Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Ohh myy!!! 70 blank på vekta denne morgenen, og jeg er selvfølgelig SVÆRT misfornøyd. For hvordan skal det gå med meg nå som det snart er helg og allting!!?? SUKK!! Forklaringen ligger nok i stadig vingling utenfor den smale sti. Jeg håper også at nenojsaurtsnem (jeg skrev det baklengs så det ikke skulle bli så direkte) har litt av skylden.

 

Nok om det. Klaging hjelper ikke. Jeg skaffer meg munnlås og drar på spinning. Eventuelt i motsatt rekkefølge så jeg ikke blir kvalt.

 

Vaffel-askese; gud forby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Helgen inntas med god (og sunn!) frokost. Litt lørdagsgodt skal det bli, men det får tåles. Måtehold er stikkordet. Hele familien inntar sofaen med godteri, pizza, brus og snacks mens vi ser den første Ringenes Herre-filmen. Endelig er barna store nok til å se den :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har kommer meg helskinnet gjennom denne dagen. For å veie opp for inntak av fastelavensboller i morgen, blir det en spinningtime på formiddagen. Det blir bra.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Ingen spinning likevel, meg en lang skogstur med sunn niste i sekken. Ingenting er bedre en det! Godt at jeg kvittet meg med sjokoladen i går, ellers hadde den nok havnet i sekken også. Jeg målte midjen i dag, og den var 79 cm! Kanskje er det ikke så galt fatt med meg likevel?

 

Bortsett fra en fastelavensbolle eller to, skal denne dagen være slaskefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hællæ!

 

Jeg er fornøyd både med denne dagen og denne helga. Jeg har kost meg noe, men vært på flere turer, og på snikveiing har jeg sagt hjertelig velkommen til 68-tallet. Jeg føler at dette går veien, og nå skal jeg virkelig klare å holde på motivasjonen resten av uka.

 

Kosedag på lørdag, og ellers mye aktivitet og trim. Jeg teller jo ikke kalorier, men vet at jeg ligger på godt over 1600. Ved å være aktiv, tenker jeg at kroppen likevel går i minus, og at jeg laaangsomt vil gå ned i vekt.

 

Forresten har jeg lagt noen store planer for neste sommer, nemlig å gå pilegrimsleden fra Lillehammer til Trondheim. Det er jo megalangt, og man bruker flere uker, men jeg er overbevist om at det er helt fantastisk. Det vil nok også være en stor fordel med noen kilo mindre å bære på. Gi meg gjerne et hint om det hvis dere har erfaring med å gå leden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluffy

Godt å høre at damen har godfølelsen :) Skal bli artig å se om 68 holder seg inn mot helga. Vekta er lunefull, og vet å gi en god dask til meg når ting går i overkant bra, men jeg blir bra månebedotten hvis det ikke blir nedgang torsdag. Hvis jeg ikke ramler ut i et trau med potetgull, da.

 

Lillehammer-Trondheim? God tur, sier bare jeg. Du kan hoppe på et tog hvis det blir for langt og bratt og vått og kaldt, heldigvis :D Jeg har ikke gått leden, men kan gi tips om koselige plasser å drikke i Trondheim, når du har kommet fram. Og spise :rolleyes:

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hei-hå, nå er det jul igjen! Man skulle ihvertfall tro det med tanke på at jeg både har spist to pepperkaker og fire (!!!) sjokoladejulenisser som jeg fant nederst i klesskapet. Grunnen til at jeg surret rundt i bunnen av klesskapet var at jeg lette etter favoritt-treningsbuksa. Fant ikke buksa, men derimot nissene. Snakk om tap-tap-situasjon. For å bøte på skaden har jeg gått en kveldstur. Og sjokoladen var god. Men jeg er full av anger. Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Sjokoladehungeren er over meg. Nå må jeg ta meg sammen! Det er jo suituasjoner som dette som ødelegger vektnedgangen, og som kun gir et øyeblikks nytelse og bortimot evig anger.

