Gå til innhold

Ned 3 kilo til 1.juli


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

2010, kanskje disse ekstra kiloene nå er akkurat det du trenger for å komme skikkelig i gang? Selv har jeg lenge ligget på rundt 77kg, selv om jeg helst vil være på minussiden av 75. Har ligget på 74-75kg siden jeg gikk ned maange kg for 7 år siden. Men så har noen kg sneket seg på etter at jeg traff samboeren min for to år siden (typisk?!). Tenkte hele tiden at jeg skulle bli flinkere, spise sunnere osv. Har hatt noen perioder med registrering her inne også. Men det har alltid blitt litt halvhjertet og kortvarig. Så har vi altså bodd et halvt år i utlandet, der jeg har latt alt flyte, i tillegg til null trening! Jeg visste at jeg hadde lagt på meg, det merket jeg på kroppen, men sjokket var likevel stort da jeg kom hjem og så at vekten hadde bikket 80kg! Det var jo også såpass at ingen av klærne mine passet ordentlig lenger. Da var det bare ingen annen løsning enn å sette inn jernet! Her var det ikke rom for å gjøre noe halvhjertet, for jeg kjente meg hele meg at 80kg, det var ikke noe alternativ. Der jeg på 77kg klarte å fortelle meg selv at jeg ikke trengte å slanke meg (du vet den stemmer som overbeviser deg om å spise det du vet du ikke har godt av.. :P), var det ingen stemme som fortalte meg dette når jeg var 80kg.

 

2010, kanskje du ser at det blir lettere å gå 100% inn for det når hverdagen er tilbake! For min del var det de første 2-3 ukene som var de vanskeligste. Etter dette er de gode vanene på plass.

 

Hos meg var det veiedag i dag, og tallet som smilte til meg var 74,7. Ned fra 75,0 forrige uke.

Ferien min begynner på fredag, men varer kun i 10 dager.

 

Utrolig kjekt å fortsatt høre fra deg 2010! Håper vi får en oppdatering etter ferien fra deg også, svusj. Ønsker dere en god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, snegla! SÅ gøy å høre fra deg! Takk for lang og oppmuntrende tilbakemelding med kloke ord! Det betydde mye for meg! :)/>/> Jeg gleder meg på dine vegner over at du fortsatt holder stand, og faktisk har sett 74-tallet! kjempebra:) håper du har hatt en fin uke!

Dette blir en superkjapp kommentar, siden vi har gjester i hus. Men jeg kan røpe at denne uka har gått ok, har koset meg litt mer med måte enn tidligere i sommer... og det har blitt en halv kilo ned. Mål for neste fredag er å være på 63-tallet. Der skal oppholdet forhåpentligvis kort. Aldri mer 64 sier nå bare jeg;);)/>/>

God helg og klem fra meg

 

Fredag, 2.august 64,0 kg (ned 0,5 kg siste uke)

Fredag, 26.juli 64,5 kg

 

Mål: alt på 61-tallet er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Fredag igjen... Syns dn kom litt brått på;)/> Etter en noe dårlig helg mtp søte saker (men veldig koselig pga gjester i hus) ble det ingen stor nedgang totalt denne uka. Men jeg har steget ned fra 64-tallet, for så å adri vende tilbake dit... Det er jeg fornøyd med:)

Fra og med mandag var det full skjerping. Det har gått fint! Deilig følelse å ha kontroll på inntaket igjen...:)/>

I helgen blir det en stratos-bar(ca 40 gr) delt på to, første del har jeg koset meg med til kaffen i dag. Gleder meg allerede til neste halvdel i morgen;) Til neste uke er målet å komme under 63,5 kg.

Har det gått greit med deg denne uka, snegla? Håper virkelig det!

Svusj, håper du snart er tilbake her:):)/>

God helg til dere fra meg

 

Fredag, 9.august 63,8 kg (ned 0,2 siste uke)

Fredag, 2.august 64,0 kg (ned 0,5 kg siste uke)

Fredag, 26.juli 64,5 kg

 

Mål: alt på 61-tallet er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så bra at det går i riktig retning for deg, 2010! Nå er vel hverdagen snart på plass også?

 

Jeg holder vekten greit her, litt opp til 75,5 denne uken, men litt opp og ned vil det jo gå. Skal være litt mer forsiktig den neste uken enn jeg har vært de siste to. Men så deilig det er å kunne kose seg litt og fortsatt holde vekten! Er inne i en veldig god steam med treningen, så det er nok mye derfor. Men det har jeg jo tenkt å fortsette med!

