Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Friera

Hei hei på dere! :)

 

Nå er det på tide å ta tak i mitt liv. Jeg har lenge vært stabil med vekta på ca 73 kg, men etter et langt opphold i utlandet har jeg gått opp til hele 83,4kg...!!! Og de skal VEKK! Helst ned til 60kg og endelig få en kropp jeg kan være stolt av. Jeg er ikke ute etter å se ut som Sport Illusrtated modell (selv om det hadde vært noe, hehe), men det hadde vært deilig å få fekk den "bilringe"magen jeg har med lovehandels. Jeg er en av de mer uheldige som er født med brede skuldre og ikke-eksisterende hofter som gjør at magefettet blir ekstra tydelig.

 

Jeg er 22 år gammel Oslojente på 167cm. Målet mitt er ned til 60kg innen studiestart sommer 2012. Jeg jobber for tiden som servitør, noe som gjør meg fysisk aktiv, men usedvanlig mange usunne fristelser på restaurantmenyen.

Jeg ELSKER mat, og det er der jeg synder mest. Spesielt sjokolade.

 

Er det noen der i min sitasjon som trenger å bli holdt litt i skinnet og lyst til å hjelpe og motivere hverandre til en sunnere og slankere livsstil, og ikke minst en flott(ere) kropp? :)

 

Ta gjerne kontakt!

 

Startvekt:

12/2 - 83,4Kg

19/2 - 81,1

29/2 - 81,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hei!

Jeg har også satt målet mitt til å være ved skolestart etter sommeren 2012! Da passer det perfekt om vi kunne hjelpe og motivere hverandre! Jeg startet å gå ned i vekt for 6 uker siden, og har nå gått fra 84 kg til 75,2 kg :D Men jeg har fortsatt en del igjen. Jeg er 22 år, og er 168 cm, og jeg kunne tenke meg å veie rundt 65 kg.

 

I begynnelsen var det ganske greit å gå ned i vekt, fordi da var jeg supermotivert, og forandringen med å passe på maten jeg spiste og å trene mye, gjorde at jeg gikk raskt ned i vekt. Det som derimot er det største problemet, er at jeg har til nå satt trening foran ganske mye. Foran skole, bl.a. Nå er vi halvveis i semesteret, og jeg må faktisk begynne å fokusere mer på skolearbeid! Så det er nå det er viktigst at jeg ikke mister motivasjonen! For jeg har tidligere erfart at mindre trening, fører ofte til ingen trening i det hele tatt!

 

Jeg hadde bursdag denne helgen, og da ble det ut og spise på restaurant, og masse is, godteri og chips! Og det er masse rester igjen, for å si det sånn! Det er vanskelig nå å la være å spise av det, når jeg har det her rett foran meg! Skjønner at det må være vanskelig å jobbe på restaurant :P Får du mye rabatt på maten?

 

Håper vi kan hjelpe hverandre fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Wow Solsikke, du har jo vært kjempeflink! :D Hele 9kg på 6 uker - dødsbra!

 

Jeg sliter litt med startmotivasjonen jeg da. Kommer liksom ikke helt i gang. Trening er ok da, men det er de helt fantastiske burgerne på jobb, eller den deilige sjokoladen her og der som ødelegger for meg. Jeg får jo spise gratis når jeg er på jobb, og de har jo bare så mye godt - men ekstremt usunn mat. Det eneste jeg egentlig kan spise er salater, og det er så grusomt kjedelig. Jeg får heller ikke til trening 5 dager i uka pga vi har 9 timers vakter hvor jeg løper rundt som en gal. Restauranten har 3 etasjer, så liker å tro at jeg får litt trim i hvertfall.

Hvor ofte trener du egentlig? Har du et krevende studie?

 

Lit usikker på om vi sender hverandre PM eller skal vi kjøre offentlig samtale her? :) Hadde uansett vært fantastisk å hjulet hverandre med motivasjon! Med de kg som du har tatt av, ser du det på kroppen din nå?

 

Ps. Gratulerer med dagen på etterskudd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Vi kan vel prøve å skrive her inne, også kan vi eventuelt sende PM hvis vi ser at det blir bedre :)

 

Skal jeg si hvordan det hele startet for min del? Jeg begynte å se på the biggeste loser :P Som i at jeg enten streamet eller lastet ned episoder :P Har blitt litt hekta nå :P Tenkte at hvis de klarer det, så skal jeg og klare det! Det, i sammenheng med å registrere maten på grete roede og å lese litt om folk som har greid å gå ned i vekt, har holdt motivasjonen oppe.

