Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

DU slette tid.... noen sprinter av gårde på ski, andre både sprinter på ski og skyter fulle hus på standplass... jeg løp 6 km og måtte avbryte for å se dette med ski og skyting.... jeg som ikke skulle se OL i det hele tatt... sukk, jeg hyler og hopper opp og ned (det er jo trim det :lol: )

Men i dag, ja i dag spiste jeg lunsj på en restaurant som heter I love cake.... vel, jeg spiste en salat... så klarte jeg ikke å si nei til venninnen min som foreslo at vi skulle dele et kakestykke. Halleluja! En sjokoladekake med peanøtter i karamell.. say no more - ever... Jeg burde nok gått ALLE etappene i lagsprint for BÅDE kvinner og menn + alle 4 etappene på skiskyting mix for å bøte på de bitene, men det var så usiiiiigelig godt at her jeg sitter med en god laksemiddag i magen kunne tenke meg et stykke til... (SUKK!)

Nå sitter jeg og bøter på min energirike dag med et glass deilig hvitvin :lol: . Her gjøres ingen ting halvveis!

Så alle dere som leser dette.... mye god mat er mye god mat! Dagens sannhet fra

 

ENNA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kropp syns visst at 70 kg er en fin vekt... dvs, jeg tror ikke det er sant, det er bare hjernen min som mener at jeg - nei ikke hjernen heller - en eller annen djevel (?) inni hodet mitt som mener at 1600 kcal med SUNN mat er helt tullete... og at ca 2000 kcal med søte og til tider fete ting er bedre for kroppen.... å jadda! Jeg vet at jeg helt sikkert kan snakke mye høyere enn den stemmen, men jammen er det vanskelig!

 

Ok, dagen i dag har begynt bra, hvertfall. Det er nesten sol ute (i går kveld VAR det faktisk litt sol!!!!) og det gjør det ganske mye lysere... så at Oslo kanskje setter "mørkerekord"... velkommen hit - her er det bare grått, for tiden... men så lenge det ikke er snø og mange kuldegrader skal jeg ikke klage. Nå er det blitt såpass tørt på veiene at buksene ikke blir nedsprutet etter to skritt. Det kan jeg like :)

 

Skal snart ut på frukt- og grønnsakshandel på markedet. Litt frisk luft er bra :) .

 

Ha en grlitrende fin dag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag løp jeg en mil. Det føltes godt for det er en stund siden jeg har klart å presse meg til å løpe noe særlig lenger enn 7 km... har liksom ikke helt funnet inspirasjonen til å løpe lenger (i tid...)

vel.. kan noen fortelle meg hvorfor kveldene går så for, bestandig??? Jeg ikke mer enn setter meg net for litt nettsurfing eller et eller annet annet og så er det leggetid...

vel... det beste med å legge seg er at det er godt ;)

I morgen tror jeg ikke det blir tid til noen trening. Jeg skal rundt i Moskva i timesvis.. men jeg tror faktisk det blir nokså mye gåing... så det blir jo bra.

Sov godt, kjære Optimista..

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei kjære Enna!

Veldig kort innom. Endelig er jeg kvitt plagene i øya, så nå ser jeg pc tastaturet! Det var ille. det ga seg i går. Må være noe med forkjølelsen jeg har hatt i det siste. Men nå ser det iallefall ut som om både forkjølelse og øyebetennelse har gitt seg for denne gang.

Var på karatetrening i går, og da fikk jeg kjørt meg! Det var herlig. Kun to små glass rødvin av fysaker i går. Lagde en stor gryte med grønnsaksuppe i går, det må vel være det sunneste av alt på denne jord! Fått besøk i helgen, fullt hus, kjempekoselig.

Hører nok ikke fra meg igjen før søndags kveld når alle gjelser har reist.

Ha en super helg Enna, flott å se at du trener og holder deg selv i nakken selv om jeg ikke har vært der og sett strengt på deg! :)

Håper Bam-Bam kommer tilbake. Savner henne.