 

God helg til deg, 2010! Håper veiingen i morgen gir deg et positivt utgangspunkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! :)/> så kjekt å lese at dere er i gang her inne igjen! Jeg er tilbake fra ferie igjen- etter fire fine uker!

 

Ferien har gått fint for min del også. Jeg har ikke vært spesielt flink med maten (og vinen :D/>), men jeg har trent ganske godt, og det har nok gjort susen, tror jeg :)/> Vekten er fortsatt på 60-tallet så det er jeg fornøyd med. Nå har jeg planer om å få bort siste resten- målsettingen min var -og er- 59.

 

Vi er jo veldig glade for at du startet tråden da, 2010!! Og jeg er sikker på at du klarer målet ditt - bare det at du faktisk er inne her og skriver, gjør at jeg har tro på at du får det til.... Det som er det aller verste er når man stikker hodet i sanden og dropper helt ut. Det er faktisk ganske lett for når man blir litt misfornøyd med seg selv! Men jeg tror kanskje du er inne på noe mht målsettingen? Jeg vil jo tro at med din vekt gir de fleste sikkert uttrykk for at du faktisk ikke trenger å gå ned i vekt? Og det er vel lett for å bli litt påvirket av det og tenke at ja, det er ikke så farlig? Men kanskje det var den bikkingen over 64 som skulle til??? For det er jo uansett hva du selv føler det som teller, ikke hva andre syns.

 

Jeg syns du er veldig flink, Snegla! (eller Kjappa?) :)/> din nedgang er jo helt prikkfri- og så holder du vekten fint etterpå!

 

Nøkkelen for meg er å finne balansen der jeg gir meg selv lov til å kose meg....men ikke hele tiden- og ikke med altfor mye. Rart at det skal være så vanskelig å bare ta den ene biten?! (men det klarte jo du fint med Stratosen, 2010 ;)/>) Det er absolutt den ene biten som smaker godt!!

 

Jeg lurer på om jeg skal registrere igjen til jeg har nådd målet...? Ja, det tror jeg jamen at jeg skal. Jeg har ikke registrert i ferien i det hele tatt (har ikke vært inne på siden en eneste gang). Men nå er jeg igang igjen....og i løpet av to uker skal jeg ha nådd målsettingen!

 

Ha en flott helg begge to :)/>/> God ferie til deg, Snegla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy m aktivitet innpå her:):)/> Veldig kjekt å høre fra dere begge, SÅ stabile og flinke:) Inspirerende!!

Takk for gode ord fra deg, svusj - og deg også, snegla:) bra å bli heiet på!!

Jeg er kjapt innom nå.. Skriver derfor litt mer senere, f x søndag kveld m oppsummering av helga?!

Jeg nådde målet mitt for denne uka..komme under 63,5. D gikk m et nødskrik, men det er godkjent!! Mål for kommende uke.. 63,0. Eller aller helst 62-tallet....;)/>

Fredag, 16.august: 63,4 kg(ned 0,4 kg siste uke)

Fredag, 9.august 63,8 kg (ned 0,2 kg siste uke)

Fredag, 2.august 64,0 kg (ned 0,5 kg siste uke)

Fredag, 26.juli 64,5 kg

 

Mål: alt på 61-tallet er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte litt på det du skrev om den indre stemmen, Snegla.... For meg er det egentlig realitetsorientering ift den det handlet om, tror jeg.

 

Når jeg går opp i vekt er det fordi den indre stemmen sier "denne spiller ingen rolle" eller "dette er jo bare i dag" eller "jeg ser egentlig helt fin ut" eller tilogmed "jeg har ikke lagt på meg".

 

Jeg tror rett og slett at den indre stemmen min må få korreksjon av harde fakta! Derfor jeg er nødt til å veie meg- så seg jeg svart på hvitt om jeg har lagt på meg eller ikke. Og når jeg registrerer det jeg spiser, vil jeg se hva det utgjør i kcal....og da og skal det jo litt til for at den indre stemmen skal få gjennomslag med at "det ikke spiller noen rolle med bare denne".

