Gå til innhold

Småbarnsmamma som skal ned ca 25 kilo søker reisefølge:-)


Gjest Amarone
 Share

Anbefalte innlegg

At jeg ikke har tenkt den tanken selv...Dah... Har forresten bestemt meg for å ta tirsdag som veiedag fremover, synes ofte av en eller annen grunn at jeg pleier å ha mye vann i kroppen på mandag? Kan være fordi et blir mindre mosjon/mer mat/mer salt/sukker i helgen?

Har ok klart meg gjennom, litt vin og litt godt, men alltid med målet i bakhodet. Har ikke ført kcal i helgen, men vet jo omtrent hvor jeg er, likevel. Øvelse gjør mester! Nydelig dag her i dag, gikk meg en lang tur på golfbanen etter levering i bhg. Nå litt husvask og så jobb.

God ny uke!!

Og forøvrig ang tex-mex'en ser jeg at jeg faktisk sparer masse kcal på å lage krydderblandingen selv(den er jo mye bedre også), og det er jo fint! Da blir det mer ost;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At jeg ikke har tenkt den tanken selv...Dah... Har forresten bestemt meg for å ta tirsdag som veiedag fremover, synes ofte av en eller annen grunn at jeg pleier å ha mye vann i kroppen på mandag? Kan være fordi et blir mindre mosjon/mer mat/mer salt/sukker i helgen?

Har ok klart meg gjennom, litt vin og litt godt, men alltid med målet i bakhodet. Har ikke ført kcal i helgen, men vet jo omtrent hvor jeg er, likevel. Øvelse gjør mester! Nydelig dag her i dag, gikk meg en lang tur på golfbanen etter levering i bhg. Nå litt husvask og så jobb.

God ny uke!!

 

 

Jeg har opplevd akkurat det samme! Hadde søndag som veiedag før, men søndag kunne jeg veie mer enn mandag, så jeg har flyttet min veiedag til mandag - hmmmm, føler nesten at jeg jukser litt... :-P ned 0,4 kilo denne uken, men er fornøyd med det. Det ble både indisk og vin på fredag og 40 års fest på lørdag med et kakestykke og vin, så fokuset er: JEG GIKK NED :-D

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Hjeeeeeeeelp!!

Jeg hadde tenkt å vente med å veie meg til tirsdag, men synes jeg har vært så flink, og ble såååå nysgjerrig, så jeg tok en snikveiing nå i morges. Og stor var forferdelsen når jeg så at jeg har gått OPP i vekt!! Det kan ikke være mulig!!

 

Nå svartnet alt for meg, hvorfor skal jeg gidde å fortsette nå?? Man kan jo begynne å lure på om jeg gjør ting jeg ikke vet om, at jeg går og småspiser uten å registrere det selv.

 

Pofffffff....... Gi meg styrke!

K - Vet du hva? jeg veiet meg nå og ser at jeg kun har gått ned 200 g siste uke. Den første uken jeg har prøvd "å fly solo", altså den første uken jeg har slurvet med rapporteringen. Jeg ser iallefall helt klart at jeg må holde meg innenfor de faste rammene av å rapportere alt jeg spiser. Jeg er visst ikke flygedyktig helt enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Jeg har opplevd akkurat det samme! Hadde søndag som veiedag før, men søndag kunne jeg veie mer enn mandag, så jeg har flyttet min veiedag til mandag - hmmmm, føler nesten at jeg jukser litt... :-P ned 0,4 kilo denne uken, men er fornøyd med det. Det ble både indisk og vin på fredag og 40 års fest på lørdag med et kakestykke og vin, så fokuset er: JEG GIKK NED :-D

 

Ha en fin dag :-)

Og jeg bare ned 0,2... Ja ja tilbake til noteringen!! (Og ned gikk jeg tross alt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringen, det er jo nok til at man holder frem og ikke gir opp.

Jeg skjønner ikke hva som skjedde, men i dag på veiedag viser vekten -700 gram og ikke 300 opp, så jubelen sto i taket her ved morgengry i dag. :D

Vet at jeg lett holder på vann så det var kanskje det, men uansett er i alle fall krisen avverget. Puh!

