Gå til innhold

Ned 3kg innen 4 uker(april)


Gjest HSKK

Anbefalte innlegg

Gjest Mittår!

Jeg trodde jeg skulle ha en restitusjonsdag i dag Mellom zumba/pilates i går og svømming i morgen. Men nei, -jeg fikk en bedre ide! Gutten min skulle i barnebursdag i ettermiddag, og jeg fikk det for meg at i steden for å utnytte tiden til husarbeid mens han var vekke, lot jeg hus være hus og dro på trening mellom bringing og henting av gutten. Det betød TO herlige timer med trening på studioet i nærheten! Tror jeg har blitt hekta på trenig...

 

Fikk endelig kommet igang med intervalltreningen til Yngvar Andersen fra Puls, 100 meter sprint i slakk oppoverbakke, ti repetisjoner. Har forsøkt å følge hele hans prosjekt lenge, men ikke kommet i gang med intervall pga glatten ute. Men ENDELIG fant jeg ut av å få det til på tredemølle! Fikk en super økt: Først 1 km oppvarming på møllen i form av rolig jogg, så intervalltreningen, så jogg til jeg var oppe i 5 kilometer til sammen. Så en halv times styrketrening. Jeg så på klokken og fant ut at jeg hadde goood tid før jeg skulle hente gutten, så det ble en kilometer på elipsemaskin, litt mer styrke og så 2 kilometer hurtig gange på møllen til slutt, -til fengende musikk!

 

For en deilig følelse etterpå!

 

Svømming i morgen! Gleder meg til det også. Prøver å slå ihjel kjedelig svømmetid med å øve bedre teknikk. Endelig får jeg til å svømme med hodet nedi vannet og bedre pusteteknikk. Det hjelper for nakken å slippe å heve hodet. Kjekt å "ha noe å gjøre på" mens jeg svømmer...

 

Jeg var også fornøyd med meg selv da jeg klarte motstå kake på lunsjrommet i dag. Bursdagsfeiring. Koste meg med rugbrødet mitt med makrell, jeg!

 

I morgen har jeg en femåring i hus, som skal feires! Og så blir det barnebursdag for han lørdag og familiebesøk søndag. Kommer jeg gjennom det uten sprekk?

 

Jeg er 37 år, gift og har tre barn. Har som flere andre gått opp i vekt i løpet av svangerskapene (og permisjoner med kos...) Men 2012 er Mitt år - da dette skal VEKK -for godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Hei!!

 

Dagens veiing ble akkurat som forventa - opp :angry:. Men jeg vet hva jeg har gjort galt og har strammet inn. Så jeg føler jeg er på rett vei igjen :huh:. Dagens vekt er 81,5, så målet på 77 kg (-4,5kg) på 4 uker kanskje litt hårete.... Men jeg prøver og skulle jeg ende på 77, noe så er jeg strålende fornøyd ;). Nå er det ingen bønn, nå må fokuset være tilstede i helgene også.....

 

Frokosten er inntatt, så nå skal jeg etterhvert sende barna på skolen før det bærer avsted til 2,5 deilige timer med trening :D.

 

Ha en super dag alle sammen :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med oppgang, men så lenge man vet hva man har gjort galt er det litt bedre. Det er verre når man går opp og ikke vet hvorfor. Batteriene mine på vekten har streiket, så jeg må ut og kjøpe nye :P Jeg er forresten ei ung kvinne på 21 år med en 4 mnd gammel sønn. La bare på meg 4,5 kg i svangerskapet. Gikk turer hver dag og spiste sunt pga redselen for å veie ALTFOR mye. Veide 108,5 kg da jeg ble gravid, så det var det jeg veide rett etter fødsel også. Forrige ukes vekt var 84,6 kg, så på 4 mnd har jeg tatt av 23,9 kg :) Har ikke veid så lite på mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo igjen!

 

Gledelig nyhet fra meg: jeg har gått ned 1.2kg!! :D En lykkens dag! :)

Uken som har gått har vært sånn midt på treet, har vært meget flink på dagtid og kanskje litt mindre flink på kveldene i starten. Har de siste dagene hatt meg noen gulerøtter med dip istedet for annet godt, men det skal sies at helgen hadde sine små utskeielser! Må også få si at jeg for første gang i livet mitt kastet sjokolade i helgen!! Jeg viste at dersom den skulle ligge i skapet til dagen etter så ville den ikke ligget lenge. meget stolt over egen handling! hehe.

 

Ellers så har jeg vært flink å trene. Nå får jeg bare håpe at fokuset holder og at jeg fortsetter slik! Hjelper veldig på å sitte å bla gjennom på forum å hente ny inspirasjon! :)

 

kan gjerne også si litt om meg selv da jeg ikke gjorde det forrige gang.

