Gå til innhold

Ned 20kg


Gjest Friera
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er også kjempetakknemlig for disse samtalene! Hadde det ikke vært fett en gang i fremtiden å møtes om vi tilfeldigvis var i samme by! Hhaha! BLir jo litt nysgjerrig på hvem dere er på andre siden av skjermen :)

 

Amsterdam var fantastisk. Nydelig by, nydelige folk, herlig stemning. Fantastisk shopping! Rundt red light district er det mange utrolig kule småbutikker du bare MÅ få med deg! Kjøpt masse awesome småting jeg ikke får tak i Norge. Ellers bare titt rundt og føl stemningen. :)

 

Gikk på vekta i går, og den sto urørt på 73kg! *pustet lettet ut*

Veier meg på nytt på fredag, og fra da så skal jeg få inn veierutinene med hver fredag inn. Og dermed oppdatere dere jevnlig også. OGså har jeg opprettet en liten konto som fungerer slik at hver fredag - for hver 500g jeg går ned - overfører jeg 100kr til en slags "shoppingkonto". Som jeg kun kan bruke når målet er nådd på 65 kg :D

 

NÅr det er sagt; i dag har jeg hatt eatingfrenzy! Gud, spist pizza, pannekaker, 200g sjokolade osv osv... Føler denne sommern ikke har gått helt som planlagt. Litt usikker på hva jeg skal gjøre for å komme tilbake i gode rutiner. Jobbstart på fredag hjelper nok litt da. Og endelig ikke sjuk lenger, så jeg fikk trent i dag :D

Solsikke; VI MÅ SLUTTE MED ALL SPISINGEN! FY OSS! Finn frem et bilde av deg selv som "tjukk", og klistre det overALT! Så igjennom bilder fra desember, og herlighet så tjukk jeg var!!! Det var...grusomt og se, og jeg skal ikke opp dit igjen! Sammen skal vi klare dette jenter!

 

Jeg trener styrke:

Benkpress: 30kg (10kg + stang)

Goblet Squat (slags knebøy) 18kg

Utfall: 9kg pr frivekt (dvs 18 tilsammen)

 

Flyers: 5kg

Push up skåstang på ca knehøyde

 

Renegade Row med 4kg pr hånd (smerte!)

Red cord (planke hvor du skyver knærne mot mage i et belte)

8kg ball på skrå magemuskler (kan ikke navnet)

Beinhev

 

Alt gjøres 10 rep (utfall 10 pr bein/renegade row 10 pr arm) og 3 set. Øker etterhver :)

Og litt annet her og der. :) Skrive alltid opp så jeg ser progresjon.

 

 

 

 

Loveit: Tror et medlemskap er verdt det for en måned, om du trener! Men om du må drøye en måned med styrke så gjør jo ikke det noe :) Finn alternativ trening i sommervarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikke_

Utsetting, utsetting, utsetting.. Det er virkelig min største last! Jeg har alltid en unnskyldning for å utsette ting. Både trening og kosthold går ganske dårlig nå. Takk gud for den sykkelturen til og fra jobb hver eneste dag! Tror det er det eneste som holder vekten noenlunde i sjakk!

Nå er det bare halvannen uke til "ferien" min er over, og jeg reiser tilbake til Trondheim. Så nå går jeg rundt med innstillingen: "Jeg må jo nyte den siste tiden jeg har her hjemme! Skal begynne skikkelig når jeg kommer til Trondheim!" . Men når jeg kommer opp dit, så har jeg 3 eksamener! :o To jeg har strøket på tidligere, :( og en som ble annulert. Så da blir sikkert det en ny unnskyldning for å utsette treningen. Og etter siste eksamen, 20 august, så er det bare 10 dager til jeg skal løpe halvmaraton!! omg! Jeg blir stressa! Så det er ingen tvil om at jeg må tilbake til gode vaner med en gang! Men jeg har ikke så mye motivasjon.. Gleder meg uansett til å komme tilbake til den digitale vekten min. Jeg er blitt litt avhengig av den. Og den der 100 kr per 500 g-planen likte jeg godt! :D Og siden jeg har gått opp sikkert 3-4 kg iløpet av sommeren dessverre, så er jo det 600-800 kr bare hvis jeg er tilbake til 67,5 igjen! Det er jo motiverende! Da ska jeg spare helt til jeg reiser til Amsterdam, og bruke de da :D

