Gå til innhold

Slankestart 1. januar 2013


Anbefalte innlegg

Vekta i dag viste........... 76.8!! YEEEYY!! :D Første delkmål NÅDD!! Happy happy happy!! :D :D Utrolig motiverende når kilo etter kilo forsvinner! Da er det SÅÅ lett å fortsette! :D

 

Neste delmål nå blir 74,8. Det håper jeg å klare innen uke 6. Nå skal jeg bestille meg time hos frisøren. Passer bra, for i morgen har jeg bursdag. Kjekt å få ny sveis til bursdagen :P

 

Ønsker dere alle en god slankeuke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror dere jeg kom meg på Grete Roede møtet i går kveld, for å se hvor mye jeg har gått ned den første uka? ÅÅH, neida!!! Dama reiste hjem fra jobben i går, trodde jeg var i ferd med å bli frisk igjen ei uke med hard forkjølelse, men jeg ble mye dårligere igjen i går og hoster i ett kjør. Det brenner skikkelig i brystet mitt også og det er ikke på grunn av forelskelse ;)/> I går ettermiddag lå jeg rett ut med mer enn 39 i feber og dunder og brak i hodet mitt... Og hosta, hosta, hosta. Det har gått opp for meg at det faktisk er influensa jeg har og det er lov å synes bare bittelitt synd på seg sjøl da vel? :huh:/>

 

Vel, vel. Det ble altså ikke noen måling på Grete Roede-vekta. Men jeg gikk på vekta i dag og vekta viste 84,8 kg. På mandag for en uke siden veide jeg 87,2, så jeg har da jammen gått ned ganske mye. Jeg er kjempefornøyd tross alt, selv om jeg knapt nok har vært utom husdøra etter at jeg ble syk for en uke siden. Ligger derfor bare på meny 1, jeg sitter eller ligger jo likevel helt pal i sofaen med dyna over meg. Men gjett om jeg skal gå turer og begynne å svømme, bare jeg får litt mere skikk på meg sjøl :P/> Og da skal jeg selvfølgelig opp i kalorimengde også.

 

Men hurra, hurra: Jeg har gått ned!!! Da mangler det bare sånn ca 18-20 kg, hi hi :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og vekten stoppet på 85,8 kg, det er da minus 1,2kg happy happy happy.

Så siden nyttår er jeg på minus 1,9kg og minus 8,6 siden sommeren 2012. Håper dette går veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

PUH! Puster lettet ut etter min aller første veiedag! Gikk frå 85.3 forrige tirsdag til 83.7 idag, -1.6 kg!! Er fornøyd med det og er motivert til å fortsette! :D

Gratulerer til dere andre med gode resultater denne uken! :) La oss gjørde det like bra neste uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tytomasa

hei og hå!

Ned 2,9 på to uker og inn 4 cm rundt vommen. Det er til å leve med! :-9 Har trent jysla godt denne og forrige uke. Mange timer på fjellturer på byfjellene her Bergen og tre styrkeøkter med gode treningsvenner ute i det fri. Mat er det mye av og jeg ligger på 1500- 1600 om dagen klarer ikke mer ,men er ikke sulten og kjenner ikke NOE søtsug. Det er lykke for meg :-). Håper dere alle har en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tytomasa

Tror dere jeg kom meg på Grete Roede møtet i går kveld, for å se hvor mye jeg har gått ned den første uka? ÅÅH, neida!!! Dama reiste hjem fra jobben i går, trodde jeg var i ferd med å bli frisk igjen ei uke med hard forkjølelse, men jeg ble mye dårligere igjen i går og hoster i ett kjør. Det brenner skikkelig i brystet mitt også og det er ikke på grunn av forelskelse ;)/>/>/> I går ettermiddag lå jeg rett ut med mer enn 39 i feber og dunder og brak i hodet mitt... Og hosta, hosta, hosta. Det har gått opp for meg at det faktisk er influensa jeg har og det er lov å synes bare bittelitt synd på seg sjøl da vel? :huh:/>/>/>

 

Vel, vel. Det ble altså ikke noen måling på Grete Roede-vekta. Men jeg gikk på vekta i dag og vekta viste 84,8 kg. På mandag for en uke siden veide jeg 87,2, så jeg har da jammen gått ned ganske mye. Jeg er kjempefornøyd tross alt, selv om jeg knapt nok har vært utom husdøra etter at jeg ble syk for en uke siden. Ligger derfor bare på meny 1, jeg sitter eller ligger jo likevel helt pal i sofaen med dyna over meg. Men gjett om jeg skal gå turer og begynne å svømme, bare jeg får litt mere skikk på meg sjøl :P/>/>/> Og da skal jeg selvfølgelig opp i kalorimengde også.

