Gå til innhold

Jeg er blitt en fullfører!


Anbefalte innlegg

Så bra at dere begynner å bli friske igjen. Fantastisk vektnedgangg! Krysser fingrene for at den holder seg :-)

 

Med meg går det opp og ned. Ble bedre i helgen, var tilbake i jobb på mandag, men etter et møte i dag måtte jeg dra hjem, kaputt, sliten, lunger som surkler og hoster til jeg kaster opp. Er nå veldig lei!!!

 

Hadde en vektnedgang på 1,1 denne uken, så ny vekt er 90,5 :-)

 

Til dere som sliter med små utskeielser og manglende viljestyrke når det blir travelt eller røyner på -slik har jeg hatt det i veldig mange år. Men så hørte jeg en amerikansk dame snakke om selvkontroll/disiplin og den historien vekket noe i meg, nå i januar.

 

Tenk deg at du ELSKER is. Går inn i en iskremkiosk og bestiller den deiligste is du kan tenke deg. Har du da viljestyrke til å stå i mot? Sannsynligvis ikke. Tenk deg så at du tar skjeen og skal ta en bit. Men så kjenner du noe kald metall inntil hodet og du ser litt av en hårete arm. Så hører du stemmen: Hvis du tar så mye som et lite bit av isen, blåser jeg hodet av deg. Har du da viljestyrke eller selvdisiplin til å ikke spise? Gjett om!

 

Vi kan sammenligne overvekt med en livstrussel. Vi utsetter oss for sykdommer, dårlig selvtillitt/følelse som igjen forringer livene våre. Jeg hater å bli tatt bilde av pga vekten. Men det fører til at det er tatt veldig få bilder av meg og mannen min sammen eller meg og gutten min. Og det er jo tragisk å tenke på.

 

Hvilke situasjoner i ditt liv påvirkes negativt av vekten? Bruk det som motivasjon, når du skal gjøre valg hver eneste dag ift hva du skal spise og drikke. Det er summen av alle valg som teller. Så ikke ta feil valg nå resten av uken og samtidig tenke at du starter på nytt på mandag. Ditt liv er nå. Start nå!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Frk T, jeg trengte den historien nå. Kjenner godt til det med bildene. Vi har mye portretter av barna. Nesten ingen bilder av sambo og meg sammen. Få bilder av barna og meg... Det er ikke bra.

 

Dagen etter spysyken tok jeg meg en ny 4 km løpetur. Det var fryktelig tungt pga lite mat i kroppen... Onsdag ble det 6 km trilletur, 6 km trilletur på torsdag etterfulgt av 4 km løpetur. I dag ble det nok en trilletur på 4 km. Grunnformen begynner å komme seg, så nå kommer jeg smått til å begynne med intervaller samt lengre distanser.

 

Det eneste minuset med aktivitet, er å finne balansen mellom mat og trening. Merker at jeg er oftere sulten også.

 

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

Jeg er fremdeles her. Har slitt med motivasjonen, men ikke sklidd helt ut heldigvis. Takk til strikking og hekling for at det ikke har blitt for mye spising.

 

Likte den historien, FrkT. Samme her.. det er omtrent ingen bilder av meg og mannen min eller meg og barna. Hvis det blir tatt bildet, skyndter jeg meg og sletter det :S

Hadde egentlig tenkt aa faa ordnet med familiebilder som beloenning i sommer. Men saann som det ser ut naa saa er det ikke veldig sannsynlig. Det skal mye viljestyrke til for meg og ta meg sammen saa mye som skal til. Jeg klarer litt liksom og saa blir jeg 'glemsk'. Naa er vi snart i midten av februar og jeg har enda ikke klart aa komme meg paa den vekta jeg var i oktober og ikke et lite museskritt naermere 70-tallet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Nå må vi refokusere litt her... NokERNok - ikke tenk på hva du skal veie til sommeren - det blir en umulig oppgave. Tenk på hva du skal gjøre i dag! Hvilke valg gjør du i dag? Spiser du riktig? Spiser du ofte nok? Får du litt fysisk bevegelse.