 

Når er det dere skal i bryllup nå igjen? Jeg skal uansett reise på sydenferie i høstferien, og da blir det bikini-tid. Så 1.oktober blir min dato som jeg skal jobbe meg opp mot!

 

Haha, sorry for et litt rotete innlegg, men jeg merket motivasjonen min endret seg mens jeg skrev! Jeg hadde alle planer om å gå en tur på butikken senere, og kjøpe en bolle eller noe, men nå har jeg ombestemt meg! Hurra! Jeg er så glad for at vi har hverandre :) Det høres litt skummelt ut å møtes, men samtidig kunne det vært veldig kjekt :) Time will show! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73,1kg - 72,8kg (-300g)

79cm rundt midten

 

Oy, ting går ikke helt for planlagt. Småspiser for mye, dårlig impulskontroll osv.

Tenker ganske likt som deg Solsikke; "alt" blir bedre når jeg begynner å studere og får en hverdag. Men sånn er det faktisk ikke! F.først fadderuke = alkohol + også masse sosiale events jeg må være med på.

Skal vi gå opp 3-5kg hver sommer, og kontant måtte slanke oss på høsten? Vi må jo begynne å tenke at dette ER en livsstilforandirng. Hvis ikke går vi bare opp igjen. Jeg må slutte å tenke at hver gang jeg er med venner kan jeg være usunn, jeg må slutte med småspising (spesielt på jobb).

 

Er du sikker på at du har gått opp? Du burde gå på vekta og få fakta på bordet. :)

Jeg har bryllupp den 20 september. Jeg kunne godt tenkt med å veien 69-68kg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solsikke_

Nå er jeg tilbake i Trondheim, har gått på vekta og fått alle fakta på bordet.

Vekt: 70,7 kg

Midje: 77 cm

 

Det er helt sant Friera, dette er en livsstilsendring, noe jeg dessverre ikke har fått enda siden jeg gikk rett tilbake til gamle vaner i ferien..

 

Jeg er veldig bestemt på kostholdet nå som jeg er tilbake, men har vært dårlig og kvalm og har hatt veldig lite energi de siste dagene, så har ikke fått trent noe.. Men jeg har jo faktisk et halvmaraton om 4 uker, og hvis jeg skal greie å gjennomføre det, så må jeg begynne å trene intensivt så fort som mulig!!

 

Når jeg er nede i 68 kg igjen, så skal jeg gå til frisøren en tur :)

 

Nå må jeg bare stå på, og forhåpentligvis, så har jeg en endring allerede på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72,5kg (-300g)

79cm (-0)

 

Hmm, er helt rå på trening, men får ikke min shit samla når det gjelder godis. Gikk på nok en frenzy i går *sukk* og denne helga er det utdrikningslag til søsteren og min bursdag på mandag... Og så begynner fadderuka den 20 :S Urk. Når skal jeg få slanket meg?!

Men ja, innfører et nytt godisstopp f.o.m tirsdag. (jeg syns jeg fortjener kake på min egen bursdag....)

 

Wow Solsikke! Du er så flink! Din vilje er motiverende. Gått bra med kosthold denne uka? Og hva med kvalmen?

 

Jeg har begynt med et helt nyt treningsprogram - så nå er det styrke 3 ganger i uka og kondisjon 1. Og damn, man begynner virkelig å se musklene, særlig på rygg, lår og skuldre/overarmer). Nå må jeg bare få ned fettprosenten (som forøvrig er på 34%!!! Tok en kroppsanalyse. Deprimerende). så kan dette bli nais. Jeg tror oppriktig jeg når "drømmekroppen" til 1 des nå egentlig. Det blir bare en 2-3 ukers utsettelse akkurat nå i forbindelse med studiestart.

