Gå til innhold

For oss som skal ned ca 25 kg


Gjest Julieblomst
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

væææ. I dag skal jeg veie meg. Gruer meg.. Trur jeg har gått ned. Men man veit jo ikke før man kommer på vekta. Flere som har kommet opp til meg å sagt at jeg må ha gått ned. he he. (jeg har nesten gått ned 5 kg fra jul) så det er jo morsomt da :):rolleyes: jeg sier i fra jeg når jeg har vært på veiing jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Jeg gikk bare ned 400 gram denne uka.. Veier nå 80.5 kg.. Vil så gjerne ned til under 80 neste uke!! /0-tallet, here I come!!

 

Håper dere alle får en fin helg, og veldig god påske! :D

 

Har dere tenkt å unne dere noe godt i påsken eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte så klart å skrive igjen i går.Jeg har da gått ned 0.8. Først var jeg ikke førnøyd, siden jeg ikke hadde gått ned noe sist gang, men kursledren sa at dette var bra. Og at jeg har jp vært syk å må ta de andre igjen ;) så etter hvert følte jeg at jeg har gjort det bra :) Så nå venter jeg på gubben så jeg kan dra å trene.

Hva jeg skal kose meg med i påsken?? Er ikke sikker jeg. Kanskje litt potetgul, men vi får se ;) dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Det kommer an på hva dere mener med godt. Jeg kommer ikke til å tillate meg selv å spise godteri. Har litt mørk sjokolade jeg tyr til i krisetilfeller, men en av de tingene jeg jobber med å lære meg er at det å "kose" seg ikke er noe positivt. Jeg skal spise god mat, men kun det som menyen tillater. Påska skal være positiv, og for meg er det ikke positivt å ikke gå ned i vekt, eller legge på meg fordi jeg koser meg for mye. For meg er det positivt å ha fri, kunne trene uten å stresse, ha tid til å ta med barna ut på tur, lage god mat og slappe av.

 

I alt for mange år har jeg kost meg, og lagt på meg. Det er på tide jeg innser at jeg ikke kan tillate meg det, uten at det fører til overvekt. En overvekt som gjør at jeg ikke trives med meg selv, og dermed ikke klarer å være positiv i forholdene til andre slik jeg burde heller.

 

Alea3: Du skal være fornøyd med 800 gram. Det er en god uke og det betyr at du gjør ting riktig. Fortsett den gode jobben de neste ukene så vil resultatet fortsett å komme, men vil ikke anbefale å kose deg for mye i påska. Det vil lett føre til at du blir skuffet. Har vært der, og vet at det ikke er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snupidupi

Jeg hadde veie dag i dag. Ned 1,2 kg og inn 2 cm lundt magen :D Kjempe fornøyd jeg :D

 

Har laget middagsmeny for hele påsken med masse sunn god mat laget fra bunnen av :D Har tenkt å kose meg litt med snop. Men myyyye mindre enn jeg har pleid å kose meg med i påsken ;) Men skal passe på så jeg holder meg innen form kcal jeg kan spise. Har dog slitt denne siste uka med å få i meg nok kcal når jeg spiser rett mat. Så litt snoping blir det nok. Men ikke hver dag ;)

 

Ha en god påske alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snupidupi

Hvordan går det med dere i påsken? Her har det blitt litt mere snop enn planlagt :blink: dog holder jeg meg innenfor med kcal, men jeg er så snoken for tiden :( Vært ute å gådd meg en liten tur hver dag i det minste. Blir spennende å komme hjem til vekta...

 

Ha en fortsatt god påske <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Veiedagen i dag viste bare 400 gram ned. Det var ingen overraskelse siden jeg har mens. Skal vel egentlig være glad at den viste minus i hele tatt. Formen er ikke på topp. Måtte droppe treninga i går, men i dag har jeg fått til en økt med zumba og styrketrening. Kjenner at jeg ikke klarer å yte max, men det er bedre enn ingenting.

