Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest solsikke_

Så utrolig gøy, loveit! Det er virkelig da man innser selv at det er verdt det!

 

Her er mine resultater:

Siden vi startet, 7 uker siden,

Totalt: 75,2 kg - 70,1 kg (-0,7 kg siden forrige måling)

Totalt: 78 cm - 75 cm (-1 cm siden forrige måling)

 

Æsj, jeg ville virkelig ned til under 70! Men neste fredag, da skal jeg definitivt være under 70!

 

Og dere;

tumblr_m2ozhmFjdJ1rrzyjto1_400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright, Im back on track ladies!

 

Mandag: 79,2kg og 89cm

 

I dag: 78,3 kg (-0,9)

Midje: 87 (-2cm)

 

I feel good!

 

Så da gjør jeg noe riktig! :) Trent masse denne uka da, og vært ekstremt selektiv med mat på jobb. skal prøve å fortsette med dette! Merker at jeg er mye flinkere med alt dette de dagene jeg har fri må sies. Spesielt med småspising på jobb er vanskelig når man har så mye deilig mat rundt seg hele dagen. Tror jeg får i meg ca 200 kcal m småspising på jobb.

 

Siden vi starta emnet:

81,0-78,3 kg (-2,7kg) Skulle ønske det var litt mer. Men men, er på sporet nå da :)

Midjemål ???

 

Neste ukesmål: Være på 77,5kg.

 

Solsikke: Du er 200g unna da! Du er så nære! Jeg vet du klarer det.

 

Loveit! Du får ha masse lykke til på eksamen! 0,8 kg er kjempebra! Jeg hadde vært fornøyd :)

 

Hva gjør dere i forbindelse med fester? Skal på megafest på lørdag (jeg har ikke drukket alkohol på 2 mnd!), og vel.. Er redd for å få kcalori overdose. Hva gjør dere for å dra en skikkelig fest uten å spise uendig mange kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hurra! Nå går det nedover på vekten igjen, Friera! Så bra! :)

 

Drikking og alkohol er virkelig noe som er vanskelig når man prøver å gå ned i vekt. Jeg må innrømme at det enkleste er jo å bare drikke mye sjeldnere. Men av og til så må man jo bli med ut også! Jeg pleier, selvom det kanskje ikke er det aller beste, å spise litt mindre den dagen. Rundt 1000 kalorier. Da har jeg 600 å gå på til alkoholen. Og det tilsvarer ca. 1 liter hvitvin. Også kan du jo være obs på hvis du f.eks lager drinker, så ha sukkerfritt blandevann. Da blir det ikke mange kaloriene. Det verste er egentlig øl og cider. Vin har endel kalorier, men det er hakket bedre! Jeg var ute to ganger denne uken faktisk, og det ødelegger jo mye både for trening, og kaloriinntaket. Men nå som jeg har godtestopp, så skeier jeg jo ikke ut på noen andre områder, så da har jeg litt å gå på :)

 

Hvordan har det gått med ukesmålene? Jeg har ikke spist godteri, og jeg har hatt fisk to ganger (fiskekaker, hehe :P), men har ikke vært så flink med planken... Bare tatt den 4 ganger eller noe :P Ikkje brra..

Hva skal målet være for neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planke er vanskelig å gjøre hver dag. Til gjengjeld trener jeg 4 ganger i uka fast nå! Og har en vill treningsglede jeg ikke har hatt på mange år! kondisen blir også bare bedre og bedre. Dette er gøy!

 

Og jeg er heller ikke godtesjuk!

Føler jeg er egentlig bare er usunn når det er noe veldig sosiale events med masse venner/alkohol.

 

Er det noen punker dere fortsatt må jobbe med? Vært interessant å høre...

Mine er:

 

- småspising (ikke nødvendigvis såå usunt, men det blir masse unødvendige kcalorier totalt.

- Junkfood: Skjer heldigvis sjeldnere og sjeldnere, men noen ganger er jeg sååå utrolig sugen på en hurtigpizza eller den digge tex mex burgeren. Når hjernen først "låser" seg, så er det uutrolig vanskleig å la vær (noe ala hvordan jeg hadde det med sjokolade før)

- Cola light: Den skal vekk! Men tror jeg konsenterer meg om alt annet før jeg prøver å kutte ned på cola light. Sist gang ejg prøvde hadde jeg intens hodepine i tre dager. Man legger tross alt ikke på seg av det.