Har dere noe tips vht til drikking og slanking når man studerer? Jeg drikker jo egentlig nesten aldri, så dette blir en ny utfordring. (Jeg har på følelsen av at det å ha det gøy edru er svaret ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har det visst dabbet litt av her, jenter! Hvordan går det med dere? Jeg er veldig spent på om du har greid å holde vekten i sjakk iløpet av fadderukene, Friera, og om du har fått trent like mye? Hva har du forresten begynt å studere? Kan ikke huske at du har fortalt det :)

 

For meg hadde jeg først eksamener, og da ble det ingen trening. Så hadde jeg en og en halv bra uke, men så reiste jeg til amsterdam på onsdag, og da har det blitt veldig mye søtsaker og god mat, og ingen trening. Men nå er det tilbake til hverdagen igjen :) Startet med å veie meg, for å se hvordan det sto til. 71,6 kg og 77 cm. Jeg tror offisielt jeg har fått meg en ny trivselsvekt på 71-72 kg :P Selvom jeg ikke er fornøyd med å veie det, så er det mye bedre enn den trivselsvekten jeg hadde før, som lå på rundt 78 kg. Det veide jeg i mange år! Når jeg sier trivselsvekt, så mener jeg en vekt som jeg holder meg på, selv når jeg bare koser meg med allslags god mat og ikke trener.

 

Kanskje vi skulle starte med ukesmål igjen, slik vi hadde i begynnelsen, bare for å dra ting litt i gang igjen? Hva med 1-2 min planke hver dag? :)

 

Personlig så har jeg startet ny godtelov. Ingenting er lov i ukenedagene, men alt er lov 2 dager i helgen (velger 2 dager blant fredag, lørdag og søndag), pluss at jeg MÅ trene minst 2 ganger i uka. Målet er mer, men det er slik at i uker der jeg har det skikkelig travelt, så får jeg litt trening da også :)

 

Håper dere fortsatt følger med her, og svarer snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette emnet hadde dødd helt, og var litt trist pga det... Men jeg er glad du er tilbake Solsikke, fordi jeg trenger motivasjonen! :D

Ja, ukeveiing er jeg med på. Fredager? Jeg har gått opp ca 1kg, til 73,5kg. Jeg er superflink på å trene 4 ganger i uka, men har skeia litt for mye ut med godis. Det er det skjerpings på! Når det er sagt så har jeg nå 78cm rundt midjen. Jeg trener masse tung styrke (kun 1 cardioøkt i uka), så jeg tror jeg går ned i fettprosent faktisk. Føles sånn.

 

Fadderuka gikk bra. Spiste kjempelite, så det var nok derfor jeg ikke gikk opp i vekt. Drakk som en svamp da, og null trening. Men uka etterpå var jeg "back in business". Men det er fantastisk å være student igjen (jeg studerer illustrasjon). Alt er bedre enn å bare å tråkke rundt på en restaurant hver dag. Im happy! Og mye bedre selvtillitt. Føler jeg har fått gode venner og alt går på skinner. Men ser at godterisuget er der når man jobber intenst mange timer på skolen ;) Pluss jeg drikker masse mer nå, og fått noen heftige "dagen derpå" fråtsing.

 

Hva er målet nå da?

Mitt er 65kg innen 1. desember.

 

Så bra med en lavere trivselsvekt Solsikke :D Wuhu! Så du har ingen planer om å gå ned mer i vekt?

God ide med godterilov! Jeg er bare usikker på hva som passer for meg.

Du må oppdatere meg på hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skal absolutt mer ned i vekt :P Målet er fortsatt 65 kg :) Jeg kan godt slenge meg med på 1. desember egentlig! Nå er vi jo ganske like i både vekt og midje!