 

Den store forskjellen for meg var porsjonskontroll på maten jeg spiser. Hver gang jeg har kjøttdeig, så måler jeg opp 100 g, fordi jeg vet at jeg blir mett av det, og da spiser jeg ikke mer. Og det samme med andre ting. Har blitt oppmerksom på hvor utrolig mye kalorier det er i brød og baguetter og slikt, og derfor spiser jeg bare et rundstykke istedenfor 2 eller 3.

 

Åh, tenk at du får gratis mat på restaurant! Skjønner virkelig at det er vanskelig å motstå!! Men f.eks, hvis du skal ha burger, så kan du droppe dressing, og ta vekk toppen eller bunnen av hamburgerbrødet. Du sparer raskt noen hundre kalorier på det.

 

Studerer du på siden av jobben eller? Jeg studerer sivilingeniør, så det er egentlig et ganske krevende studie, men jeg har ikke jobbet så bra til nå i dette semesteret. Men hvis du greier å jobbe 9 timersvakter, burde jeg absolutt greie å trene OG jobbe skikkelig med skole! :P Jeg trener vel rundt 4 dager i uken. Også har jeg kuttet veldig ned på drikking, og det tror jeg har hjulpet masse.

 

Jeg kan se forskjell på kroppen ja :) Har gått ned 13 cm i midjen og 6 cm over hoftene! Og i helgen da jeg skulle prøve kjoler å ha på meg på bursdagen min, kom jeg plutselig inn i kjoler som jeg ikkje har greid å få på meg tidligere! Det var bare helt utrolig herlig! :D

 

Har du satt deg noen mål og belønning? Det er en veldig god måte å komme igang synes jeg :)

 

Se her, forandringen hennes synes jeg er skikkelig motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Sånne slankeprogrammer er megamotiverende. Jeg syns personlig at Biggest Looser blir for mye amerikansk og "jallajalla snørr og tårer". Derimot I Used To Be Fat på MTV er megamotiverende. Var en gutt som gikk det 54kg på 3 mnd!!! Syyykt.

 

Tenkte jeg skulle posjonere maten selv. Det eneste problemet er at jeg har null kontroll på hvor mye jeg spiser på jobb. Spiser jo lunsj der. Tror jeg må prøve å ta meg selv i nakkeskinnet og BARE spise salat. Det er sunt i alle fall. MEn de tex mex burgerne og pizzaene er SÅÅÅ gode. *sukk* Litt usikker på hvordan jeg skal motivere meg selv til det. Men tipset ditt er jo genialt om jeg absolutt vil ha burger en dag.

 

Jeg har studert arkitektur. Men pga litt av hvert som skjedde i privatlivet + manglende motivasjon så sluttet jeg. Tenkte å ta opp studer til høsten, bare noe i en litt mindre ... kunstnerisk bane. I mellomtiden har jeg jobba i Thailand som dykkeinstruktør, backpacka og jobba på restaurant.

 

Drikker lite alkohol selv. Men hva er din store "svakhet" matmessig? Hva gjør du når det suger slår til som værst? Når jeg er godtesyk, så har jeg kun sjokolade på hjernen. Virkelig plagsomt... Og vanskelig å motså.

 

Satt et delmål.. Går litt dårlig egentlig. Hmmm... Gå ned 10kg innen 10.mai. Men har fortsatt sjans da. 8kg to go.

 

Wow, det MÅ være motiverende å miste så mange cm. Go girl! :D Shopping må jo gi et helt annen kick.

 

Wow, motiverende video. Skjenner du til noen motiverende slankebloggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei Jenter!

 

Jeg lurer på om jeg kan bli med dere?

Kan jo begynne å fortelle litt om meg selv; Jeg er ei jente på snart 23 år, studerer fortiden i utlandet! Jeg har alltid ønsket å gå ned i vekt, studerte ett år i USA for 2 år siden, der gikk jeg ned fra 99 til 90 kilo, siden har jeg blitt der! Men nå har jeg startet min nye livsstil! Jeg er nå nede i 87,7, Jada!!! det er vel en begynnelse, selv om det ikke dreier seg om store minus-tall!! ;) Problemet mitt er vel å spise ofte nok, og passe litt på hva som inntas!

 

Jeg synes det hadde vært kjempe motiverende om vi kunne holde kontakten og pushe hverandre litt!! :D

 

Mitt delmål er: 80 kg til 17 mai

Hovedmål er: 75kg til 1.juli

 

Jeg vet ikke helt med mitt endelige mål, vet ikke hvordan jeg kommer til å se ut og føle meg, har ikke veid så lite på mange mange år! :D

 

Hva er deres mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hei loveit!

