Gå til innhold

slankedagbok..ned 40kilo


Gjest lindaaaa26
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sara_fl

veide meg igår,men var så mye som kjedde så rakk ikke skrive det ned her.

da har jeg gått ned 1,1kg denna uka å er super fornøyd med det :lol:

 

gratulerer!

hadde siste veiedag i går på kurs opp 600g og total nedgang på en HEL kilo.. "woohoo...." neida, det er greit det =) har gått ned 43cm totalt så det er jeg veldig fornøyd med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

oi 43cm er jo masse da,gratulerer med det :rolleyes:

 

endelig er denna uka over så jeg kan veie meg imorgen,blitt litt trim denna uka i værtfall.

Koser meg med ice koffe og fullkorn kjeks vis jeg syns det er vanskelige dager å det har jeg igrunn hatt denna uka..

å det har også vært skole avsluttning så da bleid det 2 pølser med pølsebrød men ellers er jeg fornøyd ;) ;)

 

er jo så mye stygt vær her på østlande så jeg blir jo så trøtt å latt om dagen,hadde vært greit med litt fint vær så enn kom seg mer ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

oi 43cm er jo masse da,gratulerer med det :rolleyes:

 

endelig er denna uka over så jeg kan veie meg imorgen,blitt litt trim denna uka i værtfall.

Koser meg med ice koffe og fullkorn kjeks vis jeg syns det er vanskelige dager å det har jeg igrunn hatt denna uka..

å det har også vært skole avsluttning så da bleid det 2 pølser med pølsebrød men ellers er jeg fornøyd ;) ;)

 

er jo så mye stygt vær her på østlande så jeg blir jo så trøtt å latt om dagen,hadde vært greit med litt fint vær så enn kom seg mer ut..

 

her har det vært noe lunde vær! bor i Bergen. men i dag har det regnet masse.. gikk en kjapp tur med hunden mellom regnbygene.. gleder meg til å bli kvitt fotproblemene sånn at jeg kan trene skikkelig, og ikke bare gå på tur! kunne godt tenkt meg spinningtimer igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Har masse familie i bergen,moren min kom der ifra ;)

et fint sted det :rolleyes:

ja skal bli godt å få tilbake beina sinne igjen,kjenner dem har verka mer etter jeg fikk mangen kilo for mye,å nå er jo jeg lav av meg også i tilleg(166cm)

 

 

Da var det ny uke med ny veing idag da,da har jeg akkurat gått ned 2kilo til gitt :D

må si jeg er stor fornøyd nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

Blir veldig bra med å få beina igjen! jeg er jo som sagt 182cm men veier over 100kg.. :-( veier vel 108.. burde vært 75! Jeg tenker jo flere vi er, desto mere kan vi motivere hverandre! og det er bra! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil også gjerne følge denne tråden :rolleyes:

 

Har hatt mange starter og er lei av at vekta begrenser meg.

Jeg har en lang vei å gå; et sted mellom 35 og 40 kg. Hadde nesten greid det for noen år tilbake, men så .... gikk jeg opp igjen. :angry:

 

Så da må jeg gjøre jobben en gang til, noe alternativ er det ikke.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skeiet ut i går og i dag, men jeg skal gå en lang tur i morgen med bæremeis +11-12kg på ryggen, så da håper jeg på å få brent noen av de overflødige kaloriene som er havnet innabords.

 

Ellers så har jeg meldt meg på nettkurs og begynner neste uke. Har gått på nettkurs tidligere, og gikk ned 8 kg på to kurs. (7 av disse er kommet på igjen) Vil klare bedre nå. Skal være forlover i et bryllup til høsten og vil ikke se ut som ei tjukk pølse.

 

Dette skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

Har skeiet ut i går og i dag, men jeg skal gå en lang tur i morgen med bæremeis +11-12kg på ryggen, så da håper jeg på å få brent noen av de overflødige kaloriene som er havnet innabords.

 

Ellers så har jeg meldt meg på nettkurs og begynner neste uke. Har gått på nettkurs tidligere, og gikk ned 8 kg på to kurs. (7 av disse er kommet på igjen) Vil klare bedre nå. Skal være forlover i et bryllup til høsten og vil ikke se ut som ei tjukk pølse.

 

Dette skal jeg klare!

 

Dette klarer du!! :-D husk bare at man må skeie ut en gang i blant!! handler mest om mengden tror jeg! men jeg er overbevist om at du klarer det!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått en fin start. Har jogget 3 dager på rad, og skal ta en joggetur i morgen og. Er det dumt å gå for hardt ut? Jeg ønsker å gå ned raskest mulig i vekt, hvem vil ikke det. I slankekrigen trener de jo for harde livet, timevis hver dag. Jeg jogger bare 1/2 t til dagen. Har funnet ut at det beste er å gjøre det rett etter jobb.

