Gå til innhold

For oss som skal ned ca 25 kg


Gjest Julieblomst
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest LindaM88

littslankere36, så bra med over 1 kg vektnedgang! Kjempe bra!! :D Det hjelper på motivasjonen til å fortsette!

 

Har selv ikke veiedag før i morgen, men jeg krysser fingrene for at det går bra! Har iallefall ikke gjort noen ting "galt" denne uka! :)

 

metchen, du må ikke gi opp! Er enig med deg i at det noen ganger ikke virker som om det er verdt det.. man lever bare en gang, man må kunne kose seg osv... Men tenk når man når målet sitt! Det må jo bare være en helt fantastisk følelse! Å kjenne seg bra! :)

Jeg gleder meg iallefall til den dagen, men sliter ofte med motivasjonen til å fortsette..Det går i bølgedaler hele veien..

 

Hvordan har det gått med dere andre som har veiedag idag da? Håper det gikk bra! (Og ikke glem å måle cm, god motivasjon!)

 

Lykke til videre, og ha en super uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og hopp jenter!

Er så glad for at det går bra med dere! Ja, vet alt om mangelen på motivasjon Metchen, men stå på så kommer den snart tilbake. Og tenk på hvor utrolig flink du har vært til nå! nesten 10 !!!! kg!! Dét er bra det!! :lol:

 

Selv kan jeg endelig igjen kjenne på at motivasjonen er på plass. Føler meg plutselig mye bedre med meg selv, og våren og det fine været er med på å bygge opp motivasjonen. Nå som isen endelig er gått på veiene har jeg store planer om å begynne å jogge på kveldene. Det er jo egentlig bare å kaste seg i det.. Hmm.. Ja, i kveld SKAL jeg på joggetur! :P

 

Har begynt å gå med skritteller og har funnet ut at jeg må bevege meg MYE mer! Trodde jeg egentlig beveget meg ganske greit, og valgte normal hverdagsaktivitet når jeg skulle regne ut hvilket kcal-nivå jeg skulle ligge på. Men de siste dagene har jeg lagt på bare rundt 4000 skritt :blink: Så det må jo gjøres noe med!

 

Om 2 uker begynner minstejenta endelig i barnehagen. Da har jeg også store planer om å reise på trening rett etter jeg har levert barna. Vil prøve å få trent 4 dager i uken på SATS. Jeg skal fortsatt gå hjemme frem til høsten, og jeg tenker at jeg har en helt unik sjanse som må brukes rett. Så nå skal jeg jobbe beinhardt for virkelig å utnytte den tiden jeg har igjen til å komme i super form!

 

Den siste tingen som har motivert meg er faktisk en nabo. Hun har alltid vært ganske fyldig, men utrolig lekker. Så traff jeg henne i helgen, og FY SØREN!, hun har gått ned 30 kg siden i fjor høst. Og på hva? GRETE ROEDE og TRENING! :D;) GO ROEDE!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Veidagen ble heldigvis ikke så negativ som jeg fryktet. Jeg har gått ned 600 gram siden forrige veiing. Med tanke på mitt dårlige humør, og det jeg trodde er det egentlig bra.

 

Humøret er heldigvis bedre, men ikke på topp ennå. Jobber med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

*bolla*, så lurt det er med skritteller! Kan tenke meg man blir litt mer obs på hvor mye man egentlig beveger seg.. Har tenkt leeenge på å skaffe meg en, men har liksom aldri blitt til. Så er jeg nesten redd for å se det i hvitøyet, hvor lite jeg egentlig beveger meg! Har så fryktelig stillesittende jobb om dagen (i forhold til før), det merkes kan man si...

 

Selv hadde jeg veiedag i dag! Vekta gikk fra 82.3 til 79.3 i dag! 3 kg!! :-O MEN! Jeg lå på 80.3 kg før påske, så ser litt på det som en -1kg. Uansett, veldig fornøyd :) Deilig å se 7-tallet!

 

Håper det fortsatt går bra med dere andre! Hva gjør dere med tanke på trening forresten? Treningssenter, gåturer, maskiner hjemme etc.?