Så kjekt at du vil være med! Også passer det jo så bra, siden både du og Friera har mål om å miste rundt 8 kg til midten av mai! Jeg kunne tenke meg å komme ned i 72 kg innen påsken. Jeg gikk endel ned i vekt for to år siden, og da kom jeg ned i 70 kg, men jeg husker at 72 kg var målet mitt, for da var jeg innenfor normal BMI. Og jeg fikk så mye positive kommentarer fra familie og venner! Jeg følte meg så bra! Nå i ettertid har jeg funnet ut at jeg er to cm lavere enn jeg trodde, så jeg må nok ned i 67 kg for å få normal BMI :P Men! 72 kg er for meg et punkt der jeg igjen begynner å føle meg vel, og ikke ser på meg selv som feit! Så hvis jeg når det innen jeg skal reise hjem til familien i påsken, så hadde det vært supert! :D

 

Ellers så har jeg faktisk skrevet en liste over mine mål :)

 

Kortvarige mål:

70 kg

1 strak armheving (hehe, dette er ikke min sterke side :P )

10 km på 60 min.

Spise 300 g grønnsaker hver dag

 

Langvarige mål:

65 kg!

10 strake armhevinger

Løpe halvmaraton

Bedre kosthold

 

Og når jeg når 65 kg, så skal jeg belønne meg selv med å få kjøpe et klesplagg (helst en kjole) som er skikkelig dyr og skikkelig fin! Den skal være for over 1000 kr! Forhåpentligvis er det da motivasjon til å holde meg nede i den vekten, slik at jeg kan bruke den mange mange ganger!

 

Så sykt kult at du har vært dykkeinstruktør og dratt på backpacking! Jeg kunne og tenkt meg å vært ute på eventyr.. Men vet ikke helt når det skal bli.. Når det gjelder min store svakhet, så tror jeg det er bakverk. Boller og rundstykker og påsmurte horn/baguetter! Jeg hadde en ostebaguett jeg pleide å kjøpe ganske ofte, og jeg har funnet ut at den er rundt 700 kalorier! Og det til lunsj eller kvelds! :o Når jeg da slengte på en stor middag, og gjerne litt chips eller smågodt på kvelden, så føk jo det daglige kaloriinntaket til værs! Og grandiosa. Jeg elsker grandiosa. Og en pizza er 1200 kalorier. Grandiosa har jeg ikke hatt på 2 måneder, men bakverk sliter jeg fortsatt med å begrense. Hadde faktisk et wienerbrød idag. Uff uff...

 

Jeg vet ikke om noen slankebloggere utenom hun Laura som jeg sendte link til, men jeg liker å gå på Stumbleupon og søke på "weight loss". Da komme det alltid opp masse tips til hvordan holde dietter, og hvordan få motivasjon til å trene, og gode oppskrifter og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei igjen!

Jeg har en blogg som jeg følger:

-http://slankmegflat.blogg.no

 

Har dere noen faste veiedager? går dere på kurs?

Jeg har valgt å gjøre alt på egen hånd, det blir spennende å se om det fungerer...

Jeg har veiedag på mandager, kanskje vi kunne hatt en liten competition? At vi kunne sett hvem som gikk mest ned i vekt /cm i uken? Tenkte kanskje at det kunne vært litt ekstra motivasjon! :)

 

Følger dere en spesiell diett?

 

Sorry blei litt mange spørsmål her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Jeg er lett med på veiedager på mandager. :) Hva med deg Solsikke?

Skal veie meg på mandag og si hvor mye jeg veier. Gleder meg.

 

Jeg bråbestemte meg for å begynne på Grete Roede kurs på mandagen som kommer. Dette blir spennende. Er en "evighetsslanker", så jeg klarer det åpenbart ikke selv...

 

Følger ingen spesiell diett nei. Men jeg skal begynne å veie maten og telle kalorier, samt redusere karbohydrater.Det eneste jeg ikke får til det er på jobb. Så skal prøve å disiplinere meg selv til å bare spise salater der.

 

Jeg veide 71kg for et år siden, og jeg følte meg veldig uvel med det. Min personlige mening da. Så jeg skal prøve å komme ned på 60kg. Når det er sagt er jeg veldig "uheldig" med kroppsfasongen, at de ekstra kg jeg har er veldig tydelig.

Tror jeg aldri kan løpe 2 mil! :o Det hadde vært awesome om du får til det! Keep us updated! Hva slags trening driver dere med?