 

Det aller beste ville jo selvfølgelig være at den indre stemmen min faktisk kunne justert seg uten at jeg måtte hjelpe til med veiing og registrering....håpet er at jeg kommer der sånn fullt ut! Men før det, får jeg hjelpe til :)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er inne på noe veldig vesentlig der, Svujs.. kloke ord fra dere begge!! Det er jo en grunn til at vekta mi har fått lov å snike seg oppover både 2 og 3 kg uten at jeg har tatt affære. Fortsetter det slik, kan man jo før man vet ordet av det, være oppe i en helt annen vektklasse.... Men nå har jeg jo heldigvis funnet ut at nok er nok.

Helga har vært fin, og med maten har det gått bra. Men det er værre med sjokoladen... Jeg har ikke klart å være så flink som forrige helg. Sukk. Så det har blitt formye sjokolade... mye mer enn jeg har lov til og har godt av. Sjokoladen er rett og slett mitt STORE problem. Jeg har prøvd utallige ganger med måtehold... men det skjærer seg som regel etter en stund. Jeg har funnet ut at jeg må bare holde meg helt unna om jeg skal klare disse siste irriterende kiloene... sukk... Men det gir meg kanskje ekstra motivasjon. Slik ble det iallfall forrige gang jeg tok affære. Da bestemte jeg meg for at jeg ikke kunne spise godterier før jeg så 61tallet igjen, og det funka. Så herved er det bestemt. Jeg må holde meg unna det søte slaget frem til jeg igjen ser mitt kjære 61.tall. Det bli hardt, men jeg vet det er verdt det.

Nå ønsker jeg alle en god uke:) klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet var 63,0, men d gikk ikke denne uka:( - selv etter å ha kuttet ut det søte, fem dager uten sjokolade er meget sterkt av meg;) men jeg gir meg ikke. Neste uke må jeg fokusere enda mer, da SKAL jeg se 62-tallet igjen! Det burde gå... Har vært en hektisk uke, så dårlig m trim. Skal prøve å å gjort noe m det kommende uke.. Hvordan går det m dere andre? Gleder meg til å høre fra dere...

God helg fra meg:)

 

Fredag, 23.august: 63,3 kg (ned 0,1 kg siste uke)

Fredag, 16.august: 63,4 kg(ned 0,4 kg siste uke)

Fredag, 9.august 63,8 kg (ned 0,2 kg siste uke)

Fredag, 2.august 64,0 kg (ned 0,5 kg siste uke)

Fredag, 26.juli 64,5 kg

 

Mål: alt på 61-tallet er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Du har gått ned, 2010, og det er flott! :) og hvis du har klart det med å holde deg unna sjokolade, er jo det supert i seg selv! Det slo meg akkurat nå, at sjokolade har blitt lettere for meg å begrense nå Jeg har jo ikke kuttet det helt ut, men jeg klarer å spise mindre av det. Jeg må lage noen sånne "det er lov med en bit nå, men bare en" for meg selv.

 

Min uke har vært ganske grei. Jeg holder vekten, men har ikke gått ned fra sist uke. Jeg har hatt det litt travelt, så registreringen har ikke vært helt gjennomført....jeg er nok litt ute av det. Men jeg skal være flink å registrere- for meg er det en nøkkel!

 

God helg! Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Rapporterer om at vekten viste 75,3 i dag. Har ligget mellom 74,7-75,5 de siste fire ukene så jeg holder vekten greit. Og dette skriver jeg mens jeg sitter og koser meg med øl og chillinøtter, på en tirsdag, hehe :P Skulle vel helst sett at vekten lå nærmere 75,0 eller rett i underkant, samtidig forteller denne indre stemmen meg at de 300 grammene spiller ingen rolle. Har derimot satt meg en absolutt grense på 75,5. Går jeg over det, må jeg skjerpe meg.