Har veiedag på onsdagen og veide 101 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det feriemodus her inne? B)

Har min veiedag i dag og har tatt av 1,9 kg denne uken fra 101 til 99,1. Og 12 cm mindre rundt kroppen.

Er så fornøyd :D :D :D :D :D

 

Fikk beskjed av kursleder på nettkurs at jeg hadde for høge mål. 0,5-1,0 vekttap i løpet av uken er det beste skrev hun. Og jeg som ønsker å bli pushet til å gå ned mest mulig, trene mye og nå mine mål raskt.

Så jeg har satt ned krava mine slik at målet er ikke <70 kg til jul, men til sommeren.

Har fått gått mye tur nå når det har vært så greit vær, og jogget turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

Fått en fin start. Har jogget 3 dager på rad, og skal ta en joggetur i morgen og. Er det dumt å gå for hardt ut? Jeg ønsker å gå ned raskest mulig i vekt, hvem vil ikke det. I slankekrigen trener de jo for harde livet, timevis hver dag. Jeg jogger bare 1/2 t til dagen. Har funnet ut at det beste er å gjøre det rett etter jobb.

Har veiedag på onsdagen og veide 101 kg.

 

 

Så flink du er!! men jeg vil anbefale deg å variere treningen litt mer enn bare jogging... jeg gikk for hardt ut for et par år siden når jeg jogget for "første" gang. Du vil merke en kjempe høy progresjon de første ukene, og det er veldig gøy! :D MEN du får 3 ganger så mye belastning på beina/knærne (spesielt) og det gjør slik at du kan få runners knee.. jeg har slitt med det jevnt over i 2 år og hatt mange dyre fysioterapeut timer..... forsøk å gå raske turer, gjerne i ulent terreng i tillegg til jogging! eller hva med sykling? det tar ikke så hardt på knærne! det er hvert fall mitt råd/min erfaring! :-)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! men jeg vil anbefale deg å variere treningen litt mer enn bare jogging... jeg gikk for hardt ut for et par år siden når jeg jogget for "første" gang. Du vil merke en kjempe høy progresjon de første ukene, og det er veldig gøy! :D MEN du får 3 ganger så mye belastning på beina/knærne (spesielt) og det gjør slik at du kan få runners knee.. jeg har slitt med det jevnt over i 2 år og hatt mange dyre fysioterapeut timer..... forsøk å gå raske turer, gjerne i ulent terreng i tillegg til jogging! eller hva med sykling? det tar ikke så hardt på knærne! det er hvert fall mitt råd/min erfaring! :-)

 

Takk for tips. Jeg jogger bare på grusvei, vanlig vei ble litt for hardt kjente jeg. Ellers er det ikke kjekt å gå i marka når det har regnet, og det gjør det jo rett som det er på Vestlandet.

 

Denne uken gikk jeg hverken ned eller opp :( . Vekta står i ro. Men er 2 cm mindre rundt midjen :) (4 cm minus totalt på kroppen denne uken).

 

Skal reise bort på ferie til helgen og tar ikke badevekta med, men tar målebånd. Skal være borte i 2 uker og skal prøve å få trent noe, og ikke spise godteri hver dag som jeg ellers pleier å gjøre på ferie. Målet er ikke å gå ned mest mulig i løpet av disse to ukene, men i hvert fall ikke gå opp.

 

Hvordan går det med vekten deres nå i ferien da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

Takk for tips. Jeg jogger bare på grusvei, vanlig vei ble litt for hardt kjente jeg. Ellers er det ikke kjekt å gå i marka når det har regnet, og det gjør det jo rett som det er på Vestlandet.

 

Denne uken gikk jeg hverken ned eller opp :( . Vekta står i ro. Men er 2 cm mindre rundt midjen :) (4 cm minus totalt på kroppen denne uken).

 

Skal reise bort på ferie til helgen og tar ikke badevekta med, men tar målebånd. Skal være borte i 2 uker og skal prøve å få trent noe, og ikke spise godteri hver dag som jeg ellers pleier å gjøre på ferie. Målet er ikke å gå ned mest mulig i løpet av disse to ukene, men i hvert fall ikke gå opp.

 

Hvordan går det med vekten deres nå i ferien da?

 

Hvor på vestlandet bor du?! :D jeg bor i Bergen! 2cm mindre rundt midjen, er 2cm mindre! alt nedgang er bra! jeg var selv i Spania i 11 dager for noen uker siden. følte meg flink som valgte vann fremfor brus f. eks men koste meg med litt vin og litt snop! så det er viktig å kunne kose seg også.. veide meg ikke og målte meg heller ikke! men bare det å velge vekk brusen tror jeg er smart da! vekten min går +1 -1 +1 -1.. og det har den gjort i noen uker nå :( men til skolen starter er det ramme alvor! da er det null snop! og masse trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

Takk for tips. Jeg jogger bare på grusvei, vanlig vei ble litt for hardt kjente jeg. Ellers er det ikke kjekt å gå i marka når det har regnet, og det gjør det jo rett som det er på Vestlandet.

