Gå til innhold

Kampklar - 11 kilo skal vekk!


Anbefalte innlegg

Vet dere forresten hvordan man regner ut kalorier i brød? Jeg har lest om det mange steder på nett, men jeg skjønner ikke hvordan man gjør det.. Resultatet mitt blir alltid sinnsykt mange kcal pr skive brød, så det blir helt feil..

 

Fant løsningen. :)

 

Mål nøyaktig alt du har i deigen og regn sammen kalorier i dette. Vei brødene/rundstykkene/bollene når de kommer ut fra ovnen. Ta antall kalorier i hele deigen og del på antall gram hele baksten, gang resultatet med 100. Voila! Da har du kalorier pr 100 gram. Tungvint, men tror det er det letteste man får til hvis man vil ha eksakt energiinnhold i hjemmebakt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo, det er næringsinnhold på gr oppskriftene, men havre sconesene har jeg ikke fått herfra ;)

Aha, da skjønner jeg hvorfor jeg har fått så sinnsykt mange kcal pr skive når jeg har prøvd meg på kcal regning! Jeg har bare finni ut hvor mange kcal det er i hver ingrediens i baksten, og så delt det på f.eks antall skiver det blir av ett brød :P Hihi, ikke rart det ble feil..

 

Så bra du har gått ned Dolly, det ga nok en litt ekstra motivasjon tenker jeg :)

 

Det har vært strålende vær her i dag og! (Grong, Nord-Trøndelag). Så jeg og dattra var på en liten blåbærtur ved skogsveien oppi her. Kjempe fint, og som hu koste seg med å plukke blåbær selv ;) Hørte bare "Mmmm, mmmm, mmmm" fra tua ;) Var for så vidt på samme sted i går, men da regna det..

 

Hadde tenkt meg ut en tur med bikkja i kveld jeg og, men mannen kommer jo aldri hjem tydeligvis.. Han er på fisketur (burde blitt vant til å være fiske/jaktenke by now, men...), og vært der siden 9 i dag tidlig.. Ser ikke ut som det blir noen tur med bikkja i kveld likevel da gitt..

 

Forresten Dolly; Så lurt med lydbok på øret når du går tur! Det tipset skal jeg benytte meg av ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Da er jeg klar for avreise - to planleggingsdager med kollegaer foran meg. Og vet dere hva - i dag viste vekta 79,8 kg! JAAAAAAAA! Det kjennes helt fantastisk.

 

Disse to dagene blir vi servert mat, så jeg aner ikke hva jeg kommer til å spise. Men har såpass oversikt nå at jeg skal klare å passe på inntaket.

 

Blir kjekt å se rapportene deres når jeg kommer hjem, og så kommer det en ny herfra på torsdag. For sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg henge meg på selv om jeg er litt sen?

 

Skal ned ca 10 kg i FØRSTE omgang.. Må ha delmål hvis ikke klarer jeg det ikke.. Er knallmotovert etter at jeg i går gikk på vekta og fikk et skikkelig slag i ansiktet :/ Har tidligere gått GR kurs, med godt resultat.. i hvert fall en stund etterpå, men desverre har de kommet krypende på igjen...

 

Er 28 år og normalvekt FØR svangerskap 2010 var 62-65 kg.. Etter at jeg gikk opp 30 kg under graviditeten har jeg aldri kommet ned igjen, og i sommer har kiloene hoppet på meg (hm.. rart? Kost meg masse da:/).. Vekta nå er 79,2, og første mål er under 70!! Jeg SKAL klare det, Vi skal Klare det:)

 

Første tiltak:

Ikke mer Godteri/kos på hverdager!! Dette har jeg spist HVER dag i ca 3 mnd tror jeg:(

 

Andre tiltak:

Minimum 2 treningsøkter denne uke!

 

Veiedag, mandager Satser på minus om en uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikke84 - bli med, bli med! :) Delmål er et must for meg også. Det er kjipt når man går på vekta og får "den følelsen", men det er jo ofte det som får oss i gang med å gjøre noe med det! Stå på, dette kommer til å gå!

 

sprek40farmor - så bra! GRATULERER! Så deilig å ha nådd første delmål!

