Gå til innhold

Jeg er blitt en fullfører!


Anbefalte innlegg

Nå har det store skjedd, jeg er blitt en fullfører :) For første gang i mitt liv skal jeg faktisk fullføre noe (sett bort i fra to svangerskap, men der finnes det ikke annet alternativ).... Jeg har vært verdensmester i å starte på prosjekter som bare koker bort og ikke blir fullført.

 

Blant annet:

- En halvmalt kommode på barnerom nr 1

- En halvmalt fuglekasse som skulle blitt satt ut før tæla kom

- Ikke fullført oppryddingen i hagen etter høsten

- Ikke malt barnerom nr 2 (bare utsatt, utsatt og utsatt)

- En halvstrikket genser til storesøster, en halvstrikket ullkjole til lillesøster

- 5-6 halvleste bøker som ligger div. steder i huset

- En jojo-slanker uten sidestykke....

 

 

Men fra i dag er det altså andre boller. Påbegynte prosjekter skal alltid fullføres før jeg starter på ett nytt prosjekt. For en gang skyld skal jeg også ta tak i helsa mi, magefettet som har kommet snikende må rett og slett vekk. Jeg løp Oslo Halvmaraton i 2008, i 2013 så har jeg bestemt meg for å løpe igjen, men denne gangen skal jeg LØPE og ikke jogge :)

 

Jeg kommer til å oppdatere denne dagboken daglig, med tanker og erfaringer fra vektnedgang og div. prosjekter. Offisiell veiedag er mandager (på denne måten unngår jeg å "jukse i helgene"), ergo er første veiedag i morgen.

 

Håper du har lyst å følge med, kom gjerne med innspill og eller tips. Kanskje du også skal gå samme vei som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Sommerivrig :) Jeg bestemte meg for å begynne i andre skalaen, med andre ord å fokusere på det å fullføre i seg selv. Så vil det kanskje gå bedre over tid? :)

 

I dag var det første veiedag og første "kursdag". Nå går jeg riktignok ikke noe kurs, men jeg skal fullføre hver eneste dag som om jeg skulle ha gått på kurs.

 

Her er målene:

 

Vekt: 94,6

Hals: 35

Overarm: 35

Bryst:108

Midje:107

Hofte:108

Ende: 110

Lår: 71

Sum: 574 cm

 

Det kunne vært skrekkens dag med tanke på både vekt å mål, men det er rett og slett gledens dag. For jeg vet at disse tallene vil jeg aldri se igjen. Det er skremmende å tenke på hva livvidden min er på nå, ikke bare fordi det er 107 cm... men med å tenke på hva jeg utsetter mine indre organer for og ikke minst hjertet mitt. Magefettet er som kjent det verste fettet.

 

Jeg vet det blir noen tøffe uker fremover. Av erfaring et jeg at den første uka er den enkleste. Det er da motivasjonen er überhøy, resultatene er veldig bra. Det er jobben over tid som blir tøff, men jeg vet at det vil være verdt det.

 

Nå skal vi avgårde på nyttårsfest. Heldigvis er ikke pinnekjøtt og kålrabistappe det aller verste å spise i julen. Jeg har allerede plottet inn i vektklubben hvor mye jeg kan spise, så jeg er klar :)

 

GODT NYTT ÅR alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten så jeg gikk på en smell i dag...

Gubben dro på jobb kl 18, jeg tok meg av legging av barn og opprydding av hus. Derette kommer timene som jeg kjemper meg igjennom hver eneste dag. Tiden fra ca kl 19-20 og til jeg legger meg. Det er da jeg spiser den maten som legger seg på hofter og mage.

 

Jeg vet at det er en pose med superchips i skapet, den ble åpnet på søndag og det er mer igjen. Samtidig er det også en åpnet pose med Nidar julesjokolade i kjøleskapet, den åpnet sambo på mandagen.... Tidligere ville jeg tatt begge deler og spist til det ble tomt. Deretter ville gubben bli sur over at jeg tok resten (han kan åpne feks en pose med sjokolade og ta 1-2 biter hver dag. Han kan fint la en slik pose ligge åpen i 4 uker... mens jeg.... snarere 4 minutter).

 

Jeg er ikke sugen på noe snop i det hele tatt, men jeg har bare lyst på fordi jeg vet det er tilgjengelig. Jeg har vært innom tanken å bare kaste det i søpla, men nei... det er urealistisk at vi ikke kan ha noe slikt liggende i fremtiden. Jeg må rett og slett styre meg selv når det gjelder fristelser samt begrensninger.