Solsikke: Vel, du kan jo ta et semester eller master i utlandet. Jeg studerte i Danmark. Definitivt noe man vokser masse på! Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Gøyalt med en norsk blogg! Den skal jeg sjekke ut :)

 

Veiedager på mandager høres fint ut :) Jeg følger også mitt eget opplegg, så det er samme for meg hvilken dag vi veier oss. For min del kan vi godt ha en konkurranse, men jeg vil likevel at denne tråden hovedsaklig skal være om tips og hjelp til hverandre, og ikke så veldig konkurransepreget. Men vi kan jo holde en oversikt over resultatene våre på mandagene :)

 

Ja, jeg tenkte gjerne å ta et år utveksling i 4. klasse. Nå går jeg i 2. klasse, så det blir litt over et år til, i tilfelle :) Og før den tid, så skal jeg jo løpe halvmaraton, hihi. 1. september. Håper virkelig jeg klarer det! Og hvis det skal gå, så må jeg jo opprettholde formen og treningen frem til det! Så det er jo en stor motivasjon :)

 

Jeg har forresten hørt at det å gå ned i vekt er 30 % trening og 70 % kosthold ! Har alltid tenkt det var omvendt jeg.. Jeg holder meg som regel innenfor 1600 kalorier til dagen, men jeg tror jeg skal jobbe mer med å få mer variert kost og å spise mer frukt og grønnsaker. Det de alle sier ("ekspertene") er at hvis man får i seg nok næring, så får man ikke det samme søtsuget, og har ikke samme behov for usunn mat. Dette er jo noe jeg har hørt i mange år, men kanskje jeg skulle begynne å høre litt på hva de sier :P

 

Er dere bevisste på hvor mye proteiner dere får i dere, og om dere får nok vitaminer og mineraler osv. ? Altså beviste på kostholdet generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

God Helg!

 

Jeg er ganske så besvisst på kostholdet mitt, her spises det 5 ganger om dagen, og maten er vel det man kan kalle super sunn; Cottage cheese, rugbrød, egg, kylling, salat, frukt og grønnsaker! Er godt fornøyd med den rytmen jeg har fått nå, kjenner ingen søtsug! I tillegg har jeg kuttet ut alkeholen for en stund! :S

 

30% trening og 70% kosthold, det har jeg tro på, hvis man ikke reduserer kaloriinntaket, blir det vanskelig å trimme bort store mengder! ;)

 

Så flott, da har vi veiedag på mandag, hvor vi noterer kg og midjemål, tror jeg fort kan miste motivasjonen hvis det viser røde tall, så da er det godt å ha noen til å backe seg opp!! :D

 

Hvor mange trimpoeng ligger dere på i uka? Og antall kalorier?

 

Ha en Kjempe fin helg, Friera og Solsikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Oj, så flink du er Loveit! Jeg må innrømme at hos meg sniker det seg inn litt usunn mat innimellom.. Men jeg greier som regel å holde kaloriene under 1600 da..

 

Hehe, det er litt skummelt å ha veiedag på mandager :P For det blir ofte litt utskeielser i helgen. Denne helgen var jeg både ute og drakk OG spiste endel godteri på søndagen. Så idag hadde faktisk midjen min gått opp en cm! :o Uff uff..

Så nå, uke 1, er vekten min 73 kg, og midjen min 78 cm :)

 

Jeg prøver å få over 12 trimpoeng i uka, men det varierer litt.. Har vært mye skikkelig dårlig vær denne uka, og jeg hadde planlagt å løpe litt ute, så det gikk ikke helt som planlagt! Men ligger som regel rett under eller rett over 12. Når det gjelder kalorier så pleier jeg å ligge på rundt 1300-1400 på hverdagene, også har jeg som regel en dag i helgen der det går endel over ( :-/ ), også ender gjennomsnittet på 1500-1600. Vet dette ikke akkurat er det beste, men jeg prøver å skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

12 trimpoeng i uka, det er ett godt gjennomsnitt å ligge på! :) Hva slags trening liker du, jg så du nevnte løping, trener du styrke?

 

I dag veide jeg 86, ned 1,4 kg og midje 88, ned 4 cm! Så jeg må si meg godt fornøyd med denne uka! Jeg har vært ute å gått tur hver dag, så fikk 18 trimpoeng, jeg tror nok dette er bare i begynnelsen, kan nok hende at jeg begynner å skeie litt ut etterhvert jeg også! Det er vel det vi skal motivere hverandre for!!! :D

 

Kjenner selv at jeg er supermotivert og at jeg ser at målet mitt er realistisk!

 

Legger du inn mat og trening på nettsiden? Jeg har gjort det denne uka, men det skjer ingen endreinger i grafen, kun på tallene.. Har du vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW Loveit, det er sinnsykt bra med 1,4 kg vektnedgang. Det må jeg si, du har vært kjempeflink. :)

 

 

Huff.. Ikke så bra denne uka. Eller, det gikk ikke dårlig heller. Semi-bra. Trent en del, men ikke vært strikt nok på kosthold. Skeia skikkelig ut på fredag med 200g sjokolade, og ellers i helga ikke vært direkte usunn, men ikke supersunn heller. Skjerpings!

