Gå til innhold

Ned 3kg innen 4 uker(april)


Gjest HSKK

Anbefalte innlegg

Det var mange som var flink i den forrige tråden, men de fleste dabbet av mot slutten. Er det noen som vil være med å prøve seg på 3 kg på 4 uker? Det vil si at de som har hatt veiedag denne uken oppgir ukens vekt som startvekt, mens de som ikke har veiedag før i helgen kan vente med å oppgi startvekt når deres veiedag har kommet. Min startvekt er 84,8 kg(veiedag onsdager). Innen 28.mars bør jeg veie mindre enn 81,8 kg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Hei Igjen HSKK !

Jo da jeg er med. Jeg vil gjerne ha noe å klamre meg fast til for å gå ned i vekt.

Forteller vekta på mandag ,som kommer til å være min startvekt.

5 mars til 5 april bør jeg ha gått ned 3 kg !

Jeg håper på å kunne klare det .

YUP JEG SKAL KLARE DET :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Jeg er med!!! Trenger å komme i sving igjen!!!! Var med i februar-tråden, men har nok vært på et platå og ble veldig oppgitt over å ha stagnert tross iherdig innsats. I tillegg er vi på vinterferie nå, og vektmessig er det ikke bra.... Får veid meg når jeg kommer hjem til helgen, for endelig februarresultat. :o

 

Etter veiing hjemme fra ferie, får du altså ny startvekt for mars og denne tråden. Redd vekten har gått litt opp, men nå SKAL jeg klare å komme meg videre nedover og i mål innen sommeren! Kommer til å fortsette med veiedag søndag.

 

Gleder meg til å komme hjem til faste og stramme rutiner!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Jeg vil også være med, har ikke vært så heldig med denne vekta til nå, så kanskje dette kan hjelpe. Skriver inn vekta her når jeg har veid meg på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Lurer på om det er plass til meg???? Jeg er 37 år, har 3 barn og jobber som sykepleier. Har vært her inne en stund, men har ikke gått ned noe de siste 2 månedene. Har forsåvidt vært flink og hatt bra fokus i uka og tillatt meg selv å kose meg litt i helgene, men den siste uka-halvannen merker jeg at jeg stadig "bare tar den"... Håper en ny tråd med nye mennesker skal gi meg et dytt i riktig retning.... Gikk ned 16 kg fra august til desember i fjor og har egentlig et mål om 5 til. Tar nå i utgangspunktet sats for 3 til sammen med dere :).

Vekta mi har ligget mellom 79,5 og 80,5 på onsdager(tror kanskje jeg er litt over nå for det har vært mye utskeielser siste uka....) - så målet mitt er 77.0 innen 4.april B).

 

Jeg har ligget på 1600-1900kcal/dag. Treningsiveren er på plass og jeg har 20-25 TP/uke. Trener på senter og liker zumba, latino, spinning, styrke i sal og litt styrke i studio. Jeg prøver også å komme igang med litt løping, men det er ikke favoritten ;).

 

Håper jeg "er med" og at jeg klarer å ta meg sammen sammen med dere :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Jeg kunne også godt tenke meg å være med! jeg har veiedager på onsdager og lå nå på 82.2 denne uken. Mitt første delmål er at den 29 mars skal jeg veie 78 kg! håper virkelig jeg skal klare det, om ikke så er i grunnen all nedgang velkommen mer eller mindre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at så mange vil bli med :) dataen min har fått virus, så jeg får ikke lagt inn startvekt til folk enda. Men foreløpig kan vi bare oppdatere hverandre. Er på nettet på ipoden min :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Da har jeg snikveid og slenger likegodt inn vekta i dag, så må jeg være flink i dag og i morgen med tanke på snopet. 72.6kg, så da er målet 69.6kg, hadde vært kjempe om jeg kunne klart å komme under 70 denne mnd, bare fortsette på det jeg har begynt på nå så går det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på denne tråden (også), etter tips fra Pastill!

 

Målet mitt er egentlig 2 kilo ned, til 3. april. Men gjør jo ikke noe om det blir 3 kilo! :P Eller 2,5 for den del. (Men ihvertfall 2!)

 

Vekta idag, den 3/3, var 71,9 kg. Min (del)målstrek setter jeg derfor 3/4, hvis det er greit. Jeg skal da veie 68,9 kg, hvis jeg får det til!