 

Fornuften og viljestyrken vant og jeg hentet meg 1 stk banan, 10 stk druer og ett glass vann i stedet for. Etter å ha lagt inn maten i nettklubben i dag så ser jeg at jeg har spist litt lite i dag. Så nå skal jeg heller kose meg med gresk yoghurt, valnøtter og honning samt 2 stk gulrøtter :) Det er faktisk mer smak i den maten enn pottings og sjokolade :)

 

Jeg merker også etter oppstarten at det er deilig å kunne føle seg både mett og sulten igjen.

Hvordan går det med dere? Bare den verste holka forsvinner, så skal jeg ta opp løpingen igjen også :)

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Nå skal jeg også bli en fullfører, spesielt når det gjelder målvekten. Men jeg trenger noen som hjelper meg litt på vei... Skal starte uten kurs, da jeg ikke finner noen tidspunkt som passer meg, og har ikke helt troen på internettkurs. Så skal iallefall starte selv - så får vi se om det blir ett kurs etterhvert.

 

Starter opp på mandag 7. januar, og har drøye 20 kilo som skal av - huff det høres så mye ut.

Har ikke vært på vekta på lenge, men regner med at den ligger rundt 90, og jeg skal under 70!

 

Hadde vært kjekt å fulgt hverandre litt underveis, enten i tråden her eller på e-post :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jumpey!

 

Så flink du har vært i dag! Å bryte vaner krever viljestyrke og det har du vist! Det lover godt for å bli en fullfører!

 

Jeg slår gjerne følge med deg i tiden fremover. Jeg har de siste årene ønsket veldig å gå ned i vekt - men aldri greid å fullføre...

 

Jeg har nå greid å engasjere flere andre til en Biggest Loser-konkurranse som går fra i dag og frem til 30.06.13 og håper at det skal være med å påvirke meg til å ta de riktige valgene når hverdagen blir travel og det så alt for fort blir tatt feil valg ift mat eller treningen blir nedprioritert pga andre ting.

 

Vanligvis er jeg veldig utålmodig og vil ha veldig raske resultater. Håper at jeg med denne konkurranseperioden vil ha mer fokus på målet der fremme i stedet for om 14 dager og at jeg derfor greier å innarbeide nye rutiner som vil vare.

 

Jeg er veldig fornøyd med første dag - har hatt to treningsøkter, men ser at jeg har spise litt lite, så jeg får lage meg noe kvelds nå.

 

Veide i dag 96,6 og målet mitt er 65,0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra dere Eam og FrkT :)/>

 

Eam: Hva med å starte selv og se hvordan det går. Kanskje du finner passende tidspunkt for kurs på sikt, når vekta stagnerer litt og motivasjonen ikke er på topp? Selv har jeg kun gått internettkurs og det to ganger. Første gangen var i januar 07, da skulle vi på ferie allerede i mars. Da gikk jeg ned 10 kg, fra 82 til 72 kg. Grunnen til at jeg ikke gikk ordinært kurs var fordi jeg ikke følte meg overvektig nok til å gå på Grete Roede. Nå synes jeg tanken er helt fjern, men var absolutt veldig fornøyd med internettkurset. Sist kurs var i mars/april 2012, dette var GR Gravid kurset, slik at jeg begrenset vektøkningen i svangerskapet. Dette var også internettkurs, siden sambo jobber skift så slapp jeg å tenke på barnevakt når det var kurskvelder. Veldig fornøyd med oppfølging på det kurset også.

 

Jeg støtter deg gjerne på din ferd, både her og på e-post. Ikke tenkt på at du skal gå ned 20 kg, forsøk heller å fokuser på 5 kg av gangen. Da virker ikke oppgaven så uoverkommelig, for det er den ikke :)/> Jeg er svært oppegående når det gjelder teorien på dette med trening og kosthold. Dessverre har det skortet på gjennomføringen, men det er fortiden. Nå er det nyere tider :)/>

 

FrkT: WOW, jeg er imponert. Initiativtaker til BL-konkurranse, det er jo suverent. Er dette privat/lokal-regi eller på GR-Forumet? Jeg skjønner hva du mener med raske resultater. Har vært der selv og det har feilet gang på gang. Det eneste som har funket for meg er GR-metoden, men så snart jeg slutter å registrere mat er det så lett å lure seg selv og gå tilbake til gamle (u)vaner.... Så denne gangen er jeg innstilt på å fortsette å registrere maten i 6-12 mnd etter at jeg har nådd matchvekten. Har du satt deg ett mål for hvor mye du skal gå ned i

BL-konkurranse perioden? Eller tar du kg for kg? :)/>

 