Vekten sto stille på 81kg. 93cm i midjemål.

 

Meldt meg på Grete Roede kurs. Dette blir spennende :D Ren impuls. Trenger å kickstarte litt denna slankingen. Og kurslederen sa jeg bare kunne beholde cola lighten! Teh joy! :D

 

Begynner f.o.m i morgen med å legge inn trimpoeng, kosthold osv. Skal få en kode av noe slag av kurslederen. Har ikke sett nærmere på det poengsystemet,så vet ikke hva "trimpoeng" egentlig er.

Akkurat nå må jeg bare legge meg. Hodet mitt verker så sykt, klarer knapt å tenke rett. Men ellers i dag har ejg fulgt kjemaet punkt og prikke, og endte opp på ca 1300 kcal. Dette er en god følelse :D

 

Ps. Ønsk meg lykke til med å BARE bestille salater på jobben. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hvordan har det gått med å legge inn mat og trim på grete roede til nå da, Friera? :)

 

Så flink du e, loveit! Jeg har veid meg ganske jevnlig denne uka, og det er alltid over 73 kg! :( Og siden det nå er helg, så er jeg redd for at jeg faktisk kommer til å gå opp litt innen mandag! :o Jeg trenger motivasjon! Jeg har jo allerede gått over 10 kg etter jul, så nå tror jeg at jeg har nådd et platå. Til nå denne uken, har jeg løpt 8 km, vært på 75 min spinning, syklet en del hit og dit og 30 min yoga. Og jeg har holdt meg under 1600 kalorier hver dag. Likevel har jeg gått litt opp i vekt! :o Nå har jeg bare lyst å gi opp.. Det var så mye enklere i begynnelsen, for da, ved å bare begynne å registrere mat og trene, så gikk jeg lett ned 1,5 kg i uka!

 

Jeg tror jeg bare må se på dagen idag som en dårlig dag, og håper at imorgen har jeg energi til å ta en skikkelig treningsøkt. Så vær forberedt på litt vektoppgang fra min side på mandag :P Men jeg SKAL ned til 72 innen påskeferien :) Det er fortsatt to uker, det burde jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Du har nådd et milepel. For mange år siden da jeg gikk ned masse, så husker jeg nettopp dette med "rykk og napp" på vektnedgang, og jeg undersøkte nettopp dette. Visstnok når kroppen går ned i vekt over lengre tid, så går den i "sparemodus" fordi den tror du har mangel på mat og derfor må holde på det ekstra fettet som energi til krisetider. Så plutselig så gir det etter og du fortsetter å gå ned i vekt. "rykk og napp".

Har du en spisedag i uka hvor du kan kose deg ekstra? Det kan hjelpe mot å gå inn i "spare-på-fett" modus for kroppen.

Ikke gi opp. Gi det 2 ukers tid, så går du sikkert ned igjen. Bare tenk hvor utrolig flink du har vært hittil :D Det er faktisk veldig imponerende!

De første kg er jo lettest å få av ;)

 

Jeg må si at det trim og mat på GR er helt siiinnsykt bra! :D Wow, det er som natt og dag, virkelig. Skriver inn hver dag nå, og føler jeg har mer kontroll. Men maten jeg spiser på Egon er en liten X faktor da. Så gjør et lite eksperiment denne uka med at jeg spiser det litt bedre...Egon maten, dvs BLT sandwich osv (i stede for bare salater) og fortsatt klarer å gå ned 1 kg i uka. Har definitivt gjort leksa mi ellers her hjemme, og er derfor lurer på om maten på jobb saboterer meg. Om jeg ikke går ned noe særlig denne uka, så er det pga maten på jobben. Kjekt å vite. Da er det salater all the way.

Merker jeg spiser liiite frukt altså. Er det ille? Kan man kompansere med ekstra grønnsaker?

