Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Prøver meg her inne med en egen tråd, jeg!

 

Jeg har i dag begynt på Grete Roede kurs, drop in, der det bare er meg og kursleder en halvtime hver gang.

Jeg skal ned 13 kilo, og målet mitt er å klare det innen sommeren. Vi reiser på ferie 23.06, så der er datoen faktisk satt :)

 

Mitt mål er å veie 75 kilo, det passer godt til høyden min på 174.

 

Kommer til å rapportere her inne jevnlig.

 

Hvis noen vil slenge seg med er det bare artig!

 

Here we go!

 

**********************

 

09.01: 89,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marlena, jeg vil gjerne følge deg på veien :)

Jeg skal ned ca like mange kilo som deg. Veier 80,2 kg i dag og skal ned til ca 66 kg (er litt lavere enn deg).

 

Hvordan foregikk første kursdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei namnam- så koselig at du vil slå følge! Er målet ditt også å komme i trivselsvekt til sommeren?

 

Første kursdag gikk ut på at kursleder ville bli litt kjent med meg. Det var bare oss to, så det føltes litt som å være hos psykolog, på et vis :lol:

Hun spurte meg bla om hva det var som gjorde at jeg har blitt overvektig, hvordan jeg føler meg nå osv...litt kleint, men greit å tenke over, og sette ord på ting også!

Vi gikk ikke gjennom stoffet i boka, det kjenner jeg fra tidligere kurs.

Det vil bare være meg og henne hver onsdag... :)

 

Hvordan går du frem for å lykkes, namnam? Jeg følger meny 2 og noterer ALT som går inn i gapet. Jeg skal trene minst tre ganger i uka ( spinning eller saltime på treningssenter )

 

Ha en fin kveld! ( min første kveld på lenge uten å overspise.... :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser psykologanalogien, men som du selv påpeker er det sikkert nyttig med litt hjernegraving også :)/>

 

Hadde ikke egentlig satt noen dato på når jeg skal være ferdigslanket, men slutten av juni virker jo fornuftig. Selv om jeg synes trening er gøy, så ender jeg alltid med å bli støttemedlem på treningsentere etter 2-3 måneder. Målet nå er egentlig ikke å trene,men å være litt mer aktiv jevnt over. Jeg har hund og er veldig glad i å gå turer. Disse turene blir nå gått litt raskere og er litt lengre. I dag har jeg for eksempel gått to turer på à 40 minutter med bisken - en på morgenen og en midt på dagen. En slik type aktivitet vet jeg at jeg kan klare å opprettholde, og jeg kan ha god samvittighet for både meg og bisken :)/> Ellers blir det litt skigåing i helgene nå på vinterstid og styrketrening når jeg føler for det.

 

Jeg ligger på 1300-1600 kcal per dag, synes ofte det er en utfordring å komme opp i kalorier (uten å sprekke vel og merke - jeg har ingen problemer med å dytte innpå sjokolade). Jeg noterer det meste av det jeg spiser nå i starten for å være sikker på at jeg får i meg passe menge. Siden jeg er et vanedyr og ofte spiser mye av det samme kommer jeg nok til å forsette med å bare notere ned middager og drikke etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er vel ganske likt med dere i hvor mye jeg skal ned :)

Veier 79,4 :/ MEN målet er å gå ned til 65 kg. Er 164 cm så det er passe for meg.

 

Var på første kurskveld i går, GR standard. Vi skal til syden i begynnelsen av juli og håper å ha nådd målet mitt innen den tid ;)

 

Trening er jeg relativt god på, men når det kommer til mat er jeg håpløs.... Spiser ALT for sjeldent og galt når jeg først spiser. Sjokolade er min STORE last%&;Ø!#

 

I dag har jeg spist masse og noterer flittig, men jeg sliter med å få i meg nok kalorier ser jeg. Følger meny 2.

 

Gleder meg til et nytt, sunnere og bedre liv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen namnam og velkommen til oss Collargol! Dette blir bra :)

 

I går gikk det fint. Det var jo "bare " første dagen, men jeg gleder meg over alle seiere! Endte på 1520 kcal og hadde overraskende lite søtsug. Litt småsulten når jeg gikk og la meg, men det er vel bare å forvente etter å ha spist altfor store måltider den siste tiden :P

 

Starter dagen med friskt mot og ønsker dere begge en fin dag!

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Prøver meg her inne med en egen tråd, jeg!

 

Jeg har i dag begynt på Grete Roede kurs, drop in, der det bare er meg og kursleder en halvtime hver gang.

Jeg skal ned 13 kilo, og målet mitt er å klare det innen sommeren. Vi reiser på ferie 23.06, så der er datoen faktisk satt :)/>

 

Mitt mål er å veie 75 kilo, det passer godt til høyden min på 174.

 

Kommer til å rapportere her inne jevnlig.

