Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Etter en usedvanlig lang pause fra forumet er jeg tilbake med et nytt håp om å nå trivselsvekta. Jeg er 44 år, 166 høy, og veier etter en temmelig langdryg julefeiring (som igrunnen startet i september når jeg tenker etter)70,8 kilo. Jeg trives mellom 64-65 kilo.

 

Tråden vil nok inneholde både triumf og høylydt klaging, men først og fremst håper jeg at den kan være litt morsom, litt gjenkjennelig og litt motiverende for den som har lyst å titte innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder stand mot søtsakene, men tenker på mat hele tiden. Litt slitsomt sånn i begynnelsen, og sukkerabstinensene er verst om kvelden. HELDIGVIS vet jeg at dette er verst de første to til tre dagene. Deretter blir kroppen i mye bedre form. DET er belønning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld merket jeg at sukkertrangen var mindre! Hurra!!

 

Nå er det snart helg, og den blir en stor utfordring. Jeg har bestemt meg for å holde meg unna godteri i helga, for jeg vet utmerket godt at jeg tar helt av dersom jeg først tillater meg å skeie ut :angry: Dessuten starter jeg ofte helgeutskeielsene allerede på fredag, og jeg lar det skure i vei til søndags ettermiddag. Det vil si 3 dager med festing og fråtsing i sjokoladeskåla! Slikt gir ikke vektnedgang, og jeg må gjennom sukkeravvenning på nytt. Det er det ikke verdt!!

 

Nå gjelder det å finne noen gode og sunne alternativer, så vil veiinga på tirsdag vise om jeg har oppført meg ordentlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Trenger du en å klage sammen med? jeg har nemlig tenkt å sutre meg ned sånn ca seks-sju kilo. ;)

 

Var utrolig heldig og ble så sjuk i jula at jeg nesten ikke greide å spise, men nå er søthunger, matklåfingre og kjøleskaps-svingdørdans tilbake som vanlig påtrengende problem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indigo,- veldig hyggelig hvis du vil være med her! :)

 

Allerede nå trenger jeg noen å bekjenne meg til for JEG HAR SYNDET. Det ble både godteri og Superchips på meg i går, dog ikke verre enn at jeg holdt meg på litt over 1700 kcal.

Egentlig har jeg tenkt at jeg ikke skal holde på med den evinnelige kaloritellinga, for jeg vet utmerket godt hva som er JA og hva som er FY. Samtidig gir tellinga en følelse av kontroll, og det kjennes bra.

 

Jeg er en person som dessverre er helt uten kontroll når jeg tar dypdykk i godteskåla eller kjøkkenskuffen for den saks skyld (hverken kakestrøssel eller vaniljesaus unngår mine sukkersøkende øyne), og derfor finnes det pr. i dag intet spennende eller godt i mine kjøkkenskuffer. Matklåfingrene må derfor finne seg noe annet å klå på. Jeg må øve meg på å begrense meg.

 

Det som er så bra nå er at jeg er motivert for vektnedgang! Fleskepølsa jeg har fått rundt livet, det ulekre synet som møter meg i speilet samt alle klærne som kjennes som pølseskinn (pølseskinnsbunaden også!) gjør meg motivert. Bikinisesongen nærmer seg! Dessuten ønsker jeg å være et godt eksempel for ungene mine. De fortjener en sunn og glad mamma som er fornøyd med seg selv.

 

Dagen i dag skal innholde både trening og fiskemiddag. Sunn middag gjør at man kan spise seg skikkelig mett og samtidig ikke sprenge kalorikvoten.

 

Ha en forrykende søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! La oss pusse glorier sammen i dag! :D

 

Jeg har nemlig bakt italienske kjeks (består stort sett av nøtter, smør og sukker) - som jeg kaller Grete Roede-kjeks til tross for et kalorinivå som vil sprenge ukesbudsjettet per gram. For familien min spiser nemlig alt sammen før jeg rekker å få i meg en eneste en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også bli med?

