Gå til innhold

Motivasjontråd for November


Anbefalte innlegg

Vi er vel flere som fortsatt ikke er i mål, så vi må vel ha en tråd for November også? Jeg tenker iallefall at dette er siste måneden med full innsats for i år, så nå er det tid for å sette inn høygiret ;) I desember blir vel utfordringen å ikke gå opp. Og så er det vel flere enn meg som snart skal på julebord, så denne måneden kan vi også få tatt finpussen til julebordet. ;)

Håper flere henger seg på, jeg trenger iallefall masse motivasjon fremover for min har vært litt laber i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :) Oktober gikk ikke helt som planlagt, men nå er det ny måned og snart julebord, som du sier Snupsipups. Målet mitt for denne måneden er som før: Ned 2 kg. Burde være overkommelig. Offisiell startvekt er 68,4 kg. Når neppe målet mitt om 65 kg før jul, da, men det får være.

 

Heier på oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte vel å skrive mitt eget mål. :) Tror ikke jeg skal sette meg et spesifikt vektmål, siden jeg er litt usikker på hva som er realistisk (Drømmen er 2 kg). Men målet er å spise i snitt 1600 kcal daglig, trene minst 3 ganger i uka, og bare skeie ut en dag i uka. Denne uka har jeg alt skeiet ut, så da blir det bare sunn kos i helgen. Heldigvis er det mye å velge i der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg henger meg gjerne på!

Okotber gikk ganske fint, -5,2 kg :)

Men enda 10-15 kg igjen..

 

Jeg er 21 år, fra Bergen.. Har en sønn på 8 mnd, så er hjemme i mamma permisjon og kjemper mot litt svangerskapskilo og noen andre kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med jeg også! Uten at jeg har den helt store troen, håper jeg på rett under minus 2 kg, altså 61 blank til 1 desember. Har økt treningsmotivasjon for tida, men er såååå lei på matfronten. Spiser peanøttsmør over en lav sko for det er alt jeg vil ha. Og er drita lei av registrering her inne. Men så vet jeg jo egentlig nå hvor mye jeg kan spise i løpet av en dag, samtidig som jeg føler at jeg raskt mister kontroll uten å skrive opp...blææh!

 

 

Men satser på 61 til 1 desember, da hadde jeg blitt umåtelig stolt over meg selv :) Kjører i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Jeg er med :) Mista hele motivasjonen underveis i oktobertråden gitt! Gikk plutselig opp to kg uten grunn, og alt bare raste et øyeblikk! Men nå er jeg tilbake med FULLT fokus,og vekta er tilbake hvor jeg var, og satser på to kg ned denne mnd :D Startvekt 1.november er 96,5 kg :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det ble med flere :)

 

Jeg har visst "Glemt" litt det med motivasjon i helgen, og sitter nå med verdens dårligste samvittighet :( Har forhåpentligvis ikke spist så mye at vekta vil gå opp, men nok til at den vil stå bom stille! Og etter at jeg kun gikk ned kun 500 g i oktober burde jeg ha lært at om man vil ned må man jobbe for det! Tror jeg er litt angrepet av "snart i mål syndromet" -> Får jo masse komplementer og er jo slank nå, så nå trenger jeg ikke jobbe så hardt mer..... Tips for hvordan man bryter et slikt tankemøster mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det ble med flere :)

 

Jeg har visst "Glemt" litt det med motivasjon i helgen, og sitter nå med verdens dårligste samvittighet :( Har forhåpentligvis ikke spist så mye at vekta vil gå opp, men nok til at den vil stå bom stille! Og etter at jeg kun gikk ned kun 500 g i oktober burde jeg ha lært at om man vil ned må man jobbe for det! Tror jeg er litt angrepet av "snart i mål syndromet" -> Får jo masse komplementer og er jo slank nå, så nå trenger jeg ikke jobbe så hardt mer..... Tips for hvordan man bryter et slikt tankemøster mottas med takk!

 

Uff da, vettu hva?! det er lov å kose seg, jeg er sikker på at du har vært kjempe flink.. du får masse komplementer og det er jo positivt! Siden du har litt dårlig samvittighet, ta den en lang tur eller en tur på trening, drikk MASSE vann!! så skal du se at selvom du har kost deg og levd livet, så går det bra.. om du ikke går ned, ville jeg værtfall vært stolt over å ikke ha gått opp, det er jo kjempe bra! Det er jo også en ting vi MÅ klare med tiden, når vi alle er i mål..

Viktig å unne seg ting og kose seg, ta heller noe ekstra trening eller sånn for å få bort skyldfølelsen. Evt ligg litt under dags kcal idag, :) eller imorgen eller begge dagene.. det gjør jeg om jeg VET jeg skal noe, som idag.. Skal ha kakebesøk, og jeg må jo smake litt værtfall :)

 

Lykke til, det går kjempe fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg i at det er lov å kose seg innimellom. Problemet mitt er at det har blitt flere dager i uka den senere tiden, og det er ikke akseptabelt. Derfor den dårlige samvittigheten. Målet er en kosedag i uka, både nå og når målet er nådd.

