Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Wow imponerende Loveit! :) Du er kjempeflink, og du ser god progresjon. Imponerende!

 

4 uker høres bra ut. Men jeg skla innrømme at jeg sliter litt med å motivere meg til å gjøre den plankeøvelsen hver dag... Men jeg skal prøve å kjerpe meg, lover!

Til gjengjeld har jeg vært superflink, og kuttet helt ut godteri (av anbefaling av GR veilederen), og det vørste søtsuget er borte! :o Det er helt fantastisk. Kan ikke huske sist jeg gikk en uke uten sjokolade uten å få de mest siiiinnsyke cravings.

 

Jeg går på kurs på mandager, så det er jo perfekt med vår veeing. :o Jeg har fortsatt innstramminger på mat da. Sliter veldig med å motivere meg til å bare spise salar på Egon. MEst fordi når jeg endelig har pause (gjerne etter 5-6 timer jobb), så er jeg SÅ SULTEN at jeg tror jeg dør, og føler da at salat liksom ikke metter. Tror jeg fortsatt spiser litt for mye mat da. Vekta will tell tomorrow!

Men har trent masse denne uka da. Skal begi meg ut på en 3,6 mils sykkeltur i finværet! :D

Selv trener jeg ca en time hver gang. Prøver 2X kondisjon (gjerne i form av time på SATS) og 2 x hard styrke med løsvekter. Noen ganger erstatter jeg dette med sykkel eller joggetur.

 

Og den deigoppskriften skal definitivt prøves! ELSKER pizza over alt på jord, så hvis jeg kan spise det med god samvittighet hadde det vært genialt.

 

Jeg føler at ferietur er ferietur. Da ahr du lov til å ta deg fri fra slankinga (uten å ta helt av) og kose deg. Det fortjener du.

MEn hva tenker du å gjøre? Slanke deg el ta en ukes pause der nede?

 

Hvor bor dere egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

God søndag folkens ;)

 

Solsikke, eksamensperioden er en tid med mye lesing, men man må ta pauser! I pausene er det bare å sette på seg skoa, og komme seg ut en times tid! Sett på god musikk på øra, og tenk på alt annet enn eksamen! Dette er noe jeg tviholder meg til, og tro meg det hjelper! :) Man blir mer fokusert når en setter seg ned å begynner å lese igjen! Alltid godt å få lufta tankene litt!! :D Del opp gulrøtter og stangselleri, å les vidre!! ;)

 

Og en annen ting! Ferie, det skal jo være kos, men det blir også normalsett mye gåing rundt i gater og shopping! Velg riktig mat! Så tror jeg du kommer til å klare deg kjempe bra!! :D

 

Frieria, det høres ut som om du har kommet inn i gode treningsrutiner! Kjempe BRA!! Mn 5-6 timer uten mat, da tror jeg hvem som helt hadde vært skrubb sulten! Er det ikke mulighet å spise litt mat halvveis, etter 3 timer!?

 

Jeg kommer fra Østfold, men bor i Polen, studerer fysioterapi!

 

 

Nå er snart denne uka over også, jeg gleder meg veldig til å veie i morra! Snikveide i dag, noe som jeg prøver å la være, men angrer ikke!! Hehe, nedgang på 1,0 kg! Men blir spennende å se i morra!! Er det noen her som merker stor forskjell på vekta når "tante rød" er på besøk?

 

På fredag skal jeg hjem til kjæreste og familie, skal være hjemme i 12 dager, GUD jeg gleder meg!! Men det er her jeg må være ekstremt streng mot meg selv, Mamma er litt for god til å lage mat! SÅ har avtalt at jeg skal stå for matlaginga! YES ;)

 

Hva er denne dalige plankinga dere skriver om, kjører dere planken hver dag??

