Gå til innhold

En liten omvei


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Aldri hadde jeg vel trodd da jeg begynte inne på forumet i 2010 at jeg skulle havne her inne på gravide/ammende før hold vekten. Men veien frem til hold vekten ble lengre enn jeg trodde, og på veien skjedde andre ting smile.gif

 

Jeg har vært en jojo i hele mitt voksne liv, med en toppnotering en gang i tiden på nesten 110 kg og BMI nærmere 40, før jeg bestemte meg for at det var på tide å bli kvitt overvekten én gang for alle. Jeg begynte her inne på forumet i 2010, den gang med en vekt på nesten 100. Jeg har hatt en lang tråd inne på 20-30 helt siden da. Det første året gikk jeg ned 30 kg, og jeg lå deretter lenge stabil rundt 70 kg mens jeg prøvde å bli enig med meg selv hva som var min trivselsvekt. Jeg var omtrent en millimeter unna å flytte inn på hold vekten, og egentlig ganske enig med meg selv om at nok var nok. Jeg begynte til og med på hold vekten-kurs. Men så begynte forsøkene på å bli gravid å gjøre seg gjeldende. Fokuset mitt ble "noe" forskjøvet, spesielt da det viste seg at jeg ikke klarte å bli gravid kun ved egen (og kjærestens, selvfølgelig wink.gif ) innsats. 1 1/2 år, mange runder med hormonbehandlinger og berg- og dalbaner senere, er jeg endelig gravid biggrin.gif Jeg er nå 9 uker på vei, og termin er i januar 2014.

 

Men med på forsøkslasset, har det også sneket seg med mange ekstra kilo. Jeg har det siste året gått opp rundt 10 kg, hvorav 5 har kommet på bare de to siste månedene. Jeg ligger nå rundt 80 kg, og det allerede før den virkelig vektoppgangen begynner. For en nyslanket person som meg, kommer jeg derfor til å måtte fortsette med strengt fokus på hva jeg putter i munnen. Jeg ønsker også å opprettholde et visst aktivitetsnivå de neste månedene og ikke falle tilbake til gamle, late sofasynder. Så derfor blir det ny tråd her inne. En liten omvei før jeg med tid og stunder skal flytte inn til hold vekten smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trist at du er ute av 20-30 forumet, men samtidig er det jo så flott at det er her inne du havnet :D Ønsker deg masse lykke til videre! Kommer nok til å følge litt med hvordan det går med deg. Og kanskje møtes vi på HV-forumet når du er ferdig med graviditet og evt amming ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, sveisann du!

 

Her var du og jeg følger etter for å heie!

 

Jeg tenker du skal klare dette veldig fint jeg, og selv om du skal være flink og passe på så husk å ha litt småtteri med deg dersom du blir sulten - da slipper du å kjøpe noe dritmat i farta.

For det verste syntes jeg var når jeg ble akutt sulten, for da forsvant liksom all maten helt plutselig :P. Og med blodsukker på bånn ble jeg i hvert fall lett kvalm...

SÅnne Sandwich knekkebrød syns jeg var kjekt...eller riskaker med litt smak hvis du liker dem.

 

Gleder meg til å følge deg :)

 

Klem fra Anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Virket veldig rolig her inne på dette forumet. Sikkert ikke så mange gravide men nå dukket du opp. Så hyggelig. Gratulerer med graviditeten foresten. Regner med dere har vært på UL allerede?

 

Jeg har ikke fulgt tråden din men husker å ha sett nicket ditt så jeg har nok vært innom og lest på den.

 

Er det din første?

 

Jeg har to fra før av og er akkurat blitt gravid med 3. Har hatt to spontanaborter i min tid så jeg er noe nervøs og skal til legen for å få henvisning til tidlig UL. Jeg hadde bekkenplager ved begge forrige graviditeter og regner med å få det nå også. Men det siste året har jeg gått ned 20 kg så jeg håper jo at bekkenplagene kommer litt senere enn sist gang. Ved første mann kom plagene v/17 uker og ved 2. mann kom plagene v/13 uker. Hadde vært greit å kunne fortsette de gode treningsvanene jeg har innarbeidet.

