Gå til innhold

Slankestart 1. januar 2013


Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Hvordan har helgen gått for dere?

Her har det gått utrolig bra! Jeg har spist sunt og holdt fokus hele helgen :D/>/> Det eneste jeg har spist som er fyfy var 3 små biter konfekt i går kveld, men synes det må være lov! I går lagde jeg denne kyllinglasagnen og vil på det sterkeste anbefale den. Den var KJEMPE GOD!! I kjøttsausen hadde jeg i tillegg litt chilipulver, grillkrydder,paprikapulver og spisskummen. I den hvite sausen hadde jeg 1/3 av osten + at jeg saltet litt mer. Den ble herlig god! Serverte med salat og yoghurt naturell, og hvitløksbaguetter til resten av familien.

 

I morgen har jeg tenkt meg på en gruppetime på SATS. På tide å komme igang igjen, og ikke bare være støttemedlem :P/>

Kjenner jeg er superspent på veiingen på tirsdag. Håper jeg har gått ned, ellers blir jeg super deppa..

 

Håper dere andre har hatt en bra helg også! Men om dere har fallt ut, så ikke gi dere, bare begynn på nytt, ikke i morgen, men NÅ! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

her har det gått dårlig, var på besøk og fikk tilbudt hjemmelaget konfekt. Var på besøk hos ei som vi ikke har besøkt på 2år, så jeg klarte ikke takke nei til servering, gått veldig over planlagte kcal i dag og i tillegg har jeg kjempe mensen, så vekta i morgen blir nok ikke så kjekk nei.

 

Jeg er på vippen på å melde meg på ett standard kurs som starter på onsdag, jeg tror nok jeg må prioritere det for å gi meg selv en ekstra god start på denne slankingen. Jeg gikk ett standard kurs for 6,5år siden og gikk ned nok til å føle meg super fin i brudekjolen.

 

Jeg er så flink til å spolere mine egne planer, som jeg gjorde denne helgen :angry:

 

I tillegg har kneet mitt vært vondt, så jeg har luftet hunden og ellers holdt meg i ro med ispose på kneet. Så trimpoengene er vanskelige å få til nå. Men jeg regner med at kneet blir bedre til uken (for jeg har blitt bedre de siste dagene) så jeg vil komme meg på sprek og blid å trene pilates. Jeg er også støttemedlem, men det skal det definitivt bli slutt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladybug75

Hei folkens. Sniker meg inn her jeg også.

Starta opp på mandag og uka har igrunn gått veldig greit.

 

Men så ble det helg da :unsure:

Fredag røyk jeg først på en liten bolle med baconcrisp, og to stoore glass cola zero. Lørdag var vi ute på biltur hele dagen, men hadde med matpakke. Der røyk jeg på mye brus, både cola zero, vanlig cola, og urge :unsure: også en liten neve potetgull. Men maten i seg selv gikk det igrunn ganske greit med, siden jeg hadde med flere matpakker :rolleyes:

 

Men den største smellen kom i dag. Stod ikke opp før nesten 12.30, og hadde ikke fersk brødmat i huset. Så da spiste jeg halvparten av stor plate boble-melkesjokolade til frokost :(

To timer senere serverte kjæresten entrecote med pommes frittes, stekt løk og sjampinjong, og masse bernaisesaus. Ferdig lagt på tallerken. Med bare sjokolade til frokost, gikk mesteparten av både mat og saus ned på høykant :( Alt for mye mat, og alt for mye fett, siden alt var stekt i masse smør.

 

Prøver å komme meg på rett spor igjen nå. Har spist havregryn med melk og rosiner til kvelds, og gjort unna en time aerobic. Godt det er hverdag igjen i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boble: ja helgene kan lett ødelegge for hele uken, jeg skal bli flinkere til å planlegge neste dag og holde meg til planen, så jeg også unngår helgesmeller.

