Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Halloen der igjen Enna!

Fredag - det betyr helg og masse utfordringer innen mat og trening :)/>/> Har tatt meg fri i dag, skal på familiesamling i helgen.... men for å forbrenne tilstrekkelig kalorier slik at jeg kan møte helgen med litt bedre samvittighet tok jeg meg en god treningsøkt i går... som sagt skulle jeg på kettlebell trening og det gjorde jeg. Skulle løpe først som oppvarming men instruktøren - som for øvrig er knallgod - overtalte meg til å bli med på en gruppetrening i stedet før kettlebells... joda jeg skulle bli varm i kroppen og få opp pulsen..... for å si det på en enkel måte.... lurer på når musklene mine skal slutte å bli helt lemster og ømme jeg! det ble en time til sammen med høy puls og styrke for hele kroppen! godt er det å kjenne at kroppen har fått utfordringer, men.... :)/>/> au..... Blir du støl etter en treningsøkt forresten? (si ja vær så snill.... :unsure:/>/> )

Matveien? i går ble det sunn middag - grønnsaker, kylling, søtpoteter. Ok et glass vin og en cognac til kaffen siden det var fridag for meg dagen etter (dvs i dag..) Har kuttet ut all hvete, melkeprodukter, poteter og ris og det går faktisk veldig bra. Svin har jeg også kuttet ut - leste et sted at det var ikke bra for min blodtype.. det viktigste er at jeg føler at kroppen begynner å bli "normal" igjen - hva nå det er da hehe....

Nei Enna, har en bag jeg skal pakke, så får hive meg rundt (så godt som jeg kan hive meg rundt da med denne ømme kroppen!! )

Vi ikke være tilgjengelig på nett før søndag, bare så du vet det. Så har ikke glemt deg hvis du ikke hører fra meg. kan hende jeg husker å ta med meg Ipad'en.... :)/>/>

 

Ha en riktig god fredag og helg Enna! løp videre du, men vær forsiktig! Vil ikke ha noen skader nå! Og husk jo mer du løper og trener styrke desto mer snadder han vi nyte! :)/>/>

Stor klem fra meg

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei på deg Enna!

Rapporterer fremdeles sunn i matveien og trente godt i går :)/>/>

en time med karate og 3/4 med knallhard styrketrening, og det beste av alt kroppen synes å ha tålt dette! Fremgang kalles det! Litt småmør i kroppen i dag, men har faktisk helt normal gange og ynker meg ikke når jeg blunker.....

Håper du holder deg forholdsvis ok i skinnet og ikke skeier totalt ut! :)/>/> jeg passer på deg, husk det!

Var for øvrig på familiesamling i helgen - jeg greide å motstå kakefatet! spiste kun 2 vafler! slå den du!! Nøttekaker, fromasj, ostekake, gulrotkake (herreminhatt jeg sikler nesten nå,...) alt sånn snadder lot jeg andre nyte! Ser ut som om jeg begynner å få kontroll her! :P/>/>

Ha en fortreffelig dag Enna! Nyt sommeren!

Vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du flinke, Optimista.

Jeg er her jeg, også... kan nok ikke skryte på meg å være sååå flink :unsure: . Det går så himla opp og ned! I går spiste jeg nok ikke så verst. Drakk noen glass vin på kvelden, da.. :rolleyes: . Ikke blitt så mye trening de siste dagene, men har arbeidet godt med kroppen i hagen. I går KUNNE jeg nok fått det til, men lot være å presse inn... I dag har jeg ingen unnskyldning - men det blir kanskje tredemølle for endelig ser det ut som om det har kommet mye regn, og da er det veldig vått, men på en annen side - jeg skal jo rett i dusjen etter turen!!!

