Gå til innhold

Jeg er blitt en fullfører!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Forrige fredag reiste vi av gårde for å feire familiebursdag og pga møte i samme by påfølgende mandag, var vi ikke hjemme før sent mandag kveld.

 

Tirsdag var jeg hos legen og fikk beskjed om at jeg hadde både bronkitt og urinveisinfeksjon.... så det har ikke vært den letteste uken.

 

Men jeg er superstolt. På lørdagen var det barnebursdag og i stedet for å hive i meg med grillpølser laget jeg en stor bolle med kyllingsalat som jeg tok med - den ble veldig poplulær :D Ift kakene tok jeg to bittesmå stykker, som tilsammen vanligvis ville utgjort størrelsen på ett - og det var det jeg spiste.

 

I bilturen på vei hjem unngikk vi gatekjøkken/bensinstasjonmat og det er jeg veldig fornøyd med, for da var jeg absolutt ikke i form.

 

Typisk for meg når jeg blir syk er at jeg får veldig lyst på kjeks og alt mulig trøstemat - for "det-er-jo-så-synd-på-meg-som-er-syk"... men det har jeg også greid å styre unna.

 

Så resultatet denne uka - hvor det har vært 0 trening er -1,3!

 

Men pga reise og sykdom så har jeg ikke fått vært her inne og fulgt opp dere andre - så beklager at jeg bare har fokus på meg selv. Men jeg tenkte at dette kanskje kunne være til litt inspirasjon - for det viser at selv om situasjonen er utfordrende er det mulig å gjøre gode valg. For meg har det alltid tidligere direkte eller indirekte, vært en unskyldning for å skeie ute...

 

Så nå aner jeg håp om å unngå å slanke av de samme kiloene om igjen og om igjen. Det jeg veier nå, 92,4 - har de siste årene vært det laveste jeg har kommet, før jeg spretter opp igjen. Så denne uken skal jeg gjennom den "kinesiske mur". Å komme ned på 91-tallet vil være en stor seier :)

 

Da kryper jeg under dyna på sofaen igjen... og satser på at all hostingen har samme effekt som styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei alle! :)

 

Lenge siden siste (flere dager! :-O), har vært sinnsykt travelt på jobb, så beklager det! Mandag var det innveiing og målet var stillstand siden jeg hadde en langhelg på fjellet med venner og "planlagt" utskeielse, men vekten viste OPP 0,8.... SNUFS! Heldigvis har jeg den nye vekten og den viste at vann% i kroppen lå på 45,4 den morgenen, mot 43% uken før, så jeg tipper det meste er vann pga. jeg spiste mye salt. Jeg er utrolig var for salt i maten og kuttet alt salt i kostholdet for mange år siden, for jeg hovner opp som bare det. Når jeg "skeier ut" med "ferdigmat" som er saltholdig, er jeg hoven i fingre, føtter etc. i flere dager etterpå. Det hører med til historien at jeg er en elendig vanndrikker... jobber med saken! :) Alt i alt regner jeg med at vekten "egentlig" ikke er opp, men heller ikke ned, så satser jeg på nedgang denne uken. Det gjelder å ikke gi opp selv om man ikke får de resultatene man håper, det vil jo variere - jeg skal tross alt ned 30 kg over 1 helt år :)

 

Veldig motiverende å lese om dere også ! :)

 

Hvor i landet (og utlandet) bor alle her egentlig? :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuttet: Vekten kan jo uansett svinge baade oest og vest fra dag til dag, saa den tar du igjen:)

Jeg er heller ikke flink til aa drikke vann, dvs ikke flink paa vinteren. Men vaar/sommer drikker jeg masse vann. Jeg er en saann person som alltid fryser og da har jeg bare lyst paa varm drikke.

 

Jeg bor i Nord England :) Det er fint, men regner en del da. Og da snakker vi serioest regn. PLASK PLASK! Da er det ikke fristende aa gaa tur. Du gaar til postkassa og er klissvaat foer du faar tatt ut posten, selv med regnjakke. Ja.. saann er det. Ikke rart engelskmenn er opptatte av vaeret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord. Måtte snikveie meg i dag, 86,5. Men så er dette før helg også da. Føler at jeg må være ekstra flink i helgen for at jeg ikke skal gå opp nå. Blir ingen trening i helgen, men satser på å være mye ute å gjøre litt kroppsarbeid. Mye å gjøre i hagen selv om det er vinter.