 

Men hurra, hurra: Jeg har gått ned!!! Da mangler det bare sånn ca 18-20 kg, hi hi :lol:/>/>/>

 

Hurra Hurra for nedgang. God bedring til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tytomasa

Vekta i dag viste........... 76.8!! YEEEYY!! :D/> Første delkmål NÅDD!! Happy happy happy!! :D/> :D/> Utrolig motiverende når kilo etter kilo forsvinner! Da er det SÅÅ lett å fortsette! :D/>

 

Neste delmål nå blir 74,8. Det håper jeg å klare innen uke 6. Nå skal jeg bestille meg time hos frisøren. Passer bra, for i morgen har jeg bursdag. Kjekt å få ny sveis til bursdagen :P/>

 

Ønsker dere alle en god slankeuke! :D/>

 

Grattis med dagen og nådd delmål. GODT JOBBET! Fortsett slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ! Tirsdag og i går gikk skikkelig dårlig! <_</>

På tirsdag var jeg ute med en venninne og hadde en liten dagen-før-dagen feiring. Var på tapasbar og spiste masse godt - og usunn mat. Men jeg prøvde å beherske meg litt. Kunne spist mye mer, men lov være. Og det er jo fremgang.

Elles var vi på kino etterpå og da spiste jeg litt popcorn. Her også klarte jeg å beherske meg og kjøpte en liten barnepopcorn som jeg bare spiste halvparten av. Og så hadde jeg med meg en fruktsalat også. Fikk litt rare blikk av de ved siden av da jeg dro frem plastboksen min og gaffel, men dét brydde jeg meg ikke om :P/> Og så drakk jeg bonaqua.

 

I går ble det bare rot med maten og jeg spiste en HEL pizza risturante til lunch :blink:/> UFF!! Og så en liten bolle på kvelden.

 

Føler disse dagene gikk så veldig dårlig, men når jeg har skrevet det ned nå, så ser jeg at det ikke er SÅÅ ille allikevel. Ok, en HEL pizza var ILLE!, men det at jeg klarte å beherske meg når jeg gikk ut er jo en stor fremgang..

 

Og, i dag er jeg på rett vei igjen. Regner ikke på de store resultatene på tirsdag, men håper jeg ikke har gått opp..

 

 

Håper det går bra med dere andre! Utrolig bra at vi alle har fått så gode resultater. Alle har jo gått ned mer enn 1 kg siste uken! Og spesielt du Kladden - å gå ned 2,4 kg på trass av influensa er UTROLIG bra!! Når jeg er syk har jeg en tendens til å bruke det som en unnskyldning til å spise usund, så det å klare å holde på det sunne kostholdet da er kjempebra! :D/>

 

Keep it going jenter! Dette skal vi klare! :D/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi er flinke alle sammen, jeg:-) I morgen skal jeg endelig tilbake på jobben igjen og jeg er også kjempespent på Grete Roede-møtet i morgen kveld. Først da får jeg se hvor mye jeg egentlig har gått ned disse to ukene jeg har vært syk. Det irriterer meg grenseløst at jeg ikke har fått gått meg en eneste tur disse dagene. Det lille jeg har hatt av energi, har jeg brukt til å hente ved ute i vedskålen på de dagene det har vært veldig kaldt.

Men på tirsdag SKAL jeg ta meg en liten tur ut å gå hvis det ikke er alt for kaldt ute :) Tenk: Nå er det snart februar og så kommer mars og våren.... Vi klemmer på videre, så skal nok kiloene få bein å gå på, hi hi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser ned 1,5 kg denne uka. Veiledern min synes det er litt høyt, men det er vanlig i begynnelsen så foreløpig må jeg ikke øke kaloriinntaket. Tidligere kurs har jeg ligget på 700 gram i uka i snitt, så jeg forventer vel at det stabiliserer seg i løpet av et par uker. Jeg har som mål å gå ned 15 kg før jeg reiser på ferie 28. juni. Det vil innebære at jeg må gå ned ca650 gram i uka, så et snitt på 0,7 kg vil være helt topp.