Vi tastes.

Stor god klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er på bedringens vei.

Løp nettopp 8 km på mølla og er fornøyd med det :)

DU er så sunn at jeg for frysninger!!! Flinke du!. JEg hadde ikke grønnsaksgryte i går, men spiste grønnsaker likevel :). Drakk hvitvinen min med stor innlevelse :D

 

Nå skal jeg ut på en relativt lang kjøretur for å avlevere et menneske (Kan man si det) på en flyplass laaaangt utenfor byen, så jeg går glipp av 3-mila... får se på skiskyting stafett, i steden... det er forøvrig en spennede sport!!!

 

Kos deg med besøket! Jeg savner også Bam Bam - veldig mye!!! Skulle ønske hun kunne se dette å komme tilbake til oss... Bam Bam, bare så du vet det - jeg er fortsatt de 5 kg over drømmevekta!! Så OM det skulle være tilfelle at du har glidd litt ut - her er vi, blide og gale som før... KOM TILBAKE, DA!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OL er over... jeg har sett på ski og litt annet. SYns det hr vært spennede :)

Vel, back to hverdag igjen. Jeg har ikke vært så flink som jeg hadde tenkt siste uken... så vekten er STABIL (vi er jo i et "hold-vekten-forum <_< ) på omtrent 70 kg... det forbaskede 5 kg over det jeg tenker at jeg skal være... kan noen fortelle meg hvorfor det er så himla mye vanskeligere å holde vekten der man VIL at den skal være???

Løp intervall på mølla i går og det gikk litt bedre enn sist jeg prøvde. Årsaken er jo klar... jeg løp 3 min x 4 i stedenfor 4 min x4. Men da klarte jeg hvertfall å holde det tempoet jeg hadde bestemt gjennom alle de fire innsatsene, og det er jo også et mål :). Kunne til og med øke litt på det siste!!

 

Håper du har hatt en fin helg, Optimista... tror du at om vi roper i kor så høyt vi kan, får tak i Bam Bam igjen???

 

Ha en fin mandag.

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OL er over... jeg har sett på ski og litt annet. SYns det hr vært spennede :)

Vel, back to hverdag igjen. Jeg har ikke vært så flink som jeg hadde tenkt siste uken... så vekten er STABIL (vi er jo i et "hold-vekten-forum <_< ) på omtrent 70 kg... det forbaskede 5 kg over det jeg tenker at jeg skal være... kan noen fortelle meg hvorfor det er så himla mye vanskeligere å holde vekten der man VIL at den skal være???

Løp intervall på mølla i går og det gikk litt bedre enn sist jeg prøvde. Årsaken er jo klar... jeg løp 3 min x 4 i stedenfor 4 min x4. Men da klarte jeg hvertfall å holde det tempoet jeg hadde bestemt gjennom alle de fire innsatsene, og det er jo også et mål :). Kunne til og med øke litt på det siste!!

 

Håper du har hatt en fin helg, Optimista... tror du at om vi roper i kor så høyt vi kan, får tak i Bam Bam igjen???

 

Ha en fin mandag.

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den totalt ukontrollerte Enna melder inn.

I går var jeg HELT OG FULLSTENDIG på jordet. Det er litt ufattelig at jeg fortsetter på den måten når jeg vet at jeg

a) Får vondt i magen dagen etter

B) Mister litt (les mye) respekt for meg selv

c) Må bruke SÅ mye lenger tid på å nå fram til ønsket mål

d) blir grinete på meg selv (og dessverre har det også en tendens til å gå utover andre...)

e) Kan fortsette å ramse opp, men av hensyn til omgivelsene her inne gir jeg opp... - åklage, vel og merke! Jeg gir IKKE opp å nå målet!

