Gå til innhold

Minus 3 kg til 1. juni!


Anbefalte innlegg

Satt og ventet på en ny mai-tråd, men siden ingen har somlet seg til å lage en enda, lager jeg den likegodt selv!

 

Noen som er med på å gå ned 3 kilo iløpet av mai? Eller 2 kg... Alle monner drar! :)

 

Jeg vet i alle fall at jeg skal forsøke. Og jeg trenger litt ekstra drahjelp/press.

 

Min startvekt 1. mai: 68,0 kg.

Målet mitt er å veie 65-og-noe til 31. mai, når jeg reiser på kjæresteferie til Paris. Tror det kan holde hardt, altså... Men jeg prøver! Alt ned er ned! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Marlena

Jeg er med!!

 

Hei Bijou, dette vil jeg være med på. Elsker utfordringer og drahjelp som sånne grupper kan gi!

 

Jeg har gått ned fra 96 kilo til 84, og skal ned til 75. Var nede i 75 en lang periode men det snakker vi ikke mer om nå .... :blink:

Det viktigste er at jeg har tatt tak igjen. Det hadde vært helt topp å nærme seg 79-tallet når kalenderen viser juni. YES WE CAN !!!!

 

Kommer tilbake til nøyaktig vekt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du lagde tråden. Jeg er med. Selvom jeg ikke klarer de 3 kgene så vil jeg prøve. Kanskje det går .

Jeg har veiedager på mandager,og da veide jeg 68,3 kg. Tar det som min startvekt.

Så prøver vi å heier på hverandre i mellomtiden.

 

Du bijou ,de motbakke turene du tar,hvor lenge varer de og sånn ca hvordan er bakkene?

Hvis man skal ta de turene på en tredemølle,hvor mye stigning bør en ha,tror du ?

 

 

Jeg ser jo at du går ned i vekt av denne treningen,vil også prøve det.

 

Men lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi blir flere! :)

 

Yes we absolutely can, Soleia2! :P Jeg har også funnet ut at slike grupper hjelper litt ekstra på motivasjonen. Har ikke klart 3 kilo på 1 måned siden før jul, men lever stadig i håpet om å få det til igjen! Vi må bare ikke gi opp!

 

Komal, prøvde å regne litt på den motbakketuren min nå. Jeg tror vi bor sånn ca. 100 meter over havet/fjorden. Og jeg går helt ned til fjorden, før jeg snur og går hjem igjen. 3,3 km hver vei, 6,6 km totalt.

 

Så motbakketuren min blir cirka sånn her:

 

Nedover: 1,4 km flatt/litt kupert + 1,9 km nedover (de 400 første meterne veldig bratt nedover). Dette tar jeg som "oppvarming".

 

Nede ved brygga har jeg drikkepause før jeg snur og går opp igjen, så å si umiddelbart.

 

Oppover: 1,9 km oppover (hvor av de 400 siste meterne veldig bratt oppover) + 1,4 km flatt/litt kupert.

 

I tillegg triller/dytter jeg barnevogna. Den er en sånn gammel doning på 27 kg. Og poden oppi er vel rundt 12 kg nå. Så rundt 40 kilo å trille på flatmark, holde igjen i nedoverbakker og dytte på i oppoverbakker. Tror det hjelper litt på trimmen også! B)

 

Veldig usikker på hvor mye jeg egentlig forbrenner på de turene. Har ikke pulsklokke og registrerer det som gange + gå oppoverbakke. Men da er jo ikke kiloene med vogna tatt med. Vet ikke hvordan jeg skal registrere de, så jeg bare hopper over det.

 

Men alt sammen hjelper på vekta i alle fall! :) Sakte men sikkert.

