Gå til innhold

Motivasjon!


Anbefalte innlegg

Som du jobber på Ny vår! Du har all grunn til å være stolt :D/>

Gratulerer :)/>

Selv går det litt dårlig igjen, men bedre enn i desember. Er godt i gang med trening. Mest på Elixia, men også noen gå/joggeturer ute. Det syns jeg er deilig. Men nå er det veldig kaldt.....så det blir sykkling på Elixia i dag.

 

Vi står på videre.

 

Snakkes :)/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter å ha gått opp litt forrige uke ( men inni cm) har jeg i dag landet på 93,3 kg og 98 cm rundt livet. Det er så herlig å kjenne at Bergans turbuksen min ikke spretter knappen opp når jeg tar den på meg.En liten seier til meg! :rolleyes:

Men bukselinningen ruller fremdeles så det er ikke verdt å nyte seieren med å belønne seg selv.... ;)

Det er godt å høre at du også er i gang, asesha! Som jeg har sagt før, så har du oppnådd veldig mye du kan være stolt over, og kanskje det er en grunn til at det går saktere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Det ser ut som om GR er det som fungerer best for meg! Etter å ha prøvd lavkarbo i 3 uker, er jeg tilbake.... :mellow:

Det gikk fint med lavkarbo til å begynne med, men da resultatene uteble orket jeg ikke mer! Selv om jeg hadde en bok og et tykt hefte med mange gode oppskrifter, så ble det ensformig.

Så på mandag ble det GR, og det er herlig å kunne spise frukt igjen!

:D

Fra nyttår av var jeg i praksis i 10 uker, og på den plassen hadde de veldig fokus på trim, så jeg er heldigvis på god vei tilbake til mitt aktivitesnivå etter 2 år med studier. Jeg har en fordypningsoppgave som jeg jobber med nå og eksamen 28.mai, og deretter er jeg FRI!!! :rolleyes:

Så får jeg håpe jeg får masse god støtte her inne, noe jeg trenger fordi jeg vet det vil butte i mot i blant og da har jeg lett for å gi meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

HVORFOR ER DET SÅ VANSKELIG Å GÅ NED I VEKT?

 

I mange år har jeg gått opp og ned i vekt! De siste 2 årene har jeg også prøvd, både med GR og lavkarbo, men jeg har gått ned litt og deretter opp igjen.

 

Jeg har også alltid vært glad i å gå turer( til og med jogge!!), men selv dette har det blitt lite av disse 2 årene. Er det rart da at kiloene kommer? NEI!

 

Fra mars av har jeg holdt på med en fordypningsoppgave som jeg leverte mandsgs kveld, og presenterte tirsdag morgen. Mange "kilo" forsvant fra mine skuldre da jeg var ferdig. Nå er det siste innspurt med muntlig eksamen på tirsdag, og da er 2 års krav, stress, press, oppgaver og tidsfrister over!! :)

 

Jeg kjenner at jeg har lyst til å ta tak igjen og bli den samme personen som før, mange kilo lettere og i atskillig bedre form og med mer tilstedeværelse. Jeg har så smått tatt i bruk GR prinsippene, men jeg har langt igjen!

 

Jeg vet at hvis jeg er nøye med å veie og registrere mat så blir jeg motivert. Jeg vet også at hvis jeg måler cm. så hjelper det de ukene jeg ikke går noe særlig ned( etter mine krav!).

 

Jeg starter på onsdag for fullt, da jeg nok må bruke helgen til å forberede eksamen. Jeg klarer desverre ikke å ha fokus på to viktige ting samtidig, da blir jeg stresset siden jeg er så "svak" og ikke takler dette, så disse 2 årene har lært meg at det er bedre å ta en ting av gangen!

 

Jeg gleder meg til å få fritiden min tilbake slik at jeg kan bruke den på ting jeg ønsker og ikke bare oppgaver etc.

 

Hvis noen har lyst til å følge meg, er de hjertelig velkommen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går gikk bra. Ikke helt perfekt matmessig, men hadde en god trimtur. Jeg tror det er det jeg får jobbe med fram til onsdag,og da begynne med å registrer hva jeg faktisk putter i munnen! :P

 

Nå har jeg laget en smoothies til frokost og er klar for en skogs- og fjelltur. Inne i Bergen by foregår akkurat nå 7-fjellsturen, og kanskje det skal være et mål for meg å være med på?