 

Jeg skal helt klart bli flinkere til å rapportere, i alle fall for meg selv om jeg ikke rekker det på nett, så håper jeg at det hjelper. Det er jo lett at det glir ut litt som dere sier. I helga for eksempel tenkte jeg jo på at siden jeg hadde flinke-helg uten vin, så kunne jeg "unne meg" en sjokolade her og litt ekstra lasagne der, -og slikt blir det jo fort kalorier av... :rolleyes:

 

I dag jobber jeg fra åtte til åtte, og da ville jeg normalt ha droppet trening, men nå har jeg avtalt med en venninne å møtes på trening Kl. Halv ni, for å sikre meg at det blir gjort.

 

Så må jeg jo si at det er veldig motiverende å være på lag med dere, så TAKK for at dere deler og råder og bryr dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer,

 

Hvordan går det med dere? Så langt denne uken går det greit her. Litt lite trening, for jeg har hatt det ekstra travelt med litt kurs ol. på jobb, men planen er en yogatime i kveld, også håper jeg værmeldingen for helgen er feil og at det ikke blir regn..... Det er vel strengt talt ikke meldt regn hele helgen, men perioder med opphold, så vi får nyte disse oppholdene godt ;-)

 

Har noen lagt noen planer for hvordan kose seg på en sunn måte i helgen? Jeg og mannen har date-night på fredager etter at ungene sover. Mine to er jo små - 1 og 3 år, så 19.00 er de i seng så har vi kvelden for oss selv. Vi har tatt opp Alt for Norge og Robinson og tenker se det - det er lettere å finne serier vi begge liker enn filmer :-P Så har jeg tenkt å ha en halvflaske rødvin og lager en sunnere variant av Toros Tikka Masala. Jeg bruker alltid karbonadedeig, bruker kun to store skjeer ris, og bytter ut resten av risen med løk, paprika og litt hvitløk. Sløyfer også all oljen - oppskriften bruker 0,5 dl olje, men jeg bruker bare nok til å smøre stekepannen. Bruker alt krydderet altså og har laget det både etter oppskriften og på "min" måte og det smaker akkurat like godt. Hvis man sløyfer risen blir den også mye sterkere og mannen min og jeg liker sterk mat. Det er den minste posen - så den tilsettes etter smak :-) Så har dere et lite tips hvis det er noen der ute som liker indisk :-)

 

Er det noen som har noen gode tips til middag som passer store og små - trenger litt inspirasjon til lørdag og søndag :-)

 

Ønsker dere alle ellers en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, da stod jeg stille denne uken :angry:

 

Vet jo hvorfor, da. Kan liksom ikke forvente å gå ned når jeg gikk med skylapper hele helgen og spiste og drakk akkurat det som passet meg.... Skal også innrømme at jeg syntes veldig synd på meg selv akkurat nå, men det har ingenting med dette å gjøre. Jeg har gått og ventet på en operasjon i ganske lang tid nå, og før helgen fikk jeg brev fra sykehuset at jeg skal operere nå i oktober. Jeg hadde et komplisert keisersnitt med eldstemann, der mageveggen min er helt ødelagt. Ingenting som blir holdt inne, så magen må bygges helt opp. Det vil si åpen operasjon og minst 6 uker før jeg kan løfte noe tungt eller tenke på å trene. Jeg er glad for at jeg skal få fikset magen endelig så jeg slipper å gå rundt med denne hengemagen (dette er ikke noe som kan trenes opp), men det er en omfattende operasjon og jeg kjenner at jeg samtidig gruer meg veldig og er faktisk redd.