 

Lykke til med tredemølla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

Jeg blir med! :D

Vi skal til spania 16.juni, så jeg trenger motivasjon for å bli kvitt noen kilo!

mitt høyeste ønske hadde vært å komme ned til 70, veide 77,2 29.04, men det kan bli litt hardt... har gode erfaringer med 1 kg/uke fra før, så jeg skal iallefall prøve! :D

 

kjempegreit å ha en slik motivasjonsgruppe, som tar en mnd om gangen! ser for meg at den lettere holder seg da, gruppa ;)

 

Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig gjerne med på en slik tråd:)

Har en uke igjen av nettkurs, så etter den uka står jeg på egne bein...Og tror absolutt jeg kan trenge en slik motivasjonstråd, for jeg har flere kilo som skal av;-)

Gikk ned ca.10kg i fjor, fra 96,5kg til 86,5kg. Så stod det stille helt til jeg fikk ånden over meg igjen i mars, og begynte på nettkurs. Har gått ned ca.4kg nå, vekt i går var 82,6kg.

Håper vi sammen kan klare å motviere og heie på hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at flere blir med på utfordringen! :) We can do it! :D

 

Start-vekt pr. 1. mai:

 

Soleia2: 84(?) kg

Komal: 68,3 kg

MammaLinnR: 77,2 kg

ynna: 82,6 kg

Snupsipups: 79,1 kg

Bijou: 68,0 kg

 

Si ifra hvis noen av start-tallene ikke stemmer, så retter jeg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en detaljert svar bijou. Over 6 km med vogna. Det er jo ganske bra trening.

Jeg skal prøve å følge dette på tredemølle.

 

Lykke til med treningen til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt deg til på lista, Snupsipups! :)

 

Her har uka gått sånn bob-bob hittil. PMS-uke. Spratt opp til 68,3 og har ligget der hele uka. Ja, ja... Har fått trimma, i alle fall. Og ligger bra an kalorimessig. Men spørs om dette er uka hvor jeg klarer å gå så mye ned. Skal i alle fall prøve å holde meg i skinnet helga igjennom!

 

Ha en fin helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei jenter!

Må desverre trekke meg fra gruppa, sitter her med gipset ankel på grunn av brudd :( Ikke får jeg trent, og ikke får jeg veiet meg på seks uker, så da er poenget borte!

Meeen- jeg gir meg alldeles ikke! Jeg har tenkt til å bruke denne perioden godt, og når jeg veier meg om seks uker uten gips skal jeg være lettere enn noensinne! ;)

Ettersom jeg er inaktiv, legger jeg meg på meny 1. Det skal gå fint dette her.

Lykke til alle sammen- og ha en fin maimåned!

 

Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen.

Da er det mandag igjen og veiingen gikk bra. Veier nå 67,3. 1kg ned fra forrie uke. Og veldig fornøyd. Endelig noe resultat etter noen tunge uker. :)

 

Ha en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleia2: Så synd! :( Men du får ta det med ro med foten og komme sterkere tilbake senere. Synes det høres ut som en god plan å gå ned én meny når du vet at du blir mye stillesittende en periode fremover. Bra tenkt! :)

 

Komal: Wow! Grattis med en hel kilo ned! :) Det tenker jeg "smakte" godt, ja!

 

Her havnet jeg langt nedi PMS-grøfta og gikk opp 600 gram denne uka. Men får bare børste av meg støvet og reise meg igjen. Jeg vil videre jeg også!

 

Ny uke, nye muligheter folkens! :) We can do it!

 

Oversikt:

Soleia2: 84(?) kg

Komal: 68,3 - 67,3 (-1,0 kg)

MammaLinnR: 77,2 kg

ynna: 82,4 - 82,1 (-0,3 kg)

Snupsipups: 79,1 - 78,8 (-0,3 kg)

Bijou: 68,0 - 68,6 (+0,6 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett Bijou, det er mye bedre med litt ned enn opp. Blir bare litt irritert på meg selv fordi jeg ikke greier å holde fokus nå som sommern nærmer seg. Og det hadde vært så bra og miste noe kilo til innen da.... kanskje jeg må prøve å holde på den tanken inne i hodet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Komal: Wow! Grattis med en hel kilo ned! :) Det tenker jeg "smakte" godt, ja!

 

Her havnet jeg langt nedi PMS-grøfta og gikk opp 600 gram denne uka. Men får bare børste av meg støvet og reise meg igjen. Jeg vil videre jeg også!

 

Ny uke, nye muligheter folkens! :) We can do it!