 

Siden min mann ikke har begynt påskeferie ennå blir det rolige dager hjemme. Prøver å lade batteriene, men sliter med at jeg ikke får sove lenger enn til halv fem. Er litt tidlig å stå opp, men jeg er ikke god til å ligge å rulle så det blir som regel til at jeg står opp. Når jeg er i form trener jeg før de andre begynner å bevege seg. Det er en fordel, men fører til at jeg er kjempetrøtt om kvelden.

 

I dag skal jeg bake tacosnurrer og hjemmelaget pizza. Har allerede bakt boller med havregryn og rosiner og rundstykker. Rundstykkene ble kjempepopulære hos ungene siden de ikke var spesielt grove, men jeg foretrekker en grovere variant. Dersom jeg klarer å beholde overskuddet skal jeg bake noen i morgen tidlig. Setter deigen i dag til rundstykker og eltefritt brød. Steker dem i morgen tidlig.

 

Håper alle får en god påske. Heller mange skiturer enn mye godteri. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. det går greit her. jeg har ikke ferie enda, så jeg forsetter som før ;) med å følge både trening og mat. I morgen slutter jeg kl 12 og da skal jeg ha barnefri jeee. Men først skal jeg trene. Etter på skal vi ta inn på hotell,spise ute å dra på kino. Men vi har blitt enig om at vi skal dra på en kina resturang. Føler at det er grei mat iforhold til peppes osv ;) he he. Men et spm.. er det vanlig å ha mye luft i magen? føler at jeg får konstant med luft i magen jeg. slitsomt, ser ikke så bra ut ;) he he..

 

God Påske folkens :) Kos dere (ikke for mye ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Sliter også periodevis med luft. Spiser mye fiberrik mat så det blir vel sånn. Er enig med det at kinarestaurant nok er et bedre valg enn peppes. Der har du mulighet til å velge sunt, kylling i karri med masse grønnsaker er jo godt. Hold deg unna de sursøte sausene så går et nok bra. Kos dere.

 

Selv skal jeg ta på skiene og ta en dagstur på fjellet og fiske på isen. Det blir grilling osv. men skal ha med de sunne valgene så det går bra. Har kontroll tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :)

Fått på meg et skjørt jeg ikke har klart å fått på meg på flere år :)

Elsker det skjørte :) Har brukt det, men ikke fått igjen knapp eller glidelås. I dag gikk den igjen, men holding av mage så gikk det :) he he.. Nå er jeg på riktig vei. Så snart skal jeg ut å jogge litt.. I dag er jeg super glad :) Kos dere videre. Det skal jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Kan jeg få bli med her?

 

Jeg er ei trinn dame på 42 år. Jeg er 161 cm, og ved kursstart 05.03 veide 87,1 kg, ved siste veiing (26.03) veide jeg 83,8 kg. Målet mitt er ca 63 kg, og regner med å bruke ganske lang tid på dette. Delmålet mitt er 70 kg og dette ØNSKER jeg å nå i løpet av sommeren.

 

Følger meny 1, men på grunn av voldsom sultfølelse har jeg fått lov av kurslederen å opp til 1700 kcal på dag.

 

HJELP MEG, så skal jeg prøve å hjelpe og motivere dere andre :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Alle er velkomne hos oss her inne på denne tråden. Gøy å høre at du har hatt en så fin start. Synes du har satt et realistisk mål, selv om det sikkert kommer til å gå litt opp og ned. Har selv hatt god flyt lenge, men nå i påska sliter jeg. Har ikke spist godteri, men fjellturer har ført til mange karbohydrater i forhold til normalt, og da fyker vekta mi opp med en gang.

 

Vet ikke hvordan du reagerer på ulik mat, men selv om jeg ikke er tilhenger av lavkarbo, er jeg tilhenger av å kutte karbohydratene. Når jeg gjør det vises det positivt på vekta. Jeg blir ikke ordentlig mett av å bare spise brødrik mat slik det har blitt på fjellet, og det var deilig å går å lage en middag med masse grønnsaker. I dag skal vi ha gjester til viltgryter med masse grønnsaker til. Skal også lage en sunn dessert med epler og vaniljekesam. Det går godt an å kose seg litt uten at det går ut over vekta, men jeg skal ikke spise masse brød.

