Gå til innhold

Motivasjon!


Anbefalte innlegg

Det er ikke så lett å holde fokus alltid når det er mye som skjer. Jeg er ikke helt i mål med det ennå, men jeg har bestemt meg for å fokusere mer på hva jeg skal spise enn på hva jeg ikke skal spise. For meg er det at jeg skal spise råkost hver dag (skrev om det i minus 3 kg-tråden). Tror det hjelper for min del. Det gir meg metthetsfølelse i tillegg til at jeg ikke begynner å fokusere på det negative i å gi avkall på noe. Jeg gjør jo det også på et vis, men om jeg fokuserer på det, er det så lett å synes synd på seg selv og så unne seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg deilige, hjemmebakte knekkebrød med meg på jobb. Nå har jeg kjøpt mager skinkeost til i morgen, men i dag hadde jeg jalapenoost og den er litt sterk, syntes jeg. :blink:

 

Motivasjonen er tilbake så nå skal jeg bare kjøre denne linjen og håpe at jeg takler utfordringer som kommer bedre enn jeg gjorde forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å ha litt mørk 86 % sjokolade på lur når det slites oppe i hodet om 2 alternativer: lyst på noe godt, men ønsker å se resultater på vekten i morgen... :P

 

Et par små biter så er snopesuget vekke, så nå er det bare å krysse alt en har til i morgen. Jeg har egentlig ikke så store forventninger, men jeg tar i mot all nedgang med åpne armer! :)

 

Har lagt litt ute på terassen i ettermiddag og lest "Politi" av Jo Nesbø etter en god middag som besto av grillet kyllingfilet og salat. Deretter bar det til skogs, det er veldig motiverende å ha en bok som jeg skriver meg inn i oppe i åsen og "konkurrerer" med andre om å ha flest turer. Nå etter eksamen har jeg tenkt å hive meg på den konkurransen om å ha flest turer, så får vi se på slutten av året hvem som vinner! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så glad! :D

 

Nedgang med 300 g! Og inn en cm i livet! Og jeg som trodde at jeg hadde skeiet slik ut at jeg måtte begynne på scratch igjen! Derfor er jeg lykkelig, selv om 300 g er lite! Har jo ikke turd å snikveie meg engang, men nå skal det veies hver morgen, for nå er jeg i siget!! :P

 

Knekkebrødene jeg har laget metter godt til lunsj midt på dagen, så jeg tror jeg har funnet oppskriften på min vektnedgang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene flyr avgårde og nå er det helg og St. Hans! :)

 

Har sjekket kjøleskapet og skal handle snart, vært en tur i skogen og er nå klar for dusj! :P

 

Fikk noen bilder i går av meg selv fra i fjor sommer og det var ikke noe hyggelig. Jeg har ikke gått noe særlig ned siden da, så ståa er nok den samme. Det blir liksom bare gnidd inn i fjeset om hvor tykk jeg er, så nå har jeg hatt en god tenkerunde for meg selv da jeg gikk tur om jeg vil se slik ut eller tilbake til den jeg føler jeg er....

 

Og da er det enda en grunn til at denne gang skal jeg stå løpet ut og ikke finne på alle slags unnskyldninger for å putte noe usunt i munnen.

 

Ha en flott, sunn helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gir mersmak når vekten går nedover. Hadde en flott tur i skogen i går på 1,5 timer, følte det var en grei tur og den gjorde utslag på hele 400 kcal forbrent. Kupert terreng og samtidig tenkte jeg at jeg skulle se etter noen barkebåter vi satt ut på et vann forrige torsdag! B)

 

Jeg var overbevist om at de lå og duppet inn mot steinene da det ikke virket som om de ville utover... Men i går var de borte, så enten var de tatt turen ut på "Havet" eller så hadde de sunket! :o

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig å kjenne at jeg er i modus for vektnedgang. :P

 

Fått mensen og kjenner meg oppblåst, men det gir ingen negativ utslag på vekten. Nå står en ny helg for dør med et bursdagsbesøk, så vi får se hvor sterk jeg er til å stå i mot! :blink:

 

Etter en god tur i går også, slo jeg plenen gikk deretter inn og støvsugde og vasket alle gulv. Må jo få litt trimpoeng for det.....