 

Jumpey: Hvilke krydder bruker du til tacokrydder og hvor mye av hvert krydder? Tilsetter du vann også?

 

 

Jeg bor forresten utenfor Haugesund.

Endret av TinaP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frk.snupp

I dag var det veiedag og endelig har vekta gått ned. Den viste 88,9 kg i dag JIPPI! Nå har jeg i to uker slitt med at den ikke vil ned. Har vært flink med maten og trent, men likevel ville ikke vekta gå nedover. Ble skikkelig deppa da jeg faktisk gikk opp uten grunn. Men fant jo for ut hvorfor. Har litt ustabil mensen etter at jeg fikk satt inn spiral. Nå er da den heldigvis over for denne gangen og vekta viste veldig positive tall:O)Snart har jeg nådd delmålet som er 87,5kg. Da blir det ny treningsmusikk:)) Er det noen som har forslag til treningmusikk?

 

Jeg blir skikkelig deppa når det ikke er noe vektnedgang. Hadde mest lyst til å droppe hele slanking, men jeg er blitt en fullfører!! Dette skal jeg klare. Jeg vil ikke kalle det slanking lenger. Dette er en livsstilsendring. Det er slutt på å sitte i sofaen og putte masse mat og godteri inn i munnen. Nå har jeg funnet fram til et kosthold som passer meg. Jeg veier maten hvis jeg er litt usikker. Prøver å ligge på mellom 1200 og 1600kcal om dagen. Jeg har erfart at jeg blir veldig fysen på noe godt om kvelden hvis jeg spiser brødmat og poteter. Så det har jeg kuttet ut. Går ikke på noe lavkarbodiett, men følger Greteroede sin teori. Frokosten min består av tre knekkebrød med makrell i tomat, en frukt, ett stort glass vann og en kopp te. Lunchen er enten en salat med egg/kjøtt/laks eller en omelett med masse grønt. Frukt, sukkererter el til mellommat hvis jeg blir sulten. Til middag spiser jeg det vi har. Prøver å ha mest mulig ren mat, men med unger i hus blir det også pølser og slikt. Jeg tenker at man bare må begrense seg litt. Har alltid salat eller grønnsaker til middag. Fullkornspasta eller basmatiris. Gjerne blandet ut med villris. Kveldsmaten består av yoplait sin dobbel 0% yoghurt med vanilje. Kjempegod alene eller sammen med litt bær eller oppskjært frukt. Er jeg mere sulten fyller jeg på med snackspaprika, sukkererter, minigulrot, cherritomater. Nam nam. Jeg ble litt lei salat en dag og tenkte at jeg måtte ha noe dressing på. Ble litt lei sitron. Jeg elsker den franske tomatdressingen, men den fant jeg selvfølgelig ikke. Begynte å se på kcal innholdet i de forskjellige. Valgte den som het selskapsdressing max 3% fett. Hadde bare 59kcal pr 100g. Det er da ikke så værst:)

 

Jeg har satt meg som mål at jeg skal trene tre dager i uka. Er på ett treningsenter og har intervalltrening i 30 min. Deretter litt styrketrening. Formen er elendig. Tror jeg skal dø når jeg holder på, men vet at den blir bedre og bedre for hver gang. Det er en deilig følelse når jeg er ferdig. Da er jeg skikkelig stolt av meg selv;))

 

Nå er det ei ny uke med nye utfordringer. Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang frk.snupp!

 

Jeg er har kommet til det punktet hvor jeg som regel begynner aa bli slappfisk og sakte men sikkert gir meg selv lov til aa spise mer og plutselig er jeg paa kjoeret igjen. I helga gikk det ikke saa bra. Spiste ting jeg ikke burde selv om jeg egentlig ikke hadde saaaaa lyst paa. Spiste sjokolade hele loerdag og egentlig mest fordi jeg var sulten! Burde vaert fornuftig, men det var jeg altsaa ikke. Jeg gaar som regel ned 2-3 uker og saa stopper det og saa blir det litt halvhjertet. Men saa logget jeg paa her og da ble jeg jo paaminnet om at jeg er en fullfoerer. Det hadde jeg jo nesten glemt! Og da gaar det jo ikke an aa tulle saann og gi opp ved den miste motgang.