 

Jeg er bare 5 uker på vei enda. Litt småkvalm, helst når jeg er trøtt eller stresset. Og så begynner jeg å bli trøtt men det kan og ha sammenheng med at det har blitt noen sene kvelder.

 

Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hoi som dagene går!

Takk for lykkeønskninger over til nytt forum, Nickii og Anne :D Spennende, dette her. Men jeg tror ikke jeg kommer til å forsvinne helt i tåka, ikke riktig ennå, i hvert fall - så jeg kommer til å følge med på dere selv om vi ikke har heeelt det samme fokuset de neste månedene ;)

 

og TinaP, så utrolig hyggelig å se at vi er flere inne på dette forumet! :) Det virker rimelig stille her, ja. Men da får vi lage liv selv :D Gratulerer så mye til deg med ny spire i magen! Også nummer tre, da :D Så spennende! Blir det termin i februar på deg? Jeg har i januar!

 

For min del er det førstemann, ja. Samboer har en fra før, men jeg har aldri vært gravid før nå. Så det er veldig moro - og nok å bekymre seg over :P Jeg skjønner godt at du ønsker deg tidlig-UL. Jeg hadde en i uke 7, og for meg som ikke klarte å tro på jeg i det hele tatt var gravid "på ordentlig", var det utrolig beroligende med UL. Og greit å få konstatert at det bare var én der inne, ettersom de satte inn to egg og sjansen for tvillinger sånn sett var mye høyere enn normalt.

Dagens tema for bekymring er for øvrig duo-test (testing for kromosomavvik), ettersom jeg nettopp har fylt 38. Jeg reiser på ferie om to uker og har nettopp funnet ut, etter selv å ha ringt Seksjon for klinisk genetikk på Ullevål for å dobbeltsjekke, at legen som sa han skulle sende henvisning, ikke har gjort det (eller sendt til feil sted). Dermed er jeg heller ikke satt opp på time. Så nå er det armer og bein for å ordne med ny henvisning, og deretter krysse alt jeg har for at de likevel har plass til meg før ferien. Etterpå er det for sent...

 

Ellers er jeg i ganske god form, men blir også småkvalm når jeg trøtt eller stresset. Og kondisen har falt som en sten de siste to månedene, så alle anstrengelser gjør bare vondt, haha! Jeg ble litt satt ut av alle disse artiklene som sier at man skal trene med moderat intensitet når man er gravid - da får jeg jo ikke tatt i i det hele tatt! Jeg var på aerobic på lørdag, og det skulle ikke mye til før jeg var på over 80 % av makspuls. Men jeg venner meg vel til det?! Hjelpes.. jeg som er vant til å trene med fullt trøkk uansett...

 

Andre bekymringer nå om dagen, dreier seg om jobben. Jeg har ikke sagt noe her ennå, jeg tenkte jeg skulle holde ut til ferien. Tross alt bare to uker igjen. Men de siste par ukene har vært kjempestress, og jeg merker på kroppen at den nå ikke takler stress i det hele tatt. Jeg har klart å vri meg unna to utenlandsturer denne uken her, men det var visst ikke nok til å dempe stresset. Jeg kjenner at det er litt vanskelig å puste, og at det dunker i tinningen. Kjennes litt som den gangen jeg var ekstremt overvektig og hadde høyt blodtrykk. Så hvis ikke dette bedrer seg, tror jeg det blir et par egenmeldingsdager på meg snart. Men jeg ser det an og håper på bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For jeg hadde ikke fått med meg at du har "flyttet" før nå! Sånn er det å være treg, men kommer nå inn og lusker likevel, nysgjerrig som jeg er på hvordan du har det!

 

Og jeg får et inntrykk av at du egentlig har det ganske greit, hvis man ser bort fra kvalme og dårlig kondis og sånt. Men det kjenner du sikkert fra dine tjukke dager... *ler* Er vel ikke uvanlig ved graviditet heller? Jeg ble ihvertfall veldig glad da en tidligere kollega jeg går tur med av og til var gravid, for da pustet hun like tungt som meg i oppoverbakkene! :D Litt slemt av meg å være glad for noe sånt egentlig, men det gjelder å sette pris på de små gleder i livet. Og når vi går tur nå er jeg tilbake til å henge som et slips etter henne, dog i et myyyyye høyere tempo enn før!