I går spiste jeg den torskeretten som Bam Bam skrev så mye om. Torsk på grønnsaksseng, heter den og oppskriften står på GR sine sider. Den er kjempegod! Jeg hadde ikke brokkoli i går, så det ble gulrøtter, men det spiller ingen rolle - det er sunt og utrolig godt. Det er nok mulig at jeg bruker noe mer smør/olje til steking, og liiiiitt mer fetaost (men yngste datteren plukker ut all fetaen, uansett ;) ) enn oppskriften... knall er det uansett! Anbefales!

Har også testet ut bulgur og quinoa som risalternativer - funker helt!!!

Har du noen spennende oppskrifter?? Gjerne med fisk.

Er invitert i bryllup i oktober! NO MERCY, my friend! Da er kroppen der den skal(?) og jeg har funnt (og beholdt!!!) lyset!.

Ha en fantastisk dag,

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei Optimista og Enna! Jeg har lest litt på tråden deres innimellom, og har fått med meg

(1) at dere er noen flotte damer med masse gåpåmot og humor, men også

(2) at Optimista har vært syk - og dermed blir resten av innlegget mitt direkte til deg, Optimista.

 

For i dag begynte jeg plutselig å lure, leste litt i begynnelsen av tråden deres og skjønte hva slags sykdom det dreide seg om. Og nå ser jeg at vi er i samme båt, bare at du har seilt mye lenger enn meg.

 

Tusen takk for at du har demonstrert at man kan klare å være humoristisk, optimistisk og tøff på tross av belastningene i den perioden som kommer :)

 

Selv fikk jeg diagnosen for under to uker siden, skal opereres førstkommende tirsdag og vet fortsatt lite om hva som kommer etterpå. Alt jeg har fått høre så langt er at de ikke ser tegn til spredning så langt, anser prognosene som gode men at jeg antakelig må belage meg på cellegift (lurer på om du slapp akkurat det?). Om jeg må rett i overgangsalder vet jeg ikke ennå, men ser at jeg da kanskje kan få helt uønsket hjelp til å holde vekta oppe... <_<

 

Uansett ville jeg bare si at du er en stor inspirasjon. Lykke til videre med din jakt på sort belte, en fortsatt slank kropp og god helse! Jeg håper jeg kan klare å være like tøff som deg, selv om jeg ikke får sparke vom-menn... ;)

 

Hilsen den nye naboen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Enna og vår kjære nye fan (hehe må kalle deg det Tulla69) :P

Først Enna - godt å se at det er liv i skrotten og at du trimmer kroppen selv om det er sommer. Skal komme tilbakem til en knallgod fiskeoppskrift (Breflabb), det er vel det eneste jeg virkelig får til i "sjøveien" hvis man ikke tar reker i betraktning.... hihi de skal jo bare tines og spises! :lol:

Men nå til deg kjære Tulla69. Først må jeg si tusen takk for gode ord, at jeg har vært en inspirasjon for deg. Det varmer hjertet mitt virkelig, at min væremåte i medgang og motgang kan være til inspirasjon.

 

Ja det er tøft, for meg var den tøffeste tiden å leve i uvisshet. Når sannheten kom frem, rått og brutalt, ja jeg gråt mine tårer, det skal sies, angst, sinne, you name it, men så er det slik jeg er skrudd sammen - tenkte ok, nå har du vært i kjelleren, mørkt og kjedelig - se opp og frem og tenkt positivt. Og det har jeg valgt, og min erfaring er at det er mye lettere å takle situasjonen.Erkjenne fakta men prøv å vær genuin positiv. Jeg skriver gjerne en mail til deg hvis du trenger mer info om hvordan jeg opplevde det (har ikke skrevet alt her - Enna har vært en fabelaktig god støtte for meg - fulgt meg hele veien!) God klem til deg Enna! :rolleyes:

 

Å komme i overgangsalder er en, hmmm hva skal jeg si en fasinerendes jævlig opplevelse :) unnskyld uttrykket, men har noen gode stalltips der og det ser ut som det funker - hva da? jo en enkel liten sink tablett om dagen! Tro det eller ei! :) Hvorfor det funker for meg må bare gudene vite, men nå sover jeg som en unge, ingen svettetokter, knapp noen hetebyger som velter over meg.