- Fisk: Spise mer! Blir ofte max en gang i uka...

Litt usikker på denne ukesoppgaven. Forslag? Står helt blank jeg.

- I sosiale sammenheng - å la vær å røre usunne maten/redusere mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Åh, så fantastisk! Treningsglede er noe av det beste du kan ha! For til tider kan trening være så forbasket tungt og kjedelig! Men hvis man da har den underliggende treningsgleden, så gjør det alt så mye bedre! :D

 

Min treningsglede har vært borte en stund nå, hovedsaklig tror jeg det er fordi da jeg startet å trene så hadde jeg en rask bedring i formen, og det var så utrolig motiverende! Men så plutselig så jeg ikke så mye fremgang lengre, og da var det ikke så spennende. Men nå har jeg begynt på et nytt intervallprogram, som går over 6 uker, og det jeg merker allerede motivasjonen komme tilbake! Jeg har også funnet en del styrkeøvelser som jeg merker gjør skikkelig godt for kroppen min :D

 

Ting jeg må jobbe med:

- Styrketrening: Ikke gi opp så lett! Og å holde følge med hva jeg greier, og å øke tyngde/repetisjoner osv. etterhvert!

- Mer proteiner! Jeg får ikke i meg nok per dag.

- Mer fisk!!

- Skolearbeid: Jeg er virkelig elendig på å prioritere skolearbeid. Jeg må lese mer effektivt, slik at jeg kan gå hjem for å trene og å spise middag til riktig tid, uten at det gjør at jeg nesten ikke får lest den dagen!

 

Hvilken trening har dere gjort/planlegger dere å få gjort denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, treningsglede kommer og går. Jeg har erfart tidligere at jeg aldri skal overdrive trening, fordi da går jeg lett lei. Samme som å spise det samme hver dag...

 

Noe som er avgjørende for meg er å variere treningen, og få inn minst 1 styrkeøkt pr uke. På styrkeøktene skriver jeg alltid opp antall kg/rep/sets. Sådan ser du tydelig progresjon og dette motiverer i hvertfall meg! :D

 

Denne uka har jeg trent:

 

Mandag: 50 time styrke/10 min kondisjon (knebøy,utfall, benkpress, planke, sit ups, renegade row, pulleys) = trene hele kroppen

 

Tirsdag: sykle i naturen 33km

 

Torsdag: 3,5 km løping + 1 time styrke (trente med ei venninne som kom 25 min for sent, derfor løp jeg så lenge først . Ikke planlagt å ha en så lang økt)

 

Lørdag: Mest sannsynlig noe kondisjon.

 

Nå pleier jeg ofte å trene en SATS kondisjonstime, som SATSenergy eller Pulse 1-2 ganger i uka. Denne uka ble de erstattet av en styrkeøkt og en sykkeltur pga tider.

 

Hva slags intervallprogram begynner du på? :)

 

 

Syns fortsatt fisk er syykt demotiverende å lage >_>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Du raser jo nedover nå! Kjempe gøy! Jeg har også endelig begynt å få litt jevn fremgang igjen :)

 

Siden vi startet, 8 uker siden,

Totalt: 75,2 kg - 68,9 kg (-1,2 kg siden forrige måling)

Totalt: 78 cm - 75 cm (ingen endring)

 

Høres ut som du får ganske variert trening. Det er kjekt! Jeg har en tendens til å bare gjøre det samme, og det er jo såklart derfor det blir så kjedelig etter hvert. Har vært og svømt denne og forrige uke, for å få litt variasjon, og det var kjempe gøy! Måtte også sykle 7 km oppoverbakke for å komme dit, så det var nok ganske god trening det også :D

 

Når du sier du skriver ned antall reps og kg osv, betyr det at du har med en skrivebok eller mobil, og skriver det ned underveis? Eller har du en app eller noe? Jeg synes det er så flaut å gå rundt på treningssenteret og skrivesaker :P Det er bare de proffe treningsgutta som gjør det! :P

 

Det er dette intervallprogrammet jeg bruker. Har fullført det en gang før, og nå gjør jeg det på ny, med økt intensitet. Men er litt redd for at jeg har økt på med for mye. Greide ikke å fullføre det igår. Men da hadde jeg en ganske tung styrkeøkt først, og jeg pleier alltid ta styrke etter løpingen, slik at jeg ikke skal være så sliten..