 

Var ute og lunsjet med noen venninner i dag. Spørsmålet om vin kom opp, men nei - denne damen holdt igjen og det førte til at INGEN tok :lol: . JEg sa fra at årsaken var at jeg trenger en tur på mølla i dag - i går ble det ikke trening. (MEN jeg vasket og ryddet hus i flere timer og gikk tur-retur butikken. Så det var ingen lat dag...)

 

Vel, Optimista (og Bam Bam - jeg gir ikke opp!!) du får mye rot fra meg, om dagen... skjønner godt at du ikke orker å legge igjen så mange beskjeder....

Håper øynene er på plass som de skal, og ikke verker. Det er vondt med sånne øyne!

 

Har laget GR Kyllingburgere med salat til middag. Det er veldig populært her i huset ;) Får klar beskjed om at det kan serveres oftere!

Sitter i øyeblikket og hører på Queen- låter! For et band! De kunne lage musikk!!! Og for en stemme den godeste Freddie hadde :) .

Take good care, Optimista. Vi tastes!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporterer inn i dag, også. Sliter fortsatt med kontrollen ...

Nå har jeg vært ute og gått en time i nydelig solskinn - litt for kaldt i forhold til hva jeg hadde på meg. Men det er godt å være ute når det er SOL!! Har ellers hatt en nokså lat dag. Selvfølgelig gjort husarbeid - det er jo ingen ende på det feltet, men har tilbragt en del foran daten, også! Nå har jeg litt mer arbeid å gjøre før jeg tar en løpetur på mølla.

 

Håper du har det bra, Optimista og at det er positive grunner til at du ikke er innom så ofte. Du har vel egentlig mer, eller mindre funnet løsningen på årsaken til at vi møttes her, så.... men jeg holder meg her inne, jeg...

 

Men vi "tastes"

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna!

Først og fremst - du er ikke helt ute av kontroll!! Basta! ja vi kan ha sprekker og spise og drikke ting vi ikke burde nå og da men himmel og hav, tenk på hvor flinke vi (og spesielt du) har vært? Vi har kvittet oss med mange kiloer - vi er langt unna der vi var i starten på GR kurset! Det må vi ikke glemme!! Og skulle vi bare knaske i oss grønt - ja hallo i luken hva slags liv er det da!! Nei vet du hva! Nå skal du gå ut på badet, finn deg et speil - se på deg selv og si "Jeg er knallgo'! Jeg er vakker! Og det lille ekstra, det skal jeg få bort, men ingen hast!" Avtale? supert!

 

Var på karatetrening i går - siden det er vinterferie her var det bare i går klubben hadde trening. Men det va 1 1/2 time så fikk svettet godt. Sliter - slit og slit fru Blom - men ja la oss si jeg merker noe bivirkninger av medisinen jeg må gå på. Øya er bedre, men jeg må nok være tålmodig. Mindre opplagt er jeg og, men smerter i muskler og ledd er betydelig mindre og de kommer og går, så snart er de borte også! :) Men på grunn av ting jeg har gått gjennom ser jeg at det er en forandring i kroppen - noe jeg kanskje bare må akseptere. Lurte faktisk på om jeg skulle prøve akupunktur... men hater nåler og er faktisk mektig lei å bli stukket her og der.... vi får se.

Mat? jau syns det går bra. Men på mandag var det vel da hadde jeg en liten (ok mega) sprekk - måtte jo kjøpe litt sjokolade - til mannen min - det var unnskyldningen min. Han fikk 3 biter, jeg tok resten av posen. Så flink er jeg Enna!! Lurer på hvor mange kalorier det var. Huff orker ikke telle for da må de med hvit frakk hente meg og låse meg inne i et polstret rom.... Men gjort er gjort, spist er spist.

Jeg holder meg stabil i vekt men blir ikke kvitt de tja 5 kiloene som har limt seg fast på kroppen. Så vi er i samme båt. Jeg velger å tenke at dette vil ta tid. La kroppen stabilisere seg her, så blir den "vant" til denne vekta, og da er det kanskje mindre fare for at jeg vil havne der jeg var før...

