Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Solsikke: Proteinpulver redder meg. Er jeg skikkelig godtesugen, lager jeg mager kesam + 90g bringebær + 1 scoop proteinpulver = ohmygod sååå god smoothie! Totalt sjokoladeaktig. enda bedre med Vaniljekesam (som forøvrig er godt i seg selv), men blir litt mer kcalorier.

 

Denne er allright. Den eneste som ikke gjør meg kvalm som bare "shake" http://www.proteinfabrikken.no/default/Proteinpulver/100-pcnt-Whey-Protein-1000g-Sjokolade-Proteinfabrikken-11089-p0000001775.aspx

Drit i romkameratene. De er teite om de mobber deg :P/>

Og så skal jeg SÅ prøve denne neste uke *drømme* http://siljemariela.com/silje-marielas-proteinpannekaker/

 

1 mil? Nice! :D/> Men høres fryktelig kjedelig ut da. Viljestyrke kalles det ;)/> Hvor lang tid brukte du? Gleder meg til jeg kan jogge ute.

 

PSMF går bra. Gikk på en liten smell på jobben fordi det var 9 timers kaos og jeg slang i meg noen pizzaslices der i desperasjon til å bli kvitt sulten. Men ellers føler jeg meg frisk og opplagt. Lager verdens beste burgere, haha! (uten brød)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Det finnes mager vaniljekesam også! :) Det er nesten akkurat like mange kalorier som mager kesam. Tror det er 79 på 100 g, mens vanlig har 76 :)

 

Åh, ja de pannekakene må jeg prøve med en gang jeg får kjøpt meg proteinpulver! Synes også disse ser veldig gode ut: http://www.kriweb.no/2013/01/22/gyldne-pannekaker/ , også bare MÅ jeg prøve disse: http://doingthis4me.tumblr.com/post/38835065556/flyawayybreakaway-fitnesstreats-super#tumblr_notes

 

Men når jeg skal bake og sånne ting, så er det vel kanskje best å ikke ha sjokoladesmak, men heller litt mer nøytral smak som f.eks vanilje? Jeg er litt usikker.. Jeg så på dette: http://www.x-life.no/products/fast1-pure-whey-protein-1kg Hørt om det?

 

Jeg brukte ganske nøyaktig 1 time på mila :) Men det har jeg ca ligget på hele tiden, så neste gang vil jeg prøve å greie det under timen. Blir fornøyd med 59 min og 50 sek. liksom :P

 

Dagens sunne snack: Frøs to bananer i fryseren som jeg deretter tok i food prosessor. Tilsatte så en stor teskje med naturlig peanøttsmør (uten salt), rørte rundt, og frøs litt lengre. Ta da! Banan- og peanøttsmøriskrem. http://www.twopeasandtheirpod.com/two-ingredient-banana-peanut-butter-ice-cream/

Ble ikke like fint som på bildet da, men veldig godt :)

 

Hehe, ble litt mye linker i dette innlegget. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois, folkens! Da var det på tide med en ny veiing. Jeg veide 78,7 kg i dag tidlig, som er en nedgang på 0,5 kg. Er ikke helt fornøyd med det, planen var jo egentlig å være under 78,5 i dag. Menmen, er selvfølgelig fornøyd med all nedgang uansett :)

 

Neste fredag har jeg mål om å vare under 78,0 kg. Nå skal jeg endelig se 77-tallet! Selv om det må sies at jeg var 77,6 en annen dag denne uka. Så sånn sett var jeg kanskje bare litt uheldig i dag?

 

Har fått trent tre ganger denne uka, veldig fornøyd! Endelig har jeg kommet i gang igjen. Og foreløbig har det gått veldig bra med maten også! Har ikke vært over 1500 kcal så langt denne uka. I morgen kan bli utfordrende med alkohol og sånn, men skal sørge for at jeg planlegger alt likevel. Har forresten fortsatt holdt godteloven min! Skikkelig fornøyd, altså! Og jeg merker faktisk at godtesuget ikke er så ille lenger :D

 

Hvordan har det gått med veiinga i dag?

