Gå til innhold

For oss som skal ned ca 25 kg


Gjest Julieblomst
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Julieblomst

Håper flere vil bli med på denne tråden. Jo flere som er sammen, jo lettere er det kanskje? Jeg har akkuratt begynnt på mitt 1. kurs og skal ned 25 kg. Jeg er 32 år, veier 96 kg og er 170 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Julieblomst!

Skal ned 25 kilo, men har nok tenkt til å bruke litt lenger tid på det i løpet av våren. Forventer å nå målet mitt i løpet av 2013. Vet av erfaring at det ikke går så fort som man ønsker. Blir gjerne med på tråden. Er 45 år, har tre barn og har til nå gått ned 6 kg, og har sist rapportering på første kurs neste uke. Har veiedag på tirsdager. Begynner på kurs to i uke 10, så jeg har planen klar for de neste åtte ukene.

Vi får heie hverandre fram i ukene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite regnestykke:

 

Anbefalt vektnedgang 0,5kg-1kg per uke.

Erfaringsmessig går det ofte fort i starten og tregere mot slutten men et gjennomsnittlig nedgang på 0,5 gjennom hele perioden er et godt utgangspunkt.

 

25kg / 0,5kg= 50 uker

 

Det er 52 uker i et år...

 

Så kanskje du klarer det på 25 uker hvis du går ned 1kg i uken men det er stor sannsynlighet for at du kanskje må bruke mer enn det. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julieblomst

Hei Julieblomst!

Skal ned 25 kilo, men har nok tenkt til å bruke litt lenger tid på det i løpet av våren. Forventer å nå målet mitt i løpet av 2013. Vet av erfaring at det ikke går så fort som man ønsker. Blir gjerne med på tråden. Er 45 år, har tre barn og har til nå gått ned 6 kg, og har sist rapportering på første kurs neste uke. Har veiedag på tirsdager. Begynner på kurs to i uke 10, så jeg har planen klar for de neste åtte ukene.

Vi får heie hverandre fram i ukene som kommer.

 

Så fint at du er med!

Ja, det er lurt å bruke tid på å gå ned, minus 6 kg er jo kjempebra allerede:) Jeg har tenkt å bruke ca 1 år på å nå drømmevekta. Har akkuratt startet jeg da, og har gått ned 0,5 kg.Har hatt litt problemer med å komme i gang. Hvordan var det å komme i gang synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julieblomst

Et lite regnestykke:

 

Anbefalt vektnedgang 0,5kg-1kg per uke.

Erfaringsmessig går det ofte fort i starten og tregere mot slutten men et gjennomsnittlig nedgang på 0,5 gjennom hele perioden er et godt utgangspunkt.

 

25kg / 0,5kg= 50 uker

 

Det er 52 uker i et år...

 

Så kanskje du klarer det på 25 uker hvis du går ned 1kg i uken men det er stor sannsynlighet for at du kanskje må bruke mer enn det. :)/>/>

 

Jeg regner med å bruke over 1 år på å gå ned 25 kg. For oss som er på kurs er det en anbefaling i kursopplegget som sier hvor lang tid det tar også:) Det er ingen vits i å stresse seg ned i vekt, men heller ha fokus på å innarbeide gode rutiner som varer ......Snakker av erfaring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syntes det var lett å komme i gang med kostholdsjusteringene, men brukte noen uker på å komme ordentlig igang med treninga. Det var lenge siden jeg hadde trent noe særlig så det var tungt å komme igang. De siste ukene har det vært mye lettere. Har trent en del til tross for at jeg har hanglet litt. Denne uka blir nok ikke den beste pga det månedtlige. Klarer ikke å trene noe særlig de dagene det står på, men skal trene så fort det roer seg litt.

 

Jeg har kjørt et temmelig strengt regime på meg selv. De første ukene var jeg nok litt sulten, men nå kjenner jeg at jeg ikke sliter med det så ofte lenger. Mitt beste tips er nok at man må være streng mot seg selv de første ukene for å få kontroll over søthunger osv. Den blir faktisk borte etter hvert som man stabiliserer blodsukkeret. Har i allefall skjedd med meg. Før jul kunne jeg spise 200 gram sjokolade uten problemer, mens jeg nå ikke rører noe. Spiser knekkebrød med cottage cheese, eple, kunstig strøsukker og kanel av og til dersom søtbehovet melder seg. Kan også løses med en banan eller en pære.