Nei, nå må jeg få gjort noe - har tatt meg fri fra jobben i dag. Deilig å sove lenger! Et lite murmeldyr har jeg blitt! :P

Vi tastes Enna! Og ja la oss rope i kor, kanskje Bam-Bam hører oss!

KOM TILBAKE BAM-BAM!!!!!!

 

ha en fin fin dag Enna, og opp med hodet - og husk speilet på badet! :)

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare herlig, Optimista

I går var en fin dag. Da hadde jeg kontroll :) . Det føles såååå mye bedre, og det er jo så psykisk. Selv om ingen andre ser forskjell så er det indre øyet der og ser ENORM forskjell. I forgårs følte jeg meg SÅÅÅÅ feit og udugelig, i går var det kanskje ikke så verst, allikevel ;) .

Nå sitter jeg og manner meg voldsomt opp til å ta meg en tur på mølla... Skal på en avskjedslunsj i dag og det er vel ikke utenkelig at det blir et glass vin... Da er det så mye bedre å vite at jeg har gjort unna litt løping FØRST :P . Og uansett er ettermiddagen litt travel, så det kan bli knapt med tid...

I morgen skal jeg på teater. Sønnen er med i stykket. De hadde generalprøve i går og den gikk ikke så bra, så jeg satser på at det blir bra på premieren i kveld, og "min" forestilling i morgen...

Jeg skal fortsette å være flink i dag, og på en eller annen måte, en eller annen gang skal jeg ta knekken på de hersens ekstra kg :blink::o .

 

Ha en fin dag

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen vakre Enna! :)

Det var så godt å lese at du hadde deet litt bedre i dag. Reisen vår er jo som en berg og dalbane. Noen ganger er vi på topp og andre ganger FØLER vi oss på bånn. Og det er så sant som du sier, det er hva vi føler, andre ser ikke det. Tanker er nødvendigvis ikke realitet. Stor forskjell der!

 

Treningssenteret der jeg går skal begynne med en knalltreningsopplegg som varer i 14 uker - 3 ganger i uka. Har bedt om mer info om det - håper at det ikke kolliderer med karatetreningen. Tror det hadde vært noe for meg :) DA blir jeg stram i fisken til sommeren kan du tro!

 

Snart helg og skal prøve å være fornuftig hva gjelder mat og drikke - skal ikke kjøpe sjokolade "til mannen min" - hehe da blir det bare en repitisjon av forrige gang - jeg holder på smågodtposen og knurrer og passe på den som en annen pitbut terrier... nei led meg ikke inn i fristelsens dal.... litt vin skal jeg nok få i meg!

 

Du har iallefall bra med aktiviteter i helgen. Kos deg på teater. Du er nok en stolt hønemor kan jeg tro! :) Og nyt lunchen i dag, selv om du ikke har tatt deg en tur på mølla!

stor klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Tuuuuuuuuuuuusen takk Enna!!!

For hva? sier du nå kanskje. Jo takk for at du skrev at du skulle få deg en treningsøkt før lunchavtalen. Og da tenkte jeg, kan da ikke være dårligere enn Enna, her må det trenes før helgen "ringes" (hehe drikkes) inn! Så tenkt så gjort. 45 min på spinning etterfulgt av 45 min styrketrening! Vil nok kjenne det godt i morgen ja...

Det er en stund til middag så hva gjør "Super Optimista", joda her blir det en sunn porsjon gresk yoghurt og cottage cheese.... ok ok nå skal jeg slutte å skryte men hehe det er så gøy å se at jeg greier faktisk å ta meg i nakken selv om sofaen fristet mer i dag. :)

 

Så nå venter en laaaang god dusj (ja måtte jo skrive til deg først vettu!, så skal jeg lage sunn middag (må jo fortsette sunnhetsopplegget litt til da... og selvskryten...)her skal det serveres kyllingkjøttdeig, godt krydret, og masse masse salat og advokado og sånne ting - og så.... ok ok så blir det vin da. Men det tror jeg sannelig meg jeg fortjener da!