 

Maya86 - hvordan går det med deg? Så ut Forresten lagde jeg frokostblanding selv her om dagen og klarte til slutt å regne næringsinnhold riktig, men lurer på om jeg måtte gjøre noen grep ift den "oppskriften" jeg la ut her. Argh... Mattelæreren som sa jeg kom til å få bruk for dette senere i livet hadde jo rett! Lite visste han at det kun var ift kaloriregning. :blink::lol:

 

Jeg har gått ned 800 gram fra forrige uke! Hurra, hurra! Jeg er kjempefornøyd! Veldig motiverende å se det går veien. 73,4. Gleder meg til vekta viser 72,0. Det er første delmål nå. Jeg trodde første delmål skulle være 70, men jeg merker at jeg av en eller annen grunn tenker "kan den ikke bare vise 72 snart?", så da får det være første delmål. Bra med kortere delmål, så ikke alt blir uoverkommelig. ;)

 

Bra uke så langt - stå på, jenter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Velkommen, Rikke84 :)

 

Delmål, ja - helt umulig å klare seg uten. Tror du tenker helt rett DollyDuck, når du justerer delmålene dine underveis. Når hodet er innstilt på 72 som neste delmål, er det ingen grunn til å kjempe imot! Og 800 g på ei uke er veldig bra!

 

Selv hadde jeg tenkt at neste delmål skulle være 75 kg, men jeg har også revurdert. For 8 år siden, i bryllupet til min yngste søster, veide jeg 76-77 kilo. Når jeg når 76,5, vet jeg at lettere har jeg ikke vært på over 8 år - og da blir det neste delmål. Og så tar vi det derfra.

 

Jeg har nettopp kommet hjem fra planleggingsdager med overnatting, og maten som ble servert var ganske sunn og lett å porsjonere. Heldigvis! Og i kaffepausene ble det satt fram både kaker og frukt, så da ble det ikke så vanskelig å velge bort kakene - jeg forsynte meg faktisk ikke fra kakefatet en eneste gang. Til gjengjeld ble det noen glass hvitvin utover kvelden, men pytt! Man skal leve og :)

 

Blid farmor i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da slenger jeg meg på og skal prøve å være aktiv her:)

 

DollyCuck: Gratulerer med vektnedgang på 800 g! Det er jo knallbra på en uke:) Delmålene kan justeres underveis.. Kan jo fint ha flere enn 1 delmål! Og ikke minst å ikke ha så langt til hvert delmål, da kan man fort bli litt demotivert! 72 klarer du jo snart hvis d fortsetter å være flink:)

 

Sprek40farmor: Supert delmål du har satt deg! Tenk når du klarer det da:) For en seier! Vi skal heie deg frem så godt vi kan!! Så slink du har vært på tur! Tror det skal ekstemt høy selvkontroll til for at jeg hadde klart å ikke røre det kakefatet! Så all respekt:) Og hvitvinen kan du ta med god samvittighet synes nå jeg! For meg er det klampeviktig at man dortsetter å leve. Kan ikke forsake alt, da holder man ikke ut til slutt tror jeg...

 

 

Litt om min "kamp mot kiloene" som jeg synes har vært for alltid...Har vel som regel veid rundt 65 frem til jeg dro på forkehøyskole og la på meg ca 10 kilo,, etter det har jeg vel vært en jojo slanker selv om jeg HATER Å INNRØMME DET!! Vært nede i 52 på det minste (det vil jeg IKKE nå!!) og sluttet å veie meg i graviditeten da vekta viste 98.. Sier seg vel selv at det ikke er spesielt gunstig for kroppen.. Før graviditeten veide jeg ca 65 kilo og det er vel dit jeg egentlig vil.. da kan jeg spise normalt, men må velge litt sunne alternativer og bevege meg litt..

 

Siden mandag har jeg vært relativt flink med maten.. Spist sunt og grovt og vært i bevegelse alle dagene:) Trener lite hardt (har medlemsskap på treningssneter som bruker lite per i dag) , men er ute og går turer og sykler regelmessig. Har en jente på snart 2 år så er aktive dager!

 

Bra uke så langt for alle ser det ut som- fortsett slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikke84

:rolleyes: Dro kjensel på nicket ditt, og måtte sjekke litt i begynnelsen av tråden min.. JEPP, det stemte visst! Husker du?

Ny i vektklubben , tråden til Trimstrams!!du var en av de første der, januar 2008 - jeg kom med i mars, så vi pratet vel kanskje ikke super mye, men...

