Gå til innhold

Ned 3 kilo til 1.juli


Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig inne på Hold vekten - forumet, men nå har jeg tenkt å stikke innom her før sommerferien og se om jeg kan kvitte meg med noen få kilo... kanskje noen andre har lyst til å bli med?! Hjertelig velkommen! Det kan hjelpe på å være flere mot samme mål!

Jeg er i midten av 30-årene, mamma til 3 og veier pr i dag 63,7 kg. Er 1.70 høy. Målet mitt er å ligge på 61-tallet. Der har jeg også befunnet meg store deler av de siste årene. For 9 år siden gikk jeg et internettkurs med Grete Roede, gikk da ned fra 68 til ca 60 og var superfornøyd. Denne vekta har jeg holdt noenlunde (61-62), tross 3 graviditeter i mellomtiden. Dette viser at jeg kan viss jeg vil og er motivert. Men den siste tida har jeg ikke vært motivert... Sist jeg veide på 61-tallet, var til påske. Men etter det har jeg ikke klart å skjerpe meg, og har stabilisert meg på 63-tallet. Ikke godkjent! Jeg føler meg ikke vel, tro meg - disse kiloene viser VELDIG godt på meg!! Mitt store problem er sjokolade... Jeg har prøvd utallige ganger med "måtehold", tenker at dette skal jeg fikse..bare en liten bit til kaffen hver kveld, det må da kunne gå an.. Men neida, plutselig sprekker jeg og spiser alt jeg kommer over av sjokolade i huset. Så nå har jeg nok en gang funnet ut at jeg må kutte helt. Men på lørdager skal det være lov med en sjokolade. Jeg bare MÅ ha noe å se frem til... Ellers er jeg nokså ivrig til å trimme, så det er overhode ikke der problemet mitt ligger - heldigvis. Nei, problemet er søtbehovet... men vet av erfaring, at om jeg klarer å begrense, så vil også behovet bli mindre. Så nå sastser jeg med friskt mot. Jeg kommer ikke til å skrive daglig, men iallfall noen ganger i uken. Og dersom jeg spiser noe "utenom boka" (utenom vanlig kosthold), må jeg "skrifte" for dette innpå her...

Jeg har vanligvis fredager som veiedag, og vil fortsette med det. Om noen har lyst å slenge seg med, er dere som sagt velkommen!!

 

Fredag, 17.mai: 63,7 kg

Fredag, 24.mai:

Fredag, 31.mai:

Fredag, 7.juni: (Mål: ca 62 kg til denne datoen)

Fredag, 14.juni:

Fredag, 21.juni:

Mandag: 1.juli: (Optimistisk mål: 60-61 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det fredag igjen.. Denne uka ble kort rent slankemessig... kom liksom ikke i gang før for et par dager siden.. den pinsen får ta en del av skylda;) Men nå er jeg i gang. Det føles deilig med et sunnere liv! Jeg har timmet daglig de siste dagene, og skjerpet meg med kostholdet. Har kuttet ut alle de små sjokoladebitene.. Nå gleder jeg meg til å unne meg en sjokolade i helga. Det blir første helg med "måtehold" ang sjokolade på veldig lenge... Men jeg vet følelsen av å ha kontroll, og at man også da verdsetter mer det lille man har lov å putte i seg.

Jeg satser på at kommende uke vil det løsne skikkeilg, og at jeg da tar steget ned på 62-tallet. Innen et par uker håper jeg å befinne meg laaangt nede på 62, gjerne ned mot 62 blank. Jeg håper det er mulig, at jeg klarer å vere "streng" med meg selv. Da vet jeg at det kan gå!

Jeg ønsker alle en fin helg, og skriver innpå her igjen på søndag for å meddele hvordan helga har vært.Noen som vil slenge seg med?? Hjertelig velkommen til det!!

Fredag, 17.mai: 63,7 kg

Fredag, 24.mai: 63,4 kg (ned 0,3 kg)

Fredag, 31.mai:

Fredag, 7.juni: (Mål: ca 62 kg til denne datoen)

Fredag, 14.juni:

Fredag, 21.juni:

Mandag: 1.juli: (Optimistisk mål: 60-61 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til så masse, 2010! :) Heier på deg fra sidelinjen!

 

Prøv å holde belønningene til helgene bare, det tror jeg du vinner mye på. Det var sånn jeg raste i mål på null komma niks, i alle fall. Alle de små tingene i hverdagen som jeg tenkte ikke var så farlig, de teller jo med likevel. Og bedre med et eple enn en liten sjokolade. Så åpenbart, selvfølgelig... alle vet jo det... men likevel så sant. Og effektivt!

