Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Giraffe, jeg er her! Vekta mi antyder at jeg ikke skal dra noen steder med det første heller.

Sånn rent bortsett fra at jeg oppdaget at jeg bare er én lusen kilo unna delmålet mitt - og det lenge før våren. Om jeg går ned i vekt FØR skjema, kan man sutre litt om det også? Hva skal jeg finne på i mellomtiden liksom? Jeg får spise sjokolade og vente på dårligere tider, kanskje? :P

 

Jeg kan også slite med motivasjonen. Det er ikke engang sånn at den forsvinner. Jeg bare våkner opp en morgen, som ulik de tre forrige motiverte morgenene begynner med at jeg rett og slett ikke bryr meg. Jeg tenker ikke på det engang. Når man glemmer å tenke på motivasjonen, hvordan skal man minne seg selv om det? :(

Mandag, tirsdag og onsdag er slanking og trim en viktig del av hverdagen og torsdag har man spist seg gjennom fjorten dagers kaloriregnskap før man engang husker at man er på slankekur. :blink:

 

Jaja. I dag har Gubben bursdag, jeg får være forsiktig. Ellers kommer delmålet mitt og tar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag, denne uken har jeg gått ned -400 gram, jeg er glad for at det har løsnet og håper på jevn fortsettelse.

 

Gratulere til dere som har klart å gå ned denne uken, kjempebra innsats :rolleyes:

 

Ha en fin tirsdag med sunne valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei,

 

Jeg er helt ny på dette med aktiv slanking, men ønsker nå å være med i en tråd for ekstra motivasjon. Håper jeg kan bli med dere. Jeg er en jente på 32 med mann og to barn. Jeg trener 3-4 ganger i uka, men er veldig glad i mat.... Ønsker å gå ned 6 kg. Har ikke vekt hjemme og låner derfor vekt på treningssenteret når jeg er der. Tenker å veie meg mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kan jeg slenge meg med her?

 

Jeg er en dame på 57 år og er 168cm høy. Er gift og har 3 voksne sønner. I mange år har jeg veid rundt 58 kg men de senere åra har vekta gått opp og ned som en jojo.

 

Jeg liker å holde meg i form med dans og forskjellig typer trening. Det siste året har det blitt lite med fysisk aktivitet pga mye jobbing og private forhold som har tatt mye av tiden. I tillegg har det blitt for mye snop og tomme kalorier. Det har resultert i at jeg har gått opp til nesten 64 kg. Det høres ikke så ille ut, men jeg opplever at alle kiloene har lagt seg rundt mage og lår og buksene sitter som et pølseskinn. Jeg har også begynt å få problemer med å puste når jeg bøyer meg. :(

 

I helga bestemte jeg meg for å gjøre noe med situasjonen. For det første må jeg telle kalorier og veie alt jeg spiser og for det andre skal jeg trene mer. Jeg tror også det hjelper å bli med her i forumet for å få støtte og motivasjon. Kanskje jeg kan gi litt støtte og motivasjon til andre også?

 

Jeg har veiedag på mandager. Vekta i går viste 63,8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen til Lærlingen og Birkebeiner! Nå er vi jo blitt den kule gjengen her inne som kan støtte og motivere hverandre! Da er det bare å krysse fingrene for at alle henger med til det bitter end slik at vi alle når målene våre. Jeg skal i hvertfall ingen andre steder.

 

Gratulerer så mye ned fin vektnedgang, bronzee, ormy, indigo og Sommerivrig! Det funker jo dette!

 

Ha en fin og glad dag, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en glad dag i like måte, giraffe. (Du høres irriterende morgenfrisk og sprudlende ut!) :P

 

Jeg skal prøve å øve meg på å kjenne etter når jeg er mett, og ikke bare stappe ned den maten jeg har målt opp. De siste dagene har jeg kjent litt på at jeg lager den vanlige porsjonen mat, med de riktige oppmålte kaloriene, men så har jeg blitt for mett! Det er unødvendige kalorier. Dessuten har jeg jo lagt på meg nettopp fordi jeg ikke er flink til å kjenne etter.