Har lissom fortsatt på tråden til Trimstrams, jeg.. 275 sider har det blitt nå! aner ikke hvor den jenta er hen, men.. ho dukka opp for et par år siden hos oss, og holdt vel på å dette av stolen når ho så tråden levde enda.. hihihi :P

Skikkelig koslig skravletråd altså!! Vi gjør pluttselig en liten insats igjen. Kom innom hvis du vil altså.

 

Klem fra Epler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake. Dagene har virkelig flydd den siste uka, selv jeg har hatt ferie. Tenkt hver dag at jeg må gå inn å sjekke kommentarene og legge igjen noe, men det har rett og slett vert så fint vær at tanken på å sette meg ned med macen har ikke frista.

 

Men dere og GR har absolutt vert i tankene mine. Jeg satte jo meg et treningsmål. Til nå har jeg 11 økter. Noen veldig harde, andre litt lettere. De dagene jeg ikke orka hard trening har jeg gått en tur på fjellet sammen med tanteungene mine. Og de går faktisk ganske fort, så det har absolutt blitt trim.

 

Jeg er faktisk veldig fornøyd med meg selv ang kosten denne uka, har motstått fristelser og hatt små porsjoner. TRor jeg har holdt meg på riktig kalorinivå ca hver dag. Det har vert noe "godt" til kaffen hver dag. Bær med litt vaniljesaus og slikt. Men i forhold til hva jeg hadde i meg før, så er det nå veldig moderat, og det er det jeg er så fornøyd med.

 

MEN... jeg veide med i går og da fikk jeg kjenne på nedturen. :( Vekta viste 60,2. Startvekta mi var 60,0 ( En liten trøst er at jeg snikveide meg på mandag og da viste den 59,3) Idag viste den 59,7. Så her svinger det gitt.!!

Tar det ikke kjempetungt, har mensen og trur det kan forklare mye. I tilegg så tror jeg treningen har gitt muskelmasse. Så satser på bedre målinger neste uke. Men frustrerende er det uansett!

 

Dette er et sånt punkt der jeg har lett for å gi opp. Har stått på, trent mye og hardt, justert kosten og fulgt rådene både her og der. Og så går vekta opp eller rikker seg ikke. Arrg... :(

 

Men jeg vet at jeg ikke må la med vippe av pinnen. Jeg er knallfornøyd med det nye vanene, kjenner midre søtsug nå og har mest lyst på den sunne maten. Jeg kjenner med fastere i fisken og merker at treningen har gitt litt resultat allerede. Så jeg prøver å minne meg selv på det.

 

Men det er en ting jeg ikke har gjort. Og det er å registrere maten her inne. Har gjort det så mange ganger før så jeg vet hva jeg kan spise. Siste ukene har jeg vert på ferie hjemme hos foreldrene mine og tok ikke med matvekta, de hadde bare en sånn kjempegammel vekt som ikke er til å stole på i det hele tatt. Så jeg har måttet lite på det jeg vet fra før.

 

Men er hjemme hos meg selv igjen nå. Så fra nå av skal jeg registrere ALT her inne igjen. Fortsetter med treningen også, og håper på bedre resultater neste uke.

 

Hei til deg Rikke84! Velkommen! :D

 

Jeg er forresten 27 år, student, er gift, har ikke barn enda, kommer fra et lite fint sted, men bor nå i den store byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolly - Fikk ikke vært her inne i går, så har ikke fått skrivi no før nå. Jeg har ikke gått ned denne uka :( Er fremdeles på 81,6 kg.. Men prøver å tenke at jeg har hvertfall ikke gått opp! Men likevel så er det fryktelig umotiverende når man vet man har holdt seg unna fristelser, men likevel ikke går ned.. Har i tillegg mensen, så kan jo ligge noen få gram å lurer pga det og.. Får håpe på bedre resultat neste onsdag! Men målet mitt om å komme under 80 til skolestart er nok ikke hele reelt nå lenger...