 

Iblant er det ikke så store justeringer som skal til.

 

Heia, heia! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempehyggelig tilbakemelding,Bijou :)/> Jeg trengte litt oppmuntring og heiing, det var midt i blinken! SÅ deilig det må være å vere på 60,1 kg! Det er jo bare helt utrolig! Jeg har også vært der, men det var før jeg fikk barn. Det laveste jeg har vært etter barna kom som perler på snor, var 60,7. Så jeg håper jo jeg kommer meg ned på 60-tallet, jeg også. Så kan jeg heller stabilisere meg på 61-tallet. Går jo alltid litt opp etter at man har komt seg ned...

 

Har hatt en fin helg! Og har klart måtehold! Det er en stor seier. Det ble med den ene sjokoladen i helga, 42 gram for å være helt eksakt. Og noen flak potetgull, men det var jammen ikke mange... Jeg klarer veldig godt å styre med når det gjelder potetgull. Det er sjokolade som er problemet her i gården. Ellers har det blitt litt kaffemat som følge av besøk: 2 sveler og 2 kakestykker (små, skuffekake) fordelt på helga. Jeg gir det godkjent! Nå er det tilbake på den smale sti.. Jeg skal ikke spise mer i kveld bortsett fra litt smoothies og en gulrot! Og i morga er det også hverdag, deilig med mange hverdager fremover. Det gjør ting så mye enklere! Godt vi har gjort oss ferdig med fridager og høytider på en stund. Og til sommerferien skal jeg være klar og i mål!!

 

Ønsker alle en god uke! Det er lov å henge seg på her, om det er noen - som meg - som kjemper med de siste små kiloene... ;)/>

Jeg skriver innpå her igjen om et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei!!!!!!! Jeg gjorde d igjen....:(/>/> Har vært så flink, men i går kom d besøk m bamsemums til familien.. Og jeg forsynte meg, altfor mye!!! Er SÅ skuffet over meg selv.. Fikk mensen i går, og er alltid SÅ sjokoladesyk på d tidspunktet... Sukk:( Har også følt meg oppblåst, men nå er d bedre. Så magen er faktisk flatere enn på lenge... Har jo vært flink ellers en ukes tid.... På vekta viser d lite, 63.3 i dag. Så og si stillstand siste uke. Men tror forrige fredags veiing var snill med meg... I helga var jeg oppe på 64! Så jeg har jo beveget meg litt nedover denne uka da...;)/>/> jeg gir ikke opp. Jeg skal nedover, 1.juli skal jeg møte verden med mindre mage, rumpe og lår. D er der ALT sitter..:/ jeg er kjempeflink og trimmer daglig. Så d må jeg minne meg selv om, som en oppmuntring;)

God torsdag videre:) I morgen er d veiedag, da er jeg tilbake innpå her;) og nå er d strengt forbudt med noe som helst søtt før sjokoladen på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... I går var det fredag igjen, lite nytt å meddele. Kun 100gr ned, det vil jo i praksis si ingen ting:( Jeg sliter... Jeg må bli flinkere til å registrere hva jeg putter inn, og skal begynne å veie brødmaten igjen. Lurer på om det blir litt mye inn her for tida, at skivene ikke er tynne nok..? I dag er det lørdag og TO bursdagsselskap, i morgen "bare" ett. Så jeg må virkelig være flink i helga og bare forsyne meg litt.. Jeg skriver innpå her i morgen og forteller hvordan det gikk. Jeg har trimmet hver dag bortsett fra 1 dag denne uka, og det blir trim i helga også:)/>. Så det er iallfall på plass;) God helg til alle!

 

Fredag, 17.mai: 63,7 kg

Fredag, 24.mai: 63,4 kg (ned 0,3 kg)

Fredag, 31.mai: 63,3 kg (ned 0,4 kg)

Fredag, 7.juni: (Mål: på 62-tallet til denne datoen)

Fredag, 14.juni:

Fredag, 21.juni:

Mandag: 1.juli: (Optimistisk mål: 60-61 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Det kan se ut som vi sliter med noe av det samme ;) så kanskje vi kan hjelpe hverandre litt denne måneden!?