Det blir morsomt å følge dere begge i tiden som kommer. Alltid flott å vite at noen følger med (på den måten blir det også litt vanskeligere å skeie ut). Jeg heier på dere begge :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen og energien er på topp til tross for lite søvn denne uka. Må bli flinkere til å legge meg tidligere, så det skal jeg fokusere på de kommende ukene samt det å være mer aktiv. I dag var vi 3 stk på trilletur, tur av den typen hvor hvertfall jeg svetter :)

 

Ellers klarer jeg ikke å kutte ut snikveeingen, har gått ned greit så langt... Magen gar også krympet 2 cm og det er bare siden mandagen. Tror det blir grønnsaker og Dip til helgesnop... For denne bølgen vil jeg surfe på videre :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måtte tenke litt nytt - derfor BL-konkurranse. Har forsøkt alt for mange ganger på egenhånd, men pga jobbsituasjonen og manglende viljestyrke, har jeg aldri greid å fullføre. Tenkte at hvis jeg får inn et konkurranseelement, så vil det påvirke de valgene og beslutningene som jeg tar - noe jeg allerede har fått bekreftet :-)

 

Veldig ofte er det jobbreiser som har ødelagt opplegget mitt. I går var jeg på reise ifm et møte og vanligvis går det skeis slike dager (dro hjemmefra på morgenen og var hjemme ved midnatt). Men i går laget jeg nister, registrerte dem og spiste dem i løpet av dagen. Jeg var innom beninstasjoner for å kjøpe kaffe, men holdt meg unna alt annet. På kvelden da jeg satt på ferja, var jeg sulten, men da ble jeg sittende i bilen i stedet for å gå opp i cafeen og "sprekke" - så spiste jeg heller sunn kvelds da jeg kom hjem. Den dagen må jeg innrømme at jeg er litt stolt over.

 

BL-konkurransen er en familiekonkurranse (ektemann, svigermor, svoger og svigerinne). Det hjelper veldig at mannen min er med på opplegget.

 

Siden jeg har lagt opp til en BL-konkurranse forsøker jeg også å være litt ekstrem ift trening. Av erfaring vet jeg at hvis jeg legger opp til 2-3 økter pr uke, ender ofte uka med null trening hvis det har blitt hektisk. Så nå legger jeg opp til 1-2 økter pr dag - noen dager greier jeg 2, noen 1 og noen dager ingen (slik som i går), men summen pr uke blir likevel bra og det gjør at jeg ikke stresser de dagene det ikke blir noe.

 

Jeg skal ned ca 30 kg til sommeren. Legger opp til 5 kg pr mnd.

 

Jeg har også snikveid meg denne uken og så langt har det gått bra. Det gir en veldig god følelse, så Jumpey, vi får surfe videre på den - og blir det litt mer trådt etter hvert får vi brette opp ermene og jobbe oss videre - for denne gangen skal vi fullføre helt til målstreken. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var i går på jobbreise, synes det var rett og slett imponerende :) Planlegging er nøkkelen til suksess, spesielt når man er på reisefot. Jeg reiser nå og da i forbindelse med jobb og kjenner godt til utfordringene. Du er "heldig" som har med deg familien, ikke minst mannen din. Min mann er Norges største snop-hue, nest etter meg. Han er 178 og veier 67 kg!!! Jeg forsøker å få han til å bli med, men at han spiser og trener seg opp. Vi får se hvordan det går, men vi har chips, kjeks og sjokolade i skuffene her fordi han småspiser sånt HELE tiden :( Tidligere har jeg nektet han å ta med sånt hjem, det funker i bare noen dager.

 

Jeg gikk 5 km i dag, men ikke kommet skikkelig i gang med trening. Fikk to store gnagsår i dag, men bare noen dager til så kan jeg løpe :) Flott at du får lagt inn så mange økter. Selv må jeg trene rett etter at jeg har stått opp, ellers kommer det alltid noe annet i veien. Tenkte å melde meg på Halvmaraton i år :)

 

Jeg har satt 17-20 kg som mål til 15 mai, da reiser vi på ferie. Totalt skal det være 30 kg før januar 2014, hvis jeg ikke stopper før. Kan være at 70 kg er mer realistisk enn 65 kg, men det får vi se når den tid kommer :)

 

Gleder meg til mandag og veiedag, er så deilig å være i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er heldig som har med meg mannen min. Du får stålsette deg ift alle fristelsene dere har liggende. Men han bør jo tenke på at om det ikke legger seg på han som fett, kan det jo være at det legger seg i blodårene hans... Litt vanskelig å vite hva jeg skal si ift dette for at det skal bli riktig. Hva om du kunne få han med på en kortere periode med helt godtefri... f.eks. 14 dager eller 1 mnd - kanskje han også kommer over vanen om å småspise hele tiden?