 

Bivirkinger har jeg av piller og behandlingen jeg måtte gjennom - men det kan jeg skrive mer om i mail hvis du vil, og hvordan det ble håndtert :)

 

Jeg ønsker av hele mitt hjerte absolutt lykke til kjære du. Gråt, kjenn på smerten og fortvilelsen, men husk (som min gode mor alltid sa til meg) bak hver en sky skinner solen. Og solen skinner absolutt også for deg!

 

Stor god klem til dere begge!

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei igjen og tusen takk for hyggelig svar og gode ønsker, Optimista!

 

Det er forresten pussig at vi begge to skal få kreft akkurat når tiden er moden for å flytte over til hold-vekten... jaja, uvesentlig egentlig ;)

 

Det kan godt hende jeg veldig gjerne vil spørre mer etter hvert, for selv om "alle" har nære bekjente som har hatt brystkreft har faktisk ikke jeg det. Imidlertid er det veldig tidlig ennå, og jeg vet jo ikke hva slags behandling jeg skal ha, så jeg vil gjerne få komme tilbake til det.

 

Foreløpig har jeg satset på å ikke prøve å finne ut så mye - å ta sorgene på forskudd har så langt aldri hjulpet, har jeg funnet ut. Så jeg prøver å ta en dag av gangen, samle positive opplevelser, holde meg i form og finne humoren der jeg kan.

 

For den er jo faktisk der, humoren også - som for eksempel når jeg sitter på sykehuset og får kostholdsråd. Mat er greit, ingen spesielle ting å ta hensyn til. Gjerne et glass vin i ny og ne, bare kos deg. Men hva får jeg beskjed om å holde meg helt unna? Vitaminpiller! :lol:

 

Det er også en viss humor i at jeg, som inntil nylig har jobbet med å gå ned i vekt, nå skal være småbekymret for at vekta ikke vil stoppe å gå nedover... :rolleyes:

 

Jaja, nok om det, og nå har jeg grundig brutt meg inn på tråden deres! Beklager så mye, kanskje særlig til Enna som nesten ikke engang er nevnt! Ha en riktig god tirsdagskveld, og tusen takk igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Optimista og Tulla69

Først og fremst, Tulla69 - Jeg er virkelig lei for å høre at du er blitt syk. Du har en tøff tid foran deg, men du klarer det! Optimista er unik i sin utrolig positive væremåte - analytisk, humoristisk, evne til å "hive seg rundt" og et tilsynelatende uendelig, godt humør. Dette er bare noen få ord som beskriver henne! Du kan lære mye av henne om dette du skal gjennom. Jeg "prater" gjerne også med deg, om du vil. Du kan sende GR-mail om du ikke ønsker å si alt "into the open air".

Her inne i tråden "valgte" jo vi å fortsette å snakke kost og trening og generell helse, selv om Optimista var syk - og hun var med det meste av tiden. Med en galgenhumor som var RÅ :P .

Ellers skulle nok gjerne jeg sett det vekttallet du har oppnådd, Tulla69 - sukk - gikk i fella i går igjen, jeg <_< . "Flink jente" hele dagen, men vips så ble det ostepop ved siden av grillmaten - fatter ikke hvor den kom fra :blink: . (Og resten av grillmaten var sunn, den!)

Den løpeturen jeg "lovet" ble det ikke noe av, men jeg arbeidet hardt i hagen med både det ene og det andre. Og i 30 varmegrader svettet jeg godt, for å si det mildt!

Håper derimot det kan bli en tur i dag.

 

Ok. Ta vare på dere begge

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen begge to! :)

Du har ikke brutt deg inn på tråden vår Tulla69, bare så det er sagt! :) Så bare følg med og kom med dine kommentarer om mat og helse og trening og tabber - ja sånn som vår kjære Enna nå - er det ikke nøtter så er det pinadø ostepopps! :) Hallo Enna, ostepopp... jajaja jeg vet de er knallgod, klister seg godt opp i ganen og når det skjer må man ta en til for å løsne opp den forrige....eller tar du tre om gangen? hihi... nei det blir mye hagearbeid på deg i dag - i 30 grader!