 

Å fokusere på en dag om gangen er det som gir resultater. Det blir også sagt at man må gjøre noe 13 ganger for at det skal bli en vane. Greier du å holde fokuset i 14 dager, øker det sjansene for at ting går litt lettere.

 

Ikke tenk på at det er februar og alt du skulle ha gjort fra 1. januar - det får vi ikke gjort noe med. Men vi kan gjøre noe med dagene som kommer. Det er veldig dumt å komme til sommeren og vite at du ikke brukte perioden fra medio februar - dvs. 4,5 mnd til slutten av juni. Hvis målsettingen er 4 kg pr mnd, så vil det utgjøre 18 kg!!! Dette er noe som fremdeles er mulig! Dette ligger foran deg. Det er ikke for sent. Tenk hvilke sommerklær du kan ta på deg med 18 kg mindre!!

 

I går fikk jeg boken "Bli best med mental trening" av Erik Bertrand Larssen. Den er genial og formidler at du tåler mer enn du tror, du kan hvis du vil og at du er helt rå.

 

Det som skiller vinnere fra andre, er veldig små ting - det er de små valgene de gjør hver dag. Små valg i dag og hver dag, får stor virkninger på sikt.

 

I går så koste jeg meg på morsdagen. Fikk kake på senga, god frokost med omelett, bacon og röstipoteter, god middag, enda mer kake gjennom dagen. Det er mulig at den dagen ødelegger for meg ifm med veiinga på onsdag, men jeg har bestemt meg oppi hodet for at det ikke skal ødelegge hva jeg velger å spise i dag, i morgen og resten av uken.

 

Dette er helt ny tankegang for meg. Før ville jeg sagt at dette var en sprekk og så ville jeg gitt opp. Men jeg har funnet ut at om jeg 5-10 dager i løpet av et år unner meg ekstra mat/feil mat, så er det ikke disse 5-10 dagene ifm bursdager, 17. mai, selskaper osv som påvirker vekta. Tvert i mot tror jeg det blir lettere å gjøre fornuftige valg til hverdags (og det er jo hverdager det er flest av), hvis jeg vet at jeg på helt spesielle dager, kan spise det jeg har lyst på. Men det viktige er jo å ikke la torsdag-søndag blir "spesielle dager".

 

Jeg har greid å kutte ut sukkerfri brus. Det har jeg funnet ut er gull verdt for meg på fredager og lørdager, fordi jeg blir mindre lysten på ekstra mat eller andre utskeielser.

 

Hvor lei er du av se ut som du gjør? Og det kan jo jeg trygt spørre om fordi jeg vet jo ikke hvordan du ser ut :-) - men jeg vet at du er her... Det er ingen andre som kan gjøre noe med dette enn deg! Du er sjefen! Jeg kan garantere deg at du ikke en dag våkner og så er du slank og har den kroppen du ønsker. Vær et godt forbilde for barna dine - ved å vise at alt er mulig hvis man ønsker det sterkt nok.

 

Jeg fortalte i går gutten min på 7 år hva som stod i boken - du kan hvis du vil. Han protesterte. Jeg fastholdt det på nytt. Han protesterte. Jeg fastholdt og forklarte. Men så spurte jeg hva han hadde lyst til, men som han trodde han ikke kunne få til... og da kom svaret fra guttungen: Jeg vil bli sugd ned gjennom doen....

 

Det vi her inne ønsker, er oppnåelig. Det er ikke umulig. Vi må bare fokusere på arbeidsoppgavene underveis og innimellom kjenne på den følelsen vi vil få av å veie det vi ønsker. Se det for deg! Hva slags klær vil du ha på? Hvordan vil det føles å ha nådd målsettingen?

