Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

ååå, så flinke dere er! Er spesielt imponert over å ha gått NED på ferie, det tror jeg aldri at jeg har gjort selv. Godt jobba!

 

Kjenner godt igjen strømpebuksefølelsen. Jeg følte at jeg hadde gått ned så mye at nå, ja nå skulle jeg prøve buksene som jeg ikke har kommet inn i på et par år. Gravde nederst i skapet og tok de fornøyd fram. Stilte meg forann speilet mens jeg kledde på meg. Vel, de rakk fremdeles til midt på låret... dritt, så lenge varte den godfølelsen.

 

Men til sommern skal buksene passe og da skal jeg gå i dem selv om de har gammelt snitt og egentlig er litt slitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

Nå har jeg vært på en ukes ferie, og er kommet hjem igjen :)/> føler at det har gått bra på ferie, men jeg brukte opp alle frimerkene fort, og muligens et par ekstra på lørdag... Men nå er hverdagen tilbake! Og det er egentlig veldig godt :)/> jeg fikk ikke veid meg på tirsdag som er veiedagen, men gikk opp på vekta i dag, og er fornøyd :D/> ned et halvt kilo! Nå er det bare å stå på hvis målet er å se 88 tallet denne uken :blink:/>

 

15.01: 91.0 kg

22.01: 89.5 kg

30.01: 89.0 kg

 

Synes dere er kjempeflinke!! Velkommen til alle nye ;)/>

 

Ha en kjempefin dag!

 

Det er jo vanvittig bra å ha gått ned når du har vært på ferie da! Gratulerer med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, namnam... Hater sånne nedturer... <_< Og kjenner meg sef veldig godt igjen... Strømpebuksetrikset mitt er jo VM i å lure seg selv. :rolleyes: Mitch, godt vi kan le! Hihihi! :D

 

Fader jeg ser på dere som har satt opp liste over hvor mye dere har gått ned i januar. Damn, så fort det går! Gleder meg til å forhåpentligvis se samme framgang etter hvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

så flinke dere er, en ting jeg lurer på, spiser dere hver 3-4 time? for jeg begynner på mestergrønn mandag og kan ikek si til sjefen at jeg må spise hver 3-4 time liksom, det synes jeg blir litt dumt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

I dag var det kick off på jobben. 16.30 ble det satt frem godteskåler. Mottrekk: ta en timinutters spasertur til butikken og kjøpe et eple. Deretter var det lasagne i kantinen før div program. Mye kalorier. Mottrekk: La inn 1 porsjon lasagne i registreringen, fikk at 300 gram tilsvarer 600 kalorier, som by the way var akkurat var det som gjensto for å få de 1900 kaloriene til å gå opp. Pga ekstrem mager og sunn spising ved øvrige måltider i dag, så slo energifordelingen perfekt ut totalt sett for dagen. Alle søyler midt i.

 

Vel, var fristelsene over? Neida. Stod alle typer brus klar på bordene og innimellom, en farris. Mottrekk: valgte to farris å fylle magen med - for etterpå gikk turen ut på bar der alle fikk to drikkebonger hver. Mottrekk, var der en halvtimes tid for å være sosial, takket så høflig for meg.

 

Synes jeg har vært flink, og deler historien som motivasjon på hvordan vi hver dag må krige og ta valg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Typisk... Har fått feber og vond hals. Ligger flat ut. Hvordan skal jeg håndtere kalori inntaket i denne tilstanden? Vanskelig å få i seg dagskvoten og null aktivitet. Tips? Hva gjør dere andre når dere er syke? Jeg har iallfall ikke spist noe usunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, fantastiske mottrekk! Er imponert, Mitch, du er nå min nye inspirasjonskilde. Utrolig kipt at du har blitt syk. Typisk å få det nå når du har så stort pågangsmot. Jeg hadde ikke stressa med å få i meg 1900 kcal, du vil jo forbrenne mye mindre i denne perioden og det er ikke nødvendig å tvinge i seg mat. Spis sunt og plei deg selv (eventuelt få noen andre til å gjøre det;)). Masse god bedring!