 

Har prøvd å bøte på skaden i dag. Har spist sunt og jogget 13,5 km. Det må da være bra. Så får vi håpe at vekta er allikevel er litt snill og viser et litt lavere tall.

 

Lykke til med kakebesøk LinnH91, håper det går som planlagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig samvittighet synes jeg ikke man skal ha, men det er jo ergerlig å ødelegge for seg selv når man vet bedre. Kjenner den følelsen i hvert fall!

 

Her merker jeg kjempegodt at jeg ikke sykler hver dag lenger. All den "gratis" mosjonen har forsvunnet, men jeg spiser som om jeg fortsatt trener like mye. Opp 500 gram denne uka :angry: Men fortsatt ikke så verst vekt, egentlig. Er bare så kjedelig å vippe opp og ned på samme sted hele tida. Tok meg en joggetur i går, men med hålkeføre er det ikke så lett, selv om jeg har brodder på. I dag kjørte vi bil til jobb, siden det er 15 cm slaps med knudrete is under - ikke akkurat sykkelvennlig. Nå håper jeg bare at hele driten regner bort før det kommer ny snø og legger seg oppå alt dette her. Skal sjekke om jeg finner en fristende time på SATS i kveld, så får jeg heller bryte prinsippene mine og kjøre bil til treningssenteret. Det må jo uansett være bedre enn å ikke komme seg på trening i det hele tatt.

 

Ha ei fin og aktiv uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit også storesøster :)

 

Jeg får prøve å legge bort den dårlige samvittigheten da Solvane ;) Og satser jo på at det skal skje ved at jeg lever fornuftig da, og ikke har det minste grunn til dårlig samvittighet.;)

Kjenner godt til at det blir mindre trim for tiden. Orker liksom ikke å springe like langt på mølla som ute, det er rett og slett for kjedelig. Men til min store glede har snøen forsvunnet igjen her, så i går ble det en lang deilig joggetur ute i flott solskinn. Å, lykke <3 Litt rimete og glatt enkelte steder, men det gjorde ingenting. Håper sjansen byr seg flere ganger før vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg etter litt om og men ut på joggetur i går - på slapseføre og glarhålka. Ble veldig sliten, men håper at anklene blir sterke av å seile rundt i sørpa. Klarte å begrense kveldsmaten til tre brødskiver og litt eplejuice også, så jeg har godt håp om at dette gir pangstart på uka :) Problemet er at jeg er så sulten i dag. Vil bare spise og spise. Nå er hele matpakken og dagens sjokoladedose spist opp, og det allerede før lunsj. Har frukt og yoghurt igjen, men gjetter på at det skal mye viljestyrke til for å unngå kantina når det lir litt utpå dagen.

 

I morgen blir det SATS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra innsats Solvane. :) Ingen tvil om at du er motivert når du legger ut på joggetur i slikt føre. Regner med du fikk trent muskler du ikke bruker til vanlig også når du jogget på glatt underlag.

 

Et tips på sånne dager da man bare er sulten og føler man kan spise alt er å pakke innpå med kålrabi, gulrot, blomkål og andre grønnsaker. De fyller bra opp i magen, men gir nesten ikke kalorier. Kan hende du veier litt mer dagen etter du har spist mye slikt, for det fyller opp bra i tarmene. Men når du har fått vært på do et par ganger er vekta tilbake på plass ;)

 

Lykke til på sats. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kantinetur på meg i går, og jeg hadde klare intensjoner om å kjøpe en kjempestor kanelbolle, men så var de fri. Så da kjøpte jeg et beger med oppkuttede grønnsaker og litt nøtter i stedet :) Altså var det tilfeldigheter som gjorde at jeg var flink, men uansett ;) Burde nok være flinkere til å ta med grønnsaker hjemmefra, men det er så mye som skal gjøres både kvelden før og på morran når vi skal ut av huset, så jeg rekker det sjelden. Bra at de har sånne valg i kantina, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, veiedag i dag, og jeg har gått ned 600 gram sist uke :) Og enda bedre er at jeg har gått ned på midjemålet også, det er en stund siden. Merkes vel at jeg har begynt å trene saltimer igjen, med styrkeøvelser for mage og rygg. Har dessuten holdt meg i skinnet i helga - ingen enorme utskeielser. Så nå er jeg glad og fornøyd og gleder meg til en ny, aktiv uke :D

 

Hvordan går det med dere andre, da? Litt stille her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var stille her, kanskje det er litt dårlig med motivasjonen?

 

Jeg er veldig glad for at det er veie dag jeg også. Vekta i dag viste nemlig 69,5 kg og jeg har gått ned 1 kg foreløbig i November. Men det er ikke det beste, jeg er jo faktisk på 60-tallet. Hurra, hurra, hurraaaaaaa!!!!!