 

Sånn, nå er jeg ferdig med å syntes synd på meg selv for denne gangen. Frem med en banan og et stort glass vann :-)

 

Ha en fin dag, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, da stod jeg stille denne uken :angry:/>

 

Vet jo hvorfor, da. Kan liksom ikke forvente å gå ned når jeg gikk med skylapper hele helgen og spiste og drakk akkurat det som passet meg.... Skal også innrømme at jeg syntes veldig synd på meg selv akkurat nå, men det har ingenting med dette å gjøre. Jeg har gått og ventet på en operasjon i ganske lang tid nå, og før helgen fikk jeg brev fra sykehuset at jeg skal operere nå i oktober. Jeg hadde et komplisert keisersnitt med eldstemann, der mageveggen min er helt ødelagt. Ingenting som blir holdt inne, så magen må bygges helt opp. Det vil si åpen operasjon og minst 6 uker før jeg kan løfte noe tungt eller tenke på å trene. Jeg er glad for at jeg skal få fikset magen endelig så jeg slipper å gå rundt med denne hengemagen (dette er ikke noe som kan trenes opp), men det er en omfattende operasjon og jeg kjenner at jeg samtidig gruer meg veldig og er faktisk redd.

 

Sånn, nå er jeg ferdig med å syntes synd på meg selv for denne gangen. Frem med en banan og et stort glass vann :-)

 

Ha en fin dag, alle sammen! :)/>

 

Vet det er kjipt med stillstand, men du gikk ikke opp da i alle fall. Alle lyspunkter må tas med. :)

Og så flott at du får operasjonen du har ventet på, da er jo det ikke lenge til alt det der er historie. Det må jo bli deilig, selv om det sikkert er både skummelt og frustrerende i noen uker når du er midt oppe i det. Kanskje du kan finne litt trøst i GR sin 80/20-regel i den perioden, og heller fokusere ekstra mye på maten? Og bunkre deg opp noen nye bøker som du har hatt lyst til å lese lenge, kjøp noen filmer, ansiktsmasker og manikyrsett. Tenk alt du kan få gjort! :D

 

Det er jo litt sent å komme med tips til helgekosen nå, men jeg kan bidra med et kjempebra godteri-substitutt som jeg ofte har til kveldsmat. Yoghurt naturell, kaneldryss, to biter hakket, tørket mango og 5-6 mandler på toppen. Mmmmmmmmmmmmm! Dreper alltid søtsuget! :)

 

Ellers kjemper jeg veldig med meg selv for å ikke avlyse treningsavtalen min i morgen, for jeg har så sinnssyke menssmerter og blør så innmari de første dagene, at trening er et stort grøss når det står på. Men det får bare stå til, for jeg kan ikke begynne å komme med unnskyldninger, da vet jeg at det går fort nedoverbakke med de gode vanene. Skal skal skal! :angry::)

 

Hvordan går det med resten av gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er kjipt med stillstand, men du gikk ikke opp da i alle fall. Alle lyspunkter må tas med. :)/>

Og så flott at du får operasjonen du har ventet på, da er jo det ikke lenge til alt det der er historie. Det må jo bli deilig, selv om det sikkert er både skummelt og frustrerende i noen uker når du er midt oppe i det. Kanskje du kan finne litt trøst i GR sin 80/20-regel i den perioden, og heller fokusere ekstra mye på maten? Og bunkre deg opp noen nye bøker som du har hatt lyst til å lese lenge, kjøp noen filmer, ansiktsmasker og manikyrsett. Tenk alt du kan få gjort! :D/>

 

Det er jo litt sent å komme med tips til helgekosen nå, men jeg kan bidra med et kjempebra godteri-substitutt som jeg ofte har til kveldsmat. Yoghurt naturell, kaneldryss, to biter hakket, tørket mango og 5-6 mandler på toppen. Mmmmmmmmmmmmm! Dreper alltid søtsuget! :)/>

 

Ellers kjemper jeg veldig med meg selv for å ikke avlyse treningsavtalen min i morgen, for jeg har så sinnssyke menssmerter og blør så innmari de første dagene, at trening er et stort grøss når det står på. Men det får bare stå til, for jeg kan ikke begynne å komme med unnskyldninger, da vet jeg at det går fort nedoverbakke med de gode vanene. Skal skal skal! :angry:/> :)/>

 

Hvordan går det med resten av gjengen?

 

 

Hei K!