Jeg er en 22 år gammel jente som studerer ved UiS. Jeg går siste semester på sykepleien og driver for tiden å skriver bachelor (hence mye tid til å kjede seg å tenke på "belønninger jeg kunne fått"). Jeg trener på treningssenteret her på universitetet og steller hest et par ganger i uken. Største utfordringen min i slankingen er chips. JEG ELSKER CHIPS!! og når jeg ikke kan spise chips en kveld jeg skal kose meg så trøster jeg meg med sjokolade - logisk.

 

Har tidligere gått på flere GR-kurs (første to da jeg var 18-19 og senere på hold vekten - noe jeg ikke gjorde i lengden). Har altså nå lagt på meg alle kg jeg den gang tok av og det er derfor jeg nå tar tak igjen!

 

Gleder meg til videre fremgang både for meg og for dere! Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vekta tatt et sprett i været fra 71,6 på mandag til 72,0 igår og 72,3 idag. Og må nok bare erklære at jeg nok en gang har havnet på et platå.

 

Kikket i kalenderen og så at dette er faktisk er fjerde uka på rad nå hvor jeg ligger og vaker mellom 71,6 - 72,6. 4 hele uker har jeg rotet rundt her! Opp og ned, opp og ned. :blink:

 

Og jeg har vært kjempeflink og mindre flink, med maten. Trent og ikke trent. Akkurat som alle de andre ukene og månedene mine. Ikke gjort så mye annerledes. Men står altså bom fast.

 

Begynner å frykte at jo nærmere jeg kommer normalvektig, jo vanskeligere er det å gå ned, de siste kiloene. De første kiloene mine i høst og vinter sleit jeg ikke så mye med som det jeg gjør nå, når jeg nærmer jeg 70 kg. (Passerer normalvektig ved 70,9.)

 

Kroppen har det helt fint, den! Her jeg er nå. Og jeg ser jo selv at jeg nå er tilnærmet "slank". Har bare litt igjen på magen etter graviditeten. Føler meg sånn sett veldig vel, selv om jeg fortsatt er ca. 10 kg pluss i forhold til der jeg helst vil være. (Og var, senest i 2009/2010.)

 

Så hvordan overtale kroppen til at; ja, vi har det bra her, men nei, vi skal altså videre nedover litt til...? :unsure:

 

Men jeg gir ikke opp. Skal gjøre mitt, med sunne måltider på hverdagene og ved å holde meg i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mittår: så flink du er som trente så mye og klarte å motstå fristelsen. Imponert jeg :) 

Stå på ! 

 

Panki:Surt med oppgang,men du vet hva du har gjort og du kan forandre på det.  U go girl !

 

HSKK: bøyer meg i støvet :) 24 kg på 4 mnd!!! 

Skal være overlykkelig hvis jeg klarer 10 kg :) 

 

Mallen: gratulerer med nedgangen.  Det er bare å stå på :)

Jeg vet hvordan det er med fristelsene. Jeg er gaaaaal etter sjokolade  :( 

 

Bijou: veier du deg hverdag ? Jeg prøver å la være. Men jeg snikveier meg på fredager. :) 

Jeg må si du er flink som ikke gir opp! Det er motiverende.  Jeg ble jo helt demotivert i uka som gikk da jeg ikke hadde gått ned noe særlig. Fortsett og stå på !

 

Jeg selv tror nok ikke det blir noe trening på i dag. Mellomste er hjemme med feber . Er mer klengete enn minste. ( forstår jo at hun er syk) 

Men kanskje kan jeg prøve å få til pilates. 

Har nemlig veldig vondt i det ene kneet. Kanskje det er bra å få litt hvile. Ja ja. Prøver å ser utover dagen .

 

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komal: Ja, jeg "snikveier" hver dag. Men har offisiell veiedag 1 gang i uka, på mandager. Klarer ikke å la være! :rolleyes:

 

Hadde ikke klart å bare veie 1 gang i uka (eller 2), for da hadde jeg vært dritnervøs for hva jeg skulle komme til å veie den ene dagen og følt at jeg ikke hadde noe kontroll på noe. Dessuten liker jeg å se beviser, liksom. På hvordan jeg kom meg ned dit jeg gjorde. Se logikken i det, fra dag til dag. På den måten ser jeg at det er gjort steg for steg og ikke "over natta".