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15,1 trimpoeng denne uken. Det kan jeg jo være fornøyd med. Det har blitt litt nøtter og en "melkebart" sjokolade denne helgen, men så lenge jeg har tatt lørdagen tilbake som kosedag så får det bare være. Dette handler om å få en ny livsstil, og jeg kommer til å kose meg litt i helgene fremover også. Ellers sprekker jeg og det er jo ikke noe mål! :blink:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å kjenne at jeg trives med å komme meg ut og mosjonere! I går kveld var jeg på et fjell og brukte 1 time og 10 min. I dag tok jeg et annet fjell som jeg ikke har vært på på mange år. Der brukte jeg 1 time og 25 min., og innkasserte over 3 trimpoeng og over 700 kcal. forbrent. Rett i dusjen etterpå, og nå sitter jeg her og er fornøyd! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,9 trimpoeng i dag og 980 kcal. forbrent! :D

 

Tror jeg er i siget nå, men kan hende jeg tar bare en liten tur i morgen. Kjenner jeg er sliten på en god måte, og hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ta en lang tur i dag. Men så ble den lengre og lengre, og en må jo tilbake igjen også... Så nå har jeg atter en fin kveld der jeg er fornøyd med meg selv og innsatsen min.

 

Og det beste av alt er at når jeg har trimmet så godt, så føler jeg meg såå slank! Jeg merker at jeg får en annen holdning og er ikke så misfornøyd med kroppen min. Fordi jeg vet at nå går det bare en vei og det er nedover! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800 g og inn 2 cm i livet! :D

 

Superfornøyd selv om jeg ikke klarte det ambisiøse målet med ned 4 kg på en mnd. Jeg klarte over 3 kg. så det er nok der jeg får ligge!

Cm. i midjen (som kan anes etterhvert) har minket med 8 cm. Total nedgang i cm over hele kroppen er 17 cm. Da tar jeg en arm og et lår( ganger ikke med 2!).

 

Så dette gir meg motivasjon til å stå på videre for å nå målet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre aktive dager tok jeg 2 dager uten trim. Det kjente jeg at beina trengte! :)

I dag da jeg var på en av mine vanlige rundturer, kjente jeg at jeg ikke ble så andpusten opp bakkene! Herlig følelse! :P

 

Nå må middagen synke litt så er jeg klar for en ny lang tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg veldig stolt av meg selv! jeg har gått Stoltzen for førstegang! :rolleyes:

 

Forrige søndag gikk jeg på Dronningen, mandag på Kolbeinsvarden og onsdag Haugland-Ask, fri torsdag og fredag, i går gikk jeg på Lyderhorn og altså idag følte jeg for å gå Stoltzen. Det var utrolig tungt, men målet var å komme seg opp( ikke tiden), og herlighet for en følelse når jeg var oppe!! B)

 

Nå sitter jeg her og smiler for meg selv! Planen var at i løpet av sommeren skulle jeg gjøre det, men etter en så aktiv uke var det bare å sette i gang! :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg er tilbake der hvor jeg syntes at trening er gøy og at jeg prioriterer det i hverdagen min! :)

Dette har jeg sett frem til i løpet av studietiden min! :rolleyes:

 

Vi har kulturuke denne uken på jobb og det er veldig kjekt. I fjor husker jeg det var myye mat med burgere, chips, potetsalat osv. i dag fikk vi snitter, og det syntes jeg er et mye bedre alternativ. ;)

 

I morgen er det veie- og måledag, så det ser jeg frem til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,5 kg! 0,5 cm inn, i halsen....!!