 

Så utrolig flink du har vært! Når jeg drikker og får dagen derpå fråtsingen, så skal det ganske mye til for å komme uttav det igjen. Da varer det kanskje noen dager, og det tar enda flere dager før jeg trener! Men heldigvis så drikker jeg generelt mye mindre enn det jeg gjorde som 1.klassing. 2 år med alkohol i store mengder tærer på, så nå som tredjeklassing må jeg roe det litt ned :P Men det er gøy å være student da! Jeg er veldig glad på dine vegne at du har fått kommet igang med å studere noe du liker :)

 

For meg går maten ok når jeg vil det, men det er treningen jeg mangler motivasjon til.. Har du noen spesifikke tips til hva jeg kan trene? Bare si noe jeg skal gjøre, så gjør jeg det i løpet av denne uka! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Tror dere jeg kan slenge meg på her? Er selv student, og har så å si identiske mål! Jeg veier nå 73,9, og har mål om 65 kg innen 1. desember også! Så det var jo rimelig likt. Innførte forresten godtelov i går, med bare godteri på lørdager. Får se hvor lenge det holder.. :unsure:

 

Jeg prøver å trene minst tre ganger i uka, og har de siste tre ukene klart det! Så veldig fornøyd etter et år nesten uten noe trening og sakte men sikker vektøkning. Tror mitt største problem er tidvis overspising av alle mulige søtsaker og potetgull. Jeg kan spise uendelig mye godteri, kake, sjokolade og potetgull når jeg først setter i gang. Uansett, håper jeg kan slenge meg på denne tråden, det virker som dere er skikkelig flinke til å motivere hverandre, som er supert! :D

 

Når har dere veiedag forresten? Så kanskje jeg kan slenge meg på der. Foreløbig er min fredag, så har jeg ukedagene til å jobbe meg inn igjen etter utskeielser i helga, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du slenge deg på her Gro! Vi står rimelig likt, så jeg tror dette blir bra :D

Og jeg har også innført godteristopp f.o.m i går! Wuhu. So far so good (gått en dag da :P ) Jeg har 2 dager i mnd jeg kan spise godteri. Thats it!

 

Solsikke: Du kan få mitt treningsprogram? :)

 

Dag 1:

Benkpress

Markløft (dødsbra øvelse. Men pass på teknikk. Snakk med en veileder på SATS)

Stående roing

Hipthrust (That ass)

 

Antirotasjon

Planke (Antirotasjon og planke gjør du 3 set av hver anhver gang UTEN pause! Bruk ca 6kg håndvekter og ca 45sek planke. DØDSBRA øvelse. Tung som f***, men effektiv.)

 

Dag 2:

Push up strake ---> så knær

Knebøy

Skulderpress

Brighing

 

Antirotasjon

Planke (evt Red cord)

 

Disse styrkeprogrammene gjør jeg anhver gang + 1 cardioøkt = 4 treningsøkter i uka

Funker fett for meg. Rumpa mi ser sååå mye bedre ut nå! :D Den er faktisk blitt ganske nice.

Nå gjelder det bare magen. Jeg spiser også ca 1800 kcal de dagene jeg trener, så jeg får bygget muskler samtidig som jeg minsker fettprosenten.

 

Hva sier dere til veiedag fredag? Og vi begynner "for real" f.o.m fredag?