Gratulerer med nesten 1 kg i vektnedgang! Den må du klappe deg selv på skuldra for altså ;)

 

Rikke - Velkommen skal du være! Dette klarer vi sammen veit du! Jeg kjente også på den når jeg var gravid gitt.. Da vekta viste 96,7 kg tror jeg at haka mi holdt på dette helt ned i gulvet! Men heldigvis bikka den ikke 100 da, og det er jeg gla for.. Jeg "gikk ned" til 88 kg da ungen var ute og jeg veide meg når jeg kom hjem fra sjukehuset. Det som er greia er at kroppen hele tida prøver å komme opp på det meste man har veid, så det er en utfordring for oss alle å komme ned på normalen igjen. Men vi klarer det, ikke sant? :D

Vi har forresten veiedag på onsdager, så hvis du vil veie deg på samme dag som oss så gjør gjerne det i stedet for mandager :D

 

Farmor - Gratulerer! Du klarte det første delmålet! Heldiggris.. ;)

Og jeg må si du var flink som ikke var borti kakefatene! Er ikke så sikker på at jeg hadde klart det.. Slekta mi er kjent for sin kjærlighet til kaker gitt..

 

Millemi - Ikke gi opp, vi har alle våre nedturer, var min tur også denne uka :( Men vi gir ikke opp!

Jeg har heller ikke registrert maten denne gangen.. Er så kjedelig! Hehe.. Men bør kanskje begynne med det igjen, kanskje det blir bedre resultater av det..

 

Nå venter jeg på at lillemor skal våkne fra duppen sin så vi kan gå ut i sola! (Er egentlig drit lei den varmen her nå.. Er tilhenger av vintern jeg! ;) ) Hu elsker å være ute, og det er jo bra. Så jeg får fylle bassenget hennes så hu kan bade litt etterpå, så får jeg sette meg i skyggen og se på :P

 

Ha en strålende dag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir ikke opp maya86!

 

Er enig med deg, liker også vinteren. Men det er fint med varme og sommer også, men det er skikkelig vanskelig å sitte inne å jobbe, når jeg egentlig har lyst til å vere ute og kose meg. Jeg er som sagt student, jobber med en mastergrad. Så jeg må strukture dagene mine selv, og det kan vere en real utfordring til tider. Neste uke begynner det mer opplegg, så da får jeg kanskje en puff. :)

 

Var på butikken i sted, kjøpte blomkål og brokkoli. Tenker å lage suppe idag.

 

Er det noen som husker den formelen over hvordan men regner ut hvilken meny en skal ligge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten motivasjon i dag! Søstern (som skal gifte seg til neste helg) har gått ned i vekt og veier nå 77 kg! Hu begynte med samme vekt som meg, men hun er i tillegg 10 cm lavere enn meg. Hu har gått på campkilo shake i to uker, hvor hu har drikki en shake til frokost og en til kvelds og ellers spist vanlig.. Jeg har ikke tro på disse shakene lenger, da jeg har been there and done that, for man legger jo på seg når man er ferdig med dem.. Men det funker på henne, så da er det opp til henne å bruke det eller ikke. MEN, at hu veier mindre enn meg gir motivasjon til å få rævva i gir hos meg hvertfall :P Hehe.. Blir litt konkurranse i det for min del kjenner jeg.. ;)

 

Den "formelen" lurer jeg og på millemi!

 

Hva spiser dere til frokost, lunsj og kvelds? Noen tips? Jeg har kjørt meg litt fast i samme spor, så spiser stort sett det samma hver dag.. Blir litt matlei av det..... Selv om jeg har masse grete roede oppskrifter hengendes på kjøleskapet.. Hrmf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som husker den formelen over hvordan men regner ut hvilken meny en skal ligge på?

 

Jeg søkte opp og klippet ut dette fra en annen tråd:

 

Vekt : kg *(ganges med)10

Høyde : cm * 6,25 (disse to svarene adderes)

Alder : år * 5 ( subtraher forrige svar med dette svaret)

Kjønn : (kvinne = - 161, mann = + 5)

 

Hvilestoffskifet (er det tallet du kom frem til etter å ha trukket fra 161 for kvinne eller + 5 for mann)

faktor for hverdags aktivitet (gang dette tallet med hvilestoffskifet): *

ENERGIFORBRUK FØR TRIM=

 

Trimpoeng pr uke; * 28,58

MITT DAGLIGE ENERGI FORBRUK; (addere forrige sum med energi forbruk før trim så får du ditt daglige energi forbruk)

 

 

Du skal spise 500-800 kcal under denne summen. Og ALDRI mer enn 1000 kcal under ditt daglige energi forbruk

 

 

faktor for hverdagsaktivtet;

1,3= stillesittende arbeid og fritid)

1,4 = sittestillende arbeid og noe aktiv fritid

1,5 = fysisk arbeid og/ eller meget aktiv fritid.