 

Ja, ja. Lever jo i håpet om at det løsner, dette her også! :)

 

Nå skal jeg ut i snøføyka og gå tur. Det flotte vårværet vi har hatt i det siste snødde totalt ned igjen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

 

Ellers er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med trening. Jeg meldte meg ikke inn på treningsstudio tidligere, men nå vurderer jeg å gjøre det... Men jeg er usikker. Pro-siden er at det blir lettere å få trent styrke, con-siden er at jeg synes det er ganske kjeeeedelig og litt dyrt. Liker best å jogge og å svømme, men har absolutt behov for noen strykeøvelser... Noen tanker?

 

Jeg opplevde at styrketreningen i studio ble LITT mindre kjedelig da jeg begynte å fokusere på min egen utvikling fra gang til gang. Har klart tyngre og tyngre øvelser, evt også flere repetisjoner der tyngden er den samme. Har blitt litt konkurranse med meg selv. Gøy å se at jeg blir sterkere jevnt over i hele kroppen og at det hele blir langsomt litt strammere. ;)

 

 

Her har vekta tatt et sprett i været fra 71,6 på mandag til 72,0 igår og 72,3 idag. Og må nok bare erklære at jeg nok en gang har havnet på et platå.

 

Kikket i kalenderen og så at dette er faktisk er fjerde uka på rad nå hvor jeg ligger og vaker mellom 71,6 - 72,6. 4 hele uker har jeg rotet rundt her! Opp og ned, opp og ned. :blink:

 

Og jeg har vært kjempeflink og mindre flink, med maten. Trent og ikke trent. Akkurat som alle de andre ukene og månedene mine. Ikke gjort så mye annerledes. Men står altså bom fast.

 

Begynner å frykte at jo nærmere jeg kommer normalvektig, jo vanskeligere er det å gå ned, de siste kiloene. De første kiloene mine i høst og vinter sleit jeg ikke så mye med som det jeg gjør nå, når jeg nærmer jeg 70 kg. (Passerer normalvektig ved 70,9.)

 

Kroppen har det helt fint, den! Her jeg er nå. Og jeg ser jo selv at jeg nå er tilnærmet "slank". Har bare litt igjen på magen etter graviditeten. Føler meg sånn sett veldig vel, selv om jeg fortsatt er ca. 10 kg pluss i forhold til der jeg helst vil være. (Og var, senest i 2009/2010.)

 

Så hvordan overtale kroppen til at; ja, vi har det bra her, men nei, vi skal altså videre nedover litt til...? :unsure:

 

Men jeg gir ikke opp. Skal gjøre mitt, med sunne måltider på hverdagene og ved å holde meg i aktivitet.

 

Bijou: jeg kjenner meg så altfor godt igjen i det du skriver her! Jeg hadde det sånn i hele februar! Hadde først god fremgang i januar, og så stoppet alt opp i hele februar, selv om jeg gjorde nøyaktig det samme som før... Det har vært frustrerende og mange ganger gitt meg lyst til å gi opp. Det førte selvsagt til at jeg sprakk i vinterferien i forrige uke, der jeg gikk opp igjen 2,6kg... :blink:

Så disse 2,6 jobber jeg bort igjen nå. Virker som de går fortere av siden de er så ferske...(?) så selv om det er surt å slanke dem bort for 2. gang på så kort tid, så får det i alle fall motet mitt opp igjen å se at noe skjer nå. Men jeg er fryktelig spent på om jeg igjen stopper opp når jeg er nede i 80,7 igjen (dit jeg var kommet før jeg sprakk).

 

Vil bare oppmuntre deg til å fortsette! Snart må kroppen gi etter og gi slipp på kiloene. Lærte en gang at kroppen stopper opp på slike platå fordi den tror det er hungersnød og vil tviholde på den energien og det fettet du har. Hold ut! Det MÅ jo bare løsne! Håper det for oss begge! Heier på deg! :)

 

Mittår: så flink du er som trente så mye og klarte å motstå fristelsen. Imponert jeg :) 

Stå på ! 

 

Takk Komal! Setter pris på sånn feed back! Det virker godt!

God bedring til vesla!

 

 

Har ellers nettopp kommet hjem fra en times svømming. Herlig!

Spent på resten av dagen! Dagens bursdagsbarn skal få bestemme middag. Det ble pannekake. Skal forsøke å begrense meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanifa

Mittår: så flink du er som trente så mye og klarte å motstå fristelsen. Imponert jeg :) 

Stå på ! 

 

Panki:Surt med oppgang,men du vet hva du har gjort og du kan forandre på det.  U go girl !

 

HSKK: bøyer meg i støvet :) 24 kg på 4 mnd!!! 