 

 

Jeg har meldt meg på standard kurs som starter på onsdaga, nå skal det bli fart på denne kroppen B)/>

 

Jeg jobber på kontor og i dag skal jeg ned i kjelleren her å trene 15min styrke før lunsj, godt å komme i gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regniesil

Helgane er som regel værst, da har folk fri og tid til å "tenka" på alt ein har lyst på. :mellow:

 

Eg var sånn ca flink i helga. sunn, vanlig normal kost bortsett fra 2 glass med brus og 10 bitar med smågodt laurdag, og 10 bitar med smågodt på søndag. :o

 

Null trening!! Sånn er det når ein har 4 ungar, og ikkje tid til å prioritera seg sjølv.

 

Har desverre besøk av "tante grusom" og det gjer ikkje vekta noko særlig lettare.... :angry: Men vekta går no sakte nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk greit, spiste ikke nok frukt og grønt det var det eneste. Jeg er flinkest på å droppe å spise ting, det er verre med det jeg faktisk har som mål å spise mye av.

 

Trodde egentlig dagen igår hadde ødelagt for veiedagen min i dag, var flink å spise frem til kl 17 og ferdig på jobb, så var det ikke tid til mat før middag i 22 tiden. Men vekten viste -0,5 kg så i grunn fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34 år, samboer og har ei jente på 4 år. Har etter 25 årsalderen slitt med vekta. 20 år på håndballbanen holdt den i sjakk, men da den karrieren ble lagt på hylla, kom kiloene... i monster fart!!

Er 181 cm høy, og alle sier at jeg fordeler vekta godt, i å med alle cm kiloene har å sitte på. vekta i går viste 127,2 kg..... det er snart ikke plass til å fordele flere kilo på denne kroppen... :P/>/>

torsdag skal jeg på min første kursdag... og mitt første kurs noen sinne... er spent, men gleder meg også. Har stor tro på at jeg skal klare å legge om kosthold og livsstil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regniesil

Velkommen skal du vera AK78, kjekt å vera fleira som kan støtta ein i vektnedgangen. :D/> :)/>

 

Her går det egentlig stråland, sjølv om eg faktisk eg åt litt kake i går. :angry:/> :blink:/> :o/> Men det var såååå godt...

 

Eg vege meg kvar dag (og ja eg veit ein ikkje skal gjera det), men eg får da med meg kva for mat eg kan eta og vekta går nedover, og kva for mat eg ikkje kan eta som kanskje gjer at vekta er stabil eller oppover.

 

Og i dag så viste vekta 88,3 så da er BMI min på 28,8, og eg er berre overvektig!!!! :D/> :D/> :D/> B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragniesil: Gratulerer med "bare" overvektig!! Det er jo en stor milepæl i slanketiden. Jeg også har regnet ut når jeg går fra fedme til overvektig, og det er når jeg er 73 kg. Det blir moro! :D

 

Jeg hadde veiedag i går men hadde ikke tid til å skrive her. Jeg har gått ned fra 79.4 til 78.3, altså 1.1 kg ned. Vet jeg bør være veldig fornøyd med dette, men var faktisk bitte litt skuffet. Har vært så flink, og jeg pleier alltid gå ned MYE den første uka, gjerne sånn 2.5 kg. Men men, det var i går, og i dag er jeg bare glad det går nedover :)

 

Midjen måler jeg bare hver 4. uke. Synes det er mer motiverende enn å måle hver uke.

 

Håper det går bra for dere andre! Spent på de første veiingene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

 

Jeg vil også være med her:-) Jeg er 163 cm høy og veide 87,2 kg på mandag. Det er mer enn jeg har veid noensinne i mitt liv. Jeg drømmer om å komme ned til ca 65 kg; i hvertfall under 70 kg! Jeg har tenkt å gi meg selv muligheten gjennom dette året og fant ut at da var det smart å starte opp på Grete Roede kurs på mandag. Jeg trenger å være sammen med flere, kjenner jeg- for å greie det målet som jeg har satt meg.

