Gå til innhold

Sabines motivasjonstråd


Gjest Sabine
 Share

Anbefalte innlegg

Straks vin og skravling med ei venninne. Har klart å spare noen kcal til i kveld, og også skviset inn 40 minutter på ellipsemaskinen. :) Da er treningsmålet nådd for denne uka. Muligens jeg skviser inn litt trening i morgen også, siden jeg så gjerne vil se et hyggelig tall på søndag, og det er vel ikke helt forenelig med vin i kveld. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er så vanskelig å beregne hvor mye man får i seg når man spiser hos andre eller ute! Det ble mat borte i går kveld. Jeg var tilbakeholden med mengden, og forsøkte å ta gode valg, men tror jeg likevel havnet over det jeg burde. Middagen i dag ble inntatt på restaurant, og igjen er det umulig å beregne. Jeg lot mesteparten av risen (det var mye ris!) bli liggende igjen, og håper at kokken ikke brukte altfor mye olje. Det ble heller ikke trening i dag, for jeg var sliten allerede da jeg våknet. :blink:

 

Lurer på hva vekten vil vise i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at jeg klarte å glemme å veie meg i dag. Jeg tenkte jo på det i går kveld, men da jeg våknet litt fortumlet i dag tidlig og først trodde jeg hadde forsovet meg, var tanken på veiing helt borte. :blink: Jaja, en dag fra eller til spiller vel ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet for denne uka er å få trimpoeng minst tre ganger. Det ble 2,2 TP allerede i dag, og på torsdag har jeg også en avtale om å trene, så jeg tror at det skal gå greit å nå det målet. Ellers blir det å holde seg innen kalorigrensen de andre dagene.

 

Må også huske å veie meg i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 300 g ned denne uka. Jeg hadde optimistisk nok håpet på å nå det fjerde delmålet mitt denne uka, så jeg er litt skuffet. Lurer litt på hva jeg kan gjøre annerledes. Riktignok ble det litt ekstra i helga, men jeg trodde jeg hadde holdt meg innenfor kalorigrensene, selv om jeg kanskje kan ha feilberegnet litt på fredag. Jeg bør ikke gå mer ned i kcal om dagen. Øke trimmålet til å samle trimpoeng minst fire ganger i stedet for minst tre ganger er vel det eneste jeg kan gjøre og likevel få hverdagen til å gå ihop, tror jeg.

 

Trimpoengsamling denne uka

søndag (2,2)

mandag

torsdag

lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimpoengsamling denne uka

søndag (2,2)

mandag

onsdag (1,6)

torsdag

lørdag

 

Det ble ikke trening på mandag, og i går jobbet jeg hele dagen, så det ble ikke da heller. Men i dag fikk jeg til å bruke 40 minutter på ellipsen, selv om jeg føler meg ganske sliten og trøtt. I det siste har jeg sovet dårlig, sikkert litt pga. for mye arbeid. Forhåpentligvis roer det seg snart.

 

Da mangler jeg to ganger for å nå ukens trimmål. Maten har det gått bra med de siste dagene, men mulig jeg gjettet litt feil på kalorimengden på gårsdagens middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimpoengsamling denne uka

søndag (2,2)

mandag

onsdag (1,6)

torsdag (1,9)

lørdag

 

Da gjenstår det en trening for å nå ukens trimmål. Håper jeg får det til. Lørdagen blir sannsynligvis litt travlere enn antatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det bare tre treninger, dessverre. I går hadde vi besøk hele tiden, så det ble null alenetid på meg, og mye tid gikk med til matlaging.