 

God helg da folkens! Nå skal jeg faktisk unne meg litt egg og bacon til frokost, og så skal jeg bare slappe av og nyte livet! (Vi var ute en tur og drakk litt igår, så det er derfor det ikke blir så mye lesing idag.. Skal til gjengjeld opp på skolen både lørdag og søndag!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Du er på 68! Du nærmer deg!!!

 

Hmm, jeg er litt sånn at jeg ikke klarer å motivere meg selv til intervalltrening. Da må jeg isåfall ha en treningspartner.

I dag blir det dobbeløkt igjen! :D Først beinhard kondisjonstrening (SATSenergy) og så senere på kvelden skal jeg trene styrke med et par av jentene på GR kurset. Gleder meg!

 

Har spist ganske dårlig denne helga... På fredag gikk jeg i en godterifrenzy jeg ikke har opplevd siden jegs starta. Spiste kanskje 250g godteri!!! Huff. Det skal ikke gjenta seg. Men rent matmessig var jeg sunn da. Og på søndag ble det bernaisesaus, pommes og dessert på bestefars 80 års lag (brukte den usannsynlig dumme unskyldningen at jeg "aldri er på fancy restautrant, så da må jeg jo spise så mye jeg kan". )

 

Jeg går rundt med en bok og skrive rned jeg. Syns ikke det er noe flaut. Ikke la DET ødelegge for å se resultater da. :P

Hadde vært mer pinlig å gå rundt med sånne styrkehansker, hehe.

 

 

Btw, hvor ble det av alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hehe, jeg hadde ca. det motsatte av deg denne helgen. På godterifronten var jeg flink, men med mat ellers var det virkelig fråtsing på lørdag! Startet dagen med pannekaker til frokost, pannekaker med sukker til lunsj, burger og pommes frites fra utekjøkken til middag og lompe med masse ost til kvelds. Lå godt over 2000 kalorier da, for å si det sånn :P

 

Så gøy at du trener sammen med GR-jentene! Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde en fast treningskamerat! Jeg kunne trengt det, når jeg virkelig ikke har motivasjon til å komme meg avgårde selv. Videre så sliter jeg virkelig med å få tid til både trening og skole. Jeg er bare ikke effektiv nok, og greier ikke stå opp tidlig nok! Og hvis jeg ikke får trent om morgenen, så er motivasjonen min myye lavere på kvelden, og det ender ofte med at det ikke blir trening i det hele tatt. Så jeg tror fremover at jeg må nedprioriterer trening, og bare fokuserer på mat. Tenker å få inn 3 treningsøkter i uken kanskje. Hvis jeg får 7 trimpoeng, så skal jo det være nok til å fortsatt gå ned i vekt :)

 

Og neste gang, skal jeg ta med notatbok på styrketreningen :P

 

Ja, hvor er alle? Dårlig med oppdateringer her altså! Dere må ikke gi dere nå, det er jo nå sommeren og bikinisesongen nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

81kg-77kg (-0,4 fra forrige måling)

 

Huff. Denne uka har vært rævva. Spesielt på godtefronten. Fredag forrige uke spiste jeg masse sjokolade, stor dessert på søndag, og på onsdag tok det helt av med hamburger, pizza og 120g sjokolade. Jeg syns det er merkelig at jeg har vært så flink med kosthold helt itl den siste uka. Har plutselig bare vandret inn i det gamle mønsteret igjen uten en spesiell grunn

 

syns hele slankeprossessen går litt for sakte altså. Må skjerpe meg... Siste GR kurset er på mandag, så tror jeg må melde meg på et nytt ett direkte etterpå. Jeg har åpenbart ikke forandret meg ordentlig enda..

 

Tok nettopp en ganske stor tatovering, og tatovøren sa "ingen treningssentre på minst en uke". Treningsfronten sliter derfor litt denne uka. Prøver å jogge/sykle, men det er så kjedelig. Skal prøve da... I dag, nå, snart, heheh.