 

Jeg har hatt en trasig høst og lagt på meg... Men denne gangen klarte jeg å snu før det ble for ille, det er også forbedring - i alle fall for meg. Kjenner meg ellers igjen i mye av det du skriver om søtsaker, Giraffe - jeg må ha det klinisk rent for slike ting. Dessverre! Jeg vil bli en sånn person som kan ta en sjkoladebit og så tenke at det var nok.

 

Målet mitt er 75 kg, mandag veide jeg 83,2 kg. Men mye vann i kroppen etter jul med saltmat og søtmat og vin, så det har rent av denne uken og jeg gleder meg til veiing i morgen. Jeg trener mye, så ligger på meny 3+, snitt uken som har gått på drøye 1900 kalorier.

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, glem den glorien. Junior lagde pannacotta til dessert. Jeg spiste bare halve porsjonen, men nå sitter jeg likevel med dårlig samvittighet i alle retninger: 1: fordi jeg spiste en dessert laget av fløte og sukker, bare til å smøre rett på hoftene og 2: fordi jeg bare spiste halvparten og tenk om junior ble lei seg og trodde jeg ikke likte det. :(

 

Jaja. Jeg tar en ekstra kveldstur som botsøvelse og håper litt frisk luft får rydda opp i topplokket. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, glorien gikk ad dundas under inntak av to og en halv vaffelplate til kvelds. Da runder jeg 2000 i dag, men fordi jeg har tilbakelagt noen kilometer på tredemølla går vinninga opp i spinninga. Alt i alt har det ikke gått så aller verst denne helga, så jeg har tro på nedgang på tirsdagsveiinga.

Det er forresten lov å spise dessert på søndag. Kun en dårlig mor takker nei til avkommets lekkerbiskner :wub:/>

 

Men nå er det skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg, Sommerivrig! B) Jeg har hatt min desember-blues- periode, og kan kunsten å trøstespise når det røyner på, så vi er nok flere i samme båt.

 

Jeg vil også bli en sånn flinkis som kan ta 2-3 biter sjokolade fra skåla i stedet for å spise til jeg skjems. Håper du henger med oss her fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott nedgang, Sommerivrig! Gratulerer med et strålende resultat. Selv kjemper jeg mot søtsuget i kveld, men siden jeg skal på vekta i morgen må jeg jo holde meg i skinnet. Lett sjokodrikk får holde. Mannen ga meg en minimarsipangris til kaffen, og den ga mersmak! FY TIL MANNEN! <_<

 

Jeg har trent styrketrening, ryddet bort julen og vasket i huset. Kroppen ble brått i like god form som en gjennomsnittlig 90-åring, så nå inntar jeg sofakroken.

 

Siden jeg synes jeg har vært superflink denne uka (til meg å være) har jeg et lite håp om å se 69-tallet i morgen, men en halv kilo i uka er nok mer realistisk.

 

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER er dere jo, jenter! Nå har jeg vaka litt fram og tilbak i forumet, uten helt å finne den riktige gjengen. Men så fant jeg dere :) Håper jeg kan hive meg med!?

Jeg er 41 år, godt gift og sammen med den kjekke mannen min har jeg 4 barn (alle jenter) i alder 18, 14 og attpåklatttvillinger på 4 år. Vi er for tiden bosatt i anderledeslandet Sør-Korea.

 

I et par pappesker i kottet ligger alle de fineste klærne mine. Det er jo i grunnen helt forkastelig! Jeg satser på at alle de vide skjortene som henger framme, skal få selskap av de smale jeansene og fine kjolene utpå våren engang. Skal bare ned sånn 8-10 kilo først! ;)

 

Jeg går ikke på kurs; Det har jeg gjort før og vet jo hva som skal til. Men jeg registrerer inntak og forbruk i GRklubben. Jeg prøver å bli glad i trening. Og jeg har over siste halvannet året blitt glad i å løpe. På en god dag kan jeg fint ta en joggetur på 8-10 km. Problemet er at det er litt lite kontinuitet i det. Jeg må ha jevnere trening OG styrketrening. (Den forbaska styrketreninga!)