 

Btw, hvordan går du den vektlossbanneren i signaturen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Selv om du burde få i deg litt frukt, så er det jo mer sukker i frukt, og man skal bare ha en begrenset mengde frukt hver dag. Mens med grønnsaker kan man spise så mye man vil! Det er jo mange grønnsaker, f.eks stangselleri og hodesalat, som er så få kalorier at man forbrenner like mange kalorier bare ved å spise dem! Hehe, så du skjønner hvorfor man kan spise så mye grønnsaker man vil! Så du burde absolutt kunne substituere frukt med grønnsaker. Det er likevel noen vitaminer og mineraler som du får bedre gjennom frukt. Du kan jo f.eks prøve å spise litt mer bær! Rema har ofte gode tilbud på kurver med enten jordbær, blåbær eller bringebær. Det pleier ofte jeg å kjøpe istedenfor godteri f.eks hvis jeg skal på kino eller hvis jeg skal se film med venner :)

 

Så bra at du greier å holde grete roede metodene så bra! Du var på kurs, ikke sant? Hvordan er det egentlig? Veier man seg foran alle de andre på kurset? Og forteller de om mat man bør spise og sånt?

 

Jeg har et forslag for å holde på motivasjonen. Jeg vet vertfall at jeg trenger det! Jeg tror også at jeg har kommet til det der "sparebluss"-punktet. Så må bare fortsette å jobbe! Jo, forslaget er at hver uke så bestemmer vi oss for en ting vi enten skal eller ikke skal gjøre hele uka. F.eks en styrkeøvelse vi alle skal gjøre hver eneste dag. Eller noe vi ikke skal spise hele uka. Eller et ukesmål. En passe stor "bragd" som vi skal få gjort iløpet av uken. Hovedsaklig trenings- og kostholdsrettet, men det kan være andre ting også. Ting som går på å presse oss selv eller å gi oss bedre livsstil generelt. Hva sier dere? Vi burde bestemme det iløpet av helgen, sånn at vi alltid starter på mandagene med ukens fellesmål :)

 

Jeg for min del har en tendens til å bare blåse i alt som heter kosthold og trening, og skeie helt ut. Jeg glemmer hvorfor jeg gjør dette. Og da er det at jeg har en slags forpliktelse ovenfor dere forhåpentligvis nok til at jeg greier å holde meg i skinnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

 

Btw, hvordan går du den vektlossbanneren i signaturen din?

 

Jeg tror du bare kan trykke på den, så kommer du inn på den siden. Hvis ikke så står linken rett ovenfor banneret. Og får å få den i signaturen, så går du inn på profilen din, velg rediger profil og så velg signatur. Og der bare limer du inn den koden/linken du fikk fra den hjemmesiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort jeg får tilbke smootiemaskinen min skal jeg begynne å lage noen supersunne smoothies. :) Yum yum.

 

GR er veldig interessant- Men jeg gjør det mest for felleskapet. Deilig å treffe andre sporty jenter i samme situasjon. Alle mine venner her hjemme er så slanke, de forstår overhode ikke hva jeg gjennomgår. MEn jeg føler meg supermotivert, og gruer meg - samt gleder meg- til veiing i morra. Jeg skeia ut i går, men har ellers vært supersunn. Alt kommer ann på hvor mye evt Egonmaten saboterer meg.

Vi veier oss hver gang ja, og snakker om alt ved slanking. Tror dette med veiing skaper en indre konklurranse. DEsverre veies vi om kvelden. så er jo alltid 2-3 kg "tykkere" da.

Også snakker vi om mat, trening, motivasjon o.l. Vi fikk en sweet bok med masse info også.

 

Ja, enig med en ukesfokus på et eller annet! Forslag til hva? :)

 

Når jeg skeier ut, tar det helt av! Jeg har desverre veldig den mentaliteten "har jeg spist en sjokolade er dagen uansett ødelagt (kcalorimessig), så da kan jeg like gjerne spise mer". Så ender gjerne opp med 200g sjokolade og burger liksom... Skal spørre læreren min hvor ille dette faktisk er.

 

Har dere noen favorittoppskrifter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Start; 73 kg og 78 cm midje

Uke 1: 73,4 kg og 79 cm midje (+0,4 kg og +1 cm)

 

Uff uff.. Men jeg visste det kom. Treningsmessig hadde jeg en grei uke, men ikke kostholdsmessig.

 

Denne uken skal være mye bedre! :D Skal vi ikke si at vi går på rundgang med å komme på ukesplan? :) Da starter jeg. Jeg vil at vi skal ta planken en gang om dagen. Så lenge vi greier. Kanskje vi til og med greier å få forbedret til i løpet av uka! Er det ok?

 

Ja, smoothie <3 nam nam. Nå nettopp var jeg så utrolig godtesyk, men siden dette skal være en bedre uke enn forrige uke, så fant jeg blåbær i frysen, tinte de, og hadde sammen med skummet melk. Det hjalp! Det tror jeg skal være mitt fokus denne uken. Finne sunnere alternativer når jeg har lyst på noe usunt.