 

Gro: Hva trener du? :) Og hvor mye spiser du? Hva studerer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gro! Ja, du er nok en av oss! Sliter med de samme problemene når det gjelder kostholdet. Det er bare kjekt å ha med noen nye! :) :)

 

Vi har også veiedag på fredager :) Det er virkelig den beste dagen, for det er den dagen man ser best fremgang etter en uke med god innsats i ukedagene. Og fremgang = motivasjon! :D Det blir jo ofte litt utskeielser i helgen, men det synes jeg bare skal være lov (til visse grenser!). Jeg hadde selv godterilov i 3 måneder før sommeren, og da sommeren kom, og jeg hadde lov å spise hva jeg ville, så gjorde jeg virkelig det.. Hver dag! Så har funnet ut at det er bedre å komme inn i en god vane der lørdagsgodt er lov, men ukedagene skal være sunne :)

 

Åh, spennende program, Friera! Gleder meg til å prøve ut! Snakket akkurat med kjæresten min om at jeg ville trene mer tung styrke. Har hovedsaklig holdt meg til kroppsvektsstyrke (planke, push-ups, dibs osv.), men er giret på å drive mer med frivekter! Hvor mye tar du i benkpress egentlig? :)

 

Jeg skjønte forresten ikke helt hvordan det ble 4 treningsøkter. Tar du hvert av de styrkeprogrammene 2 ganger i uka? Blir ikke det 5 med kardioøkta da? Jeg tror uansett jeg skal starte med å ta styrke to ganger i uka, og kardio 1-2 ganger. Hvor lang tid pleier du å ta på en av de styrkeøktene?

 

Gleder meg til å veie meg på fredag! Da er det "for real", hehe :P Vi kan jo da kanskje måle litt flere steder enn bare midje? Vi kan ta over navlen, over rumpa, lår, legg og overarm. Så måler vi oss på ny 1.desember. Så ser vi hvilken fremgang vi har hatt, uansett hva vekten viser :) Hvis dere ikke vil poste det her, så kan vi jo bare gjøre det for oss selv, og heller poste fremgangen 1. desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsikke: Det jeg mener med dag 1 og dag 2 er de treningsøktene du gjør anhver gang uavhengig av hvor mange dager du trener i uka. Dvs en uke har du 2 "dag 1" økter, og andre uka har du 2 "dag 2 økter". De er begge fullprogram som tar seg av de største muskelgruppene. Men som sagt, en del av de er litt tekniske - spesielt knebøy og markløft - så snakk med en veileder. Enkle tveaks, så biter det mye mer i musklene! Siden det er få øvelser (Programmene tar ca 60min, da ink 10 min oppvarmning) , så er det viktig med 1-2 oppvarmingsset, så 2-3 ordentlig trening pr øvelse. Dvs 4-5 set pr øvelse.

Men får du de til ser du fort resultater! :D

Æsj, synd vi ikke kan ta en kaffe og snakke om det live. :P Er så mye man føler man burde forklare...

Jeg begynte med 20kg i benkpress. Nå har jeg en maksstyrke på 42,5kg, og klarer ca 10 rep på 35kg.

Vi jenter blir ikke "bøffe" av å trene tung styrke, bare stramme og fit ;)

 

 

Ja, la oss veie oss skikkelig på fredag! Også skrive ned resultatene, og også måle igjen 1 des! :D Det blir spennende!

Og vel, folk her (ink meg selv) er litt dårlige på å oppdatere når ting gå galt. Jeg har en tedens til å "glemmer" det. Jeg skal prøve hardt å ikke "glemme" det selv f.o.m nå! Uansett resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Da skal det bli mange oppdateringer her fram til 1. desember. Jeg er så enig, Friera, har så lett for å la være å poste ting når jeg ikke har vært flink eller sprukket totalt. Så går det en stund uten at jeg tar tak i det med en gang, og så blir det bare vanskeligere å begynne igjen. Så nå har jeg bestemt meg for at selv om det plutselig skulle glippe og jeg momser i meg en 200 grams melkesjokolade, så skal jeg skrive det ned, og begynne straks neste dag på ny frisk :)

 

Jeg løper stort sett bare på tredemølle, minst 40 min. Eller så svømmer jeg. Synes det er litt vanskelig å komme i gang med styrke, har ikke så lett for å presse meg når det kommer til det. Synes det er mye lettere å løpe og så kanskje ha intervaller eller noe. Og så elsker jeg at man kan se mens man holder på hvor mange kcal man forbrenner!! :D Det gir bare så utrolig mye motivasjon!