 

Over og ut!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hjeelp! Vi hadde jentekveld igår, og da ble det skikkelig fråtsing! Brownies, is, chips og popcorn! Hjelpe meg.. Uff uff. Jeg skjønner jo at det kommer til å slå inn på vekta imorgen :P Men jeg skal ta meg en treningsøkt senere idag, så håper jeg får nedgang på vekta. Har vært veldig flink resten av uka! :D

 

Ja, tenkte det samme når det gjaldt ferien i Riga. Det blir jo mye gåing, og hvis det er fint vær så tenkte vi å kanskje leie sykler en dag, og få sett litt utenfor sentrum også. Så hvis jeg bare passer på maten, så blir det ikke noe problem. Problemet er når jeg kommer hjem til Stavanger etterpå :P Jeg studerer i Trondheim til vanlig, og når jeg kommer hjem på ferie så pleier det å bli ganske masse god mat. Også er det jo påske! Men jeg får bare gå mye på tur, være ute og være i aktivitet, og da blir det forhåpentligvis ikke noe småspising. Vi skal på hytta skjønner dere, og der sitter vi veldig mye inne og koser oss og spiller spill osv, og da blir det lett at man har en skål med smågodt eller peanøtter stående. Heldigvis har vi alltid frukt også, så får spise det istedet :P

 

Hvordan forskjell merker du, loveit? Jeg har tenkt litt på det selv, men jeg har hatt ganske ujevne perioder i det siste, så jeg har ikke fått oversikt nok til å se noe mønster.

 

Ja, jeg har gjort planken hver dag. Det var noe vi avtalte i starten av uka, at vi skulle ha et ukesmål. Denne uken ble det planken hver dag. Nå må en av dere komme på et mål til neste uke. Det trenger ikke være treningsrettet, det kan også være noe man ikke skal spise f.eks :)

 

Hvis du går på kurs på mandager Friera, så skriver du jo bare den vekten du målte på kurset :) Eller hvis du måler deg selv hjemme tidligere på dagen, og den vekten blir lavere, så skriv den! Jeg måler meg alltid om morgenen :)

 

Forresten! Igår på jentekvelden, så kommenterte hun ene venninna mi at jeg hadde gått sånn ned i vekt. Og det samme sa ei annen venninne forrige helg. Det er så utrolig gøy å høre, og det gir mer motivasjon. Og nå plutselig passer jeg inn i alle klærne mine igjen. Klær jeg ikke har kunnet brukt på halvannet år! Ville bare fortelle det, fordi det er en så utrolig god følelse, og det gjør det virkelig verdt slitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80,7kg

93cm

 

Nå:

79,9kg (-0,8kg)

90cm (-3cm)

 

Endelig 7 tallet!!! Yay! Føler meg kjempeflink!

Hvordan måler dere midjemål? Føler jeg ikke får det helt riktig med plasseringen.

 

Sånn ved tanken på "tante rød", (som jeg har nå) så tror jeg det ikke har så mye å si for meg. Men så har ikke jeg mye da...

 

I går sykla jeg 48 km! Skal love deg at jeg var sliten. Tok meg ca 2 t og 50 min og i følge appen min Runkeeper forbrente jeg 1500 kcal O_o

Btw, hørt om appen Runkeeper? Genial app som måler hvor langt du sykler/gåt/jogger, hvor fort, lagrer på kart og teller kcal. Den burde dere laste ned så får dere full oversikt når dere er ute å trener i det fri!

 

Wow, det må jeg si at dere blir virkelig utfordret i påsken! Men helt ærlig, hadde det vært meg hadde jeg heller fokusert på å holde vekten enn å gå ned. Fordi dere må få lov til å kose dere litt i påsken (bare ikke masse, hver dag)

Jeg er såpass uheldig - eller heldig i dette tilfellet - at jeg skal jobbe hele påsken. Familien min er borte uansett så.

 

Kanskje litt vanskelig med ukesmål nå vht deres ferieplaner? Eller hva tenker dere?

 

Ååh, det gir et motivasjonskick når venninner kommenterer hvor slank man har blitt! :) Gleder meg til jeg hører det. 10 kg er mye da. Tenk deg 10 kg smørpakker vekk fra kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Det er jo ikke ferie enda, så jeg stemmer for ukesmål denne uken også :) :)

 

Utrolig bra jobba, Friera! Det er så fantastisk å se resultater! :D Når det gjelder appen, så bruker jeg en som heter Endomondo. Grunnen til at jeg bruker den appen, er at jeg har lest at runkeeper pleier å måle rundt 10-20 % for mye kaloriforbrenning! Men ellers så er den helt lik. Elsker den! Har ikke prøvd på annet enn løping/jogging da, men jeg liker godt å sykle mye om sommeren, og da gleder jeg meg til å bruke appen og se hvor mye jeg faktisk forbrenner!

 

Ja, jeg er forberedt på kos i påsken :D Men jeg vil ikke gå opp i vekt heller. Så planen er å gjøre det beste utav tiden før ferien, også prøve å opprettholde i ferien :)

 

Start: 73 kg og 78 cm midje

Etter

1 uke: 73,4 kg og 79 cm

2 uker: 71,5 kg og 75,5 cm !!