 

Så flink du er som har vært ute å gått 5 km :) Synd med gnagsår. Har du forsøkt sånne spesialplaster som ligner på hud? De er ganske gode, både for å beskytte hvis du allerede har fått gnagsår, men også for å forebygge.

 

Halvmaraton... wow!! Jeg har stor respekt for lange løpedistanser. Veldig lurt å ha et konkret mål å jobbe mot. Da er det lettere å gjennomføre på dager hvor alle unskyldningene står i kø for hvorfor man ikke skal trene akkurat den dagen. Jeg jobber mot rødt belte i taekwondo i løpet av året. Det er siste graden før sort B)

 

Så flink du er som greier å trene rett etter at du står opp. Det gir en skikkelig kick-start på dagen!

 

Det virker som du har vært veldig flink, så veiedagen på mandag går nok bra! Jeg har veiedag på onsdag.

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg har sagt at på meg så ser man at jeg er usunn, men selv om han ser sunn ut så betyr det ikke at han er det. Han mistet bestefaren sin veldig tidlig pga sykdom, så jeg har bedt han ta en helsesjekk fra topp til tå. Han snakker om å melde seg på Triatlon, så da kan vi trene sammen. Eller dvs. at vi begge jobber mot ett bestemt mål, en må jo være hjemme å passe ungene :) Skal forsøke å få han med på godterifri periode, men spørs om han gidder...

 

Jeg har tatt på compeed ja, det hjelper veldig. Bortsett fra i går, da hadde de smeltet seg sammen med sokkene etter en kort gåtur. Løpeturene får vente noen dager til, men så snart jeg er i gang blir det løping 3 ganger i uken til å begynne med. Rolige korte turer, for så å øke lengde. Jeg løp mitt første halvmaraton i 2008, det frister til en gjentagelse så det skal jeg gjøre i år. Men for å virkelig starte med treningen denne uken har jeg nå tatt en 40 min runde med Jillian i stua mens pappa sover etter nattevakten og nurket sover ute :)

 

Så langt du har kommet innen taekwondo, da har du holdt på noen år. Jeg kom meg aldri lenger enn hvitt belte innen Wing Chun :)

 

Jeg legger inn dagens resultater i egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann! Saa flink du er! Og FrkT, husker deg fra en annen traad :) Staa paa.

 

Jeg gikk inn i det nye aaret med 8kg mindre og det er jo en start. Jeg gikk ned 11kg i 2012, men gikk altsaa opp 3kg de siste 3mnd av aaret. Jeg orker ikke aa gaa opp og opp igjen, jeg vil jo ikke det. Saa naa er det bare aa ta seg sammen.

 

Jumpey, jeg har det samme problemet med aa ikke fullfoere ting. Men har begynt aa tvinge meg selv til aa fullfoere ett prosjekt foer jeg starter paa noe nytt. Dette gjelder for det meste boeker og strikking/hekling for min del. Var veldig produktiv paa strikkefronten paa tampen av 2012 saa jeg er igang. Ogsaa klart aa lese ferdig noen boeker uten aa starte nye underveis.

 

Jeg tenkte av man maa jo klare aa iallefall gaa ned 13 kg i 2013?? Realistisk sett skal man klare aa gaa ned mer, men jeg saa bare hvor utrolig sent de gikk i fjor og jeg vil ikke skuffe meg selv nok en gang.

 

Har tre svangerskap bak meg og fremdeles 15-18kg for mye (vi faar se).

 

Veide 86.2kg siste onsdag som er veiedag. Maalet er 67kg, men er muligens komfortabel med rundt 70kg.. det er jo tross alt veldig lenge siden jeg har vaert slank haha.

 

Maa kutte ned paa sukker og baking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 1

Vekt: 94,6

Hals: 35

Overarm: 35

Bryst:108

Midje:107

Hofte:108

Ende: 110

Lår: 71

Sum: 574 cm

 

Uke 2

Vekt: 94,1

Hals: 35

Overarm: 35

Bryst:105

Midje:104

Hofte:106

Ende: 110

Lår: 68

Sum: 563 cm

 

Konklusjon: Ned 0,5 kg på vekta og ned 11 cm på kroppen :D

 

Jeg er litt deppa over helga, fordi før helga hadde jeg gått ned 1.1 kg, så mye er nok vannvekt. Har ligget på 1800-1900 i helga.

 

Men for all del, jeg er nesten skremt av antall cm som har blitt borte. Det er helt fantastisk og jeg VET at det kun er i begynnelsen man ser slike tall før det stagnerer. Men en cm er en cm og det vil jeg være glad for i tiden som kommer. 11 er rett og slett uvirkelig :)

 

Lykke til med starten i dag Eam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker innfallsvinkelen - og JEG VIL OG! :)

 

Jeg har sånn ca. 50% oppnåelse (hehehe) - enkelte ting fullfører jeg som bare det (ALT i jobbsammenheng, både kortsiktige og langsiktige mål) så ingen grunn til at jeg ikke skal klare å ta tak i vekten!!!