 

Jeg varierer litt med maten, har virkelig store problemer med å følge en fast plan hele uka. Så jeg planlegger dag for dag, og satser på at jeg greier å motstå de fleste fristelsene underveis. Prøver å ligge på mellom 1200-1700 kcal, kommer an på om jeg trener. Dager hvor jeg nesten ikke beveger prøver jeg å ligge på ca 1300. Mens på dager hvor jeg kanskje har forbrent 5-600 kcal, lar jeg meg spise litt mer ;)

 

Jeg studerer fransk, hva med dere? :)

 

Gleder meg til fredag! Har bestemt meg for at det skal bli en super veiing, virkelig super. Tok og sjekket i dag, og da var jeg 73,3! -600g! Så hvis jeg er flink de neste par dagene, tror jeg kanskje jeg ser 72-tallet! Det hadde vært så deilig! Har ikke sett det på altfor lenge..

 

Har ikke fått trent denne uka ennå, men håper jeg får inn en økt i morgen. Har ligget på 1600 kcal både man, tirs og i dag, så det er jo ikke så aller verst. Men holder på å skrive en oppgave, så det går veldig mye tid til det, og da har jeg liksom ikke så mye overskudd igjen :( Men i morgen blir det løping! Uansett, får bare ta meg tid!

 

Er veldig med på å måle seg på fredag og så sjekke 1. des igjen. Hadde vært mmorsomt å se de faktiske resultatene og ikke bare på vekta ;)

 

Lykke til de neste dagene, fredag skal bli bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp i 40 min i dag! 400 kcal og 2 trimpoeng :D Veldig fornøyd, så blir det lesesal og knekkebrød resten av dagen.

 

Hvordan går det med dere? :)

 

Og forresten, hvordan får man sånn målebånd som viser hvordan vektnedgangen går? Det ser så kjekt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der hadde jeg spist altfor mye.. :( La inn maten, og det ble 2000 kcal til slutt. Ikke bra. Så det lover ikke godt for i morgen. HAr forsåvidt greid å holde lørdagsgodt som lørdagsgodt! Har ikke spist noe godteri denne uka :D Bare å komme seg gjennom i morgen og uten sjokolade, og så skal det spises litt på lørdag. Gleder meg noe helt fryktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

71,5 kg i dag! Å gud, jeg er helt vilt fornøyd! :D Da har jeg gått ned 2,4 kg siden forrige fredag! Og midjen har jeg gått ned 3 cm! Nå var den på 72. Dette er virkelig kjempemotiverende! Nå har jeg jo ikke lyst til å ødelegge alt i helga med for mye utskeielser, men kanskje prøve å se 70-tallet neste uke? Skal forhåpentligvis få trent i dag, og holde meg til måltidene, så blir dette bra! :)

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vekta mi var på 73.8. Merkelig. Den var på 73kg forrige uke. Jeg har vært kjempesunn denne uka, og er svært fornøyd med det! Men forrige helga som var skeia jeg totalt ut da. Men men, vht at jeg har begynt å trene så mye tung styrke, så har jeg nok ikke like tydelig vektnedgang lenger.

Midjemålet var 79cm. Same same.

 

Gro: WOW! Sinnsykt bra! Det er imponerende. Kroppen har sikkert gitt litt etter. Bare å fortsette å surfe på den bølgen ;)

 

Jeg gikk ned de første 11kg ved hjelp av cardio cardio cardio. Man går masse ned i vekt, men det tærte på musklene også. Da jeg tok en kroppsanalyse hadde jeg faktisk hele 34% fett til tross for mye vektnedgang! Krise! Jeg ble sjokkert. Så nå har jeg starten en helt annen vinkling på slankinga som tilsier at jeg trener tung styrke 3 dager + cardio. OGså spiser jeg ca 1800 kcal.