 

Hvis du visualiserer dette og kjenner på den følelsen det frembringer, blir det lettere å gjøre de korrekte valgene. Men vi må være forberedt på at noen dager blir vanskeligere. Men hva gjør vi da? Gir vi opp eller går vi videre?

 

Hvis Tora Berger hadde gitt opp i går da hun bommet på blinken, hadde hun ikke vunnet. Trår vi feil, så refokuser! Hva vil du og hvorfor vil du det?

 

Dette greier vi - en dag om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Frk T. Jeg tok det til meg selv om det var til nokernok. Trengte å høre det jeg også.

 

Og nokernok: Sett deg mål for en uke om gangen. Hva vil du endre på denne uken?

 

Når jeg startet i juni i fjor hadde jeg tenkt å være nede til 65 kg til jul. Fant raskt ut at det var uoppnåelig for meg. Nå har jeg ikke dato for når jeg skal nå målet mitt, men målet mitt er mellom 65 og 70 kg.

Når det går dårlig med meg så begynner jeg å veie og registrere maten igjen. Det er forferdelig kjedelig og tar mye tid men det er absolutt verdt det. Tenk over det. Evt. bare skriv ned på en lapp hva du spiser uten å veie. I løpet av dagen har du kanskje spist mer enn du egentlig tenker over. Det kan være en vekker det også.

Trening gjør underverker for meg. Tror ikke jeg hadde klart det alene med bare mat. Jeg har uansett lyst å være i god fysisk form og ikke bare bli slank. Det er deilig å kjenne pulsen slå. Har allerede hatt min første treningsøkt i dag med sykkel og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er på ingen måte "borte", har vært inne og lest men ikke rukket å svare, har vært kaos på jobb og masse aktiviteter privat, så føler jeg bare har løpt fra sted til sted :D

 

Når det er sagt er fokus på plass og jeg kan nå skilte med nedgang på 5,4 kg siden oppstart 1. januar - JIPPI!. Kurset mitt "Lev lettere" (som går over 1 år) er i gang, og trening likeså. Starter forsiktig med trening 2 ganger i uka, for dette skal jo vare!! Jeg klarer aldri å trene 5 ganger i uka i hele år, og om jeg legger opp til det nå, blir jeg bare sur den dagen det ikke går, men 2 ganger får jeg ALLTID til! Handler om å legge opp en plan som hjelper meg å lykkes! :)

 

Endelig er jeg på tosifret og tresifret skal jeg ALDRI se igjen - det føles godt. Har meldt meg på Eidsvoll-Oslo til sommeren også, og har store planer om å være i gooood sykkelform innen den tid, så her står spinning på programmet så lenge det er vinter. Når våren kommer begynner jeg å sykle til jobb minst 2-3 ganger i uka, det er ca 1,35 mil hver vei, med 350 m. stigning på tilbakeveien og mange tøffe oppoverbakker, så det er perfekt intervalltrening :)

 

Mange kloke ord her inne, og den boka, FrkT, har jeg satt på innkjøpslisten! Jeg har en perm fra kurset mitt liggende fremme hjemme, og den er fin motivasjon. På dette opplegget teller vi ikke kalorier, og jeg må si det er befriende!! Det er ikke low-carb, men "vanlig-nesten-som-Grete-Roede"-kosthold, men med mye mer fiber. Her går det i "mengder" (altså vekt) - ikke kaloritelling, og det er deilig for meg, som ellers henger meg veldig opp i tallene. :) Måtte jo veie på GR også, men forskjellen er bare at jeg ikke "tenker" på kcal-antallet- kun vekten :)

 

Føler virkelig jeg kan holde på med dette over tid, dette er mer som en livsstil og ikke en "kur" - så passer meg strålende.