 

I 2007 ble jeg Årets Fylkesslanker i Grete Roede i Oslo/Akershus- hadde gått ned 40 kilo etter svangerskap nr. 2 og var strålende fornøyd med livet - og stolt av prestasjonen. Så fornøyd og full av selvtillit var jeg at jeg stumpet røyken etter å ha røyket i 25 (!) år. Så langt, alt vel!

 

Nå sitter jeg her - 5 år senere og vekten i morges viste 102,3 kilo!!!! Det er jo bare til å grine av - for ikke å snakke om at det er FLAUT!! Har bestemt meg for at all energi kanaliseres til positive tanker og jeg tenker som deg - jeg skal måle meg i kveld, bare for å se på 6 meter i omkretsmål tilsammen, som jeg ALDRI skal se igjen.

 

Håper vi kan slå følge her inne? Jeg starter i dag, og begynner på 1-årig kurs på FSC (treningssenter) 6. februar, med fokus på trening og kosthold. Jeg SKAL ned 30 kilo I ÅR. Med nedgang på 0,6 i uka rekker jeg det akkurat, hihihi :) Av erfaring går jeg ned mer enn dette vanligvis så jeg skulle ha nok "slækk" her....

 

Håper jeg kan henge meg på og at vi kan støtte og hjelpe hverandre. Jeg har startet omtrent hver mandag i 2 år, men DENNE mandagen - I DAG - er absolutt siste gangen jeg starter!

 

Det er DEILIG å tenke på at 2013 er det siste året i livet mitt jeg skal slanke meg!!! Nå skal jeg ned i vekt, og så vil LIVSSTILSENDRINGEN min vare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært NokERNok. 11 kg ned er mye det og at du har lagt på deg 3 kg er ikke all verden med tanke på at det gikk over 3 mnd. Selv kan jeg legge på meg 3 kg over en helg UTEN noe problem. Det er tydelig at du gjør en livstilsendring når du lar det være med de 3 kg for så å skjerpe deg igjen.... i stedet for å vente til det har blitt 11 kg. Bare det i seg selv er kjempepositivt :)

 

Du får bli min mentor når det helper å fullføre ting, ikke bare innenfor vektnedgang :) Jeg har vært flink den siste uka og fått ferdig flere av prosjektene på lista mi og bedre skal det bli :)

 

Lykke til med veiedag i morgen NokERNok og FrkT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuttet, selvfølgelig kan du være med :) Det er litt av en prestasjon du gjorde i 2007, dette beviser at du uten tvil kan gjøre det igjen. En ting er å gå ned i vekt, det er i bunn og grunn en smal sak når man har bestemt seg og går virkelig inn for det. Sannheten er at jobbingen begynner først når man skal vedlikeholde vekten. I alle fall er det slik jeg tolker det. Når jeg er i vektnedgangmodus så går det stort sett ganske greit, bortsett fra noen skjær i sjøen.... men det er bare å hoppe opp i båten igjen så snart den har kantret :)

 

Fortell gjerne litt om opplegget på FSC. Er det litt slik som Easy Life til Spenst/Hot Stamina. Har ei venninne som gikk der, først startet de med 14 dager med pulver kur for så å gå over til vanlig mat. Samt kombinert med trening hele veien. Tror det er 2-3 mnd varighet på kurset, husker ikke helt i farten.

 

Hehe kjenner til det der med å starte hver mandag... hver lørdag med hånda nede i sjokoladeskåla sier jeg til gubben... nei, nå holder det. Nå begynner jeg VIRKELIG til mandagen... så kommer tirsdagen og gubben sier. Jeg er så fysen på noe digg jeg, skal jeg stikke på butikken? Da er jeg solgt.... :blink:

 

Lykke til, blir moro å følge deg videre i 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuttet, selvfølgelig kan du være med :)/> Det er litt av en prestasjon du gjorde i 2007, dette beviser at du uten tvil kan gjøre det igjen. En ting er å gå ned i vekt, det er i bunn og grunn en smal sak når man har bestemt seg og går virkelig inn for det. Sannheten er at jobbingen begynner først når man skal vedlikeholde vekten. I alle fall er det slik jeg tolker det. Når jeg er i vektnedgangmodus så går det stort sett ganske greit, bortsett fra noen skjær i sjøen.... men det er bare å hoppe opp i båten igjen så snart den har kantret :)/>

 

Fortell gjerne litt om opplegget på FSC. Er det litt slik som Easy Life til Spenst/Hot Stamina. Har ei venninne som gikk der, først startet de med 14 dager med pulver kur for så å gå over til vanlig mat. Samt kombinert med trening hele veien. Tror det er 2-3 mnd varighet på kurset, husker ikke helt i farten.

