Gå til innhold

Slankestart 1. januar 2013


Anbefalte innlegg

En ny veiedag er her, og vekta i dag viste 76.0 kg - 700 gram ned. Veldig fornøyd med dette! :) Kan jo ikke forvente å gå ned 1 kg hver uke.. Om jeg klarer 700 gram i uka har jeg nådd målet i slutten av august, og det er jo veldig motiverende! :D

 

Heier på dere andre! Veien er lang, men dette skal vi klare jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest LindaM88

Så flinke dere er alle sammen! :D

 

Jeg hadde også veiedag idag, ned 900 gram siden forrige tirsdag... Så det går rette veien!

Håper jeg klarer det like bra denne uka :)

 

Stå på videre folkens! Dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser +0,3 mens målebåndet viser -3cm på livvidden så da er jeg fornøyd (pirker meg selv på skuldra og prøver å være tålmodig med vekttap og si til meg selv at dette var bra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser bare 300 gram ned fra forrige mandag. Underveis i uka har det vært mye bedre resultat, men etter helg er det ikke bedre enn dette. Ble kjempedeperimert, men kjenner nå at jeg bare må bite tennene sammen og fortsette. Dessverre er det slik at en liten utskeielse er nok for at min vektnedgang uteblir. Sånn har det alltid vært. Forbrenninga mi er dårlig, og etter en uke uten trening pga vond rygg ble det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg har vært litt fraværende siden sist, men hei og hå- vekta går nedover. Den uka som jeg skrev at vi skulle prøve å gå ned 500 gram, så gikk jeg faktisk ned 800 gram :) Og i går da jeg var på grete Roede kurs, så hadde jeg gått ned ytterligere 1,1 kg- vips: -5,1 kg :D Jeg er fullstendig klar over at det nok kommer til å gå litt treigere med meg etterhvert, men likevel så er det lov å være fornøyd og glad :D

 

Jeg er godt i gang med gå-turene mine og svømmer en gang i uka i tillegg. Hvis jeg greier å trimme tre-fire ganger i uka så er jeg fornøyd. For MEG, er det utopi at jeg skal greie å trene hver eneste dag og greie å holde dette ved like senere også, så derfor tenker jeg at tre-fire ganger i uka er bra. Og alle skritt jeg tar utenom, er jo også aktivitet som er til det beste for kropp og sjel :D

 

Jeg tenker egentlig som så at det beste er om man greier å gå ned ca 500 gram i uka, men det minste lille gram ned er faktisk NED!!!! Så det så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp jenter!

 

Sist uke var flytteuke for meg, og da mistet jeg helt kontrollen over maten. Ble mye tullemat og glemte ofte å spise, og vekta i går viste deretter - 300 gram opp! :unsure:

Mens jeg drev å pakket ut fant jeg en diger pose med Allevoposer som jeg prøvde for en stund siden, og etter veiingen i går bestemte jeg meg for å starte på en kur. Vi er fortsatt ikke kommet inn i leiligheten, og jeg vet det kommer til å bli vanskelig med maten, så tror dette blir greit. Tenker prøve i 7-10 dager. 15. februar skal mannen og jeg ut å spise, så håper å holde ut frem til da. Vekta i dag var i alle fall en motivasjon for å fortsette. 75,5kg og 800 gram ned siden i går :D

 

Start 5.2 - 76,3kg

6.2 - 75,5 kg - 800gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Så flinke dere har vært! :)

 

Å trene 3-4 ganger i uka synes jeg er kjempe bra, og en overkommelig mengde å fortsette med, for alltid! :D

 

*bolla* Hvordan gikk det forrige gang du gikk på Allevo? Kan tenke meg motivasjonen var stor med så stort vekttap over natta! :D

Har litt lyst å prøve Allevo jeg også, trenger en skikkelig motivasjon på vekta kjenner jeg! Jeg stod på stedet hvil igår, etter en ganske bra uke, skikkelig demotiverende. Og som om ikke det var nok, så var jeg gått opp 200 gram til idag! Selv om jeg bare spiste 1300 kcal igår, hadde treningsfri.

