Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lærlingen

Syns det er veldig vanskelig å holde meg til matplanen min nå som det er feire. Det er jo mye lettere å følge de faste rutinene når man er på jobb.. men denne uken har jeg som mål å holde vekten der den er. Har fått trent godt i to dager og regner med at det blir noen turer med barna på ski, men regner med at inntaket av kalorier vil øke denne uken.. men men, kaller det en kalkulert sprekk :) Flere som sliter litt ekstra i ferietider?

 

Har prøvd å lage en signatur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fantastiske resultater! Gratulerer til dere alle. Min vekt var 68,9 denne onsdags morgen. Det er bare 300 gram ned, men jeg er glad for nedgangen likevel. For som man reder, ligger man...

 

Delmålet mitt er å se 67-tallet innen midten av mars, så det er bare å fortsette å være bevisst på hva jeg dytter innpå med. Jeg unner meg jo kos, men kosen skal skje i bevisst tilstand og ikke bære preg av fråtsing.

 

Ha en fin uke alle dere flinkiser! Dere kan jammen være stolte av dere selv, og jeg er bittebittelitt misunnelig på de fine resultatene deres... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått bra så langt, men nå sitter jeg her og overmannes av sjokoladelyst. Heldigvis har jeg ikke noe slikt i hus, så jeg nøyer meg med en kopp lett sjokodrikk. Den gjør susen, og samvittigheten min kan leve herrens glade dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å sørge for ikke å ha sjokolade i hus, giraffe. ;)

 

Denne uka så langt har gått veldig bra mht spising. Har holdt meg på 1300 kcal i snitt. Men det er blitt dårlig med trim og trening. Har tenkt å ta en skitur i morgen.

 

Masse bra resultater siste uke. Her må vi bare fortsette i samme spor alle sammen. B)

 

Siden jeg gikk ned så mye første uka, har jeg ingen forhåpninger om å gå ned like mye til mandag. Men det skal bli spennende å se resultatet. Merker godt at magen har krympet og det er mye lettere å bøye meg framover. Er fortsatt supermotivert. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

Hei dere,

Er det mulig å slenge seg på her såpass sent? Jeg har aldri postet her på forumet før, men er ikke ny til slanking & GR ;-)

 

Jeg er 44 år, gift, med to gutter på 13 og 9 år. Har slitt med vekten etter hver graviditet, og har gått ymse GR-kurs, men vekta har det med å krype sakte men sikkert opp igjen. Begynte på friskt mot på et kurs etter nyttår (med middels resultat...), men tenker å fortsette for meg selv, dvs. med gullmedlemsskap (synes alle greiene med kostholdsscoren og det hele er motiverende og disiplinerende) og finne et bra forum som kan støtte opp?

 

Jeg kjenner meg godt igjen i det dere skriver, og synes dere har en fin tone, så håper jeg kan bidra?

 

Ellers er mine utfordringer trening (faller lett av vogna), men har kommet nogenlunde i gang igjen på Sats etter nyttår. Liker yoga spesielt godt, første treningsform jeg faktisk LIKER og gleder meg til. Ellers spinning, prøvd litt zumba, og noen skiturer. Men er grunnleggende ganske bedagelig anlagt ;-)

 

Og ellers kjente svakheter for sjokolade og kaker.... Og gjerne litt rødvin i helga...

 

Ps. Er det i signaturen dere fyller inn infoen, eller under om meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Er det mulig å slenge seg på her såpass sent? Jeg har aldri postet her på forumet før, men er ikke ny til slanking & GR ;-)

 

Jeg er 44 år, gift, med to gutter på 13 og 9 år. Har slitt med vekten etter hver graviditet, og har gått ymse GR-kurs, men vekta har det med å krype sakte men sikkert opp igjen. Begynte på friskt mot på et kurs etter nyttår (med middels resultat...), men tenker å fortsette for meg selv, dvs. med gullmedlemsskap (synes alle greiene med kostholdsscoren og det hele er motiverende og disiplinerende) og finne et bra forum som kan støtte opp?

 

Jeg kjenner meg godt igjen i det dere skriver, og synes dere har en fin tone, så håper jeg kan bidra?

