Gå til innhold

Småbarnsmamma som skal ned ca 25 kilo søker reisefølge:-)


Gjest Amarone
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld :)/>

 

I dag har jeg endelig kommet i gang med trening. Tok level 1 av 30 days shred. Slitsomt,men deilig å endelig klare å komme i gang!!! Denne varer bare 20 minutter. Skal sies at det er 20 harde minutter for min del. Målet er å gjøre dette hver dag denne uken, så får vi se om jeg er klar for å øke mengden mer etter denne uken eller ikke :)/>

 

 

Har hørt om dette 30 days shred - hva er det for noe????? Jeg kom meg på yoga i går og det trengtes. Du vet hvordan det er når man er syk - urolig søvn i flere netter som etter hvert gir stive skuldre og vond nakke. Skikkelig ille var jeg i går, men er bedre nå heldigvis. Skal prøve å ta en time til på torsdag. Jeg må bli flinkere til å få pulsen opp. Mannen min kjøpte Zumba på Nintendo Wii til meg og når jeg bare gidder syns jeg det er kjempegøy. Må nok bare ta meg selv i nakken skal jeg fortsette med vektnedgangen! Hvor ofte tar dere mål forresten? Jeg veier meg hver uke og tenkte at jeg skulle vente med målingen til jeg eventuelt har en dårlig uke og ikke går ned noe særlig - da kan jeg få motivasjonen tilbake ved å ta målene mine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt om dette 30 days shred - hva er det for noe????? Jeg kom meg på yoga i går og det trengtes. Du vet hvordan det er når man er syk - urolig søvn i flere netter som etter hvert gir stive skuldre og vond nakke. Skikkelig ille var jeg i går, men er bedre nå heldigvis. Skal prøve å ta en time til på torsdag. Jeg må bli flinkere til å få pulsen opp. Mannen min kjøpte Zumba på Nintendo Wii til meg og når jeg bare gidder syns jeg det er kjempegøy. Må nok bare ta meg selv i nakken skal jeg fortsette med vektnedgangen! Hvor ofte tar dere mål forresten? Jeg veier meg hver uke og tenkte at jeg skulle vente med målingen til jeg eventuelt har en dårlig uke og ikke går ned noe særlig - da kan jeg få motivasjonen tilbake ved å ta målene mine :-)

God morgen :) 30 days shred er en treningsserie med jillian, hun ene treneren fra slankekrigen :) hun presser inn styrke, kondisjon og mage på 20 minutter. Jeg er i så dårlig fysisk form nå at jeg syntes det var tungt, men tror fremgangen kommer fort om jeg følger opplegget hennes. Zumba må jo være skikkelig gøy :)

 

Jeg hadde veiedag i dag og ned 800 gram. Kjenner det irriterer meg litt at det ikke ble en kilo, men men.

Jeg måler ca hver 14 dag. Midjen hver uke. Tror nok det er lurt å måle sjeldnere egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/> 30 days shred er en treningsserie med jillian, hun ene treneren fra slankekrigen :)/> hun presser inn styrke, kondisjon og mage på 20 minutter. Jeg er i så dårlig fysisk form nå at jeg syntes det var tungt, men tror fremgangen kommer fort om jeg følger opplegget hennes. Zumba må jo være skikkelig gøy :)/>

 

Jeg hadde veiedag i dag og ned 800 gram. Kjenner det irriterer meg litt at det ikke ble en kilo, men men.