Det har gått så bra i disse to dagene og jeg ligger ennå et stykke unna den anbefalte kalorimengden på 1600 kcal i dag. Men nå sitter jeg likevel med en dårlig følelse, for jeg ligger an til skikkelig dårlig kostholdsscore, som det så fint heter på disse sidene. Lungemos til middag ødela veldig,(den er nok fryktelig feit) men jeg er likevel ikke oppi mer enn 1100 kcal foreløbig. Og da tenker jeg: Kalorier er kalorier.... Dagen er ikke slutt ennå, så med et eple til kvelds og kanskje et knekkebrød med noe magerost på, så er det ikke sikkert det blir så galt likevel:-) Dette kan da vel ikke kalles "sprekk"? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første veiedag gjennomført, og alle mål registrert. Har fått første kursbrev fra veileder, og er foreløpig fornøyd. Begynte jo omlegginga i forrige uke så jeg føler at jeg har kommet godt igang. Har faktisk holdt på i en uke i dag,uten noen utskeielser, ikke engang i helga. Den største utskeielsen har jeg faktisk hatt i dag, med å ha dressing på den stekte fisken. Er avhengig av dressing og masse løk, men valgte å kutte ned på margarininntaket. Man skal ikke ta vekk alt som er godt, for da sprekker man lettere. Viktigere å spise litt mindre av det i steden, og det klarte jeg godt i dag, selv om jeg nok spiste litt for mange kalorier totalt.

 

Mine største utfordringer om dagen er å la være å veie meg, og at jeg er ganske sulten innimellom. Når man er vant til å spise mye feit mat tar det litt tid før magen venner seg til det nye kostholdet uten å være litt sulten.

 

Kommer tilbake neste mandag for å avlegge rapport fra uka. Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange vi har blitt. Ser ut som d går greit for de fleste. Jeg syns hverdagene er vanskeligst. Er så myr sjokolade etc på jobben. Når jeg er sulten og sliten på ettermiddagen blir det superfristende. Syns jeg har klart meg greit så langt, utenom en gang. Der ble frimerkene brukt i en fei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg startet på standard kurs i går og er så glad for at jeg nå prioriterer meg selv!

 

I morgen kveld kommer den første utfordringen: Vi skal ut å spise og drikke vin og sånn i bursdagsfeiring. Jeg har en plan om å spise en salat og drikke 2 glass vin.... blir intr. å se om jeg klarer å holde meg til planen. Redd det blir en dessert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke folk er, så gøy. Idag var jeg innom ett treningssenter for første gang i mitt liv, har alltid synes treningssenter er store og skumle så når jeg har trent har det vært i svømmehallen eller skogen. Men nå har jeg altså meldt meg opp til en yoga-time i morgen tidlig og skal etter det teste noen av maskinene. Heldigvis har jeg en venninne som har litt mer erfaring enn meg med meg.

Så idag var det jo den store kjøpe-nytt-motiverende-treningstøy-dagen. Og super fornøyd med å funnet meg to t-skjorter i fine farger, en svart singlet til å ha under, og en tynn genser. Den STORE utfordringen var sportsbh, trodde ikke jeg var såååå stor, men da jeg måtte be samboer om hjelp for å dra av meg den ene bh så var det ikke langt unna tårene. Det er jo slike som oss som trenger treningstøy som passer. På flere av butikkene gikk ikke treningstøyet opp til lenger enn L, og selv om jeg klarer å presse meg inn i det så er det nok flere som ikke gjør det. Merker jeg ble litt irritert og lei meg av den shoppingen.

 

Ellers de siste dagene har jeg brukt tiden som har vært tilovers til å lage meg en tynnspirasjonstavle med bilder før og etter av diverse damer som har klart å slanke seg. Bla annet: AnneKat Hærland, Erna Solberg, Else Kåss Furuseth, Mia Gundersen og min bestevenninne. Og alle de har klart det med trening og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Så mange flinke :D Denne gangen skal også jeg klare det, 45 år og etter jula stoppet vekta på 110 kg. Men nå er jeg i gang med Maxi-kurs, gleder meg til fortsettelsen.

