Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

God morgen jenter!

Fredagkvelden gikk bra med kålrotspising med litt lettmajones :)

Dagens utfordring blir besøket i kveld. Da har vi som vane å spise en pakke Twist :rolleyes: Skal sette fram Twist, men også klementiner og håper at jeg kan holde meg fast i klementinene :unsure:

Hvordan går helgen med dere?

Det er jo kjempefint vær ute, men jeg kan ikke gå med krykkene mine, så jeg nyter været fra stuen :(

Endret av ormy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag, Ormy,

 

Jeg kjenner at det er lettere å være strukturert på jobben enn hjemme, faktisk. Så i dag er jeg sulten og rastløs og ikke helt i humør. Men glade og lekende barn gjør jo at jeg egentlig burde nyte denne dagen, lese en bok og roe meg litt ned. Hmmmm! Knasker eple og håper det gjør litt for velværet.

 

Fortsatt fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes - jeg klarte det!

Rørte ikke på Twist selv om jeg satt den fram og venninnene og mannen spiste. Hold meg til 3 klementiner.

Før hadde vi spist grov spekepizza med salat og appelsinfromasj etter oppskrift fra GreteRoede. Det var veldig bra.

Nå er jeg spent på veiedagen i morgen.

Jeg venter også på å få målebånd fra Gretebutikken i posten.

 

Ha fortsatt en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Jeg har hanglet meg gjennom helga, hatt litt vond hals og spist både kaker og godteri, men føler likevel at jeg har klart å begrense meg sånn noenlunde. Har fått et par treningsøkter også, så jeg håper at det ikke er så altfor galt. Snikveiing i dag lover nedgang, men jeg tror det ikke før jeg får se det på tirsdag.

 

Ormy,- for en eksemplarisk oppførsel! Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Skal man ned i vekt må man jo styre unna godteriene, og du klarte det!

 

Apropos hjemme og jobb,- for meg er det lettere å holde meg i skinnet hjemme enn på jobb, og da særlig på kveldsvaktene hvor jeg befinner meg i skrivende stund. Ofte er det rolig på jobben, og jeg får svært god tid til å gå og lyste på både det ene og det andre. Lite hjelper det å vite at matlageret i kjelleren er fullt av kaker, kjeks og godteri,- til felles glede og hygge for beboere og ansatte.

 

Vakta er ennå ung, men nå skal jeg prøve å følge ditt gode eksempel, ormy. Jeg har med en pizza, en appelsin og lett sjokoladedrikk. Holder jeg meg til det er jeg innenfor.

 

Ha en fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg lengter etter 60-tallet og synes at det går trått. Siden jeg er litt løs på tråden, er jeg litt inne på andre forum også, og der er det avtalt at det skal være fullt fokus på sunn mat og trim denne uka. Mye proteiner og lite karbohydrater, så idag er det laks og salat til middag, null pottis, ris eller pasta.

 

Forresten savner jeg indigo her inne. Vi skulle jo sutre oss ned i vekt sammen! Hvor er du, indigo? Har det gått helt fløyten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sommerivrig med 0,7 kg ned!

Vekta hos meg viste -1,1 kg, jeg var overrasket og fornøyed - det er sikkert 1.ukes effekt :rolleyes: Men det er hard arbeid, jeg må holde meg til meny 1 - 1300 kcal - pga så lav fysisk aktivitet.

 

giraffe, det er sikkert lurt å ha spesiell fokus på protein og trim. Jeg synes det hjelper mye med "Gull-medlemskapet" som viser sammensetning av maten - jeg fikk noen øyneåpner ...

 

I dag MÅ jeg bare spise litt sjokolade - har jo holdt meg hele helgen vekk fra søtsaker. Jeg tror også at det ikke nytter å late som om man ikke likte sjokolade lenger, fordi jeg gjør dessverre det... Men å lære å bare spise - som nå - 8g, det hadde vært en stor fordel!

 

Hvordan står det til med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo kjempeflinke! Jeg kom til Norge natt til lørdag. Motstod hver eneste tullekalori på hele reisen. Knaska gulrøtter og eple. Ellers er jeg superpositivt overraska til mates SAS serverte på den lange turen. masse grønt og frukt. Smakte en skje av desserten (paigreier med saus) - og sto ellers over begge de deilige sjokoladebitene som ble servert til kaffen. Her hjemme har det blitt lite telling av kalorier. Men har stort sett spist bare sunt og godt. Ikke så mye som en etterlengta saltsild engang. Men jeg har kosa meg med vin både i tide og utide :) og jeg har vært innom Elixia 2 ganger (!) på 3 dager. Det er jo ikke mulig å finne på noe utendørs i denne kulda!!!

 

Jeg er spent på vekta imorra tidlig. Har snikveid meg en gang - og det var lovende. Den endelige dommen får jeg tirsdag morgen. Det er best at det er bra - etter dette sabla regimet siste uka! Gleder meg ihjel til jeg forhåpentligvis ser 60tallet om et par uker :)

 

Har pusla rundt sjukt barn idag. "Barnet" er 18 år - og veldig glad for at mor er på besøk og tar unna litt klesvask og lager god middag. Og jeg gjør det med største glede :)

 

Nå er det på tide å finne bingen. Ha en fin uke, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg triumferer i dag! Dagens vekt er 69,2, og jeg er strålende fornøyd. Nå trengte jeg litt nedgang for å klare å fortsette å holde på motivasjonen, og 800 gram i snitt pr. uke er helt flott.

 

MrsH, jeg er mektig imponert over din standhaftighet på reisen. Slik eksemplarisk oppførsel gir garantert resultater.