 

Ha en riktig god helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg veide meg nå igjen før jeg skulle legge meg, og da var jeg 78,4 kg!!! Og siden det fortsatt er fredag, lar jeg det gjelde som vekta mi denne uka. Så det betyr at jeg faktisk greide målet mitt akkurat! WOHOO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trillemille87

Og jeg har gått opp fra 87,6 til 88kg :( Ææsj... Får håpe det har noe med at jeg har vært veldig oppblåst og ekkel... Noen som har noen erfaringer her? Jeg har fulgt kaloribudsjettet slavisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Jeg var 71,6 kg da jeg veide meg igår :) Det er -0,4 kg siden forrige fredag, og 1,4 kg på vei i de ti kiloene jeg skal gå ned :)

 

Så utrolig bra Gro! Dette går jo den rette veien! Hvordan har du trent og sånt? :)

 

Trillemille: Uff, det er så kjedelig når vekta ikke viser det den burde ut ifra arbeidet man har lagt til grunne! Men hvis du spiser riktig, så kan jeg garantere deg at du kommer til å se resultater! Du må kanskje bare holde på i 1-2 uker til for å se resultater. Men det kommer tilbake! Du vet jo sikkert masse erfaring med det, siden du har jo allerede gått masse ned i vekt :) Man kan forresten ofte veie litt mer når man har mensen eller uka før man får det. Kanskje det er derfor du er oppblåst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Solsikke! Det er så deilig når det går riktig vei hver uke :) Denne uka har jeg trent tre ganger, én gang yoga (gud, jeg ble helt sykt støl!) og to ganger jogge på tredemølle i en halvtime. Men siden det er første uka med trening igjen tenker jeg det er greit å ta det litt rolig. Så får vi se hvordan det går neste uke.

 

Hvis jeg spiser det jeg tenker å spise i dag ender jeg opp med et gjennomsnitt på 1400 kcal akkurat. Jeg var på en bursdag i går, og de som hadde den hadde bakt vaniljeboller og oreokake, og i tillegg hadde massevis av potetgull og sjokolade. Det var virkelig vanskelig å stå imot altså, men det gikk! Spiste ikke en eneste bit av noe. Godtelov funker egentlig skikkelig bra for meg, selv om det er vanskelig innimellom. Neste uke tenker jeg å øke kaloriinntaket litt, til sånn 1550-1600. Kommer selvfølgelig an på hvor mye jeg skal trene.

 

Lykke til med neste uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro: Det jeg kaller vilje av stål! Dødsbra! :D Særlig å droppe oreokaka er imponerende.

Og bra du får trent og. Da fpr man jo virkelig strammet opp og få en fin fysikk!

 

Solsikke: Kjempebra vektnedgang. You go girl!

 

Vekta mi har faktisk tikket litt oppover til 69,4kg. Men jeg vet at jeg gjør en god jobb på trening og kostholdet, så jeg prøver å ignorere det egentlig. Vi får se hva som skjer. Reiser bort hele helga på weekendtur, og jeg har bestemt meg for å spise hva jeg vil halve fredagen + lørdagen. (ikke godteri, da). Orker ikke å være slavisk på jentetur...

Laget en liten logg jeg sporadisk oppdaterer... Ink forbilder *grøss*, om dere vil sjekke ut hva jeg holder på med.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/2013-er-mitt-%C3%A5r-dr%C3%B8mmekropp-here-i-come.16846/#post-647539

Og i dag var jeg på indisk restaurant! Omfg såååå godt. Spiste bare 500 kcal, sånn at jeg hadde 1100 kcal å gå på restauranten. Aaaaner ikke hvor mye kcal det totalt ble da... Men noen ganger er jeg et svakt menneske, og det er helt ok.