 

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vektnedgangen Metchen, Linda88 og littslankere36! Dere har vært kjempeflinke! :D

 

Linda88: Ja, skrittelleren er helt super! Jeg har virkelig blitt mye flinkere til å bevege meg. Går til butikken, til barnehagen + at jeg kommer meg mye mer opp av sofaen hjemme. Men har ennå ikke kommet over 10 000 skritt da :blink: Men det er i alle fall målet. Det meste jeg har klart er 7148. Det er det som er så fint at du kan gå 7 dager tilbake og se hvor mye du har klart, og for meg blir det sånn at jeg ønsker å klare mer og mer.. ;) Jeg kjøpte den de selger her på GR, men litt billigere et annet sted. Men det var før tilbudet som er denne måneden.

 

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med uka! Har gått med de 1,5 kg jeg gikk opp i påsken og er på "skrætsj" igjen på 73,5 kg. Håper å gå ned 1 kg i løpet av uken. Jeg har ikke målt cm denne uken. Tror jeg kommer til å begynne å gjøre slik jeg egentlig hadde tenkt at jeg bare måler 1 gang i måneden. Likte det, for da ble resultatene så bra :P

 

Lykke til med uken jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Gratulerer med flott resultat *bolla*!

Deilig at ikke påsken har tatt helt knekken på oss! :P

 

Skal få fingern ut å skaffe meg en skritteller temmelig kjapt. Jeg er også sånn at jeg gjerne vil "slå" meg selv, god motivator. Og her trengs all motivasjon jeg kan få! :P

 

Jeg målte heller ikke denne uka, prøver hver 14 dag :)

 

Lykke til videre folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snupidupi

Ned 0,8 kg på veiendagen min på fredag. Er storfornøyd med det for har vært lite aktiv og motivert de siste ukene for jeg sliter sånn med migrene. Skikkelig frustrerende når det er sol og fint vær å jeg må ha solbriller på for å holde ut inne. Blir ingen trimpoeng av sånnt :( Men men håper på bedre tider etterhvert...

 

Ha en fin søndag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, fine resultat her, dere er flinke :)/>

Her ble det 0,5 ned, fin uke, men helga ble mange, små utskeielser, og endte opp på 53 frimerker for denne uka. Fikk ei fin trimøkt på fredag, men slapp og litt lat både lørdag og søndag. Trente en del før i uka, så ble 11 trimpoeng til sammen og det er greit .Ja, ja kjenner jeg skjerper meg litt, når det har gått dårlig i helga.

 

Hatt ei god vanngymøkt nå, og tilbake på rett spor igjen.

Ha ei god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Huff, her viste vekta akkurat det samme som forrige tirsdag, til tross for mange gåturer og gode matvalg.. Jaja..

 

Håper det blir bedre neste uke! Kjenner det ikke er mye som skal til for at motivasjonen daler...

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en nedgang på 500 gram til tross for en fuktig helg. Det er mer jeg hadde forventet, og selv om det er 200 gram mindre enn det jeg har planlagt hver uke, er jeg fornøyd med det.

 

Har nettopp trent over en time TapOut, og det verker i armene og jeg kjenner at jeg er ganske sliten. Skjønner hvorfor det er ekstrem trening, for jeg må innrømme at jeg ikke klarer å gjøre på langt nær så mye som jeg burde. Håper bare det blir bedre om noen måneder.

 

LindaM88: Kanskje du har mye salt i kroppen, eller du skal ha det månedlige. Det slår ofte ut negativt. Det kan også være at man får en negativ veiing rett etter at man har trent hardt fordi man har inntatt mye drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, da er det blitt ny uke, og nye muligheter :)

Her ble det 1,2 ned denne uka, 10,8 tilsammen nå på 3 mnd. :D

Helga har gått bra med litt ekstra både lørdag og søndag, med bursdagsfeiring og arrangenment på grendehuset. Holdt meg innenfor kalorigrensene, alle dager unntatt lørdag hvor det ble 400 over.

9 trimpoeng denne uka.

Men begynner å få en skikkelig aktiv krabat nå, som siste uka har fått bra fart på krabbing. Så da er det bare å følge på for mor. :blink:

 

Bolla: Bra resultat da, jeg og gleder med til BMI kommer på "bare" overvekt.