 

I dag har jeg vært ute å gått stavgang i 1 time og 10 min. Var hjemme igjen kl. 0705. Som dere skjønner er jeg en morgenfugl, men det var så deilig ute. Bor i Finnmark så sola skinner allerede, det er vindstille og turen var kjempefin. Skal ta en tur i morgen også uten stavene. Gleder meg til snøen blir borte sånn at jeg kan gå opp på fjellet isteden for langs veien.

 

Alea, jeg gleder meg med deg og skjørtet ditt. Har også skapet fullt av klær som ikke har passet på lenge. Nå kan jeg bruke en jeans som jeg for noen uker siden ikke fikk knappet, og følelsen er kjempegod. Jeg er stolt av deg. Fortsett det gode arbeidet, og finn et nytt plagg i skapet du har som neste mål. Jeg har et par jeans til liggende, og de skal jeg inn i om en måned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her kjente jeg meg igjen i mye, slenger meg med dere, jeg, så kanskje motivasjonen min kommer sterkere tilbake igjen!

31 år, startet på mitt første kurs i august 2012, da viste vekta akkurat 100 kg, jeg er 167 cm. Er på mitt fjerde kurs nå og sliter veldig med å få vekta til å gå nedover... det var jo så enkelt i begynnelsen! Til nå har jeg gått ned ca 15 kg... eller er vel sikkert 13-14 nå etter påsken. Jeg har et mål om å ende opp på 70-75 kg. Jeg MÅ klare det!! Det er det eneste jeg tenker på, så jeg fatter ikke hvorfor det plutselig er så lett å falle for fristelser igjen nå, når det har gått så fint i over et halvt år!?

Jeg har en sønn på 1 1/2 år som holder meg aktiv, så det er i hvert fall noe...

 

Vi skrives, stå på, dere er kjempe flinke, jenter!!!

 

Monica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å bli tatt godt i mot, takk skal dere ha :)

 

Vet ikke hvorfor jeg er så innmari sulten hele tiden. Kurslederen spekulerer på om jeg har høy forbrenning og tidligere har spist alt for store mengder mat, noe som sikkert stemmer, i tillegg til at jeg bare ELSKER godteri.

 

Jeg er aktiv, men ikke særlig flink til å trene "organisert", nå går jeg mye på tur med minstegutten som er en aktiv ettåring. Han bor hos oss i fosterhjem og vi har bare hat han et par mnd. Ellers har jeg tre andre barn, en gutt på 19, jente på 16 og ei jente til som er 9 år :) Det å bli småbarnsmamma igjen nå har definitivt fått meg til å øke tempoet endel, noe som såklart er positivt i fht vekt.

 

Jeg blir mett av brødmat, men skulle gjerne spist både tre og fire skiver i slengen. Tok for halvannet år siden av 14 / 15 kilo med lavkarbo, men har siden mai i fjor lagt på meg alt sammen igjen, samt et ca tre ekstra kilo pga røykeslutt for to mnd siden. Grønnsaker blir jeg rett og slett ikke mett av... men prøver å spise mye av det slik at det iallefall "fyller opp" litt av suget jeg hele tiden går og kjenner på.

 

Frykten min er at jeg etter GR kurs skal hive meg over mat igjen. Har tat høyde for at jeg må gå på ganske mange kurs fremover bare for å holde motivasjon og fokus på rett sted.

 

Synes det er utrolig mange flinke folk "der ute" som tar vektproblemet sitt på alvor og virkelig klarer å gjøre noe med det... EN GANG FOR ALLE likosm, og jeg vil GJERNE bli en av dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snupidupi

Her har det blitt en del dårlige dager, har vært syk, en forferdelig halsvondt, hoste og feber. Men nå tror jeg det går rette veien. Tror ikke jeg har skeiet så alt for mye ut. Så håper at jeg ikke har gått opp i påsken i det minste. Blir spennende å se i morgen når jeg kommer hjem fra påskeferie...