Jeg er midt i 40-årene og har også tre barn, endel eldre enn dine. Jeg gikk ned 8 kilo for fem- seks år siden ved å registrere mat her inne. Det var overraskende lett. Og lenge klarte jeg å holde vekten på knapt 60, men så snek den seg oppover.....det vil si; jeg hjalp jo godt til da. :D Innstillingen ble "jaja, denne ene biten...." (som aldri ble bare en) og porsjonene ble stadig større. Men det som virkelig gjør at jeg legger på meg er all småspisingen. Derfor hjelper det å registrere....da lar jeg faktisk være å åpne skuffen og finne sjokolade eller chips eller hva det nå er som ligger der!

1. mai startet jeg registrering igjen- og jeg har gått ned to kilo-fra 63,7 til 61,7. Jeg vil ned igjen til 59-60, det er der jeg trives, og som deg syns jeg de ekstre fire kiloene synes veldig godt! Jeg er 168 høy- så vi ser ut til å ha omtrent samme trivselsvekt.

Denne siste uken syns jeg det hele har stoppet opp- ikke bare stoppet opp, men jeg så 63-tallet på vekten igjen! Hrrmf! Så nå er det fokus!

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, bli med!!!! Du er hjertelig velkommen :)/> Jeg trenger noen med samme mål og noen med litt utholdenhet... ;)/> Føler alltid jeg ender opp alene inn på en tråd... Jeg er ganske utholdende og gir meg ikke!!! Og det har jeg ikke tenkt å gjøre nå heller ;)/> Kjempegøy at du vil slå følge, jeg trengte virkelig at du skreiv inn på her i dag! Kjenner motivasjonen kommer snikende igjen med deg... :)/> Tusen takk, svusj!!! Ja, du har jo vært kjempeflink i mai-måned! 2 kg ned er supert! Jeg tror d er den måneden som har tatt knekken på meg... Altfor mye selskapeligheter....:(/> men som du sier, bare en uke eller to uten fokus, så er det rett opp igjen med vekta!! Og jeg har prestert å stabilisere meg på 63-tallet nå i vår, det er virkelig ille! I romjula var jeg i motsetning til nå på 61-tallet, og det veide jeg også i starten av påska. Så må bare minne meg selv om at det er der jeg hører hjemme og vil tilbake til! Småspising, ja... Det er ordet. Enig med deg i at registrering hjelper masse.. Jeg har prøvd å få gang på det, men har bare "fadet" ut etter noen dager.. Men nå vil jeg tilbake til det!!jeg begynner NÅ! Jeg kjente at jeg fikk motivasjonen.. Så i juni måned må jeg vere flink å holde ut, så er juli- målet innen rekkevidde;)

Er 63.3 idag, så har holdt vekta i helga tross TRE selskap...sukk...;)/> Til fredag er målet å se 62-tallet igjen. Men jeg skriver innpå her før det, er jo gøy nå som du også blir med på tråden:):)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo supert at du ble motivert! Og sammen skal vi motivere hverandre nedover! :) Jeg vil veldig gjerne være med. Jeg syns det virker som vi sliter med de samme tingene- og da kan vi sikkert hjelpe hverandre!

 

Ja, det er noe med registrering, det merker jeg. Jeg er ikke så flink at jeg veier all maten- men jeg har gjort det tidligere, så jeg har en formening om hvor mye jeg skal ha. Og hvis jeg lurer, så veier jeg!

 

Sånne selskapeligheter lager jo trøbbel- men det var jo veldig bra at du klarte å holde vekten da! Og at du har holdt vekten helt frem til påske viser jo at du kommer til å klare det- det skal sikkert veldig lite til før kiloene forsvinner igjen. :)

 

Jeg ser at du er ivrig trimmer. Hva gjør du? Jeg har og veldig stor nytte av trim- jeg ville aldri klart å gå ned i vekt uten det. Og min trening består for det meste av turer på fjellet. Jeg går fort, eller så løper jeg. Jeg trener litt styrke også, men der har jeg mye mer å gå på. Jeg kjeder meg så fort når jeg trener styrke- men jeg vet jo at jeg burde gjort det likevel!

 

Hvilken dag veier du deg? Min veiedag er torsdag. Jeg har en bedre følelse denne uken enn forrige. Dette skal vi klare! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, svusj! SÅ bra du blir med :)/> Jeg var ute og spiste i går med venninner, og tanken på at jeg nå har en med-"slanker", gjorde det lettere å spise fornuftige mengder:)

Jeg veier meg fredager. Jeg trimmer som deg - liker godt fjellturer, rask gange på vei eller kombinasjon av sykkel og litt lettere fjelltur. Setter av ca 1/2 t - 45 min. Prøver ca tre ganger i uka med romaskin (ca 12-15 min) og enkle styrkeøvelser (sistnevnte tar 12 min, et progr for bein, armer, mage... Ikke avansert i det hele tatt) Prøver å vere i daglig aktivitet, så det blir trim nesten hver dag - iallfall 5 dager i uka;)