Jeg måler ca hver 14 dag. Midjen hver uke. Tror nok det er lurt å måle sjeldnere egentlig :)/>

 

 

 

800 gram er jo kjempebra!!! De anbefaler vel mellom 0,5 og 1 kilo, så du ligger på rett plass. Tenk at nå har du gått ned i vekt på en sunn måte uten å ta av muskelmassen din - gi deg selv en klapp på skulderen, for det fortjener du :-)

 

Så langt går uken bra for meg. I dag kledde jeg meg rett om til treningstøy etter jobb, og håper det skal motivere meg til å ta en gogge-tur etter barna er i seng. Det blir vanskelig med skikkelig trening i helgen, for vi tar turen til Sørlandet til Dyreparken. Fikk en god pris på helgeopphold der, og gleder meg til å utforske parken med barna :-) De er så glade i dyr, så dette kan bare bli bra! Heldigvis så er det kjøkken i "leilighetene" i Abrahavn, så planen min er å spise Fjordland til middag - da vet jeg i hvertfall hva jeg spiser. Også tar vi med masse snacks og brødmat selv, så kan barna stå for is-og godterispisingen ;-)

 

Ha en fortsatt fin dag - nå er det badetid for de små her i huset og så i seng så mor får kommet seg ut i parken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så kjekt med dyrepark besøk. Mine har så lyst til å dra dit så håper vi kan oppfylle det ønsket neste sommer :)

 

Jeg vet jo egentlig at 800 gram er bra. Vet også at det kommer uker der det er enda mindre og kanskje ingenting. Det er jo ikke gjort over natten å gå ned i vekt ( dessverre).

 

Jeg har trent to ganger hittil denne uka. Burde vært fire, men jeg er så sliten når kvelden kommer at jeg lander i sofaen når barna er i seng. Mannen er på reise i jobbsammenheng så er alene om alt, og det merkes :rolleyes:

 

Min største utfordring er å huske mellommåltidene. Jeg er ikke sulten rett og slett. Så det må bli ukas neste mål.

 

Nå har jeg akkurat spist en skål med deilig grønnsaksuppe. Magert og veldig smakfullt. Gjorde det enkelt og brukte en Toro base der jeg tilsatte rikelig med lapskausblanding. Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Får jeg også være med? Selv om jeg henger litt etter dere?

Jeg er 43 år, gift og mamma til tre/fire/fem om du regner stebarn og fosterbarn..

Går ikke på kurs, men teller og teller, veier og måler.

I dag er det prøveprosjektet Lasagne med squash istedet for pastaplater som står på menyen. Jeg lager mye av maten fra bunnen av og synes det er litt vanskelig med kaloriberegningen når ikke alt er klappet og klart, så i dag får middagskaloriene føres litt på feelingen.

Ellers er jeg(VAR JEG) skremmende 94 kilo på mandag morgen. Er 177 høy og har planlagt meg ned til 73-74. Har funnet frem 30 days shred, jeg også, igjen, og starter med den mandag. Denne uken har det blitt tur og løping på jobb som trim.. Dvs går alle trapper opp og tar heisen ned. Snikgikk på vekta i dag morges og syntes ikke det var den store forandringen, men jeg skal gi det til over helgen. GR sier jeg skal ha i meg 16oo kcal pr dag, jeg har ikke klart mer enn 1400, ca, men jeg får ikke til mer synes jeg.

Ingen kosemerker brukt, jeg skal ta meg et glass vin både i dag og i morgen og har spart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Får jeg også være med? Selv om jeg henger litt etter dere?

Jeg er 43 år, gift og mamma til tre/fire/fem om du regner stebarn og fosterbarn..

Går ikke på kurs, men teller og teller, veier og måler.

I dag er det prøveprosjektet Lasagne med squash istedet for pastaplater som står på menyen. Jeg lager mye av maten fra bunnen av og synes det er litt vanskelig med kaloriberegningen når ikke alt er klappet og klart, så i dag får middagskaloriene føres litt på feelingen.

Ellers er jeg(VAR JEG) skremmende 94 kilo på mandag morgen. Er 177 høy og har planlagt meg ned til 73-74. Har funnet frem 30 days shred, jeg også, igjen, og starter med den mandag. Denne uken har det blitt tur og løping på jobb som trim.. Dvs går alle trapper opp og tar heisen ned. Snikgikk på vekta i dag morges og syntes ikke det var den store forandringen, men jeg skal gi det til over helgen. GR sier jeg skal ha i meg 16oo kcal pr dag, jeg har ikke klart mer enn 1400, ca, men jeg får ikke til mer synes jeg.