 

Ellers er mine utfordringer trening (faller lett av vogna), men har kommet nogenlunde i gang igjen på Sats etter nyttår. Liker yoga spesielt godt, første treningsform jeg faktisk LIKER og gleder meg til. Ellers spinning, prøvd litt zumba, og noen skiturer. Men er grunnleggende ganske bedagelig anlagt ;-)

 

Og ellers kjente svakheter for sjokolade og kaker.... Og gjerne litt rødvin i helga...

 

Ps. Er det i signaturen dere fyller inn infoen, eller under om meg?

 

Hei LiliMarlene og velkommen hit!

Nå er ikke jeg den som har satt i gang tråden, men tror nok at du gjerne kan være med.

Jeg har heller ikke hatt mye erfaring med slike tråder, men synes det fungerer veldig bra her. Med dine mål, tanker og ønsker virker det at du passer godt inn her. Vi skriver vekt og evt. målinger inn i signaturen.

Har du prøvd pilates? Jeg liker også spinning og fant pilates som den treningsformen jeg liker best.

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen LiliMarlene

 

Jeg har ikke vært med lenge på denne tråden, men en aktiv tråd er supermotiverende for meg.

 

På SATS har de mange tilbud. Prøv deg fram, kanskje du finner flere treningsformer du liker? Min erfaring er at det er mye lettere å prioritere noe man liker. Jeg går på Zumba hver mandag og etter 45 minutter er jeg kliss våt.

 

I går ble det en lang skitur. Var ute i tre timer. Merket at jeg ikke fikk fylte opp reservelagrene med nok karbohydrater etter skituren. Har vært veldig slapp i dag tidlig. Tok en banan i sted og nå merker jeg at overskuddet begynner å komme. :)

 

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

Tusen takk for to raske og oppmuntrende svar, ormy og Birkebeiner!

 

Jeg gjorde Pilates for noen år siden, det skal jeg prøve igjen! Jeg meldte meg på en spinningtime i morgen, og zumba + yoga på tirsdag. Jeg har bare gjort zumba tre ganger, men synes moro og klarer nesten å henge med, og ja, man blir skikkelig svett!

 

Hvilken veiedag er vanligst i denne tråden? Tirsdag?

 

God helg til alle sammen, og lykke til med alle helgens utfordringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg, LiliMarlene! Her på tråden er alle velkommen :)

 

Jeg har hjemme-alene-helg, og gjør alt jeg kan for å nyte den i fulle drag. Sammen med alle Gudfaren-filmene gjør det seg jo med litt knask, og i går ble den store knaskedagen. Jeg er blitt lettere traumatisert etter å ha sett film med 18-årsgrense (jeg er jo ikke 18!!) og har drømt om Gudfaren-mafia`n i hele natt, om tøffe typer og hestehoder i senga. Jammen vet de gutta hvordan de skal utnytte hesten på best mulig måte. Hodet i senga, og resten i lasagnaen :blink:

 

I dag skal jeg en tur på trening før jeg benker meg foran TV igjen med fortsettelsen. Det blir torsk til middag og fruktsalat til knask. Hest står ikke på menyen. Jeg har snikveid meg og funnet ut at jeg nok var særdeles heldig med veiinga på onsdag, for nå så det ikke bra ut. Jeg skal dog forsette i samme spor. Ingen kaloritelling, men likevel fullt fokus på sunn mat og trening, samt øving på å kose meg med bare litt. Det har jeg tro på.

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er over oss og utfordringer står i kø, men jeg skal ikke la meg friste denne helgen, det har jeg bestemt meg for. Snikveiet meg idag og ble glad, så det resultatet skal vare og fortsette til veiedag på tirsdag.

 

Velkommen til deg LiliMarlene kjekt å bli flere:) tror det er både mand,tirs,og onsdag noen har veiedag her, men det står du fritt til å velge selv:) Lykke til. Jeg trener kondisjon og styrke for det meste for å få raske resultater.

 

Giraffe gratulere med fin nedgang, du skal være glad for 300 gram, det er over en halv smørpakke tenk på det.