Skal være overlykkelig hvis jeg klarer 10 kg :) 

 

Mallen: gratulerer med nedgangen.  Det er bare å stå på :)

Jeg vet hvordan det er med fristelsene. Jeg er gaaaaal etter sjokolade  :( 

 

Bijou: veier du deg hverdag ? Jeg prøver å la være. Men jeg snikveier meg på fredager. :) 

Jeg må si du er flink som ikke gir opp! Det er motiverende.  Jeg ble jo helt demotivert i uka som gikk da jeg ikke hadde gått ned noe særlig. Fortsett og stå på !

 

Enig i gode ord her!

 

Og takk for Yngvars treningstips - det skal jeg ta en titt på:)

 

Jeg våget meg på vekta i dag (det er noen uker siden sist), og jeg hadde faktisk gått ned 100gram siden forrige veiing! Det er jo ikke mye, men jeg hadde forventet at vekta hadde gått opp så det var motiverende :)

 

Nå gir jeg jernet for 2,7kg før påske - klarer jeg det skal jeg være superfornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, Mallen :D gratulerer med flott vektnedgang! :D Komal: hvor mange kcal får du i deg hver dag? Også vil jeg si til alle som MÅ ha søtsaker; har dere prøvd mager vaniljekesam med bær(bringebær, blåbær, jordbær eller annet du liker) og med sukrin/sukrinmelis? Sukrin(melis) inneholder 0 kcal og 100 karbohydrater(men som ikke taes opp i kroppen, men utskilles via urinen og dermed inneholder den ingen karbohydrater). Sukrin inneholder også 0 g fett. Alle bodybuildere, treningsnarkomane, lavkalori- og lavkarbobrukere som jeg kjenner bruker sukrin(melis) som sukker. Du sparer en hel del kcal på det. Jeg baker kaker, pannekaker, vaffler, muffins, kokosboller, sjokolade o.l med dette søtstoffet. Gjett om jeg har fått bestillingsliste ;) Vennene mine ELSKER bakeverkene mine til tross for null sukker og null gluten (jeg bruker mandelmel). Bare et lite tips :) Jeg har nå brukt sukrin og sukrinmelis i noen mnd. Ikke rart jeg går ned i vekt :P Man kan bruke sukrin til alt i stedet for vanlig sukker. Fåes kjøpt på helsekost. Jeg har forresten gått ned 1,1 kg denne uken. Skrev feil i sted, skrev at vekten min var 84,6 forrige uke, men den var 84,8..nå veier jeg 83,7 kg! :) beklager at det ikke er avsnitt, men det er fortsatt virus på dataen min, så jeg bruker ipoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andjon

Hei!

Jeg er helt ny her inne på forum og også på GR- kurs. Hiver meg gjerne med på denne, om det er greit? :) Hadde veiedag igår (samt første kursdag) og var 118, 5 kg. Har da gått ned fra 120 kg selv, å håper på mer videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Panki og alle dere andre - jeg blir også med her :)

 

Startvekt satt mandag 27. februar: 72,2

 

Vekt i dag, mandag 5. mars: 71,3

 

Litt om meg: jeg blir 43 år 3. april, har ei datter på 13,5 og en samboer + to hunder. Jeg satte igang livsstilendringen i november 2011, og det er ikke første gang... denne gangen har vekta gått veeeeldig sakte ned, noe som er frustrerende for en utålmodig sjel, men karakterbyggende for den samme utholdende sjelen :P Tror det har vært bra for meg at vektreduksjonen har gått sakte denne gangen; jeg har liksom vent meg sakte til nye spisevaner, og fått på plass gode treningsvaner også. Men NÅ synes jeg det hadde gjort seg med litt "quick fix" på vekta, altså, og 3 kg på 4 uker høres supert ut! :) Lykke til alle sammen :D

Nå må jeg virkelig le av meg selv - jeg er jo faktisk GIFT med denne samboeren min, da :lol::lol: Skulle tro jeg ikke ville vedkjenne meg det :D Men, denne fine mannen min er ikke pappaen til dattera mi - tror det var noe sånt jeg egentlig hadde tenkt å fortelle.

 

Åkke som: denne 3-kilosutfordringen går igrunn ganske bra så langt. Og så lurte jeg på om det skulle lages noen felles oversikt over nedgangen her inne? Eller hvordan får vi rapportert om hver enkelts resultater på en oversiktelig måte? Godt mulig at noen av dere har sagt noe om dette før, altså, men kjør gjerne reprise, for jeg har ikke helt fått med meg det der... Det er jo 7. mars i dag, så da er i grunn uke 1 overstått da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komal: hvor mange kcal får du i deg hver dag? Også vil jeg si til alle som MÅ ha søtsaker; har dere prøvd mager vaniljekesam med bær(bringebær, blåbær, jordbær eller annet du liker) og med sukrin/sukrinmelis?