 

Om to timer ligger jeg under dyna. Frem til det skal jeg IKKE GI ETTER FOR SJOKOLADEHUNGEREN! Nå må jeg stå løpet ut, for det har vært en fin-fin dag. Derfor bruker jeg litt tid på å få det ut her inne nå. Kvelden skal berges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluffy

Jeg har skaffet lettkakaopulver til sånne situasjoner. Under 50 kalorier på koppen. Eller er det for mager trøst for deg, giraffe? Og: greide du å stå imot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg sto imot sjokoladen, men spiste en god porsjon havregrøt fordi jeg var så sulten. Lettsjokodrikk har jeg drukket i årevis, og jeg har selv anbefalt det til folk med litt ekstrem sjokoladetrang. Den duger så absolutt ;) Ellers er jeg usikker på veiing i morgen. Jeg praktiserer kanskje mer en holde-vekten-diett enn en som gir vekttap.

 

Jeg har trua, men det er neppe noe 68-tall på gang. Det var visst bare flaks. Gratulerer med din nedgang. Den har jo vært både jevn og bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Går det bra her inne? Skikkelig skinnybitchopplegg? Eller slikker du sjokoladebartene dine i velbehag?

 

Jeg skal veies i morgen. Det bør være solid nedgang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det nærmer seg et nytt år, og tradisjonen tro stormer jeg inn i det med høye og optimistiske tanker om et lettere liv. Da jeg startet denne tråden var jeg 44. Nå er jeg 47, men føler meg fremdeles som en 25-åring. Jeg tar atter grep for å kunne gå lysere tider i møte med en lettere kropp og et lysere sinn.

Sånn vektmessig er jeg nok sånn cirka der jeg var da jeg startet tråden for noen år tilbake. Mellom ørene er jeg nok også temmelig lik. Måtehold er jeg dårlig på,- det er enten beinhard stålkontroll eller fri flyt. Det fine er at jeg gang på gang er like optimistisk til at jeg kan klare å endre en litt dårlig livsstil og tullete uvaner.

 

Nå er jeg snart igang igjen. 1. januar blir det andre boller, eller... det vil si at det blir vel strengt tatt ingen boller i det hele tatt. Jeg skal trimme, spise sunt og være glad. Hurra for meg! :D

 

(Men vær sikker på at jeg også skal klage min nød når det røyner på. Jeg har levd på julemarsipan, riskrem og søte saker siden midten av oktober, og har derfor glemt hvor sur og uggen jeg blir når jeg ikke får tilfredsstilt min sukkerhungrende kropp. Men heldigvis,- søtsug er forbigående. Hurra for det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang! Dagens vekt er 73,5. Det vil si at jeg har 6-7 kilo å gå ned før målet er nådd.Tidligere har målet vært 64-65, men jeg innser at jeg må legge på litt alderstillegg her. Ellers kan jeg på sikt ikke unne meg noe som helst.

Strategien min er å telle hver eneste lille kalori, og jeg skal gå med kjøkkenvekta i veska når det er nødvendig. Jeg har jo fullstendig mistet kontrollen denne høsten (Mistet og mistet. Sannheten er nok heller at jeg har gitt blanke), og derfor må jeg stramme tøylene skikkelig, og jobbe med egen bevissthet. Jeg vet utmerket godt hva som skal til, og jeg vet at jeg klarer det dersom motivasjonen er på plass. Det har den ikke vært de siste årene, og halvparten av klærne i klesskapet ligge urørt og venter på at jeg skal smette inn i dem.

 

Livet er uendelig mye mer enn sommerkropp og idealvekt, men nå er jo dette en vektklubb, så da får det heller unnskyldes at man virker selvopptatt og selvfokusert. I den store sammenhengen betyr disse kiloene svært lite, men i min lille sammenheng, vet jeg at å kvitte meg med dem vil gi meg en helsemessig gevinst som jeg ikke lenger kan takke nei til.

 

Ha en strålende dag i dette nye og fine blanke året! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har vært full av utfordringer. Kaker, besøk, rester av julegodterier, pepperkakehus osv. Derfor må jeg nok se på de tre første dagene dette året mer som en nedtrapping. Fra i dag av er hele familien innstilt på et sunnere liv, hverdagen tar til igjen, og det gjør alt så mye enklere.