Nå gjenstår det å se om min vinkling fungerer da... Men ser jo fysisk at ting er strammere og musklene vises mer. Men fortsatt et ekkelt "fettlag" oppå hele kroppen.

 

Jeg studerer illustrasjon i Oslo.

Hvor bor du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord, Gro, 2,4 kg! Det må ha vært utrolig gøy å gå på vekta imorres! :P Og 3 cm i midjen! Fyfader! Jeg hadde ingen endring i midjen jeg, men det kommer nok etterhvert. Jeg har jo bare holdt på skikkelig fra mandag til fredag :P Jeg kjenner meg forresten veldig igjen i det du sier om at du liker å løpe og svømme, og du synes det er vanskelig å presse seg i styrke. Jeg er helt lik! Så det er derfor jeg er veldig giret på å drive mer med styrke nå :)

 

Åh, jeg vet Friera, det er så mye jeg vil snakke om! Jeg hadde en styrkeøkt sammen med en kamerat igår, så da fikk jeg tatt benkpress og knebøy :D Men jeg vet ikke hva red cord og brighing er. Tror du at du kunne prøvd å beskrive hva man gjør? :P Imponerende at du tar 42,5 kg i benkpress! Jeg greide bare 25 kg jeg, med ca. 5 rep. 30 kg innen jul er mitt første mål :)

 

Mine mål, 14. september 2012:

Vekt: 70,3 kg (ned 1,3 kg siden mandag, woho!)

Midje: 77 cm

Navle: 88 cm

Rompa: 103 cm

Overarm: 29 cm

Lår: 60 cm

Legg: 38 cm

 

Jeg målte der jeg var størst over rompa, rundt leggen osv. Det er ikke så viktig at vi måler akkurat samme sted som hverandre, det viktigste er heller at man husker hvor man målte til neste gang, slik at man får den mest riktige fremgangen :)

 

Idag blir min "lørdag". Skal bare være hjemme, slappe av, se film med de jeg bor med, og spise smågodt. Imorgen skal jeg på galla, så det er derfor jeg tar lørdagsgodtet idag. Så det blir godteri idag, og alkohol imorgen. Men jeg skal få til en treningsøkt også, så forhåpentligvis ødelegger det ikke for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, målene:

 

Vekt: 73,9kg

Høyde: 167cm

Midje: 79cm

Rumpe: 100cm

Overarm: 30cm

Legg 38cm

Lår: 60cm

Hals: 33cm

 

Vi har skremmende like mål Solsikke O_o OG imponerende vektnedgang!

 

Red cord:

(den jeg bruker er som en "planke" med strake armer, også skyver du knærne mot magen. Husk å ikke få svai!)

Brighing:

(jeg bruker en stang på 25kg over nedre del av magen i tillegg for at den skal skikkelig bite i rævva :P )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja! Så morsomt med målene :P Jeg har virkelig lyst å komme ned i 70-71 i midjen. Det hadde vært kjekt! Vet ikke om jeg greier det til 1. desember da, men skal ihvertfall være godt på vei!

 

Ikveld ble det både chips, masse snop og et glass vin. Ble alt for mye! Angrer.. Også hadde vi hvitløksbrød til middagen, og bare det kom på over 600 kalorier! OMG! Glad jeg hadde tomatsuppe, som har ganske lite kalorier, og ikke f.eks. lasagne, som har maasse kalorier.. Så fra nå av, hvis jeg har hvitløksbrød, så holder det med 2 biter, og ikke en hel baguett! Uff uff uff.. Skal få trent imorgen :)

 

God natt!

 

Og forresten, takk for videoene :) Kanskje jeg får prøvd de ut imorgen :) Eller er det dumt å trene styrke samme dag som jeg skal drikke alkohol? Burde jeg heller trene cardio, bare for å forbrenne kalorier? Hvordan funker det der egentlig? Hører så mye om at styrketrening og alkohol ikke går hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert sant det dere sier om styrke vs. cardio. Synes forresten det er utrolig imponerende at dere får trent styrke så mye! Tror ikke jeg har trent det på over et halvt år.. Ikke bra.