 

Den hoeyeste vekt uka som har gaatt var 85 kg og den laveste 83.8kg. I dag ble det 84kg og det er dermed opp 100g fra forrige uke. Og har vel egentlig holdt vekten da.

 

Det har ogsaa stilnet litt paa traaden. Det er som regel ikke et godt tegn. Vi maa fortsette aa oppdatere, da blir man saa mye mer motivert.

 

Kom igjen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Har veid meg nesten hver dag siste uken for å ikke komme helt på avveie. Var på fest i helgen og det ble en del alkohol og chips men har vært veldig flink de andre dagene.

Derfor viste vekten nå 85,7 kg :lol:

Er veldig fornøyd med det etter 2 uker med oppgang. Jeg har veid maten veldig nøye denne uken og skal fortsette med det neste uken også.

Totalt har jeg gått ned 17,3 kg siden juni og er nå halvveis. Neste delmål er <85 kg og det håper jeg på neste uke. Husker ikke "premien". Har den skrevet ned GR-boka så jeg får vel finne den frem snart.

 

Jeg har vært veldig flink med trening den siste uken så det er jeg fornøyd med. Må få meg ei økt i dag og hadde jeg tenkt.

 

Nokernok: 100 gram er ikke så mye, det skyldes nok sjokoladen. Det går nok bedre denne uken skal du se.

 

Frk. snupp: Gratulerer så mye og velkommen til 80-tallet. Det var rett og slett fantastisk å komme seg under 90. Nå har jeg vært her en stund og ser det går seint nedover men jeg gir ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frk.snupp

Ja det er kjempegodt å se 80 tallet. Det ser ikke ut til at jeg får trent så mye denne uka så er litt spent på vekta på mandag igjen. Jeg er av den typen som ikke orker å trene på kvelden. Da er jeg for sliten rett og slett. Jeg har hatt noen nedturer, men tenker at det ikke er verdens undergang. Når vi lærte oss å gå datt vi mange ganger, men vi reiste oss opp igjen. Slik er det nå også. Selv om vi spiser noe vi ikke skulle hatt eller alt for mye sjokolade på lørdag er det ikke verdens undergang. Bare det ikke skjer hver dag, men en gang iblant. Tenker egentlig at vi må kose oss innimellom også. På lørdag skjærte jeg opp litt honnongmelon og druer i ei skål. Og litt sjokolade i en annen skål. Da spiste jeg ikke så mye sjokolade. Delte forresten sjokoladen i mindre biter også. Skal fortsette med det framover også. Fungerte for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett frk. snupp. Det er lov å kose seg litt lørdagskvelden men jeg forstod det på nokernok at sjokoladen hadde vært med hele dagen. Uansett takk for tips. Ha to skåler fremme, en med sunt og en med "usunt", da er det lettere å velge den sunne i stedet. Jeg koser meg lørdagskvelden jeg og. Hender jeg koser meg litt for mye også, evt. spiser opp det som er igjen på søndagen. Var i hvert fall sånn før. Nå er jeg blitt flinkere. Søndagen er "vanlig" dag. Da er helga slutt for kosespising.

 

Vi hadde salat til middag i dag og jeg piffet den opp med litt ristede pinjekjerner. Da jeg i etterkant registrerte det jeg tror jeg spiste av pinjekjernene så fikk jeg sjokk. I 100 g. pinjekjerner er det 711 kcal :o :o :o . Nå åt ikke jeg så mye men jeg gikk over grensa på kaloriene mine i dag.