Grattis med flott nedgang hskk :)

Og tuseeen takk for tipsene. Nå blir det bakeverk med sukrin her i huset :lol:

gjett om jeg er glad for tipse .

Men nå lurer jeg på om du bruker mandelmel istedenfor hvetemel ?

Er helsekost butikken for å kjøpe både mandelmel og sukrin ?

og ja jeg spiser 1300 kcal pr dag. Trener jo ikke så mye.

 

Tror ikke det blir noe trening på meg i dag heller :(

 

Vivabella : :) vi forstår at du ikke mente å "gjemme" din status som gift :)

 

Og den oversikten den skal HSKK lage :)

 

Men ha en fortsatt fin dag da dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

jeg startet på nytt kurs i går, på kurset for en uke siden viste vekta 69,9, men i går viste den hele 68,9 og jeg som og har vært en weekend tur til london med alkohol, brus, muffins, belgiske vafler osv, er dte mulig liksom?????

 

ja nå har jeg 900 gram igjen så har jeg gått ned 30 kg på 3 år, er faktisk veldig stolt, brukt lang tid men det er pga jeg har gått på diverse kurer , men nå har jeg funnet noe som virkelig funker for meg:)

 

stå på alle sammen, dette klarer vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!!

 

Atter en strålende dag er straks over ;). Har vært en super dag på mange måter. Trening og kosthold er absolutt på plass. Og på dagen i dag har jeg vært på tur i skogen med 4 av mine gode treningskolleger og vi hadde en riktig fin tur hvor det ble mye prat om kosthold og trening. Fikk en hel masse tips og motivasjon til å satse videre :D. Og nå er 3 av disse med på utfordringen om å gå ned 3 kg før påske :D. Dette er jo super motivasjon for meg også B). Så nå går jeg helgen i møte med masse pågangsmot :D.

 

Jeg har forresten bakt snickerskake i dag, og det eneste som forsvant inn i munnen var ei lita rute kokesjokolade, smakte hverken på røre eller glasur og kastet resten av kokesjokoladen!!!!! Kaka skal gies bort i morra, men vi skal i selskapet..... Ønsk meg lykke til B).

 

Ellers til alle flinkinger her inne: dere er kjempe motiverende!!! Stå på videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Panki: -Så flott at du har fått med kollegaer i 3kg ned-utfordringen! Tenker det motiverer deg max, ja. Så bra at du kjenner deg godt i gang med både trening og kosthold! Og flinke deg under bakinga i dag! Lykke til i kakeselskap i morgen! ;) Jeg skal ha to barnebursdager hos meg i helga! Kjenner på samme utfordring! Skal vi utfordre hverandre? -På hvem som kan holde seg unna for stor utskeiing? Sånn for å hjelpe hverandre igjennom det, liksom? Er du med?

 

Jeg er også storfornøyd med treningsinnsatsen min for tiden! Har nesten trent hver dag etter vinterferiens smell! Kjenner jeg må passe meg for ikke å bli FOR fokusert på trening, både fordi kroppen trenger hvile, og fordi det lett kan gå ut over andre ting. Dog bestemte jeg meg for (som et nyttårsforsett) at jeg skulle gi meg selv lov til å prioritere tid til meg selv litt mer dette året. Og trening er en fin måte å unne meg selv noe godt.

 

Så fra en slik treningsuke i januar-februar:

Mandag: pilates/zumba mandag

onsdag: svømming

Fredag: elipse/styrke på apparater

 

-Har det utviklet seg til en sånn uke i det siste:

Mandag: pilates/zumba

tirsdag: intervall på tredemølle, pluss div styrke og løping

onsdag: svømming

torsdag: pilates

fredag: elipse/styrke

Lørdag: hjemmetrening på min gamle og ubrukte Lateral Thigh Trainer fra TVshop, den har sett en ny vår...

Søndag: tur med familien

 

Vanvittig!!!

 

Og jeg som trodde at jeg ikke hadde tid til trening før!!

Men nå skal det sies at jeg ikke jobber full stilling. Fri onsdag, og slutter tidlig fredag, så både onsdag og fredag trener jeg på formiddag, mens barna er på skolen/barnehage, og mandag og torsdag mens de (nesten) er lagt om kvelden. Sånn sett går det ikke så veldig ut over familien. Kun det at jeg ikke har tid til så mye annet når jeg har fri for meg selv, enn trening. Men det lønner seg i form av bedre helse.