 

Totalt: -1,5 kg og -2,5 cm

 

Jeg er veldig fornøyd med denne uken! :D Når det gjelder midjen, så måler jeg der jeg er smalest mellom navlen og ribbeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si! 1,5 kg på en uke! Hvordan klarer du det? Kan du gi et eksempel på en dags matforbruk? Hvis du orker... :) Hvor mange kcal spiser du ca hver dag? Ligger du på anbefalt "1600", eller bruker du meny 1?

 

 

Ja, syns 1500 kcal var syyykt mye å forbrenne! Skal sjekke ut Endomondo :)

 

Ettersom jeg blir mer og mer inn i dette slankinggreiene, og ser bedre og bedre resultater, merker jeg at når jeg er invitert til sosiale samvær med venner, blir jeg litt stressa. Jeg har nesten lyst til å unngå å være sosial helt til jeg har nådd målet, noe som ikke er sunt rent mentalt. Jeg stoler ikke på meg selv og la vær å sprekke når jeg blir invitert til noe sosialt. Er det en gang i uka er det ok, men skjer jo oftere enn det. Hva gjør dere for å unngå å spise masse usunt når dere er med venner?

 

Ukens mål er : ikke rør godteri eller sjokolade (men når påsken kommer, og dere skla på tur kan vi kanskje "oppheve" dette akkurat den uken så dere skal kose dere m famlilie. Eller hva sier dere?) Jeg er uansett på godteristopp, hehe :P Og siden ikke noe spesielt skjer på min front så er det jo mye lettere for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! dette ser ut som en så koselig og personlig tråd, mulighet for å få bli med? :)

 

 

Selvfølgelig er det lov! :) Velkommen!

 

Vi har veiedag på mandager, og ellers bare deler våre personlige erfaringer med slanking og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Selvfølgelig er det lov! :) Velkommen!

 

Vi har veiedag på mandager, og ellers bare deler våre personlige erfaringer med slanking og kosthold.

 

så bra, takk :)

 

jeg er 22 år gammel, og har gått på kurs i 2 uker nå. gått ned 4 kg. hadde startvekt på 114,3-har aldri vært så tung før så fikk meg et skikkelig sjokk. er bare 163 også, så det blir masse kg på litn plass. føler meg ikke bra i det heltatt, så ga grete roede en sjanse.. så langt er jeg kjempefornøyd! :) har veiedager på mandag jeg også. målet mitt er 70 kg, og å komme inn i bunaden min til mai neste år. har ikke fått på meg den siden konfirmasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei igjen jenter!!

 

Denne uka gikk veldig bra!! Er så utrolig deilig å se resultater!! ;)

 

Vekt: 84,1 (-0,8)

Midjemål: 85,5 (-1,5 cm)

 

Ja, med tanke på "tante rød" så merka jeg at jeg følte meg litt oppblåst (som vanelig) Men også litt opp på vekta!

 

Så hyggelig med ei nye ei her inne, Velkommen OneLastTry!! :D

 

Frieria, jeg har det samme problemet! Men bare stå på ditt og velg salater/omeletter!

 

Jepp, jeg er med på godteristopp, er protein-bar godis?!

 

Over og ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du tar tak i dette med vekt OneLastTry (Ok, jeg kaller deg OLT? :P ) Og 4 kg på 2 uker er sykt bra!

Jeg var evighets-prøve-slanker, men fikk det liksom ikke helt til. GR kurset har virkelig bare kickstartet vektnedgangen for meg. La oss sammen prøve å gå ned minst 10kg i løpet av kurset (som du er godt på vei til ser jeg : P )

 

Og Loveit, du raser nedover! Dyktig!

 

Protein-bar går vel greit? Er jo masse sunt i og lite kcal? Men normal sjokkis er off-limit. Spent på i morra hvor to av mine beste venner som bor i England kommer, og de er glad i godis. Jaja, dette blir den ultimate prøven, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Hei igjen jenter!!

 

Denne uka gikk veldig bra!! Er så utrolig deilig å se resultater!! ;)

 

Vekt: 84,1 (-0,8)

Midjemål: 85,5 (-1,5 cm)

 

Ja, med tanke på "tante rød" så merka jeg at jeg følte meg litt oppblåst (som vanelig) Men også litt opp på vekta!