Ingen kosemerker brukt, jeg skal ta meg et glass vin både i dag og i morgen og har spart!

 

Hei :) selvsagt kan du bli med :D jo flere jo bedre :)

1400 tror jeg går helt fint å ligge på :) jeg har veiedag hver tirsdag. Har innvilget meg fri hver lørdag og det har funket som smurt hittil.

Var lasagnen god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Hva skal jeg si? Jo, den var kjempegod, men det var jo ikke lasagne he he. Det er vel sånn som med det meste, at the real thing er best. I fremtiden, og iallefall så lenge jeg er på "vannvogna helt" kommer jeg nok til å lage en stor form vanlig til de andre og en liten til meg hvor jeg bytter ut pasta med squash. For det var kjempegodt, syntes alle bortsett fra tiåringen som ble kjempeskuffet. Han spiste han også og syntes det var godt, altså, men ikke helt det han hadde gledet seg til..

Ellers lurer jeg på, må jeg si, om jeg skal krympe dagsrasjonen til 1200.. Jeg har jo såpass mye å ta av at et vekttap under en kilo i uken blir lite, synes jeg? Ligger an til 600 gram, tror jeg.

I dag har jeg klasket til med en stor frokost, rugsprø med kaviar, og yoghurt med musli og frukt. Totalt 349 kcal men jammen meg er jeg god og mett! Nå er det kaffe og aviser! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Hva skal jeg si? Jo, den var kjempegod, men det var jo ikke lasagne he he. Det er vel sånn som med det meste, at the real thing er best. I fremtiden, og iallefall så lenge jeg er på "vannvogna helt" kommer jeg nok til å lage en stor form vanlig til de andre og en liten til meg hvor jeg bytter ut pasta med squash. For det var kjempegodt, syntes alle bortsett fra tiåringen som ble kjempeskuffet. Han spiste han også og syntes det var godt, altså, men ikke helt det han hadde gledet seg til..

Ellers lurer jeg på, må jeg si, om jeg skal krympe dagsrasjonen til 1200.. Jeg har jo såpass mye å ta av at et vekttap under en kilo i uken blir lite, synes jeg? Ligger an til 600 gram, tror jeg.

I dag har jeg klasket til med en stor frokost, rugsprø med kaviar, og yoghurt med musli og frukt. Totalt 349 kcal men jammen meg er jeg god og mett! Nå er det kaffe og aviser! God helg!

 

 

Hei hei!!

 

Velkommen til oss :-D Jeg har lurt på den lasagnen, og det høres ut som den var god om man bare ikke forventer helt at det smaker som lasagne. Kanskje en god middag i form?

 

Jeg vet det er fristende å kutte ned på kaloriene, men for min del vil jeg ikke anbefale det. Når man spiser for lite og går ned for mye for fort så er det muskelmassen som forsvinner. Det er musklene som forbrenner fettet vårt, og da gjør man seg selv en bjørnetjeneste fordi selv om man går ned mer i begynnelsen så ødelegges noe av forbrenningen og det får man svi for senere. For ikke å snakke om dette spareblusset vi går inn i - kroppen tviholder på det den har for den blir jo sultet;-) Vi som skal ned såpass mye som 20+ kilo trenger tid uansett, så jeg vil prøve å gjøre det riktig denne gangen og spise det jeg skal. Jeg har som deg lett for å ligge på rundt 1400 kalorier. Det jeg gjør på kveldstid da er å rett og slett ta meg noen skiver gulost. Det skal ikke mye til før du er oppi 1600 kalorier, og gulost er litt fy, så det kjennes ekstra godt;-)

 

Vi var i Dyreparken i helgen, så det har blitt litt utskeielser, men med 30000 skritt i helgen (tok med skritteller siden det er vanskelig å beregne trim) så har jeg likevel klart å gå ned 600 gram denne helgen - jippi :-D

 

Ønsker alle damer her inne en flott uke og ser frem til å høre deres ukes-resultater :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Så kjekt med dyrepark besøk. Mine har så lyst til å dra dit så håper vi kan oppfylle det ønsket neste sommer :)/>

 

Jeg vet jo egentlig at 800 gram er bra. Vet også at det kommer uker der det er enda mindre og kanskje ingenting. Det er jo ikke gjort over natten å gå ned i vekt ( dessverre).

