Gå til innhold

Småbarnsmamma som skal ned ca 25 kilo søker reisefølge:-)


Gjest Amarone
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg er en 37 år gammel småbarnsmor til to herlige gutter på 1 og 3 år. Grunnet diverse komplikasjoner i forbindelse med svangerskapene har jeg ca 25 kilo jeg trenger å kvitte meg med.

 

Har gått på Grete Roede for mange år siden og lyktes med det. Går ikke på kurs denne gangen, men har tegnet Gullmedlemskap og skal følge anbefalingene der.

 

Jeg skal følge meny 3 og prøver meg på 7 trimpoeng i uken.

 

Nå lurer jeg på om det er noen der ute i noenlunde samme situasjon som har lyst å være med på å motivere hverandre? Jeg er veldig flink en måneds tid, men vet av erfaring at jeg dabber av etter hvert og faller tilbake til gamle dårlige vaner. Det vil jeg ikke denne gangen!!!!

 

Håper på hyggelig reisefølge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei :)

 

Jeg er en dame på 34 år, samboer og tre barn. De er 11,7 og 5 år.

 

Jeg har holdt på en uke i morgen og er spent på min første veiedag..

Det er rundt 20 kilo som skal av min kropp.

Jeg er litt sånn som du beskriver, flink en stund så dabber det av.

Jeg har så lyst å klare det denne gangen så jeg blir gjerne med deg på reisen mot et lettere liv og bedre kondis.

 

Denne første uken har jeg jobbet med kostholdet og fra i morgen tenker jeg å få inn trimpoeng også :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Adelia!

 

Kjempekjekt å høre fra deg :-) Hva slags trening foretrekker du? Jeg begynte på yoga pga bekkenløsning og liker det veldig godt - skal prøve å komme i gang med det en gang i uken. Ellers prøver jeg å gogge - gå-jogge - så godt det lar seg gjøre :-S Den største utfordringen for meg er å få inn trening. Når barna endelig er i seng så er det ikke mye jeg orker, men har funnet ut at hvis jeg hviler en halvtime så klarer jeg en treningsøkt likevel:-)

 

Hvilken meny bruker du? I følge opplegget så skal jeg bruke meny 3, men syns det høres mye ut med 1900 kalorier til dagen.... Da må jeg i hvertfall bli flink med treningen.....

 

Lykke til med veiingen i dag! Du må gjerne dele resultatet så skal jeg gjøre det samme. Har veiedag søndager selv.

 

Ha en flott og sunn mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Beklager sent svar. Mannen er bortreist så jeg er alene med barna = travle dager :)

 

Hadde veiedag i dag og jeg har gått ned 2,4 kilo på en uke... Er jo mye, men jeg har nok spist litt lite tror jeg.

 

Når det kommer til trening kan jeg vel si at det liker jeg ikke noe spesielt. Har bestemt meg for å lære å like det ;) kjøpt sykkel som jeg tenker skal brukes litt. Ellers liker jeg vel egentlig pilates, så planen er å få fatt i DVD med det :) kommer meg ikke ut om kveldene når mannen er borte så må ha et alternativ hjemme..

 

Målet mitt denne uken er å trene minst 30 minutter annen hver dag og bli flinkere å drikke vann.

 

Går det bra ned motivasjonen din enda? Jeg må virkelig jobbe med meg selv for å ikke gå i snopeskapet om kveldene. Har klart det hittil. Gulrot og dip laget med kesam virker litt..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesøte

Hei, kan jeg å bli med dere?

 

Jeg er ei jente på 34, gift med to barn.

Skal ned ca. 27 kg. Var der for to år siden og savner det sårt:(

Var med på kurs etter min første fødsel for 10 år siden og gikk ned fra 85 kg til 60

 

Så nå er d på en igjen.

Skal begynne på kurs neste torsdag, så jeg prøver å meg litt fram til da.

Kjøpte meg faktisk kort på treningssenter i går, første trening i mårra etter ex

antall som sofa sliter. Er meget spendt.

 

Lykke til til dere begge😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg å bli med dere?

 

Jeg er ei jente på 34, gift med to barn.

Skal ned ca. 27 kg. Var der for to år siden og savner det sårt:(

Var med på kurs etter min første fødsel for 10 år siden og gikk ned fra 85 kg til 60

 

Så nå er d på en igjen.

Skal begynne på kurs neste torsdag, så jeg prøver å meg litt fram til da.

Kjøpte meg faktisk kort på treningssenter i går, første trening i mårra etter ex

antall som sofa sliter. Er meget spendt.

 

Lykke til til dere begge😀

 

Velkommen til oss :)/> lykke til på treningssenter i morgen!!! Jeg er i mitt livs dårligste form så gruer meg litt til trening selv.