 

Glad jeg begynte på nok et pilateskurs i dag, så får jeg lært det skikkelig. Har virkelig oppdaget en utmerket treningsform jeg kommer til å fortsette med. Kommer nemlig til å redusere min heftige treningsinnsats når jeg har nådd vektnedgangsmålet mitt (for å få tid til å leve litt, også), men gir meg ikke med pilates, zumba og svømming, kanskje bare endre hyppighet.

 

Det er virkelig et luksusproblem at det er blitt så gøy å trene ulike grener at jeg sliter med å begrense meg... Elsker latinorytmene i Zumba, også!

 

Nå står snart helgen for tur, med to bursdagsbesøk og kakemat i bøtter og spann. Ønsk meg lykke til! Full skjerpings!

 

Natti natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg nede på 71-tallet igjen i dag. 71,9. Men der har jeg jo vært ørten ganger før den siste måneden, så jeg tar ingen bølge denne gangen før jeg klarer å komme meg forbi den magiske grensa ved 71,6 - 71,4.

 

MEN... nytt denne gangen er at jeg står foran en godtefri helg! :) Det kan jeg ikke huske sist jeg hadde. Tror det må være årevis siden sist. For lørdagsgodt verdsetter vi veldig høyt her i gården, søtsnop som jeg er! ;)

 

Men faktisk så føles det ikke som noe stort tap denne helga. Jeg vil videre nedover på vekta og akkurat nå, denne helga, er det viktigere for meg. Snop kan jeg spise hele resten av året. Nå skal jeg ned.

 

Sånn er det med den saken.

 

Heldigvis byr ikke helga på noen store utfordringer. Får besøk imorgen og da skal det lages hjemmelagd pizza. Men that's it. Har ikke tenkt å servere noe dessert, godteri eller noe. (Litt sånn enkelt/uhøytidelig besøk.)

 

Så dette burde jeg klare. Og forhåpentligvis er jeg nede på 71,6 igjen til offisiell veiedag mandag - og begynner atter en gang på å prøve å passere den gyldne grensa nedover da.

 

Om att og om att! ;) Men jeg gir pokkern ikke opp, altså! Nekter plent.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

I dag var det for første gang på lenge grusomt og uutholdelig på elipsemaskinen! Skulle gå 5 km på den, i underkant av en halvtime. Jeg svettet som en sil og orket eller gadd egentlig ikke fullføre. Men jeg GJORDE det!!! SEIER!!! Underveis høte jeg stemmene til både Yngvar Andersen, Anna Anka og min egen optimistiske indre stemme.

 

"Berre gjer da!"

"Passert 19 minutter nå! -Bare ett minutt igjen, så begynner kroppen din å forbrenne fett!!!"

"Du klarer det!"

"Kom igjen!"

"Se for deg sommerklærne du vil så gjerne inn i! Du nærmer deg!"

"Snart i mål!"

"Tenk så godt det gjør etterpå!"

"Du er knallflink!"

...om mange flere!

 

Det var ikke måte på hvilke TP-rop og skrik jeg hørte i hodet!

Er det dette som kalles selftalk?

Det funket i hvert fall.

 

Det var herlig å kjenne at jeg klarte å fullføre! Er så fornøyd! I dag har jeg fysisk klappet meg selv på skulderen etterpå.

 

Men når det er sagt, må jeg innrømme at jeg gruer meg til alle fristelsene i helgen! To bursdagsbesøk!!!

 

Her må det konsentrasjon til!

 

Bijou: jeg kjenner meg godt igjen i den vanskelige kneika å komme seg videre ned etter å ha stått nærmest i ro lenge. Bra du har pågangsmot og ikke gir opp! Stå på! Du vil klare det! Så flink du er som har så stramme planer for helgen! Måtte det bringe deg herlige tall på neste veiedag! Lykke til!

 

God helg, og tvi tvi, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

Det er bare så innmari vanskelig for tiden. Jeg får jo ikke tid til meg selv. Og ja jeg prioterer barna siden det er 2 av dem som er blitt syke. :( (hvem er det som ikke gjør det liksom)

Mellomste er bedre nå mens lille har fått feber. Føler på meg at jeg selv kommer til å bli syk snart.

 

Dere er bare så rå flinke med trening og kosthold. Stå på videre.

Har ikke så mye tid,men måtte komme innom for å ikke dette helt av.

Fikk mere motivasjon og bedre tider kommer :)

Det er jeg sikker på !

Så skal IKKE gi opp !

 

natti natt :) (må inn i senga å få litt søvn )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Hei, kan jeg også bli med på ned 3kg innen april?