Ja kremt, skal ikke snakke så høyt - det ble to glass rødvin på meg å går - 200 kalorier som jeg kunne ha latt være å dytte i meg, men det er jo bare så godt når man sitter ute i det nydelig været etter en dag på jobben! Så jeg er nok i samme situasjon som deg Enna, her må det trenes i dag - og om det ikke blir 30 grader her så er det meldt 25-28 grader...... det skal bli varmt i dojo'en (treningsalen vår).... 1 1/2 time.... svett blir jeg garantert!

Men middagen og resten av dagen i går var jeg flink (her må man skryte av seg selv når noe positivt skjer Tulla69)... sunn frokost, lunch og middag - mellommåltid var pære...og vann, faktisk masse vann (kremt bare fordi det er så varmt og jeg orket ikke gå helt til kantina og hente ny kaffe....) O forresten Tulla69 - mange tror man raser ned i vekt når man får behandling... ikke denne formen. kanskje noen par kilo men mange går faktisk OPP i vekt.... men dette her skal gå bra, både det ene og det andre. Og trenger man litt oppmuntring og kanskje få seg en latter så er det bare å stikke innom her og lese om Enna og meg - radarparet på GR som gir aldri opp uansett hvor mange ganger vi blir fristet ut i "sofaverden" og jungelen av kaloribomber! - som ekschempelvis ostepopp!

Enna, gleder meg til å høre hvor mye du har svettet i dag... :P

 

Ha en strålende dag vakre ladies! Nå skal det jobbes, snart er det ferie! Juhuuu!

 

stor klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Ja, når jeg får lov blir jeg med jeg! :D

 

Her er det jo så koselig, med nøtter, ostepop og rødvin ;)

Jeg ser vi tenker ganske likt - det gjelder å trene godt, så man kan unne seg å spise godt også! I tillegg føles jo kroppen herlig etter en skikkelig treningsøkt da.

 

Men sitter jo her med litt dårlig samvittighet nå... Det burde ha vært løpedag i dag, men i stedet har jeg nøyd meg med å gå tur med eldstedatteren. Til gjengjeld var det veldig hyggelig :)

 

Og hvilken effekt har det på meg når jeg leser om utskeielser med rødvin? Jo, nå sitter jeg her med glasset i hånden... :rolleyes:

 

Vi skal på hytta i morgen kveld, og jeg får pakke joggeskoene i bagasjen og satse på noen turer der! Det er hyggelig å løpe der også, flatere og lettere terreng enn hjemme. Da går det jo mye raskere, og så kan en føle seg ekstra sprek :)

 

Ellers ser jeg at jeg har drømmevekten din ja, Enna... Jeg hadde faktisk lurt på et par kilo til jeg, til sykehuset ga beskjed om at jeg fikk stoppe nå for å ha litt å gå på. Dermed får vi dele målvekt :)

 

Mannen min har forresten også gitt tilbakemelding på at han ikke synes jeg bør lenger ned, så kanskje det til og med er denne vekta jeg bør streve etter på sikt. Så får vi se om utfordringen blir å holde vekta nede eller oppe :lol:

 

Ha en riktig god helg dere flotte damer (eller ladies heter det her, skjønner jeg ;))! Jeg får ikke skrevet noe på hytta og skal jo på sykehuset mandag, så dere slipper å bli overveldet av meg med det første... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og good morning, ladies.

Nok en fantastisk sommerdag :).

Jo da - jeg tok meg en løpetur i skogen i går.... DET VAR VARMT!!!! :o:o:lol: Jeg arbeidet i hagen, også. Bar kvister! Og jeg syklet både hit og dit, så det ble mye bevegelse :)

Sunn mat - for det meste B) . Rundet av en laksemiddag med sørlandschips! Hmm.... Poteter er da ikke såååå usunt :D . Hvitvin ble det også. Men jeg har ferie!