 

Ang å gå sulten. For mitt vedkommende (har aldri gått på kurs) Så hjelper det veldig og spiste mer til frokost og lunsj. Gjerne havregrøt til frokost. Det blir jeg mett av lenge. Da spiser jeg automatisk mindre til middag og blir mindre snoken på kvelden ;)

 

Koselig at vi begynner å bli en del folk på denne tråden :D Håper vi klarer å motivere hverandre :D

 

Ha en fin første påskedag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

I morgen er det veiedag igjen. Ser ut til at jeg kommer til ha lagt på meg 100 gram påska, men det får man bare komme over, og trå til for fullt med trening igjen. I dag er det kjempevær. Må dessverre en tur på jobb siden jeg har utsatt det helt til nå, men lurer på om jeg skal ta det i kveld, og gå meg en lang tur når min mann står opp. Har som mål å få til 10 TP denne uka, og da er det viktig å komme godt i gang.

 

Kommer tilbake med melding fra veiedagen i morgen. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei,

Jeg er ei jente på 38 år, med 3 barn og mann. Synes det er kjekt å følge denne traden, mange som er flinke til å legge inn oppdateringer.

Jeg startet opp på nytt i januar, og har gått ned snart 8 kg. Jeg går ikke på kurs, men registrer alt av matvarer her inne. Startvekt 106,7, nå 98,9, opp 100 gram i påska. Det får være greit, men kjekt med hverdag igjen. Mitt neste delmål er 95, og endelig mål ca. 80. Er 174 høy, og alltid vært kraftig, så ikke noe ønske om å bli tynn, men en kropp å føle seg vel i.

Min tredje sønn er nå 8 mnd. Ammer en god del fortsatt, og følger derfor meny 4, 2200 kcal. Har ca. 7-10 trimpoeng i uka, med trilleturer og spinning på treningssenter. Veiedag på mandager.

Gleder meg til å følge dere videre. :)/>

 

210113: 106,7, 010413: 98,9, BMI 32,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Veiedagen viste som forventet pluss 100 gram. Er jo ingen katastrofe, men det viser hvor lite som skal til før man får problemer med vekta. Mener selv jeg har hatt en forholdsvis sunn påske, uten godteri og de store utskeielsene. Allikevel ender det opp med pluss.

 

Men nå er hverdagen tilbake og man får bare brette opp ermene dersom man skal klare å gå ned de drøye 20 kiloene man har igjen. Det må mer trening til. Klarte å gå en time i går, men hadde ikke energi til å trene nå når jeg sto opp kl. 5. Det betyr at jeg må ta en tur i ettermiddag. Siden det er lyst lenge, og meldt fint vær uten vind bør det gå bra.

 

Håper det har gått bedre for dere andre. Krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snupidupi

Har hatt en uoffisiell veiing i dag ;) Har veie dag på fredag. Men det ser bra ut :D Ned 0,9 kg. Ikke værst med tanke på at jeg har spist en del fy i helga ;) Men merker at jeg har vært streng med meg selv for jeg blir automatisk fortere fornøyd av søtsakene :D Fortsatt søkkforkjøla og ikke i akkurat stor form. I dag får vi besøk så blir en rolig dag :D

 

Ha en fin dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det min tur å oppdatere.

Jeg skal innrømme at jeg har gruet meg, for påsken gikk (for å si det som det mildt) SKEIS!! :( ALT for mange fristelser og alt for mye stress førte til at jeg føler jeg bare spiste "drittmat" og godis hele tiden. Og resultatet? -- 1,5 kg opp :unsure: Synes det er utrolig deilig å komme tilbake til hverdagen nå. Jeg er godt i gang igjen og er ved godt mot. :)

Det som bygger meg litt opp nå for tiden er at jeg endelig har kommet ordentlig i gang med treningen og at jeg får det til. Jeg har aldri vært noe glad i å trene, så det å få litt mestringsfølelse i forhold til det er for meg stort!

