Gå til innhold

Ny i For deg som skal ned 20-30 kilo


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil for første gang ha hjelp til å slanke meg og er så glad at jeg prøver Grete Roede. Noe skepsis har jeg og, men ikke veldig mye. Tirsdag startet jeg på kurs i en liten gruppe og det virket veldig bra. Med bøkene hjemme og nykjøpt kjøkkenvekt er det mye å sette meg inni, synes jeg. Men jeg føler vel at dette er kjempebra for meg nå.

Før jeg gikk inn i kurslokalet, kjente jeg et sentimental men jeg tror et genuint følelse av at nå er jeg endelig begynt å gjøre noe med vekta mi.

Prøvd har jeg jo før, i de siste ti åra. Litt Fedon, men det var feil feil for meg. Det var nok for tidlig på en måte. Så gikk jeg en gang ned 5 kilo da jeg i en periode slappet veldig av med alt og klarte å si meg selv at alt vil gå bra, ikke bekymre deg. Men det er ikke realistisk over tid, ikke for meg iallefall. Jeg har trent og sluttet, og det siste var å hoppe i Yngvar Andersens 7 ukers program. Kjempefint syntest jeg, men det manglet dette med maten for min del.

Så nå er jeg på Roede kurs. Jeg forteller folk rundt meg om det, slik at det ikke er en hemmelighet. Og jeg skammer meg ikke i det hele tatt. Jeg er glad for muligheten å treffe andre som er på samme eller lignende reise.

Jeg har ikke funnet ut av alt på nettet enda, og registrerer mat og drikke i boka. Lurer på om jeg må være Gullmedlem for å kunne gjøre det her.

Uansett skal jeg se litt på andres tråder, så da 'sees' vi kanskje.

Mvh meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med valget, det er fornuftig.

Tenk så fint at du gjør noe med livet ditt, velger å ta tak i det vanskelige .

Det er litt arbeid i begynnelsen, men du skal se at etter et par uker går det seg til og resultatene kommer.

Holder meg på bestemødretråden, men det er ikke nødvendig å være bestemor for å være med der..

 

:rolleyes: God 17.mai og pinse og stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med valget, det er fornuftig.

Tenk så fint at du gjør noe med livet ditt, velger å ta tak i det vanskelige .

Det er litt arbeid i begynnelsen, men du skal se at etter et par uker går det seg til og resultatene kommer.

Holder meg på bestemødretråden, men det er ikke nødvendig å være bestemor for å være med der..

 

:rolleyes:/> God 17.mai og pinse og stå på.

Hei Mia-53, takk for svar!

Jeg merker nå at det er veldig mye å sette meg inni. I dag spiste jeg for eks etter et Roede oppskrift en avokado bit, og det er nei- mat og da fant jeg ut noe som du sikkert vet hva er; frimerker. Da så jeg tilbake til de to siste dagene, og tenkte, oj, det blir visst lite igjen for helgen. Men okay, jeg får ta noe av det jeg har lyst på alikevel, for det er jo i morgen allerede at det er helg, og da får jeg passe på de andre dagene til og med tirsdag.

I dag var vi i byen, og vi fikk ikke tak i sunn mat: 17. Mai! ( gratulerer med dagen!) hadde og glemt å ta med noe.

I kveld sitter jeg og ser at jeg har spist for lite, det er litt sprøt. Jeg håper veilederen og jeg har valgt rett meny. Selvsagt kan jeg tenke eg spise mer, men aner ikke hva som er lurt. Jeg forstår at det vil vær mange lignende tanker og øyeblikk. Selv om jeg ikke har svaret nå, vet jeg at jeg sikkert får svaret snart, og da kan lære av det. Det er jo veldig bra.

Men det er også mange fine øyeblikker. Og jeg er mest glad for å ha tatt valget, og endre vaner og livsstil.

Mvh M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hei, ser du er ny og det er lenge siden du skrev på tråden din, går det bra? Håper du er kommet godt igang! PS, når du går på kurs er du automatisk gull-medlem ;)/>

Hei og takk. Stemmer at jeg er automatisk gull medlem. Likevel får jeg ikke innbetalte penger tilbake, jeg må nok bruke de opp etter kursing. Men okay da.