 

Vel, man kan gå masse ned i vekt uten å trene. Har et par av jentene på kurset som ikke trener, men gått ned 6-7kg på 8 uker fordet. Så om det er en dårlig periode, så prioriter heller kostholdet. Det er tross alt 80% av vektnedgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Uff, det virker som det går litt dårlig for både meg og deg for tiden! Men du hadde jo vektnedgang til tross, og det er jo kjempe bra! Du er sikkert flink å trene :) Men det er sånne perioder som dette så gjør at jeg tenker at jeg bare kommer til å legge på meg all vekten igjen! Skal jeg leve resten av livet med å ikke kunne spise det jeg vil? Men det handler jo om mengdekontroll, og det er jo det som forhåpentligvis blir mer naturlig etterhvert..

 

Så gøy med tatovering da! Hva er motivet? :)

 

Ja, i teorien skal man kunne gå ned i vekt uten å trene, men for meg går det ikke! Det er skikkelig plagsomt! Jeg har holdt meg under 1600 kalorier alle dager utenom en dag denne uken, da ble det 1900, og forrige søndag, da ble det 2200. Også trente jeg forrige søndag og onsdag, men likevel så har jeg gått opp i vekt siden forrige fredag! Lurer så på hvordan jeg skal greie å holde dette i lengden, når kun en uke med lite trening og kun 2 dager med litt mer enn 1600 kalorier gjør at det går oppover på vekten! Årh.. Det er så demotiverende at jeg velger å veie meg imorgen heller. Jeg trente idag, så forhåpentligvis vil det gjøre at jeg ligger ca. på det samme jeg hadde forrige uke imorgen tidlig. Jeg vil ikke registrere +vekt her inne! :P

 

Jeg tror et sånn noenlunde realistisk mål for meg kan være 68,0 kg innen 17. mai. Tenkte egentlig 67 kg, men tror ikke det går siden jeg ikke har tid å trene så mye. Og nå når jeg sitter så mye i ro på skolen og leser, så har jeg mye mer cravings hele tiden! Jeg vil ha mat hele tiden! hehe

 

Har du et mål for 17. mai? :) Lykke til i helgen! Husk at du trenger ikke få dårlig samvittighet hvis du spiser pizza eller burger, bare prøv å spis 2 pizzastykker istedenfor 3 osv. Når det bare er en dag i uka, og ikke hver dag, så går det bra! Du viste jo det selv, med at du fikk vektnedgang denne uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

SORRY Jenter!

 

Forrige uke så kom kjæresten på besøk, og vi dro på en liten tur her i øst-europa! Hadde det KJEMPE koselig! Så beklager at det ikke har blitt noen innlegg fra meg, men nå er jeg tilbake for fult!!

 

Jeg hadde jo veiedag i går, den viste 82,2 kg (-5,8 kg), og midjen 81 cm (-13 cm) Jeg er sååå utrolig stolt av meg selv, på ferie en uke, og gått ned i vekt!!! Juhu!!

 

Meeen, det går ikke så fort her om dagen, merker at det blir hardere å få vekk kiloene! Målet er jo 82 kg til 17. Mai! Og det tror jeg kommer til å gå fiiint!! ;)

 

Men med tanke på at jeg skal ned til 75 til 1. juli!! Det ser jeg ganske så mørkt på.... tror det blir litt vell urealistisk!!

 

Men uansett, må si at jeg er imponert, "normalsett" ville jeg ha gitt opp for lenge siden, men jeg er fortsatt med, og liker livet mitt mye bedre nå ;)

 

HVordan går det med dere?? Stor vektnedgang i det siste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Siden vi startet, 9 uker siden,

Totalt: 75,2 kg - 68,9 kg (ingen endring siden forrige måling)

Totalt: 78 cm - 75 cm (ingen endring)

 

Hehe, yes, visste jeg kom til å være på 68,9 kg idag :P De siste dagene har jeg vært rett over 69.. Men jeg må slutte å veie meg hver dag! Tror det er litt dumt.. Men uansett, neste uke skal det være minus på vekta!