 

Jeg tar en dag av gangen og var stolt i helgen med både bursdag med et tonn deilige kaker, pølser og alskens godsaker + fastelavn søndag hos mamma - og alt jeg tok av alle godsakene var 1 stk. rosinbolle! Og det føltes godt - ikke som en sprekk - men en planlagt kosestund :D Jeg droppet et mellommåltid, så alt i alt havnet jeg omtrent på det jeg skulle. Jeg tenkte i mitt stille sinn at det er SÅNN det skal være! Ikke fråtsing titt og ofte, men at man iblant kan unne seg litt ekstra uten at det gjør noe og uten at man får dårlig samvittighet. En milepæl for meg - for jeg har alltid før tenkt at det var en sprekk og nesten gitt opp etterpå....

 

Med ønske om en strålende dag til alle flinkiser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Denne tråden var da fantastisk inspirerende!!!!

 

Makan for herlige folk! Og kun løsningsfokuserte, det liker jeg!

 

Jeg er en fullfører! Og trenger denne motivasjonen.

 

Jeg er veldig imponert over dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter, her har dagene flydd med omgangssyken i huset. Jeg merker at med å holde orden i hus, barn, oppusning, trening, kokkelering og alt så rekker jeg ikke like mye nettid som før. Storesøster begynte å kaste opp på fredagen og skal i barnehagen første gang i morgen. MEN jeg har ikke skulket treningen, jeg har løpt, løpt og løpt :) Har på 7 dager logget 18 km, det er ikke all verden, men man må ta det pent i starten med tanke på skader/slitasjer etc. Til nå har det vært 3 turer i uken, vurderer å øke til 4 ganger enten denne eller neste uke. Satte ny pers i dag (siden jeg startet med løpingen igjen) og da fullførte jeg 4km på under 30 min (første turen brukte jeg over 38 min) :)Det går så absolutt den rette veien.

 

Jeg har hatt tidenes sprekk i helga. Lørdagen var det taco, jeg spiste to fulle lefser, etterfulgt av smågodt og sjokolade (droppet brusen). Søndagen spiste jeg zillioner boller. Mandagen var det årsmøte i foreningen og da drakk jeg to øl og når jeg kom hjem så ble resten av smågodten og sjokoladen tømt. Pussig nok så veide jeg "bare" 90.2 på mandagen, veiedagen. Midjemålet er nå 97 og rundt lårene er jeg 65. Tenk... bare rundt lårene har jeg mistet 6 cm på hver av de siden oppstart, det er 12 cm det!!!! Lårene gnisser ikke lenger mot hverandre heller og det er en befrielse.

 

Mine tanker rundt helgens sprekk.... det var faktisk ganske ukomfortabelt å være såpass mett hele helgen, følte meg mye oppblåst pga feil mat som gir lite næring. Når det kommer til stykket så var det ikke godt heller..... Så hva betyr det, jeg har lært at det ikke er noe poeng å fråtse som jeg gjorde. Hverken jeg eller kroppen satte pris på det, ei har noen av oss behov for det. Tenk hvis jeg ikke hadde løpt de 18km som jeg hadde løpt, tenk hva vekta da kunne ha vist.... Eller hvis jeg hadde holdt meg til normal mengde, hvor mye jeg kunne ha gått ned i stedet for å legge på meg..... Jeg vet i alle fall at dette er noe jeg vil unngå i fremtiden, det er ikke verdt det rett og slett.

 

Søndagen tok jeg meg en 6km løpetur og etterpå meldte jeg meg på Oslo Halvmaraton :) Så det er bare å fortsette løpstreningen :)

 

Tusen takk for ekstremt motiverende ord Frk. T. Ganske morsom pode du har hjemme, han hadde riktignok ett poeng også hehe :)

 

Stå på Fnuttet, for en innsats. Så flott at du også har kommet i gang med treningen :) Jeg merker at jeg synes det er litt vanskelig å ha fokus på både trening og kosthold samtidig. Plutselig spiser jeg for mye pga sulten tar meg når jeg løper sent på kvelden. Andre ganger er jeg så sulten om morgenen at jeg må gå rett til kjøkkenbenken. Sliter litt med å finne den rette rytmen der, men det kommer vel på sikt.....