Gått bra med dere andre? Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 600 gram ned denne uka også. Hadde ikke trodd det, men ble glad når jeg så at jeg havnet under 78 kg. Neste mål er å komme under 77. Det betyr at denne uka må bli bedre enn forrige. Når jeg klarte å gå ned 600 på en dårlig uke bør jeg klare 900 gram på en god uke.

 

Selv om jeg enkelte dager sliter med motivasjonen kommer den heldigvis tilbake igjen. Det trengs, for denne gangen skal jeg klare å nå målet mitt, uansett hvor lang tid det tar.

 

Har bestemt meg for å ikke fortsette på kurs. Jeg har ikke råd til å betale 2000 kr hver 8 uke når GR ikke klarer å tilpasse kursrapportene til de som har gått flere kurs. Det er de samme rapportene som skal fylles ut på dette kurset som på det første, og for meg er ikke utfordringene de samme nå som for 3 måneder siden. Tror jeg må sende en melding til GR å si hva jeg mener om dette.

 

Littslankere: Jeg synes du har vært kjempeflink som har klart så mange kilo på kun 3 måneder. Jeg har brukt 3,5 på mine 10,8. La oss fortsett den gode jobbinga så når vi mål begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Så flinke dere er!!!

 

Har selv "bare" gått ned 6.7 kg på 3.5 mnd, så håper det rasker på snart! :)

 

Gikk ned 700 gram denne uka, (men egentlig på2, ettersom 0 forrige uke). Håper denne uka blir enda bedre, skal gire opp treninga litt! :)

 

Lykke til videre dere!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei Metchen og LindaM88, Synes dere har vært flinke og. Jeg har vel hatt mer og tatt av, og dermed gått ned mere og. Og føler meg heldig som er på meny 4, grunnet amming. Må jo tenke over hva jeg putter i meg, med det må være utrolig mye tøffere på 1600 kalorier.!

Synes særlig du Metchen, som har plagdes med ryggen, og stått opp i otta for å trene har vært utrolig flink!

Har ikke gått noe kurs, ikke økonomi til det nå, men fører inn alt her inne. Får heller ta et kurs når/hvis det begynner å butte i mot.

Bare å stå på videre da damer :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei :)

 

Her ble det 1,2 kg ned :)2. delmål er nådd, under 95!

Føler jeg har vært heldig, for helga ble tilbrakt på hotell fra fredag til søndag, med familien og gode venner, god mat, i få og store måltid, og jeg har ikke regnet på kaloriinntaket. Men har vel ikke spist meg stappmett i hvertfall, og fått gått litt i gater.

Fredagskvelden fikk vi servert en helt utrolig 3 retters middag, røkt ørret med mangochutnet til forrett, etterfulgt av chateaubriand med amadinepoteter og en kjempegod creme brulee til dessert.

Ble ikke noe trening forrige uke, kun gåturer. Lillemann ble forkjøla med feber, og jeg ble forkjøla selv i helga. Skal trene mer denne uka.

 

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Her ble det 1,2 kg ned :)2. delmål er nådd, under 95!

Føler jeg har vært heldig, for helga ble tilbrakt på hotell fra fredag til søndag, med familien og gode venner, god mat, i få og store måltid, og jeg har ikke regnet på kaloriinntaket. Men har vel ikke spist meg stappmett i hvertfall, og fått gått litt i gater.

Fredagskvelden fikk vi servert en helt utrolig 3 retters middag, røkt ørret med mangochutnet til forrett, etterfulgt av chateaubriand med amadinepoteter og en kjempegod creme brulee til dessert.

Ble ikke noe trening forrige uke, kun gåturer. Lillemann ble forkjøla med feber, og jeg ble forkjøla selv i helga. Skal trene mer denne uka.

 

Ha ei fin uke!

 

Du har vært kjempeflink. Selv om man har en dag hvor man spiser litt mer enn man skal betyr ikke det at man ikke kommer til å gå ned. Det er viktig å kunne kose seg litt innimellom for trivselen, men at man ikke glemmer at man ikke kan spise like store porsjoner som før.