Føler at jeg får stadig bedre kontroll på matinntaket, og det går stadig bedre med treninga. I dag trente jeg 30 min med abdoern min før resten av familien sto opp. Det er så glatt ute at det ikke blir lett å få til gåturer før det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir stående på samme vekt som sist uke når jeg skal veie meg i morgen tidlig, om ikke jeg har gått opp, har vært flink med maten og treningen hele uken, til sprekken idag. Middag i ovnen nå mmm, jeg vet det er dumt men jeg får tenke at jeg har vært flink og jobbet hele dagen og vært på trening og først nå kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metchen: Gratulerer med 1,5 kg ned! Godt jobba! :D Lurt å regne ut når man når målet dersom man går ned så-så mye pr uke. Jeg synes det er veldig motiverende. Jeg også har regnet ut når jeg når målet dersom jeg tar av så-så mye:

600g i uken = 1. oktober

700g i uken = 20. august

800g i uken = 30. juli

Et sted mellom 30.juli og 20.august hadde vært bra! :P

 

Men, så til uka som gikk. Jeg hadde skikkelig dårlige dager fra forrige tirsdag til og med lørdag. Hadde egentlig regnet meg å ha gått opp når jeg gikk på vekta i dag og hadde forberedt meg på det, men heldigvis vist vekta i dag 76.7kg, 100 gram ned! Litt surt å tenke på hvor mye jeg kanskje hadde gått ned dersom jeg hadde vært flink hele uken, men må se fremover.

 

Noe av grunnen til at det gikk så dårlig denne uken var at vi på fredag gjorde det store FYFY! Vi gikk i butikken FØR middag. Dermed ble det tapas som fredagskos, og den ble IKKE sunn! :unsure: Og så når vi hadde brukt en del penger på middagen på fredag måtte vi jo spise opp restene på lørdag.. Så leksen er lært, og kommende fredag skal middagen være planlagt og innkjøpt! ;)

 

Håper dere andre får bedre resultater enn meg denne uken! Ha en fin slankeuke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et SKRYTEINNLEGG! ;)

 

I dag har jeg nemlig klart noe jeg faktisk ALDRI har klart før.. Vet at dette er ingenting for enkelte, men STORT for meg..

 

I dag har jeg jogget 10 min sammenhengende! Er bare SÅÅ stolt av mag selv. Ville gi meg allerede etter 3 min (da hadde jeg allerede pushet meg i over 1 min :unsure: ), men jeg tenkte hele tiden "ett minutt til - ett minutt til" og klarte faktisk 10 min!! :D

 

STOLT STOLT STOLT!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Så bra bolla! Løper du på tredemølle, eller ute??

Prøver selv å pushe meg til å jogge mer på tredemølla, men kjenner jeg blir veeeldig fort andpusten altså... Så jeg synes 10 min var kjempe bra!!

Selv gikk det ikke så bra med veiinga denne uka, bare ned 100 gram...:/ Selvom jeg egentlig har vært ganske flink!

Starta på 30 days of shred med Jillian Michaels igår, kjenner det idag kan du si!! Puh! Å så må jeg gjøre det idag også..... :o

Det får gå.... :)

Håper dere har en fin uke alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 3,2 kg, siden jeg startet på kurs den 7. januar :D Jeg er lucky, lucky. Det er i hvert fall en god start og da mangler det bare 17-18 kg til jeg når målet, hi hi :P Det skal jeg greie innen utgangen av september måned, er planen.

 

Men, jeg er bare såå lei den evinnelige kulden som vi opplever her på Østlandet. Ikke moro i det hele tatt, for jeg får ikke gått noen trimturer ute. Jeg liker nemlig veldig godt å gå turer, men ikke når det er kaldt!!!!!!!!!! I kveld skal jeg imidlertid ta meg en tur i svæmmehallen. Hvis jeg greier å svmømme 500-1000 litt raske metre, så er det da mye god trening i det også:-) Jepp, det får bli min trim i dag. Lykke til videre, skal vi prøve å jobbe hardt, så vi greier minst 500 gram denne uka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke. Herregud så flinke, hjelper veldig på motivasjonen min, selv om jeg har droppet kveldstimen på sats idag, tilfordel for hjemme alene kos, med min kjære. Noe vi ikke har hatt på lenge siden det har vært veldig mye besøk og overnattninger hos oss i det siste av foreldre og søsken. Men tilgjengjeld har jeg vært flink med mat og hadde en økt med styrketrening og noen yogaøvelser i dag tidlig.