 

Så hyggelig med ei nye ei her inne, Velkommen OneLastTry!! :D

 

Frieria, jeg har det samme problemet! Men bare stå på ditt og velg salater/omeletter!

 

Jepp, jeg er med på godteristopp, er protein-bar godis?!

 

Over og ut!!!

 

takktakk. flink du har vært!

 

jeg har ikke spist godteri på de to ukene jeg har gått på grete roede. har ikke hatt lyst på heller, og det er litt deilig ;) har bestemt meg for at frimerkene skal jeg kun bruke når det er noe jeg har skikkelig lyst på- feks en sjokolade. (har ikke brukt noen frimerker til nå) altså ikke å bruke de bare for å bruke de.

 

hmmm, proteinbar er vell ikke godteri vell? tror ikke det altså ;)

 

friera: takk for det, er ganske fornøyd selv :) er med på 10 kg ut kurset jeg! er evighetsslanker jeg også.. men nå tror jeg at gr løser det for meg, vanlig go norsk mat.. sliter litt med grønnsaker om dagene da, 300 gram er mye :P jada, bare kall meg OLT du, det går fint ;) har langt nick så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om tante rød har litt å si... Har ikke besøk av henne lenger, og gikk på vekta for moro skyld. 79kg, dvs -0,9kg på 2 dager. Tvilsomt. Heh. Moro da.

 

Merker jeg får på vekta nesten hevr dag. Fy Friera! Skal prøve å kun gjøre det en gang i uka.

 

OLT, jeg har heller ikke spist godis på 2 uker. Og mista suget. Er faktisk kjempedeilig.

Bruker nok en av frimerkene i dag da siden jeg får besøk. Men null sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Hei, OLT! Kjempe koselig med ei til her i gjengen vår :)

 

Hehe, har hatt dårlig start på godtestoppen denne uka :P Hadde sjokoladekake og sjokolademelk på møte på mandag, og 3 boller på påskeavslutning igår! + at jeg spiste 100 g skruechips! Wææ! Jeg er i påskemodus allerede. Og jeg har ikke trent denne uka. Dette er ikke bra! Det hele startet vel fordi på mandag så syklet jeg til sentrum og prøvde bukser på hennes&mauritz. Jeg vet ikke hvordan størrelsene på deres bukser er i forhold til andre, men forrige gang jeg kjøpte bukse der var det i størrelse 32. Nå fikk jeg lett på meg størrelse 29, og faktisk også en i 28! :o Men jeg vil si jeg ligger på størrelse 29. Har et mål om å komme inn i 27 :D

 

Jeg var så fornøyd med meg selv, at det trigget en belønningsfase. Jeg synes uansett at jeg fortjente å kose meg litt, men nå må jeg komme ut av den fasen igjen. Bør vertfall holde et sunt kosthold frem til siste helga i påsken. Da er det lov å kose seg litt ekstra, synes jeg.

 

Nå mens jeg skrev innlegget ble jeg egentlig litt gira på trening igjen! :D Meldte meg på en time imorgen som heter hardcore. Håper den er skikkelig hardcore! hehe! Har egentlig slutta helt å gå på timer, for jeg følte ikke jeg fikk så mye effekt av det. Men det er jo bedre enn å ikke trene i det hele tatt! Og akkurat nå fikk jeg en plan for fredag. Som en god avslutning før jeg reiser til Riga, så skal jeg på fredag først ta 45 min PulsStep (kondisjon), så en time Pump (styrke) og til slutt en time som heter Smidig (bevegelighet og avspenning). Det blir nok en utrolig bra treningsøkt! Gleder meg allerede!

 

Det høres jo ut som ingen av dere sliter noe med godtesuget for øyeblikket :P Men til når det kommer, så har jeg et lite tips! Dette laget jeg igår og idag, og jeg synes den er veldig god:

 

Sjokolade-smoothie!

1,2 dl skummet melk

1,8 dl frosne bær (jeg brukte bringebær)

litt knust is

2-2,5 ts kakaopulver

2 ts sukker eller søtningsmiddel.

 

Miks alt sammen i en mikser.

 

Dette blir 120-130 kalorier. Eventuelt kan du ta banan istedenfor bær for at det skal bli enda mer søtt, men da blir det ca. 60 kalorier ekstra.

 

Man får da et stort glass med smoothie, som i tillegg smaker veldig godt :) Vil dere forresten si at dette går imot godtestoppen?