 

Neste uke setter jeg meg bare et treningsmål, og det er å trimme en gang på ellipsen. Ellers blir det en aktiv uke, så jeg tror det blir nok bevegelse. Jeg skal på en stor middag, og er ellers lite hjemme, så maten blir nok heller utfordringen denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst 1, 2 TP på søndag (glemte å se på klokka, så tok utgangspunkt i det korteste alternativet), 1, 5 TP i dag. Blir en aktiv langhelg, så denne uka tenker jeg blir trimmessig ok. Maten får vi se hvordan den blir. Bra så langt, mindre bra i helga, frykter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tror og håper på et bedre resultat i morgen enn forrige uke. Fortsatt er det trening som er utfordringen, men sist helg bevegde jeg meg mye, og jeg fikk trent på torsdag også. I morgen har jeg også planer om få flettet inn litt bevegelse.

 

Matmessig går det ganske greit. Det eneste er at jeg begynner å bli sulten. :blink: Selv om jeg har fokus på å spise mat som metter godt, er jeg nå enkelte dager sulten, noe jeg ikke har vært tidligere. Jeg tror det skyldes at det blir høst, rett og slett. Jeg har alltid hatt større matlyst om høsten og om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har det gått greit med maten. Har ikke føt meg sulten, men det skyldes nok også at det har vært hektisk på jobb. Da rekker jeg ikke helt å merke bat jeg er sulten. Har spist frokost og matpakke (fortsatt med masse råkost), og siden det kalorimessig ikke er så høyt, har jeg hatt nok kalorier igjen til å spise en vanlig middag på rundt 500 kcal (varierer som regel mellom 400 og 600, alt etter hva vi har) og også kveldsmat.

 

Trening derimot... denne uka har vært helt elendig. Bittelitt en dag, og det var det. Men neste uke har jeg tre dager med bevegelse, så da blir et litt bedre. Men burde prøve å bruke ellipsen oftere, og styrketrening er helt fraværende. Det er selvsagt dumt, for det hadde jo ikke vært dumt å stramme litt opp og å få trent særlig rygg og armer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bli finkere med trening denne uka. Bare 200 g ned denne uka. Hadde uansett ikke forventet så mye etter spranget sist uke, men skal jeg ha håp om litt større nedgang neste uke, bør jeg nok gjøre noe med treningen. Maten kan jeg ikke gjøre noe mer med, annet enn å fortsette på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare se innom de gamle "ned 3 kg-trådene" for å se på resultatene:

 

Innen 1. september:

Sabine 68,4 - 68,1 - 67,9 - 66,9 - 66,6 - 65,8 (-2,6kg) (søndag)

 

Innen 1. august:

Sabine 72,9 - 70,7 - 69 (-3,9kg)

 

Innen 1. juli:

Sabine 75,9 - 74,5 - 73,6 - 72,9 (-3,0kg) (veiedag søndag)

 

Denne måneden blir det ikke tre kilo, men forhåpentligvis litt mer enn 2. Det hadde jo vært morsomt å klare -15 kg denne måneden, men jeg tror ikke helt jeg kommer i mål med det heller. Det vil kreve 0,7 kg ned denne uka, og det er lite sannsynlig, Et sprang hadde vekta denne måneden, men ellers virker det som om kroppen tviholder på det den har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka hadde jeg planlagt å bevege meg en del. Planen var litt hver dag, så det ble faktisk bevegelse på søndag, mandag, tirsdag og torsdag så langt. Jeg har sovet altfor lite i natt, men om jeg klarer det, skal jeg prøve å ta en økt på ellipsen i dag også. Sånn sett har det gått ganske greit, men bevegelsen både på tirsdag og på torsdag ble dessverre minimal, så resultatet er ikke så bra likevel. Jeg var på dans, men vi gikk gjennom så mye nytt at det ble lite bevegelse ut av det, dessverre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viste 62,9 kg. :D Da har jeg totalt gått ned 15,1 kg siden jeg startet den 19. mai.

 

Hadde en ny prøverunde i går. Det går greit å kneppe igjen buksene i skapet nå, men de sitter slett ikke pent. 1-2 kg til? Jeg aner ikke. Men den ene kjolen sitter bra nå. :) Prøvde ikke de andre kjolene i går, men det får jeg gjøre denne uka en gang.