 

Hehe kjenner til det der med å starte hver mandag... hver lørdag med hånda nede i sjokoladeskåla sier jeg til gubben... nei, nå holder det. Nå begynner jeg VIRKELIG til mandagen... så kommer tirsdagen og gubben sier. Jeg er så fysen på noe digg jeg, skal jeg stikke på butikken? Da er jeg solgt.... :blink:/>

 

Lykke til, blir moro å følge deg videre i 2013 :)/>

 

Hihihi - kjenner meg sååå godt igjen med å være fysen :D Men det gjelder å begrense godisen til lørdagskveldene og innenfor det igjen begrense seg - trenger ikke starte og avslutte dagen med snop liksom! hahaha.... Jeg digger Nutrilett Dark Chocolate bars og lørdag kveld deles 1 stk slik opp i små firkanter i en "smågodtskål" på bordet, og sammen med pepsi max blir dette helt kåååååångedeilig :) Det sitter i hodet!! Hvis jeg bestemmer at det er smågodt, ER det smågodt!

 

Fant ikke målebåndet før sent i går så ble bare til å måle midjen og stumpen og over meteren begge steder får en jo til å tenke! I dag står alle mål for tur, blir "spennende" å se. :) Synes å huske en total rundt det du hadde sist jeg gjorde denne øvelsen.

 

Opplegget til Family Sports Club går over 52 uker, i gruppe, med både trening og kurs. Jeg synes det ser helt genialt ut. Du kan lese mer om det her: http://www.fsc.no/slanking_oslo_196.html - de har sentre rundt om i landet. Jeg holder til i Oslo. Når det gjelder kostholdet er det ikke noe pulver, men stort fokus på blant annet fiber og riktig kosthold ift. å få i seg nok proteiner og begrenset karbo og fett. Passer meg suuuupert. Jeg orker ikke no no-carb eller pulvergreier hehehe :)

 

Moro å følge hverandre her inne - det gir meg masse motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jumpey - du har vært superflink! 0,5 = 1 melangepakke!!! :D

 

NokERNok - husker deg også fra en annen tråd. Bra du ikke har gitt opp og at du henger deg på her! :)

 

I tillegg har Fnuttet blitt med - som har erfaring som superslanker. Deg kan jeg sikker lære masse av!

 

Bra at vi blir flere - så blir det litt futt og fart her - det har masse å si for motivasjonen.

 

Jeg fikk ikke trent særlig det siste halveåret (les: ingenting) pga jobbmengden. Nå hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle prioritere treningen og tenkte at dette ville løse alt. Planlagt kampsporttrening ble i dag erstattet med ekstraordinært jobbmøte... men da jeg var ferdig med det satte jeg "Biggest Loser" på opptak, hoppet på tredemølla og tok en økt før jeg satte meg ned å se på det, med god samvittighet. Så det er jeg litt stolt av :rolleyes:

 

Innstillingen min nå er jo å overdrive litt ift trening - fordi hvis jobb skulle kollidere med planlagt trening - har tanken vært at jeg likevel vil lande på et greit resultat. Sjekket nå og på en uke har jeg 13,4 trimpoeng!! Så det er jeg superfornøyd med.

 

Så da er det bare å legge seg og gå på vekta i morgen tidlig med en forventning om et synlig resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

lol@mentor! Jeg skal proeve. Setter litt press paa om ikke annet :D

 

I januar er planen aa fullfoere et heklet teppe til 3 aaringen (enkletseng) og jeg er halvveis.

Sokk nr to til pappa. Uglevest til gubben's kollega som skal ut i svangerskapspermisjon... den startet jeg paa i gaar og maa bli ferdig foer neste fredag. Men det skal gaa!!

 

Boeker.. bare fortsette der jeg slapp. En venninne av meg har utgitt bok og jeg har skammelig bare kommet halvveis pga nedprioritering av lesestoff. Maa lese den saa jeg kan gi tilbakemelding.

 

Ah... vekten. Huff og huff. Jeg syntes jeg hadde gjort en taalelig bra jobb uka som gikk, men vekte sier noe annet. Opp 800g!! Og naa 87kg igjen. Det er til aa graate av. Jeg skal aldri se 87kg igjen.

 

Kan forbedre meg selvfoelgelig. Naa skal 3 aaringen starte paa nursery 3 timer hver dag (bor i England) saa da kan jeg og lillebror ut og trille.