 

Jeg har trent to ganger hittil denne uka. Burde vært fire, men jeg er så sliten når kvelden kommer at jeg lander i sofaen når barna er i seng. Mannen er på reise i jobbsammenheng så er alene om alt, og det merkes :rolleyes:/>

 

Min største utfordring er å huske mellommåltidene. Jeg er ikke sulten rett og slett. Så det må bli ukas neste mål.

 

Nå har jeg akkurat spist en skål med deilig grønnsaksuppe. Magert og veldig smakfullt. Gjorde det enkelt og brukte en Toro base der jeg tilsatte rikelig med lapskausblanding. Anbefales :)/>

 

 

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver! Når barna endelig er i seng er man jo helt utkjørt! Det er jammen ikke lett å skulle trene da! Syns vi er flinke, jeg :-) Jeg klarte bare to treninger mandag-fredag, men lørdag og søndag gikk vi så mye at jeg klarte 10 hele trimpoeng denne uken - er bare superfornøyd :-D

 

Mellommåltidene sliter jeg også med. Det jeg har begynt å gjøre er å ta en frukt på jobb og en frukt og 3 dl Biola etter jobb når jeg kommer hjem. Da får jeg unna dagens frukt og melk, også blir jeg ikke så vanvittig sulten til middag :-)

 

Takk for middagstipset - den skal jeg prøve!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, Amarone, du tenker at selv 1400 er for lite?

Rolig helg her, og i dag er det kveldsvakt og er hjemme med ungene på dagen. Må lete frem en skritteller, lurer på om ikke det ligger noe rundt her et sted. Jobber i hjemmesykepleien, og har nok en del skritt(pluss trapper) i løpet av en vakt!

Ellers har jeg veiet meg i dag, og de 600 grammene fra lørdag morgen har blitt til snasne 1,1 kilo i dag!!! Kjente at ryggen ble rettere og humøret steg betraktelig på et øyeblikk. Hurra! Jeg er på vei! Og det selv med vin både fredag og lørdag og et lite stykke kake i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, Amarone, du tenker at selv 1400 er for lite?

Rolig helg her, og i dag er det kveldsvakt og er hjemme med ungene på dagen. Må lete frem en skritteller, lurer på om ikke det ligger noe rundt her et sted. Jobber i hjemmesykepleien, og har nok en del skritt(pluss trapper) i løpet av en vakt!

Ellers har jeg veiet meg i dag, og de 600 grammene fra lørdag morgen har blitt til snasne 1,1 kilo i dag!!! Kjente at ryggen ble rettere og humøret steg betraktelig på et øyeblikk. Hurra! Jeg er på vei! Og det selv med vin både fredag og lørdag og et lite stykke kake i går!

 

 

Hipp hurra for strålende resultat :-) Det er gøy når det går rette veien og det med litt godt i helgen også - enda bedre!! :-)

 