 

I slutten av mai skal jeg på jentetur til London, og til da har jeg satt meg et mål om å gå ned til 68 kg :blink: Hehe.. DET skal jeg klare! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA da skal jeg oppdatere. I påsken har jeg vært flink. Trent og spist det jeg skal.Eneste dagen jeg koste meg litt ekstra var da når jeg var på kino og spiste popcorne. I går var det da tid for veiing og jeg hadde gått opp 0.3.JA det er ikke mye, men kjenner at jeg ble bra lei meg. Da min kurs leder sa at vi skal ikke bry oss om min vekt for jeg har gått ned masse i cm. ca 15 cm har jeg gått ned.ikke på 4 uker men på et par mnd. Så hun sa at det var bra. Men jeg sa at jeg kjente litt på ale fikk binders mens jeg ikke fikk no(ja barnslig) men det skjønte hun så nå skal jeg skrive opp alle trim poeng også skal jeg få klistre merker :) he he.så nå ble jeg mer gira igjen ;) og bare håper at jeg snart også ser det kg å ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Ser det er en stund siden jeg har skrevet nå.. Og det merkes på vekta også, rart det der. at når man lar seg seg bli mindre involvert i hele slanke greiene så går det utover det meste..:P

 

Hadde en heller forferdelig påske når det kommer til mat og drikke, har kost meg veldig mye, men det fikk jeg også betale for på tirsdag som var (da jeg har veiedag). Opp nesten 2 kg i løpet av påska!

Tyvveide meg idag, og har utrolig nok gått ned disse 2 kg allerede! :S Så da kan jeg ulme et lite håp med ordentlig veknedgang neste uke..:)

 

Synes det har vært vanskelig å begynne å trene igjen etter påska, spiser sunt og gjør det bra kostholdsmessig, men har ingen motivasjon til å bevege på meg, dessverre.. Håper det kommer snart! :)

 

Har dere ellers noen hyggelige planer i helga?

Håper dere får en fin helg, og lykke til videre!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Sliter litt med det samme. Har som mål å trene mye da jeg vet at det må til for å gå ned det jeg vil, men har ikke motivasjon og energi til å trå ordentlig til. Trimmer litt, men langt fra så mye som jeg burde. Det eneste jeg har klart å motivere meg til denne uka er gåturer. Jeg har ikke trent styrketrening eller zumba en eneste dag. Lurer på hva jeg skal gjøre for å få til en jevn treningsmotivasjon.

 

Håper du har rett i at du allerede har mistet de to kg. Jeg trodde i går at jeg hadde gått ned, men i dag viste vekta det samme som forrige veiedag. Spiste seint kveldsmat i går, + drakk en pils. Det er nok for at vekta tipper feil vei. Er grundig lei av å ikke kunne spise noe utenom uten at det vises på vekta. Kjenner at jeg ikke er sikker på om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, da viste vekten over 1 kg ned!, det er jeg fornøyd med. :)

ble hele 11,8 trimpoeng forrige uke, og det er ny rekord, da fikk jeg trimmet litt hver dag.

 

Var ute og spiste lørdag kveld, og da ble det rekesmørbrød med masse majones. Hadde i tillegg spist middag tidligere, så ble litt over kalorimessig. Men siden jeg ammer ble det pepsi max til, samboeren drakk 4 øl og dessert attpåtil, så han fikk i seg en god del mer.

Spiste 10 gram marsipan og en håndfull potetgull, ble 19 frimerker denne uka, og det er lite til meg å være. Men føler jeg har bra kontroll nå!

 

Nå skal jeg på vanngym, ikke så kjempelyst, men nå er det for sent å booke av, og vet det er herlig når jeg begynner timen.

Skal holde fokus fordi om det har gått bra nå! Motivasjon kan gå litt i bølger her og. Men så på sydenbilder fra januar i går, skrekk og gru! Det hjelper utrolig på motivasjon!

Hva med resten av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...