 

Slutte aa spise barnas broedskorper og andre etterlatenskaper fra maaltidene.

 

Begynne aa registrere igjen (minus veiing fordi mannen min kjoepte ny kjoekkenvekt og den er gammeldags og unoeyaktig :( saa det faar bli ca til jeg har kjoept ny).

 

Drikke mer vann - har ikke lyst paa vann naar det er kaldt, men maa tvinge meg.

 

Veie meg hver dag igjen slik at jeg ikke sklir ut - works a charm.

 

Komme paa forummet jevnt for aa holde motivasjonen oppe.

 

Neste uke skal jeg vaere paa 86-tallet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vekt er 94,3 - dvs. en nedgang på 2,3 kg.

 

Litt blanda følelser, for med mitt antall trimpoeng denne uke, så hadde jeg håpet på et litt større tall, men samtidig så skal jeg være fornøyd.

 

Innstillingen nå er at ny uke er helt blanke ark. Innsatsen forrige uke får ikke betydning for neste uke - så da er det bare å jobbe like hardt en uke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei- kladden i farta :D Denne tråden vil jeg følge. Dere begynner å bli mange som ligger omtrent på samme vekt og med de målene som jeg selv har som utgangspunkt.

 

Jeg har vært en jo-jo slanker hele mitt liv og har en gang i blant nådd den vekta og formen som jeg er stor-fornøyd med!Og der jeg elsker å være; ei dame med selvtillit og med en kropp som beveger seg lett og ubesværet. -Men, så sniker de hersens kiloene på igjen, i takt med at jeg kommer inn i den evinnelig vonde sirkelen med mengder av søtt og kliss og mindre aktivitet igjen... Jeg er av de som spiser alt søtkliss av den enkle grunn at jeg elsker det! Det er ikke fordi jeg trenger den trøsten som godteri kan gi for noen. Det er heller ikke fordi jeg vil straffe meg selv ved å bli feit. Det er rett og slett fordi jeg er en livsnyter og fordi jeg alltid finner et påskudd for å KOSE MEG :lol:

Jeg startet på et Grete Roede kurs i høst og var fast bestemt på at nå skulle jeg greie å slanke meg, for jeg hater meg selv for tiden!!!! Men, så fikk jeg veldig mange utfordringer i forbindelse med jobben i høst- med hektisk aktivitet, ustrukturerte dager og med masse hotellovernatting med mer. I tillegg så var det andre årsaker; jeg fant meg for første gang ikke tilrette på kurset heller......

 

Nå har jeg imidlertid begynt på et nytt Grete Roede kurs, for det er nok det som likevel motiverer og hjelper MEG best. Denne gangen er det både ny kursvertinne og andre deltakere som virker veldig hyggelige. Frem for alt, så har jeg noen store merkedager i sommer,som jeg bare SKAL møte i en annen skikkelse enn der jeg er nå.

 

Jeg veier 87-88 kg og har som mål at jeg skal ned til et sted mellom 65-70 kg. Første store delmål for meg, er å komme meg under 80 kg! Der har jeg ikke vært på 2-3 år og jeg er bare såå lei av å hele tida dra i klærne mine, eller å holde hendene foran magen når jeg sitter i stolen. Det har blitt "et ork" å bøye seg ned å knyte skolisser, fordi den store bilringen er i veien. Sant! Jeg har tillogmed blitt litt redd for å treffe på gamle kjente, som jeg ikke har sett på en stund og som husker hvordan jeg så ut før. Jeg synes rett og slett det er skamfullt at de ser meg slik! At jeg har en mann som elsker meg uansett, er selvfølgelig skjønt, - men jeg merker jo at den store spiriten mellom oss er blitt litt borte. Jeg har meg selv å takke, det vet jeg. Fordi jeg ikke liker meg selv og fordi jeg skjemmes over at også han skal se meg slik. Skjønner dere?

 

Nei, folkens, nå går det ikke lengre! Jeg håper og tror at vi kan hjelpe hverandre fremover mot de målene som vi selv har satt oss. Så får vi heller bruke litt tid på dette her. Alle gram i riktig retning er jo faktisk en seier! Jeg ønsker dere så mye lykke i slankeprosjektene deres- og jeg ønsker meg selv det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkT: klapppaa skuldra! 2.3kg ned er suuupert!! Ikke vaer skuffa :D

 

Kladden: Som jeg skulle sagt det selv. Ser vi ogsaa har samme vekt ca og samme maal. Vi skal greie det. Motivere hverandre! Det er saa utrolig kjipt aa blir kvalm av seg selv. Kvalm av valkene som har sneket seg paa, og litt kvalm av aa vaere saa lite disiplinert at man nok en gang har latt seg lure av matmonstret. lol. Jeg er akkurat som du.. en livsnyter. Ingen troestespiser etc. Bare matmons. haha. Spiser som regel for mye av alt egentlig. Nam nam floete og ost, pasta og broed etc..