 

Ønsker dere en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Ja, ja jeg skjønte vel at mandagens resultat var litt for godt for å være sant :) opp 700 gr i dag. Måtte veie meg en dag tidligere fordi jeg ikke har tilgang til vekt i morgen. Selv om jeg totalt sett på to uker har en nedgang på 1,7 kg har motivasjonen fått seg en liten knekk. Har unnet meg en godtedag når vi var på hytta, men har funnet fram speltlomper, cottage chees light og banan når mannen har sittet med chipsen de andre kveldene. Har også 9 trimpoeng... Men men satset friskt i formiddag med en spinning og en styrketime med tilsammen 4,5 poeng. Er det flere som har lignende erfaring med ned og oppganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja jeg skjønte vel at mandagens resultat var litt for godt for å være sant :)/> opp 700 gr i dag. Måtte veie meg en dag tidligere fordi jeg ikke har tilgang til vekt i morgen. Selv om jeg totalt sett på to uker har en nedgang på 1,7 kg har motivasjonen fått seg en liten knekk. Har unnet meg en godtedag når vi var på hytta, men har funnet fram speltlomper, cottage chees light og banan når mannen har sittet med chipsen de andre kveldene. Har også 9 trimpoeng... Men men satset friskt i formiddag med en spinning og en styrketime med tilsammen 4,5 poeng. Er det flere som har lignende erfaring med ned og oppganger?

 

Hei på deg, Lærlingen!

 

1,7 kilo ned på to uker er fantastisk bra, og noen ganger er det slik at vekta kan stå stille selv etter en uke med beinhard disiplin i matfatet og på treninga. Det kan skyldes litt ekstra vann i kroppen etter en treningsøkt, eller å ha noe med vår kvinnelige syklus og gjøre. Eller kanskje har man vært litt raus med saltet?

 

Det er dog demotiverende når vekta ikke viser resultater. Jeg blir skikkelig sur når det skjer og får lyst til å trøste meg selv med sjokolade eller noe. Ren idioti. Jeg pleier å vente et par dager før jeg går på vekta igjen, og da kan det hende resultatet er annerledes. Bare vent, dersom du vet at du har fulgt planen din, får du kanskje dobbel belønning neste gang du veier deg. Ellers er 0,5 kilo i uka en nedgang som anbefales. Det handler jo om langvarig endring av kostholdsvaner, og det tar tid å innarbeide.

Jeg slanker meg ikke denne gangen. Jeg prøver meg litt frem i forhold til hva jeg kan tillate meg og samtidig ha en liten vektnedgang hver uke. Jeg teller jo ikke kalorier, så det er en litt vanskelig balansegang, men jeg håper og tror at resultatene vil komme.

 

For to år siden var jeg supermotivert, og gikk ned ti kilo i løpet av 2-3 måneder. De kiloene kom farlig fort på igjen, så denne gangen må jeg gjøre det annerledes.

 

Ha en flott uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle sammen!

Dette var en aldeles bra veiedag for meg! - 1,2 kg og - 6,5 cm siden siste mandag - men jeg tror nok, at det er nedgangen for de neste 2-3 ukene (ser ut at det går sånn hopp og napp, hopp og napp hos meg...) :) Sålenge jeg hopper ned i vekt og ikke opp, skal det være greit for meg.

Jeg føler tydelig at magen har blitt mindre, utrolig nok, det er ikke så mange cm der. Har begynt å trene innside av lår med pilatesring og det viser også effekt.

Kan hende at hele effekten kommer nå fordi jeg har sluttet å bruke krykker og skinne i det hele tatt, men går ikke mer enn ca. 5000 skritt per dag. Nå må jeg trene foten opp - håper på en litt lengre tur - 3000 skritt eller sånn :P - i morgen i finværet.

 

Velkommen tilbake sommerivrig! Det var snilt av deg å spise is og kake og alt dette for oss. Håper det smakte!

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

Morsomt å lese alle innleggene siden sist, og bra at noen er flinke og noen tidvis ikke så flinke ;-) da blir det rom for litt av hvert. Skikkelig herlig humor du har, sommerivrig!

 

Jeg tok en snikveiing i morges, som ikke var oppløftende, sikkert resultat av vinterferien hvor jeg slett ikke var så forsiktig, hmmm. Men er nogenlunde tilbake på den smale sti nå, så jeg skal ikke ta en ev. oppgang altfor tungt.