 

 

Takk for det bijou. Ja det var veldig deilig. Den følelsen tror jeg du kjenner deg godt til :)

Men jeg håper virkelig at jeg klarer gå ned eller i hvert all holde vekta denne uka.

Skal gjøre mitt beste ihvertfall. Så ser vi hva som skjer.

 

Grattis med nedgang snupsipups. Stå på !

 

God kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag i dag, og i dag stod den på 82,1kg, altså ned 300gr...det var lite det! Hehe, men det er ihvertfall ned. Siste dag med nettkurs i dag også, så nå er jeg på egne bein ;) Det månedlige er i annmarsj, kjenner det på hele kroppen. Pleier aldri å ha brus eller noe søtt i hus, men i går måtte jeg bare kjøpe en pepsi max for å ta et glass i ny og ne når jeg har mensen. Blir alltid så søtsugen! Men er nok med et glass, og den flaska står nok ihvertfall til helga før den blir drukket opp.

Sliter litt med trening denne uka da mannen er bortreist. Kan ikke bare stikke ut døra med to små barn i hus :P Men prøver å få til litt aktivitet hver dag. I går heiv jeg begge ungene i sykkelvogna og sykla oss en tur. Men er ikke så lett med en 4-åring og en 2-åring som liker å sloss baki vogna B)

Håper dere alle får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til deg også, ynna! Ned er ned - og riktig vei! :)

 

Oppdatert deg på lista nå.

 

Og skjønner godt at det er vanskelig å få til trimtur med to barn på 2 og 4. Særlig hvis de liker å slåss baki sykkelvogna... He he! En utfordring, men ett eller annet lar seg vel gjøre, kanskje på stuegulvet hjemme istedet?

 

Lykke til og ha en fin uke du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Kan jeg være med? Kom hjem i helgen fra en all inclusive familietur, og har da klart å gått opp én kilo. Den skal fort av igjen (sammen med flere), og jeg starter på'n igjen i dag. Startvekt på meg er 83,3 kg, og jeg kommer tilbake med ny (og lavere!) vekt på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan være med, Margaritha! :)

 

Og du; kjapt på, kjapt av! B) Her var det opp forrige uke, men har klart å gå de ned nå, pluss litt til. Håper bare jeg klarer å holde det der!

 

Oversikten:

 

Komal: 68,3 - 67,3 (-1,0 kg)

MammaLinnR: 77,2 kg

ynna: 82,4 - 82,1 (-0,3 kg)

Snupsipups: 79,1 - 78,8 (-0,3 kg)

Margaritha: 83,3 - 82,6 (-0,7 kg)

Bijou: 68,0 - 68,6 (+0,6 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Så bra :) Min nye vekt som skal registreres er 82,6. Nesten tilbake hvor jeg var :) Håper jeg snart ser 81-tallet. Eller iallefall når delmålet mitt på 82. :) Ha en fin helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandags morgen !

Jeg har nok gått opp. 300 gram. Fra 67,3 til 67,6. Synes selv jeg har vært flink både med maten og treningen. Mn noe må være feil siden j gikk opp og ikke ned.

Jeg står på videre. Så kanskje klarer jeg mer til neste uke.

Lykke til med veiingen dere andre.

 

Ha en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp og det går ned, Komal! Vi får trøste oss med det, at det er greit å gå litt opp iblant, så lenge det går ned igjen etterpå! :)

 

Her hadde jeg definitivt en ned-uke og kan rapportere inn jublende 1,7 kg ned fra forrige mandag! Fra 68,6 til 66,9 kg! :D

 

Mye hard jobbing kombinert med flaks, tror jeg.

 

Forklaringen:

 

- 1300 kalorier i snitt (vanligvis ligger jeg på 1400, 1500 eller endog 1600...)

- 13 trimpoeng (vanligvis ligger jeg på ca. 10)

- 1 fastedag (gikk ned 700 gram)

- drakk obskønt mye vann og te

- nettopp ferdig med mensen

 

But I did it! :) Og da har jeg totalt klatret nedover 1,1 kg nå i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...