Gå til innhold

Sabines motivasjonstråd


Gjest Sabine
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, tør ikke å være alene. Ikke er det noe gøy heller. Mye kjekkere sammen med dere. :)/>

 

Hvilken tråd er det? Den vil jeg gjerne også lese, for jeg gruer meg litt til den fasen, merker jeg. Å øke kcal-inntaket, finne ut hvor mye jeg bør ligge på, og etterhvert klare det uten å telle... mye kan gå galt, og jeg er redd for å gå opp igjen.

 

Hehe, husket visst ikke så godt likevel - denne tråden var inne på 30-40forumet - men trådeieren Steg kom i mål og etter å ha blitt trygg på seg selv i Hold Vekten-fasen så ga hun slipp på forumbiten. Jeg synes både hun og flere andre som kommenterer hos henne har mye lurt å komme med og som jeg selv kan bruke for min egen del - ble tipset om denne tråden av ei annen ei som også hadde lest gjennom hele og blitt like inspirert. Tror jeg skal kikke litt på Skrulle sin tråd (side 2 i Hold Vekten-forumet), når jeg har tid til å lese en del mer igjen ;)

 

Så lenge du vil, kan du jo holde på med å registrere...det er bare opp til oss selv hvor mye tid til det vi har - er det vel verdt tidsbruken så kan vi registrere mat til evig tid (går jo kjapt om ting allerede ligger inne) - om vi prøver oss litt innimellom og ikke synes det funker så får det bare bli enda litt mer registrering. Tror det kommer til å gå fint, bare hodet fortsetter å være på rett plass, samt at vi har "varselslamper" som lyser på tidlig nok stadium hvis det skulle gå i litt gal retning igjen. Teorien vår ER allerede satt i praksis og funker fint - selvfølgelig skal vi klare resten også! Heia oss, altså! :D

 

God lesing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ååååå, jeg er så støl!

 

Denne uka var jeg på en prøvetime, og nå kan jeg knapt sette meg normalt. Jeg har virkelig null muskler...eller, jeg har visst musler jeg knapt ante fantes, de bare protesterer iherdig mot å bli brukt. Men det var faktisk litt moro, og utholdenhetsdelen gikk veldig greit. Skal prøve en annen time også før jeg bestemmer meg. Det fine med dette, er at man melder seg på et slags kurs. Treningssenter kommer bare til å gi meg dårlig samvittighet, for det må man bruke to-tre ganger i uka om det skal lønne seg, og det rekker jeg ikke. Her er det en gang i uka, det er ikke så langt hjemmefra og jeg tror det er fint for meg å ha noe slikt fast. Det er på en måte mer forpliktende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka får jeg virkelig testet ut å slippe kontroll. Tre feiringer så langt, og jeg har fulgt det gode forsettet med å unne meg litt, men være bevisst på mengden. Jeg har ikke villet si nei til alt, for det er virkelig sjelden at det er så mye som skjer på en gang, men i blant hoper det seg litt opp, og det må jeg ogsp kunne overleve. Telle har ikke vært helt enkelt, så det har blitt tipping, og det kan jo bli riv ruskende galt.

 

Lurer på hvordan det blir. I morgen ser det også ut til å bli en litt slik dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka får jeg virkelig testet ut å slippe kontroll. Tre feiringer så langt, og jeg har fulgt det gode forsettet med å unne meg litt, men være bevisst på mengden. Jeg har ikke villet si nei til alt, for det er virkelig sjelden at det er så mye som skjer på en gang, men i blant hoper det seg litt opp, og det må jeg ogsp kunne overleve. Telle har ikke vært helt enkelt, så det har blitt tipping, og det kan jo bli riv ruskende galt.

 

Lurer på hvordan det blir. I morgen ser det også ut til å bli en litt slik dag.

 

Synes tankegangen din er bare så riktig, Sabine - husk å kose deg på disse annerledesdagene med GOD samvittighet! Du vet godt at du fint klarer å opprettholde hverdagene "etter GRboka" - nå lever du livet slik det skal gjøres i en Hold Vekten-tilværelse :) Null stress=we can do it!

 

Du er allerede i gang med treningsplaner også, så bra - nå som du har kontroll over kostholdet har du overskudd til å flytte fokus over på et nytt område - og på sikt takle også dét helt fint ;) Sommeren 2014 blir snerten, gitt!