 

Hei, loveit! Kjekt å ha deg tilbake igjen! Så utrolig koselig med kjærestetur OG at du greide å gå ned i vekt på ferie! Godt jobba! 82 kg innen 17. mai blir nok null problem for deg! 75 kg kan også gå, det er jo 2 måneder til, men hvis det ikke går, så synes jeg uansett at det er bedre å gå litt sakte ned i vekt, enn at det bare skal rase av. For da er det lettere at man går opp i vekt også.. :)

 

Jeg står forresten fremfor en liten utfordring denne helgen :P Jeg og hun jeg bor med har snakket lenge om at vi skal lage en spesiell kake, og nå skal vi endelig gjøre det. Det er en stor kake, med 5 lag, og vi skal ha masse masse fyll (sjokolademousse, vaniljekrem, marengs)! Det blir en ganske episk kake! Vi har inviterte til kakespising, så vi blir nok 7-8 stk, men likevel så blir det en liten utfordring for meg, fordi jeg har nå ikke spist noe "godteri" på 4 uker! Og når jeg sier godteri vil det si ikke noe smågodt, sjokolade, chips, brus, kake, is eller bakverk (utenom vanlig brød og sånt da)! Haha, tenk hvis jeg bare får sånn skikkelig sukkersjokk, også ender det med at jeg spiser MASSE kake! Dette blir spennende.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Velkommen tilbake Loveit! Ble litt bekymret for at "alle" hadde gitt seg jeg ;)

Og det må jeg si, gått ned i vekt på kjærestetur. Flink! :D

 

 

Dette er kanskje et litt personlig spørsmål, men jeg prøver å spørre uansett; dere har jo begge kjærester, og dere var jo av den litt større typen (før ;) )

Jeg opplever det litt sånn at det er mesten ingen gutter som viser interesse for meg, og jeg skylder på mine "ekstra kg". Det var definitivt mer interesse for meg da jeg veide 66 kg for 3 år siden (da jeg hadde kjæreste)

Er dette noe som har mistrivsel med vekt --> dårlig utstråling eller noe annet? Hvordan møtte dere deres "bedre halvdel"? og hvordan reagerer de på deres vektnedgang?

 

Solsikke: Jeg tenker oppriktig at så lenge du holder deg til kun den ene dagen med den kaka, så er det lov. Bare ikke la det dras ut i flere dager som jeg har gjort. Merker jeg er usannsynlig godterisjuk i dag (en følelse jeg ikke har hatt siden jeg slutta å spise godis), og det er nok et resultat av at jeg koste meg 3 av 7 dager denne uka med godteri.

 

Når det kom til mine mål var det å gå ned 1kg i uka, noe som ikke skjer. Jeg har vel lært å akseptere at denne prossessen går langsomt. Jeg har ingen 17 mai mål (skal jobbe uansett), men har mål den 6 juni før jeg reiser til London på 73 kg. Da må jeg i praksis gå ned over en kg i uka, noe som blir vanskelig. Så jeg satser heller på 74 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Dette er et utrolig vanskelig spørsmål egentlig.. Det å "ha draget" går jo på mange ting! Det er jo utseende, personlighet, utstråling ++ Jeg vil ikke si jeg merket noe forskjell når det gjaldt å få et litt mer dypt forhold, altså at man først blir kjent, og etterhvert gjerne begynner å flørte og blir nærere på den måten. Så det å få seg kjæreste tror jeg i utgangspunktet ikke har så mye å si om man veier 70 eller 80 kg. Det er jo ikke ekstrem overvekt! En annen ting hadde kanskje vært om man veide 130 kg! Jeg møtte kjæresten min på folkehøyskole, og da var jeg på over 80 kg tror jeg.. En annen sak er førsteinntrykket! Hvis man f.eks. er på byen og sånt. Gutter liker jo ofte jenter som er selvsikre og har god utstråling, og det å ikke være fornøyd med kroppen sin hjelper jo ikke akkurat på selvfølelsen.. Det at du veier 77 kg burde absolutt ikke ha noe å si! Jeg er sikker på at du ser helt smashing ut når du har pyntet deg (og ellers også)! Så bruk den godfølelsen du sikkert har fått fra din foreløpige vektnedgang, og la den stråle ut av deg! Det høres kanskje litt teit ut, men jeg tror det har mye å si! Og ikke vær redd for å ta intiativ! Hvis du bare kommer i prat med noen, så kan du jo etterhvert overvinne de med din flotte personlighet også :)

 

Når det kommer til hvordan kjæresten reagerte på vektnedgangen min, så presterte han å si at han hadde egentlig ikke lagt noe merke til det. "Har du gått ned i vekt?", spurte han :P Og når han hadde tenkt seg litt om, så kom han frem til at han hadde kanskje lagt merke til at jeg var blitt litt mer sporty, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Hahah det er så typisk gutter å være så fjerne. Litt godt å vite at gutta ikke detaljnoterer seg en kvinnes kropp.