Jeg gidder heller ikke veie mat, det blir sånn stress. Jeg tenker heller porsjoner / antall og prøve å passe på at brødskivene er tynne nok!! Føler jeg har det litt inne, at jeg ikke trenger veie alt mulig. Men det hadde jo vært mer nøyaktig da... Men når jeg skriver ned på eget ark,så forplikter det. Tar seg ikke ut å fylle inn 5 ruter sjokolade eller 100 gr smågodt en helt vanlig dag liksom...;)/>

Ønsker deg en flott dag, svusj:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne med på dette målet :)/> Jeg har veiedag mandager, og vekten viste 78,5kg i går. Jeg startet 20. mai på 80,3 kg. Gikk ned 2 kg første uken (det er visst vanlig å gå ned mye første uken?), og slo til med oppgang denne uken.

 

Har lagt på meg 5kg det siste halve året, da jeg har bodd i utlandet. = ingen trening og MASSE øl. Er hjemme nå og vil ta tak i dette med det samme. Jeg nekter nemlig å kjøpe nye, større klær.

 

Jeg er veldig glad i å trene og gå på tur, har 15-20 trimpoeng i uken. I tillegg har jeg en aktiv jobb, så skal egentlig følge meny 3 (1800 kalorier!). Men har lagt meg på 1600 så langt. Er veldig usikker på om jeg burde gå opp til 1800, føler allerede at jeg spiser mer enn nok på 1600. Er nesten så jeg tenker at jeg burde trene mindre for å slippe og spise mer, hehe.

 

Uansett, det var litt om meg. Har lest veldig mye inne på forumet her de siste ukene, kjekt å være med på en tråd selv også :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen, snegla84:):)/> morsomt navn...hihi;) mitt er så kjedelig.. Ble medlem innpå her i 2010, da ble det 2010 som ble navnet...uansett hva andre nick jeg prøvde, var de opptatt;)

Du er jo allerede i gang og har gått ned 2 kg! SÅ bra:) sleng deg med her, så skal du se det vil lykkes ytterligere... Høres ut som du er i et fint driv ang trening, og at du synes du spiser mer enn nok, er jo et bra tegn - så slipper du iallefall å sulte deg nedover...;)/>

Ja, da blir det spennende å se fremover om vi klarer å komme oss noen kilo nedover til juli og sommeren! Kanskje lurt å holde fokus i feien også, det er jo som regel da det skjærer seg for min del...

Nå er jeg snart klar for en liten treningsøkt på ca halv time med romaskin og litt styrke. Må bare få ryddet litt først;)

Har gått ok med maten i dag, men ble dessverre tre drops(sånne gode, gammeldagse )og noen flak pringles som jeg ikke klarte stå imot da jeg fikk tilbudet...:(/>:( angret etterpå, så sånt noe skal jeg holde meg unna heretter bortsett fra på lørdager...da bare MÅ jeg ha litt altså!!;)/>

Fortsatt God kveld til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at vi er flere- og med mye likt ift vekt og trim og utfordringer! Det er veldig bra! Jeg blir motivert av å lese deres innlegg :) Jeg tror faktisk at jeg var litt iferd med å miste motivasjonen- etter en mnd med registrering syns jeg det gikk litt trått, og vekten gikk jo tilogmed opp! Men det å prate litt med dere får meg helt på sporet igjen! (Nå lurer jeg dessuten på om forrige ukes vekt var litt på siden også- for snikveiing har vist at det 1,5 kiloet er borte igjen :) Jippi!!)

 

Jeg får det ganske greit til om dagene- klarer å spise det jeg skal og unngå tull. Et lite unntak i går- da fikk jeg en is som det ville vært veldig uhøflig å takke nei til.... Og isen var god ;) og jeg kom bare ca 100 kcal over det jeg skulle. Jeg prøver å ligge på 1600. Jeg er enig med deg 2010, vi må unne oss noe "ulovlig" i begrenset utstrekning! Jeg er også svak for chips! Og vin. Det er det jeg syns er vanskeligst å styre unna.