 

Er det noen her som følger med på kostholdsscoren? Jeg synes virkelig det funker, det får meg til å ta trantablett (!), spise nok frukt, melk & grønnsaker, drikke nok vann. Det gjør virkelig noe med kostholdet! Prøver å innarbeide nye vaner, som f.eks. tran på morgenen, huske å spise i tide: jeg er en racer til å utsette lunsj, men nå har jeg lagt inn alarm på mobilen ;-).

 

I morgen er det zumba & yoga, jeg gleder meg! Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Her har det vært full aktivitet i dag ser jeg!! :P

 

Jeg var meget fornøyd i dag tidlig da jeg gikk på vekta. Ned 1,6 kg og ned 2,5cm rundt midjen. :D Har hatt en pangstart. Grunnen til en uke til med mye nedgang må være at jeg gikk en kjempelang skitur i går. Da ble det både mye vesketap og mye forbrenning. Pulsbeltet viste et forbruk på 2600 kcal. Tror ikke kroppen hadde fylt seg opp med nok væske i dag tidlig etter skituren. Så det blir vel blåmandag om en uke. Men det var veldig oppmuntrende. Og uansett, bilringene har krympet veldig i løpet av disse 2 ukene og det er det viktigste for meg.

 

Jeg følger med på kostholdsscoren men er ikke flink nok til å følge den. Det skorter på vann. Men jeg tar tran hver morgen sammen med K2-vitamin. Viktig med tanke på benskjørhet siden vi har det i familien.

 

Nå er det snart køya, men først blir det litt yoghurt til kvelds. Orker ikke legge meg sulten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Har vært på seminar i dag og syns selv jeg har vært veldig flink. :) suppe og fisk til lunsj, nei til kake på ettermiddagen og lunsjdessert. Tok meg heller litt frukt. Droppet forrett og spiste en liten potet til middag ved siden av kyllingfileten :) ble heller ikke noe alkohol. Unnet meg derfor en liten bit mørk sjokolade :) ikke spør om hvor mye sukkerfri brus og te det er blitt i løpet av dagen... Nå er det bare igjen å ta de riktige valgene til frokost og lunsj på hotellet i morgen, men det skal gå bra det og. Håper bare pilen peker nedover neste mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg følger kostholdsskore. Om kvelden sitter jeg ofte igjen med at det mangler fett - da får jeg lov til noen mandler eller nøtter, det er bra. Eller det mangler noe frukt, da tar jeg det som juice. Synes også at det hjelper mye, men spør meg litt hvordan det blir når man ikke har skoren lenger? Jeg kan ikke tenke meg at det innarbeides på den måten...

 

Gratulerer med kjemperesultat, Birkebeiner! Kan godt hende at kroppen var litt undervæsket på veietidspunktet, men midtjen sier jo sitt. Jeg synes også at det er viktigere å krympe i cm enn å gå ned i vekt hver uke. Jeg er veldig glad for å bruke målebånd.

 

Det du forteller, Lærlingen, vitner jo fra svært god disiplin :) Ikke lett å være på seminar og takke nei til dessert til lunch og kaker osv. - men DU klarte det! Kjempeflott! 1 sjokoladebit som belønning må da være helt i orden!

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)/> Moro at vi har blitt så mange her inne :) Mens flere av dere har vært superflinke og gått ned(Grattis!!), har jeg glimtet med mitt fravær både her inne og på matfronten...d.v.s. kan styre meg mht. mat,det er sjokolade og godteri som er utfordringen... hufff! Tusen takk for tilbakemeldinger og motivasjon Bronzee og Birkebeiner :)/> Nå skal jeg virkelig skjerpe meg!! Hadde egentlig satt meg som mål å komme ned på 68 tallet til påske, men setter heller datoen til 1/5. Det er også lurere for meg mht. til påsken..(og påskemarsipanen!!

Om jeg har kost meg med både det ene og det andre, så har jeg i det minste fått trent mine ukentlige økter på treningsstudio. forrige uke ble det to nye timer for meg..STEP intervall og STEP puls. Kjempemorsomt! Ikveld blir det zumba :)/> Nå er det bare å se fremover og finne frem motivasjon i bøtter og spann (!) Kommer tilbake med vekt på fredag.Får prøve å lage meg en signatur også. Ha en fin uke alle sammen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekk gjeng her inne og flotte resultater på flere av dere så flott.