 

Jeg har beholdt mange gode vaner fra da jeg registrerte og gikk ned i vekt. Spiser tilnærmet det samme til frokost, lunsj og kveldsmat i hverdagen. Blir nok litt flere kalorier til middag nå, ettersom jeg kuttet ut alt av ris, pasta, potet, brød osv. Nå spiser jeg gjerne disse tingene, men alltid i små mengder. Ligger fortsatt på rundt 20 trimpoeng i uken. Ligger nok som oftest litt i underskudd på kalorier i hverdagen, og tenker det er derfor jeg holdet vekten selv om jeg unner meg litt kos både titt og ofte. Har det også som deg, Svusj, at jeg klarer å spise mindre av det gode. Det er nå en selvfølge at jeg bare tar 1-2 biter sjokolade, eller èn liten skål med potetgull, og er fornøyd med det. Resten klarer jeg å spare. Hvis ikke samboeren spiser det da, det er ofte det enkleste :P

 

Til deg 2010, stå på videre! Ned er ned! Du får sikkert et godt resultat denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink og systematisk, Snegla! Jeg syns det ser ut som du har funnet måten det er mulig for deg å få dette til på!? -selv med øl og chillinøtter på en tirsdag :) og faktisk er det vel akkurat sånn; det er mulig å kose seg så lenge vi ikke syns vi kan det HELE tiden! :D

 

Jeg er ikke helt fornøyd med registreringen min! Jeg holder vekten, men jeg går ikke ned som planen var. Og jeg tror at jeg lettere ville klart det hvis jeg var flink å registrere. Nå går det litt for mye i rykk og napp....jeg husker å registrere en stund- og så glemmer jeg det, og kommer helt ut av det! :huh: Denne uken har jeg ikke registrert en eneste dag, oppdaget jeg akkurat nå! Nå har jeg tatt det litt etter husken- men da er jo mulig at jeg er enten for snill eller "slem" med meg selv. Skjerpings ;)

 

Det går fint med trimmen- og det er jeg glad for! Forrige uke lå jeg på 20- det er jeg veldig fornøyd med. Det er lettere for meg på den lyse årstiden siden trimmen min mest består i fjellturer.

 

Hvordan går det med deg, 2010? Jeg er enig med Snegla, ned er ned!

 

Lykke til begge to!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med aktivitet innpå her!! Gratulerer til begge to, dere har jo allerede gått ned noen kilo og er kjempeflinke til å være stabile! Kanskje dere må flytte over til hold vekten;);)/> Men samtidig har jo du, svusj, bare et lite kilo til som du vil ned (eller muligens to), så kanskje du vil være her litt til... Jeg lengter jo ned til mitt kjære 61-tall, så jeg må nok bli litt til. Men jeg ser jo at det er "hold vekten" jeg er god på. Denne uka ble det ingen forandring i vekten.. men fikk mensen, og det bruker ikke spille positivt inn, så jeg får håpe det kan ta litt av skylda. Jeg ønsker jo stadig å klatre nedover og se 62-tallet. De siste tre ukene har det jo igrunnen ikke sjedd noen verdens ting med vekta mi. Jeg har virkelig problem med å sette inn støtet. Denne helg har det også vært to bursdager... det gjør jo ikke saken enklere. Men sånn er livet, alltid en bursdag eller en feiring av ett eller annet slag... sukk...

Men ellers føler jeg meg egentlig både slank og fin (bare litt mage og lår som kunne ha krympet vekk), så det er kanskje det som gjør at det er så vanskelig å nå helt ned. Man blir liksom fornøyd før man egentlig er i mål, de siste par vanskelige kiloene vil liksom ikke så lett av....

Vel, jeg gir meg ikke. Vi får håpe september blir min måned innpå her!!! Det hadde vært deilig:)

Fredag, 30.august: 63,3 kg (stabil siste uke)

Fredag, 23.august: 63,3 kg (ned 0,1 kg siste uke)

Fredag, 16.august: 63,4 kg(ned 0,4 kg siste uke)

Fredag, 9.august 63,8 kg (ned 0,2 kg siste uke)

Fredag, 2.august 64,0 kg (ned 0,5 kg siste uke)

Fredag, 26.juli 64,5 kg

Mål: ALT på 61-tallet er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg slank og fin! Det er jo uansett viktig! :) Og om det er med på å gjøre det vanskelig å ta av, så får det bare være. Kanskje det er mulig å finne en annen motivasjon for å ta av de siste kiloene? Har du er bukse du liker- men som ikke sitter så fint akkurat nå? :)

 

Jeg har jo egentlig vært flinkest til å holde vekten jeg også- det er maaaange uker siden jeg gikk ned i vekt. Og akkurat det med buksen, skal jeg prøve å motivere meg med. For jeg har en bukse som egentlig er litt trang.....men jeg tror ikke det handler om mer en det 1 1/2 kiloet jeg har lyst å gå ned. ;)

 

Ha en fin uke! Min målsetting er å registrere, å få litt flere trimpoeng- det ble 14 denne uken- og altså å gå ned!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen damer :)

Hvordan går det med dere?