 

Veiedag igår og den viste hele 85,7kg:(

Håper på å veie 82,7 innen veiedag den 30 mars:)

 

Litt om meg, 24 år, gift i to år og samboer med mannen i snart åtte år, har et fint hus på landet og to herlige barn født i 09 og 10 :)

 

Her har den siste uken vært lat, så skal på en god skitur i morgen tenker jeg, og med godteri og pepsi max streik fra og med mandag så skal dette gå bra håper jeg..

 

Dere er en motiverende og flink gjeng, moro å se resultatenen deres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

 

Jeg ble så glad av å lese innlegget ditt Mittår!! Jeg kjenner meg så utrolig igjen i det du skriver. Jeg startet mitt "bli ny" prosjekt i august 2011 og som deg tenkte jeg før jeg startet "at jeg får aldri tid til den treninga..." Men jommen sa jeg smør... Jeg starta frisk på`n i august med mål om trening 2-3 ganger i uka. Det har bare eskalert..... Siden oktober har jeg trent 5-6 dager i uka (12-14 timer.....). Og jeg ELSKER det :D :D. Jeg har bestemt meg for ikke å ha dårlig samvittighet, jeg har tross alt superprioritert familien i 11 år. Nå er det mor sin tur ;) Jeg gjør som du. Jeg jobber turnus og trener de formiddagene jeg kan. Når jeg jobber netter og kvelder blir det gjerne økter fra 19-21 på kvelden og da er jo alle aktiviteter og lekser unnagjort og gubben klarer faktisk å legge barna (de legger seg jo nesten selv..). I starten synes gubben at det var litt i meste laget, men nå ser han at jeg trives og har det bedre så nå går det greit.

Jeg begynte på nytt treningssenter og har kommet HJEM B). Jeg stortrives med fantastiske instruktører, et hjemmekoselig miljø og supre treningskollegaer :D. Vi er en 6-7 stykker som faktisk har begynt å omgås utenom trening også!! Jeg trener variert, men elsker spinning, zumba, latino og styrke i sal. I tillegg ror jeg på romaskin, trener styrke i studio og løper litt på mølle. Nå som vårværet kommer satser jeg på sykle til jobben (35 min hver vei) og raske gåturer i skog og mark.

Jeg måtte le når du hadde det så tøft og motiverte deg selv på elipsemaskinen. Det var akkurat den følelsen og kampen jeg hadde på spinninga i går. Kroppen nekta å adlyde hodets tanker om å sykle forter og hardere. Jeg hadde melkesyre til over øra, men pulsen ville ikke opp. FRUSTRERENDE!!!!!

 

Og selvfølgelig tar jeg utfordringen din!!!! Jeg bakte snickerskaka og var flink. Kaka sto i kjøleskapet og fristet meg et helt døgn før vi gav den bort i går. Men det lure jeg gjorde var å regne ut kaloriinnholdet i den.... I hele kaka som veide ca 1,6 kg var det 8500 kcal!!!!! Det vil si ca 450 kcal/100gr. Og 100 gram er jammen ikke store stykket... Så da begynte jeg å tenke på om det virkelig var verdt det. Og det resulterte i at jeg kun tok ei lita flis av den kaka og heller tok et og annet potetgullflak som jeg smakte leeenge på :P. Den gleden varte mye lenger enn om jeg hadde tatt et større stk kake som ble borte på en to tre :). Så jeg er veldig fornøyd med egen innsats i går!!!

 

I dag er det 2 timer trening før vi pakker sekken og drar på hytta. Der er jeg vant til å koooose meg dagen lang, så det er nesten en større utfordring enn gårsdagen.... Men jeg skal tenke på deg Mittår og bite tenna sammen B). Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg på søndag :).

 

Ha en strålende vårhelg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Jaaaaaaaaaaaa!!!! -Jeg har bestått barnebursdagen med glans! :D

Det florerte av pølser, brus, sjokoladekake, edderkoppmuffins, is, m.m hos oss. Det jeg spiste underveis, var mine to lunsjskiver: grovt rugbrød med makrell i tomat og leverpostei med grønt! Og drakk et stort glass vann! :) Å, så fornøyd det går an å bli!

 

Taco i kveld... Ble ikke for lite av det... Har ikke spist for mye av det, men muligens mye til å være måltid sent på kveld.

 

Veiedag i morgen, så det har litt å si akkurat nå! Spent på tallet.