Jeg gikk på kurs for noen år siden, før jeg fikk barn, og der ble det forklart mye om dette med å spise for lite. Meny 1 er for de som sitter på jobb hele dagen og har tilnærmet null aktivitet - der er anbefalingen 1300 kalorier. Anbefalingen for meny 2 er 1600 kalorier og er for de som har litt aktivitet i hverdagen og trener noe. Da vil jeg si at 1400 blir litt for lite, spesielt for deg som går mye på jobb. Jeg har kontorjobb, og sitter mesteparten av dagen og skulle egentlig med 7 trimpoeng i uken (det er det jeg satser på) ligge på meny 3 og 1900 kalorier, men har valgt å gå på meny 2 (1600 kalorier) + 100. Jeg har gått ned tre uker på rad nå, 3,6 kilo totalt :-) Hvilken meny blir du anbefalt her på greteroede.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på GRkurs en gang, før sistemann ble født, og det funket supert. Men det er vel sånn det er, akkurat så lett og akkurat så forbanna vanskelig som å tenke på hva du spiser til enhver tid.. Jeg er glad i snop og sjokolade, men den verste synden for meg er den ekstra skiven til lunsj, den ekstra porsjonen middag og den deilige osten på den nybakte skiven sammen med et glass god vin...Jeg fikk beskjed på kalkulatoren her at jeg bør ligge på 16oo, det er meny 2, er det ikke? Jeg tar det litt på feelingen, men kjenner godt at det forplikter når alt skal skrives ned. Ikke minst lå jeg i sengen i dag morges og kjente at veiingen faktisk var viktig i dag.. Snodige greier, men jeg trenger nok den forpliktelsen på papiret, ikke bare i hodet. Kjenner også i dag at kveldsvakt egentlig er perfekt, for da er jeg jo på jobb i de vanskelige kosetimene på kvelden. Vel hjemme kl 23 er det liksom for sent å tenke på snop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg blir med dere nedover?

 

Jeg er gift, 36 år og har to små på 4 og 7.

Jeg var på vei nedover i vekt igjen for 1,5 år siden, men betennelse i hælen satte en stopper for all trening i nesten ett år, og vekta steg og steg. I vår begynte jeg rolig med å gå turer igjen, og etter ei helg på fjellet i slutten av august, hvor vi gikk ca 3 mil på 2 dager uten at jeg kjente noe, så har jeg vel ingen unnskyldninger for ikke trene lenger.

Så nå trengte jeg et skikkelig spark i baken for å komme igang, og meldte meg inn i GreteRoede-klubben i dag. Jeg gikk et GreteRoede-kurs for 9 år siden, da funket det bra, men nå passer ikke dagen det er kurs her, og nettkurs frister ikke forløpig. Så denne gangen prøver jeg meg med et gullmedlemsskap i første omgang, betalte for 2 måneder nå, så det blir jo omtrent lengden av et kurs.

 

Jeg har et langsiktig mål om 30 kilo ned, men tror jeg trenger noen kortsiktige mål underveis, så målet for disse to måneden er 5 kilo. Er kanskje litt lite, men håper det er et realistisk mål, og flere kilo ned blir evt en bonus. Jeg skal ligge på meny 3 ifølge utregningen her inne.

 

Utfordringen min blir å trene nok, og å ikke snoke i skapene på kveldstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig med det mentale... Jeg har vitterlig ikke gått ned stort mer enn en kilo, - men jeg føler meg så bra likevel! Akkurat ferdig med Jillian for i dag, og jeg er jo i latterlig dårlig form, men føler meg virkelig godt i gang denne gangen. Håper alle har en god ukestart, selv om det er blåtirsdag i dag;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg blir med dere nedover?

 

Jeg er gift, 36 år og har to små på 4 og 7.

Jeg var på vei nedover i vekt igjen for 1,5 år siden, men betennelse i hælen satte en stopper for all trening i nesten ett år, og vekta steg og steg. I vår begynte jeg rolig med å gå turer igjen, og etter ei helg på fjellet i slutten av august, hvor vi gikk ca 3 mil på 2 dager uten at jeg kjente noe, så har jeg vel ingen unnskyldninger for ikke trene lenger.