 

Jeg er ganske fornøyd. Ikke fullt så bra mht trimpoeng- uken ble travlere enn jeg hadde tenkt. Men jeg skal holde trimfokus! Jeg har vært flink å registrere, så jeg har bra kontroll på maten. Og jeg har klart å holde meg til min tilmålte mengde....noen dager litt under, men der gjør jeg som deg, Snegla- litt mindre noen dager for å ha litt å gå på!

Så får vi se om dette resulterer i at jeg er fornøyd med vekten i morgen når det er veiing :)

 

Lykke til begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre fra deg, svusj!!! Så bra at du har kontroll på maten.. husk, d er jo det som er det viktigste! Maten betyr 70 % og trening 30% for vektnedgang har jeg lest et sted, og det tror jeg stemmer! Så om man ikke alltid får trent som man ønsker, så er det enda viktigere å holde fokus på matinntaket.

Ja, hva skal jeg si om meg selv? Dessverre ikke noe nytt på vektfronten... men nå lar jeg meg inspirere av deg, svusj, og begynner å veie maten / registrere. Jeg har slurvet masse med å veie maten de siste månedene... selv om jeg har prøvd å gå ned, så har jeg ikke vært seriøs nok. Så nå skal jeg virkelig prøve å få kontroll på mengdene igjen! Jeg syns det er veldig stress å veie maten... jeg liker det egentlig ikke:( Men i håp om at dersom jeg gjør det, vil jeg lykkes - så prøver jeg med friskt mot:) Jeg holdt meg unna sjokolade i to uker.... men må bare innrømme at deretter var det en helg med to selskap (forrige helg) og da klarte jeg IKKE stå imot...:(/>/> Skuffende.... Så nå spiser jeg litt, men når jeg registrerer så må det jo også være i moderate mengder. Så da tror jeg jeg skal se om jeg klarer å være fornuftig.

Har tenkt litt på det du skreiv om å ha en bukse man kan ha som mål skal sitte fint igjen.. Jeg har en sånn bukse!!! Så da skal jeg jammen bruke den som motivasjonsfaktor. Ellers passer jo klærne mine, det er jo ikke snakk om noen overvekt her i huset akkurat. Men den buksa hadde det vært gøy om strammet litt mindre, for å si det sånn;)

Så nå registrerer jeg pinlig nøyaktig en uke fremover i tid, og ser hvordan det da ser ut. Jeg kommer jo innom her før den tid. Til neste helg skal vi reise bort, så da kan jeg ikke registrere. Men så er det på an igjen uka etter. Jeg ser at jeg må være strukturert og klare dette utover denne måneden, så kanskje jeg plutselig er i mål likevel?! Det hadde vært deilig...

Målet mitt er jo fremdeles å se mitt kjære 61-tall igjen....

God helg til dere, kos dere med måte (som dere alltid er flinke til) og ha en fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!!

 

Hvordan går det med registreringen, 2010? Jeg er helt enig med deg, det er stress! Men det gjør det lettere for meg likevel- jeg må visst ha dert svart på hvitt for at jeg ikke skal lure meg selv :D

Det er jo helt utrolig, egentlig! Jeg håper jo på at jeg etterhvert får det helt under huden, men akkurat nå for tiden stoler jeg ikke helt på meg selv :) Så da blir det registrering!!

Og jeg er vel sånn nogenlunde fornøyd. Vekten går ikke opp....men den går ikke særlig nedover heller. Siste uke ar det noen hundre gram....litt for lite trim siste uke også. Men jeg skal holde stand :)

 

Vi fortsetter med å heie på hverandre! Og bli inspirert av hverandre! Det hjelper for meg å lese det dere skriver! Og det føles mere forpliktende når jeg skal fortelle dere hvordan jeg klarer meg! Det blir liksom litt pinlig å skeie ut! :D

 