Gleder meg til å høre om kurs og trening :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere to,

 

Beklager at jeg ikke har svart før - som mammaer har dere nok begge hørt alle unnskyldningene før :-P Og velkommen og kjempekjekt å ha med en til i følget :-D

 

Denne uken så langt går veldig greit for min del. Treningen må jeg skjerpe meg med, for det har bare blitt et par gåturer i langsomt tempo.... Så jeg har 3,5 trimpoeng å ta de neste tre dagene skal jeg klare ukas mål - jaja, dette skal jeg få til :-)

 

Kjenner meg godt igjen i det med å sitte fast og måtte ha alternativ hjemme. Mannen min kjøpte faktisk Zumba til meg til Nintendo Wii - helt genialt, ingen ser meg slite med trinnene, og jeg hopper og spretter så mye eller lite jeg kan og orker, så den kan jeg anbefale hvis dere har noe sånt hjemme. Der kan man også lagre treningsøktene og se fremgang og også låse opp nye "brett" etter hvert som man blir bedre :-)

 

Kjempebra med 2,4 første uken og helt normalt da det kan være en del væsketap mener jeg å ha snappet opp når jeg gikk på kurs tidligere. Krysser fingrene på en like god start for meg da!

 

Ha en fortsatt fin torsdag - her skinner solen så jeg tar med ungene ut i parken etter barnehagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Her går det bare fint, men veldig travle dager med barna. Jeg tror jeg fremdeles jeg spiser litt lite. Så der har jeg en jobb å gjøre i uken som kommer. Jeg er helt avhengig av sjokolade så det er vanskelig å holde seg unna. For meg har løsningen blitt at jeg har "fri" om lørdagen. Da spiser jeg det jeg måtte ønske. I går ble det kanskje litt mye av det gode, men men. I dag er det søndag og en nye uke i mitt sunne liv er på vei.

 

Solen skinner i dag, og i skrivende øyeblikk tar mannen med seg kidsa på stranden. Jeg skal rett og slett ligge på sofaen og finne litt roen. Er mye alene med de om dagen så jeg er en sliten mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Da var første uke unnagjort og jeg er 2 kilo lettere, og har klart 8 trimpoeng - det er jeg fornøyd med! :-D Her skinner solen også, og det er kjipt å sitte på kontoret, men vi var ute masse med barna i helgen og det kjenner jeg gjorde godt :-)

 

Min last er rødvin - det er såååå godt med et godt glass Amarone, og ett glass blir gjerne to og tre, så denne helgen har jeg rett og slett ikke åpnet helge-flasken. Like greit det, for vinen i seg selv er ikke så krise, men med et glass vin begynner raidingen av kjøleskapet, og har jeg først begynt er det vanskelig å stoppe (med maten altså, ikke vinen) :-)

 

Når du sier du tror du spiser for lite, Adelia, registrerer du ikke maten? Jeg justerte forresten menyen min til meny 2 + 100 kalorier og ligger da på ca 1700 kalorier. Det er sjeldent jeg føler meg sulten, så det ser ut til å fungere for min del.

 

Hvordan går det med treningen deres? Jeg har hatt den ene yogatimen og ellers lange turer. Håper å få opp pulsen mer etter hvert..... bør kanskje trene litt styrke også...... Jeg er veldig glad i turer, og når det blir dårligere vær utover høsten er det lett å pakke seg inn i et teppe på sofaen i stedet, så jeg må komme i en god rutine nå!

 

Ønsker dere en flott mandag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2 kilo mindre :) flott start!!!!

Jeg veier ikke maten jeg spiser, men gikk et kurs for noen år siden og husker sånn noenlunde hva det veide da. Eldste jenta mi er rimelig fiksert på kropp og for å unngå at det blir verre har jeg valgt å la vekten ligge i skuffen.

I dag har jeg spist mer enn jeg har pleid:

Frokost: 2 skiver grovt brød med ost

lunsj: 2 skiver grovt brød med ost

middag: litt under en kyllingfilet, ris, stekte grønnsaker og litt saus.

 

Ser jo at mellommåltidene uteblir. Så må prøve å skjerpe meg litt. Pålegget kan jo også med hell varierer med. Når jeg gikk på kurs lagde jeg meg den flotteste maten. Salat på brødet, med roastbeef og diverse magert pålegg. Det er slikt jeg må ta opp igjen

 

Trening har jeg ikke kommet i gang med. Beveger meg alt for lite... Skjerpings. I morgen blir det ikke tid til trening, men fra onsdag MÅ jeg faktisk bare komme igang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madikken123

Heisann, jeg vil gjerne henge meg på her!