 

Leste om noen her inne på denne tråden, tror det var her, at den personen forsøkte å ligge på mellom 1200 og 1600 kcal pr dag. Synes det er veldig lite. Når jeg gikk på kurs skulle jeg ligge på 1900 kcal og da har jeg en veldig sittestillende kontorjobb og lite hverdagsaktivitet. Jeg klarte ikke alltid å oppnå så mange kalorier og fikk dårlig kostholdscore så kurslederen satte ned til 1700 kalorier. Dette fungerer fint for meg. Nå får jeg ikke frem kostholdscore da jeg ikke går på kurs men prøver å holde meg til 1700 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens, beklager mitt lille fravær (igjen). Det har vært svært hektisk den siste tiden. Med klargjøring av barnerommet til den minste, en del foreningsarbeid og forberedelser til årsmøte i februar (så og si ferdig med jobben der nå, bare en siste mail som gjenstår) også har jeg begynt å TRENE! Jeg har dessverre prioritert å trene, fremfor å oppdatere her. Men fra og med nå skal jeg oppdatere hver eneste dag, som jeg sa jeg skulle gjøre.

 

Jeg hadde veiedag på mandag og resultatet er som følger:

Uke 4

Hals: 34

Overarm: 35

Bryst: 101

Midje: 99

Hofte: 104

Ende: 109

Lår: 67

Sum: 549

Uke 5

Hals: 34

Overarm: 34

Bryst: 101

Midje: 98

Hofte: 104

Ende: 108

Lår: 67

Sum: 546

 

Vekten stoppet på 91 blank, med andre ord kun 200 gram ned fra forrige uke. Ganske fornøyd med at jeg har mistet 3 cm på kun 200 gram. Dog har jeg bevisst økt matinntaket. Jeg har forsøkt å ligge på 1900-2000 kcal denne uken. Litt fordi jeg har vært litt bekymret for om jeg går ned litt for raskt med tanke på at jeg ammer fremdeles. Om ikke mange dagene så blir minsten 8 mnd gammel, spiser stadig mindre og mindre pupp, så jeg får se hva jeg gjør der etterhvert.

 

Maten går bra, det eneste jeg sliter med er at jeg lager alt for god mat.... :rolleyes: Søndag måtte jeg spise to store porsjoner for da hadde vi indrefilet av okse, rotgrønnsaker, hjemmelaget potetstappe og kantarell & bacon stuing. Og i dag var maten også sykt god, ovnsbakt torsk med rødpesto, pasta, salat og mellomgrov foccacia med urter, hvitløk og cherrytomater. Jeg elsker å lage mat, jeg elsker å tilbringe tid på kjøkkenet og da er det virkelig vanskelig å begrense seg når jeg attpå til lager mine favoritter.....

 

Ellers er jeg kommet godt i gang med løpingen, i og med at formen er helt vekk så har jeg startet med en runde i nabolaget som er på nøyaktig 4 km. Det går ikke så raskt, men det viktigste er at jeg kommer meg ut. Ellers så har jeg og Jillian hatt date på kvelden når mannen jobber.

 

Eldste har vært svært forkjølet og derfor har hun vært hjemme hele denne uka. Men i morgen skal hun i barnehagen igjen, så da kommer jeg itl å gå en lang tur med veslefrøkna på dagen, samt løpe på kvelden før mannen drar på jobb.

 

Ang. tacokrydderet, så bruker jeg denne oppskriften:

http://trinesmatblogg.no/2010/08/10/hjemmelaget-tacokrydder-og-tips-til-sunne-tacos/

 

Oppskriften sier blant annet chilliflak, men det har jeg ikke funnet i butikkene her enda. Jeg økte mengden med chillipulver samt at jeg hadde i cayennepepper i stedet for ordinært sort pepper. Det jeg spesielt liker med dette krydderet er at det er så mye rundere og fyldigere enn det du får i butikken. Jeg liker spesielt den smaken kummin gir, blant annet en god ettersmak. Anbefaler dere å prøve oppskriften, jeg doblet den og hadde det på ett lite norgesglass. Nå står det til pynt i kjøkkenhylla :)

 

Det varierer fra gang til gang hvorvidt jeg blander i vann eller ikke. Noen ganger så avgir kjøttdeigen mye vann andre ganger litt mindre. Noen ganger kan jeg ha i 1-2 eggeglass med vann, jeg liker ikke at det er så bløtt.

 

Hva med en trimpoengkonkurranse i februar? Er dere med? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Ja, det er sikkert sjokoladen ja :) Det ble rett og slett smaaspising hele dagen. Ikke verdens undergang nei :D det er bare aa ta seg selv i nakken og ikke la det skli ut. Lurt med smaa biter etc ja. Maa planlegge loerdagskosen litt bedre til helga.