 

Stå på videre jenter!

Bli gjerne med oss Rosa bikini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg glemte helt å si en ting da... vedr. jobbintervjuet, joda jeg er videre til neste runde. Jeg er innstilt som nr 1 og i går ble referansene mine kontaktet. Så nå venter jeg egentlig bare i spenning på inkalling til 2 gangs intervju.

 

Firmaet jeg har søkt jobb hos er bare 5km fra der jeg bor. Tenk å kunne ha 5km til jobb i stedet for 5MIL, en vei!!! Så på sensommeren kan jeg kanskje bruke løpeskoene eller sykkelen til jobb. Men først må jeg komme heeelt i mål da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Jumpey!! Jeg er så imponert over viljestyrken din til å få trent selv med alt som skjer i hverdagen din!! Det er råbra!! Håper de minste er friske og raske igjen nå.

 

Og lykke til med andregangsintervjuet! Krysser fingrene for at de velger riktig og satser på deg :D

 

Jeg er mye bedre, men fremdeles ikke helt bra, så jeg har fremdeles ikke fått startet treningen igjen. Men neste uke er det vinterferie, så da satser jeg på mange skiturer og at jeg kan starte med treningen igjen uken etter.

 

Veide meg i dag og det ble -0,5 siste uken, så ny vekt er 90,0! Det er mitt første delmål!!!! :D :D :D Da bør det jo være realistisk å se 80-tallet i løpet av vinterferien? Kanskje jeg skal ta med meg vekta på ferie...

 

Ha en strålende dag alle sammen og vær den beste utgaven av deg selv i dag!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Tusen tusen takk for utrolig motivasjonsspark i baken, Frk T og Tina. Det er saa sant saa sant. Jeg var inne og leste innlegget til Frk T, men med to smaa hjemme mesteparten av dagen er det vanskelig aa faa tid til aa skrive noe. Vi faar se hvor lenge det holder naa foer jeg blir avbrutt :D

 

For en liten luring gutt, Frk T :D hehe.

 

Jeg er seff ikke fornoeyd med stroerrelsen og vet at noe maa gjoeres og jeg VIL. Noen ganger blir jeg litt lei bare, men heldigvis tar det ikke saa lenge foer jeg tar meg sammen igjen som det gjorde foer.

 

Jeg spiser rett og slett bare for mye egentlig naar jeg mister taket litt. Jeg spiser den ekstra broedskiva til hvert broedmaal, og den ekstra lille porsjonen middag og det er saann jeg gaar oppover igjen. Isteden for 75g sjokolade eller et stykke kake paa loerdag, spiser jeg det dobbelte og tenker at 'det gaar bra' og det gjoer det jo ikke! Saa det er saann summasumarum at det gaar litt skeis.

 

Siden mandag har jeg klart aa holde meg meg innenfor kcal-grensa og maalet er aa gjoere dette resten av uka, men aa unne meg 300-500kcal ekstra paa loerdag - ikke hele helga!

 

Siste uke registrerte jeg ikke vekta her inne for det var bare for pinlig. Da var jeg opp 400g fra 84kg til 84.4kg. Denne uka, bare pga skjerpings i to dager tror jeg, var jeg ned 300g og 84.1kg.

 

Jeg skal begynne aa veie meg daglig igjen og jeg skal fortsette aa registrere all mat.

 

Neste uke skal jeg under 84kg og jeg skal aldri se 84-tallet igjen, saa det saa!

 

Tusen takk til alle for motivasjon. Dere er flinke!

 

Jumpey, saa flink til aa trene! Og den jobben faar du :D

 

Velkommen rosabikini!

 

Tilbake til litt bleieskift for min del.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du registrerer mat Nokernok!!! Og på lørdag kan du jo spise litt mager mat tidligere på dagen så du kan unne deg litt godteri på kvelden.