Og du, Snegla? Går det fortsatt like fint med deg? Du har vært imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,dere! Endelig tid til å skrive innpå her... Reiste bort fra fredag- idag, og har ikke fått lagt inn noe her før nå... Svusj, du lurer på hvordan det har gått m registreringen... Noen dager har det gått fint, andre dager ikke. Men merker iallfall at det har gjort meg mer bevisst på hva jeg putter inn. Positivt! :)/> Ellers har jeg bestilt meg kokebok av Jeanette Roede. Der er det sikkert gode oppskrifter, og litt enklere siden kcal er angitt. Vil prøve å bruke en denne boka litt aktivt fremover. Ellers har jeg ikke gått på vekta i d siste... Jeg føler den i står bom stille. Det er så demotiverende når man ikke får resultat. Vil derfor vente en uke eller to med å gå på vekta igjen, og se om jeg da kan ha noe å melde om!! Kanskje er det sunnere for meg å ikke fokusere på et tall på vekta hver dag, men heller hvordan jeg føler meg. Merker at jeg er så lei av den veiingen, den gjør meg bare frustrert.

Jeg bare vet at jeg ikke kan gi meg nå. Dersom jeg fortsetter med å la vekta snike seg opp et par hundre gram litt etter litt, så er man vips!-oppe på et uakseptabelt nivå. Derfor gir jeg meg ikke. Om tre uker er det høstferie. Innen den tid skal jeg ha positive tall å vise til. Veldig viktig for min egen del. Vil ikke la det skure og gå utover høsten, og plutselig er jula der med sine utfordringer...

Svusj, håper du også snart får den nedgangen du ønsker.du er likevel heldig i mine øyne som er langt nede på60-tallet!!!!;)/> ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo begge to! :D

 

Jeg må jo tilstå at det har gått dårlig med registreringen siste uke, men det går likevel fint med vekten! Så det får være det viktigste! Jeg har vært flink å trene, men ikke egentlig så flink med maten. Men jeg har ikke tenkt å gi meg- jeg skal klare det siste ett og et halve kiloet. Og målsettingen er jo å klare det ved å være flink å registrere fordi det gjør at jeg skjerper meg med maten :)

 

Hvordan går det med dere to, da? :) Håper det går fint! Hvis vi sliter med de samme tingene, skulle vi laget en litt mer forpliktende plan for å sette inn støtet!?

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen! Jeg har ikke vært aktiv innpå her de siste par ukene... Vet ikke helt hva jeg skal skylde på... jeg har følt meg lei og lite motivert i det siste. Så har periodevis følt at jeg ikke har noen verdens ting å bidra med innpå her. Har vurdert å kutte ut en periode, og se om jeg kan finne igjen motivasjonen! Men vet samtidig ikke helt om det er rette veien å gå. Det er veldig uvant for meg, dette her.. Det er faktisk første gang på 9 år at jeg ikke har nått målet jeg har satt meg. Etter tre graviditeter har jeg møysommelig jobbet meg ned mot utgangspunktet, og vært SÅ flink. Nå veier jeg fremdeles på 63-tallet, og her har jeg ikke hatt vane for å stagnere, bare så vidt besøkt på vei opp og ned i forbindese med graviditet....Men nå har jeg altså stort sett vært her siden påske. Ikke bra! Samtidig har jeg ikke klart å sette inn noe støt.

Det er veldig rart. Har bestemt meg for å si meg fornøyd dersom jeg kan veie noe med 61 kg. Alt på 61 skal være godkjent. Da er det faktisk snakk om to usle, små kilo! Hvorfor føles det så håpløst umulig? Jeg fatter det ikke! Det burde ikke tatt meg mer enn tre-fire uker å oppnå! Men føler jeg klarer å holde fokus en uke, maks 10 dager. Så orker jeg ikke mer, og slurver med maten igjen. Ikke det at jeg overspiser.Jeg er veldig flink til å spise det jeg skal av vanlig mat. Jeg vet nøyaktig hvor problemet ligger: søtsuget. Jeg vet at om jeg bestemmer meg for å ligge unna, så går alt så mye bedre... Men så er det bare det at jeg ikke vet om jeg klarer å gjennomføre. Jeg har gjort det før, men orker jeg en gang til? Sjokolade er en del av lykke-følelsen min - tåpelig sagt, men sånn føles det nesten! Samtidig vet jeg at dersom jeg klarer å være flink, får jeg bedre samvittighet og jeg når også målene jeg har satt meg... Det er jo egentlig det beste - alt i alt! Jeg ønsker jo virkelig å komme meg ned litt til, sånn at et par av buksene mine som strammer, blir litt mer behagelige på. Så jeg er klar for noe mer forpliktende i håp om å se mitt kjære 61-tall igjen. Men jeg vet ikke helt hva som er realistisk... Har du forslag til tidsperspektiv, Svusj? Jeg tenker f eks at i slutten av oktober kan være en mulig "frist" å sette seg i forhold til når jeg skal være i mål... Samtidig har jeg skuffet meg selv så mange ganger nå, har satt meg mål, og så har jeg ikke klart å gjennomføre. Kjenner at jeg skjemmes ved det... orker ikke at det skal skje igjen.... Vel - jeg orker ikke konkludere akkurat nå. Men jeg tror jeg er klar for noe mer forpliktende!!! Og jeg vil veldig gjerne at vi hjelper hverandre... Jeg vil prøve å være mer aktiv innpå her fremover, og håpe at det blir flest seire og færre nederlag å meddele om.... ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, 2010! Så kjekt å høre fra deg! Jeg har jo ikke akkurat vært så aktiv jeg heller :blink:

Det går gjerne litt i bølger!

 

Å lese innlegget ditt, var som å lese noe jeg selv hadde skrevet! Jeg også strever med de der siste 1-2 kiloene. Det er helt merkelig! For jeg og vet at jeg har veldig lyst å klare de der siste små kiloene, men så er der akkurat som jeg har mer lyst på den sjokoladen. Eller den bollen. Helt idiotisk, for jeg har jo mye mer lyst å være slank enn jeg har lyst på det snopet(godteri!). Men midt oppi det, innser jeg det ikke. :angry:

 

Jeg syns slutten av oktober hørtes fint ut! Da skal du se 61 og jeg skal se 59. Så kanskje vi skal prøve å sette ord på hva som rører seg oppi hodet vårt når vi tar feile valg? Skal vi love hverandre at vi er nødt til å sette oss ned og skrive et innlegg hvis vi gjør feil med maten? Prøve å utdype hva som gjorde at vi 'sprakk'? Kanskje det vil gjøre at vi lar være å ta den sjokoladen eller hva det nå er for noe.....? Vil det føles mer forpliktende?

 

Lykke til! Jeg heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,svusj! Det var så oppmuntrende at du kom med tilbakemelding innpå her, tusen takk skal du ha! Og så har jeg somlet svært og ikke sendt noe svar.. skikkelig dårlig gjort av meg :(/> men nå er jeg her igjen! Har vært en meget hektisk uke. Men noe annet enn det har jeg ikke å skylde på.

Ellers er jeg litt sånn i tenkeboksen, merker jeg. Noen dager tenker jeg: Nå har jeg kjempet med at jeg ønsker meg 2 kilo ned sikkert i 2 år!!! Hva er det som skjer? Er jeg kommet i den alderen at jeg bare må godta at jeg ikke kommer meg lenger ned? Og er jeg igrunnen fornøyd selv også? Jeg går jo for å være en slank dame, får ofte komplimenter for det og min mann gjennom mer enn 10 år er strålende fornøyd, jeg er jo 3-4 kg lettere enn da vi giftet oss for å si det sånn!!! På en annen side så vet jeg jo at jeg føler meg enda bedre om jeg bare er litt smalere rundt midjen. Det er jo der det legger seg (og litt på hoftene). Så sånn sett skulle jeg jo virkelig ønske at jeg kunne jobbet meg nedover de siste kiloene. Denne uka har vekten variert mellom 63,4 og 63,9. Det er med andre ord trygt plantet på 63-tallet at jeg befinner meg. Og jeg vil jo heller være på 61-tallet, jeg vet jo det. Første mål må jo bli å komme bort fra 63 og ned på 62. Akkurat nå tenker jeg at under 62,5 hadde jo vært fantastisk det, også. I fjor høst var jeg kjempeflink. Da satte jeg meg som mål å være på 61-tallet til 1.desember. Det var veldig lurt. Jeg kom meg ned, og gjennom HELE desember lå jeg på 61. Til og med i romjula veide jeg 61,7 kg!! SÅ stolt! Men så presterte jeg altså å legge på meg ETTER jul, helt utrolig... Det samme må ikke skje i år, og iallefall ikke dersom jeg går inn i adventstida med 2 kg mer enn jeg i utgpkt bør ha.