 

Jeg har ikke noen favorittoppskrifter. Jeg tror nok fortsatt mine favorittretter er lasagne og pizza og sånt, noe som er veeldig usunt! Men faktisk så laga jeg en pizza her om dagen som jeg var veldig fornøyd med. Jeg laget grov deig, også kjevlet jeg den veldig tynn, slik at det ble få kalorier per stykke fra deigen. Også hadde jeg kylling på og masse grønnsaker, og cottage cheese istedenfor vanlig ost! Jeg var litt skeptisk først, så jeg laget halve med vanlig ost, og halve med cottage cheese, men jeg syntes faktisk den med cottage cheese va omtrent like god. Og mye sunnere! Hvert stykke ble rundt 100 kalorier, og da kan man fint spise 3 stykker, bli mett og ikke føle at man fråtser! I tillegg hadde jeg så mye chili på, slik at jeg spiste mye saktere og kjente da når jeg ble mett.

 

Nå er jeg spent på å få se deres resultater! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start; 73 kg og 78 cm midje

Uke 1: 73,4 kg og 79 cm midje (+0,4 kg og +1 cm)

 

Uff uff.. Men jeg visste det kom. Treningsmessig hadde jeg en grei uke, men ikke kostholdsmessig.

 

Denne uken skal være mye bedre! :D Skal vi ikke si at vi går på rundgang med å komme på ukesplan? :) Da starter jeg. Jeg vil at vi skal ta planken en gang om dagen. Så lenge vi greier. Kanskje vi til og med greier å få forbedret til i løpet av uka! Er det ok?

 

Ja, smoothie <3 nam nam. Nå nettopp var jeg så utrolig godtesyk, men siden dette skal være en bedre uke enn forrige uke, så fant jeg blåbær i frysen, tinte de, og hadde sammen med skummet melk. Det hjalp! Det tror jeg skal være mitt fokus denne uken. Finne sunnere alternativer når jeg har lyst på noe usunt.

 

Jeg har ikke noen favorittoppskrifter. Jeg tror nok fortsatt mine favorittretter er lasagne og pizza og sånt, noe som er veeldig usunt! Men faktisk så laga jeg en pizza her om dagen som jeg var veldig fornøyd med. Jeg laget grov deig, også kjevlet jeg den veldig tynn, slik at det ble få kalorier per stykke fra deigen. Også hadde jeg kylling på og masse grønnsaker, og cottage cheese istedenfor vanlig ost! Jeg var litt skeptisk først, så jeg laget halve med vanlig ost, og halve med cottage cheese, men jeg syntes faktisk den med cottage cheese va omtrent like god. Og mye sunnere! Hvert stykke ble rundt 100 kalorier, og da kan man fint spise 3 stykker, bli mett og ikke føle at man fråtser! I tillegg hadde jeg så mye chili på, slik at jeg spiste mye saktere og kjente da når jeg ble mett.

 

Nå er jeg spent på å få se deres resultater! :) :)

 

Hmm, kjipt med oppgang - men det må bare motivere seg til å gjøre det enda bedre denne uka :D

 

Uke 1: 81,1kg

Midje: 93

 

Uke 2: 80,7 kg

Midje: 93cm

 

Veldig sjokkert over at jeg kun gikk ned 0,4 kg! Jeg syns jeg har vært sykt flink jeg. Hmmm, mulig Egonmaten saboterer meg altså. =/ Skal derfor prøve denne uka med å bare spise salater på jobb, så får vi se.

Det merkelige var at på GR kurset i dag hadde ejg gått ned 1,3 kg... Så ja, vet ikke helt hva jeg skal tro jeg.

 

Yup yup, planke hver kveld denne uka er ukens mål! Men jeg foreslår vi fortsetter å gjøre øvelsene - alle de nye for hver uke - i åtte uker. Dvs på 8.uke så har vi åtte forskjellige ting vi skal gjøre, see? (kanskje ikke treningsrelaterte øvelser, som planke, hver dag, men i hvertfall 5 dager i uka)

I dag tok jeg planke i 1 min - og kroppen sjelver som bare *** da, haha. Blir spennende å se om jeg får noen forbredelser.