 

her skal du IKKE telle trimpoeng! De kommer utenom..

 

Energiforbruk og meny;

under 2000 kcal, meny 1 /1300 kcal)

1900- 2400 kcal meny 2 / 1600 kcal)

2300- 2800 kcal meny 3 / 1900 kcal

2700- 3200 kcal meny 4/ 2200 kcal

3100 kcal eller mer meny 5/ 2500 kcal

 

 

Så håper jeg det er til hjelp. :)

 

Nå er det straks helg! Jeg skal på trening og ta i et tak. Har fått beskjed fra fysio å begynne å trene tung styrketrening for rygg/nakke/armer for nakken min som er kranglete. Det er jo ingen ulempe når man prøver å komme inn i tynnebuskene igjen! ;) Lurer faktisk på om jeg skulle kjøpt meg noen timer med personlig trener. Men det sitter langt inne å bruke så mye penger på det. Det er gode penger jeg har jobbet hardt for, og som godt også kan brukes på fine klær når jeg har kommet ned i vekt igjen. :huh:

 

Maya86 - jeg sto stille forrige uke, så det går litt opp og ned. :) Bra du holder motivasjonen oppe. Men er enig med deg. Gjør det du synes fungerer for deg, men behold konkurranseinstinktet.

 

Jeg spurte en jeg traff i går hvordan han hadde klart å gå så kraftig ned i vekt de siste månedene. Da viste han meg et bilde av en drue og fortalte at det var frokost, lunsj og middag for i går. Så - enhver får gjøre som de vil. Lurer på hvordan det går med ham når han begynner å spise igjen. :o

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Millemi og DollyDuck!

 

Jeg har lurt på det samme, men synes de formlene her inne på GR har vært totalforvirrende når jeg skal regne ut akkurat mine tall. Pluss og minus og gange i hytt og gevær... :blink:

 

Men så fant jeg denne linken:

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=444&print

 

... hvor man får sine cirka-tall ferdig utregnet, man trenger bare å plotte inn kjønn, alder og vekt. (Men rart de ikke har høyde...?) Gull verdt for slike som meg som har helt tallpanikk. Denne skjønte jeg, i alle fall.

 

Og så kan man teste ut kaloriforbruk for både passive og aktive dager, alt ettersom. Litt interessant!

 

Bare et lite tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Bijou! Skal sjekke ut den linken :)

 

Men jeg tror jeg vil regne ut forbruket mitt engang til på den gamle måten sånn for sikkerhets skyld.

 

Maya86: Godt at du blir inspirert til å ta i på den riktige måten! Jeg tror ikke på pulvershaker og lignende. Du kommer til å klare det!

 

Jeg prøver å variere hva jeg spiser, slik at jeg ikke går lei, men det går likevel litt i perioder. Nå har jeg litt hangup på rugsprø og hjemmelaga knekkebrød.

 

Eksempel:

3 rugsprø med 30 gram avokado og 30 kokt skinke. Paprika på toppen. Supergodt!

 

eller...

 

Axa blåbærmusli 60 gram. 150 g skumma melk. En håndfull friske bær. Blåbær /bringebær. ( Har plukka og har i fryseren, tar dem frosne og har opp i melka, tiner veldig fort)

 

I går lagde jeg blomkålsuppe med brokkoli i fra bunnen av. Veldig godt! Anbefales! Og så er det mettende, men kalorifattig. Kan finne oppskriften og legge den inn her en annen gang. Vil prøve å lage vegtarmat en gang i uka fremover. Blomkålsuppa er ikke akkurat proteinrik, så tok det igjen med eggerøre til kveldsmaten.

 

Nå er jeg på vei ut døren, jeg og min kjære skal på sykkel/telttur i marka. Har pakka klart og målt og veid opp maten som skal lages på primus. Kalkunfilet med sopp og løk, fersk pasta og litt fløte. Tar "lørdagsmiddagen" i kveld.