 

Jeg kom hjem fra 14 dagers ferie på Filippinene for 5 dager siden. Og jeg har registrert mat nå i de dagene. Det har vært helt greit. Alt godteriet som ligger i skapene skal få lov til å ligge. Det er norske godterier og sjokolade som familie og venner har vært så snille og sendt oss før jul. Og siden ikke alt handler om meg ........ Så må disse godterier få ligge der de er, til glede og nytelse for de andre i familien. Men jeg er jo sterk som fy - og har overhodet INGEN problemer med akkurat det!!!!!! ( be strong, be strong, be strong!)

 

Jeg ønsker veiedag på tirsdag. Da har kroppen fått gått seg til, etter evt å ha havna litt utpå i helga ;) Idag er det tirsdag og vekta mi viste 72,6 kilo.

 

Nå gleder jeg meg til å ble bedre kjent med dere damer. Og "heia, heia!" alle sammen.

 

Aller beste tirsdagshilsen

 

Ps. Jeg ligger i tidssone 8 timer foran dere. Så hvis jeg virker treg på avtrekkeren - kan det være en mulig forklaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! La oss pusse glorier sammen i dag! :D/>

 

Jeg har nemlig bakt italienske kjeks (består stort sett av nøtter, smør og sukker) - som jeg kaller Grete Roede-kjeks til tross for et kalorinivå som vil sprenge ukesbudsjettet per gram. For familien min spiser nemlig alt sammen før jeg rekker å få i meg en eneste en!

 

Hahaha. Blir som en gresk venn av meg ( god og trinn) til stadighet sa : " I am on the pineapple diet. I eat everything BUT pineapple"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så inni granskauen og hampen skuffa over resultatet på vekta! Her sulter man seg i en hel uke, ligger søvnløs og hører magen rumle av sult, spinner, løfter og løper til man ser mannen med ljåen, nekter seg selv nesten enhver form for kosemat, også er dette takken!!!

 

Min første innskytelse var å hive den forbannede vekta ut av vinduet på soverommet, så kom jeg på at jeg kanskje heller skulle hoppe ut selv, men så tenkte jeg at jeg kan jo prøve å veie meg igjen i morgen eller overimorgen. Så da gjør jeg det i stedet for å myrde vekta eller pådra meg fallskader som kan føre til inaktivitet med dertil hørende trøstespising. Muligens kan jeg ha vært aldeles dehydrert ved forrige veiing, men det er nok heller usannsynlig.

 

Hilsen fra en illsint giraffe! :angry:

 

Og til deg, MrsH,- du later til å passe godt inn her, og er selvfølgelig hjertelig velkommen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God å høre, Giraffe! Noen ganger er kroppene våre bare litt vriene! Jeg har en uke hvor jeg holder på mye vann, kjenner meg litt pølseaktig og ikke tør veie. Men jeg satser på mye trening og at det løsner. Jeg er faktisk også slik at jeg gjerne går ned mye og lite annenhver uke, uten at jeg aner hvorfor det er slik. Rare greier!

 

Håper ellers det står bra til, her er det tidlig morgen med kramperegistrering av mat fra i går ettersom jeg ikke fikk logget inn da. Ha en flott torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmunrende ord, Sommerivrig. Jeg ramla litt (NEI! Det var ikke litt, det var altfor mye. Det hjelper ikke pynte på språket når jeg har sørget for en durablig porsjon næring til fleskepølsa!!) utpå i går på kveldsvakt, og det ble både godteri og andre boller. Dette betyr ikke annet enn at jeg må stå i stram giv akt gjennom hele helga. Skal dog unne meg litt godis på selveste lørdagen, men med måte!

 

For å kompensere gårsdagens kriseinntak, skal jeg gå tur i lunsjpausen samt hive meg på tredemølla mens minstemor er på fritidsaktivitet. Da har jeg muligens gjort bot for dusteoppførselen min.