 

Også må vi alle sammenha masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei alle sammen! :)

jeg sniker meg med her jeg......

Jeg er 25 år og starta på mandag, der vekta viste 85.3 kg.

Gått opp 10 kg det siste halve året! :o

Ser det er mange motiverte flinke mennesker her! :D Dette skal bli spennende!

Ligger på rundt 1500 kcal til dagen og føler det går greit... mitt største problem er at jeg er så innmari søtsyk! (På sjokolade!!)

 

Og så har jeg kjøpt meg brukt tredemølle, som jeg skal bryne meg på! Kjenner motivasjonen stiger! :D

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rette innstillinga, LindaM88 :D . Jeg ønsker meg også ei tredemølle, for når dagene er kalde, eller en ikke vil ut å gå, så er det supert å kunne ta trimturen i eget hjem.

Hvis du er søtsugen, så kan det hende det hjelper med noe så enkelt som en Yoghurt Yoplait f.eks. Ellers så finnes det jo ulike magrere sjokoladebarer med nøtter, som en kan unne seg en gang iblant. Banan dekker også noe av søtsuget, synes jeg. Den er jo fin som et mellommåltid..... Noen bruker kromtabletter. De fungerer bra. Jeg prøvde dem for noen år siden, men jeg ble så himla tørr i munnen av dem, det var ekkelt. Jeg vet ikke hvilken erfaring dere andre har med kromtabletter? Opplever dere samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Det er rette innstillinga, LindaM88 :D/> . Jeg ønsker meg også ei tredemølle, for når dagene er kalde, eller en ikke vil ut å gå, så er det supert å kunne ta trimturen i eget hjem.

Hvis du er søtsugen, så kan det hende det hjelper med noe så enkelt som en Yoghurt Yoplait f.eks. Ellers så finnes det jo ulike magrere sjokoladebarer med nøtter, som en kan unne seg en gang iblant. Banan dekker også noe av søtsuget, synes jeg. Den er jo fin som et mellommåltid..... Noen bruker kromtabletter. De fungerer bra. Jeg prøvde dem for noen år siden, men jeg ble så himla tørr i munnen av dem, det var ekkelt. Jeg vet ikke hvilken erfaring dere andre har med kromtabletter? Opplever dere samme problem?

 

Takk for svar Kladden! Tredemølle er kjempe greit, spesielt nå som det er så glatte veier ute! (Og jeg er ikke så glad i treningssentre).

Jeg spister en del yoghurt yoplait ja, det hjelper noen ganger. :)

Har aldri prøvd kromtabletter. Har hørt at man kan føle seg mer sulten på andre ting av de?? Er også interessert i andres erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regniesil

Det som hjelper meg med søtsuget er f.eks rugsprø med cottage cheese med litt syltetøy på, eller appelsin eller druer med litt vaniljekesam til.. :D

 

Eg sliter mykje med motivasjonen. Kan ha mykje med at eg er så sliten og trøytt, og føler eg ikkje få nok energi til å fungera. Så derfor har eg lett for å eta litt usunne ting. Desverre. :angry:

 

Men så lenge vekta ikkje går opp, så er eg litt fornøyd, men eg vil så gjerne at vekta går ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Takk for gode søtsug tips! (Selv om ingenting slår den helsikkens sjokoladen.... :angry: )

Motivasjonen er ikke alltid like enkel å holde oppe nei, men vi må bare prøve å tenke på hvor glade og førnøyde vi blir når vi når våre mål!! Det er definitivt en god følelse!

Selv har jeg vannblemmer på føttene etter litt hard begynnelse på tredemøllen, så nå ligger jeg daff på sofaen.... Ingen god start!