 

Men det stresset - det kan vi klare oss uten. Symptomene du nevner minner om de jeg hadde da jeg var stresset (uten å være gravid, riktignok, men kraftig overvektig). Ingen god følelse. Jeg håper du klarer å holde ut til ferien, hvis ikke er nok egenmeldingsdagene lure - det er veldig slitsomt å begynne på ferie og måtte bruke første uken bare på å få skuldrene ned igjen i riktig høyde hvis du skjønner.

 

Anyway, ville bare hilse på, men som enhver bergenser med respekt for seg selv fikk jeg visst litt munndiare. :) Håper du har det bra og at du har litt tid til å kose deg storveis med graviditeten også! Kommer nok innom og plager deg igjen ved en senere anledning... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehehe, jeg er jo fra indre østland sånn opprinnelig, og har nok mer munndiaré enn deg, Krusmynte ;) Og kjæresten er jo fra Bergen, men han er så stille og rolig at han vel heller kunne blitt tatt for å være fra et eller annet indre dalstrøk. Så klisjeene stemmer ikke alltid, og her er uansett all skravlings velkommen :D

 

Her har forresten ikke stresset blitt borte ennå, men det er litt bedre enn forrige uke. Og i morgen skal jeg ta fri og dra til fjells med en venninne, så jeg håper det gjør susen på både pustepoblemer og høy puls! Uansett bare en uke til ferie, det skal bli så fantastisk herlig!

 

Ellers.... så går det skikkelig dårlig med tanke på å begrense inntaket. Jeg spiser sunne, nærlignsrike hovedmåltider, men det blir for mye usunt utenom. Men det skjer for mye her, ikke bare på jobb, men med bonusbarn og andre ting man ikke så lett kan hverken planlegge eller styre. Slik er livet noen ganger, og jeg vet jo at det går over :) Så, jeg har ikke overskudd til å skjerpe meg akkurat nå. Ikke til å trene, heller. Derfor blir det til at jeg nå er litt sånn "én dag om gangen", og prøver å gjøre det beste ut av den. Jeg velger å ikke stresse med at jeg ikke har kontroll på mat og trening ennå, for jeg takler ikke mer stress enn det jeg allerede har. Men jeg vet at jeg skal klare å komme sterkere tilbake. Jeg må bare gi meg selv litt mer tid!

 

Og hvis jeg ikke kollapser helt når jeg kommer hjem i kveld, har jeg faktisk tenkt tanken å komme meg på treningssenteret. Og å tenke tanken, det er jo en bra start ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt lite trening på meg siste uken. Trente fredag forrige uke og skal i morgen også. Men jeg har fått en god del hverdagstrim som å leke med barna, springe etter dem. Gå tur i skogen. Stelle i hagen, klippe plenen. Men jeg skulle absolutt hatt meg flere joggeturer ila uken. Er redd for at jeg skal bli for "sløv" i svangerskapet. Det er bedre å prøve å opprettholde formen i starten for jeg vet det blir tyngre etterhvert.

 

Jeg starter ferien i morgen. Skal reise bort noen uker i ferien så det spørs hvor mye jeg får skrevet her inne.

 

Kos deg på fjellet! Lett å skrive at en ikke må stresse men det er jammen ikke lett å la være å stresse til tider. Husk å sette grenser. Ikke si ja til alt. Si nei selv om du føler du burde si ja, og selv om du har lyst å si ja. Bare si at hodet og kroppen har ikke kapasitet til mer. Jeg har blitt flinkere til det de siste månedene, selv om jeg ikke var gravid.

 

Håper det ordner seg med kromosom-prøven.

 

Ha en god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oo, heldige du som starter ferien allerede i morgen! Da må du ha riktig god ferie og passe godt på både deg og magen så lenge :) :)

 

Selv måtte jeg dra hjem fra jobb et par timer før tiden i dag, fordi jeg kjente helt klart at jeg ikke hadde mer å gå på i dag. Jepp, det er i teorien enkelt å tenke at man skal bli flinkere til å stresse ned og å si nei. Men i praksis, når man sitter med mye ansvar, og alle andre gjør det samme og alle har det like travelt, så er det dessverre ikke like lett å gi beskjed om at man ikke klarer å rekke over. I hvert fall ikke når det under normale omstendigheter ikke ville vært noe problem. MEN... én uke igjen, det skal jeg klare! Og etter ferien kan jeg vel begynne å tenke på og gi beskjed om hva som er på gang.