Jeg mener jeg har skrevet noe etter du skrev her? Kanskje jeg lagde en annen tråd, eller jeg kan også huske å ha mistet nettet muligens. Uansett har jeg gått ned, og litt opp, og gått mer ned i ferien, og nå får jeg vente til veiing neste uke.

Så nå er jeg på sommer ekspresskurs der jeg kan veies av kursleder fire ganger før det vanlige maxikurset starter.

 

Ferien: reiste med godt mot og litt mistro. Men hadde med meg en haug med gode råd fra kurslederen. Det meste fikk jeg bruk for også; jeg har lagt et plan for sommeren, der jeg hadde to pauseuker når jeg var i utlandet. Der skulle jeg kose meg, men ikke spise altfor mye, og ikke behøve gå ned og trene siden jeg uansett hadde lyst på det. Jeg syklet og løp/jogget/gikk rask tur. Siden jeg rakk å gå ned mine første 5 kilo før sommeren, fikk jeg kjøpe nye løpesko og en treningsskjorte. Så da går og løper jeg i knalrosa tskjorte og ikke lenger så rene løpesko. Det var faktisk deilig å kunne si om morgenen før dagen ble for varm: jeg løper litt jeg. Og så ha sko og tøy liggende klar! I pauseuker gikk jeg faktisk ned likevel, men kan hende jeg har gått opp noe nå. Sikkert fordi jeg visste hvor langt på planen jeg var kommet, men også av andre årsaker.

Jeg hadde vekt med meg, men turde veie meg kun to ggr i de siste 4 ukene. Å starte med kurs i sommer er altså bra for min del. Før ferien lagde jeg kontrakt der jeg skulle gå ned i sommeren( 8 uker). Og jeg har kommet greit i gang.

 

Stress: det var en god del, altså for mye, stress i livet rett før feriereisen vår. Jeg vil ikke legge ut om det, men det handlet om å føle og bli presset av ikke så greie folk. Det reagerte jeg sterkt på og sov dårlig i halvannen uke. Hjem igjen nå, merker jeg stresset har tatt seg opp igjen, og det vil jo si noe for alt annet. Men handlingsplanen er nesten klar og i gang, så det vil gå seg til. Enn så lenge må jeg nok ta vare på meg selv, men uten å overspise for eksempel.

 

Nærmeste fremtid: kommende ukene vil det være mye nytt; barnehage start og helt tilbake på jobb igjen. Noen andre ting som altså stresser: nevnt litt oppe. Likevel tror jeg at dette kan gjennomføres med målene fast for øyet.

 

Så langt: så stolt, endelig stolt, av at jeg har begynt, og faktisk holder på å runde første ti-tallet. Jeg er helt i hundre når jeg kjenner at bukser og andre klær passer bedre, at jeg kan dra klær ut av skapet som jeg ikke kunne ha på meg for litt siden. Neste delmål må nok belønnes med klær også. God bh for eksempel, og eller en fin jakke. Vel, jeg vil tenke litt på det og kose meg med å planlegge en belønning.

 

Jeg håper jeg husker å skrive neste tirsdag om veiing da.

Takk for støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så bra at du merker det på klærne, det er deilig! Jeg har også hatt klær å ta fram fra skapet underveis men nå er det slutt, enten er de blitt utslitt eller for store (!) Synes det er kjedelig å bruke penger på klær som jeg bare skal bruke en kort stund så derfor har jeg begrenset kleshandelen og gått på salg ;) Men man skal FØLE seg fin underveis også så godt undertøy og litt nytt fintøy er bra! Nå ser jeg målet i sikte, har gått ned til sammen 24kg ca og har 9 igjen :D/> og gleder meg VELDIG til shopping når jeg er i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Avokado nei-mat?! Fy Grete Roede, det er jo supersunt fett!! Greit nok at man skal telle kalorier når man følger GR-metoden, men eg fikk litt sjokk når eg las det at du skriver at det er nei-mat ifølge GR.. Eg teller ikkje kalorier, men går ned fordi ;) Og eg spiser masse fett, men då sunt fett! Og FETT FORBRENNER FETT. Så en avokado kan du unne deg! (syns eg)... :)

 

Ha ei fantastisk flotte helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...