 

Stå på videre i uka folkens!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LindaM88: Sist gang jeg gikk på Allevo hadde jeg kjøpt inn i bøtter å spann på tilbud, men jeg var ikke motivert nok da jeg begynte (begynte fordi mamma skulle), og kan ikke huske jeg hadde en ordentlig allevodag. Men nå kjenner jeg motivasjonen er såpass stor at jeg vet jeg i alle fall klarer en uke. I alle fall når jeg ser vekta raser fort ned.. Vet jo at jeg kommer til å gå litt opp når jeg begynner å spise igjen, men om jeg tilsammen, etter litt oppgang, klarer å gå ned 2 kg er jeg superfornøyd med det! :)

Skal holde dere oppdatert på hvordan det går i alle fall :D

 

PS. Snek meg på vekta igjen nå nettopp bare fordi jeg hadde vært på stor-do, og nå viste vekta 75,3 - så 1kg ned fra i går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5 i Allevokuren og vekta viste.. 74.1 kg!

600 gram ned fra i går! :-D

Totalt 2.2 kg ned siden tirsdag :-D:-D

 

Men i morgen blir nok ikke resultatet så bra. Vi skal ut å spise tapas med noen venner i kveld, så spørs hvordan det skal gå.. Passet egentlig dårlig akkurat nå, men det var planlagt for lenge siden.. Men men. I morgen er jeg uansett i gang igjen.

 

Ønsker dere en fin helg jenter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen min er fortsatt mandag, og denne gangen viste vekta ned 900 gram. Det er jeg fornøyd med. Alt over 700 gram er mer en planen, og da har jeg lov til å være fornøyd med meg selv. Selv om jeg gjerne ville gått ned mest mulig vet jeg at det er viktig å komme inn i en god måltidsrytme, og et fornuftig innhold som jeg kan fortsette med resten av livet. Det krever en del mental jobbing, men jeg føler jeg er på god vei. Tok fornuftige valg i 60årslaget på lørdag, uten å bli hysterisk. Spiste både kake og middag, men valgte de sunne alternativene og små porsjoner. Det fører til at man får gode resultater til slutt.

 

Må innrømme "bolla" at jeg har litt problemer med å forstå hvorfor du velger å bare drikke allevoshaker. Skal du gjøre det lenge, eller bare for å få en god periode. Jeg kjenner at jeg ville fått problemer med å bare drikke shaker, men nå er det slik at forskjellige ting fungerer for forskjellige personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6:

74,3 i dag, så på vei ned igjen :D

 