 

Sola skinner, så jeg tror det blir fint å komme seg litt ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrasjonstirade: Hvorfor er det slik at noen mennesker kan virke som går inn for å spolere? I helga fikk jeg først anerkjennelse for å ha gått ned i vekt (det syntes visst - jippi :D ), i neste åndedrag fikk jeg kritikk for at jeg prøvde å begrense mengdene godis og vin vi skulle ha med på hyttetur. :blink: Jeg vet jeg ikke kan skylde på andre enn meg selv for alt jeg spise og drakk, for det er jo jeg som putter det i munnen, men jeg skulle ønske at det var enklere å få litt støtte og hjelp heller enn å bli utsatt for "prøvelser" og kommentarer om at jeg er festbrems e.l. Jeg er kanskje litt smålig når jeg blir så opprørt over det, men det er ekstra sårt iogmed at hun jeg reiste med tidligere har gått ned over 20kg, så jeg antar hun egentlig vet hvor mye slit og selvdisiplin som skal til. :( Det var jo bare oss to, så da trenger hun jo ikke fylle en pose smågodt til randen og si "men vi skal jo gå i fjellet, kom igjen - ikke vær så kjip". Og, jo. Jeg er enig i at kos er kos og at noen ganger er det lov. Men alt med måte! Man kan ikke si "jammen vi har jo vært så flinke å gått i fjellet i dag/i går" hele kvelden mens potetgullposen OG smågodtposen OG vinen tømmes. Puh! Deilig å få ut alle frustrasjonen. :P

 

Men nå er helga unnagjort, og jeg starter på ny frisk! Snik-veide meg igjen i dag, og vekta viser at den har tenkt å være nådeløs etter helgens sprekk. Men jeg biter det i meg, prøver å si at jeg lærer av det. (Vi mennesker lærer jo sjelden av våre feil, men jeg kan jo håpe..) B)

 

Håper alle har hett en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Skjønner godt den frustrasjonen, DollyDuck! Det siste vi trenger mens vi strever med å finne veien til et sunnere liv er å føle at vi blir motarbeida. Og SÆRLIG av ei som har vært gjennom det samme sjøl! Det er litt smålig, rett og slett :) Av henne altså, ikke av deg.

 

Full fart nå med nye elever på musikklinja på videregående, det gir energi og er morsomt. Instruerte rytmeleik med masse bevegelse i en times tid i dag og kjente hvor lite sliten jeg ble! Bare i vår hadde det kjentes helt annerledes. Herlig følelse!

 

Snart er det offisiell veiing igjen, og jeg tror ikke jeg kommer til å gå ned så mye. Har akkurat fått mensen, og det gjør sitt. Dessuten gikk jeg ned nesten 2 kg sist gang, så det skulle egentlig bare mangle. Vil bare stålsette meg litt på forhånd, for helst vil man jo gå ned mye hver gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom for å si ifra at jeg er back on track på mandag! Får ikke tid til å komme innom her før da, har mye å gjøre nå.. Har sitti å laga kort og diverse til bryllup og bursdag de siste dagene, i morra begynner jeg på høgskola (wish me luck ;) ) og på torsdag drar vi til Sverige for å være med i bryllupet til søstern min :)

 

Ha en fin uke dere, og lykke til med veiinga i morra! Kan hende jeg får sniki meg inn hit i morra kveld, men vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekta med gru da jeg våknet i dag tidlig. Jeg trodde jo at vekta skulle gå opp, men den har normalisert seg etter helga, så jeg står og stamper på det samme som forrige uke - 73,4. Men jeg er egentlig bare fornøyd med å ikke ha gått opp etter helgens hyttetur. B) Det måtte noen trimpoeng for å få til det!

 

Forøvrig må jeg si at jeg synes det er deilig å se på kroppen at den har forandret seg, selv om jeg ikke har gått ned mye i vekt ennå. Etter at jeg begynte å trene styketrening på hele kroppen og være mer i bevegelse ellers også, står ikke magen sånn ut som den gjorde tidligere. Det strammes litt opp, og det er fint. :)

 

I går kjøpte jeg meg ny pulsklokke, for den gamle hadde rett og slett sluttet å kommunisere med senderen på pulsbeltet. Det er litt digg å ha noe nytt utstyr. Motivasjonen øker enda et hakk eller to.

 

Lykke til med skolestart på torsdag, Maya86! Og lykke til med bryllupet til søsteren. Skjønner det er litt hektisk for tiden.

 

Sprek40farmor - så bra at du kjenner formen er bedre enn tidligere. Rytmeleik med musikklinja høres veldig moro ut. Trimpoeng på jobb må være stas. ;)

 

Millemi - har du den oppskriften på blomkålsuppe tar jeg gjerne i mot. Jeg er veldig glad i supper, spesielt blomkålsuppe. Ikke noe særlig glad i blomkål ellers, men.