 

Det betyr slutt på å spise sammen med TV eller bok når jeg er alene. Og litt ekstraarbeid med å måle maten jeg IKKE spiser når jeg er ferdig å spise. Jeg får se på det som bonuspoeng. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei igjen :)

 

Ormy: - nei, jeg har ikke deltatt på kurs, men har mottatt tips av en venninne som har gått der. Føler at jeg ikke har så mange kilo jeg skal ned og ønsker derfor å prøve å delta på et forum som dette for å motivere meg selv vekk fra for mye mat og godteri. Nå skal jeg jo veie meg hver mandag også ... Merker at det er lettere å si nei takk til en posjon til og at det er enklere å legge litt mer grønt på tallerken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag gjennomført. 1300 kcal og en time dans i kveld. Har vært supermotivert i forhold til mat. På jobben står det Kong Håkon konfekt over alt. Har klart å gå forbi uten å bli fristet. :D/> Håper dette holder lenge.

 

Det er flere av dere som har vært flinke siste uke. Indigo. Du har et viktig poeng. Stopp å spise når du er mett selv om du ikke har spist opp all maten. ;) Det er faktisk mye bedre å spise lite men ofte i stedet for mye og sjelden. Da holder forbrenningen seg høyt hele tiden siden kroppen forbrenner mest rett etter et måltid. F. eks. del opp lunchen i 2 måltider med et par-tre timers mellomrom.

 

Målet mitt er å komme ned til 58 kg til 1. mai. :) Da har jeg 11 uker på meg å gå ned 5,8 kg. Det bør være realistisk. Og klarer jeg det, vil alle sommerklærne mine passe.

 

Jeg har forløpig ikke kommet i gang med styrketrening. Har noen øvelser jeg kan gjøre hjemme i stua som styrker mage, lår og armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, nå er det jeg som har hatt noen dårlige dager. Sklidd litt ut ifm reising. Men nå er det havregrøt for alle pengene igjen - og registrering av alt. Bare å akseptere at det er det som må være vanen, og at hjernen min er slik rigget at den ikke gir åpning for konseptet "litt". Dessverre!

 

Kjekt med mange aktive i tråden :D Det i seg selv er en kilde til inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra, Sommerivrig! Tipper nick-navnet ditt har noe å gjøre med at du er ivrig etter å ta i bruk bikinien, og da er det bare å stå på så man blir fin og sommerfjong. Dette klarer vi sammen!

 

Jeg fjonget meg litt for dypt ned i en pose nøttegodt i går (konseptet "litt" funket ikke helt for meg heller, nei!), noe som resulterte i at nøttegodt ble kveldsmat, og derfor ble det kanskje ikke så hakkende galt likevel. Nå har jeg i følge pulsbeltet trent av meg 610 kalorier allerede, da er jeg jo helt i minus, og må nok unne meg en bedre lunsj ;) Jeg er særdeles fornøyd med meg selv. Måtte det vare lenge.

 

Birkebeiner; det høres ut som du har stålkontroll! Håper den kan smitte litt over på meg, som i likhet med deg har som mål å komme inn i sommergarderoben (og bunaden...).

 

Glimrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerivrig og Giraffe jeg og er helt lik dere der --- veldig vanskelig å lære kunsten av å kose seg litt, bare litt. Men.... jeg er blitt flinkere og det går den rette veien, med noen tilbakeslag innimellom.

 

Idag har jeg hatt en bra styrketrening og i morgen er det en spinningtime som står på planen. Som sagt tidligere så er treningen fast og regelmessig hos meg, det er (som jeg og maser om alltid): SJOKOLADE som er utfordringen.

 

Kjekt at vi har blitt så mange her på tråden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bronzee!

Spiser du egentlig alt av sjokolade eller bare noe spesielt?

Jeg har etterhvert funnet ut at den billige sjokoladen egentlig ikke smaker godt i det hele tatt. Så jeg kjøper dyrt sjokolade med høy kakaoinnhold. Mye kakao gjør at man ikke ønsker å spise så mye og så prøver jeg virkelig kjenne etter hva jeg smaker og kose meg med det.

Kanskje kan det hjelpe deg litt?