 

Er 30 år og har to barn. Skal ned 30 kg. Gikk ned 35 kg for to år siden, og holdt vekten i et halvt år, og det siste 1 1/2 året, har 25 sneket seg på, så nå er målet 60 kg. Kastet alt av klær sist, og har jo måttet kjøpe en del nytt igjen, men har kjøpt lite klær, så målet er ny graderobe når målet er nådd.

 

Dette er første gangen jeg prøve roede. Har kun meldt meg på dropin kurs, prøver det nå først, så får jeg se etter endt kurs.

 

Skal følge meny to og holder nå på å sette meg inn i alt sammen.

 

Trener som regel to ganger i uken, styrketime og en spinningtime, så må bare komme igjen etter sommeren, ja!

 

Har mandag som veiedag og var der første gang i dag!

 

Vi snakkes her inne :-)

 

 

 

 

Heisann,

 

Jeg er en 37 år gammel småbarnsmor til to herlige gutter på 1 og 3 år. Grunnet diverse komplikasjoner i forbindelse med svangerskapene har jeg ca 25 kilo jeg trenger å kvitte meg med.

 

Har gått på Grete Roede for mange år siden og lyktes med det. Går ikke på kurs denne gangen, men har tegnet Gullmedlemskap og skal følge anbefalingene der.

 

Jeg skal følge meny 3 og prøver meg på 7 trimpoeng i uken.

 

Nå lurer jeg på om det er noen der ute i noenlunde samme situasjon som har lyst å være med på å motivere hverandre? Jeg er veldig flink en måneds tid, men vet av erfaring at jeg dabber av etter hvert og faller tilbake til gamle dårlige vaner. Det vil jeg ikke denne gangen!!!!

 

Håper på hyggelig reisefølge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

I dag var min veiedag og jeg smiler :) ned 1,2 kilo fra forrige uke. Det blir en nedgang på totalt 3,6 kilo på to uker :lol:

 

Målte også midjen i dag, og der har jeg gått inn 3,5 cm på to uker. Midjen måler jeg bare hver fjortende dag.

 

Nå skal jeg lage meg en god frokost før jeg får besøk av en god venninne litt senere :)

 

Ha en sunn og flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madikken123

Så bra! Det må du være veldig fornøyd med:) God innsats!!

 

Når jeg registerer mat får jeg nesten bare den gule maten, lurer på hvordan jeg finner de "grønne" matvarene?

Noen som vet?!

 

God morgen :)/>

 

I dag var min veiedag og jeg smiler :)/> ned 1,2 kilo fra forrige uke. Det blir en nedgang på totalt 3,6 kilo på to uker :lol:/>

 

Målte også midjen i dag, og der har jeg gått inn 3,5 cm på to uker. Midjen måler jeg bare hver fjortende dag.

 

Nå skal jeg lage meg en god frokost før jeg får besøk av en god venninne litt senere :)/>

 

Ha en sunn og flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Beklager at det har vært litt stille fra min front. Har to syke barn og har nettopp kommet hjem fra legevakten. Ingenting alvorlig altså, bare snørr, tung pust og lite søvn for mor og far. Så jeg har konsentrert meg om å spise riktig likevel og nedprioritert trening og forum:-)

 

Ser at vi har enda en i reisefølget - velkommen og så kjekt at du vil bli med oss :-D Jo flere jo bedre og må si det er kjekt å logge seg på og se at det er folk som har vært her og delt. Det blir i hvertfall jeg motivert av :-) Gratulerer med strålende resultat for andre uke, Adelia!!!! :-D :-D

 

Grønn mat er i hovedsak grønnsaker, med unntak av for eksempel poteter, mais, erter, ol. som regnes som litt-mat. I tillegg er det vel noen ting som buljong tror jeg, men i hovedsak grønnsaker.

 

Nå har dessverre eldstemann våknet av enda et hosteanfall, så jeg får gi meg for denne gang.

 

God kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

 

God bedring til de små Amarone.

 

Sånn som jeg husker fra kurs var ja(grønn) mat, mat man kan spise tilnærmet ubegrenset av. Som Amarone sier så er det hovedsakelig grønnsaker.

lyden gule maten kan man også fint spise, men i kontrollerte mengde. Det finnes også rød mat som er greit å spise innimellom da noen av disse er hjertevennlig :)/>

 

I går hadde jeg besøk store deler av dagen, serverte frukt i stedet for kjeks eller kake :)/>

Men søren meg så lyst jeg hadde på freia melkesjokolade i går. Jeg har det i huset også, så er ganske stolt av meg selv som ikke henta meg en remse :)/>

 

Jeg klarer engang ikke å forestille meg hvordan jeg ser ut som slank. Denne magen har jo vært med meg i 10 år nå. Det er nesten rart å tenke på at jeg ikke skal ha denne klumpen lengre. Hvordan vil det føles? Jeg aner jo ikke. Det er nesten som jeg ikke tror det er mulig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>/>

 

God bedring til de små Amarone.