 

Skal få jogget en 40 min på tredemølla i morgen tidlig, skal bli deilig å få kjørt seg litt. Og føle meg litt bedre enn det jeg gjør nå... Har lagt inn maten, og siden en venninne plutselig ba meg på lasagne og det hele, så ble det veldig altfor mange kcal til slutt, 3200 kcal. Huff og huff! :( Så tror ikke det blir så mye lørdagsgodt i morgen likevel!

 

Jeg glemte forresten å ta de andre målene i dag, skal prøve å få gjort det i morgen, hadde vært så morsomt å se forskjellen! Særlig på låra..

 

Gratulerer Solsikke! Flotte greier, deilig å se at det faktisk funker fra uke til uke :D

 

Friera: Men så deilig å faktisk føle at man blir sterkere! Jeg tenker liksom at så lenge fettlaget blir mindre, kommer de musklene jeg har fram av seg selv.. Men hvis det tærer veldig på musklene, så får jeg vurdere å begynne med det igjen. Drømmen er antydning til muskler i overarmene, og at de er slanke så jeg føler meg vel i singlet igjen. Det har jeg ikke gjort på en stund.

 

Kjøpte en bukse i dag forresten! Måtte nesten feire ukas vekt, hehe. Og det er str 38! Jeg hadde liksom avfunnet meg med at jeg var 40, også sklir bare 38 rett på. Føltes så godt :)

 

I morgen skal jeg klare å holde meg under 1600. Får spise ting som metter og holder lenge. Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, lasagne er en overraskende stor kaloribombe! Dumt at det er så utrolig godt! :P Men gratulerer med størrelse 38 i bukse! :D Det er en utrolig god følelse! Jeg var en størrelse 38 før sommerferien, men så ødela jeg la for meg selv i sommer. Kommer fortsatt inni, men det er trangt! Men snart kan jeg også kalle meg en størrelse 38 igjen! :)

 

Nå har jeg akkurat hatt en 50 min. løpetur, og skal slå til med knekkebrød med egg og makrell i tomat (på forskjellige knekkebrød :P ) og et glass skummet melk. Bra ettertreningsmat vil jeg si :) :)

 

Forresten, da jeg veide meg imorres, så var jeg tilbake til 71,6 igjen! :o Fytti.. Men som regel når jeg går opp så mye på en dag, så er det mye vannvekt, eller annet lignende, så jeg er forhåpentligvis tilbake til 70 over helgen :) Jeg burde slutte å veie meg daglig, for det er så mange faktorer som påvirker vekten. Det er bedre å bare veie seg en gang i uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere MÅ lage denne! Kjempegod, og kcalorifattig lasagne. Når jeg har lite penger igjen lager jeg ofte den og spiser over ca 3 dager! :Dhttp://www.greteroede.no/1681517.o2.html

Og hvitløksbrød er SÅÅÅ godt :3

 

Solsikke: Jeg tenker; trening er trening. Gjør hva du føler for avhengig av formen :)

Og ja, slutt å vei deg daglig. Det gjør en ofte bare deprimert! Selv om jeg syns det er svært vanskelig selv...

 

Gro: trener du cardio forblir kroppen den samme, bare smalere. Styrke "strammer" opp disse bulkene her og der ;) Spesielt armer og bein.

Wuhuuu! 38!!! Herlighet så digg. Du er heldig. Jeg er forsatt stuck i 40´ties ;)

 

Nå får jeg tidenes utfordring for dør siden jeg er på godteristopp; vennegjeng skal saaamles i kveld :o Alkohol begrenses automatisk pga jobbhelg, men... ja... godteri <3

Spent om jeg klarer det. skal lage en kjempe posjon tomatsuppe nå sånn at jeg blir god og mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...