 

I høst hadde hele familien et prosjekt hvor vi kun spiste vegansk mat i to uker. Det var et artig forsøk, uten annet mål enn at vi syntes det var morsomt å prøve. Jeg innså at det hadde klare utfordringer; endel av de veganske produktene inneholdt palmeolje, de var temmelig langreiste og vanskelige å få tak i. Det som var interessant var at vi likte det vi drev med! Jeg har i ettertid utforsket det vegetariske kjøkken og dets muligheter, og vi har landet på dette: Fra å spise kjøtt 5-6 ganger i uka er det blitt slik: Fisk x 2, kjøtt x 2, vegetar x 3. Dette er jeg svært fornøyd med, og det gir oss både en helsegevinst og ikke minst en miljøgevinst. Mindre kjøtt = bedre klode! Det finnes uendelig mange flotte vegetarblogger, jeg fråtser i gode oppskrifter og familien vet aldri helt hva de får servert. På denne måten blir kostholdet og matlagingen aldri kjedelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka mi har gått bra så langt, synes jeg. Jeg har holdt meg noenlunde innenfor de 1600, trimmet litt og det føles bra! I morgen er det veiedag, og jeg er spent, for jeg har ikke vært på vekta siden forrige lørdag. I morgen blir det nok litt godteri og kos, og så gjelder det å ha fokus igjen. Jeg har et litt hårete mål om ukentlig vektnedgang på 750 gram, og da må jeg være superfokusert.

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny uke er i gang, og denne uka skal jeg forsøke å avsukre meg ytterligere. Jeg er en hund etter søtsaker, og har helt klart et avhengighetsforhold til sukker. Selv om forrige uke forløp greit, ble det vel mange kosemerker. Litt julemarsipan på tilbud, og så er det gjort! :angry:

Honning på skiva er greit, men det er ikke greit å spise marsipangriser og juleskum til kveldsmat. Skjerpings, giraffe! Nå er det sunnhet som gjelder. Snart er det ut på ski :) Må benytte enhver mulighet når snøen endelig har lagt seg her.

 

Ha en strålende dag, alle dere fine folk der ute! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har jeg ikke fulgt planen. I dag er det blitt for mye av det gode, noe som i hovedsak skyldes at jeg gikk en mil på ski i går. Blir alltid så sulten dagen derpå, så i morgen må jeg forsøke å holde fokus igjen. Har gått en mil på ski både søndag, mandag og tirsdag, og da koster det virkelig å holde seg innafor kalorigrensa. I dag har jeg sløvet bort ettermiddagen, men i morgen er det trim igjen.

 

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Melder hermed inn ukas vekt som var 72,4 kilo. Det er bare 300 gram ned, men jeg har slått med til tåls med det. Har nok smugspist litt godsaker som jeg har unnlatt å registrere, så der lurte jeg meg selv, gitt! Har trimmet ganske mye til å være meg, nesten 13 trimpoeng, og det skal jeg fortsette med denne uka.

 

Ha en strålende mandag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest giraffe

Noen måneder er gått siden jeg skrev her sist. Vektmessig er jeg nok der jeg slapp taket i januar, og det er jo ikke så galt når alt kommer til alt. Plutselig oppdaget jeg at det bare er 4-5 uker til sommerferien, så nå skal de siste kiloene av. Målet er som før. Og jadda, jeg måtte sy ut bunadstakken litt så jeg overlevde konfirmasjon og 17. mai.

 

Nå er jeg ved godt mot, og motivasjonen er på plass. Sommerklærne er tatt frem, og jeg har mange fine plagg jeg gleder meg til å passe inn i igjen. Som vanlig er det ikke trim og trening det skorter på for min del, men en syk trang til godteri. Nå er det slutt. Sunnheten skal råde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Lenge siden sist, gitt! Bikinisesongen er over for denne gang, og høstmørket er på vei. Nå er det lett å ta fram isboksen og kakaokoppen og rigge seg til i sofaen. Målet er å unngå å dumpe nedpå med godteskåla, og jeg ønsker å prøve å gå ned litt. Igjen.Først av alt ønsker jeg jo å ta helsa på alvor og føle meg bra, og da burde det i grunnen gå av seg selv. Men dengang ei. Jeg må være fokusert HVER ENESTE DAG!Ellers går det rett vest. En ny og blank uke ligger foran meg. Hurra for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...