 

Det var godt å lese at jeg hadde misforstått målet om 25 kg på noen få måneder. Vi ser ut til å ha samme tidsperiode som utgangspunkt. Det vil vi klare. Innen desember skal vi ha nådd målet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Livsglede58

Hei

Jeg sveipet innom denne tråden som synes å passe for meg. Jeg har en drøm om 25 kg ned i løpet av året. Har likt utgangspunkt som deg, Julieblomst. Er 170 høy og veide på vekta i dag morges 95,1, men kunne vært moren din med mine 54 år :D/>

Har nettopp meldt meg på kurs som har oppstart onsdag neste uke. Kurset jeg starter på er et Roede Aktiv med stavgang. Gleder meg til å komme i gang. Jeg går masse turer og tidligere med staver, så dette er noe midt i blinken for meg!

Flott at noen av dere har vært med en stund også. Da har dere sikkert noen gode tips underveis.

Så søte de skillpaddene og marihønene på tur er da! Hvordan fungerer de?

Vel, ble litt sent dette her. Dere har sikkert sovna og tror det er tid for meg å krabbe under dyna også. Men, var så spennende å ta en tur innom når jeg nå har fått ut finger'n og meldt meg på kurs. Det var en Oprah-reprise på TV i dag morges som ga meg det siste nødvendige sparket bak.

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smiley82

Kan jeg hive meg med her? Ønsker også å bli kvitt noen kilo etter svangerskap. Har meldt meg på nettkurs med start neste uke - Roede med baby. Denne uken stoppet vekten på 96,9 kg - ikke lystig akkurat. Skal gifte meg i august, og brudekjolen er jo absolutt en motivasjonsfaktor her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Kan jeg hive meg med her? Ønsker også å bli kvitt noen kilo etter svangerskap. Har meldt meg på nettkurs med start neste uke - Roede med baby. Denne uken stoppet vekten på 96,9 kg - ikke lystig akkurat. Skal gifte meg i august, og brudekjolen er jo absolutt en motivasjonsfaktor her :-)

Her inne kan alle som er motiverte være med. Det er litt forskjell på hvor aktive vi er her inne, men det er jo noe vi bestemmer selv. Jeg er nok en av de som er mest aktiv. Merker at jo mer aktiv jeg er her inne, dest lettere er det å være streng med seg selv og ikke falle for fristelser og dårlig vaner igjen. Derfor er jeg her inne hver dag. Er en morgenfugl, så jeg starter ofte dagen med å skrive inn det jeg har planlagt å spise den dagen, og skriver etterpå noen ord her inne. Dette hjelper meg å holde fokus på de positive tingene, i tillegg til at jeg har plass å få ut bekymringer og irritasjon.

 

Kjenner meg igjen fra høsten før jeg giftet meg. Jeg fikk en sønn i 2007 og hadde lagt på meg 24 kg under svangerskapet. De siste 15 måtte bort før bryllupet så jeg meldte meg å GR i september. Gikk ned 19 kilo før bryllupet i juli. Kjøpte en brudekjole som var alt for liten jula 2007 og brukte den som motivasjonsfaktor for å klare målet. Husker at det manglet 13 cm på at jeg fikk lukket den i ryggen. Ganske sprøtt å tenke på nå, men den passet faktisk til bryllupet. Måtte til og med sy den inn fordi den ble litt stor, så man kan klare det man setter som mål dersom motivasjonen er sterk nok.

 

Dessverre har jeg gått opp de kiloene igjen etterpå så nå er jeg igang igjen. Denne gangen skal jeg klare å gå ned alt, og jeg skal bli der nede. Håper du følger med på veien ned, og at du får et kjempebryllup i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også et mål om å bli kvitt 25 kg.