 

Oktober blir full av utfordringer, men målet for måneden er å holde fokus, og å prøve å takle utfordringene best mulig. Trening er fremdeles et problem, så jeg må prøve å bli litt bedre på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare se innom de gamle "ned 3 kg-trådene" for å se på resultatene:

 

Innen 1. september:

Sabine 68,4 - 68,1 - 67,9 - 66,9 - 66,6 - 65,8 (-2,6kg) (søndag)

 

Innen 1. august:

Sabine 72,9 - 70,7 - 69 (-3,9kg)

 

Innen 1. juli:

Sabine 75,9 - 74,5 - 73,6 - 72,9 (-3,0kg) (veiedag søndag)

 

Denne måneden blir det ikke tre kilo, men forhåpentligvis litt mer enn 2. Det hadde jo vært morsomt å klare -15 kg denne måneden, men jeg tror ikke helt jeg kommer i mål med det heller. Det vil kreve 0,7 kg ned denne uka, og det er lite sannsynlig, Et sprang hadde vekta denne måneden, men ellers virker det som om kroppen tviholder på det den har nå.

 

Har fulgt deg på veien, Sabine, og er veldig imponert over din taktfaste nedgang! :) Gratulerer med nesten i mål nå! Du er straks inne i den (har jeg hørt) skumle Hold Vekten-fasen, så moro :)

 

Antar at du har holdt fokuset på både kosthold og trening for å oppnå slike resultater?!

 

Neste månedstråd setter alle sine egne mål for fremgang ;) enten det er 3,2,1kg ned eller Hold vekten :D

 

Takk for supert følge og masse motivasjon så langt!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening har jeg ikke vært god til å holde fokus på, nei, men kosten har jeg hatt omtrent stålkontroll på. Det med trening har jeg stadig litt dårlig samvittighet for, men jeg får meg i alle fall litt bevegelse, og det er også lettere å bevege seg nå som jeg har 30 pakker smør mindre å dra rundt på. ;) Å jogge har jeg f.eks. ikke prøvd på jeg aner ikke hvor mange år (ute i all slags vær er ingenting for meg), men nå er jeg fristet til å bli med mannen på en joggetur bare for å se om jeg klarer det.

 

Trådene dine har vært til en flott hjelp, June72! Det hjelper å se det svart på hvitt uke for uke, og også dele sorger og gleder med andre i samme situasjon.

 

Holde vekten-fasen blir litt skummel, merker jeg. Jeg frykter at jeg ofte vil høre "du er jo så slank nå, så du kan vel unne deg litt "hva som helst"", men skal jeg klare å holde meg der, kan jeg jo ikke det så ofte. Jeg må fremdeles holde fokus for at vekten ikke skal krype oppover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigerte inn resultatet fra september, for å ha alt samlet på en plass. Har satt meg nytt mål på 1,4 kg for oktober, så får jeg se når de etter hvert mye omtalte buksene sitter pent igjen. ;)

 

 

Innen 1. oktober:

Sabine 78,0 65,8 - 66,3 - 63,9 - 63,7 - 62,9 (-2,9kg) (søndag)

 

Innen 1. september:

Sabine 68,4 - 68,1 - 67,9 - 66,9 - 66,6 - 65,8 (-2,6kg) (søndag)

 

Innen 1. august:

Sabine 72,9 - 70,7 - 69 (-3,9kg)

 

Innen 1. juli:

Sabine 75,9 - 74,5 - 73,6 - 72,9 (-3,0kg) (veiedag søndag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lurer litt på om 60 kg nå kan være det endelige målet. Jeg vet ikke helt hva jeg veide på ulike tidspunkt i livet mitt, men jeg husket at jeg en stund lå på 58-59 kg. Buksene begynner å sitte ganske greit nå, så det er ikke mye om å gjøre. Tror jeg må ta en liten opprydding i klesskapet. Dette blir en dyr høst, for nå begynner jeg å trenge mye nye klær. Må få ryddet endel og se hva som skal i klesinnsamlingen, og få oversikt over hva som passer og hva hva jeg bare kan glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

vekten har vært ganske stabil på mandagsvekta de siste dagene. (Ikke så spennende for noen, men greit å ha det er sted så jeg kan prøve å se mønstre ;) )

 

Tenkte jeg skulle begynne å gå sakte opp igjen på energimengde nå. Har økt med 100 kcal. Vet ikke helt hva som er lurt. Øke 100 kcal om gangen, eller ta noen større hopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet veien nedover i vekt i mai, trodde jeg at målet mitt var 65 kg, men hele tiden hadde jeg noen klær i klesskapet i bakhodet. Jeg hadde aldri trodd at jeg noen sinne igjen ville se en vekt under 60, men i dag viste vekta 59,9 kg. Klærne i klesskapet passer. Jeg har gått ned 18 kg.

 

Jeg er forberedt på at vekta neste uke kommer til å ligge litt høyere igjen. Da er det den tiden av måneden, men målet mitt framover blir å gå ned bittelitt til, og så stabilisere meg på denne siden av 60-tallet.

 

Takk alle sammen her inne, for det har vært veldig flott å gå ned sammen med noen. Alene hadde det vært mye vanskeligere. Framover kommer jeg fortsatt til å trenge dette forumet, for det blir sikkert ikke helt enkelt å holde vekten på denne siden av 60-tallet, og det blir sikkert fortsatt oppturer og nedturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAA, Sabine!

 

Hvor er fest-og moro-smileysen når vi trenger'n?! :wub: (beste jeg fant)

 

Du fant den veien som passet best for deg, og den har du fulgt - imponerende :)

 

Lurt å fortsette her inne til det føles trygt å kunne stå på egne ben, uten råd, tips, støtte og erfaring her inne hadde det ikke gått like smooth, helt enig!

 

Jeg har lest en eldre tråd det har vært stille i over et år nå, fra Hold Vekten-forumet...har sakset ut mange lure tanker derfra inn i et eget dokument (lang tråd, så tar litt tid å lese alt, gikk ikke på én dag! :rolleyes: ) - tenker å dra det frem titt og ofte og lese igjennom så jeg kan være mest mulig forberedt på utfordringer som vil dukke opp - og ikke minst til Hold Vekten-stadiet! Man må ikke nødvendigvis finne opp hjulet på nytt eller gjøre alle feilene selv, det er jamenmeg fullt ut mulig å lære av andres erfaringer og koke i hop en oppskrift som funker for oss selv (som du har gjort siden mai, godt eksempel!).

 

Lykke til med stabiliseringen, vi tastes jo både her og der på trådene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lurt å fortsette her inne til det føles trygt å kunne stå på egne ben, uten råd, tips, støtte og erfaring her inne hadde det ikke gått like smooth, helt enig!

 

Jeg har lest en eldre tråd det har vært stille i over et år nå, fra Hold Vekten-forumet...har sakset ut mange lure tanker derfra inn i et eget dokument (lang tråd, så tar litt tid å lese alt, gikk ikke på én dag! :rolleyes:/> ) - tenker å dra det frem titt og ofte og lese igjennom så jeg kan være mest mulig forberedt på utfordringer som vil dukke opp - og ikke minst til Hold Vekten-stadiet!

 

Ja, tør ikke å være alene. Ikke er det noe gøy heller. Mye kjekkere sammen med dere. :)

 

Hvilken tråd er det? Den vil jeg gjerne også lese, for jeg gruer meg litt til den fasen, merker jeg. Å øke kcal-inntaket, finne ut hvor mye jeg bør ligge på, og etterhvert klare det uten å telle... mye kan gå galt, og jeg er redd for å gå opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...