 

Gode nyheter ventet i postkassen da jeg kom hjem i dag, jeg har fått innkalling til Rikshospitalet på mandag til samtale om fosterdiagnostikk. Da er det i hvert fall lov å håpe at de kanskje rekker å sette meg opp til ultralyd før jeg drar på ferie. Alt håp er ikke ute :)

 

Og nå venter langhelg og en god pause fra jobb og stress. Herlig :) Tror jeg skal begynne å pakke litt med en gang, så kan jeg gjøre andre ting i kveld. Hvis jeg ikke sovner først.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ååå så herlig det var med en helg på fjellet. Til tross for ekstremværet Geir og mye regn og tåke...

Det gjorde godt for kropp og sjel med turer inn i fjellheimen :)

 

I uken som har gått, har jeg totalt klokket nesten fem og en halv time aktivitet - mer enn dobling fra forrige uke. Jeg er i siget! :D

 

Nå venter en uke med massiv ferieinnspurt, både på jobb og hjemme. Innimellom alt som skjer, er målet er å få til én tur på treningssenteret før helgen, og å få litt orden på matvanene. For selv om aktivitetsnivået er på vei opp, er det ingen bedring å spore på matinntaket. Jeg håper å få til i hvert fall én flink uke før ferien - og siden ferien starter om en uke, så har jeg ikke mye valg :P Det MÅ bli denne uken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Håper det går bra med deg og at du ikke sliter deg ut og stresser for mye på jobb den siste uken nå :)

 

Her er det enda 1,5 uker til ferie, men det går bra - nå har vi endelig bestemt at vi skal reise sydover likevel. Det har jo ikke vært avklart pga penger før nå... Det skal bli deilig med sol nå etter mange måneder med MYE jobb, MYE sykdom og mange andre utfordringer i familien. Vi trenger det hele gjengen.

 

Håper du får en knall ferie med masse tid til å slappe av og nyte spiren :)

 

Klem fra Anne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ferien er vel rett rundt hjørnet for deg nå - selv skal jeg jobbe en uke til. Men det er greit, rolige dager og kommer nok til å avspasere litt her og der tenker jeg. :)

Ville bare ønske deg en riktig god ferie, håper det blir total avslapping (da mener jeg ikke nødvendigvis sånne sittepåræven-avslapping altså! ;)) og lading av batterier. Det er deg vel unt!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk for gode ønsker! Det samme ønskes til dere :) :)

 

Jeg har nå min første ferieuke, og det er helt herlig. Siste uken på jobb ble forferdelig, utrolig masete og mye stress. Men jeg kom i mål!

Siden sist har jeg også hatt min svangerskapskontroll, og legen min var ikke spesielt imponert over stresset på jobben og hvordan det påvirker kroppen min. Så han anbefalte meg en sykmelding rett etter ferie, bare for å lande helt, og så ta det videre derfra. Jeg skal tenke på det i løpet av ferien!

 

I går var vi dessuten på ultralyd i forbindelse med fosterdiagnostikk, og det var en stor opplevelse. Alt så bra ut, og den bittelille krabaten sparket og sprellet noe voldsomt. Det var utrolig stort og rørende! Så nå tar jeg ferie uten stress og bare med gode tanker :) :)

 

Ønsker dere en strålende fin ferie, Krusmynte og Anne! Vi tastes etter ferien - nå må jeg pakke ferdig, før vi i ettermiddag setter kursen mot 10 dager på Mallorca :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ønsker! Det samme ønskes til dere :)/> :)/>

 

Jeg har nå min første ferieuke, og det er helt herlig. Siste uken på jobb ble forferdelig, utrolig masete og mye stress. Men jeg kom i mål!

Siden sist har jeg også hatt min svangerskapskontroll, og legen min var ikke spesielt imponert over stresset på jobben og hvordan det påvirker kroppen min. Så han anbefalte meg en sykmelding rett etter ferie, bare for å lande helt, og så ta det videre derfra. Jeg skal tenke på det i løpet av ferien!