 

Det ble 0,5 kg ned denne uka. :) Er egentlig veldig glad for det selv om jeg av og til tenker at jeg har lyst å gå ned enda mer hver uke. Jeg når målet mitt til slutt selv om jeg ikke holder på slik som de i slankekrigen på TV Norge.

 

Ja det var deilig å komme til tosifret tall, Fnuttet. Det var i fjor sommer jeg startet på tresifret tall og jeg hadde ligget på tresifret tall i nesten 10 år. Nå føles det så uendelig lenge siden. Nå ser jeg bare frem til å komme under 80.

 

Har ikke kjøpt nytt treningstøy siden jeg startet men har bestemt meg for å vente til jeg når 75 kg. Da kan jeg kjøpe noe som jeg kan beholde selv om jeg går ned til 65 håper jeg.

 

Jumpey: Helgen er over og nå får du konsentrere deg om fremtiden og ikke fortiden. Kjempebra innsats med løpingen og knallbra motivasjonsfaktor å melde seg på halvmaraton!!! Det står det respekt av.

 

Gratulerer med vektnedgang Frk T og du er hjertelig velkommen til 80 tallet!

 

Nå hadde jeg tenkt meg på en liten joggetur ute i frisk luft men det er jo så kaldt så jeg vurderer å sette meg på trimsykkelen som står for seg selv i et rom uten TV. Eller skal jeg heller hoppe rundt på gulvet i stuen med aerobic-øvelser og se på slankekrig-opptak fra i går kveld. Valgets kval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Takk FrkT, jeg er gjerne med!

Etter hyttetur i helgen hvor det var så koselig at man faktisk glemte å spise litt (ok da, rødvin involvert) og en god del aktivitet i skauen, fikk jeg fresht opp starten.

 

Jeg har alltid trodd at jeg har spist sunt og hatt god oversikt. Høsten 2009 begynte jeg å trene - tre dager i uken. Januar 2010 begynte jeg på swingkurs (3000 kalorier forbrent per kveld) og likevel gikk jeg ikke ned. Jeg fant ut at det må være noe med maten. Litt tilfeldig ble det Grete Roedekurs og du verden hvor mye jeg lærte!! Første kurs var vel ca 6 kg ned tror jeg.

Vekmessig har jeg vært nede på ca 92 selv - gjennomgikk et brudd for et drøyt år siden hvor jeg ikke spiste særlig på lang tid og gikk ned 14 kg. 9 av disse har dratt seg på igjen da jeg begynte og spise. Teit!

 

Nå må det igjen tas grep, og jeg er klar! Har siden hjemkomst av hyttetur (ok da 2 dager) klart å fokusere på mat, middag som er mitt store problem og har fått en god start.

 

I høst flyttet je gog har nå en myyye bedre sykkelvei til jobb. Den gleder jeg meg til å bruke til våren og sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært ok, kunne vært bedre både når det gjelder mat, aktivitet og drikke. Jeg har vært tom for mine hjemmelagde knekkebrød i par uker nå og det merkes. Hvetemel har en effekt på kroppen min uten tvil, blir ganske oppblåst av det rett og slett. Så i morgen har jeg bestemt meg for å ta tid til å bake flere knekkebrød (med speltmel).

 

I dag skulle det egentlig ha vært pilates, men pga stort sykefravær så måtte det avlyses og ikke kom jeg meg på trilletur heller. Deilig var det at storesøster kunne gå i barnehagen igjen også, MEN lillesøster fikk feber utover dagen. Den var over 29 når hun la seg i kveld. Fy som jeg gleder meg til våren, lysere dager og ikke minst friske barn. Desember-februar kan være tøffe måneder i så måte.

Jeg hadde bestemt meg for å ta med lillesøster på sin første løpetur i morgen, med løpevogna. Hvis hun har feber i morgen også, er det lite aktuelt. Ikke så lett å få trent når far jobber skift, spesielt ikke hvis en må se etter barna. Uansett skal jeg få løst det på ett vis, for i morgen står det løping i dagsplanen. Det blir ett sted mellom 6 eller 8 km, ikke helt bestemt enda.