 

Jeg har forsøkt å endre mitt nick, men får det ikke til.....Vet dere hvordan vi gjør det? Snegla var flott! :D

 

Jeg tror at kilo som har kommet på i løpet av en begrenset periode, forsvinner igjen fort! Og for oss alle tre har kiloene kommet på relativt raskt- mine kom på fra jul og utover.... Jeg må passe meg mere om vinteren. Jeg trimmer mindre- og får mer lyst på all mulig mat på den årstiden. Og så er det noe med ferier, ja :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Nå sliter jeg med det velkjente søt-suget etter middag! Men tror faktisk det hjelper og lese på forumet, og å skrive noen ord. Da holder jeg fokuset på noe annet, til det går over.

 

Jeg uttalte meg nok kanskje litt for fort når jeg sa at jeg føler at jeg spiser mer enn nok! Har nemlig hatt permisjon siden jeg kom hjem fra utlandet. Kun vært hjemme og hatt noe kontorarbeid. Da har det vært lett og planlegge måltidene osv. Syns faktisk ikke det har vært noe veldig problematisk å holde seg unna godteri og andre usunnheter heller. MEN, så begynte jeg på jobb på mandag denne uken. Dvs frokost kl 06, i stedet for kl 09 som jeg har hatt ellers. Allerede der sliter jeg jo med at jeg trenger et ekstra måltid. I tillegg kjenner jeg at gamle uvaner kaller på meg! Jobber på sykehus, og jeg trenger vel ikke si at det florerer av fristelser der! Bare på de siste to vaktene har jeg gått sulten forbi både muffins, småboller, donuts og -min gamle favoritt- twist. Men har klart meg bra så langt. Vil jo nå målet fortest mulig, og prøver å tenke at hvis jeg ikke gjør det skikkelig, så må jeg holde på dobbelt så lenge. Det har hjulpet så langt.

 

Er helt enig at en må unne seg litt ulovligheter noen ganger! Da er jeg opptatt av det skal være verdt det. Som en is i solen sammen med venner :) (og ikke å hive i seg en donut i farten på jobb!)

 

Ønsker dere en sprek og sunn dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen! Så gøy med aktivitet innpå tråden her... det hjelper på!! Jeg føler det fungerer fint om dagen, jeg får trimmet stort sett daglig, og det går greitt med spisinga. Teller ikke kalorier (det burde jeg kanskje gjort, men syns det er sånn stress...) Måltidsrytmen er som følger: frokost: 1 skive + 1 knekkebrød, lunsj: 2 skiver eller samme som frokost, middag: 1/ porsjon, påpasselig med mengde av potet/pasta/ris, kvelds: prøver å kutte innimellom, men ofte blir det et knekkebrød, max to. Så fyller jeg opp melkerasjon med melk og lett-yoghurt, det er lett å regne kcal her. Jeg spiser også helst tre, iallefall to, frukter hver dag + knasker gullrøtter. Ellers prøver jeg å få i meg mye vann. Denne mengden har hjulpet meg ned i vekt før, så jeg må bare prøve å være tålmodig og satse på at det lykkes i ukene fremover. I morga er det veiing, og jeg frykter at jeg ikke ser 62-tallet som jeg så veldig håpet på... sukk... Har snikveiet meg i dag, og ligger fortsatt i nedre del av 63. Skal være superflink i dag, og se om det gir resultater i morgen. Men det viktigste er at jeg er kommet inn i et riktig spor, og jeg vet det gir resultater på sikt. Nå har jeg dere å kjempe sammen med!:)/>/>/> I helga skal jeg bort, så da står fristelsene i kø. Men jeg skal være flink, kose meg med måte - og på grunn av dere, forumet her og målet mitt - så skal jeg klare det!!!

Dere hører fra meg i morgen igjen.. Håper dere har en fin dag!!

Snegla - du har vært kjempeflink som har passert både twist og muffins og alle mulige søte saker! Stor applaus til deg:) Ikke tenk på at det er negativt at du må ha et ekstra måltid fordi du står tidligere opp... kroppen har bare godt av frokost, og det ekstra måltidet forbrenner du helt sikkert naturlig i løpet av dagen;)Svusj, så godt å høre at du er i siget igjen, takket være tråden her! Det inspirerer meg også! Og om det stagnerer litt, så må man bare holde fokus... ikke gi opp... så kommer nedgangen etterhvert. Ser ut som du allerede er på god vei ned igjen, må være veldig deilig å se resultater igjen...;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp tilbakemelding fra meg i dag, skal ut og reise, og derfor har jeg ikke anledning til å komme med noen lang utgreiing i dag. Men jeg skreiv jo innpå her i går, så... Det ble som forventet, jeg ligger fortsatt på 63,3. Skuffende, siden målet var å se 62tallet denne uka. I stedet får det bli neste ukes mål! Og slankinga får jeg holde på med til jeg når målet mitt, ferie eller ikke;) Tror forresten forrige ukes veiing var litt snill med meg, så kanskje har jeg reelt gått ned litt likevel denne uka. Jeg velger å tro det. har jo vært SÅ flink og streng med meg selv... og trimmet daglig! Føles lettere og magen er flatere, så det er jo gode tegn på at det går riktig vei!! Håper dere andre har hatt en fin uke også, og får "lønn" for strevet med å holde fokus;) GOD HELG til alle! klem fra meg :)/>

