! Vi krysser fingrene for at det ikke kommer snikende og at det bare har vært den ugne følelsen av å spise feile ting som har gitt "gått opp"-følelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var hverdagslivet i gang igjen :) Og det er deilig! Kostholdscore 10 - ca to trimpoeng om dagen. Det passer for meg. God energi. Jevnt blodsukker. Ingen overspisebehov disse dagene. Vekten har gått bittelitt ned - 86,3 denne uken. Det er 300 gram ned fra siste veiing før jul - og det er jeg dødsfornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny uke med kostholdscore 10 og ca to trimpoeng om dagen. Fornøyd med det :) Vekten går nedover - og det er jeg også fornøyd med :) 85,6 - ned 700 gram. Likevel er jeg litt motløs om dagen. Synes veien frem virker utrolig lang - og innimellom lurer jeg på om jeg noen gang kommer til å greie meg på egenhånd. Kommer jeg til å måtte registrere det jeg spiser resten av livet? Kan man få et "normalt" forhold til spising når man har rotet det til så lenge? Jeg tviholder på de gode vanene som er etablert - og håper motet kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gjett om jeg kjenner meg igjen i det du sier her, da! Går jo og tenker på det konstant. Ikke minst funderer jeg på om jeg ikke klarer det siste kiloet fordi jeg underbevisst saboterer for meg selv. For når jeg er ferdig må jeg jo holde vekten, og det er skummelt det! Da er det liksom mye lettere å fortsatt holde på hvis du skjønner. Usj, vanskelige greier.

 

Men - superbra resultat på deg denne uken - gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...