 

Litt for god mat har jeg lagd i dag også. Til middag hadde vi gulrotsuppe med ingefær og krepsehaler. Som tilbehør var det nystekt urte og hvitløk foccacia. Det ble foccacia med ost og rabarbrasyltetøy til kveldsmat. Av og til skulle jeg ønske at jeg ikke likte god mat.... da hadde det kanskje vært lettere å begrense mengdene hehe :)

 

Siden far i huset ikke kommer hjem før sent i natt og lillesøster er blitt syk... så kaster jeg håndklet nå og legge meg. Jeg gleder meg allerede til treningsøkt i morgen :)

 

Håper dere har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, rosabikini at du har greid å fokusere etter du kom hjem fra hytteturen!

 

Jumpey, det høres ut som du lager sinnsykt god mat! Så hvis den er like sunn som den høres god ut, blir det en uslåelig kombinasjon.

 

Jeg fikk telefon fra legen i dag - viser seg at jeg har lungebetennelse... Så da kunne jeg jublende dra til apoteket og hente antibiotika. Ikke rart jeg ikke er i form. Men nå ser jeg lys i tunnellen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du har fått deg medisiner nå Frk T og kan bli bedre igjen. Ikke noe kjekt å være halvslakk så lenge.

 

Middag hos oss i det siste har vært så som så. Ikke alltid jeg har ork til å lage noe skikkelig middag så det blir gjerne stekt egg på skiva. Blir mindre kalorier på dette enn en skikkelig middag. Men jeg har liksom mistet litt energi de siste ukene når det gjelder matlaging. Jeg elsker vanligvis å lage mat, men kanskje jeg prioriterer å bruke tiden på andre ting? Som å trene. Og lese/skrive her inne på forumet.

 

I dag er alle hjerters dag og jeg har lyst å ha biff og bakte poteter. Det er noe jeg elsker.

I morgen blir det fredagstaco, den er fast.

 

Jumpey: Lager du gulrotsuppe fra bunn av eller pose? Har du evt. oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkT, saa bra at du faar antibiotika og kan bli frisk :) Lungebetennelse hoeres ikke godt ut nei!

 

Jumpey, ikke si foccacia :P Jeg er som en hund etter gjaerbakst. Naar jeg lager foccacia spiser jeg alt for mye, saa jeg maa nesten la vaere inntil videre.

 

Tina, jeg elsker ogsaa aa lage mat, men det gaar litt opp og ned med kokkelysten. Tror det gjoer det for de fleste. Jeg laget kylligcurry i gaar og spiste det naa til lunch ogsaa. Biff er nam, vi har nesten alltid biff eller roast beef paa soendager. Da gjelder det aa begrense seg!

 

I dag var morgenvekten det samme som i gaar - floertet litt med 83-tallet foer den stabiliserte seg paa 84.1kg igjen. Foeler det gaar bra med maten og motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

For en herlig dag!

I går bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle ha fredagsvaffel. Vanligvis går jeg i kantinen, tar den vanlige maten, setter meg og spiser den, og reiser meg og henter vaffel etterpå. Som jeg spiser i tillegg til en vanlig lunsj.

 

Jeg har pleid å spise salat til lunsj. Bra sier du? Vel, når det tas på en god del fetaost, soltørkede tomater og pasta blir det fort mye kalorier. så jeg bestemte meg for å bytte til brødskiver med pålegg. Mye lettere å holde oversikten over karoliinntaket.