 

Btw, jeg gikk også endel ned, spesielt i cm, etter at tante rød forsvant :P Det har nok noe å si ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest benedikte22

Hei :)

 

kan eg også være med dere?

 

eg er ei jente på 22 år, kommer fra Stavanger, som jobber nå i barnehage og skal ta det siste året på førskolelærer studiet til høsten.

eg har tatt av 10 kg siden september, men nå skjer det ingenting forandring på den. dette har ført til at eg har mistet veldig motivasjonen, pluss eg bur med ei venninne som spiser snop og cola når eg sitter med henne. og det hjelper ikkje akkurat på at eg skal prøve å slutte med de 2 tingene.

 

eg er 165 cm høy og veier 84 kg, målet mitt er å komme ned til 65 kg. grunnen til målet er både helsen og se flott ut til min søsters bryllup som er i oktober :)

 

håper dere vil være med å hjelpe meg til å få motivasjonen som eg en gang hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsikke: Str 29, det må jeg si! Må være en sykt motivasjon Da jeg veide 72kg så kom jeg ikke ned i en så liten str. Mer str 30-32. Hva slags kroppsform har du?

Jeg har den typiske "eplefasongen". Så lite flatterende med klær. Blir jeg slank, får jeg gutteaktig kropp, heh. Men klær hjelper mye da :)

Litt av en treningsøkt du begir deg ut på. Siste innspurt før ferien, og der syns jeg du fortjener og kose dge litt! Vi tar en midlertidlig stopp på øvelsene mens dere er på ferie, el hva syns dere? :)

Sykla i dag 2 mil + 60 min styrke. Så føler meg veldig flink! Men spiste syke menger lasagne i går da jeg møtte et par venninner jeg ikke har sett på et år. Så følte jeg måtte kompansere litt mer trening i dag, hehe.

 

Benedikte22: Jeg skal også i min søsters brylupp i september :D Sammen skal vi bli slanke og flotte til det! Du har allerede vært superflink, sp jeg er sikker på at du kommer inn i slankingen igjen.

Hvis ikke vil jeg si at GR kurs er verdt det altså. Kickstarta slankingen min i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

solsikke: takk for det :)

gud, som jeg misunner deg den str i bukser ;) går ikke med bukser lenger jeg, kun tights.. :P har vært opp i 52 i bukser. flink er du! :)

 

benedikte: helt klart-meld deg på et kurs! :) be venninnen din ta litt mere hensyn til deg da? kanskje hun ikke er klar over at hun påvirker deg?

 

friera: du er nok uansett pen, selv med epleformen din ;P riktige klær gjør så mye! jeg er så `heldig` å ha timeglassform, like bred over rumpe/skuldre og inn i midja.

 

jeg så forresten at gr kurset stopper i en uke når det er påske, men jeg skal fortsette som jeg gjør nå. kan ikke slappe av så tidlig i kurset ;P skal dere stoppe opp med alt, og ta pause?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Velkommen Benedikte! Så flink du har vært allerede! Jeg og er nok litt der du er (var?) med at jeg sliter med å holde oppe motivasjonen. Men vi må bare hjelpe hverandre!

 

Jeg vet ikke helt hvilken fasong jeg er. Skjønner ikke helt hvordan man ser det. Men jeg er vel kanskje pærefasong da? Ut ifra det dere sier, så skjønner jeg at jeg er vel litt heldig med hvor fettet legger seg :)

 

Friera, du er så flink til å sykle! Har du "treningssykkel" eller bruker du "vanlig" sykkel? Jeg kjøpte meg ny sykkel nå nylig, en hybridsykkel, og da han i butikken spurte om jeg ville trene med den, og jeg sa "ja, gjerne", så ble han bare helt oppgitt, og mente at jeg kunne ikke trene med den sykkelen jeg hadde valgt, og at da måtte jeg minst opp i 4000-5000 kr for sykkelen. Altså, jeg skjønner at det ikke akkurat er en landeveissykkel jeg har, men det må vel gå an å trene litt med den fordi! Har du noe peiling?

 

Husker dere at jeg sa jeg uansett ville være 72 kg innen påskeferien? Og på mandag veide jeg 71,5 kg. Men igår kveld veide jeg 75 kg!! Imorres var det nede på 72,7 eller noe sånt da, men likevel, jeg har definitivt gått en del opp i vekt den siste uken :P Og skal jeg si hvorfor? Jeg har bare spist og spist og spist! Fy flate! Igår la jeg ikke alt inn på grete roede en gang, fordi jeg ville ikke se hvor mye jeg faktisk hadde spist!