Metchen: Jeg valgte å begynne på en Allevokur av flere grunner, men hovedgrunnen var at jeg begynte å somle veldig med måltidene på grunn av at vi er midt i flytting. Glemte måltider eller spiste junk fordi det var det vi orka lage. Så vekta begynte (så klart!) å krabbe oppover. Jeg kjente også på at jeg begynte å miste motivasjonen, noe jeg ofte gjør etter en stund med slanking. Av erfaring vet jeg at når motivasjonen uteblir og jeg begynner å spise tullete har jeg en tendens til å gi litt blaffen å skjeie helt ut, og da har jeg vanskelig for å komme ordentlig inn igjen. Jeg syntes derfor at det er bedre at jeg går på en 2 ukers Allevokur og går videre ned i vekt, i stedet for å falle ut igjen. Jeg har virkelig bestemt meg for å nå målet mitt denne gangen, og da må jeg prøve å unngå å gjøre de feilene jeg har gjort før. I tillegg har nedgangen ført til at motivasjonen er på topp igjen, og når jeg er ferdig med kuren om en ukes tid vet jeg at jeg kommer til å klare å komme inn i den gode rytmen jeg hadde med GR etter nyttår! :) Også fordi vi nå er kommet godt inn i leiligheten og har fått ting mer på plass. Jeg har forståelse for at dette ikke er noe for alle, men det er som du sier at vi er alle forskjellige, og dette fungerer i alle fall veldig godt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at det fungere for deg på flere måter. Det er utrolig lett å begynne å spise usunt igjen, og det er ingen god løsning for noen, da er pulver bedre, selv om det nok ikke smaker like godt. Motivasjon er også viktig, men jeg er glad for at du skal tilbake på gr-mat når ting roer seg, for dersom vi skal klare livsstilen resten av livet må vi finne en måte å fungere i hverdagen på. Jeg tror på vanlig mat, og har bestemt meg for å bli flinkere til å prøve enkle GR-oppskrifter som ikke krever mye tid, som smaker godt og er sunne. I dag prøvde i "kyllinggryte", og til og med min kresne datter likte den. Det som tok lengst tid var å rense kyllingen og å skjære opp grønnsakene, men middagen tok bare 30 min å lage. Det tror jeg vi har tid til alle sammen og det er ikke mye lenger enn å lage en usunn ferdigpizza, hamburger eller noe annet lettvint. Det er ofte det vi glemmer innimellom, at så lenge vi har det vi trenger så tar det ikke lang tid å lage sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største motivasjon til å greie dette, for tiden- er: Å SE MEG SJØL HVORDAN JEG SÅ UT OG FØLTE MEG DA JEG VEIDE NESTEN 88 KG!!!!! Grøss og gru og æsj!!!!!! Jeg har greid å gå ned 6 kg siden jeg startet på Grete Roede kurset den 7. januar. Det er jeg godt fornøyd med. Jeg er enda alldeles for tung i forhold til der jeg ønsker å være. Veier nå 81,6 kg og ønsker å gå ned til 65 kg eller der omkring. Det tar tid og det er lett å kunne miste motivasjonen, for jeg er sikkert ikke ferdig med dette opplegget før i løpet av september/oktober måned. I tillegg tar det vel enda lengre tid, før en greier å stabilisere vekta si og leve på en sunnere måte enn jeg gjorde i forhold til gamle og inngrodde vaner. Men: Jeg hater å være feit og synes selv at jeg er så ekkel at det er faktisk ikke så vanskelig å slanke seg for tiden :)Jeg holder fast på drømmen om å være fornøyd med meg selv og nå målet å kunne titulere meg selv som: "Eks-Kladden" :D Det blir en herlig følelse når jeg har gått ned 2 kg til og vekta er under 80 kg! Å være et eller annet sted på 70-tallet er da virkelig langt bedre enn å være over 80, he he :P Ja, ja, men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste minus 1 kg :D Heldigvis lønte det seg å trene mye denne uka. Forrige gang jeg hadde like mange trimpoeng gikk jeg ned bare 400 gram, så jeg var ganske spent. Har gått ned 5,1 kg siden 7. januar. Det er ikke kjempemye, men nok til at jeg er fornøyd med resultatet. Det viktigste er at jeg spiser mye sunnere, trener mye mer og dermed får en bedre helse, samtidig som jeg går ned i vekt. Livet kjennes lettere og bedre ut enn på lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære jenter! Dere er jo KJEMEFLINKE!! 5,1 og 6 kg er jo kjempebra! :D Yey! Nå er vi kommet godt i gang på veien til målet! Klapp på skulderen til oss alle B):D

 

Vekta i dag viste 74.8 - 5 kg ned totalt. Veldig fornøyd! Var helt nede i 73 kg siste dagen på allevo, men som forventet gikk jeg jo litt opp igjen når jeg sluttet før helgen. ar i alle fall ikke gått opp! :) Utrolig deilig å begynne med et vanlig kosthold igjen. Og godt å føle at hode er med på "dansen" igjen ;) Målet mitt fremover er å trene mer. Har aldri vært noe glad i å trene, og må vel innse at jeg aldri kommer til å like det heller. Men, det må til, og jeg har planer om å begynne å se på det som en jobb som bare MÅ gjøres.

 

Jaja jenter, nå venter husvasken på meg. Ha en god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Dere, jeg trenger litt hjelp til middager. Er helt blank for tiden, så trenger litt inspirasjon. Har dere noen gode forslag? Hva har dere spist de siste dagene?

 

Klem fra meg :)/>/>

 

Hei!

Kjenner til problemet. Det å finne på noe godt og spennende til middag er en utfordring, spesielt når man som jeg har tre kresne barn. Må innrømme at de ikke alltid får det samme som oss, men jeg prøver å få dem til å spise det vi spiser.

Noen tips fra meg:

Grønnsakssuppe med linser - god, sunn og mettende uten kjøtt

Kyllinggryte - god og kjempelett og lage. Min datter som er kjempekresen godkjente også denne

Tacosnurrer - en favoritt hos barna

Disse tre finner du ved å søke på GR-sidene.