 

Og, litt av greia - jeg spiser som regel ganske sakte, og selv om jeg var ferdig med de to brødskivene mine og hadde tid til å hente vaffel, så drøyde jeg. Og vet du; da lunsjen var ferdig kjente jeg at jeg var godt mett. Og dermed at en vaffel hadde vært stappmett! Klapp på skulderen og god følelse!. Tok med meg en banan og noen gulrøtter til dessert klokken 15 :)

 

I dag gikk jeg hjemmefra halv ti, fikk 14 km på ski. Det gikk ikke fort, men deilig var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var standhaftig det! Og det er slike valg vi er så veldig fornøyde med etterpå. Jeg på hotell i hele forrige uke med jobben. Jeg holdt meg til måltidene og var superflink til ikke å ta kontakt med kakene på Deli de Luca. Jeg tror at jeg får som fortjent i morgen på veiedagen ;) Ha en for helg fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Det var standhaftig det! Og det er slike valg vi er så veldig fornøyde med etterpå. Jeg på hotell i hele forrige uke med jobben. Jeg holdt meg til måltidene og var superflink til ikke å ta kontakt med kakene på Deli de Luca. Jeg tror at jeg får som fortjent i morgen på veiedagen ;)/> Ha en for helg fortsatt.

 

Bra jobbet! Hotell i en uke og holde seg til måltider!!! Dette får du definitivt glede av på veiedagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Bra jobbet, Rosabikini!! Viljestyrke mot vaffel og en lang skitur :D

 

Jeg har satt i gang med min tredje jobbenatt... må bli ferdig med en del som har vært forsinket pga sykdom, siden jeg reiser en uke på fjellet i morgen.

 

Merker at når jeg kommer så i ubalanse, med å jobbe netter i tillegg til at jeg ikke er helt i form, så ble viljestyrken og fokuset ikke fullt så sterkt... Det var jeg ikke forberedt på.

 

Men nå blir det en uke med fysisk aktivitet - en halv uke med langrenn og en halv uke med alpint. Var å handlet alpinski i går - har ikke gjort det på 19 år... Så det kommer til å bli spennende. Tenker jeg kommer til å forbrenne litt kcal da.

 

Den første halve uken skal vi være bare oss - da har jeg full kontroll på maten. Siste halvdel av uken skal vi være på hytten til noen venner av oss... da blir det litt verre.

 

Men jeg tror at mye ligger i mental forberedelse - hva skal jeg unne meg og hva skal jeg takke nei til? I tillegg kommer jeg til å bruke pulsklokke, slik at jeg får litt oversikt over kcalforbruk - da vet jeg litt hva jeg har å gå på.

 

Litt usikker på hvordan nettdekningen er på fjellet, så det er mulig at det blir helt stille fra meg - og det blir ikke noen veiing før om halvannen uke.

 

Ha en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle og god vinterferie!! :)

 

Selv jobber jeg hele uken, er lederassistent og sjefen bor i Drammen og der er det ikke ferie før neste uke :D

 

Vekten i dag viste herlige 96,5 - dvs totalt 6,4 kg ned siden 1. januar. Har økt hverdagsaktiviteten betraktelig, trener spinning og styrke 3 ggr/uke og spiser veldig riktig :)Føles herlig :) Allerede begynner en "jobbukse" å bli vel stor og det synes og merkes godt på magen at dette er riktig :) HERLIG!

 

Hvordan går det med dere alle? Mange på vinterferie denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roasabikini - saa flink du var! Aa staa imot vaffel er ikke lett.

 

Fnuttet - wowsa! Ned 6.4kg er kjempebra! En knallstart paa aaret :)

 

Frk T - lykke til paa hyttetur :) Hvis du synes det blir litt for mye av det gode saa kan du trene litt ekstra paa fjellet :)

 

Ingen vinterferie paa oss nei. Mannen paa jobb hele uka. 3-aaringen har faatt vannkopper. Da tar det vel ikke lang tid foer de to andre faar det heller.

 

Syntes det gikk bra i helga. Spiste sjokolade kontrollert paa loerdag og ellers ingen utskeielser. Vises ikke paa vekta enda, men har mensen. Haaper jeg kommer meg under 84 til onsdag.

 

God vinterferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...