Så nå trengte jeg et skikkelig spark i baken for å komme igang, og meldte meg inn i GreteRoede-klubben i dag. Jeg gikk et GreteRoede-kurs for 9 år siden, da funket det bra, men nå passer ikke dagen det er kurs her, og nettkurs frister ikke forløpig. Så denne gangen prøver jeg meg med et gullmedlemsskap i første omgang, betalte for 2 måneder nå, så det blir jo omtrent lengden av et kurs.

 

Jeg har et langsiktig mål om 30 kilo ned, men tror jeg trenger noen kortsiktige mål underveis, så målet for disse to måneden er 5 kilo. Er kanskje litt lite, men håper det er et realistisk mål, og flere kilo ned blir evt en bonus. Jeg skal ligge på meny 3 ifølge utregningen her inne.

 

Utfordringen min blir å trene nok, og å ikke snoke i skapene på kveldstid...

 

 

Hei hei,

Her er alle velkomne! Så fint at du har kommet deg over skaden din og er klar for innsats:-) Jeg hadde bekkenløsning og det tok meg tid å komme i gang etter det, men har som deg ingen unnskyldning lenger ;-)

Jeg har prøvd å holde meg opptatt på kveldene med diverse avtaler for å unngå småspising. Hvis jeg ser det blir en tv-kveld, så prøver jeg å spare opp litt kalorier til kvelden og koser meg med popkorn. Det syns jeg er utrolig godt, også har jeg klart å nå mine 10 poeng selv med popkorn på kvelden, så vinn-vinn :-)

Jeg går heller ikke på kurs, men har tegnet Gullmedlemskap. Tegnet for 6 måneder, så full skjerpings - nå har jeg som mål å gå ned 10 kilo før jul! Omtrent som deg med andre ord, siden det er over 4 måneder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag gikk bra. 1760 kalorier, men ser jeg må øve litt mer på vanndrikking, endte bare opp med 6 glass. Men det er vel bare å notere bak øret alt jeg må huske....

 

Er tv-kveldene som blir problemet ja. Jeg må prøve å ha fingrene i noe annet, har en symaskin jeg bruker flittig, så jeg får klippe og sy forskjellig klær på kveldene, når jeg holder på med det, så glemmer jeg somregel bort suget etter søtsaker.

 

Et annet problem er at ettermiddagene/kveldene er temmelig fullbooket framover, så det er ikke så lett å skvise inn litt treningstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Heisann melis - trening kan lures inn når du likevel skal forflytte deg - til jobb eller handle eller til andre steder. Parker bil, bruk sykkel, gå, handle mat og bær all maten i ryggsekk. Det er det du gjør jevnt og trutt, veldig gjerne hver dag som gjør utslaget. For meg er løsningen å sykle til og fra obb og barnehage hver dag - vips er det 1 time trening når jeg likevel må forflytte meg og jeg bruker reisetiden til å bevege meg. Jeg danser også mye, styrketrening er det litt dårlig med, men jeg driver mye med hagearbeid, bærer og leker med barna, pusser opp leilighet - så det monner litt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen! Jeg prøver å holde meg unna på dagtid samme som dere sliter med om kvelden.. Sitter hjemme og leser og skriver, alene i huset og veien til kjøleskapet er kort. Vet selv at jeg har vært litt bevisstløs ift småspising, av og til har jeg vært på kjøkkenet og funnet meg noe godt uten at jeg egentlig har lagt merke til at jeg har gjort det. Gjerne når jeg er trøtt og sliten og tenker på alt annet. Nå har jeg hengt en stor lapp på kjøleskapet : Er du sulten? Så stopper jeg gjerne opp og tenker meg om... Ellers holder jeg en knapp på hverdagstrimmen, jeg også, det er jo den vaneendringen vi streber etter. Og gratis trimpoeng blir det, også. Når jeg jobber kveld prøver jeg å få litt meg-tid på dagen til å trene hjemme med Jillian og skal snart la ellipsemaskinen avansere fra klesstativ til trimapparat igjen. Den er jo egentlig uhyre upraktisk å henge klær på! BLÆ.Jeg er så glad for å være i gang! Skal på en svær greie utpå senhøsten, og jammen meg skal jeg ikke klare å gå ned så mye før det at jeg kan være fin og føle meg vel! Jeg er så ferdig med å være tjukk at jeg knapt kan vente på å finne gamle-meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hverdagstrimmen er viktig.