 

Tvi, tvi til alle! :)

 

P.S. Åja. Kanskje ta med en liten introduksjon også. Jeg er 38 år, for tiden i mammaperm med poden på 7 måneder og hater å trene (dypt og inderlig!). :rolleyes: Så her er det kosthold som er mest i fokus. Pluss en og annen trilletur. Så ingen trimpoeng-sanker her, altså. Skal tilbake til vekt før fødsel (67 kg, med frist 3/5) og deretter ned ytterligere noen 'kosekilo', til ett eller annet sted rundt 60-63 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. Åja. Kanskje ta med en liten introduksjon også. Jeg er 38 år, for tiden i mammaperm med poden på 7 måneder og hater å trene (dypt og inderlig!). :rolleyes: Så her er det kosthold som er mest i fokus. Pluss en og annen trilletur. Så ingen trimpoeng-sanker her, altså. Skal tilbake til vekt før fødsel (67 kg, med frist 3/5) og deretter ned ytterligere noen 'kosekilo', til ett eller annet sted rundt 60-63 kg.

 

Hei Bijou :)

Ser at du og jeg har mer eller mindre samme mål,og vi veier nesten likt nå. :)

Det blir spennende å følge med.

 

Alle er velkomne . Det er jo bare bra og mere motivasjon. Ikke sant HSKK ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Kryper til korset og innrømmer at vinterferien gikk dårlig, opp 1,8kg!!! Er det mulig? Vanvittig surt at det skal være så lett å gå opp igjen på så kort tid det som tar så lang tid å gå ned...!

 

Men har reist meg, børstet av meg støvet og skal i riktig retning.

Februar gikk skeis, men mars skal bli super!!!

 

Veier 83,3 i dag. Det betyr at jeg skal være max 80,3 innen april (dog ønsker jeg bedre resultat enn det, men med ned 3kg blir det slik. Håpet er å se 7-tallet fremst innen april!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke nye muligheter.....

 

Det blir en "ny" start for meg igjen i dag. De siste to ukene har matfokuset sakte men sikkert sklidd ut i det blå :angry:. Jeg kan ikke fortsette på denne måten for da er jeg tilbake i gamle vaner på et blunk.... Har ikke veiedag før på onsdag, så vektrapport kommer da :huh:.

Men spist er spist og det er bare å gå videre uten å se seg for mye tilbake.....

Ha en flott uke alle sammen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Panki og alle dere andre - jeg blir også med her :)

 

Startvekt satt mandag 27. februar: 72,2

 

Vekt i dag, mandag 5. mars: 71,3

 

Litt om meg: jeg blir 43 år 3. april, har ei datter på 13,5 og en samboer + to hunder. Jeg satte igang livsstilendringen i november 2011, og det er ikke første gang... denne gangen har vekta gått veeeeldig sakte ned, noe som er frustrerende for en utålmodig sjel, men karakterbyggende for den samme utholdende sjelen :P Tror det har vært bra for meg at vektreduksjonen har gått sakte denne gangen; jeg har liksom vent meg sakte til nye spisevaner, og fått på plass gode treningsvaner også. Men NÅ synes jeg det hadde gjort seg med litt "quick fix" på vekta, altså, og 3 kg på 4 uker høres supert ut! :) Lykke til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt så lite vekt tap som denne uka. Har bare gått ned 100 gram. <_<

Men tenker det er bedre enn oppgang ihvertfall.

Ny uke nye muligheter :rolleyes: . Må prøve å spise mindre av sjokolade,som jeg har gjort denne helga.

Vekta er altså 70,8 kg i dag.

 

Ha en super uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Komal! Ja, ser ut som vi er noenlunde likt med like mål. Samme med Vivaebella...?

 

Her var det forøvrig veiedag idag og vekta viste 71,6. Og da var dermed alle syndene fra vinterferien vekke fra kroppen. (Jeg var 72,4 forrige mandag.) Pjuh! Men begynner å bli ganske lei denne "to skritt frem og ett tilbake"-rutinen min. Så nå vil jeg bare ett skritt frem og bli der! <_<

 

Målet mitt for denne uka er å passere 70,9 kg. For da er jeg offisielt normalvektig igjen (ifølge BMI-skalaen). Pluss at 70 blank er et helt nytt tall for meg siden jeg startet.

 

Lykke til denne uka, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunny76

Hei jenter :) Blir gjerne med på utfordringen om 3 kg innen 1/4.

Er 35 år med samboer og et barn på 5år. Har gått på G.R.kurs som var ferdig i forrige uke, og hadde da gått ned 6,3kg. Vekt 2/3 var 72,4kg, så det hadde vært deilig og sett 71 tallet igjen til fredag... Ønsker dere alle en fin uke! Dette skal vi klare sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanifa

Hei!