Svinekoteletter stekt i langpanne med sjysaus, surkål og masse grønnsaker er godt

I dag skal jeg prøve hamburgeroppskriften. Må innrømme at jeg i tillegg kommer til å ha på lett gulost og 1 ss mager hvitløksdressing, men jeg skal bake hamburgerbrødene selv. Er spent på om ungene liker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips Metchen! Spesielt suppen har jeg lyst til å prøve! :)

Vi hadde en UTROLIG god middag på lørsdag, så god at vi skal ha den i dag også! Det var den med ovnsstekt laks fra Godfisk reklamen (denne) + at vi hadde ris til som var kokt i kyllingbuljong. NYDELIG! Endringene jeg gjorde var at jeg hadde bare 1 ss olivenolje over og 1 ss i salaten. Hadde isberg i stedet for hjertesalat. Det var så godt at til og med min eldste datter som ikke er akkurat superbegeistret for fisk sa "dette var sempegodt mamma, kan jeg gjerne få mere?" Vi lo godt ja! :P

 

Ellers har det dessverre ikke gått sånn super bra i helgen. Var flink i forrige uke, så er litt redd for at helgen har ødelagt alt.. :( Det får jeg se i morgen. Det positive er at vi har være veldig aktive i helgen og vært i akebakken nesten hele dagen. Det må jo være godt for noen trimpoeng.. Kjenner i alle fall at jeg faktisk er litt støl i dag.. ;)

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra selv om helga var litt rotete. Har gått ned 1 kg forrige uke, og det er jeg kjempefornøyde med. Skulle ønske at jeg hadde mistet flere cm med tanke på hvor mye jeg har trent, men det betyr kanskje at jeg må trene litt hardere. Dessverre kjenner jeg at bihulene krangler en del. Prøvde å trene zumba i morges, men jeg klarte ikke å gi alt. Nå er føret så dårlig at det ikke nytter å gå ut heller, så i kveld får jeg prøve å trene litt styrke, og kanskje ta fram Just Dance og lekedanse litt med ungene. Det er jo fin trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Har vært litt stille fra meg i det siste. Kommer litt av at vi har så dårlig tilgang til nett hjemme så jeg venter til jeg besøker foreldrene mine. Men aller mest kommer det av at jeg er VELDIG lite motivert for tiden :( Forstår ikke helt hvorfor, for jeg har ikke gått noe opp, og har ligget på 74,4 de siste to ukene. Ettersom jeg (etter utallige forsøk) vet at jeg alltid kommer inn i en sånn periode etterhvert, har jeg fra starten av hatt som plan om å melde meg på et kurs når jeg mister futten. Så det har jeg gjort, og jeg begynner allerede i morgen :D Kjenner allerede at det hjelper litt på motivasjonen :)

 

Har også vurdert å ta en runde med 30 days shred. Håper bare jeg klarer gjennomføre denne gangen :P

 

Håper det går bra med dere alle! Litt stille her for tiden.. (ikke at jeg er noe bedre!)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Det er ikke så mange som er aktive her inne lenger, men jeg melder fra at jeg gikk opp 200 gram forrige uke. En liten nedtur, men har kunnet begynne å trene igjen så jeg kjenner at jeg er tilbake på rett spor. Håper det går bedre for dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram opp er jo ikke noe å deppe for! Du har jo vært SÅ flink til nå, så en bitte liten nedtur (eller opptur <_< ) er ikke til å bry seg om så lenge du er på rett vei igjen :)

 

I dag begynner jeg på kurs, og jeg GLEDER MEG!! :D Skulle egentlig begynt i går, men så ringte kurslederen meg og fortalte at det bare var meg som var påmeldt på det kurset, så da ble jeg flyttet over på en gruppe med 10 eller 11 andre. Er veldig glad for det ettersom det er gruppen jeg er mest interessert i når det kommer til kurset. Kan jo GR-metoden.. Ønsker noen å snakke med, høre deres erfaringer og motivasjonen vi kan gi hverandre. Blir kjekt! :D

Gir en uppdate på hvordan det går i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...