Jeg sykler alltid hjemmefra, via barnehagen og til jobb, men mitt "problem" her er hele turen tar maks 15 minutter :P så det blir ikke rare trimmen av det, men la inn syklingen som trim her, bare for å være bevisst på at det tross alt er bedre å sykle enn å sitte på mannen :)

I tillegg er vi en venninnegjeng som har leid gymsalen på skolen en time i uka hvor vi har sirkeltrening, så der blir det en time styrketrening på meg. Tredemølla i kjelleren skal også børstes støv av så snart høsten setter inn for fullt, men foreløpig foretrekker jeg en tur ute når jeg får tid til det.

 

Gårsdagen endte på 1925 kalorier, og jeg skal ligge på 1900. Så føler allerede jeg har ganske god kontroll på kostholdet i hverdagen. Så lenge jeg klarer å styre unna sjokolade og andre godsaker, så klarer jeg meg. Men nå står helga snart for tur, og det er vel der utfordringene kommer og fristelsene står i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amarone!!! Leste første innlegget ditt, du var redd du skulle falle av lasset etter en måneds tid - Derfor: Hvordan går det med deg? Henger du godt med fremdeles? Heia heia!

 

 

Hei hei,

 

Jeg har klart å holde på motivasjonen og det er mye takket være dere her inne! Det har gjort stor forskjell å ha noen å fortelle og dele med - så takk for all støtte - det hjelper!!!!! Jeg har gått ned 3,6 kilo til nå og er strålende fornøyd med det. Har klart å holde meg i jevnlig aktivitet, koser meg litt i helgen, men har som mål å ikke gå over 2000 kalorier noen dag. Det har funket for min del. Det vil si, jeg ligger på 16-1700 kalorier 6 dager i uken og 1 dag har jeg lov å nærme meg 2000 :-)

 

En annen ting jeg har gjort annerledes denne gangen er at jeg ikke skjuler at jeg prøver å gå ned i vekt (merk at jeg bevisst ikke bruker ordet slanking;-)). Jeg har fortalt nærmeste kollegaer når de kommer med sjokolade eller kaker at takk, men nei takk - jeg har som mål å gå ned 10 kilo før jul! Og da får jeg mye mer forståelse for at jeg spiser knekkebrød til lunsj og ikke vil være med i buffet-ordningen:-) Også er det hyggelig når de spør en stund senere hvordan det går:-)

 

Hva med dere andre? Hvordan går det nå som vi har noen uker bak oss????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hverdagstrimmen er viktig.

Jeg sykler alltid hjemmefra, via barnehagen og til jobb, men mitt "problem" her er hele turen tar maks 15 minutter :P/> så det blir ikke rare trimmen av det, men la inn syklingen som trim her, bare for å være bevisst på at det tross alt er bedre å sykle enn å sitte på mannen :)/>

I tillegg er vi en venninnegjeng som har leid gymsalen på skolen en time i uka hvor vi har sirkeltrening, så der blir det en time styrketrening på meg. Tredemølla i kjelleren skal også børstes støv av så snart høsten setter inn for fullt, men foreløpig foretrekker jeg en tur ute når jeg får tid til det.

 

Gårsdagen endte på 1925 kalorier, og jeg skal ligge på 1900. Så føler allerede jeg har ganske god kontroll på kostholdet i hverdagen. Så lenge jeg klarer å styre unna sjokolade og andre godsaker, så klarer jeg meg. Men nå står helga snart for tur, og det er vel der utfordringene kommer og fristelsene står i kø.