Fredag, 17.mai: 63,7 kg

Fredag, 24.mai: 63,4 kg (ned 0,3 kg)

Fredag, 31.mai: 63,3 kg (ned 0,4 kg)

Fredag, 7.juni: 63,3 kg (ned 0,4 kg) (Mål: på 62-tallet til denne datoen) :(/>

Fredag, 14.juni:

Fredag, 21.juni:

Mandag: 1.juli: (Optimistisk mål: 60-61 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart dette her med vekten. For jeg og er litt skuffet over veiingen denne uken. Jeg har gått ned igjen det halvtannet kiloet jeg hadde lagt på meg forrige uke- så jeg var 61,7 igjen denne uken. Men istedefor å bli glad for det ble jeg liksom litt skuffet- for jeg tenkte at jeg har gått mer ned :) Jaja- vi får holde fokus og jobbe mot målet alle tre!!

 

I helgen får nok jeg også litt trøbbel med fristelser- jeg skal også på tur.....men vi får gjøre det vi vet vi kan når godsakene kommer frem ;) Det er noe med å få lov å ta litt...men ikke hive innpå! Og det jeg vet jeg kan få gjort, det er å gå turer! :) Så da får planen være klar!

 

Huff....det er ikke så lett når det står fristelser fremme på jobb sånn hele dagen! Da var du flink som klarte å holde deg unna, Snegla! Godt jobbet! Søtsug etter middag er en merkelig ting....det har jeg særlig hvis jeg er veldig mett!

 

Jeg er fornøyd med trimmen så langt denne uken. Jeg har løpt eller gått rask tur på fjellet hver dag- selv om turen bare har vært på en halv time etpar dager :D

 

Riktig god helg! B) Satser på at solen titter frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lykke til med turene deres i helgen, begge to!

 

Jeg syns alltid det er vanskelig å bli bedt på middag, fest osv. Har mest lyst og si nei noen ganger! Sa faktisk nei til å gå ut og spise med kolleger i går. Da hadde jeg ikke rukket å trene, og det hadde blitt masse mat og vin. Klarer liksom aldri helt å være flink når jeg går ut. Nå var det jo også et par andre grunner, som at jeg skulle på jobb kl 07 i dag, og at egentlig ikke har råd til å spise ute denne uken (lønn neste uke :D). Men føler likevel at det var ønsket om å unngå kaloriene som veiet tyngst. I tillegg skal jeg i middagsselskap i dag, så syns det får holde. Skal prøve å være flink i kveld, men har "spart" litt kalorier i løpet av dagen, slik at jeg kan ta noen ekstra i kveld.. Vet ikke om det er sånn det fungerer, men jeg prøver, hehe. I tillegg får jeg en god treningsøkt først.

 

Nå høres jeg sikkert ekstremt opphengt ut, men jeg vil fortest mulig ned til ønsket vekt, slik at jeg kan leve på et stabiliseringskosthold igjen. Det er det jeg er vant til, og trives med det. Da takker jeg heller nei til noen fristende situasjoner. Trives på 75kg, så tenker jeg vil ned til ca 74, så har jeg litt å gå på. Hadde en utrolig motiverende snik-veiing i dag! Regner med at mandagen ikke blir like snill, men det gjenstår og se!

 

2010, jeg syns du spiser veldig lite jeg! Jeg hadde aldri klart å hoppe over kveldsmaten! Spiser fire rugsprø til kvelds jeg, med pålegg. ca 300 kcal vanligvis. Jeg veier og registrerer alt jeg spiser, det syns jeg er litt kjekt faktisk. I det siste har jeg også begynt å planlegge hva skal jeg spise hver dag. Legger inn hele dagen før frokost. Må noen ganger gjøre endringer under veis, men blir mindre fristet når det allerede er bestemt hva jeg skal spise.

 

Veldig bra jobbet med treningen, Svusj! Har fått til hver dag denne uken jeg også, men tror kanskje det blir fri lørdag og søndag.. Kommer litt an på været kanskje. Jeg elsker å gå på fjellet når det er sol! Da krymper dørstokkmilen veldig!