Skal prøve meg på en joggetur i dag, også, men lover ikke noe... Misforstå meg rett - jeg elsker sommer og varme, men det er litt tøft for meg å løpe i +30!!!

Ha en glitrende fin dag begge to og god tur på hytta og ikke minst - lykke til på mandag, Tulla69.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kombinerte jeg levering av overnattingsklær med trening. Jeg gikk 4 km i rask tempo med bovernattingsbagen og så løp jeg tilbake. :) I dag har jeg bare gått omtrent samme løypa. Litt hagearbeid har det også blitt. Ikke så aller verst kost, men vin og litt sørlandschips har det blitt....

Håper det stå bra til med dere andre...

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Kom meg på nett på hytta likevel ;)

 

Så sprek du er, Enna! Jeg er litt fornøyd selv også, løp min drøye 5 km hytterunde både torsdag kveld og i morges. Litt mage- og ryggtrening har det også blitt :)

 

Det er deilig på hytta nå, vi var lenge på stranda i går - litt for lenge, jeg ble solbrent på ryggen. Verre er at minsten også ble litt rød, men hun er fin igjen i dag.

Ha en flott lørdag, ladies! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

bare kjapp melding fra meg - vil ut og nyte litt rødvin i sola. Fortjener jeg det? det må jeg si. I går - takket være Enna som satt på skuldrene mine - dro jeg meg ut av solstolen og tok meg en halvtimes løpetur pluss en halvtime+ med knallhard styrketrening. Hva gjorde jeg i dag - jo jeg lå og koste meg (steikte flesket hihi) på solsengen og tenkte, nei hu enna og Tulla69 er nok aktive - hvis deg rundt optimista.... og det gjorde jeg - nok en halvtime med kondistrening og deretter ja nesten 40 min styrke. og det bemerkes ingen pause mellom de ulike øvelsene!! Og kroppen tåler det ser det ut som. Endelig begyhnner kroppen å fungere som i "gamle dager"

Matveien? i all beskjedenhet, jeg syns jeg er flink. Ikke noe tomme kalorier - eh vel bortsett fra druer i væskeform...

 

kremt enna, potetchips.... hallo i luken det er jo som ostepopp! ok kos deg, men ta 10 situps for hver neve du spiser :) jeg følger med, jeg følger med!

 

Flott at du har nett tilgang Tulla, håper at er bra med deg, flott at du trener videre! Bra også for å lufte tankene :) been there, done it! :)

Vi tastes

 

klem

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye flytende druer, men også litt sørlandschips... JADA, jeg vet, jeg vet... Det er bare så himla godt... Og så får jeg jo ikke det resten av året....

Har løpt noen km i dag, også i tillegg til husarbeid, sykling til butikk og hagearbeid....maten har vært sunn... Hi-hi... Det er ikke MATEN som er problemet :D. Det er det andre...

Vel. Sommeren er herlig og vi tastes.

Klem, .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Du har stålvilje, Optimista! Og Enna, jeg kan ikke fatte hvordan maten kan legge seg på sidebeina dine heller, så aktiv som du er! Men er ikke dere ganske i mål med vekta? Ønsker dere å gå ned noe nå?

 

Jeg har fått lurt inn tre løpeturer jeg også - torsdag, i går og i morges. Og så litt mage og rygg da. Men det får være det, i morgen bærer det til sykehuset for prep, og så opereres jeg tirsdag.

 

Ha en riktig god søndag, vakre ladies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla69 - all mulig lykke til! Syns du er veldig tøff som i det hele tatt klarer å komme deg på løpetur, men det kan vel hende at det faktisk gjør godt midt opp i alle tanker.

Vi holder kontakten og du "kommer innom" så ofte du har lyst/orker. VI er her!!

 

Jeg har helt dilla på denne greske yoghurten... jeg får ikke den i Russland, så jeg benytter anledningen når jeg er her i Norge. Spiser det til forkost hver dag :) .