 

I går var vi dessuten på ultralyd i forbindelse med fosterdiagnostikk, og det var en stor opplevelse. Alt så bra ut, og den bittelille krabaten sparket og sprellet noe voldsomt. Det var utrolig stort og rørende! Så nå tar jeg ferie uten stress og bare med gode tanker :)/> :)/>

 

Ønsker dere en strålende fin ferie, Krusmynte og Anne! Vi tastes etter ferien - nå må jeg pakke ferdig, før vi i ettermiddag setter kursen mot 10 dager på Mallorca :D/>

 

Ta sykemeldingen om legen anbefaler det! Det er ikke noe man får uten grunn i svangerskapet! Du har en VIP å passe på nå!!!

 

Og HURRA for at alt så bra ut med tassen deres! Det er helt fantastisk ikke sant? Jeg hadde duotest med 3. mann og det er et under alt man kan se så tidlig :)

 

Nå håper jeg du er vel installert på en solseng med masse vann tilgjengelig! Vi reiser til Tyrkia på søndag og jeg tror jeg sjelden har gledet meg mer til en ferieuke :)

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - så utrolig fin opplevelse med ultralyd.

Sykemelding - gjerne gradert kan være en veldig god 'investering'. Det kan være tungt å være sykemeldt fullt - men legen gjør en god helhetsvurdering der. Veldig ofte er det sånn at de som må 'overtales' til det er de som virkelig trenger det. Høyt stressnivå er ikke bra for hverken deg eller den lille. Nyt ferien og ta en god prat med legen din etterpå - hør på han/henne!

 

Det er også lurt å få tilrettelagt litt på jobb med tanke på stressnivå. Det ar keder plikt til. Jeg vet det er helt forferdelig å komme med ønsker og krav - men det er lurt.

Ønsker deg en vidunderlig sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra ferien. Har vært utenlands og det har vært deilig å slappe av. Var på en UL før ferien for jeg hadde litt blødning. Var liv men har og blødd litt etterpå også. Er ikke 100 % sikker på om det går bra. Skal tilbake til ny UL i august så da har jeg passert 12 uker. Det blir spennende. Har fortalt det til nærmeste venner og familie men ryktene har spredt seg mens jeg var på ferie. Det gjør for såvidt ikke noe. Har mistet 2 ganger før så jeg skal nok takle det om det skjer en gang til.

 

Har spist mye godteri, chips og sjokolade i ferien og annen usunn mat. Har nok lagt på meg en del. Tørr absolutt ikke veie meg. Har ikke fått trent eller beveget meg nok. Burde hoppe i joggeskoa nå og gått en liten tur i det minste men nå er det snart leggetid for barna. Kommer alltid med unnskyldninger til meg selv. Vanskelig å komme igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ninjastar

Da er jeg tilbake fra ferien. Har vært utenlands og det har vært deilig å slappe av. Var på en UL før ferien for jeg hadde litt blødning. Var liv men har og blødd litt etterpå også. Er ikke 100 % sikker på om det går bra. Skal tilbake til ny UL i august så da har jeg passert 12 uker. Det blir spennende. Har fortalt det til nærmeste venner og familie men ryktene har spredt seg mens jeg var på ferie. Det gjør for såvidt ikke noe. Har mistet 2 ganger før så jeg skal nok takle det om det skjer en gang til.

 

Har spist mye godteri, chips og sjokolade i ferien og annen usunn mat. Har nok lagt på meg en del. Tørr absolutt ikke veie meg. Har ikke fått trent eller beveget meg nok. Burde hoppe i joggeskoa nå og gått en liten tur i det minste men nå er det snart leggetid for barna. Kommer alltid med unnskyldninger til meg selv. Vanskelig å komme igang igjen.

 

Jeg er også tilbake fra ferie nå, og ble litt bekymret av å lese det du skrev. Hvordan går det, har blødningene gitt seg? Når er UL'en din? Krysser fingre for at det går bra, og at det bare er gode nyheter å se når tiden for UL er inne! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Som sagt, tilbake fra ferie - og har gått rett ut i sykmelding. Foreløpig sykmeldt denne uken og de to neste, deretter har jeg ny time hos legen.