 

Løping er ikke noe for meg, har ikke sjanse i havet til å klare ett minutt sammenhengende. Så du er super dyktig som klarte å presse deg til hele 10 minutt.

 

Hva trener dere andre? Og merker dere noe på vekten i forhold til treningen? Opp/ned? Noen sa til meg at om jeg begynte å trene ville jeg gå opp i vekt pga muskler.

 

Hoppet over veiedag igår, trodde som sagt at jeg hadde gått opp, men gikk til korset idag, og den viste 1 kg ned. Så siden 1.1 har jeg nå gått ned 3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spesielt stolt av meg selv, jeg har nå denne uken arrangert to bursdagsselskaper for jenten min som ble 4år. Jeg har laget mye kaker og mat og har holdt meg til å spise ett lite sjokoladekakestykke i hvert av besøkene, ingen smaking i forkant og ingen sjokoladebonaza :)

 

Jeg har servert rundstykker i tillegg i besøkene og det blir folk glad for og så kan jeg spise meg mett på vanlig mat i sosialt lag. Kan jo liksom ikke bare sitte der å ikke spise noe, jeg blir jo sulten.

 

Jeg har nå gått 2 uker på GR1, men pga besøket kunne jeg ikke veie meg igår. Så jeg veide meg i dag tidlig. Siden 1 januar så har jeg gått ned

-3,3kg og det er supert!

 

Jeg har som første delmål å nå 70kg og der håper jeg å være uti mars.

 

Trening har jeg ikke helt kommet igang med, venter på MR resultat av kneet mitt, men jeg har gått mer og blitt mer aktiv, så noe har jeg ihvertfall kommet igang med.. men for at vekta skal krpe mer ned så må jeg komme igang med skikkelig trening. Satser på at kneet blir friskmeldt og jeg kan oppheve "støttemedlem" statusen min på Sprek og blid

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og God morgen jenter!

Hvordan har helgen fart med dere? Her har det gått så som så. Mannen har hatt arbeidshelg, så jeg har vært alene med barna. Og da har det ikke blitt så mye tid for meg å kosentrere om maten. Har ikke målt noen kcal, og spiste en bolle fredagkveld og en kroneis på lørdag. Så kunne klart meg bedre, men kunne jommen ha gått mye værre også..

 

LindaM88: Ja, jeg løper på tredemølle. Har et håp om å få god nok kondis til å løpe ute etterhvert, men det gidder jeg ikke før gradestokken begynner å hompe over på den røde siden.. Hehe.. 30 days shred ja.. Prøvde den for sånn ca 2 år siden. Klarte tre dager, og har vel ALDRI hatt så vondt i kroppen!! Klarte ikke gå ned trappa hjemme en gang! Måtte sette meg å ake ned.. :P Hehe.. Men har den fortsatt liggende på pcen, så kanskje jeg etterhvert skal prøve meg igjen..? Man da i lightversjon tror jeg.. :S

100 gram ned er 100 gram NED!! Vær fornøyd med det! :D

Det kan jo hende at du hat kommet til et såkalt vektplatå.. Det står ganske godt forklart HER. Jeg pleier å ha det når jeg kommer til 75 kg. Da sliter jeg EKSTREMT for å komme videre, og jeg må jobbe beinhardt for videre nedgang.. Jeg følger ikke rådet om å bli liggende på nivået i 1-2 måneder da.. DET gidder jeg ikke! Vil jo ned NÅ!

 

Kladden! Hurra for deg!! 3,2 kg ned på litt over 2 uker er jo helt fantastisk! :D Og med tanke på hvor mye syk du har vært er det enda mer beundringsverdig! *bøyer meg i støvet* :P

Svømming er jo suuper trening! JA, jeg er med på utfordringen! Ned 500 gram til, vel, i morgen for min del.. Hehe.. Det skal jeg klare! :P

 

Ildpike: YEY! 1 kg ned er supert!