 

Haaper alle andre har en fin dag.

 

I dag er foerste dag paa nursery for dattera mi. Skal dit kl 1230 og hun skal vare en time alene i dag ca. Jeg skal ta med vogna og gaa med lillebror i den timen er planen. Det maa jeg vel klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frk.snupp

Kan jeg også få henge meg på her? Er helt ny inne på forumet. Liker veldig godt tankemåten deres;) Jeg har gått opp og ned i vekt så lenge jeg kan huske. Har alltid vært på "slankern", men nok er nok. Jeg startet 2. januar og har nå nådd mitt første delmål som var 90 kg. Det vil si 90,5 kg, men det er på 90 tallet. Jeg har bestemt meg for å ha belønning ved delmål. Mitt første delmål var på 90kg og belønningen var å melde seg inn her. Jippi! Jeg klarte det!!!

 

Neste mål er på 87,5 kg. Da skal jeg laste inn ny musikk på mp3 spilleren min. Litt ny musikk gjør susen når jeg skal trene:)

 

Jeg har gått på Greteroede før og det virket på meg. Etter noen svangerskap har bare vekta gått en vei og selv om jeg har prøvd forskjellige slankemetoder gir jeg fort opp og legger mere på meg enn før. Jeg har som hovedmål å gå ned tilsammen 22kg. Men om jeg klarer det før sommeren får tida vise. Har ikke så lyst til å gå ned for mye av gangen. Vil så gjerne at huden skal følge med på nedgangen.

 

Egentlig er jeg en sånn person som helst skulle ha vært ferdig i går. Tålmodighet er nok ikke min sterke side. Men denne gangen skal jeg være tålmodig. Har blitt rådet til å ha belønningsystem og det skal jeg ved hver 2,5kg.

 

Jeg vet at den eneste måte å gå ned i vekt på er å minske kaloriinntak og øke forbrenninga. Det er jo ganske enkelt inni hodet mitt. Men nå skal jeg også klare å fullføre det. Til sommeren skal jeg for første gang på 13 år synes det er greit å gå i bikini på starnda. Og for ikke å snakke om å komme inn i bunaden til 17. mai.

 

Min største svakhet er godteri og sjokolade. Særlig etter at ungene er lagt om kvelden. Nå har det blitt byttet ut med frukt og håndarbeid.

 

Veiedagen min er på mandager. For da kan jeg ikke lure meg unna i helgen. Litt sånn psykologisk riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok mange matmonser og godteslikkere her, nokERnok2010:-)Men, fremover så kan vi vel heller frotse i knaskegulrøtter og Yoplait yoghurt. Er kjempegodt det også:-) Og verdt resultatet!

 

Frk.Snupp: Jeg tror det er lurt å belønne seg selv litt. Jeg har sett for meg at jeg skal gi meg selv en belønning for hver 5. kilo, men da kan det jo ta litt tid mellom hver gang. Å belønne seg selv litt oftere, tror jeg bare er med på å motivere oss ytterligere.

 

Jeg har selv bestemt meg for å vente med første belønning til jeg har gått ned 5 kg. Fordi jeg pleier å gå ned de første kiloene relativt raskt. Men, så tror jeg sannelig jeg skal bevilge meg en form for belønning for hver 3. kilo, det trenger jo ikke å være så stor belønning hver gang. En belønning kan jo for eksempel være å ta seg en tur ut å spise middagen ute, med den en er glad i.Det går an å velge magre produkter.... Klær er jo en flott belønning, men jeg har ikke lyst til å gjøre det,før jeg nærmer meg de kiloene som faktisk er målet. De fine klærne passer jo best da! Dessuten så har jeg jo allerede en haug med fine klær i de fleste størrelser som jeg har vært innom, så jeg skal nok ikke bli klesløs underveis heller. Sko, er en annen ting. Skikkelige gode treningssko er et must, så den belønningen bør vi ikke vente lenge med;-) Jeg har heldigvis sko som jeg kan bruke, så jeg må nok finne på noe annet....

 

Søren, jeg får ikke trimmet noe denne uka. Er hjemme med en hard forkjølelse, såre muskler og vondt i hodet og orker ikke tanken på å puste inn den kalde lufta ute og trekke ned i en allerede sår hals- og jeg orker ikke stort annet enn å ligge i sofaen. Men det kommer!

 

Så langt er jeg flink til å følge Grete Roede-opplegget. Det passer meg godt og jeg er jo ikke sulten heller:-) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...