 

Ferien har vært topp, og jeg har fått roet ned. Men det er ikke mye som skal til før hjertebanken og pulsen er tilbake, så jeg prøver å ta ting med ro nå som jeg går hjemme. Denne uken er min første hele uke som sykmeldt noengang, og jeg prøver å venne meg til tanken. For å få litt orden på tilværelsen, har jeg bestemt meg for at hver formiddag skal brukes til fysisk aktivitet. Enten en time på treningssenteret eller en tur i skogen. Jeg har godt av å få formen tilbake på stell etter tre måneders avbrekk, samtidig som alle anbefalinger jeg leser, oppfordrer til minst 30 min aktivitet hver dag mens man er gravid. Dessuten så er ikke matinntaket spesielt mye å skryte av om dagen, så jo mer trening, jo bedre kompensasjon for utskeielsene ;)

Når det gjelder mat, så er jeg fortsatt flink til å spise sunne hovedmåltider. Jeg prøver å få til mye frukt og grønt, og eller friske råvarer. Jeg spiser mer til hvert måltid enn mine tidligere 1400 kcal om dagen meny, men det må til. Jo mer jeg spiser til hovemåltidene, jo mindre blir lysten på noe søtt og usunt senere. Men likevel har jeg hatt flere perioder hvor det går med for mye usunt. Så fokuset mitt nå fremover blir å få ned godisinntaket, samt opprettholde trening og aktivitet!

 

Ellers har magen det bra! Den vokser og vokser, og jeg ser ut som jeg er mye lenger på vei enn de 15 ukene jeg faktisk er ;) Jammen glad jeg har tatt vare på endel klær fra før jeg gikk ned, for de er det eneste jeg passer inn i nå. Haha! Jeg var dessuten på ultralyd på mandag, og alt sto bra til. Like herlig å få den bekreftelsen hver gang, for det er for tidlig til å kjenne liv og spark. Jeg gleder meg sånn til den dagen jeg kjenner at knøttet sparker, så kan jeg kanskje klare å legge vekk bekymringene som til stadighet kommer frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev dagbok når jeg var gravid de andre gangene og nå ser jeg tilbake på hvordan hver uke var da. Jeg har vært litt kvalm men helst når jeg er trett (fått for lite søvn) og når jeg stresser. Så egentlig så har jeg hatt det veldig fint i ferien. Enkelte dager har vært litt lite søvn men stort sett så har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt. De forrige gangene har jeg vært mye mer kvalm. Forrige gang var jeg også veldig trett og kunne legge meg kl 8 og 9 om kvelden. Har ikke kjent noe særlig til det denne gangen.

 

Bekkenplagene har heldigvis ikke begynt enda.

 

Har begynt i jobb etter ferien og matvanene er nesten tilbake til vanlig. Har vært litt kjeks på stranden etter jobb. Har ikke kommet inn i treningsvanene enda. Har fått trent en gang men bare 15 min på sykkel. Det er jo så varmt nå at det ikke er godt å trene. Har ellers fått gått litt turer så aktivitet har det i hvert fall blitt om det ikke har vært så hard trening.

 

Skal på UL om 2 uker. Tror det er liv, men det har jeg trodd de andre gangene da jeg mistet også.

 

Så bra at du har fått roet deg ned i ferien og det var nok lurt med sykmelding.

 

Jeg har gitt bort en del klær men har noe som jeg har pakket ned men ikke gitt bort enda. Disse får stå en stund, kanskje jeg får behov for dem likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andromeda

Heisann

Jeg har aldri vært inne på forum før, så som så mye annet for tiden er dette en ny erfaring. Jeg håper det er greit at jeg holder dere litt med selskap her inne..

 

Jeg er gravid med første og har termin rundt nyttår. Det hele kom litt overaskende på ettersom jeg ikke hadde hatt vondt av å ta av en del kg (bmi=31) og ting skjedde skremmende fort. Vi hadde akkurat bestemt oss for å starte å prøve og jeg følet at skulle dette bli noe av jeg måtte ta meg sammen og gjøre noe med den vekten som hadde sneket seg tilbake mens jeg så den andre veien. Jeg rakk knapt å finne det gamle vektklubben-passordet før en liten positiv test satte stopper for de planene.