 

Jeg var syk første uken i januar, spiste alt for lite og det resulterte i 2,5 kilo ned. Noen dager etterpå gikk jeg litt opp før jeg gikk nedover igjen. Det jeg mener å si er at en kort periode med lite kaloriinntak vil ikke ødelegge forbrenningen. Har man derimot veldig lavt kaloriinntak over lange perioder vil det ha kjipere konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyvår2013

Hei og takk for det folkens :) høres ut som om jeg har vært på sydentur når jeg sa ferie, men har vært på ferie i Norge, nærmere bestemt Bergen :) trillet tur med barnevogn hver ettermiddag og var nøye med hva jeg puttet i munnen (bortsett fra frimerkene pluss et par til.. :o ) så jeg er litt stolt ja! Nå har jeg vært på treningsstudioet en tur, og det kjennes godt. Har fått smaken på en sånn eclipsemaskin(?), sånn som føles som å gå på ski med litt høye kneløft. Heter det eclipsemaskin? Uansett, er det noen som vet hva jeg kan registrere det under på treningsregistreringen? Er ikke et alternativ, men det må da kunne sammenlignes med step?

 

Uff, trasig å bli syk da mitch b.. Masse god bedring til deg. Har dessverre ingen kostholdsråd bortsett fra at du må få i deg rikelig med vann :) imponerende så godt du takla kick off på jobben! Nice ;)

 

Hehe, kjente meg igjen med den strømpebuksa! Tok på meg bergansbuksa mi for å gå en tur, og tenkte "jøss, den har jo blitt romsligere" selvtilliten på topp helt til jeg kom på at jeg droppet stillongsen under grunnet gode varmegrader.. Sukk :rolleyes:

 

Jeg prøver å spise hver 3 time, men det er en utfordring å få det til og å huske på det hele tiden..

 

Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Englejenta: har både lest artikler i det siste som sier at antall måltider per dag ikke spiller noen rolle, mens andre igjen sier at det gjør det. Begge deler viser til forskning.

 

Jeg koker ned til at det viktigste er antall kalorier inn vs forbrukt og så prøver jeg å spise så regelmessig og variert jeg klarer. Tror det er bra å gi kroppen variert kost i fornuftige mengder 3-5 ganger om dagen. Færre måltider gjør det vanskligere å variere kosten og få den riktige fordelingen av proteiner, karbohydrater og fett fra kaloriene man faktisk skal spise.Spiser man hyppig gir jo også magen beskjed ved frokost, lunsj etc at "nå er jeg sulten"

 

Planlegg den nye jobbhverdagen dagen i forveien, spis frokost før du går. Lunsj på jobb. Ha gjerne med noe frukt eller grønt til mellom måltid. En pose mandler funker også bra og varer lenge + gir hjertepoeng :)/>/>/> når du så er hjemme er det middag og du har spist ofte uten at sjefen har merket noe til det:)

 

Før var jeg stikk motsatt - følte meg som en kamel som fylte på "en gang i uken" det er moro å kjenne endringen som er i kroppen nå som jeg spiser mer variert og hyppig.

 

My point of view iallefall :)/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Nam nam: aww tusentakk. Den meldingen satt jeg pris på. Jeg skal ikke skuffe deg ;) har klart å få i meg rundt 1500 av 1900 kalorier i dag med mye frukt og grønt. Tror ikke det skal være for dumt ettersom forbruket er mye lavere med en dag på sofaen. Samtidig har jeg drukket mye vann. Ingen synes synd på seg selv godis eller cola fordi man er syk!

 

Har rett og slett bestemt meg for å være beinhard og disse utfordringene enten det er kickoff eller sykdom kommer jo før eller siden uansett. Tar det som læring og trening på hvordan jeg kan takle dette også. Men det var ikke med i beregningen å få denne i fleisen i uke 1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitch: Fantastisk bra jobba på kickoffen, det der er tøft! Håper du blir frisk snart!

 

Englejenta: Lykke til i ny jobb! Ser du har fått gode råd her allerede. Det går nok helt fint! :)

 

I dag skal jeg trene etter jobb, og det gleder jeg meg faktisk til. Hoho... Tipper at jeg ikke har den samme følelsen når jeg peser med intervaller på mølla i ettermiddag... Men det må gjennomføres. Hvor mange dager i uka trener dere? Jeg trener to ganger - det er ikke mye, men det er en økning fra null som jeg har ligget på de siste månedene. ;)

 

Håper dere får ei god og sunn og artig helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitch: Vaniljeis og isbiter er veldig bra når man har halsbetennelse ;) Vaniljeis gir ikke mange kaloriene heller ;) Uansett så synes jeg ikke du skal stresse med å få i deg nok antall kalorier når du er syk. Men synes du har vært kjempeflink så langt :)

 

Engeljenta: Det er vist at det er viktig å spise ofte, det er fordi at da er blodsukkeret jevnere og det er mindre sjanser for å gå på en skikkelig smell. Noen tips fra meg er å kjøpe crisp & cereals evt slike ferdigsmurte knekkebrød. Spis litt av det for å få spist jevnlig. Som ei jeg går på kurs med sa. Ta med et slikt knekkebrød når du går på do så får du det i deg når du har muligheten :P