 

Det var sikkert jeg som snakket om aa ligge mellom 1200 og 1600.. eller kanskje 1300 og 1600kcal. Daa jeg gikk paa kurs skulle jeg ligge paa 1600kcal + 300 ekstra for amming og trimpoeng inkl. Naa ammer jeg ikke og er ellers ganske inaktiv saa da kan jeg godt ligge under 1600. Ligger nok i gjennomsnitt paa 1450 tenker jeg paa ukedagene, mens jeg godt kan vaere oppe i 1800 - 2000 paa en loerdag. Saa da blir det ekstra vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er fremdeles syk og er redd for at bronkitten har gått over til lungebetennelse. Skal til legen i dag.

 

Dette innebærer at det ikke har blitt noen trening på meg. To til tre uker siden jeg trente sist :-( Gleder meg veldig til å bli frisk.

 

Men jeg har greid å spise fornuftig og holde meg unna alle fristelser, så vektnedgangen denne uken ble 0,8, så ny vekt i går var 91,6. Idag 91,5. Det betyr at total vektnedgang i januar ble på 5,1 kg. Det er jeg veldig fornøyd med :-)

 

Jumpey, jeg er gjerne med på trimpoengkonkurranse i februar! Jeg starter så snart jeg har mer lungekapasitet.

 

Synes du er veldig flink Jumpey som har greid å komme så godt i gang med treningen når det skjer så mye. Du er flink til å bruke de mulighetene du har. Det tror jeg er nøkkelen til suksess :-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg Frk T.

 

Nokernok: Det er noe sånt jeg også gjør når jeg vet det blir mer kalorier en dag - spise mindre dagen før, og mindre tidligere samme dag.

 

Jumpey: Dersom du oft vil ha en ekstra porsjon så forsyn deg lite av det med mange kalorier og forsyn deg grådig med grønnsaker. Da kan du med god samvittighet forsyne deg på samme måte en gang til.

 

Ang trimpoengkonkurranse så finnes det under forumet trim og trening en ny tråd for hver måned med mosjonsutfordring. Men vi kan for all del skrive ned her også hvor vi er mer aktive og skriver oftere. Jeg er i hvert fall med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, god bedring frkT. Du får slappe av så best du kan og bli fort frisk. Du er i alle fall flink med vektnedgangen selv om du er syk :)

 

Jeg har skjønt at jeg må bare trene uansett hva jeg føler eller har lyst til. Spesielt nå som gubben jobber natt så er jeg svært trøtt og sliten, tror det er fordi jeg sover dårligere og er mer på vakt når det kun er meg. Så her om dagen tok jeg en powernap på sofaen mens gubben badet begge barna. Så gav meg kveldsmat til minstejenta og la henne. Skiftet til treningstøy og tok meg en løpetur mens gubben la eldstejenta. Jeg hadde mest lyst til å legge meg til å sove samtidig som jeg la minstejenta, men jeg skjønte at eneste måten å få overskudd på ville være å trene... vips var jeg i gang.

 

I dag stod det løping på tapeten, dvs. på kvelden etter at barna er lagt. Det var første dagen denne uka at storesøster skulle i barnehagen, været var så fint og da måtte jeg bare på trilletur. Vi var ute å trillet i 1 1/2 time i dag. Så når kvelden kom, så var beina fortsatt litt slitne (ikke helt vant med trening enda nei). Så da tenkte jeg at løpeturen kan spares til lørdagen (for det blir en lang trilletur i morgen også). Etterhvert er minsten så stor at hun kan sitte i løpevognen og da blir det andre boller :)

 

Takk for tips TinaP, det skal jeg ha i bakhodet neste gang. Innerst inne vet jeg at jeg burde holde meg til den ene porsjonen, for ellers er jeg så redd for at det vil skli ut....

 

Nå skal jeg hoppe til køys, ble litt i seneste laget i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere nå som helgen har gjort sitt inntog?