 

Denne uka må trimmen vike litt til fordel for andre aktiviteter. Det betyr at jeg må være mye mer bevisst på hva jeg spiser. Det har jeg jo strengt tatt allerede bestemt meg for å være, men giraffe kan dessverre være litt stor i ord og liten på jord... Etter ønske fra ungene skal jeg lage amerikanske pannekaker med lønnesirup til kvelds. Pannekakene er med masse egg og uten sukker, men det var den lønnesirupen, da. Jeg skal regne meg frem til hvordan de slår ut i kaloritabellen, så får jeg se om jeg kan unne meg en liten smak.

 

I dag er jeg hemmafru, og snart kaster jeg meg over opphopede husarbeidet med iver og glød (crap!), men først en sunn frokost.

 

Ha en forrykende fantastisk dag i kaldværet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Jeg holder meg strengt til menyen min og er godt i rute til 15 trimpoeng, men vet ikke om jeg har den helt store følelsen av å gå ned. Men flyten er bra, og det er så utrolig rart at jeg som spiste en hel sjokoladepose om gangen i julen kan leve lykkelig (faktisk lykkeligere) helt uten. Sier litt om betydningen av et stabilt blodsukker, tenker jeg. Også lurer jeg på om jeg snart må komme dit at jeg må slutte med sukker for alltid. Litt som å slutte å røyke, det!

 

Ha en fortsatt fin uke, håper dere holder koken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Det er veldig stille her! Hvordan går det med dere i helgen?

I går sleit jeg med å ikke spise mer søttsaker enn "frimerkene" tilsa :mellow: - men jeg klarte det. Jeg har laget Grete Roedes Banankake, men et stykke med 40 g var ikke stort. Sønnen og mannen forsynte seg...

Har trent 2 x styrke denne uken, mer var ikke mulig med foten min, men har syklet på trimsykkel nesten hver dag.

I morgen er det veiedag, jeg har ikke inntrykk at jeg har gått ned, er veldig spent.

Ønsker dere alle en god start i neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere flinke damer!

 

Som ordtaket så feilaktig sier: "Taushet er gull". Det forholder seg slik: "Taushet er tull!" Min taushet skyldes at dette har vært en uke med fullstendig forkastelig oppførsel, og vekta knirker under vekten av mitt sjokoladefylte legeme.

Nå kommer en ny uke, og jeg må finne tilbake motivasjonen. Sannsynligvis har jeg nå gått opp alt jeg har gått ned, og kanskje enda litt til. Jeg kommer til å skjemmes når jeg på tirsdag skal melde inn vekta her, men jeg skal gjøre det. Som et eksempel til skrekk og advarsel.

 

Nå må jeg ut av julemarsipan-på-tilbud-helvetet før jeg omkommer i fråtseriets galskap. Dette er ikke akseptabelt av en som har startet en tråd som dette. Fy for skam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er så skuffet i dag!

Har gått opp 0,5 kg til tross for at jeg holdt meg innom meny 1 hele uken og trent etter beste evne.

Det eneste som holder motet oppe nå er at midjemål har gått ned 2,5 cm siden jeg startet 4. januar.

Så noe går i riktig retning :unsure:

 

Ja, giraffe, hvis du vil gjøre dette virkelig, MÅ du la være å kjøpe julegodt på tilbyd - det er vanskelig, men bare det ene øyeblikket i butikken. Det blir mye mer vanskelig hvis du har posen hjemme og ikke skal ta mer enn 1 bit ... I hvert fall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatt mot, ormy! Dersom du vet at du har holdt deg til planen vil du helt sikkert oppnå et strålende resultat neste gang. Evt. kan du snikveie om et par dager. Det gjorde jeg etter den første uka da jeg visste at jeg hadde gjort en hederlig innsats uten å gå ned et gram. Midjemålet mitt var også to cm. mindre, og uka etter det igjen hadde jeg jo gått ned 1,6 kilo.

Det er forøvrig mange marsipanposer siden, men jeg er i gang igjen nå. I morgen har jeg et lite håp om ikke å ha bikket 70, men dersom jeg gjør det er det vel fortjent slik som jeg har tullet. Nå skal julegodteriene få ligge, og jeg skal skjerpe meg.

 

I dag har jeg tilbakelagt 8 kilometer på tredemølla, og det er jo mye for en halvgammel dame som meg. Og du har helt rett, ormy. Jeg er ikke en dame som tar èn bit fra posen. Jeg spiser til det er borte vekk. Det er jo det som er problemet mitt. Jeg må lære at det er nok å spise litt...når det er helg.

 

Lykke til i denne fine, nye, blanke uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig parallelle utfordringer, Giraffe (selvom jeg spiste marsipanen på full pris i desember!).

Bra her, men bar liten nedgang til tross for at alt er riktig og hele 19 trimpoeng sist uke. Tror det skyldes PMS, og håper på dobbelt betalt for strevet denne uken. Viktig å ikke bli tatt av elendet, tenker jeg - fokuset må være fremover og ikke bakover!

 

Ha en fin uke. Og Giraffe - ikke glem oss, vi trenger deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig parallelle utfordringer, Giraffe (selvom jeg spiste marsipanen på full pris i desember!).

Bra her, men bar liten nedgang til tross for at alt er riktig og hele 19 trimpoeng sist uke. Tror det skyldes PMS, og håper på dobbelt betalt for strevet denne uken. Viktig å ikke bli tatt av elendet, tenker jeg - fokuset må være fremover og ikke bakover!

 

Ha en fin uke. Og Giraffe - ikke glem oss, vi trenger deg også :)/>/>

 

Hei Sommerivrig!

Ned med 400 g er jo ikke så verst! Hvis du har samlet 19 trimpoeng bygger du sikkert opp muskelmasse. Muskler er tyngre enn fett. Tar du målene dine? Sikkert ser du effekten der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...