 

Siden da har jeg ufrivillig gått ned en del, med mye kvalme, en omgang med matforgiftning og generell mangel på matlyst. Med null energi er overskudd til generell bevegelse forsvunnet helt og trening har det bare vært å glemme. Jeg håper det blir bedre etterhvert nå som jeg til større grad klarer å få i meg den maten jeg trenger.

 

Min lege ser helst at jeg ikke legger på meg noe særlig under svangerskapet. Jeg synes dette virker veldig vanskelig fremover men satser på at jeg her inne kan bli litt ekstra motivert til å passe på at ting ikke sklir helt ut matmessig og at dørstokkmila overvinnes.

 

Håper det står bra til med dere og at livstegn kommer snart, enten det er med spark eller UL. :) Jeg har ikke kjent noe til det selv, men forrige ukes UL så bra ut./>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei! Godt å høre at du har hatt en fin ferie, at alt står bra til med både deg og knotten og at du har "tatt til vett" og latt deg sykemelde... ;) Spennende tider dette her, og forstår godt at fokuset på maten ikke er helt tilstede, men litt fysisk aktivitet er jo bare fint. For ikke å snakke om at det kan få dagene til å gå litt fortere - jeg synes ihvertfall de raskt blir lange om jeg bare går hjemme og suller hele dagen.

Uansett - kjekt å se at du fortsatt er innom av og til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag og det var fremdeles liv i det lille knøttet. Er 13 uker på vei nå. Da kan jeg si på jobb at jeg er gravid.

Har kjent litt i bekkenet siste uken men så har jeg hatt det veldig travelt også. Godt jeg har en rolig jobb, stort sett i hvert fall. Det er hjemme det har vært travelt.

Spiser sunt til hverdags. Hender jeg får i meg litt feil mat på kveldstid. Mannen har det litt travelt i forb. med jobb så da må jeg være hjemme med barna hver kveld. Prøver å skeie ut med frukt og bær på kveldene. Nå er det heldigvis tomt for sjokolade og chips i skapet så da slipper jeg å skeie ut med det de neste dagene (for det spiste jeg opp tidlig i uken). Når kvelden kommer og det ikke er noe spennende på tv så blir jeg litt rastløs. Må liksom ha noe å putte i munnen.

 

Magen har vokst. Jeg ser gravid ut selv om jeg synes det er litt tidlig å begynne å vokse. Men jeg leser fra mine forrige graviditeter at magen vokste tidlig da også. Jaja. Godt jeg ikke har gitt bort de store vinterkåpene/jakkene mine. De trengs nok denne vinteren.

 

Har blitt lite aktivitet også etter ferien. Har gått litt turer men ingen joggetur. Blir nok enklere når skolene begynner igjen. Da har jeg fridagene for meg selv.

 

Så kjekt du vil være med oss Andromeda. Kjekt med flere gravide her inne. Husk at du skal spise dobbelt så sunt og ikke dobbelt så mye (kanskje et lurt råd til meg også...).

 

Før ferien/tidlig i svangerskapet låg jeg på 81-82 kg. Har gått opp noen kilo i sommer pga lite aktivitet og feil kosthold. Det meste jeg har sett på vekta i sommer var 85 men er kanskje nede på 84 igjen nå. Har ikke veid meg på noen uker nå. Målet mitt er å holde meg under 90 kg. Så lenge jeg ikke får ekstremt med vann i kroppen så burde det gå greit med sunt kosthold og trening. Det er aldri forsent å begynne å trene. Start med korte gåturer. Litt er bedre enn ingenting. Og har du ingen fra før av Andromeda så har du jo tid til det!

 

Ha en fin helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt å se at alt er bra med deg Ninjastar! Og så fint at du fremdeles har spiren i behold TinaP, jeg leste gjennom hele tråden :) Kjenner at jeg er bittelitt misunnelig på dere, jeg har hatt mine tre små og skal ikke ha flere nå men kunne gjerne opplevd svangerskap og fødsel igjen :D/>

Ninjastar; se på hjemmeperioden som prøveperiode til permisjonstiden, men da er det en annen som er sjefen ;)/> Supert å utnytte tiden til trim sålenge du orker det! Lykke til videre begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...