Det går mot en fin helg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig - og dessverre - spise like mye mørk som lys sjokolade, Ormy! Har hørt andre som sier det samme som deg, men har beklageligvis ingen erfaring med det selv ;)

 

Men ingen helsprekk, altså. Lite trening på meg pga dårlig hals og angst for å bli syk, men går mye og langt og får opp forbrenningen på det.

 

Og Giraffe, helt enig i at vi får feste blikket på juni og juli. Noen ganger kjennes de siste kiloene helt håpløse ut å få av, men om jeg tenker at det skal skje over 16 uker, så er jo ikke 3,9 kilo mye i det hele tatt. Hvis jeg logger maten og trener jevnt. Dette fikser vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsvekten viser en stor nedgang på -900 gram siden tirsdag, vekten er nå 71,4. Håper at dette med at nå er det notert gir meg nok inspirasjon til at jeg ikke går for mye opp i helgen.

 

Ormy - jeg spiser mest melkesjokolade (syns den er dyr den og:)), liker den best helt ren. Enig med deg i at mengden blir redusert med mørk sjokolade med mye kakao i. Men.. så er jeg litt der at hviss jeg først skal unne meg litt så vil jeg ha den jeg liker aller mest, så jeg vil prøve å kose meg litt med det beste. Takk for tipset, er veldig glad for gode råd.

 

Rådet om litt "sunn" drikke-kakao om kvelden var og ett godt tips.

 

Nå blir det trening på meg:) spinn.

 

Ønsker dere en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne i en helg uten matvekt og frykter for veiing på mandag. Her må jeg holde tunga rett i munnen, og prøve å huske porsjonsstørrelsene hjemmefra. :wacko:/>

 

Det blir ihvertfall muligheter for å gå mye tur, det kan redde meg.

 

God helg alle sammen!

 

new_year_diet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig går alt bra. :P Men det er lett å være motivert i starten. Helga er alltid en utfordring. Skal bli spennende å gå på vekta på mandag.

 

Bronzze. Grattis. Dette klarer du. Så flott nedgang må da være nok motivasjon til å holde seg på matta? Styrketrening og spinning hjelper godt. :D

 

Indigo. Start alle måltidene med et glass vann eller to. Da blir du fortere mett. Hvis du også er forsiktig med saus, dessert og alkohol, vil du fint komme igjennom helga. :)

 

Sommerivrig. Hvis du sørger for å ha spist før du drar i butikken, er det lettere å la være å kjøpe sjokolade. ;) Kjøpe bare en liten sjokolade kan også være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye og gratulerer masse til de av dere som har vært så flinke og gått ned!

Her har det gått trått med motivasjonene denne uken, og blitt flere utskeielser, så var sjeleglad da vekten stod stille igår. Ligger altså fortsatt på 72 blank, og skal være glad om jeg holder meg der til neste fredag.

Skal ut og spise ikveld og i bursdag imorgen, og til uken blir det flere venninnekvelder med god mat og vin,så får skikkelig skru på GR modus etter vinterferien..Ikke det at jeg har noe ferie, men som sagt mye som skjer denne uken- Men lover å komme sterkere tilbake!!

Ha en flott helg alle sammen -og riktig god ferie til de av dere som har ferie til uken:)

 

Bronzee.. Er 171 cm, så da er du nok et par cm høyere enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra dag idag som startet med 45 min. intervall på tredemølle etterfulgt av styrkedel på mage og ben. God mat og litt sjokolade har det og blitt idag, det er jo lørdag. Men merk.... jeg har klart litt sjokolade, bare litt :rolleyes:

 

Sunny 76, da er vi nesten like høye og har samme mål. Synd at du sliter med motivasjonen. Prøv å tenk frem mot sommeren, når bikinien skal på og lette sommerklær, tenkt hvor deilig det er da når ikke sideflesket og magen stikker frem :rolleyes: Det er forsent når sommeren er her.

En hold vekten uke er lurt når du vet at det blir mange kjekke kvelder, og de kjekke kveldene skal du unne deg:rolleyes:

 

Birkebeiner ja helgen er alltid en utfordring og sånn vil det nok alltid være. Det viktigste er at vi ikke gjør hverdagen om til en fest :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har gått utmerket. :) I dag var jeg ute på en lang skitur, 25 km og 1110 kcal. Var heldig med smøringen og hadde fine ski. :D Møtte mange som hadde bakglatte og kladdeski. Følte meg priviligert.