 

Og du har nok rett. Mitt kroppsbilde er ganske ille egentlig. Må si jeg sjeldent føler meg attraktiv. MEn men, det forandrer seg nå sakte men sikkert. :)

Da jeg ble sammen med eksen min veide jeg 73kg. Gikk ned til 66kg under forholdet. Forelskelse er den beste slankekuren!

Men det er litt vanskelig å møte gutter ettersom jeg ikke er noe spesielt festmenneske og ergo ikke er noe særlig ute på byen.

Hmm, kanskej jeg skal prøve onlinedating? Hahah! :P

 

 

83,4 - 76kg (-1,0kg siden forrige fredag)

Midje: 89 - 82cm (-3cm fra to uker siden)

 

Må si jeg er kjempefornøyd :D

 

Begynt å nytt GR kurs nå, så da må jeg ligge på 1400 kcal i stede. Blir vanskelig de dagene jeg jobber. Men skal klare det. Målet mitt er å være på 69kg innen Amsterdam i begynnelsen av juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Siden vi startet, 10 uker siden,

Totalt: 75,2 kg - 68,7 kg (-0,2 kg siden forrige uke)

Totalt: 78 cm - 74 cm (1 cm siden forrige uke)

 

Hurra, jeg har gått ned en cm i midjen! Jeg har vært på 75 cm kjempe lenge nå, så jeg er egentlig fornøyd, selvom jeg ikke går ned i vekt.. Jeg hadde tidligere et mål om å nå 70 cm, men jeg vet ikke helt om det går :P Eventuelt i det lange løp :) Når jeg når 65 kg, så skal jeg begynne å trene mer styrke, og prøve å kanskje kanskje få litt markerte muskler :P

 

Jeg driver for tiden med et treningsprogram på bodyrock.tv, som er en 30-day-challenge, og går ut på at man skal trene 5 dager i uken, men hver trening er bare på sånn 15 min! Problemet er at vi er flere venninner som gjør dette sammen, og vi kjører derfor annenhvert sett, slik at det blir litt vel lange pauser.. Jeg tror det er derfor jeg ikke ser noe resultat på vekten, fordi jeg har absolutt holdt meg under 1600 på kaloriinntak.. Men men, det er uansett en grei måte å holde vekten i sjakk nå i eksamenstiden :) Siden det er så korte treninger, så kan jeg ta meg tid til å trene litt oftere :)

 

Wow, 1 kg siden forrige uke! Utrolig godt jobba! :D Og 3 cm ned er jo helt fantastisk! :D Hvordan har du trent denne uken?

 

Ja, skjønner det der med at det er vanskelig å møte gutter! Dra på folkehøyskole, det er det omtrent kjærestegaranti! Hehe :P Eller kom til Trondheim, her er det faktisk kjærestegaranti :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

ÅÅÅÅ NEIIII!!!

 

Jeg har gått på en skikkelig smell!! Blei llitt vel mye alkohol i helga, JADA fredag og lørdag! Det blei også dritt-mat også!! Jeg som har vært så flink så lenge.... neiånei!!! :(

 

Men jeg kan jo skrive ukas resultater, som jeg sjekka på fredag!

-0.9 - 81,3 kg

 

Nå er det snart 7 kg... Men det hjelper vel ikke når jeg har driti meg skikkelig ut denne helga.... SHIT, jaja får vel bare komme tilbake til gode rutiner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Loveit: ikke gi opp! Skjenner denne følelsen av å gå på en kraftig smell eller to. Bare "snapp ut av det" og kom tilbake til gode rutiner. :) -0,9kg er sykt bra! :D

 

Jeg har vært og spist syyykt mye indisk mat både i dag og på onsdag. Jeg aner ikke hvor mange kcalorier det er... Jeg har bare spist 500kcal så jeg har 900 og gå på da men vi får se på vekta på fredag. Tok en check up på vekta (jeg er opphengt i den, så jeg pakka den bort i dag, hehe :P ) og jeg hadde ikke gått ned en shit på 3 dager...