 

Har vært flink i helgen jeg også, bortsett fra farsdagskake x 2 i går.

Uken som kommer kan det bli verre med, for til helgen er det arbeidshelg + bursdagsfest. Dvs lite tid til trening + mange ekstra kalorier. Men har planen klar for hvordan jeg skal rekke 3 treninger uansett, så satser på at uke ikke blir katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lite aktivitet. Hvordan går det med alle sammen, nå som vi er godt over halvveis i november? Her er det to skritt fram og ett tilbake. Ser at startvekta mi var nede i 68,4 i begynnelsen av måneden. I går var den 68,8... Har vært nede i 68,3, og da var jeg optimistisk og så for meg at jeg kunne nå 67-tallet innen utgangen av måneden, men nå vet jeg ikke. Skal uansett prøve å stå på. Var på trening i går, og syklet til jobb i dag, men nå kjenner jeg at en forkjølelse er på vei :angry:

 

Håper dere henger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned og opp igjen her også. :/ Fest i helgen gjorde at alt som hadde gått av er på plass igjen nå.... Satser på at det skal av igjen i løpet av uka før det kommer på igjen neste uke da det er 2 julebord.... Ikke lett å få til noen vektnedgang i disse førjulstider. Har egentlig bestemt meg for at jeg skal være fornøyd med stabil ut året, så får jeg ta sluttspurten på nyåret.

 

Har gått å småbrygga på en forkjølelse de siste dagene jeg også, men har foreløbig klar å holde den unna med trening og c-vitamin. Venter bare på at den skal bryte ut for fult.... Håper iallefall den er unnagjort før julebord....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle! I dag var vekta 63,1 kg, så opp 0,2 fra forrige uke. Det syns jeg er helt flott etter en helg hjemme og lite bevegelse :) Men nå er jeg i sving igjen, og registrerer atter en gang for å ta siste innspurt. Har tenkt å kjøre for fullt med så mye vekttap som jeg klarer de neste tre ukene, og deretter stabilisere over jul. Det er nok et smart mål... :) Nå på lørdag og neste lørdag er planen fastedag...satser på at det hjelper godt på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å holde seg stabil etter at man har gjort noe ekstra en helg, flott innsats Sunnyside. :) Er imponert over planen med fastedager på lørdager, dette er jo vanligvis de dagene man spiser mest, og går opp i vekt. Faste og vekttap på lørdager må jo være supereffektivt. Håper du holder oss oppdatert om hvordan det har gått ;)

 

Må bare innrømme at jeg har "glemt" denne tråden litt, så derfor har det blitt lite aktivitet fra min side. Hadde den store utskeielsesdagen på tirsdag denne uka, og så ble det litt gløgg i går (det hører liksom med til førjulstida). Men ellers har det gått bra med meg. Har fått lurt inn alle mine 3 treningsøkter, så da er målet nådd for denne uka.

 

Ha en riktig flott lørdagskveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det snupsipups! Veldig deilig å ikke legge på seg 2 kg over en helg. Men det er vel et tegn på at man har begynt å lære seg hva man skal spise, og hvor mye man kan spise? Det å spise seg altfor mett gir ingen god følelse lengre...jeg blir bare sur på meg selv, og orker det rett og slett ikke lengre. Det er så deilig å ha lært noe!:)

 

Fikk faktisk ikke tak i smoothies i går, men fikk kjøpt i dag, så fastedagen blir i morgen i stedetfor! Det blir litt greit, føler meg litt stinn for tida. Er jo kanskje litt juks å ha fastedager, men litt juks må være lov så nært jul? ;) Godt å få tømt magen skikkelig uansett, og utfordre seg på matfronten!

 

I dag hadde jeg veldig lyst på en øl, og har man lyst, har man lov (i moderasjon), så det blir en øl og en cider, også blir det faste i morgen. Jeg må faste i helgene da jeg ikke syns det er noe greit når jeg er på jobb. Det å måtte forklare hvorfor jeg ikke spiser, det orker jeg rett og slett ikke :P

 

Håper alle på tråden for en flott helg, snart er November over og Desember står for tur med alle sine fristelser...da får vi utfordret oss med å holde vekta! :D GOD HELG ALLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med fastedag, med en startvekt på 62,3 (?????) som er ganske overraskende i seg selv. Veide jo 63,1 på onsdag og har ikke fått trent denne uka...

 

Jeg veier alltid mindre i helgene, skjønner det ikke altså! Og hva er da rett? Hverdagsvekta eller helgevekta?? Kan det være fordi man sover lengre, at magen liksom er "tommere"? Eller at man samler mindre væske fordi man er mer uthvilt?

 

Jaja, uansett så er det 62,3 kg jeg veier i dag. Så kanskje det blir ned på 61 tallet for meg i november. Jeg rapporterer inn igjen i morgen, i allefall!

 

Fin dag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...