 

Misunner deg litt kortere vei til barnehage/jobb. Selv blir det for langt å sykle eller gå. Jeg har ikke tid til 1 time hver vei - da går det ikke med åpningstidene til barnehagen og sånt. Jeg hadde store ambisjoner om å gå en halvtime i lunsjen hver dag, men det har ikke blitt til det heller :-S Jaja, jeg har to timer yoga i uken og går masse med barna i helgen. Har heldigvis en mann som også liker turer, så det er en fin måte å kombinere familietid med aktivitet :-) Har klart minst 7 trimpoeng 3 av de 4 ukene jeg har holdt på nå, så jeg får det jo til, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye ned i dag, men lurer på om det kan ha noe med at jeg fikk mensen i går og gjøre?? Ikke vet jeg. Har ikke gjort noe spesielt "feil", litt godteri på lørdag klarte jeg ikke holde meg unna(men søndag formiddag når jeg fikk mensen skjønte jeg jo hvorfor...Og da skjønte jeg også hvorfor jeg har vært på krigsstien i det siste. Ja ja. Ble litt lang i maska men rundt midjen har det krympet fem cm på to uker, så er nå fornøyd likevel!

Fremdeles ved godt mot og trives!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye ned i dag, men lurer på om det kan ha noe med at jeg fikk mensen i går og gjøre?? Ikke vet jeg. Har ikke gjort noe spesielt "feil", litt godteri på lørdag klarte jeg ikke holde meg unna(men søndag formiddag når jeg fikk mensen skjønte jeg jo hvorfor...Og da skjønte jeg også hvorfor jeg har vært på krigsstien i det siste. Ja ja. Ble litt lang i maska men rundt midjen har det krympet fem cm på to uker, så er nå fornøyd likevel!

Fremdeles ved godt mot og trives!!

 

 

Jeg har også hatt en dårlig uke, stod helt stille - det var kanskje som fortjent..... Jeg var flink mandag til torsdag, men både fredag og lørdag ble det for mye kos. Hadde egentlig bare tenkt litt kos på fredag, men så ble jeg invitert til ei venninne på lørdag, og hun hadde laget dampede blåskjell og bød på god rødvin, så ble det ost og kjeks også :-S Har som deg også fått det månedlige, og er nå superforkjølet og har nesten ikke stemme. Det har nok litt å si. Pleier få ekstra vann i kroppen de dagene, så vi får legge forrige uke bak oss og fortsette veien fremover :-) Nå kryper jeg en tur under dynen og håper jeg ikke høres ut som en barsk mann når jeg står opp :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en dårlig uke, stod helt stille - det var kanskje som fortjent..... Jeg var flink mandag til torsdag, men både fredag og lørdag ble det for mye kos. Hadde egentlig bare tenkt litt kos på fredag, men så ble jeg invitert til ei venninne på lørdag, og hun hadde laget dampede blåskjell og bød på god rødvin, så ble det ost og kjeks også :-S Har som deg også fått det månedlige, og er nå superforkjølet og har nesten ikke stemme. Det har nok litt å si. Pleier få ekstra vann i kroppen de dagene, så vi får legge forrige uke bak oss og fortsette veien fremover :-) Nå kryper jeg en tur under dynen og håper jeg ikke høres ut som en barsk mann når jeg står opp :-P

Håper du er oppe og går igjen! God bedring! Det er ingen tvil om at høsten er på plass, i dag er dagen da ullundertøyet kom i bruk igjen.. veide meg i dag også, og er 700 g lettere enn i går!?! Må være den helsikes mensen, skjønner ikke annet.

La merke til at favorittdongeribuksene mine snart er klare for utskifting, de begynner å bli slitt mellom bena. ganske kult å tenke på at om jeg venter i 14 dager til, så kan jeg sikkert kjøpe nye i str 42!!! Og om fjorten dager så tenker jeg at jeg passerer 90 på vei ned. For siste gang i mitt liv. Himmel og hav for en seier det er å være i gang. Det er mye sant i ordspråket om at godt begynt er halvt ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...