 

Motivasjon går i bølger, og nå er min litt sånn nede i en dyp dal, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke! Her har jeg vært nazi på veiing av maten de siste dagene. Men for litt siden måtte jeg bare pille litt kjøtt fra rester av pinnekjøtt vi hadde for noen dager siden. Det var forøvrig (fjor)årets eneste julemiddag. Pinnekjøttet min mor sendte i posten før jul, rakk akkurat ikke fram innen jul - så da ble det 5. januar-middag isteden. Himmelsk - men o så syndig! Siden lammekjøtt er eksklusiv vare i dette landet, kunne jeg ikke se på at kjøttet ble gammelt i kjøleskapet. Så da ble jeg "akk så syndig" igjen. Men skit au.

 

Akkurat nå (eller ikke nå, for nå sitter jeg jo her!) - men før jeg satte meg her, pakka jeg en koffert. Om bare 8 timer reiser jeg nemlig hjem til Norge en tur. Helt alene for meg selv. Jeg gleder meg selv til den 20 timer lange flyturen. Alene! Jeg skal se film, lese bok, skrive og spise flymaten min - I FRED! Ingen unger som maser og kjaser om ditt og datt. Selv 5 timers venting i Shanghai kommer til å gå som en lek. Og hjemme venter 8 fine dager med eldstejenta på 18 ( - som ikke flytta med oss til Korea denne gangen). Savnet ble for stort for meg. Og henne. Så da har jeg alliert meg med de andre "hemma-fruene" i miljøet mitt her, som hjelper til med henting av 4-åringene på skolebussen hele neste uke.

 

Så her har jeg nå stått og skåret opp gulrøtter og epler og diverse, som kosemat på turen. Dere vet hvor lett det er å ty til kaffe og smultring på flyplasser - når hungeren river i ?! Og flymaten er jo ikke garantert å være en suksess.... Så nå har jeg helgardert både for sunne alternativer - og jevn føde hele veien. Her snakker vi planlegging på høyt nivå! :D/>

 

Og ja.... treningstøyet er pakka. Til og med det! Satser på minst et par turer innom Elixia mens jeg er hjemme.....(vel..... tiden vil vise).... De gode intensjonene er det ikke noe i veien med. Utfordringen denne uka blir vinen. Jeg er glad i vin. Men har ikke hatt mye av det siste tiden. Nå skal jeg ha iallefall et par kvelder med sårt savnede venninner. Også småbarnsbødre - som trenger sin vin! Så vi får nå se da... *Host*.... Men guriland - man skal jo kose seg også!

 

Okidoki. Jeg kikker nok innom dere underveis: Henter litt styrke - eller medlidenhet ;)/>

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsveiing på meg - vekta viste 81,2 kg og ned to kilo. Men det er nok mye vann og førsteuke-effekt, det der. Viktig å innstille forventningene på en drøy halvkilo i uken og være fornøyd med det!

Håper mandagen er god for dere andre også :)/>

 

Det er jo knallstart! Men det er kanskje som du sier; man mister litt mer vekt første uka. Jeg er også fornøyd med halvkilo i snitt pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

kan jeg også være med?

Har vært kjent med GreteRoede siden 2004, kom til Norge i 2003. Har gått fint ned i vekt, men så opp igjen når helsen ikke tillått så mye trening og småspising sniket seg inn...

Jeg har nå gått med krykker i ett år og vekten har holdt seg forholdsvis stabilt lenge. Men fra november krypet det oppover og jeg bestemte meg at jeg må motarbeide dette etter vi er kommet tilbake fra familiebesøk den 4.1. - da viste vekta 63,5.

Jeg bruker trimsykkel og litt styrketrening - det blir nok mye mer vanskelig å komme ned i vekt uten særlig trim. Håper på å kunne øke aktiviteten om 1-2 måneder.

Trivselsvekten er 55 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg, ormy. Koselig at det blir flere her inne. Nå går jeg helga friskt i møte. Jeg gjorde bot for onsdagsutskeielsene i går, og det føles bra! Har jobbehelg, og det er en ekstra utfordring, men jeg skal nok holde stand.

 

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...