 

Sånn som jeg husker fra kurs var ja(grønn) mat, mat man kan spise tilnærmet ubegrenset av. Som Amarone sier så er det hovedsakelig grønnsaker.

lyden gule maten kan man også fint spise, men i kontrollerte mengde. Det finnes også rød mat som er greit å spise innimellom da noen av disse er hjertevennlig :)/>/>

 

I går hadde jeg besøk store deler av dagen, serverte frukt i stedet for kjeks eller kake :)/>/>

Men søren meg så lyst jeg hadde på freia melkesjokolade i går. Jeg har det i huset også, så er ganske stolt av meg selv som ikke henta meg en remse :)/>/>

 

Jeg klarer engang ikke å forestille meg hvordan jeg ser ut som slank. Denne magen har jo vært med meg i 10 år nå. Det er nesten rart å tenke på at jeg ikke skal ha denne klumpen lengre. Hvordan vil det føles? Jeg aner jo ikke. Det er nesten som jeg ikke tror det er mulig i det hele tatt.

 

 

Utrolig lurt å servere frukt! Det må jeg bli flinkere til..... Det blir liksom til at jeg serverer noe usunt som jeg ikke kan spise selv. Ikke like lurt :-S

 

Jeg har rotet frem et bilde av meg fra studietiden når jeg hadde idealvekten min på ca 68-70 kilo også har jeg tatt bilder av hvordan jeg ser ut nå i undertøy - bare til eget bruk. Håper å få tilbake den kroppen, da! Men det er jo noen år siden, så likt blir det nok ikke.....

 

Selv har jeg den utfordring i kveld at jeg får besøk og vi skal spise sushi. Jeg elsker sushi, men det er jo ca 50 kalorier i en bit maki, og jeg spiser gjerne 20 biter til en middag. Det vil si nesten 1000 kalorier.... også blir det vin til..... Og jeg som ikke har fått trent denne uken. Barna er fortsatt syke, men hjemme med min mor og jeg er på jobb i dag. Får spise litt mindre i løpet av dagen og håpe på det beste :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1 kilo til denne uken!!!! Men ikke ett eneste trimpoeng..... satser på friske unger neste uke:-) fortsatt god helg:-)

 

Gratulerer med nok et kilo!!! Vi er superflinke :)

Jeg er dårlig på trimpoeng også. I dag var vi på kom deg ut dagen så ble mange timer i frisk luft. Men pulsen ble ikke særlig høy, hehe.. I morgen skal jeg prøvene få trent og lager som et press på meg selv at jeg må innom her og fortelle om hva jeg har gjort i forhold til trimpoeng hver kveld. Håper det hjelper på motivasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:) Jeg skal også ned ca 25 kg og er småbarnsmamma:)

Har to jenter på 2 og 4 år, itillegg sliter jeg med kroniske revmatiske smerter som gjør det problematisk å trene:(

Er 84 kg nå og skal ned til IALLEFALL 65 og helst 60. Er 165 høy

 

Hei :)

Velkommen til oss. Kjekt med flere :) gleder meg til å være med deg på ferden mot ett lettere liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

 

I dag har jeg endelig kommet i gang med trening. Tok level 1 av 30 days shred. Slitsomt,men deilig å endelig klare å komme i gang!!! Denne varer bare 20 minutter. Skal sies at det er 20 harde minutter for min del. Målet er å gjøre dette hver dag denne uken, så får vi se om jeg er klar for å øke mengden mer etter denne uken eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:) Jeg skal også ned ca 25 kg og er småbarnsmamma:)

Har to jenter på 2 og 4 år, itillegg sliter jeg med kroniske revmatiske smerter som gjør det problematisk å trene:(

Er 84 kg nå og skal ned til IALLEFALL 65 og helst 60. Er 165 høy

 

 

Hei og velkommen!

Hvor mange uker har du holdt på nå? Følger du opplegget med mat og poeng og sånt? Syns det hjelper meg å holde meg litt i tøylene for å si det sånn:-) Min mann er sterkt plaget av revmatisme, så jeg har sett det på nært hold. For han hjelper det veldig med varme bad. Du får vel tilgang til spesialbasseng? Det har han gjennom Norsk revmatisk forening, men man må jo ha et tilbud i nærheten da - ikke alle som har det:-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...