 

Hvis noen vil slenge seg med er det bare artig!

 

Here we go!

 

**********************

 

09.01: 89,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei alle sammen.

Jeg vil gjerne også være med i denne tråden. Jeg skal ned ti kilo. Veier nå 80 kg og er 1.68 høy.

Jeg spiser stort sett sunt, men har en stor last med sjokolade. Jeg liker å trene, men trener lite kondisjon. Det skal jeg bli flinkere til i 2013.

 

Har bestemt meg for å lykkes i 2013. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss busta! Sammen er vi sterke :)

 

Kjenner på litt hodepine,både i går og i dag, det kommer muligens av mitt plutselige sukkerstopp eller mindre inntak av mat. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss busta! Sammen er vi sterke :)/>

 

Kjenner på litt hodepine,både i går og i dag, det kommer muligens av mitt plutselige sukkerstopp eller mindre inntak av mat. Hva tror dere?

 

Drikker du nok da? Det har gjerne en stor sammenheng hos meg i alle fall. Dersom jeg ikke drikker nok kommer hodepina med en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etter3småtroll

Hei! Henger meg på her jeg også;)

Begynner på mitt første GR-kurs i morgen, men startet så smått i går.

Synes det er vanskelig å fordele kcal på måltidene og tror bevisstgjøring på hva jeg putter i munnen hver dag blir en god læring for meg.

Målet mitt er å gå ned 10,5 kg før sommeren, men kan ikke skjønne hvordan det skal gå til.

Har veiedag på fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig å se at vi har blitt en liten gjeng er inne :) Jeg har veiedag på mandag. Ser ut som at vi alle har veier oss forskjellige dager, men det betyr vel ikke så mye.

 

Til Marlena: hodepinen din kan jo komme av så mangt, men avvenning fra sukker tror jeg godt kan være en mulig årsak. Det å ha lavt blodsukker kan også forårsake hodepine og det blir dermed enda viktigere å spise ofte for å opprettholde et jevnt blodsukkernivå. Og som Collargol sier: drikk masse vann :)

 

Jepp, det var dagens synsing fra en ikke-spesialist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du nok da? Det har gjerne en stor sammenheng hos meg i alle fall. Dersom jeg ikke drikker nok kommer hodepina med en gang :P/>/>

 

 

Takk for tips fra Collargol og namnam- skal øke vanninntaket!

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hjertelig velkommen til etter3småtroll, veldig hyggelig å bli en fin liten gjeng. Vi har visst ulike veiedager alle mann, men det gjør da ingenting.

 

10,5 kilo til sommeren- det er klart det kan gå! Heier deg fremover :D

 

Ha en fin kveld, Ladies. Kjenner på søtsuget i dette nu, men skal ikke gi etter. Har en pakke blåbær, får hive meg på den...... :blink:

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etter3småtroll

Takk for det Marlena!

Spiller ingen rolle om vi har ulike veiedager, vi får støttet hverandre uansett;)

Vet noen av dere hvor mange som pleier å være på et kurs? Eller som ellers har lyst til å dele noen erfaringer? Er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg lurer på om det er plass til ei til i gruppa deres?!

Kjenner meg så godt igjen og tror jeg både kan bli motivert her inne OG kan være med å motivere dere andre.

 

Jeg veier per i dag 82 kg. Målet mitt er å komme ned i 70- 72 kg, jeg er 170 cm høy.

 

For tiden går jeg ikke på GR-kurs, men jeg har gått på både kurs og nettkurs (sistnevnte i høst, en god introduksjon til nettsiden). Har gullmedlemsskap fram til sommeren, slik at jeg får tilbakemelding på kalorier, trening, kosthold etc.

 

Sliter med å komme i gang med trening, selv om jeg egentlig liker det (spinning, yoga, tredemølle, styrke, turgåing). Det er den berømte dørstokkmila og sofaen som fanger etter en hektisk hverdag.

Sjokolade er min DIGRE last, jeg er overbevist om at jeg har en eller annen form for avhengighet. Ja, og kaffe latte...med sirup...

 

Jeg gleder meg til å bli kjent med dere - og håper å bidra med både humor og motivasjon. Og trøst.

 

Ønsker dere alle en strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lamamama- selvfølgelig skal du være med oss- så gøy! :)

Velkommen skal du være med humor og motivasjon. Vi trenger masse av begge deler.

 

Er det noen som har noen planer for helga da?

Jeg skal ut å spise med kullet mitt fra Høgskolen på lørdag. Det er fem år siden vi var ferdige med vår videreutdanning, og det må feires! Vi skal ut å spise på fin italiensk restaurant, og det blir vel litt vin også..... B) Skal bestille meg en deilig salat i stedet for en pastarett som sikkert inneholder nærmere 1000 kcal- det er det ikke verdt altså! :unsure: Men salaten ser bra ut, den har både egg og kylling i seg.