 

Denne uken gikk jeg hverken ned eller opp :( . Vekta står i ro. Men er 2 cm mindre rundt midjen :) (4 cm minus totalt på kroppen denne uken).

 

Skal reise bort på ferie til helgen og tar ikke badevekta med, men tar målebånd. Skal være borte i 2 uker og skal prøve å få trent noe, og ikke spise godteri hver dag som jeg ellers pleier å gjøre på ferie. Målet er ikke å gå ned mest mulig i løpet av disse to ukene, men i hvert fall ikke gå opp.

 

Hvordan går det med vekten deres nå i ferien da?

 

Hvor på vestlandet bor du?! :D jeg bor i Bergen! 2cm mindre rundt midjen, er 2cm mindre! alt nedgang er bra! jeg var selv i Spania i 11 dager for noen uker siden. følte meg flink som valgte vann fremfor brus f. eks men koste meg med litt vin og litt snop! så det er viktig å kunne kose seg også.. veide meg ikke og målte meg heller ikke! men bare det å velge vekk brusen tror jeg er smart da! vekten min går +1 -1 +1 -1.. og det har den gjort i noen uker nå :( men til skolen starter er det ramme alvor! da er det null snop! og masse trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på vestlandet bor du?! :D jeg bor i Bergen! 2cm mindre rundt midjen, er 2cm mindre! alt nedgang er bra! jeg var selv i Spania i 11 dager for noen uker siden. følte meg flink som valgte vann fremfor brus f. eks men koste meg med litt vin og litt snop! så det er viktig å kunne kose seg også.. veide meg ikke og målte meg heller ikke! men bare det å velge vekk brusen tror jeg er smart da! vekten min går +1 -1 +1 -1.. og det har den gjort i noen uker nå :( men til skolen starter er det ramme alvor! da er det null snop! og masse trening!

 

Bor utenfor Haugesund.

Hvis jeg drikker brus, unngår jeg de med sukker i. Er blitt veldig flink til å drikke vann egentlig. Men vin og cider i ferien blir det nok. Det er jo så kos på kveldene med et glass vin eller to. Drømmer meg vekk her.

Må prøve å få gått noen lange turer. I ferien har jeg jo hele dagene på meg. Men det er så mye enklere å være i nærheten av barna og slappe av i vannkanten mens de leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sara_fl

Bor utenfor Haugesund.

Hvis jeg drikker brus, unngår jeg de med sukker i. Er blitt veldig flink til å drikke vann egentlig. Men vin og cider i ferien blir det nok. Det er jo så kos på kveldene med et glass vin eller to. Drømmer meg vekk her.

Må prøve å få gått noen lange turer. I ferien har jeg jo hele dagene på meg. Men det er så mye enklere å være i nærheten av barna og slappe av i vannkanten mens de leker.

 

 

Så bra da! Kos deg masse i ferien! og drikk litt vin og cider! =) Grete Roede er jo ikke en slankemetode, men livstilsendring!!!

:)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! Kos deg masse i ferien! og drikk litt vin og cider! =) Grete Roede er jo ikke en slankemetode, men livstilsendring!!!

:)

 

Takk for det, jeg skal kose meg veldig mye ja.

En fortsatt fin sommer til deg og! B)

Jeg tar med meg pc på ferien, men er usikker på hvor mye Internett tilgang det er overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jeg skal kose meg veldig mye ja.

En fortsatt fin sommer til deg og! B)

Jeg tar med meg pc på ferien, men er usikker på hvor mye Internett tilgang det er overalt.

Hei. Utrolig inspirerende å følge dere. Ser ut som dere har tatt ferie men jeg har veldig lyst til å slenge meg på her nå likevel. Jeg er 167 cm høy og veier ca 94 kg, så det er mye å ta tak i. Tror trivselsvekten min er rundt 65 kg, lenge siden jeg har vært i nærheten av det. Innser at jeg ikke greier det her alene så jeg har meldt meg på kurs, endelig. Håper dere er tilbake her snart og at det har gått greit med vekta i ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Hei, jeg er ny her inne, fikk et skikkelig spark i rompa etter at ei "venninne" som skal ta slankeoperasjon sa til meg at jeg kunne arve hennes jakker, for som hun sa "jeg skal aldri bli den strørrelsen igjen"!!! ikke F... tenkte jeg, aldri i livet om jeg skal arve hennes klær, jeg skal bli tynnere enn henne !!!!! og jeg trengt det sparket i rompa!! jeg ønsker gjerne å gå ned 45 kg, men tenker meg mål som 5 og 5 kg og en liten belønning i enden, første belønning er nye stålamper i vinduskarmen.. jeg gleder meg =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med flere her inne, så kan vi støtte hverandre og motivere hverandre.