GR kurslederen anbefalte meg å kutte ut sjokolade helt, så...Det blir mitt fokus denne uka. Det blir fryktelig tøft, men det er nok verdt det. Allerede kvitt det værste suget så... :)

 

Wow, den pizzaen høres kjempespennende ut... Hvilken deigoppskrift brukte du? Må jeg prøve :D

 

Hva trener du, og hvor ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hvordan gikk målingen for deg, loveit? :)

 

Det var en god idé, med å beholde forrige ukes "øvelse" Friera! :D Jeg er bare litt redd for at det kan bli ganske tidskrevende med 8 ting, og at man kanskje mister motivasjonen litt hvis f.eks det var at man ikke kunne spise kake, og å da vite at man ikke kan få smake en eneste bit kake på 8 uker! Så hva med at vi holder de 4 uker istedenfor? Også starter vi fra scratch etter det. Og målet er jo å tilegne seg gode vaner, så hvis man kan fortsette med noen av målene etter det, så er det jo bare bra! :)

 

Hvilken dag har du veiing på grete roede da? Det kommer jo veldig an på når på døgnet du veier deg da. Det vanligste er at man veier minst om morgenen når man står opp tror jeg. Og uansett! Nedgang er nedgang :) Synes du har gjort en bra jobb jeg :)

 

Jeg gjorde planken igår, og da holdt jeg i 2 og et halvt minutt! :D Har aldri greid så lenge før! Skal ta en tur på trening om en halvtime, og da skal jeg ta planken etter intervalltrening. Orker nok ikke like lenge da :P

 

Trener mest løping og styrke. Øvelser på matte og lignende. Har begynt å gjøre litt yoga hjemme på rommet mitt i det siste også. Fant noen yoga videoer av trenerne fra biggest loser som jeg lastet ned :P Jeg har jo som plan å løpe halvmaraton 1. september, så denne uken begynner jeg på en løpeplan. Planen går egentlig over 12 uker, og jeg har 24 uker, så da har jeg mye fleksibilitet til å droppe en uke, eller ta en uke to ganger osv. Men den går i hovedsak slik: mandag: styrke og tøyning, tirsdag: løpe middels langt, onsdag: jogge kort eller "cross", torsdag: løpe middels langt + styrke, fredag: pause, lørdag: 30 min cross, søndag: løpe langt.

 

Cross vil si annet enn løping, f.eks sykling, ski, gåtur osv (skal være rolig. "Pausedag" )

 

Det høres kanskje litt voldsomt ut, men hver økt blir forholdsvis kort. Det er egentlig bare torsdag og søndag som blir skikkelig treningsøkt. De andre blir på 30 min. eller mindre. Får se om jeg greier dette her da. Det passer egentlig bedre med timeplanen min å trene litt sjeldnere, og litt lengre per gang, så håper jeg får tid til alt!

 

Oppskrift:

Halv pose gjær

0,67 dl vann

1 ts olje

0,67 dl sammalt hvete

1 dl hvetemel

litt salt

 

Dette gir en liten deig, som man kjevler ut så mye man greier.

Næringsinnhold for hele bunnen (ikke per 100 g): 351 kcal, 13 g proteiner, 58,7 karbohydrater og 5,6 g fett :)

 

Etter man har tatt på fyll, er det nok til 2 personer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei, jenter!

 

Beklager at jeg kommer med en sein oppdatering her, men hadde en stor eksamen i dag! Men jeg hadde selvfølgelig tid til å veie og måle på mandag!

 

-1 cm

-1,1kg (84,9)

 

Jeg må si at jeg er godt fornøyd, og selv om jeg har lest veldig mye (morgen til 23 på kvelden) har jeg fortsatt spist riktig og trena en time om dagen! Det var deilig å få besvist at det går fint ann å gå ned i vekt selvom man er travelt opptatt med lesing!

 

Matmessig synes jeg at det går veldig bra om dagen, trening kan jeg nok bli flinkere på! Men vi har ganske så mye trening på skolen, siden jeg studerer det jeg gjør! :)

 

Etter eksamen i dag, tok jeg turen i svømmehallen og svømte i 45 min! Ja, litt stolt av meg selv! Men nå er jeg så sliten, Vi snakkes i morra folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Det synes jeg er veldig inspirerende loveit, at du greier å få trent én time daglig, selv om du har lest så mye! For meg har tidligere eksamensperiode vært entydig med null trening. Og det at du gikk ned over 1 kg er jo bare helt fantastisk! :D Nå er det jo snart påskeferie, og da reiser jeg til Riga med kjæresten, så da blir det garantert mindre trening. Og etter det er det ikke lenge til min eksamensperiode begynner, og siden jeg har 5 eksamner, så kommer den til å vare ganske lenge. Det er da jeg er så redd for at jeg skal miste alle treningsrutinene jeg har opparbeidet meg de siste månedene! Men det at du har greid det, er en inspirasjon for meg! :)

 

Hvordan går det med den daglige planken da, folkens? Og hvordan går det med din "null sjokolade, og kun salat på jobb"-plan Friera? :) Jeg har fått gjort planken hver dag til nå, men den er så grusomt kjedelig, haha :P Jeg har alltid bare lyst å gi opp med en gang. Men det er utrolig bra trening for kroppen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...