 

Solsikke: Er ikke det disse slankeekspertene sier? Handler ikke om vekta, men antall cm? ;) Syns det var kjempebra!

 

Jeg trener fortsatt 4 ganger i uka, and loving it. Løp, for første gang på X antall år, 40 min i strekk (6km.) De siste 2min løp jeg på 12-13km/t - merker at den løpegleden jeg en gang hadde begynner å komme tilbake. :D

Ellers har jeg trent styrke en dag og ellers hatt Puls og SATS Energy + jogging.

Spent på hvordan disse 15 min øktene gir resultater. :) Kan ikke dere kjøre øvelsene to og to? Så blir det litt konkurranse?

 

Jeg har kjempelyst til å studere i T.heim. Men jeg har kjøpt leilighet i Oslo som jeg er velidg veldig glad i.. Og jeg merker jeg har litt seperasjonsangst :P Skal derfor begynne å studere Illustrasjon i Oslo til høsten.

 

Hmm, var det ikke to andre jenter som brukte å være her? De forsvant :o

 

Har dere en slags endelig-nådd-målet gave til dere selv? Når jeg når 65kg skal jeg fullføre tattoveringen på armen :D Gleder meg sykt. har så mange ideer allerede!

 

Jeg setter veldig pris på at dere to fortsatt holder koken her på dette emnet! :D Dere hjelper meg masse!

Jeg har bare lagt merke til at en del emner her dør ut altfor tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Ja, nå har vi kommet til uke 3 på dette treningsopplegget vårt! Jeg ble ikke med før slutten av uke 1, så den første uka talt ikke, men imorgen skal jeg hoppe på vekta og se om uke 2 har gitt resultater :) Hvis det står 68,0 på vekta, så blir jeg kjempe fornøyd! Er egentlig ganske fornøyd med treningsopplegget, fordi jeg kommer meg tidlig opp, får en god start på dagen, og har kvelden fri, uten at jeg har dårlig samvittighet :) Vi er 4 stk, så i begynnelsen gjorde vi det to og to, men for å unngå de lange pausene mens vi venter mellom settene, så gjør vi det nå alle det samtidig! Dvs. bedre effektivitet :) Men jeg må si, at hadde det ikke vært eksamenstid nå, så hadde jeg nok satset på lengre treningsøkter, men i den situasjonen jeg er i nå, så passer det fint :)

 

Loveit, du har vært så utrolig flink! Virker som du har vært ganske "streng" med deg selv! Det at du skeiet litt ut, er absolutt ikke krise! Det er uansett ikke anbefalt at man går ned mer enn 1 kg i uken, og du gikk jo ned 0,9 kg, så det er jo helt fantastisk! Dette er jo, som vi har snakket om, en livsstilsendring, og du kan jo ikke fortsette å være like streng med deg selv resten av livet! Så ikke bli så skuffet over deg selv når du gjør noe feil, vær heller glad for all den fremgangen du har hatt!

 

Jeg vil snakke om noe. Frukt og bær. Jeg merker at jeg har en tendens til å spise masse frukt og bær, spesielt nå når jeg har godtestopp og ikke kan spise søtsaker. Men ifølge registreringssiden på GR, så står det at man ikke skal ha mer enn 400 g eller noe sånt. Men jeg har hørt at når det gjelder bær (ikke frukt) så kan man spise så mye man vil, akkurat som med grønnsaker! Friera, du går jo på kurs, er dette noe de har snakket om der?

 

Ja, jeg har også merket det med emner som dør ut her på forumet. Det er en vanlig tendens at folk er veldig giret i begynnelsen, også etter et par måneder så dabber det litt av. Synes det er utrolig kjekt og motiverende at vi holder samtalen igang her, og jeg blir alltid glad når jeg kommer inn og ser at noen har skrevet noe på tråden :)

 

I utgangspunktet hadde jeg planlagt å kjøpe meg en dyr kjole da jeg kom til 65 kg, men da jeg var hjemme i ferien så fikk jeg en kjempe fin armanikjole av min mor! Så da har jeg allerede fått den belønningen :P Men jeg tenker uansett å gå på en skikkelig shoppingrunde! :D Også skal jeg jobbe hele sommeren, så jeg tenkte å ta meg en ferie sammen med kjæresten i høst, og det blir da en kombinert belønning for at jeg har jobbet så hardt, og fordi jeg forhåpentligvis har nådd 65-målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friera

Gratulerer med dagen på etterskudd jenter :D

 

17 mai gjorde alt som var mulig å gjøre galt: pizza, hamburger, kake, sjokolade, vin og øl... Errr... Ja.