 

Senere i dag har jeg tenkt å lage en grønnsaksuppe med kjøtt. Kjøttet er tatt opp, så det er BARE skrellingen igjen! Jeg føler at jeg trenger masse vitaminer og mineraler i disse eksamenstider, så derfor kjører jeg på med smoothies osv.!!

 

Ha en strålende søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste innspurt før eksamen i morgen, så til middag i dag blir det opp igjen varmet suppe fra i går. Det er litt herlig å lage så store porsjoner slik at på slike dager slipper en å tenke på middag! :lol:

 

Har vært en liten tur på en halv time i morges, så nå er det resten av dagen til å fordype seg i oppgaven om skal forsvares i morgen!

 

Gleder meg til onsdag da andre tanker ikke skal forstyrre GR opplegget mitt!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen vel overstått, og jeg har vært på vekten i morges. Den viste altfor mye, men nå har jeg startet og jeg skal nedover! ;)

 

Jeg hadde ikke tid til å ta målene, men jeg tenker på å gjøre det i morgen da jeg har bedre tid. Jeg vet at det er motiverende å se at jeg også forsvinner i cm og ikke bare kilo!

 

Her har vært et strålende vær i dag med 25 grader, så vi har grillet på terrassen. Jeg spiste ørret, potetsalat og vanlig salat, mens de andre spiste all slags kjøttvarer. Potetsalat var gjerne ikke det lureste valget, men jeg holder meg litt under 1600 kcal likevel.

 

I morgen skal jeg også få lagt inn en trimtur. 2 liter vann har ikke vært noe problem i dag!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt deilig med slike morgener der en ikke trenger å skynde seg for å komme på jobb. I dag skal jeg på et kurs og trenger ikke kjøre før 8.40.

 

Så i dag har jeg fått målt cm.Jeg legger de inn neste uke da jeg har noe å sammenligne med. Ellers føler jeg med klar til å ta fatt på sen store oppgaven som ligger fremfor meg med alle kiloene som skal av! B)

 

Jeg skal ha delmål slik at det ikke blir så tungt psykisk å tenke på alle kiloene som helst skulle vært borte i går! Hvis jeg nå skriver her at innen slutten av juni skal 4 kg være borte, så tror jeg at det skal gå greit! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 600 g siden onsdag! Det er så herlig i begynnelsen når det går så fint nedover! Og ikke minst viktig for meg nå når det er helg og jeg har en tendens til å unne meg noe ekstra! :huh:

 

Det halvkiloet skal motivere meg til å ha en fornuftig helg i stedet for de der orgiene jeg har ofte hatt! Jeg har jo så lyst til å ha et flott resultat på onsdag også som er min offisielle veiedag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha sovet fryktelig dårlig i snart 2 mnd., sover jeg nå bedre og bedre! :rolleyes:

Jeg våkner ikke opp om natten lengre og ligger og tenker på oppgaven og bekymrer meg. Jeg kjenner at jeg er på vei tilbake til den gamle personen jeg var før! :D

 

Gårsdagen gikk ganske fint, men de psykiske dagene snek seg inn om at jeg har "lov" til å unne meg noe ekstra fordi det var fredag. Men jeg sto i mot! HURRA! Og resultatet fikk jeg i dag med - 1,2 kg allerede! Jeg unte meg en bit av 86% sjokolade, noe jeg overhodet ikke likte før! Men etter å ha prøvd lavkarbo har jeg fått smaken på den sjokoladen, og det beste med den er at søtsuget forsvinner etter et par biter!!

 

Nå har jeg spist en god frokost og skal ut på tur! Jeg skal også lage til masse oppkuttede grønnsaker og lage en lettrømmedipp, siden jeg vet at lørdagsfølelsen kommer inn over meg i løpet av dagen. Da skal jeg stå rustet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabine

Kjenner meg igjen i det å slite med søvnen i perioder hvor det topper seg med ting som man bør gjøre med studier/jobb. Men så er det jo en herlig følelse når slike mer stressende perioder roer seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sabine!