I dag er det første dagen på evigheter at det ikke er strålende sol og 30 varmegrader, men det er jo ikke kaldt. Bare litt mer "vanlig" :P .

Begynte på en ny lydbok i går... The unlikely pilgrimage of Harold Fry. EN utrolig fasinerende bok!!! Hørte på den på løpeturen ... Den leses av Jim Broadbent, og han leser utrolig bra! Kan anbefales! :)

 

Ha en fin søndag, vakre ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fin sommerdag.

I går løp jeg en liten tur på grusveier... Måtte finne ut om formen er dalende. I terrenget klarer jeg ikke å løpe så fort... Men det viste seg at jeg holdt fint tempo gjennom 8 km, så da er jeg fornøyd :)

Spiste middag på indisk restaurant - det var vel ikke akkurat verdens magreste mat :o , men GODT var det!!!

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

halloen Ladies!

Tar av meg hatten for deg Enna - løper av deg all ostepops og sørlandschips :) sånn skal det være!

Var ute og spiste middag med gode venner i går - jeg tok et klokt valg.... stor salat, og den mettet skal jeg si deg, og vann og ok det ble 2 glass rødvin!

Vet ikke om det blir trening på meg i dag, skal på besøk igjen i ettermiddag... skal passe meg når godsakene blir servert (jeg vet det mye godt på fatet)....

 

Ha en fortreffelig dag, og lykke til Tulla 69. Dette skal gå bra!

klem klem

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen igjen!

Nok er knallvarm nydelig sommerdag, og jeg har trent så svetten sprutet (hehe kan hende det er kondisen som gjør at jeg svetter litervis) men godt var det og knallgod samvittighet har jeg. Vel ikke helt for da jeg trente følte jeg meg litt slapp og kunne ikke forstå det, helt til jeg begynte å tenke på hva jeg har spist i dag, og det er alt for lite for å si det forsiktig!! Jeg mister totalt matlyst når det er varmt. Ikke bra for da går energiforbrenningen på sparebluss.... vel vel, tar ikke skade av en mini 5:2 diett hihi... var veldig forsiktig på besøket i dag også, vannmelon og en neve med nøttemix! ja nøtter måtte jeg ha, men når man ser hvor lite jeg har spist i dag så tok jeg ikke skade av dem! :) endelig! :)

 

skal lage litt god sunn middag/kveldsmat nå, men først en knallgod dusj!

 

Blir ikke trening på meg de to kommende dagene, på reisefot, men torsdag blir det slag og spark! :) privattime så tipper jeg får kjørt meg!

 

Vi tastes.

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Tusen takk for gode ønsker. De virket nok, for dette ser så langt veldig bra ut :)

 

Dere er superspreke! Nå sakker jeg akterut, for jeg må ta en liten treningspause av hensyn til såret. Men jeg får hente inspirasjon her når jeg er klar igjen :D

 

Helt riktig Enna, det er litt terapi i løping. Nå må jeg altså klare meg uten terapi en liten stund - det kan jo bli spennende :lol:

 

Ha en riktig fin kveld, flotte ladies! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god bedring, Tulla69!!!! Snart er du på beina igjen.

 

i dag ble det bare en liten tur i skogen.. har hatt litt av hvert å holde på med, før enliten tur til vestlandet. Det blir bra,men forferdelig mye fristelser innen matveien... sukk. Har veldig dårlige erfaringer fra før... kanskje 2014 er året alt går bra??? wish me luck!

Jeg melder nok inn sånn innimellom.

 

Take care.

 

Enna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Lykke til med å motstå skumle vestlandsfristelser, Enna! ;)

 

Jeg skal egentlig pakke, men skriver her i stedet. Nå må jeg snart ta meg sammen, for vi drar grytidlig i morgen og jeg har ikke begynt... Nåja, ikke så mye en trenger for en helg i Dyreparken når det til overmål er meldt knallvær.