 

76,0kg - 75,6kg (-0.4kg)

ARK! Vil ned på 73,X før England.

 

Men jeg kan vel egentlig regne med dette. Spist masse på restaurant utenfor jobben også.

Ellers har jeg vært flink da sånn egentlig. Men jeg syns det er umulig å gå ned 1kg i uka. DA føler jeg at jeg må sulte.

vet jeg har sagt dette altfor mange ganger, men skal prøve å bare spise salater på Egon fram til England 6 juni, til tross for at det er veldig deprimerende. Lurer på hva slags effekt det har. Fordi jeg ligger jo på ca 1400kcal, da ca beregner jeg ca hvor mange kcal Egonmaten. Men går fortsatt ned sakte, til tross for trening 4 ganger i uka og aktiv livsstil. Småspiser mindre på Egon også nå.

 

 

 

Solsikke: Det 15 min programmet funker så det suser! Kjempebra!

Jeg kan spørre kurslederen ang det spørsmålet med frukt og bær neste torsdag? :)

 

Jeg er sånn at jeg har prøvd å slanke meg de siste fem åra, uten å lykkes. Det her er første gang jeg virkelig føler at jeg lykkes. OG jeg føler at det er litt nå eller aldri; lykkes jeg ikke denne gangen, så må jeg egentlig akseptere at jeg alltid kommer til å være stor.

Men jeg tror oppriktig at jeg innen året er omme er på 60kg :D Og det gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Oj, det ble ikke bare én, men to dager med altfor mye mat :P Jaja :) Imorgen er det på an igjen med trening, og bra kosthold :) Neste fredag vil jeg at vekten skal være på 67,5 kg.

 

Jeg har også troen på at du kommer til å nå målet ditt denne gangen, Friera! Når du har kommet så langt, så kan du ikke bare gi opp! Om ikke lenge, så kommer det til å være virkelig synlige resultater, og selvom du kanskje ikke føler det selv, så legger andre folk merke til det! Tenk på det, at av de som legger merke til forandringen din, så er det sikkert bare 10 % som faktisk sier noe om det til deg. Så hvis det er 1-2 personer som sier til deg at du ser bra ut for tiden, så kan jeg garantere deg at det er minst 10 stk. som har lagt merke til det! Og det viktigste er jo såklart det du føler selv! :) Jeg føler meg enda ikke helt komfortabel/fornøyd med hvordan kroppen min ser ut i undertøyet, men med klær på er jeg veldig mye mer fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Loveit!

Hei igjen Jenter!

 

Jeg har jobbet veldig med meg selv her, den siste uka! Kjæresten kom på besøk 18 - 22 Mai, ååå ja vi kosa oss.... Han kan spise så mye han vil, og det bare gror myskler :angry: Så ja, jeg gikk på en kjempe smell IGJEN!! så nå for andre gang på så kort tid. Jeg har derfor brukt den siste uka til å samle meg, og gjøre ting riktig! han dro på Tirsdag da visste vekta 85,3 kg og jeg var skikkelig deppa her, men starta opp med trening og riktig mat. I dag veier jeg 81.7! Joda, nå er jeg super motivert igjen... :)

 

Jeg er veldig imponert over meg selv, hadde dette vært for ett år siden, hadde jeg gitt opp, men heller starter jeg med nye ark, og ser fremover :)

 

Så til fredagen ser jeg kanskje 80 tallet!! :) Det hadde vært fantastisk! :)

 

Jeg er så utrolig glad for denne tråden her, uten dere tror jeg nok at det hadde vært mye vanskligere.. Dere er SUPRE ;)

 

I dag skal jeg ut å teste interval programmet som dere har skrevet om! Gleder meg!

 

Snakkes snart igjen jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...