 

Jeg blir gjerne med her, selv om det er vel optimistisk å klare 3kg på 3 uker for min del... Men jeg trenger motivasjon fra dere som gir jernet, så skal jeg også gjøre mitt :)

 

Jeg startet en trå i begynnelsen av januar med mål om minus 10kg til påske. Var kjempemotivert, men datt av lasset for noen uker siden. Nå er det lysere tider, og jeg er tilbake!

 

Kostholdet er mitt største problem. Jeg liker å være aktiv, men er alt for glad i nei-mat. Jeg er 30 år og har samboer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at vi er så mange :) Jeg har veiedag i morgen, hehe, det har vært snop, popcorn, kake og drink i helgen :P men men, pluss jeg er midt oppi flytting så om jeg i det hele tatt har gått ned er et under. Jeg har trent som vanlig og tok en pause i går :) Har også funnet reise til syden i slutten av juli. Venter på mannens bankkort så er den turen booket! ;) skal være på 70-tallet innen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Det blir så stille i denne tråden hvis vi bare titter innom veiedagen :)

Er det greit at vi bare kommer innom og skriver hva vi har trent hver dag. Eller stikke innom å for å få litt støtte/motivasjon om man trenger det ?

 

Begynner i alle fall jeg. Har trent motbakke intervall og forbrent 350 kcal. Mens snuppa lå og sov ( heldigvis) .

Skal snart gå for å henta unga fra skolen. Det blir en halvtimes tur igjen:)

Så skal jeg prøve å trene pilates litt ut på kvelden. ( først er det lekser og diverse med barn)

 

 

Fint å vite litt om dere,så jeg skriver litt om meg også.

Er 32, gift og har 3 barn .

Utdannet Data ingeniør.

Lagt på meg nye gjennom svangerskapene,som skal bort NÅ. :)

 

Ha en fortsatt fin dag da dere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Håper jeg også kan være med, jeg har ikke fått veid meg på 2 uker nå da jeg var syk forrige kursdag, men i morgen starter jeg nytt kurs så blir spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunny76

Hei :) På meg blir det en time zumba idag. Kjempegøy med latinske rytmer ;) Pleier ikke å trene hver dag. Har akkurat meldt meg inn på et nyoppstartet treningssenter, så målet fremover er 3 treninger pr. uke, men 2 er også akseptabelt fremover nå som det blir vår og deilig og ut å gå :) I tillegg går jeg til jobb 5-6gr. pr.uke ca 25 min pr. dag.

Ellers stresser jeg ikke så mye med å få flest mulig trimpoeng. Føler jeg har mere kontroll på nedgang /kcal/forbrenning hvis jeg holder det sånn som jeg har gjort til nå. Er akkurat ferdig på kurs, og den uka jeg hadde mest trimpoeng (ca 9), var den jeg hadde gått minst ned i vekt. Dessuten vil jeg at trening ikke skal bli et stress i en hektisk hverdag, derfor legger jeg opp til et treningsprogram jeg tror det skal gå greit å følge som del av en varig livsstilsendring. Lykke til videre i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanifa

Det er godt å være tilbake igjen!

 

Siden jeg har droppet ut en stund, må jeg være nøye på å registrere matinntaket igjen. Det gir en god følelse av kontroll :) Jeg tar gjerne imot tips på sunn "kose-mat"!!

 

Ellers er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med trening. Jeg meldte meg ikke inn på treningsstudio tidligere, men nå vurderer jeg å gjøre det... Men jeg er usikker. Pro-siden er at det blir lettere å få trent styrke, con-siden er at jeg synes det er ganske kjeeeedelig og litt dyrt. Liker best å jogge og å svømme, men har absolutt behov for noen strykeøvelser... Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med trening. Jeg meldte meg ikke inn på treningsstudio tidligere, men nå vurderer jeg å gjøre det... Men jeg er usikker. Pro-siden er at det blir lettere å få trent styrke, con-siden er at jeg synes det er ganske kjeeeedelig og litt dyrt. Liker best å jogge og å svømme, men har absolutt behov for noen strykeøvelser... Noen tanker?

 

Hmm jeg pleier å følge med han Yngvar. :) altså styrkeøvelsene han har gitt . Går på YouTube.com og søker etter yngvars styrkeøvelser. Synes det er veldig bra styrke. Svetter mens jeg gjør det. Og det hjemme i min egen stue :)

Det var bare en tips.

Og jeg elsker pilates. Synes det former kroppen min som ingen annen trening :)

 

Natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...