 

Jeg har ingen endring på vekten denne uken og er litt lei for det, men det er nok for mye valnøtter og rosiner i løpet av helgen, fordi sjokolade har jeg ikke spist. Cm var og lik forrige uke.

 

Jeg skal på langtur/rundtur reise/ferie rett rundt hjørnet så jeg blir ikke her inne på 3 uker.

Lykke til i ukene som kommer til dere alle. Jeg skal prøve å ta sunne valg men paraplydrinker skal jeg unne meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

En uhyre lettet dame på slankern rapporterer nedgang på 600 g, mistenkte at jeg tom. hadde gått opp. Puh. Det er motiverende!

 

Takk for tips om nøtter, ormy! Har nesten aldri klart å komme opp i anbefalt fettprosent, men nå har jeg klart to dager med full score,10 blanke poeng, hehe. Jeg er visst litt enkel slik, synes moro med tall og kvantifiseringer.

 

Eller blir jeg skikkelig imponert over folk her, skiturer på 2600 kcal av Birkebeineren og viljestyrke de luxe på seminar for Lærlingen. Tror ikke jeg hadde klart noen av delene....

 

Og lykke til, Sunny76, superbra at du holder på treningen, vær stolt over det! Passer du på å spise jevnlig inkl. kveldsmat? Hvis man er sulten er godtesuget mye verre å takle? Og god tur til bronzee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta i dag, og den viste deilige 400 gram ned. Siden jeg slanker meg langsomt, er det helt perfekt nedgang. Det ser ut til at onsdager blir min veiedag fremover, og jeg har hatt to fine treningsøkter denne uka. Det har nemlig vært skralt med trening på meg de siste ukene, og temmelig mye kosemat skal jeg være ærlig. Nå er ny løpebukse kjøpt, og jeg skal prøve å prioritere trimmen litt mer, for det gjør godt for kropp og sinn.

 

Jeg lider jo av kronisk godtesyke, og jeg er temmelig hardt angrepet. Akkurat nå får jeg straks et anfall, og derfor må jeg komme meg inn på kjøkkenet hvor hjelpen er nær. I dag blir det fruktsalat med vaniljekesam som medisin.

 

Ellers er jeg også skikkelig imponert over dere andre her inne. Så flinke og fokuserte damer skal en lete lenge etter. Ha en fin tur, og kos deg med paraplydrinkene, bronzee, så snakkes vi når du er tilbake :)

 

God onsdagkveld til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ved godt mot.

 

Snart er det helg med alle dens utfordringer. Godtedagen er på lørdag, og i morgen blir det god fredagsmiddag. Jeg må fokusere så jeg ikke faller for fristelser.

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite pip fra meg.

 

Dagene går jevnt og trutt. Klarer å holde meg på matta, men er ikke flink nok til å drikke nok vann. Trening er det lite av. Men jeg får trøste meg med at det ble Zumba på mandag og dans på tirsdag og onsdag. Har også oppdaget at vekta har gått litt oppover. Men det er 3 dager til veiedagen min. Får ta en ny skitur på søndag og håpe at vekta ikke går ytterligere opp.

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

Hei dere,

Jeg er også ved overraskende godt mot, utrolig hva en liten nedgang i vekta kan gi av pågangsmot og energi....

 

Rart hvordan hverdag og helg fortoner seg så veldig ulikt, oftest OK å holde seg på matta på hverdagene og SÅÅÅÅ vanskelig i helgen. Tror mye av dette sitter i hodet. Kan plutselig bli så opptatt av mat og være så SULTEN og glupsk, noe jeg sjelden er på hverdagene. Planen er nå å prøve å ikke psyke meg opp for mye, bare si til meg selv at dette går bra, og spise jevnlig som vanlig. Og gjøre meg opptatt med helt andre gjøremål enn å bry meg med maten? Noen andre som har noen kloke tanker om dette?

 

Grattis med fint resultat, Giraffe! Og vaniljekesam er jo faktisk digg!

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...