Vil så gjerne se et kjekt tall!!! :huh:

 

Lørdagskosen etter tacoen ble deilig smoothie, fast innslag hos oss på lørdagene det, nå, -og en neve salte cashewnøtter, samt to helsesjokolader. Koste meg med det! Og savnet ikke stikke hånda borti chips- eller smågodtskåla som stod på bordet for de andre. Deilig å se at snopebehovet blir mindre, bare jeg klarer lide meg gjennom avrusningen. ;)

 

Det var lørdagen. I morgen kommer en ny, og større utfordring: Familiebursdagsbesøket. Der er jeg liksom en del av festligheten. I barnebesøk er jeg "arrangør", og trenger ikke spise. I morgen bør jeg delta. Men tror jeg skal planlegge på forhånd. Et lite sjokoladekakestykke, som skal maules over laaaang tid, og et blondestykke av eplekaka (blondestykke= et kakestykke som er så tynt av du kan SE gjennom det... ;) ) Is hører med varm eplekake, og jeg kjøpte inn den isen jeg er MINST glad i selv, vaniljeis. Tror det vil funke, slik at jeg klarer meg med en spiseskje.

 

Heldigvis er dette besøket i etterkant av veiingen, som tas på morgenkvisten i morgen. Så da har jeg en hel uke på meg til å trimme av eventuelle utskeielser. :P Men vil selvsagt forsøke å holde meg i tømmene. Har jo nettopp fått svi kraftig etter oppgangen i vinterferien, og sliter fortsatt med å komme meg ned igjen til der jeg var før ferien.

 

 

Takk, panki! Jeg trengte lese det du skriver om at du skal tenke på meg i helga! Det motiverer meg enda sterkere til å være flink selv, også, i besøket i morgen!

 

Superlurt å regne ut kalorimengde i kaka!!! 8500 kcal!!! Vanvittig! Kan godt forstå at det motiverte til å la være i større grad enn ellers. Håper du husket å klappe deg selv på skulderen etter besøket, for god innsats! Mange mener nok det er rart å gjøre det, men det er SUPERT å klare å snakke positivt til seg selv og klare å rose deg selv, spesielt å si det høyt! Jeg gjør det mer og mer, i ulike sammenhenger. Og vokser på det!

 

Forresten kjekt å lese at du fikk noe ut av de siste innleggene mine! Noen ganger tenker jeg at jeg tyter vel mye med temmelig lange innlegg som bare interesserer meg selv… Men om det kan motivere EN person, er det verdt det!

 

Du motiverer meg også! Jeg hadde aldri klart meg gjennom vektreduksjonen uten dette forumet! Gull verdt for meg. Jeg gleder meg til å høre hvordan hytteturen har gått!

 

Det var kjekt å lese om treningslivet ditt, både å se hvor likt vi har det, på mange måter, og å høre litt om din opplevelse og hva du trener. Klarer å forstå hva du mener med at du har kommet hjem, på senteret. Så fint at du har funnet et sted som motiverer deg!

 

Kjenner meg igjen i det med å ha superprioritert familien. Det jeg syns gjør meg godt å merke nå, er at når jeg har økt treningsmengden så mye som jeg har, så er det ikke tiden med familien jeg tar fra, men tiden på husarbeid og annet dill. Det merkes nemlig i huset at mor har trent litt mer... :unsure: Men skit i! :rolleyes: Vi klarer oss! Jeg merker at jeg blir gladere når jeg får trent, og jeg koser meg med barn og mann på en ny måte. Så tar vi skippertak i huset innimellom.

 

Lykke til på hytta! Krysser fingre for deg. At du ikke opplever samme smell som jeg gjorde i vinterferien! Blir spennende å høre når du er tilbake! :)

 

 

Komal, jeg håper du slipper å bli syk selv, nå som barna har vært syke. Krysser fingre for deg og syns du er flink som holder motet oppe og ikke vil gi opp! Hold ut! Snart er den perioden over, og du er på banen igjen!

 

Velkommen i tråden, snarttobarnsmor! Likte godt uttrykket: godteri og pepsi max streik! Det adopterer jeg. Det var så godt ladet, som krutt hos en som har bestemt seg!

 

Natti natt, alle flinke damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott nedgang hskk :)

Og tuseeen takk for tipsene. Nå blir det bakeverk med sukrin her i huset :lol:

gjett om jeg er glad for tipse .

Men nå lurer jeg på om du bruker mandelmel istedenfor hvetemel ?

Er helsekost butikken for å kjøpe både mandelmel og sukrin ?

og ja jeg spiser 1300 kcal pr dag. Trener jo ikke så mye.

 

Og den oversikten den skal HSKK lage :)

 

Ja, jeg bruker mandelmel i stedet for hvetemel :D Eventuelt kombinerer jeg de to litt :) Anbefaler www.kriweb.no MANGE gode og sunne oppskrifter når det gjelder bakeverk, middager og generelle mattips! :)

 

Oversikten skal lages NÅ. Kjøpte meg ny data denne uken, så nå kan jeg lage oversikt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...