 

 

God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

 

Veiedag i dag, og vekten viste 77,2. 1,3 ned fra forrige uke, og 3,1kg totalt på tre uker! Det får jeg si meg fornøyd med! Jeg føler hele tiden at dette går utrolig sakte (derav mitt nick her på forumet :P/>), men når jeg ser på tallene, så går jo dette unna. Håper, men tviler på, at det fortsetter i samme tempo.

 

Forsynte meg to ganger med brownies og is i middagsselskap på fredag, pluss noen glass vin. Ellers har helgen gått bra. Kjøpte meg nye joggesko på lørdag, så da måtte det jo bli en liten jobbetur på 40 min på lørdag. Søndag fikk vi helt nydelig vær, så det ble en fjelltur på 2,5 timer. Har reigistrert 24,5 trimpoeng forrige uke :D/>

 

I dag skal jeg forsøke meg på litt styrketrening. Jeg hater styrketrening, men det må jo til. Har aldri klart å komme inn i gode rutiner på det, men skal forsøke med èn gang i uken fremover. Det må jo være bedre enn ingenting.

 

Håper dere har hatt en fin helg begge to!

 

20.05 80,3 kg

27.05 78,2 kg

03.06 78,5 kg

10.06 77,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super nedgang, Snegla. ;) nei, nicket passer jo ikke i det hele tatt :D

 

Helgen har gått fint for meg sånn totalt sett. Litt vin og et glass kaldt øl på lørdag. Men siden det glasset var etter en lang, hard fjelltur, er det greit :D Det ble dessuten litt chips og sjokolade....hmmm....det klarte jeg ikke motstå. Ikke bra. Men søndagen var jeg tilbake på vanlig mengde, så jeg håper det ikke ødelegger for vekten denne uken! Jeg er fornøyd med ukens trimpoeng- 20,3 på meg.

 

Jeg tror det er lurt å veie maten sånn som du gjør...kanskje jeg skal gjøre det- ihvertfall for en stund...bare for å være sikker på at jeg ikke lurer meg selv og spiser for mye.

 

Jeg er så fornøyd med at vi prates her på forumet. Det inspirerer meg å lese det dere skriver- og tanken på at jeg skal fortelle dere om hvordan det går med meg :D Og nå når du går så mye ned, Snegla blir jeg enda mer inspirert!

 

Ha en fin ettermiddag! B) Solen skinner- jeg skal ut og gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegla, du er jo bare helt fantastisk!!! Fått SÅ fin start på nedgangen din, 3 kg på null komma niks. Og et veldig bra tall i dag! Tenk, selv etter en helg - på en MANDAG! Jeg tar av meg hatten for deg :)/>/> Svusj, du har jo kommet deg ned på 61.tallet igjen. Det må være utrolig deilig!! Så du er jo i siget du også.... :)/>/> Bra du finner motivasjon og styrke i denne tråden. Gøy at den er blitt aktiv ;)/>/>

Jeg vet ikke hva som skjer med meg. Jeg føler jeg er flink, har vært det i et par uker nå iallefall... Og det viser ikke på vekta. Men i helga følte jeg faktisk magen var flatere enn på lenge.. Så jeg bare prøve å holde fokus og tenke at til slutt vil det vise på vekta også. Jeg føler meg iallfall bedre nå som jeg holder meg unna utskeielser i uka. Og passer på vann, frukt og grønt. Det gir en god følelse å spise sunt! Jeg trimmer også, har akkurat kommet hjem fra en times fjelltur nå. Deilig! Så får jeg bare holde motivasjonen oppe, håper jeg til fredag har nedgang og gode tall å komme med, da er det min veiedag som står for tur.

Jeg hadde en fin helg, det var koselig å reise bort med gode venner. Og jeg klarte å holde fokus på mengde mat! Jeg noterte ned det jeg spiste og tillot meg bare et par utskeielser: en sjokolade - 45 grams og en bit brownies med vaniljeis til. Så jeg er kjempefornøyd, dette er meget bra til meg å være... Håper virkelig vekta henger med på fredag;)

Nå må dere ha en fin uke, så snakkes vi inn på her, jeg stikker vel innom om et par dager igjen, tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært i helgen da, 2010! Det høres ut som du klarer veldig fint å holde fokus- det gir helt sikkert resultater på fredag :)

 

Jeg har også hatt en deilig fjelltur! Det er utrolig deilig på denne tiden av året når det går an å gå tur på fjellet om kvelden! :D

 

Jeg og føler at jeg har flatere mage- og at buksene sitter løsere. Vi får krysse fingrene for nedgang.