 

Ellers går det helt strålende etter operasjonen, jeg kjører helt uten smertestillende nå, men føler meg allerede slapp og utrent... Regner med at du har fått kjørt deg på privattime, Optimista!

 

Riktig god helg begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene... De to første gikk helt etter gammelt mønster :blink: . Mat inn - med hendene!!! Dytt inn i kjeften det som dyttes kan, skuff inn resten. Fullstendig uten skrupler, hjernebruk - kort sagt: som en dust! :mellow:

Natt til i går sov jeg dårlig. Mange grunner og bare et par av dem trengs og nevnes her: DÅRLIG SAMVITTIGHET og MISFORNØYD MED MEG SELV.

Man godt si at spist er spist osv, men dette var bare dumt :( .

Så i går tenkte jeg at det bare ikke fungerer, så da sa jeg bare "nei takk". Flere ganger i løpet av dagen var jeg på nippet til å ta en "liten flis" kake eller noen nøtter (peanøtter, av alle ting!!!) eller litt potetgull, men det er AKKURAT der det hele ligger. DET GÅR IKKE!!! Jeg har bokstavelig talt, ikke mage til å gjøre det.

Så utskeielsen min i går var jordbær, bringebær og moreller. Søte bær, riktignok, men laaaangt unna peanøtter og potetgull (unntatt fra regnskapet her er flytende, grønne druer :lol: ).

 

Mosjon ble de ikke noe av i går, ken torsdag gikk jeg en fin tur.

Så i dag er det bare (!) å gjøre som i går... Stoppe før jeg har begynt! "Enkelt og greit".

Fortsatt god bedring Tulla69, og Optimista... Hvordan står det til med sidesparkene???

Fra mandag er jeg tilbake med løpeturene mine.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Gratulerer med gjenfunnet viljestyrke, Enna! Kjempebra jobbet. :D

 

Status fra Dyreparken: Er ikke akkurat kjernesunn, for å si det mildt! :blink: Nå later jeg meg på strandseng i badelandet. Men ungene koser seg og hyggelig er det, og jeg angrer egentlig bare de utskeielsene som ikke smaker godt - skal jeg ha noe ekstra vil jeg nemlig nyte det! ;)

 

Fortsatt god helg, begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Det er liv i meg, men har vært borte fra pc noen dager på grunn avreising! Vært på båttur, storkost oss!

Trente godt før vi reiste på, ja hvilken dag var det torsdag - dagene går litt i surr pga ferie og den utrolige herlige varmen! For en sommer vi har. Ja nå husker jeg det, beinhard karate treningstime var det. Greide knapt å gå dagen etter - fikk virkelig kjørt sidesparkene! Det kommer seg , det kommer seg. En vakker dag har jeg både teknikken og kraft i sparka! Er sta jeg vettu Tulla69!

 

Heldig for meg, når det er varmt mister jeg matlysten! hihi :) Men spiser, og har holdt meg borte fra tomme kalorier! Jaja Enna hører du spør "hva med flytende druer?" jo hehe det har jeg konsumert men ikke i noen mengder som gjør at jeg blir sparket ut av GR sine sider :rolleyes:

Jeg har jo endret på matvanene pga matintolleranse og div med helsa og bivirkninger av de berømte pillene, og nå endelig, NÅ begynner jeg å merke en positiv forandring. Jeg begynner å få den gode gamle kroppen tilbake! Det er som om de ekstra kiloene begynner å gi opp og sier "ok, you win!" Jeg må bare fortsette å være bevisst og er sikker på at fortsetter dette så er jeg tilbake til der jeg var før jeg ble syk i fjor!

 

Må løpe, har en del ting som må ordnes. Men kommer sterkere tilbake. Ser at dere holder koken og holder dere selv i nakken! ok grepet kan bli litt slapt i denne sommervarmen, men et lite nakkegrep på en selv er bedre enn ingenting! :)

Fortsatt god bedring Tulla69!

klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...