Jeg er 27 år, gift og mamma til 2. Begynte slankingen 1. januar, og har klart å ta av 5,1 kg siden da. "Bare" 20,3 kg igjen til målet er nådd :P I det siste har jeg slitt veldig med motivasjonen. Dette er noe jeg visste kom til å komme ettersom jeg alltid har kommet til et slikt punkt hver gang jeg har begynt å slanke meg. Jeg hadde derfor en plan om at når motivasjonen uteble skulle jeg melde meg på kurs. Hadde første kurskveld i går, og jeg kjenner motivasjonen er på plass igjen. Det gjør det så veldig mye enklere! ;)

 

Håper vi alle vil klare å nå våre mål innen 2013! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei alle sammen!

 

Håper det er ok at jeg slenger meg med her??

 

Er selv 25 år og veier nå 81.7 kg. Veide 85.3 ved starten av januar, og har gått ned litt, men vil gjerne gå ned en hel del til!

Er 169 cm høy og vil gjerne ned til ca 65 kg, så jeg har en lang vei å gå! :)

 

Har vært litt dårlig på å gå inn her på sidene i det siste, og det merkes på motivasjonen og på vekta for å si det sånn... Så enig med metchen om at jeg klarer å holde meg bedre og motivert viss jeg bruker mer tid her inne!

Håper vi kan motivere hverandre, vet jeg trenger det til tider iallefall! :P

 

Når har dere veiedag da? Jeg har tirsdager. Litt tilbake i godt spor denne uka, så er spent på vekta neste uke! :)

 

Håper dere alle får en flott helg!! Og lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hollybolli

Slenger meg på her jeg også!. Begynte på Gr i august. Og har siden det gått ned ca 16 kg. Jeg er 24 år, har en datter på 3 år og er 176 cm. Jeg var med på 3 kurs, men har nå valgt å prøve meg litt på egenhånd , pga økonomi har jeg dessverre ikke råd til et nytt les!. Men håper på å kunne Begynne på et hold vekten kurs til sommeren. Målet mitt er å veie 72 kg. Dvs at jeg mangler ca 8 kg. Men merker jeg synes det er vanskelig nå som jeg har det måndtelige!. Flere som sliter med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.basilikum

Hallo alle sammen!

 

Jeg startet på kurs onsdag, det vil si 2. veiing om to dager B)

Jeg er fryktelig spent! Jeg ble satt på meny 3 og sliter litt med det. Klarer fint å få i meg det jeg skal spise når det gjelder vekt (kunne gjerne spist mer) Men jeg får aldrig nok KCAL !!!!

 

Noen som har opplevd det samme?

 

Mitt endelige mål er også ca 25 kg. Skulle ønske jeg hadde nådd det til desember. Da skal jeg nemlig gifte meg. Men jeg ser at det kan bli tøft.

 

Men det viktigste er at jeg er i gang og at jeg er godt motivert

:) Godt og ha noen å dele med :)

 

Snakkes!

post-37638-0-01654800-1363028405_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Da ble det 900 gram ned forrige uke. Det er bra selv om man alltid vil at det skal være litt mer. Hadde håpet på flere cm siden jeg har trent bra, men det ble bare 2 tilsammen. Det er bare å innse at dette kommer til å ta tid og jobbe med å etablere livsstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Så flinke dere er da!! :)

 

Det hjelper på motivasjonen å få så gode tall!

 

Er litt usikker på min egen nedgang, hadde gått ned 2.2 kg, men det er mer en en uke siden jeg var på vekta, datt lit av der en stund, men nå er jeg tilbake på fullt! Har veiedag på tirsdager :)

 

Har gått ned 4.7 kg siden jeg starta 8 januar.. Så det går seint, men det går nedover iallefall! :P

 

Håper alle får en strålende helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen. Jeg slenger meg på her jeg :D 29 år og vil gå ned 25,5 kg ;) he he. Men hvor lang tid jeg skal bruke på det får vi se :rolleyes: Har en kjempe god og snill samboer og herlig liten bølle jente på 3 år.Jeg har akkurat begynt på kurs. vært to veiing. Først gikk greit, men andre hadde jeg gått opp :( (en god grunn siden jeg hadde vært syk over en uke og nesten ikke spist noe,så da legger man jo bare på seg) Men kan godt si at den følelse du får nå du føler at dette går jo ikke. ALLE andre går ned, men ikke meg. Det kjente jeg på.. Da kommer min kloke samboer å sier: ja men husk vennen min. Du har vært syk så det kan ikke telles ;) Så da ser vi bort fra den veiingen. he he. Vel jeg har kommet bedre gang nå med mat. Føler meg konstant mett. Er det på tide å spise nå igjen?? Men så tvinger jeg meg til å spise og jaggu så går det greit. Ja dette er da litt om meg :P og gleder meg til å følge dere alle. Ha e super lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snupidupi