 

Dagens motivasjonsbilde :D

tumblr_ltl147ExcX1qahczlo1_500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Så tøff du er Friera! Har vurdert sånne formbilder selv, men har ikke turt.. Men det må jeg bare si, du ser veldig bra ut! :D Skal følge med på loggen din også fra nå av! :D Tror jeg har samme kallenavn der, så hvis jeg kommenterer noe, så vet du at det er meg ;)

 

Jeg er enig at det ikke skal være slavisk når det er jentetur! Det er i hverdagen man må passe litt på. Jeg faller dessverre raskt litt inn i den usunne hverdagen hvis alle de andre jeg bor med er usunne, men jeg synes jeg har funnet en ganske bra middelvei nå :) Har spist sunt og godt på dagen, og gjerne spist salat istedenfor brødlunsj for å spare kalorier. Og da har jeg hatt noen hundre kalorier å gå på, sånn at da jeg har "råd til" en liten sjokolade på kino eller litt popcorn under Idol på onsdagene :)

 

Jeg har vært veldig flink denne uka med mye trening, og ca. 1500 kalorier til dagen. Men idag ødela jeg alt! Hadde spist litt mye på skolen (var over 1100 kalorier etter lunsj), så jeg tenkte jeg bare skulle ha suppe til middag, så skulle da det gå helt fint. Det jeg hadde glemt var at jeg hadde planlagt å spise med de jeg bor med, så da jeg kom hjem var det pizza og chips på bordet. Og mat må man ha! Så istedenfor middag til 200-300 kalorier, ble det middag på 600-700 kalorier.. Og da jeg først var kommet så langt, så spiste jeg jo såklart chips også :( Så endte på rundt 2600-2700 kalorier :( Håper ikke det ødelegger hele veiinga imorgen! Det er jo bare å vente å se..

 

Tror forresten jeg skal ta noen private formbilder, også ta nye først til påske, og deretter i mai. Kanskje, kanskje jeg tør å poste de da, hvis jeg ser en forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Jeg gikk bare ned 0,1 kg :( Men men, ned er ned, det går bare litt saktere enn det det har pleid å gjort når jeg legger inn denne innsatsen.. Problemet er jo det at jeg spiser alt for mye i helgene, jeg er veldig klar over det.. Jeg skal ut ikveld og imorgen, og begge festene er inkludert middag, så jeg tror jeg må ha en snopefri helg hvis dette ikke skal gå helt skeis!

 

Hvordan har det gått med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da var det en ny veiedag. Jeg veide 77,3 kg i dag tidlig, altså en nedgang på 1,1 kg! Er veldig fornøyd. Hadde som mål å være under 78,0, så det gikk jo helt greit. Målet mitt for neste uke er å være under 76,8, slik at jeg får en nedgang på minst et halvt kg. Håper det også kommer til å gå. Jeg er så utrolig gira på å se 76-tallet igjen! Før så var det rundt det som var min absolutte maksvekt, så det betyr at jeg virkelig begynner å nærme meg noe.

 

Så langt denne uka har jeg trent tre ganger, men skal trene i dag også. Det ble pilates på mandag, løping tirsdag og yoga på onsdag. I dag skal jeg igjen på yoga og så jogge en tjue min på tredemølle etterpå. Etter yogaen på onsdag ble jeg virkelig veldig støl, og i sånne muskler jeg ikke helt visste at jeg hadde. Sånn helt nederst i korsryggen for eksempel. Jeg har begynt å få litt ryggtrøbbel så det er én av grunnene til at jeg velger å trene mye yoga, trenger å få bygd litt core og bli litt mer fleksibel i leddene og sånn.

 

Solsikke, all nedgang er jo faktisk nedgang :) Tenk så utrolig mye bedre det var at du gikk ned 0,1 kg i stedet for opp. Og det kan vel være at det hadde litt å gjøre med pizzaen på kvelden. Og det betyr da på en måte at du egentlig ville gått ned mer :)

 

Sånn kalorimessig ligger jeg fortsatt på rundt 1400. Jeg må innrømme at jeg er litt stressa for å spise mer i tilfelle jeg ikke vil gå like mye ned og greie å fortsette sånn som jeg har gjort til nå. Denne uka kommer jeg til å ha trent fire ganger, så da burde jeg vel kanskje spise mer? Hmm, jeg vet neimen ikke. Kanskje jeg skal gå opp til sånn rundt 1500.