 

Følger med på din vei, jeg, her jeg dilter etter i mitt eget tempo, Sabine - livet er herlig, hva?! :D

 

Ha en strålende lørdag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, livet er herlig. :)

 

Nå er det også morsomt å kjøpe klær. Faktisk litt for morsomt. :unsure: Nå passer jo de kjolene i klesskapet igjen (ehm, jeg har også noen som nå er for store, og som jeg enten må få sydd inn eller gitt bort), så jeg tenkte at til årets julesesong trenger jeg i grunnen bare en ny jakke eller bolero til å ha over skuldrene. Det fant jeg først ikke, men jeg så en veldig fin kjole som jeg fikk lyst til å prøve. Den satt som et skudd, men til den behøvde jeg også noe over skuldrene. Den hjelpsomme dama i butikken klarte å finne det jeg selv ikke hadde sett, og jammen var det ikke en jakke som satt som et skudd til slutt også, etter å ha prøvd meg gjennom noen som var for store. Jaja, heldigvis har det blitt litt overtid i det siste, så det er rom for litt ekstra på klesbudsjettet. ;)

 

Når det gjelder trening, har jeg lyst til å ta sikte på en type ekstra bevegelse tre ganger i uka. To ganger har det som regel blitt i det siste og en litt mer organisert type hadde vært fint en gang i uka. Noen hardtrening blir det nok aldri på meg, men alle monner drar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på trening.:) Jeg var på prøvetime denne uka, og det var faktisk gøy. Fengende musikk, sprudlende instruktør. Kondisjonsmessig var det faktisk ikke så hardt, og jeg kunne sikkert ha klart noe som var hakket hardere, men utvalget her er ikke så stort, og jeg tenker det viktigste er at man gjør noe som man også liker. Dessuten er det fast en gang i uka. En slik fast avtale passer perfekt for meg.

 

Matmessig har jeg nå noen uker prøvd å gå opp 100 kcal i uka nå i tre uker, og vekta har likevel fortsatt å gå litt nedover. Om to uker er jeg da kanskje der jeg bør prøve å ligge framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå gått opp med 100 kcal per uke noen uker, og fra og med i dag er planen å spise 500 kcal mer enn det jeg pleide da jeg gikk ned. Lurer på om det er der jeg skal ligger framover?

 

Trening blir det sikkert litt opp og ned med denne måneden. I desember blir det mindre av det jeg pleier å være med på siden det er så mye annet som skjer, men jeg får prøve å bruke ellipsemaskinen de gangene det ikke er noe annet slik at jeg får bevegd med tre ganger i uka. Selve juleuka skal vi bort. Da blir det sannsynligvis null trim, men det får så være. Julemat i seg selv kan jeg styre meg for, så utfordringen blir å holde seg unna alle julekakene. Eller i alle fall begrense seg. Ikke helt lett når man er på besøk hos den eldre garde som legger all sin energi ned i å proppe deg full med mat og godteri, men forhåpentligvis har de også klementiner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått opp med 100 kcal per uke noen uker, og fra og med i dag er planen å spise 500 kcal mer enn det jeg pleide da jeg gikk ned. Lurer på om det er der jeg skal ligger framover?

 

Trening blir det sikkert litt opp og ned med denne måneden. I desember blir det mindre av det jeg pleier å være med på siden det er så mye annet som skjer, men jeg får prøve å bruke ellipsemaskinen de gangene det ikke er noe annet slik at jeg får bevegd med tre ganger i uka. Selve juleuka skal vi bort. Da blir det sannsynligvis null trim, men det får så være. Julemat i seg selv kan jeg styre meg for, så utfordringen blir å holde seg unna alle julekakene. Eller i alle fall begrense seg. Ikke helt lett når man er på besøk hos den eldre garde som legger all sin energi ned i å proppe deg full med mat og godteri, men forhåpentligvis har de også klementiner. ;)/>

 

Det er bare å ta hatten av for deg, Sabine!

 

I all stillhet har du gått ned 20kg siden mai! Her kommer en bråkete fanfare fra meg! :lol: Fantastisk resultat! Og nå er du i gang med å justere kalorimengde opp i hold vekten-fasen...imponert så det holder, altså! Dærskern det er flott å se at dette virker!

 

Dilter fortsatt etter i mitt tempo - men ser frem til å joine deg i HVmodus, det gjør jeg :)

 

Kan ennå ikke si at det er like gøy å shoppe klær, har ikke akkurat bedrevet mye trening, så etter en oppstrammingsperiode i tillegg til ytterligere ned i vekt, så begynner det vel å flaske seg for meg også :)

 

Men, ingen hast her i gården - er 15 kilo lettere selv og stortrives med det allerede - nyter en lettere tilværelse og det kjennes godt å vite at det bare blir bedre og bedre fremover - for en sommer det vil bli neste år!

 

Synes du er fokusert, fornuftig og har gode planer for jula (heldig du som ikke liker julemat, en fristelse mindre). Jeg er tilbake med registrering, falt litt for lett tilbake til gamle tendenser uten å planlegge dagens måltider. Kjekt å ha noe å trene på!