Klarer dere å begrense snop og brus inntaket? Eller begynner ting å skli ut? Her har det gått litt så som så. Jeg drikker for lite vann og det tar for lang tid mellom måltidene. Min bestemor har blitt lagt inn på sykehus med lav hjerterytme, så vi var på sykehuset store deler av dagen i går og skal dit i dag, da tilstanden hennes ikke er 100% stabil. Så da går planlegging og måltider i vasken.... men skal prøve så godt jeg kan. Tar med en flaske vann og litt frukt i dag i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ofte lengre mellom måltidene i helgene. Jeg registrerer absolutt all mat nå for tiden og det går veldig fint selv om jeg koser meg med en liten skål chips (har spart opp kalorier). I kveld skal jeg kose meg med en Troika-sjokolade. Det er lenge siden jeg har smakt.

Ang. brus så drikker jeg lettbrus uten kalorier.

 

Jumpey: Lurt å ta med seg litt frukt ja. Kan jo også smøre deg et par skiver å ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd å høre om bestemoren din. Håper det går bedre med henne. Så bra at du er i nærheten av henne, det setter hun sikkert pris på. Godt tips fra TinaP om å ta med niste.

 

Når det gjelder godteri, så går det helt fint. Jeg er sjokoholiker og har derfor ikke spist det på flere år. Har ikke så god selvkontroll ift potetgull så det.kuttet jeg også ut for noen år siden. Unner meg av og til popcorn feks på kino elller peanøtter.

 

I januar kuttet jeg også ut den sukkerfrie brusen for å teste det. Og det funker. Jeg er mye mindre lysten på ting og spiser også mindre taco og lasagne som er vår fredags- og lørdagsmat.

 

Det som jeg skal kose meg med i kveld er yoghurtis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho alle flinke jenter!

 

Sorry at det har vært stille fra meg, men jeg har hatt sykt mye å gjøre på jobb. Med ekstreme dager kommer dårligere valg, og jeg har ingen nedgang å skilte med denne gang.... ÆSJ! Heldigvis begynner "Lev Lettere" kurset mitt på onsdag, det er jo en grunn til at jeg har meldt meg på - nemlig at jeg trenger HJELP! :) Har jo begynt å slanke meg hver uke i 2-3 år, omtrent, og fullfører ikke, men ref. trådens navn - heldigvis blir jeg FERDIG MED SLANKING i år! :) Dette er VÅRT år! :) Denne uken starter jeg også med trening, så gleder meg til det.

 

Trekker pusten dypt, nullstiller meg helt og melder "meg på" igjen fra i dag.

 

:)

 

Tusen takk for oppskrift på fiskepinner forresten, de skal definitivt prøves, gutta mine elsker fisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Helgen er over og vi har fartet mye frem og tilbake til sykehuset. Heldigvis går det bra med bestemor nå, ser ut til at hun kan bli utskrevet i løpet av kort tid. På søndagsmorgen var hele familien ute på trilletur sammen med noen naboer, hele 4 km kunne vi notere da. Rolig trilletur, men i aller høyeste grad i bevegelse fremfor å sitte i sofaen. Så var det sykebesøk og etter at barna var lagt seg på kvelden tok mor sin faste joggerunde i snøværet, nye 4 km notert.

På mandagen merket jeg fort at jeg var litt uggen i magen, bare jeg reiste meg opp ble jeg kvalm. Joda, da gjorde spysjuken sitt inntok... så jeg har vel oppholdt meg på badet det siste døgnet. Veiedagen i går utgikk, orket ikke veie og måle når jeg så vidt orket å stå oppreist. Føler meg mye bedre i dag hvertfall, merker at jeg ikke er helt bra i magen, men jeg kaster ikke opp lenger. Veide meg i dag, 89.8 kg :D Det var her jeg skulle ha vært før 1 februar... men men.... legger inn oppdatert resultat og cm etterpå.