 

Ha en super fredag Enna! Vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å lese slike vakre ord om sunnhet :D

Ja jeg kom meg på mølla i gar, jeg og så. Men ikke like lenge som du... hadde ikke mer en 30 minutter. De ble brukt til intervalltrening! Og jeg fortsatte å være sunn resten av dagen! Altså - ikke HELT GR, blant annet spiste jeg foccacia til lunsj, men mengdene av alt jeg spiste i går var ok og jeg holdt meg unna alt sånn som jeg "normalt" har dyttet inn i kjften en fredagskveld! Så alt i alt var det en god dag. OG jeg fikk vinen "min"...

Men jeg klarer ikke helt å komme meg inn i styrketreningsmodus, da... så jeg har funnet ut at i steden for å være sur over det jeg ikke helt får til, skal jeg være veldig glad for det jeg faktisk gjør bra, nemlig løpe litt. (Bra i den forstand at jeg GJØR det, altså...)

Nå er klokka 06.20 og det er LØRDAG morgen. Hvorfor sitter jeg her og skriver på dataen??? Jo, jeg skal bake boller som yngste datteren skal ha med seg.... snill??? Ja det syns jeg at jeg er :rolleyes: .

Ikke de HELT store planene for dagen. Det arrangeres en russisk "kast vinteren vekk, det er vår"-fest i nabolaget vårt i dag. Det er en stor ting her borte. Og er med innledning til faste førs påske. Vår norske fastelavn blekner litt, for å si det mildt. Men siden jeg er norsk får jeg med meg litt av begge deler og i morgen er det fastelavnsboller :lol:

Jeg fortsetter min eksepsjonelt sunne og fornuftige holdning videre, hadde jeg tenkt (å ha-ha) og får vel på en eller annen måte enten løpe, gå eller (tør jeg tenke tanken??) trene styrke i dag...

Ha en glitrende fin lørdag og så roper jeg BAM BAAAAAM

 

klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna, god søndags morgen! :)/>

Skulle ha skrevet noen ord til deg i går kveld men tiden gikk så alt for fort. Du er en inspirasjon uten like! Resultatet av det var at jeg tok meg en passe god treningsøkt i går også. 30 min på tredemølla - powerwalking kan man kalle deg, har hatt vondt i det ene kneet mitt en stund så ville være forsiktig. Men stilte inn mølla på fatburner....djesus.... motbakkene kom og gikk og det var ikke små motbakker, 14 grader!!!!! var nummeret før jeg for rund sammen med løpebåndet som en pannekake... men overlevde og ble kraftig svett. Så var det styrketrening - gikk fra det ene til det andre uten pause i 35 minutter. Fikk trent rygg mage og ermer såpass at jeg er passe mørbanket i dag kan du tro! Håper det er bedre i morgen for da er det karate. Har merket faktisk at når jeg får trent og svettet godt sover jeg bedre om natten og slapphet/mangel på overskudd forsvinner på en måte.

Å ja må ikke glemme, det ble kun to glass rødvin på meg og en liten cognac til kaffen! Det er da ikke ille vel? Og ikke noe sjokolade e.l. Imponert?

I dag skal det bli mindre aktivitet på meg, min kjære har bursdag og vi skal på besøk.

Ha en super søndag Enna. Så glad jeg fant deg her på GR sidene. Å vite at du og drar deg ut av sofaen og trener, og sliter med mat og vekt gir meg inspirasjon til å ikke gi opp. For da vil ikke du få inspirasjon, og det kan vi ikke ha noe av!! :rolleyes:/> Og Bam-Bam, kom tilbake!!!!!!

Vi tastes.

Stor god klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdags morgen til deg, Optimista.