 

Ha en fin adventssøndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundrer roen din, Juni72! Jeg kan være fryktelig utålmodig av meg, og mister nok også fortere motet. Så jeg er vel veldig klart at jeg har klart det så langt, men jeg tror ikke veien videre blir helt lett, for den vil kreve tålmodighet, og at jeg klarer å tenke langsiktig. Men jeg er glad jeg har dere her inne. Det er en god hjelp til å holde fokus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har kjøpt meg ny vinterjakke! Den gamle var for stor, og selv om det ikke gjør så mye med vinterjakker, så følte jeg meg ikke vel i den. Den fikk meg til å føle meg stor. Så i dag må jeg ta en tur ut for å innvie den. ;) Vinn-vin, slik får jeg meg litt bevegelse også. Ellers drukner jeg i jobb fremdeles, og med julestria på toppen av det hele, er det heller en slitsom tid. Ikke at jeg gjør så veldig mye. Her vaskes det ikke mer enn vanlig, og bakingen er redusert til et minimum. Litt må vi ha for å komme i julestemning, men ikke så mye. Gaver er det litt mer styr med, for ingen har noen skikkelige ønsker. I tillegg kommer jo alle mulige slags julefester. Koselig er det jo, men litt synd at alt kommer på en gang.

 

Så treningen lider for tiden. En gang i uka klarer jeg, men ellers har aktivitene tatt tidlig ferie, så da blir det litt lite. Målet mitt om å da heller bruke ellipsemaskinen har jeg ikke nådd i det hele tatt. Fokuset får være å fortsatt være flink i matveien, og så være glad for alt av trening som jeg får til, og heller ha som nyttårsforsett å bli litt flinkere neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg ny vinterjakke! Den gamle var for stor, og selv om det ikke gjør så mye med vinterjakker, så følte jeg meg ikke vel i den. Den fikk meg til å føle meg stor. Så i dag må jeg ta en tur ut for å innvie den. ;)/> Vinn-vin, slik får jeg meg litt bevegelse også. Ellers drukner jeg i jobb fremdeles, og med julestria på toppen av det hele, er det heller en slitsom tid. Ikke at jeg gjør så veldig mye. Her vaskes det ikke mer enn vanlig, og bakingen er redusert til et minimum. Litt må vi ha for å komme i julestemning, men ikke så mye. Gaver er det litt mer styr med, for ingen har noen skikkelige ønsker. I tillegg kommer jo alle mulige slags julefester. Koselig er det jo, men litt synd at alt kommer på en gang.

 

Så treningen lider for tiden. En gang i uka klarer jeg, men ellers har aktivitene tatt tidlig ferie, så da blir det litt lite. Målet mitt om å da heller bruke ellipsemaskinen har jeg ikke nådd i det hele tatt. Fokuset får være å fortsatt være flink i matveien, og så være glad for alt av trening som jeg får til, og heller ha som nyttårsforsett å bli litt flinkere neste år.

 

Hei, Sabine!

 

Gratulerer med ny vinterjakke, den er sikkert snerten på :) Har samme innstilling til varmt yttertøy (og ser hoderistende på dagens ungdom (og voksne) som knapt har på seg annet enn genser og et skjerf...fryser den yngre generasjonen (eller enkelte andre voksne) ikke i kulda?), funksjon fremfor utseende :) Men tok meg i å tenke at min billige vinterjakke faktisk begynner å bli litt for stor, og dermed gi inntrykk at jeg er større enn jeg er nå...hmmm, får se på nyåret om det blir utskifting, neste vinter blir det i alle fall nytt (håper moten med belte i livet fortsatt holder seg :D)

 

Vet du, trening er jo bare 20-30%, så null stress med det når det ikke naturlig faller på plass - blir med på nyttårsforsett om å prøve å gjøre noe med den biten også, i tillegg til kustus på kosthold - ser for meg at med en gang vinteren gir slipp, så spinner vi lette og glade rundt på asfalt, skogbunn, sand og svaberg, freser ivei på joggeskokledde føtter - i sassy treningstøy som sitter som det skal (eller no) :P Mao stresser jeg ikke om det først blir i mars-april, altså, hehe.

 

Voldsom julestri er for de som har 1)tid til det og 2)medfødte hvit tornado-gener - resten av oss bør jammenmeg få lov til å gjøre akkurat som det passer - oss :) Blir jul, uansett! Hmmm, hvis folk ikke vet hva de ønsker seg til jul, så er det vel tegn på at de har det de trenger? Felles opplevelser er ofte enda bedre enn ting, nå vet jeg ikke alder, kjønn og om det er familie/venner/kollegaer du pleier å gi julegaver, selv er jeg mest glad i fornuftspresanger ;)

 

Ha en fin uke, Sabine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veldig lite bevegelse i det siste, men matmessig har det gått helt greit. Nesten i alle fall. I går klarte jeg ikke å holde meg unna marsipanen, men det var jo julaften, og en sjelden gang har nok ikke så mye å si, så lenge jeg stort sett holder meg til det sunne. Telte ikke kalorier i går. Det har jo blitt litt julekaker ellers også, men ikke mer enn at det har vært innenfor kcal-grensen.

 

Enig i at opplevelser er gode julegaver, Juni72. Men de jeg sliter mest med å finne gaver til, er folk som ikke liker verken å gå ut for å spise eller å gå på kino/teater. Endte opp spiselige gaver til de fleste av dem. Men nå er det et år til neste gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...