Selv trodde jeg det skulle gå dårlig denne uka pga en dårlig lørdag, men jeg gikk ned 900 gram, som er mer enn jeg har gjort på lenge. Det betyr ikke at jeg kan fortsette å ha så dårlige lørdager, men det betyr at det er viktig det du gjør de andre dagene. Føler at jeg har vært flink de andre dagene, og det viser heldigvis vekta også.

 

Nå mangler jeg bare 300 gram på å ha gått ned 12 kg. For 5 år siden gikk jeg ned til sammen 19 kg. Startvekta var da litt mindre, så jeg havnet på 65. Denne gangen skal jeg ikke gi meg før jeg når det endelige målet mitt på 58,4, det betyr jo faktisk 18,5 kg til, til sammen 30,2 kg. Jeg har aldri skrevet det tallet ned før, og det er litt sjokkerende å se at jeg har hatt behov for å gå ned så mange kilo. Det er flere kilo igjen enn de jeg allerede har gått ned, men jeg mener fortsatt jeg kan klare det i løpet av 2013.

 

Håper dere andre også har hatt en god uke. De neste ukene blir det mange fridager, og 17.mai som ikke vanligvis preges av sunn mat. Skal forresten prøve bunaden snart. Husker ikke helt om den er sydd inn eller ut. Brukte den forrige 17. mai, og jeg var omtrent like stor da, så det bør gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, da er det mandag og veiedag igjen. :)/>

Ned 0,6, litt mindre enn de foregående ukene, men er vel ikke lov å klage på det.

Har blitt litt mindre trim, 6 trimpoeng. 1 økt med vanngym og 1 med spinning og ellers små rusleturer. Trente og litt styrke på matta heime med lillemann som vekt, artig for oss begge.

Merker at jeg er blitt smalere, og mye mer morsomt å se på klær igjen. gått inn mye over rumpe, overkropp, hofter og lår, mens magen føler jeg er som den var for 1 mnd. siden. Tror nok fasongen min har forandret seg en del etter siste graviditet også. Og amminga vet jeg tar mye fra hofter og lår, som det har gjort hos meg.

Ja, ja, får fortsette med litt styrketrening og sit ups i hvertfall, skal på vanngym nå, det blir herlig!

Ha ei god uke! Slankekrigen er i gang igjen under Motiver meg! Jeg meldte meg på, håper flere fra blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest littslankere36

Hei igjen :) Denne uka ble det 0,5 ned. Fornøyd med det. Ble ei hektisk uke med forberedelse til konfirmasjon, tror jeg var flink i uka, og det reddet meg denne gangen. For det har vært mye smaking i forkant av selskapet, vi ordnet koldtbord selv og bakte gode kaker, og laget desserter også. både lørdag og søndag var utrolig hektisk, og det ble lite fokus på matmengde.

Verre var imidlertid gårdagen med etterselskap og spising av mye rester. Kaloribomber som waldorfsalat, potetsalat, smørbrødkake + flere kakestykker går ikke ustraffet hen. Og litt ekstra snavling etter at gjestene hadde gått :angry: Vekta viste 900 gram opp siden i går morges.

Får ha full skjerpings resten av denne uka...

Hvordan går det med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, opp 0,6 denne uka, det har blitt lite trim og for mye mat, av både det sunne og usunne slaget. Vanskelig å motivere seg, denne uka, men har registrert det meste, og ser jeg har ligget gjennomsnitt 400 kcal over det jeg burde. Og kun 4 trimpoeng, mindre enn halve av det normale. Lillemann har vært syk, med feber i noen dager, og ville kun være i armene til mor. Og med mye nattevåk ble overskuddet borte. Begynner å gå seg til nå igjen.

 

Vært på trening nå, og føler meg mer motivert igjen, når det har gått dårlig i ei og halv uke, og vekta nå viste opp 600 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hei!

Ser at det er lenge siden jeg var her inne. Tror aktiviteten ble så lav her at jeg glemte denne tråden. Gikk ned 600 gram denne uka. Fornøyd med det siden jeg ikke har trent i hele tatt. Må ta meg sammen på den fronten. Er flink med maten stort sett, men det har blitt dårlig med trening de siste ukene. Ligger derfor litt etter det planlagte skjemaet, men det går stort sett nedover så jeg må være fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...