Hei :D Jeg vil også gjerne være med her. Jeg går ikke på kurs. Er kun medlem i Roede-klubben. Jeg håper også å bli kvitt 25 kg (kanskje noen til etterhvert). Ett av mine problemer er at jeg sliter veldig med helsen så trening er vanskelig for tiden :( Men jeg er nødt til å prøve uansett, om jeg går ned vil forhåpentligvis det hjelpe på smertene mine også. Min tanke er itillegg å prøve å styre unna ferdigmat og lage maten fra grunnen av. Har et håp om at kanskje det også hjelper på helsa. Rett før påske er kanskje ikke den beste tiden å starte, men får gjøre så godt jeg kan ;) Jeg veier heller ikke mat når barna mine er til stede. Vil ikke at de skal bli påvirket/bevisst på at jeg prøver å gå ned i vekt. Men prøver å veie når de er på skola ;)

 

Håper alle har en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hvordan har det gått på vekta idag, for dere som har veiedag på mandager?? :)

 

Har selv i morgen.. Spent!

 

Håper det gikk bra med dere alle, stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

:lol: Vekta viste minus 1 kg. Det er kjempebra, 300 gram mer enn det ukentlige målet. Fortsetter dette en uke til kan jeg klare å ta inn det jeg tapte den uka jeg gikk opp 200 gram.

 

Har kommet i gang med trening igjen etter nesten en uke med kvalme. Har trent hver dag siden forrige torsdag. Søndag var jeg ute en time med staver i sterk vind og 8 kuldegrader. Da var jeg skikkelig sliten når jeg kom hjem, men det var godt også.

 

De to siste dagene har jeg trent zumba om morgenen. Kjenner at jeg har overskudd til å ta ordentlig i, og det er godt.

 

Skulle ønske at cm forsvant like fort som kiloene. Synes det har begynt å gå saktere. Må gå ned 2 kilo få å gå ned 1 cm rundt både bryst og midje. Er det flere som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snupidupi

God morgen! Så bra at du har gått ned 1 kg metchen :D Har selv en dårlig dag har hatt migrene siden i går, så sitter her med solbriller på :P Har nå fått i meg tekoppen min og skal finne senga igjen. Blir nok dårlig med turgåing i dag, sol, vind og hodepine passer dårlig sammen ;)

 

Ellers har jeg oppdaget at når jeg spiser rett mat så spiser jeg alt for lite, får bl.a alt for lite grønnsaker i meg og ligger flere hundre kalorier under der jeg burde :blink: Har laget middagsmeny for påsken med masse grønnsaker, så får håpe det retter opp :D

 

Ha en fin sprek tirsdag :D

 

Ang. midjemål, for noen år siden når jeg trente med zumba dvden min syns jeg det ble fart på midjemålet. Ellers syns jeg det alltid går veldig sakte ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Jeg vil også gjerne henge meg på her :-)

 

Jeg er 33år, 169cm høy og veier per i dag 97kg. Jeg har en sønn på 8mndr og er 12kg tyngre nå enn før jeg ble gravid. Jeg vil i første omgang slanke bort disse 12kg, men ønsker på sikt å nå en vekt på 75kg, som jeg mener kan være en god vekt for meg. Tilsammen ønsker jeg altså å gå ned 22kg. Dette føles nå som litt uoverkommelig, men med en god dose viljestyrke og litt samarbeid med dere i tilsvarene situasjon satser jeg på å komme i mål. Forhåpentlig i 2013 :-)

 

Nå skal jeg ut på skitur med lillegutt i pulk for å dra igang de gode forsettene!

 

Let the fun begin! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...