Jeg synes det er sprekt av dere å dra på telttur nå. Jeg var på fjellet i helga og holdt på å bli spist opp av mygg og knott. Jeg ser ikke ut! Og jeg gikk inn kl 19. Håper dere var et sted med litt vind. :P

 

Rikke84 - er du med oss fortsatt? Håper du har hatt en fin uke!

 

Vel, vel. Da er det bare å krumme ryggen og stå på en uke til. :) Satser på at vekta har bikket under 73 neste uke. DET er litt moro å tenke på, synes jeg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

Takk :P

 

Hvor lenge har dere gått på kurs?

 

Jeg har vel gått på nettkurs en mnd ca og vekten har økt med ett kg, hjeeeelp! :)

nå tenkte jeg å ta i et tak og være mer aktiv for å få dette til.

 

Jeg vil bli lille slanke meg igjen. Går jo ut over humøret med denne vekten og magen som buler ut.

 

Nok er nok!

 

Hva er taktikken deres da i kampen mot kiloene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :P

 

Hvor lenge har dere gått på kurs?

 

Jeg har vel gått på nettkurs en mnd ca og vekten har økt med ett kg, hjeeeelp! :)

nå tenkte jeg å ta i et tak og være mer aktiv for å få dette til.

 

Jeg vil bli lille slanke meg igjen. Går jo ut over humøret med denne vekten og magen som buler ut.

 

Nok er nok!

 

Hva er taktikken deres da i kampen mot kiloene?

 

Jeg går ikke på kurs, men har kjøpt et såkalt Gull-medlemsskap her inne. Dvs jeg ikke får oppfølging av en kursveileder, men jeg har tilgang til alle finessene her inne. Jeg har vært medlem her i mange år, men det må litt ekstra til enn bare å ha muligheten for å registrere og se alt man spiser og trener i løpet av en dag. Motivasjon må man ha, så jeg brukte en 500-lapp på dette gull-medlemsskapet og nekter plent at det skal være penger jeg har kastet ut vinduet. Så - jeg skal klare det!

 

Jeg gikk forresten på kurs i 2003, men jeg fikk det liksom ikke helt til. Da var det ikke grupper for yngre folk (i alle fall ikke der jeg gikk), så det ble litt vanskelig å forholde seg til resten av gruppa for meg. De fleste var 20-40 år eldre enn meg, så jeg ble litt demotivert.

 

Kjenner til problemet med magen som er i veien, ja. Den er i alle fall i veien for alle buksene mine! Noen ganger er den i veien for humøret også. :blink:

 

Taktikken min i krigen mot kiloene er å kutte ut godis i hverdagene, kutte ut smør og fløte i maten og ost på brødskiva. Og røre meg mer. :) Jeg legger inn all maten jeg spiser, og stort sett er jeg passe i minus på kaloriene, så vi får satse på at vekta belønner meg mer for det neste uke. ;)

 

Er det første gang du går på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Her havna vekta på 79,5 i morges - 300 g mindre enn forrige onsdag. Det er jeg fornøyd med, siden jeg gikk ned så mye sist. Og midjemålet minker - nå er jeg 83,5 cm rundt livet, og nærmer meg sakte men sikkert de sunne 80...

 

Velkommen, Antonine :)

 

Jeg går heller ikke på kurs, men bruker sidene her aktivt. Strategien er enkel: Spise sunnere mat generelt (masse grønnsaker og bær), mindre porsjoner, mindre snop og søtsaker. Og så trene mye, det er viktig. Det er den treninga som virkelig gjør utslag, tror jeg. Og så hjelper det å være aktiv her inne, lese hva de andre skriver, støtte hverandre, bli inspirert og få motivasjon.

 

DollyDuck: At vekta står i stampe tror jeg vi alle må regne med iblant. Da kan det være motiverende med midjemål eller andre mål, som vil gi en pekepinn på om man minsker litt allikevel. Muskler veier som kjent mer enn fett... Og mer muskler er jo bare bra! Og det er viktig å tenke langsiktig - ikke miste motet når den der forbaska vekta ikke vil samarbeide. På lengre sikt må livsstilsendringene gjøre utslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...