 

Så kjekt at du ser innom! ;)

 

Ja, jeg er veldig avhengig av søvnen for å kunne fungere. Når det har gått på "halv åtte" i lengre tid når jeg et punkt da jeg blir nødt til å ta meg inn igjen. Min yngste sønn spurte meg i dag hva det var meg meg når jeg tullet og tøyste med han. "Jeg er snart tilbake som den gode, gamle mammaen igjen!", sa jeg. Det er bare herlig å kjenne energien og motivasjonen strømme tilbake! :D

 

Så nå er jeg klar for en ny uke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet middag i dag! :blink:

 

Er nå klar for ukens første skogstur i finaværet! Har stort sett vært ute i hele dag, og fått brukt kroppen en god del. Jeg følger en person og min oppgave er å passe på og aktivisere, så i dag har vi klippet gress med kantklipper, jobbet litt utenfor drivhuset og etter lunsj vært på en badeplass der vi har lagt på bryggen og fisket etter krabbe.

 

Matmessig har det gått strålende, jeg syntes det er godt når det er ukedager og jeg ikke føler på helgefølelsen! Nå skal jeg ha med meg en vannflaske i skogen og dermed er jeg i mål med 2 l vann! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg igjen i dag etter litt utskeielse på søndag, og hadde samme resultat som før helgen. Så får vi se om det blir litt mer ned i morgen! :)

 

Begynner veldig tidlig i morgen, men skal legge klart målbåndet også så får jeg gjort det samtidig. Planlegging er viktig!! ;)

 

Klippet plenen i en time i går etter skogsturen min, men finner ikke noen aktiviteter her inne med det navnet, så jeg tok det som jeg syntes hadde de samme bevegelsene og la inn på trimpoengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabine

Det med måling synes jeg er vanskelig. Målebåndet sklir jo litt, og jeg føler meg ikke helt overbevist om at jeg får målt på samme måte hver uke. Men jeg har målebåndet liggende og skriver inn midjemålingen på resultater. Håper at noen kjoler i skapet etterhvert kan erstatte målebåndet. ;)

 

Du er visst god til å bevege deg.. både skogstur og gressklipping på en og samme dag. Du er god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, av og til kan det være vanskelig å måle nøyaktig. Men stort sett går det greit da jeg finner visse punkter som jeg bruker hver gang! ;)

 

Her er ukens gladmelding: - 1,5 kg og inn 8,5 cm! LYKKELIG! :D

 

Dette gir virkelig motivasjon til å stå på videre! Første delmålet mitt er - 4 kg innen slutten av juni, og foreløbig ser det greit ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sabine: Ja, det er det som er så greit i begynnelsen og som gir motivasjon til å fortsette! :rolleyes:

 

Det går ganske raskt nedover og innover og da står i alle fall jeg på for å oppnå enda bedre resultater! En god sirkel! ;)

 

Fikk ikke tatt noen tur i går, var hos frisøren for å stripe etterveksten og var derfor sent hjemme. Mann og yngstesønnen hadde reist til Ålesund, så det var bare meg hjemme, og det syntes jeg er aldeles herlig innimellom! :D

 

Så det ble litt rydding av hus og klesvask. I dag må jeg bake noen kakebunner til lørdag. Har tenkt på Pavlova og Oreokake. Har også tenkt på å steke noen karbonader slik at det ikke bare blir søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ble nesten bare tullemat og snop i går! :(

 

Men slik er det, og det er bare til å begynne på ny frisk i dag. Har nå laget meg en smoothie, og etterpå tar jeg meg en tur. Har også planer om en lang fjelltur senere i dag, så håper jeg får gjort litt bot på skaden.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snikveiingen i dag (turde ikke i går...) hadde jeg gått opp 100 g, så jeg tror ikke det blir noen voldsom nedgang til onsdag! :huh:

 

Men slik er det med disse feiringene... I dag har vi 24 års bryllupsdag, men vi skal ikke feire det, så det blir en helt alminnelig mandag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart hvor lite fokus jeg klarer å holde på kosthold og trim når det skjer for mye i hverdagen(+ helgene) min! :angry:

 

Det er akkurat som om jeg glemmer alle mine planer og tanker om vektnedgang. Nå er en drøy uke over med bursdager, bryllupsdag, sommerfest, overtidsjobbing osv. Har sovet kjempegodt i natt, og har allerede steikt knekkebrød og vært på en trimtur. Det er jo slik jeg vil at det skal være hele tiden!! :huh:

 

Da tar jeg grep igjen og ser om det blir noe nedgang til onsdag. I dag har jeg tenkt å tilbringe dagen ute i hagen og luke og ordne der. Litt beising av sprosser( på vinduene) blir det også. Det er så deilig med alt som er gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...