Forstår godt du droppet timen på sats til fordel for hjemmekos med kjæresten. Det er jo utrolig viktig det også! :)

Går du på noen gruppetimer på sats? Hvilke i tilfelle? Jeg er medlem, men har ikke benyttet med av noen gruppetimer ennå. Eller jo, *kremt*, prøvde meg på en time Zumba når minsten var 3 måneder. Da måtte jeg gå etter 20 min ettersom jeg fikk så brystspreng og begynte å lekke morsmelk :blink: *FLAUT!!* Har nok litt av den grunn også kviet meg litt, men jeg tenker å prøve meg på noen fremover..

 

Sunny80: Så utrolig flink du har vært til å motstå fristelsene med sjokoladekake! OG sjokoladekakeRØRE som jo er SÅÅÅÅ godt! VEL DONE! Og så utrolig lurt å servere rundstykker til gjestene fremfor pizza eller pølser! Da kan man jo veldig enkelt regulere kcal-inntaket. Tror jeg skal "stjele" den ideen når eldstejenta blir 3 år. Blir jo rimeligere også det! :D

Ellers må jeg jo gratulere med 3,3kg ned (sikkert mer nå da). SUPERBRA! Jeg også har litt sånn for meg selv som mål å gå ned til 69,9 innen utgangen av mars. Håper å få det til, men vil ikke bli superskuffa om det ikke går heller..

 

Vel jenter, håper dere får en super mandag! Kommer tilbake med vekta i morgen! Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gått ned 400 gram forrige uke. Ble kjempeskuffa da jeg så det. Etter forrige ukes 1,5 kg er det deperimerende å gå ned så lite når jeg har trent nesten dobbelt så mye, og ikke hatt noen utskeielser hele uka.

Må jo bare bite tenna sammen og fortsette. Håper på et bedre resultat neste uke. Ønsk meg lykke til med motivasjonen, for det trenger jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gått ned 400 gram forrige uke. Ble kjempeskuffa da jeg så det. Etter forrige ukes 1,5 kg er det deperimerende å gå ned så lite når jeg har trent nesten dobbelt så mye, og ikke hatt noen utskeielser hele uka.

Må jo bare bite tenna sammen og fortsette. Håper på et bedre resultat neste uke. Ønsk meg lykke til med motivasjonen, for det trenger jeg nå.

 

Ikke bli skuffa over resultatet! Det er jo sånn det kommer til å bli fremover.. En uke mye, en annen uke lite - og noen uke opp :( Det er gjennomsnittet som teller! ;) Og husk at når man trener bygger man muskler, og muskler vier.. ;)

Jeg hadde mandag som veiedag før, men synes ikke jeg fikk riktig resultat på mandagen. Man har gjerne spist litt annerledes i helgen, og det er greit å la kroppen få en dag til å komme tilbake til hverdagen. Vei deg i morgen tidlig, så vil jeg tro du får et litt annet resultat. Ikke gi opp i alle fall! Du er jo kjempeflink! :D

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gått ned 400 gram forrige uke. Ble kjempeskuffa da jeg så det. Etter forrige ukes 1,5 kg er det deperimerende å gå ned så lite når jeg har trent nesten dobbelt så mye, og ikke hatt noen utskeielser hele uka.

Må jo bare bite tenna sammen og fortsette. Håper på et bedre resultat neste uke. Ønsk meg lykke til med motivasjonen, for det trenger jeg nå.

 

IKKE BLI SKUFFA! Du bygger muskelr og går ned 400gram, det er ikke ille! Det er superbra!

Husk målebåndet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli skuffa over resultatet! Det er jo sånn det kommer til å bli fremover.. En uke mye, en annen uke lite - og noen uke opp :(/> Det er gjennomsnittet som teller! ;)/> Og husk at når man trener bygger man muskler, og muskler vier.. ;)/>

Jeg hadde mandag som veiedag før, men synes ikke jeg fikk riktig resultat på mandagen. Man har gjerne spist litt annerledes i helgen, og det er greit å la kroppen få en dag til å komme tilbake til hverdagen. Vei deg i morgen tidlig, så vil jeg tro du får et litt annet resultat. Ikke gi opp i alle fall! Du er jo kjempeflink! :D/>

Klem :)/>

 

Du har rett, vekta i dag viste ned 600 til, så det betyr 1 kg siden forrige mandag. Jeg har også tidligere hatt veiedag på tirsdager pga helga, men jeg får vel tenke at det jevner seg ut over tid. Kjenner allikevel at jeg er i mye bedre humør i dag, etter å ha vært på vekta. Har trent 20 min Zumba og 15 min med aboern min i morges, og kjenner at dette kan gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...