Her borte går det opp og ned - bokstavelig talt!!!! Jeg holder meg flink og fin et par dager, så går det tilbake, igjen!! Sukk. I går var jeg fornuftig hele dagen og falt litt sammen over geitosten på kvelden. Kom dit at "et par (les 10, helt sikkert!) skiver med geitost rett i munnen, er bra".... vel, det er hvertfall godt :blink::P . Det positive med i går var at jeg holdt meg unna både sjokolade og snacks selv om det var left-overs fra helgen, og resten av familien spiste... (det var atpåtil Walters mandler....)

I går hadde jeg planer for løping på kvelden (vi hadde hjemmelaget blomkålsuppe til middag og da går det greit å løpe etter en liten stund...), men familien for øvrig hadde andre planer, så jeg lot meg "overtale" til å være med på felleskosen. Det var veldig hyggelig, da :) .

Men det betyr at jeg må hive meg rundt i dag - uten tvil... det er ikke noe som skulle tilsi at jeg ikke får tid til det, altså!

Enig med det du skrev om felles oppmuntring! Jeg blir så imponert over deg og treningen, at jeg nesten :lol: får lyst til å begynne med styrketrening!

Sånn ellers - denne uken byr nok på en del utfordringer for meg... men som vanlig har jeg klokketro (eller er det klokkertro??) på at jeg er en vinner, som klarer ALT til slutt :)

Ha en fantastisl tirsdag... visste du forresten at det er "feitetirsdag" i dag??? SÅ egentlig skal vi ete fett og godt før 40 dager med mager kost!!!

Interessant, det der!

 

Stor klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen Enna!

Sorry, sorry, sorry, skulle ha skrevet til deg i går men sukk.... etter jobb la jeg meg på sofaen og sovna....mørbanket etter treningen på mandag :P men i dag er jeg litt mer våken og allerede nå lader jeg meg opp til ny treningsøkt. Har også bestilt PT time på helsestudioet jeg går for å få et skikkelig spark bak - styrketrening og kondisjon. Håper at det blir på fredag.... får sove på torsdag da og lade batteriene....

 

Nå er jeg på jobb, litt hektisk, men gir lyd enten i kveld eller i morgen! :) Og forresten, styrketrening, det vil du greie etter hvert. mange føler det er litt kjedelig i starten. Og så blir man total lemster i kroppen etter gode treningsøkter også da, men det er jo bare sunt! Det viktigste er at du trener variert - tar du de samme øvelsene gang på gang, blir det monotont og da gir man opp. det er min erfaring.

 

Nei,Enna ha en super dag. Må jobbe for pænga nå - vi tastes senere.

og ja, matveien - vært knallflink! :) i all beskjedenhet hehe

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Optimista... Jeg har faktisk drevet mye med styrketrening, jeg!! Jeg hadde PT i nesten et helt år 1-2 g/uke og trente styrke til jeg så mannen med ljåen!!! Jeg var ganske sterk på den tiden. SÅ flyttet vi og jeg fortsatte faktisk med styrketrening i omtrent to år til, noe av det med PT og tro det eller ei!!! Jeg HAR PT-utdanning og kan MASSE om både trening og kosthold.... det er bare det at jeg ikke har vært så flink med meg selv. Og så skjedde det noe - et eller annet - vet ikke hva, men plutselig var jeg så VELDIG lei av treningssenter... så da ble det bare løping... og det er jeg jo nokså flink til... eller ganske flink ;) ... Men den flinke STYRKETRENENDE Enna er nokså langt borte :blink: .

Maten er så som så, litt for mye, men ikke HELT hoppende galt. Spiste litt for stor lunsj i dag, men skal heller ta det med ro med middagen.

Fortsett med å være flink og inspirerende! Vi holder koken :D

Stor klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

jeg bøyer meg i støvet Enna, jeg bøyer meg... :)/> og ansetter deg herved som min PT :)/>

Har fått PT time fredag, det skal bli interessant hvordan det går. Karatetrening i dag, og som vanlig jeg svettet og pustet og peste som en strandet hvalross - men det går jo fremover! Tipper jeg merker denne treningen i morgen.... jaja, snart helg hihi og kan døyve muskelsmerter med flytende druer for ekschempelvis...