 

Lykke til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært i helgen da, begge to! Synd at det ikke viser på vekten, 2010. Men det viktigste er jo at en føler seg bra, så om du føler deg flatere, er du nok på riktig vei. Men det er jo så motiverende å se det svart på hvitt på vekten, så forstår om du blir utålmodig!

 

Syns det begynner å bli vanskelig nå, det har gått så lett hittil. Veldig små utskeielser har vært nok til tilfredsstille behovene. Men nå føler jeg at jeg lengter etter en skikkelig utskeielse! Type en hel flaske vin og en pose med potetgull ved siden av. Men vil jo ikke ødelegge alt nå. Selv om jeg tåler sånne utskeielser av og til vanligvis, føler jeg at når en nettopp har gått ned/holder på å gå ned, så går en så veldig lett opp igjen. Så biter tennene sammen, suget går vel over det også. Skal til farmor og farfar i morgen, så blir vel en liten utskeielse der, som kanskje kan dempe litt. Nytter jo ikke å si til farmor at jeg slanker meg og derfor ikke vil ha kaffemat. Ingen slipper unna der i huset :)

 

I dag var det kake i lunsjen på jobb, i tillegg til undervisning etter jobb der det ble sendt rundt et fat med kjeks. I går hadde vi møte etter jobb, der var det også kake! Og kjeks. Og dette rett før middag. Syns det er en kjempe uting at det skal være så mye sånt hele tiden! Heldigvis var det frukt på møtet også, så jeg stappet i meg frukt og klarte å unngå kaken. I dag tok jeg fire twist i stedet for kake. Ikke bra det heller, men jeg liker sjokolade bedre enn kake, så prioriterte litt der.

 

Anbefaler virkelig å veie maten i en periode, Svusj. Nå syns jo jeg det er moro å registrere da. Men tror du vil merke at det er mange ting som viser seg å være større mengder enn du tror. Selv fikk jeg meg en kjempeoverraskelse med rømme! Det jeg mener er en passe mengde til et stykke laks, viste seg å være 50g! Det blir det noen kalorier for å si det sånn. Måtte bytte til ekstra lett rømme, for klarer ikke å gå ned på mengden der.

 

Nå skal jeg avgårde på trening! Ønsker dere en sunn uke, og lykke til på fredag, 2010.

Når har du veiedag, Svusj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)/>/> Så gøy at dere kommenterer innpå her :)/>/> Takk for oppmuntring ang min treige nedgang... Jeg skal vurdere å begynne å veie maten igjen. Syns det er sånn stress, men tror kanskje det må være løsningen. Som du sier, snegla, så kan jo det være at det man tror er passe, er laaangt fra passe mengde!! Ikke alltid øyemålet er det riktige målet for å si det sånn...

Men det gjelder også i måten vi ser på oss selv. Mannen min synes jeg er flott, og vil ikke at jeg skal gå rundt og henge med hodet fordi jeg har et par - tre kilo for mye, i følge meg selv. Og det er jo egentlig sant. Når jeg ser på meg selv, så er jeg jo en slank dame! Men så var det da bare disse par- tre kiloene jeg har satt meg som mål å komme ned... Og det har jeg fortsatt planer om. Men jeg skal underveis tenke fine tanker om meg selv, og ikke være deppa fordi det går treigt!!! ;)/>/> Og dessuten er en del av gevinsten å leve sunt, det er lenge siden jeg har vært så pass påpasselig med det søte slag for å si det sånn.... ;)/>/>

I går var forresten et unntak, da var jeg i selskap og prioriterte å smake litt på smågodtet i stedet for å forsyne meg to ganger av det andre. Så jeg er kjempefornøyd, jeg klarte virkelig å nyte uten å dytte i meg altfor masse!

I helga skal vi også bort, så da er det nye utfordringer. Men sånn er jo livet, alltid en weekend, et selskap, tilbud om søtt og godt... Enig med deg, snegla - at det skal være nødvendig i alle mulige sammenhenger! I kveld skal jeg på en evaluerings-samling, og jeg er sikker på at det blir satt fram både det ene og det andre.. Da skal jeg tenke på deg, snegla, som lar det ene etter det andre passere! Du er kjempeflink!! Enig i å prioritere hva man velger å unne seg... ;)/>/> Lurt med 4 twist!!!!

Jaja, da er jeg tilbake i morgen, jeg håper og håper på 62-tallet, tror det kan være innen rekkevidde... GOD DAG TIL DERE :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...