 

Her er det veldig ujevne mellomrom mellom treningene. En uke kan jeg trene 5 ganger neste kanskje 1 :blink:

 

Stå på folkens, synes dere er kjempeflinke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Hei alle, fortsatt halsbetennelse her i gården, men holder oppe motet og får i meg næring fra frukt og grønt :D i morgen er det veiedag, det skal bli spennende. Sniktur på vekten i dag viste 87,9 kg som er ned 1,1 kg. La oss se om det gledelige resultatet holder seg også i morgen. Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Bergen her, egentlig halvt Oslo, halvt Bergen, men har bodd i Bergen hele livet :)

 

Hvor i landet er det dere oppholder dere folkens?

Selv bor jeg på Hadeland, en plass jeg trodde var oppdiktet av brødrene Dal :P/>

Så da skjønner dere kanskje at jeg er innflytter her ;)/> Er trønder egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag og veiedag for namnam igjen. Jeg skeia skikkelig ut i helgen. 5-retters middag på fredag og skikkelig bytur på lørdagen. Var veldig flink tidligere i uken og hadde et håp om å stå stille på vektnedgangen. Var derfor en gledelig nyhet at vekta viste 0,6 kg ned :) Er litt redd for ettervirkningen av alle kaloriene, men nå skal jeg være beinhard denne uken.

 

Mitch, fantastisk nedgang! Det viser at grepene du har tatt gir resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapper for mange flinke folk her inne :-) Eg og har veiedag i dag og var igrunn bra spent. Har ikkje hatt noen veldig store sprekk, men som eg har nevnt tidligere så er eg veldig svak når det gjelder reiser. Så på torsdag reiste eg avgårde med fly til oslo for å så reise hjem på fredag. Unnet meg litt gått, men klarde å holde meg til planen eg hadde laget så da gjekk det veldig greit. Denne uka her er det heller litt verre med, da skal eg på tur til Haugesundby (helgen). Veit da at da blir det nok ein liten sprekk med tanke på alkohol :P , men så lenge eg veit at det blir en stund til neste gang så unner eg meg denne helgen :D

Så til vektnedgangen denne uka som var -0,9kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitch: OMG, så bra! Skulle gitt MYE for å ha sett en sånn nedgang. ;)/>/> Jeg gikk ned 0,3 (taramtatam!!) kg... ! Hehe, så lenge det går rett vei så får man være fornøyd.

 

Jeg bor i Oslo, men er egentlig vestlending. :)/>/>

 

Nette77: 0,9 er råbra! Keep it up! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

Gratulerer med nedgang Mitch, namnam, nette og 123To! (håper ikke jeg glemte noen) Stå på videre! :) Det hjelper jo på selv om skrittene til tider kan føles små underveis.

 

Jeg er utrolig fornøyd selv i dag! Hadde jo stillstand forrige uke, men antagelig var ikke den veiingen helt reell for i dag viste vekta -1.9 kg :) Hurra! Veldig glad for det! Fortsatt en lang vei å gå, men i hvert fall fornøy med at det går riktig vei!

 

Har blitt bedre med porsjonskontroll og treningen går glimrende. Gleder meg til en lettere vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koriander: så søøøt ticker du har! :) Fantastisk bra med 1,9 i nedgang, det er jo helt utrolig mye!

 

I dag snikveide jeg meg igjen, og veide plutselig 0,4 kg mindre enn i går... Hehe... Her svinger vi! :)

 

Ha en god dag, folkens! :*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Grattis med nedgang, Collargol :)

 

123To: Ja, vekten svinger mye fra ulike tidspunkt. Har med vann/salt-inntak og sånt å gjøre (man går liksom ikke opp/ned 1 kg fett på en dag). Det gjelder å ikke bli demotivert dersom vekta viser et uventet høyt tall når man har vært flink, men å heller ta det til seg når man ikke har vært flink!

 

Jeg er ferdig med hardtreninga for denne uka - totalt 5 tøffe kondisjonsøkter og 3 styrketreninger på 5 dager. Fornøyd med det. Spiser litt mer denne uka, merker jeg. Får se hvordan det straffer seg på mandag, men jeg kan ikke gå rundt skrubbsulten, da sprekker jeg.

 

I helga reiser jeg bort på besøk til en "hobbykokk". Han lager vanvittig mye god mat, og det er ikke lett for meg å gjette på kcal der. Får prøve å forskyne meg fornuftig og stoppe å spise når jeg ikke er sulten (ikke nødvendigvis mett)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...