Nå må jeg klargjøre litt papirer. Jeg har nemlig fått positiv tilbakemelding fra jobbintervjuet. Så nå klargjører jeg vitnemål, attester og referanser. Skal kjøre bort og levere det i resepsjonen i dag :) Kanskje det blir 2 gangsintervju på meg :)

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Jeg har ikke vært så aktiv her inne, den siste tiden, men jeg har definitivt ikke falt av lasset. Det er bare så mye som skjer ;)/>

 

I går var jeg på Grete Roede kurs igjen og var overlykkelig da jeg fikk mitt første røde eple-klistremerke på boka mi. Jeg har nå gått ned -5,1 kg siden jeg startet for fire uker siden. Jeg er 163 cm og veier nå 82,4 kg på morgenvekta, kun i ført "Evas" drakt. Det er langt fram til målet som er 65-66 kg, men jeg har tenkt at det skal jeg greie innen 1. oktober. Det er i hvert fall planen. Jeg er takknemlig for all støtte som jeg får- og kanskje aller mest fra mannen min som er den skjønneste i væla, utenom ungene mine, men jammen er det trivelig når folk såvidt har begynt å kommentere slankinga mi. Det er nok ikke det at de ser at jeg har blitt slankere nødvendigvis, men jeg har fått kommentarer på at jeg virker lysere og rakere på noe vis..... Motivasjonen har bare økt etterhvert som ukene har gått og jeg har kommet godt i gang med "Kladden-trim" også. Det vil si at jeg går to halvannen times turer relativt raskt på beina i uka, samt at jeg svømmer en dag i uka. Etterhvert vil jeg øke til 4 trimdager i uka, men jeg vil ikke overdrive dette, for da greier jeg sikkert ikke å opprettholde aktivitetene på sikt.

 

Jeg spiser ikke mer enn 1300-1400 kalorier om dagen og strever faktisk med å få i meg det også, tror jeg. Jeg føler meg da aldri sulten! Men, jeg knasker på noen sunne og feite valnøtter innimellom og da får jeg jo i meg noen gratis kalorier som jeg ikke holder regning på...

 

Apropo vekt og registrering.... Jeg orker bare ikke tanken på å drive med veiing av mat hele tida. Det stresser meg bare så inni granskauen!! :blink:/> Jeg stoler på at bare jeg drikker nok vann (må bli flinkere til det også) og unngår å gå sulten, så går jeg ned jevnt og trutt :)/>

 

Jeg unnet meg en premie i går, ettersom jeg hadde gått ned 5 kilo. Jeg kjøpte meg ei oppskriftbok med en mengde deilige smoothies-oppskrifter og nå gleder jeg meg til å lage noen av dem. Hva med smoothies av tyttebær, banan, vaniljekesam, en anelse kardemomme og isbiter (hvis ikke tyttebærene er frosne)? Mmmmm, den måå jeg prøve.

 

Jeg stekte forresten en ladning med Grete Roede knekkebrød i helgen. de er også virkelig gode og jeg holder meg mett lenge på dem.

 

Jeg er glad og fornøyd om dagen :D/> Stå på videre, dette skal vi greie :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går bedre med bestemora di Jumpey, og gratulerer med vektnedgang både til Jumpey og Kladden.

Min mage er på bedringens vei. Har ikke kastet opp, bare sittet på do. Men har vært forferdelig kvalm og liten matlyst av den grunn. Er veldig spent på vekta i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vaert utrolig flinke! Gratulerer med nedgang :D

 

Haaper dere som er syke drar dere til snart. Alltid litt drahjelp i magesyke da, om det ikke er saerlig trivelig. God bedring til syk bestemor ogsaa.

 

Jeg baker broed i dag. Har vaert lat paa det omraadet og da blir det type engelsk broed som ikke er spesielt grovt og som stappes ned i broedristeren. Kan bare spise to skiver pga kcal innhold, men metter ikke i det hele tatt. Og da blir det som regel ett maaltid for mye og da blir det for mange kcal totalt.

 

Jeg orker heller ikke aa ni-veie og greier. Jeg har notert meg ca hvor mye er i hva og saa blir det ca kcal inntak, og saa registrerer jeg dette. Det har funket bra hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde susen med å omgangssyken. Ned 2,5 kg. :D Veier nå 84,2 kg. Så spørs det jo hvordan det går neste uke når jeg nå starter å spise normalt igjen. Har jo ikke spist mer en 3-4 skiver ila dagen de siste 3 dagene. Kjenner at nå har jeg lyst på mat igjen og ble overrasket over hvor fort jeg spiste frokosten min i dag. "Har jeg spist opp allerede?"

 

Tror jeg skal våge meg ut på tur i dag i dette nydelige været som er kommet. Håper bare jeg klarer å holde meg uten å måtte trenge toalettet.

 

Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...