Håper dere har en fin fin helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten og trøtt ja- det er jeg støtt! :huh: Men, jenter: Vi er for feite! :P I hverfall er JEG det!!! Jeg vet nemlig av egen erfaring at jeg føler meg mye trøttere og u-opplagt når jeg er tykk og spiser mere usunt,slik som masse sukker og fett. Tidligere har det faktisk vært slik at jeg har blitt mer og mer opplagt og i form etterhvert som kiloene forsvinner fra kroppen min.... Det er en deilig tanke, faktisk. Og det er jo en kjempemotiverende tanke å holde på! Så da tenker jeg at det bare er en ting å gjøre, nemlig å leve mye sunnere enn det jeg har gjort de par siste årene.

 

I morgen skal jeg på Grete Roede kurs igjen og skal for første gang få se om jeg har gått ned noe særlig. Jeg har snikveid meg på hjemmevekta og kan med tilfredshet konstatere at det går da i riktig retning :D Jeg skriver mer etter at jeg har vært på kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg i det at jo flere kg tatt av jo mer opplagt og mer energi får jeg. Trening gir også energi. Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg er flink til å trene, det er jo speilbildet mitt ett stort bevis på. Men det er faktisk det eneste som har hjulpet meg på veien nedover, bevegelse, selv om det for min del har vært å gå tre turer i uken. Er en treningssenterjomfru og var på fredag på min første gruppetime. Yoga, aldri følt meg så dum som da jeg sto med rumpen i sky og pustet rolig og lot avspenningene slippe. Trodde det ikke var noe særlig trening siden jeg ikke fikk til halvparten av øvelsene, men noe må jeg ha gjort for fy så vondt det gjorde i magemusklene frem til i dag morgens. Har en slik gratis prøveuke så har nå også i dag prøvd meg litt på noen maskiner. Klarte hele fem minutter på noe som for meg så ut til å være en stor stepmaskin, og femten minutter på elipsemaskinen. Totalt sett veldig skuffet over å være helt kjørt av så lite. Men så kom jeg på at jeg jo også hadde gått 1 km for å komme meg på trening, og hadde brukt en halvtime på effektiv svømming. Så ikke skuffet likevel, alt er bedre enn ingenting.

 

Matmessig så sliter jeg vel litt, er veldig flink til å motstå fristelser av det søte slaget, og har vært flink på å ikke spise så mye chips når samboer fant frem kosesnacks. Tror det ble 7 flak tilsammen lørdagkveld. Mitt problem er og blir å spise regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er spent på veiinga i morgen, jeg føler og ser på dagboken at jeg har vært flink, så det må jo lønne seg!!

 

Ang. søtsug og være sulten: Jeg merker at jeg må holde meg unna pepsi max, det trigger søtsuget enormt for meg.

Og så spiser jeg masse grønnsaker og da blir jeg mett på 1600kcal.

 

Men når jeg skal slanke meg må jeg akseptere at jeg blir sulten mellom måltidene, veldig sulten... men det er jo normalt for da gir kroppen beskjed. Jeg merker at jeg nå føler meg mer på lag med kroppen, at sulten jeg kjenner er ekte og ikke bare søtsug og fysen på noe.

 

Jeg holder meg også unna mørk sjokolade nå, "mye vil ha mer" og trigger søtsuget.

 

Jeg har sagt til meg selv at om jeg er på besøk hos noen da kan jeg innenfor dagboken spise litt mørk sjokolade eller drikke litt vin, men kun på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom første veiedag og viste minus 1 kg. Hadde håpet på mer, men lørdag ødela litt så jeg får være fornøyd. Har hatt en grei uke, bortsett fra lørdag. Holder meg også borte fra alt som er søtt. Det er min største svakhet, og jeg fikk til råd fra veilederen min å holde meg helt borte til jeg får kontroll over søtsuget.

Håper det går bra med alle sammen.Nå må jeg gå på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...