Håper veiinga på onsdagen ikke blir totalt ødelagt.

 

Ellers har jeg vært på dansetime på SATS og skal straks avgårde til frisøren for klipp + farging. Fin start på helgen!

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du vil være med Lamamama :)

 

Ser ut til å bli en rolig helg hos meg, med en skitur på lørdag eller søndag. I kveld skal vi ha biff med bakt potet og jeg har veeeldig lyst på rødvin til. Forsøkte å legge det inn i menyen og det ble på godt over 600 kalorier. Akk, hvordan skal dette gå... Tiden vil vise om jeg har viljestyrke nok til å dele poteten i to og bruke litt mindre rømme. Haha, føler meg så stusslig.

 

Så flink du er til å trene, Marlena! Kos deg masse på reunion :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jenter. Hvordan går det med dere? Skal ut og handle i dag (pleier å handle for en hel uke av gangen) og lurer på om dere har noen herlige tips. Er det noe dere spiser ekstra mye av nå når dere er på slankern, eller har dere noen lette middagstips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etter3småtroll

Huffameg, dette er vanskelig! Føler meg som en dårlig stappet pølse:-/

Trodde jeg visste hva det var å spise sundt jeg, men jeg har mye å lære! Nå spiser jeg så mye at jeg er livredd for veiingen neste fredag. Kan da umulig gå ned i vekt av å spise mer?!

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har gått på Grete Roede før, får jeg også aha-opplevelser. Aha, det var dette det ville si å spise sunt. Aha, er det sååå mye kalorier i en smørklatt. Osv...hehe. Det er litt strevsomt å komme inn i, men samtidig er jeg egentlig veldig glad for at jeg har flere ting jeg kan rette opp. Da ser jeg jo at det er en grunn for at jeg har gått opp og at jeg kan ta direkte tak i denne årsaken. Tror ikke du trenger å være så redd for neste veiing, "Etter3småtroll". Hvis du ikke skulle gå ned denne uken (noe jeg likevel tror du kommer til å gjøre), så vil sikkert kursleder hjelpe deg med hvordan du kan justere kostholdet. Man har jo gjerne brukt noen år på å legge på seg, så en uke fra eller til på nedgangen klarer vi vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etter3småtroll

Det er veldig sant Namnam, godt å se det er mye å ta tak i. Men jeg er fryktelig spent! Hvis dette virkelig fungerer blir jeg mektig imponert:-D

Men jeg lurer veldig på dette med kostholdsscoren. Hvordan er det mulig å få den opp på 10?! Er ikke i nærheten engang, og jeg er jo supermotivert og gjør alt jeg kan... Legger jeg til en sjokolade el for å sjekke så går den jo opp?! :unsure:

Lurer også på hvordan dere får nok kalorier uten at de er usunne... Tyter jo frukt og grønt ut av ørene på meg snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, Etter3småtroll. Kjenner at jeg blir spent på dine vegne. Dette med kostholdsscore har jeg ikke greie på. Er ikke gullmedlem, så får ikke opp denne scoren. Nysgjerrig er jeg derimot, så håper det er noen andre som kan gi svar :)

 

Hvordan har det gått med dere andre i helgen? Gikk det bra på restaurantbesøket på lørdag, Marlena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandags-formiddag jenter!

 

Det kostholdsscore-opplegget har jeg gitt opp.... :blink: For å nærme seg toppen må man være ekstremt streng, samt få i deg nok vann, tran og det hele.Sikker fint og motiverende for dem som liker å følge gr-opplegget fra punkt til prikke, men det gjør altså ikke jeg... B)

 

Ja, hvordan gikk så restaurant-opplegget på lørdagen? Not so good. Startet dagen fint, og hadde ca 1000 kcal å gå på da jeg kom. Men etter litt alkohol så blåste jeg i hele den stakkars salaten, og endte opp med pasta med kylling, pesto og asparges.......oh so good !!!! :P Jeg hoppet over desserten, men dog. Æsj, jeg irriterer meg fortsatt kjenner jeg.

 

Vel,jeg er tilbake på den smale sti, og her liker jeg meg. Er veldig spent på onsdagens kurs-veiing. I lang tid har jeg veiet meg nesten hver dag, nå skal jeg kun på vekta en gang i uka. Veldig uvant, men lurt for meg tror jeg. Blir lett så opphengt i de tallene, ellers...

 

 

Ha en fin, kald dag- her er det minus 17....brrr......

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei alle sammen! Muligheter for at jeg også kan slenge meg på? Har gått opp mange kg de siste månedene, skjønte det ikke før buksene "brått" var for trange :-/ Er 164 cm høy, og tror jeg ligger på nesten 75 nå (må veie meg ordentlig). Mål er vel 64 kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...