 

Har endret min signatur slik at den ikke skal bli alt for lang! ;)

Så nå sletter jeg de signaturene som er inni mnd. og tar bare en med for hver mnd. Da blir det litt mer oversiktlig, i hvert fall for meg! :)

 

Nå nærmer jeg meg 90 kg. og det er mitt første delmål. Og vips så er jeg over på 80'tallet.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trimme! :)

 

Om du skal til varmere strøk i ferien, er kanskje ikke matlysten så stor heller? Det er i alle fall slik for meg. Ha en fin ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,5 kg og inn 2 cm i livet! Det vil si - 10 cm i midjen siden starten!!

Det er så herlig å kjenne at muffinskanten blir mindre og mindre! :huh:

 

Det er også deilig å kjenne at klærne sitter bedre på meg og ikke sprenges!

 

Siden jeg har begynt på ferie og mannen min ikke, så har jeg vasket tak og vegger i huset mitt! Ute sipregner det, så det frister ikke å ligge på terrassen! :angry:

 

Så da tar jeg rom for rom og får samtidig en kjempegod trim. Svetten siler stort sett siden det er mye bøy og tøy, og det ser jeg på som et stort pluss. :P

 

Til helgen reiser vi avgårde, men først skal vi ha med oss Muse konserten på Brann Stadion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ny vår :)/>

Leste igjennom tråden din og ble mektig imponert!

Gratulerer så mye med både antall kilo og cm som du har tapt, og ikke minst innsatsen din på treningsfronten i det siste.

 

Hvis du syns det er greit, så tenkte jeg å henge meg på tråden din. Vet at det å være flere som en kan dele både glede og utfordringer med, er motiverende underveis til drømmekroppen :)/>

 

Jeg er ei jente på noenogførti, og har som deg en minstemann på 13. Har nok vært en jo jo slanker siden jeg fikk barna, og sist høst gikk jeg ned til 77 kilo, men tok ikke av de siste nødvendige 5..

 

Så nå er det på`n igjen og start vekta er 81.1 kilo. Veiedager er mandager.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt supert storesøster at du vil henge deg på her! :rolleyes:

 

Det er helt sikkert litt mer motiverende og forpliktende å være flere på tråden! Jeg har brukt tråden til skriveterapi og å se svart på hvitt resultatene mine.

 

Fra helgen av kommer jeg til å bli borte fra tråden i litt over en uke hvis jeg ikke får tilgang til pc der jeg er, men jeg kommer sterkt tilbake.

 

Til middag i dag blir det fiskesuppe der jeg tilsetter litt ekstra som vårløk og gulrøtter. Til og med minsten min syntes det hørtes godt ut! :)

Jeg brukte 1 time og 20 minutter på å vaske ned badet i dag. Har en slik steamdusj som må taes fram og det så ikke vakkert ut bak den! Men nå er det rent og pent, og nå er det et år til neste gang! :lol:

 

Etter middag tenkte jeg å ta meg en lang tur i ruskeværet slik at jeg opprettholder trimpoengene mine. Hvor i landet bor du storesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasking av steam dusj høres ut som trening ja.. :) Tør ikke tenke på hvordan det egentlig ser ut under badekaret mitt..

 

Jeg bør i Trøndelag, så her regner det ned bøtter og spann for tiden. Største delen av sommerferien min er allerde over, slik at nå kjenner jeg motivasjonen er på plass !!

 

Er medlem på ett treningssenter, så min målsetning er å virkelig bruke medlemskapet, og ikke bare være "støtte" medlem :rolleyes:

Jeg var en times tid på zumba i går..og selv om jeg føler meg ganske klønete så var det jo faktisk artig.

 

Har så vidt begynt å tenke på helgen her, viktig med planlegging for min del..

Ha en fortsatt fin torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut med planlegging for helgen med mye grønnsaker. :)

 

Jeg sitter her og tenker på hva jeg skal kjøpe når jeg kommer over grensen til Sverige. Eller kanskje det blir i Oslo! Anyway, så er planen å kjøpe meg nytt treningstøy :D

 

Nå når jeg trimmer så mye som jeg gjør( og har tenkt å fortsette med!) så blir det mye vasking av tøy, og så er det en sånn herlig følelse når en har på seg et friskt og fint treningstøy! Hvorfor ikke se fin ut når en er ute og trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...