Huff.... Samtidig har det vært så deilig disse ukene der jeg har gitt litt blaffen. Har følt at jeg ikke må stå til ansvar for hver eneste sjokoladebit... Så det er kanskje derfor jeg har utsatt litt STARTEN. For svusj, jeg er enig med deg. Det hadde hjulpet SÅ masse om jeg og vi var mer aktive inn på her, og at vi rapporterte inn viss vi puttet i oss mer enn det som er lov av det søte slaget. Så jeg er i grunnen med på det. Og jeg tror at jeg her og nå bestemmer meg for å starte. Men jeg vet ikke om fristen jeg foreslo sist, er litt for brått for meg, tror ikke jeg helt klarer å komme så fort ned at jeg ser 61 i slutten av oktober. Men 1.desember tror jeg det er større sjans for. Det gikk jo så fint sist:) Så kanskje jeg skal prøve å skynde meg langsomt denne gangen... men i løpet av en måneds tid nå 61-tallet, slik at jeg kan prøve å stabilisere meg der når advent setter inn om knapt 2 mnd. (Tiden kommer til å rase avgårde denne høsten, kjenner det på meg...;)/> Så her er jeg, og nå starter alvoret - nok en gang........ ;)/>

 

8.okt: 63,9 kg

 

Mål til 1.des: 61-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

-kjekt å høre fra deg!

Og du må ikke tenke at det er dårlig gjort å ikke svare! Vi svarer når det passer- ikke la det bli et press :)

 

Vi har det nok litt likt vi to- vi har en vekt som vi ikke egentlig er misfornøyd med. Men samtidig vet vi at vi ville vært mer fornøyd med ca to kilo mindre. Merkelig at det skal være så vanskelig å ta av de siste små kiloene. Men sannsynligvis er vel det fordi vi ikke egentlig er så misfornøyd? :)

Men vi får stå på så lenge vi har bestemt oss for at det er det vi vil! Ellers må vi bestemme oss for at de kiloene faktisk kan få henge der de henger! :D Nei, jeg trives mye bedre med å finne frem klær med de små kiloene mindre....de utgjør endel på bukser, faktisk! Det får være min motivasjon.

 

Jeg har vært på reise siste uken, så da har jeg ikke vært flink å registrere, men nå er det på'an igjen! Trimmen har vært bra, heldigvis- maten har det vært dårligere med! :D Men nå er det tilbake til hverdagen. Jeg har spist endel sjokolade :angry: Hmmm- nå får jeg skjerpe meg! Det har ikke utgjort noe på vekten enda, men det er nok bare et tidsspørsmål :)

Heia oss, 2010 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, svusj! Velkommen tilbake fra reise... :)/> Så flott at trimmen har vært bra, tross for litt mer av mat og sjokolade... Det var som jeg skulle ha avlagt min egen rapport. Jeg er kjempe-strukturert m treningen for tiden... To dager styrke, en dag rask gange, to dager med styrke, en dag rask gange...og slik flyr dagene og ukene, har holdt på med dette i 2-3 uker nå. Deilig å ha fått trimmen i gjenge igjen. Men d er jo maten som er d viktigste å få orden på....

Jeg trives ikke m registrering og iallfall ikke m veiing av maten:(:(/> Men det har tidligere fungert å notere ned hva jeg spiser, passe på at d blir et par tynne skiver e.l til hvert brødmåltid, en porsjon middag, tre frukter + grønt hver dag! og passe på inntak av melk/ yoghurt. Og ikke minst avstå fra det søte... Jeg skal prøve å få min kjære med på å holde meg litt i ørene...;)/> han har også et par kilo han ønsker å kvitte seg med. Så kanskje vi kan hjelpe hverandre... Og prøve å innføre snop kun lørdager igjen... D hadde vært til stor hjelp for oss begge.

Planen min for kommende uke er som følger :

skrive ned hva jeg spiser

Kutte ut sjokoladen i ukedagene - jeg bare MÅ! Gjør jeg unntak, må jeg skrive innpå her samme dag...

Mål til neste fredags veiing: lengst mulig ned på 63-tallet

 

8.okt: 63,9 kg

Mål til 1.des: 61-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

 

Og her er min plan:

- registrere

- sjokolade ( og også annet snop!) rapporteres til deg innpå her!

- en porsjon til middag

- knekkebrød som mellommåltid

- trimme som jeg pleier

Målsetting:

- et halvt kilo mindre på vekten hver uke=59 om fire uker

 

Dette er absolutt overkommelig!

 

Lykke til 2010! Dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...