 

Matveien, har vært flink i dag også så vekten er stabil, dog noen kilo mer enn der jeg ønsker å være, men så nevnt før, vi gir oss aldri! :)/> Og nå som jeg har fått min egen PT her kan ikke dette gå annen vei enn rett vei til sunn og superkropp i perfekt vektbalanse... ;)/>

 

Køya venter Enna, vi tastes. Så bilder på FB, trivelig gjeng det der! :)/>

Vi tastes, Nattaklem fra meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøye seg, ja... du er jo så myk og tøyelig etter all den karaten, at du kan jammen bøye deg :lol: .

Her går det litt den veien høna sparker og det teite med det er jo at den gamle f...ens Enna kommer litt for tydelig fram i dørene...Så her er det bare å gå gjennom rutinene nok en gang... Gyve løs med godt mot <_< og holde strammere tøyler. Vi er - som familie - litt bedagelige... forstå meg rett, det foregår trening, mye skole, en del reising, men når vi først er hjemme og det er kveld, samles vi gjerne foran TV´n med en god film eller TV-serie.. Det er VELDIG hyggelig, men dessverre har vi en tendens til å sette noe på bordet... ikke alltid usunt, men jeg er litt (les VELDIG) sånn med begge nevene i skåla UANSETT hva det er . Det eneste jeg ikke liker som de andre i familien liker er snacks med sour cream el.l... så det hender jeg kjøper det bare for ikke å bli fristet... Men, nei dette er ikke konstruktivt... jeg må rett og slett bare lære meg til å ikke å ta! Så enkelt og så vanskelig!

I dag får vi to sånne overnattingsjenter, igjen fra en annen internasjonal skole... da syns jeg det er vanskelig med middag. Kjører safe med pizza, taco etc for det liker alle (hvertfall nesten alle...) Og det liker jo moren i huset også... (SUKK SUKK SUKK og atter SUKK SUKK SUKK!!!)

Om 20 minutter skal jeg avgårde på noe jeg nesten aldri har vært på... spa-behandling :D . Gavekort. Gleder meg masse!!!!! jeg har vært superflink på morraskvisten, vasket gulv, redd opp senger osv...

Take care, fortsett å være flink, jeg er det jeg også - inni meg ;) ...

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut EN ting...

SPA er VIDUNDERLIG!!! Jeg koste meg altså til de grader i dag at jeg ikke kan få sagt det... Så herverd har jeg gitt meg selv et løfte:

 

Jeg fyller 50 år i mai (<_< ). HVIS jeg har klart å komme meg ned til 65-66 kg til da, så skal jeg jeg spandere på meg en deilig dag der, igjen.... Det var bare himmelsk! Så da har jeg hvertfall en skikkelig gulrot å løpe etter!!!

Og neste gang jeg skal dit, da skal jeg sørge for at jeg har mye mer tid! I dag måtte jeg dessverre skynde meg litt for å rekke hjem til et visst tidspunkt.

 

Ok, kjære du .. ha fotsatt en fin torsdag. Vi tastes :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredags morgen.... og i går var jeg flink med kosten (skyldes sikkert løftet til meg selv :P )

Men jeg gjorde noe annet dumt... som jeg nevnte, så koser vi oss gjerne med film om kvelden... og i går så vi på en TV-serie hele familien er hektet på, og så tok den ene episoden den andre og plutselig var klokka 01.30 og jeg skulle opp kl 07! :blink: Jeg lærer jo ikke!!! Men nå er vi ferdige med serien, så da kan jeg begynne å legge meg tidligere.... (Ha-ha, det har jeg IKKE hørt før :rolleyes: )

Det jeg ikke liker er at jeg begynner å kjenne litt gugge bak i halsen.... jeg har bare ikke tid til å bli syk! Jeg øver med koret mitt, har en del sosiale ting jeg skal på, blir "alenemamma" neste uke (ikke for at det er noe problem mes store unger...) men jeg har ikke fått trent så mye som jeg hadde tenkt, denne uken og hadde tenkt å ta igjen det i helgen...