 

Grunnen til at jeg skriver dette her, er fordi det er jo ferie nå, og vi har lov å kose oss litt, men det betyr ikke at vi bare skal fråtse, slik jeg har gjort de siste dagene. Det vises på vekten veldig raskt, og hvis man holder på slik i halvannen uke, vil det definitivt ødelegge noe av det vi har jobbet så hardt for! Det er ikke slik at jeg tror dere ville gjort det, jeg skriver dette like mye for meg selv! Men jeg tror det er viktig å få det ut likevel. Dette er jo en livsstilsendring vi prøver å få her! :) Så i påskeferien, kos dere, men vær fortsatt beviste på valgene dere tar. Få heller med venninnene/familien ut på en liten tur, enn å sitte inne å kose dere. Da er alltid godteskåla litt for nærme :P

 

Ikveld reiser jeg til Riga, og når jeg kommer hjem skal jeg være på hytta resten av ferien. Så jeg kommer sannsynligvis ikke til å skrive noe her før etter påsken. Målet mitt er å opprettholde vekta gjennom påsken, så når jeg veier meg mandag om litt over en uke, vi jeg at vekten skal vise 72 kg! God påske alle sammen! :) Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sykkel kosta 4000kr, og er en "jente-off-roadsykkel". Jeg brukte å elske å off-road sykle i mine yngre dager, og tenkte derfor at dette er noe for meg igjen. Men er jo absolutt ingen gode ordenltige off-road løyper i passe nivå, så jeg bruker den egentlig mest på landevei. Skulle jeg kjøpt sykkel igjen, ville jeg kjøpt en hybrid - slank - sykkel med kjempetynne hjul.

Hva er målet ditt? Trening? Ok, liker du skog? Landevei? Byen? Alt kommer ann på, Når det er sagt, sykkel er sykkel. Du får god trening uansett. Har du planer om å bli skikkelig god og kanskje sykle birken eller noe, så burde ud kanskje investere i en skikkelig landevei sykling. Er det en sykkeltur her og der, så tror jeg det er det samme.

Han selgeren var nok en sykkelentusiast og kanskje driver med sportssykling . Så ikke hør på han :)

 

Merker feriesinnet selv... Og manglende motivasjon, Spist mye dårlig mat også, mye pga vært sosial med venner. Og det blir mye mer neste uke. Kanskje ikke lagt på meg, men sikkert ikke gått ned noe særlig heller. Æsj. Vil se 69 tallet før jeg reiser til London i juni. 10 kg to go. MÅ få av en kg i ferien altså.

 

Syns også vekta mi er rar. Stoler ikke på den. Forrige mandag; 79,9. I går: 79,3, i dag tidlig 78,7 >_> Gir ingen mening. Jeg har ikke spist slik at jeg går noe særlig ned. Skal ta det opp med kurslederen på mandag.

 

God påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

 

Syns også vekta mi er rar. Stoler ikke på den. Forrige mandag; 79,9. I går: 79,3, i dag tidlig 78,7 >_> Gir ingen mening. Jeg har ikke spist slik at jeg går noe særlig ned. Skal ta det opp med kurslederen på mandag.

 

God påske! :)

 

et veldig godt tips: ikke veig deg så mye! ;P vekta går opp og ned flere ganger i uka, avhengig av når du veier deg og hva du spiser. veig deg kun en gang-så slipper du spekulere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet OLT. Merker jeg bare har blitt helt opphengt i vekta... Men skal prøve så godt ejg kan å ikke gå på den igjen før neste mandag. :)

 

Forrige uke:

79,9kg

 

Nå: 79.0kg (-0,9kg)

 

Merker jeg sliter veeeldig med motivasjonen nå desverre. Spiser ikke så mye godteri, men spiser sykt mye middaggsmat og impuls Narvesenpølse et par gangr denne uka.

Hva gjør dere når dere sliter veldig med motivasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

åh, blæææ.. gått opp 100 gram denne uka.. hva har jeg gjort for å fortjene det daa?? :blink: første reaksjon: "driten her fungerer ikke.. jeg gir opp! sjokolade..? har vi sjokolade...?!?"

så satte jeg meg ned i sofaen og grublet litt, og nå er det greit.. :P jaja, 100 gram er ikke så mye. tar det av til neste uke.