 

I tillegg har jeg holdt meg på matta. Ikke store utskeielsene. I går ble det ett glass rødvin og gin/tonic før middag. Men jeg har fortsatt ett frimerke igjen. Har holdt meg unna sjokolade og annen snacks. Derfor kunne jeg kose meg i går.

 

Jeg er fornøyd med ukas trimpoeng med 12,9. Matinntaket har vært i snitt ca 1400 kcal, 200 lavere enn planen (Meny 2). Er spent på vekta i morgen. Merker at magen har krympet :D

 

bronzee. Du var jo flink i går med både tredemølle og styrketrening. :)

 

Sunny76. Selv om vekta stopper opp behøver ikke det bety at du ikke går ned. Ta målbåndet og mål midje, hofte, ende, bryst, lår, overarm og hals. Skriv opp resultatet en gang pr. uke. Summer og sammenlign fra uke til uke. Jeg har opplevd tidliger at vekta har gått opp og målene gått ned. Det har holdt motivasjonen oppe. ;) Da vil som regel vekta gå ned neste uke. Nyt dine hyggelige venninnekvelder. Det kan være lurt å forsyne deg med litt mindre mat enn normalt og spise sakte. Da vil du allikevel føle deg mett. Det er heller ingen som reagerer dersom du sier nei til dessert, eller bare tar litt i skåla. Det er mindre kalorier i et glass rødvin enn en longdrink. Men alt dette vet du sikkert. Ikke glem å drikke masse vann. :)

 

Ha en fin kveld all sammen så er vi fit for fight i neste uke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, titter innom her før vinterferieuka begynner. Deilig at ungene har fri,- da er det litt roligere for meg også selv om jeg jobber. Ingen taxikjøring om kveldene til fritidsaktiviteter, og null stress med ting som skal rekkes.

 

Jeg satser på en sunn og glad uke med mye trening. I helga har jeg hatt en skikkelig rotbløyte i form av en 40-årsdag, formen er grusom, men jeg skal ikke klage. Det er jo bare min egen skyld at jeg måtte smake opptil flere pjaller av tvilsom sprit fra østeuropa. Crap.

 

Til helga er jeg alene hjemme, det skjer ALDRI, og derfor har jeg skyhøye forventninger til alt det fine jeg skal foreta meg. Jeg skal se hele gudfaren-triologien, trimme masse, lese masse og la husarbeidet fare. Det skal bli så deilig!

 

Ha en fin uke, vi snakkes! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei,

 

Tror det var noe rart med kroppen min forrige uke for jeg har gått ned 2,4 kg. Har ligget på ca 1600 kalorier og har 9,2 trimpoeng. Veldig fornøyd, men tror ikke det fortsetter. Her er det bare å brette opp armene og gjøre seg klar for vinterferie. Må regne med litt ekstra aktivitet for jeg regner med at det blir litt hjemmebakst på hyttetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Birkebeiner og Lærlingen, det er gode resultater! :)

 

Jeg er også fornøyd, bikket akkurat under 60 kg i dag - 59,9 kg. Så 1. delmål er nådd. Krympet 6 cm, mest rund midjen. Jeg kunne ikke trene så mye kondis i uken som har vært, men har konsentrert meg på mage-, rygg og lårøvelser. Det var nok det som gav effekt :)

 

Ha en fin vinterferieuke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og vekten viser -500 gram ned denne uken :rolleyes:

Jeg klarte å holde vekten godt i helgen, men igår var jeg i klubb og da ble det sen middag så mulig jeg engentlig har tatt av litt mer, men det får jeg ha glede av til neste veiing.

 

Gratulere med flotte nedganger Ormy,Birkebeiner og Lærlingen. Hvordan klarer dere å ta av så mye på en uke??? Veldig kjekt om dere og kan lage signatur å skrive høyde vekt osv. Da er det lettere å følge med alle

 

Giraffe, ønsker deg en fin uke, og det vell undt å få noen dager helt for deg selv som du skal fylle med akkurat det du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...