 

Dere får ha en god helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der! Hvordan går det med alle sammen? Jeg tror jeg skal bli litt flinkere til å poste innlegg, synes nemlig virkelig det hjelper :)

 

Så var det veiingen da. Jeg veide 75,9 kg i dag!!! :D Det betyr at jeg har gått ned 1,4 kg fra forrige fredag, så er helt vilt fornøyd med det. Målet mitt var jo å være under 76,8 og det har jeg da greid. I midjen har jeg gått ned én cm, så nå er den på 73 cm. Det er jeg også veldig fornøyd med. Målet mitt for neste uke er å veie mindre enn 75,5 kg. Jeg har gått ned så mye de to siste ukene, så jeg skal prøve å stabilisere meg litt.

 

Denne helga blir skikkelig utfordrende. Skal på middag med vin og alt mulig i kveld og også ut igjen i morgen. Får bare prøve så godt jeg kan. Har bare trent to ganger denne uka, men skal trene i dag også og så kanskje en gang til helga.

 

Hvordan har det gått ed dere i det siste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Hei damer!

Henger meg på her jeg, håper det går greit :)/>

Jeg følger meny 2 og skal ligge på rundt 1600 kcal. Personlig synes jeg det vanskeligste er å drikke vann. Det er liksom ikke så veldig godt. Liker det heller ikke med agurk/sitron i. Noen tips?

Nå er jeg klar for å satse for fullt, og i morgen går startskuddet for en ny periode av livet mitt.

Er 24 år, 1.59 og veier 77.6 kg. Første delmål er under 75, men har ingen tidsfrist.

I denne perioden skal jeg fokusere mer på kondisjonstrening samt følge Roede-metoden, den har funket før så jeg håper den gjør det igjen.

No more messing around!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LilleBien! Alltid hyggelig at flere folk henger seg på. Det har vært ganske stille på denne tråden i det siste, men jeg har planer om å fortsette å poste innlegg noen ganger i uka :)

 

Er så enig med deg om det med vann! JEg synes virkelig det er noe av det kjedeligste å drikke, alt annet er liksom så mye bedre! Er ganske glad i farris, så det funker for meg, men det blir jo dyrt i lengden da.

 

Okei, litt om meg: Jeg er snart 20 år (neste onsdag faktisk, 6 dager!!!), er student og bor i Bergen. Jeg er 1,80 høy og veide 75,9 forrige fredag. Var oppe i hele 80,8 i jula, så det har gått forholdsvis fort. Har egentlig som mål å være under 75,0 kg til bursdagen min, men vi får se om det holder. Har ikke vært så flink den siste uka, så det blir spennende å se i morgen. Det er sant ja, jeg har veiedag på fredager. Prøver å sette meg et mål til hver fredag, så i morgen er det egentlig å være under 75,5 kg. Tviler på at det funker men.

 

Det blir spennende å se i mprgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålrait, i dag var jeg 75,7 kg, altså ned 0,2 siden forrige fredag. Midjen var på 72,5 cm, altså ned en halv cm. Er egentlig godt fornøyd med det. Målet var jo egentlig å være under 75,5 kg, men har ikke vært så flink denne uka, blitt generelt litt for mange kalorier. Har trent tre anger så langt og så skal jeg på yoga i dag. Så det er jo i alle fall bra :)

 

Nå gjelder det bare å virkelig ikke sprekke i helga! Har jo mål om se 74-tallet før bursdagen min, og det ser ut som om det kan bli litt vanskelig. Selv om målet mitt jo egentlig er å se 74-tallet neste fredag.

 

Hvordan går det med dere for tida? Lenge siden jeg har hørt noe fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...