I morgen er det kvinnedagen, og som vanlig her borte er det full fart i alle parfymerier, blomsterbutikker osv. Alle mannlige sjefer organiserer et eller annet for sine kvinnelige ansatte. Og gjett, da... siden kvinne dagen - som er en offentlig fridag - faller på en lørdag, får de fri mandag, isteden... tenk om det var sånn i Norge... i år er jo 17 mai på en lørdag.. tenk om vi da skulle få fri 19 mai som erstatning... :lol:

Vel... ny helg, nye utfordringer... tenk om dette skulle bli helgen da jeg endelig kunne bryte et mønster jeg har hatt siden tidenens morgen.

Ha en fortreffelig fredag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 40 min med løping i går. Hadde nesten ikke trodd det, for jeg var virkelig søvnig :). Sitter og manner meg opp til en tur nå, også. Har vært ute og gått en times tid, også. Ikke VARMT, men plussgrader og sol innimellom :) . Vår i sikte!!!

Ha en fin lørdag :lol:

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen Enna!

Søndag i dag, hmmm må si disse helgene forsvinner fort. Kunne godt tenke meg en dag til som helg... :) men men.

Ja hvordan har dagene mine vært nå i det siste? Jo som vanlig, vil jeg si. Ikke noe revolusjonerende på noen fronter...Det ble trening på meg på fredag, 35 min på mølla (motbakke og løp) har litt vondt i ene kne enda så tar det forsiktig der. Så ble det en god halvtime med styrketrening. Sånn passe fornøyd med økta. Hadde innledningssamtale med PT, tok noen tester osv - ikke skremmende resultat egentlig, skal få treningsprogram nå til uken. Tror jeg kunne trenge et skikkelig kick bak og nye impulser ifb trening. Når man gjør det samme år etter år, ja....

Skal ta meg en treningsøkt i dag også. Må bare få unna noe husarbeid først. har en haug med klær som skal strykes og ryddes bort... hater å stryke men hater like mye skrokkete klær... så karate i morgen.

Matveien - as usual. Faktisk i går til middag spiste meg mer dampet blomkål,brokkoli og gulrøtter enn kjøtt og ris (og ingen saus) - hvis jeg ikke ser ut som en kanin snart, ja det vil være et under...2 glass med rødvin. DET skal jeg nyte med god samvittighet.

Nei Enna, når sommeren er her skal vi ha kommet oss dit vi var i fjor sommer. Disse få ekstra kiloene skal bort. Om det så er bare 100 gram reduksjon i uka så er det 100 gram! Bedre det enn ingenting! Jeg gir meg ikke.

Ha en finfin søndag Enna! Stå på! :)

klem Omtimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke helgen min har vært revolusjonerende, så har jeg klart å holde meg sånn noen lunde i skinnet.... vin og god mat, men ikke totaldykk i nøtteskåla :)

Løp en mil på mølla i dag, og intervall i går, så det har blitt noen treningspoeng til tross for litt dårlig start på uka :lol: .

Mandag i morgen, ikke noen spesiell uke foran meg, så det burde være greit. Men jeg vet jo at hver dag er sin egen utfordring - helt uavhengi av om det foreligger "fristelser" eller ei... Satser hvertfall på en del løping... om ikke 10 km hver dag, så hvertfall 5, helst 6 km... i varierende tempi og stigning :) og litt styrke - om ikke annet så for mage og rygg :rolleyes:

 

Stå på med PT-en din... av og til kjenner jeg lysten til å trene på treningsenter, igjen... det ER jo motiverende å se andre som trener...

 

VI tastes, kjære du...

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...