 

litt av en reaksjon, litt sjokkert over meg selv nå etterpå.

 

men det irriterer meg.. har spist som jeg skulle, drukket mye og to dager nå har jeg vært ute å gått tur til jeg ikke klarte mer.. :/ får vell forhåpentligvis resultater neste uke.

 

Friera: nå fikk motivasjonen min seg en knekk, men så tenkte jeg på om jeg skulle falle tilbake til gamle meg.. og det fristet ikke. jeg har jo kommet godt igang, og alt er bedre enn mitt gamle meg.. har akkurat begynt å trene (gå turer), og det orker jeg IKKE slutte med nå-for så å angre meg og begynne igjen. for de første turene er utroooolig tunge! :P så tenker rett og slett at nå er jeg godt igang, og det hadde vært idiotisk å gi seg nå- og jeg vet av erfaring at jeg hadde angret meg sykt etterpå.

du har jo gått ned mye, vær stolt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 79kg på onsdag også fordi da hadde jeg sluttet å ha "tante rød" på besøk. Dvs ingen nedgang sånn egentlig. Målet mitt var å være på 78,xxx something. Tsk. skuffa.

 

Men du var veldig moden med reaksjonen. Jeg reagerte med å lage pannekaker og spise 700kcal til frokost!!! Så nå må jeg ta konsekvensen av dette med å spise lite og ubersunt resten av dagen for å holde mitt maximale kcal inntak på 13-1400 kcal. Totalt unødvendig av meg. Hvor mye spiser du ca hver dag av kcal?

 

Merker jeg har et veldig emosjonelt forhold til dårlig mat. Skjer det noe dårlig, bare f.eks ikke forventet vektnedgang, så får jeg automatisk lyst på noe usunt. Jeg er glad jeg prøver å forandre på denne onde sirkelen .

 

OLT: Som jeg også skrev til Solsikke tidligere på denne tråden; vekt et en rykk og napp prosess. (bare les forrige side om du vil :) ) Kroppen din tror du sulter, og derfor tviholder på fettet. Tipper neste uke har du rast ned masse. :)

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Jeg veide 79kg på onsdag også fordi da hadde jeg sluttet å ha "tante rød" på besøk. Dvs ingen nedgang sånn egentlig. Målet mitt var å være på 78,xxx something. Tsk. skuffa.

 

Men du var veldig moden med reaksjonen. Jeg reagerte med å lage pannekaker og spise 700kcal til frokost!!! Så nå må jeg ta konsekvensen av dette med å spise lite og ubersunt resten av dagen for å holde mitt maximale kcal inntak på 13-1400 kcal. Totalt unødvendig av meg. Hvor mye spiser du ca hver dag av kcal?

 

Merker jeg har et veldig emosjonelt forhold til dårlig mat. Skjer det noe dårlig, bare f.eks ikke forventet vektnedgang, så får jeg automatisk lyst på noe usunt. Jeg er glad jeg prøver å forandre på denne onde sirkelen .

 

OLT: Som jeg også skrev til Solsikke tidligere på denne tråden; vekt et en rykk og napp prosess. (bare les forrige side om du vil :) ) Kroppen din tror du sulter, og derfor tviholder på fettet. Tipper neste uke har du rast ned masse. :)

Keep up the good work!

 

ja, er kjipt å ikke nå vektmål når du har satt deg et, men 0,9 er jo veldig bra fordi :) jeg skal ligge på 1600 kcal hver dag jeg. sliter litt med alle kcal da, må si det. blir som regel panikk på kvelden når jeg ser jeg ligger under..

 

akkurat det samme til meg å.. første reaksjonen va sjokolade og grandiosa :P men jeg vant denne gangen :) prøver å endre på det jeg også, og har jo funnet ut at jeg ikke trenger sånn mat til vanlig lenger. gr er så bra synes jeg! så var det faren min som betalte kurset denne gangen, og han støtter veldig-så føler jeg må være kjempeflink for ikke å skuffe han. egentlig veldig bra motivasjon ;)

 

har lest hele tråden jeg, ser du ;) og det er helt sant, kommer i rykk og napp dette. men er jo uansett så ergelig når det skjer med meg :P å iallefall når jeg føler jeg har vært så flink. men vi sier jeg har lagt på meg muskler vi.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...