 

Er kommet hjem fra ferie. Har to uker til med ferie, men det blir stort sett hjemme. Jeg har ikke veid meg denne uken, skal gjøre det på onsdag. Forrige uke hadde jeg gått ned 0,4 kg og det med nesten en hel uke ferie (måtte bytte veiedag pga var bortreist). Er veldig fornøyd med det.

Har skeiet mye ut, men har ikke hatt dårlig samvittighet. Jeg nyter den næringsfattige maten med hele kroppen. Is, sjokolade og chips. Men til gjengjeld har jeg gått veldig mye turer. Kjøpte meg skritteller for en stund siden. Jeg har gått mye mer i ferien enn da jeg gikk på jobb. Har en veldig sittestillende jobb. Ca 2200 skritt når arbeidsdagen er over. Må gå minst en time tur hver dag for å nå 8000-10000 skritt. Nå i ferien har jeg for det meste ligget mellom 8000-16000.

Når jeg er hjemme har jeg ikke like god tilgang på butikk og kiosker (10 minutt med bil), så det blir ikke is hver dag. Jeg skal fortsette med å gå turer. Nå er kantarellene begynt å komme og jeg elsker å plukke sopp. Så nå blir det mye soppturer.

 

Ønsker å høre fra dere andre om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ny her inne, fikk et skikkelig spark i rompa etter at ei "venninne" som skal ta slankeoperasjon sa til meg at jeg kunne arve hennes jakker, for som hun sa "jeg skal aldri bli den strørrelsen igjen"!!! ikke F... tenkte jeg, aldri i livet om jeg skal arve hennes klær, jeg skal bli tynnere enn henne !!!!! og jeg trengt det sparket i rompa!! jeg ønsker gjerne å gå ned 45 kg, men tenker meg mål som 5 og 5 kg og en liten belønning i enden, første belønning er nye stålamper i vinduskarmen.. jeg gleder meg =) =)

 

Ja det var litt av et spark bak. Godt du har bestemt deg for å bli tynnere og har satt korte delmål. Jeg hadde 10 kg mellom delmåla mine, men etter to uker fant jeg ut at det er bedre å korte inn litt, så nå er det blitt 5 kg mellom hvert delmål. Jeg er snart ved første 5 kg og gleder meg. Husker faktisk ikke hva belønning jeg har satt meg, men jeg har skrevet det ned. Lurer meg på om det var kino og middag ute. (på restaurant og ikke gatekjøkken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svanse85

Jeg er helt overveldet, men selvsagt masse vann som er blitt bort, men første uka i "mitt nye liv" veide jeg meg på mandag og på fredag, siden fredag skal være min veie dag og 3,6 kg i minus på 5 dager :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: gleder meg til å gå på vekten på fredag. har gått turer hver dag og som en iverig slankekrigen titter har bob "lært" meg å jogge. har aldri kunne jogge langt i mitt liv, men nå veit jeg feilen, jeg jogget fort fort, så på min første joggetur jogget jeg i 16 min, og det gikk lett. og i morgen skal jeg ta opp igjen håndball karrieren min, har ikke spilt på 11 år, så det kan bli spennende!! Men det viktigste, det er morro og det er fin trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt overveldet, men selvsagt masse vann som er blitt bort, men første uka i "mitt nye liv" veide jeg meg på mandag og på fredag, siden fredag skal være min veie dag og 3,6 kg i minus på 5 dager :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: gleder meg til å gå på vekten på fredag. har gått turer hver dag og som en iverig slankekrigen titter har bob "lært" meg å jogge. har aldri kunne jogge langt i mitt liv, men nå veit jeg feilen, jeg jogget fort fort, så på min første joggetur jogget jeg i 16 min, og det gikk lett. og i morgen skal jeg ta opp igjen håndball karrieren min, har ikke spilt på 11 år, så det kan bli spennende!! Men det viktigste, det er morro og det er fin trening :D

 

WOW!!!

Sikkert mye vann ja, men du er uansett 3,6 kg lettere. Jeg har heller aldri likt å jogge, men vet jo at det er mye mer kalorier å forbrenne pr min enn å gå, så jeg har startet å jogge jeg også. Blir litt gå-jogge-gå-jogge, alt etter hvor hardt det blir. Har musikk på ørene så er det litt kjekt også + skrittelleren. Kjekt at du også har funnet tilbake til håndball. Jeg har vel aldri drevet fast fysisk aktivitet i barne/ungdomsåra. Har jo gått litt på fotball et par år på barneskolen og et år på ungdomsskolen, har og prøvd håndball et år, men det er ingen aktiviteter jeg har drevet med lenge.

Stå på videre. Vi klarer dette sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...