 

Tusen takk for svar - det var veldig motiverende og oppmuntrende, og akkurat det jeg trengte :) I dag går det mye bedre. Jeg var på yoga i går kveld og det, sammen med en god klem av mannen min og melding fra deg har snudd smilet riktig vei :)

 

I tillegg tok jeg sjansen på å veie meg på nytt i dag, og nå var jeg ned - ikke mye - 200 gram - men det er ned! Så med friskt mot peker jeg nesen fremover og prøver å ikke tenke på operasjonen neste uke. 80/20 - regelen hadde jeg glemt, så den skal jeg bruke aktivt mens jeg kommer meg etterpå og tipset ditt til helgekos hørtes kjempegodt ut, så den skal jeg også prøve!

 

Ha en strålende tirsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!! Så fint at det går bra med alle! Må si at jeg etter nå å ha vært borte en ukes tid på høsferie, med inni granskauen dårlig vær, med syke unger og uten et snev av hjelp ift barnepass. Bare jeg som hadde ferie, og ene ungen ble så dårlig at reisen hjem ikke kunne gå.. Da ble det en laang uke innendørs, med bollebaking, yatzy, bok og termometer parat. DET gjør altså ikke underverker for trimpoengene!! Og jeg gruer meg som en hund til veiedag i morgen, for jeg er redd jeg har gått gale veien. Ikke har jeg registrert, ikke har jeg klart å holde meg. Har ikke hatt nett, heller, så mangel på registrering kan unnskyldes. Resten er bare min feil. Lykke til Amarone!! Det høres ut som en av de tingene man gruer seg for men som man er uendelig glad for å ha gjort når man først kommer ut på den andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM mm hmm grrrr grrrr sint sint på meg selv, lei, sur, oppgitt og til slutt back on track. Nesten en kilo opp!!! Håper noe av det kan tilskrives syklus, det er den kjipe M-dagen i morgen tror jeg og jeg kjenner jeg har vann i kroppen. Ja ja nei nei som nissemammaen sa.. Nå er det rett på 30 days. AAAARRRGGH. Egentlig er jeg ikke sint engang. Bare lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus er noe drit, det kan vi være enige om. Jeg går alltid opp ca 2kilo, og det er døden for motivasjonen. Men håpet er at det et det du ser på vekta. Da forsvinner det jo like fort igjen. :)

 

Her går det tregt, men det går nedover. Bare 1,9 kg ned siden starten for tre uker siden, men jeg har jo heller ikke noe knallstrengt regime her, og nå som mannen er ute på havet og jeg studerer og er i praksis i tillegg til full jobb er det smått med skikkelig trening på meg, så det er ikke annet å forvente. Trøster meg med at dersom jeg klarer å fortsette slik så vil jeg komme under en magisk grense jeg har strebet etter lenge før mannen min og jeg reiser på barnefri kjærlighetslanghelg til Berlin om tre uker. Det er målet nå. :D

 

Hva er det som motiverer dere andre damer for tiden? Noen spennende gulrøtter? :)

Ha ei god, sunn og sprek uke i alle fall, alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus er noe drit, det kan vi være enige om. Jeg går alltid opp ca 2kilo, og det er døden for motivasjonen. Men håpet er at det et det du ser på vekta. Da forsvinner det jo like fort igjen. :)/>

 

Her går det tregt, men det går nedover. Bare 1,9 kg ned siden starten for tre uker siden, men jeg har jo heller ikke noe knallstrengt regime her, og nå som mannen er ute på havet og jeg studerer og er i praksis i tillegg til full jobb er det smått med skikkelig trening på meg, så det er ikke annet å forvente. Trøster meg med at dersom jeg klarer å fortsette slik så vil jeg komme under en magisk grense jeg har strebet etter lenge før mannen min og jeg reiser på barnefri kjærlighetslanghelg til Berlin om tre uker. Det er målet nå. :D/>

 

Hva er det som motiverer dere andre damer for tiden? Noen spennende gulrøtter? :)/>

Ha ei god, sunn og sprek uke i alle fall, alle sammen. :)/>

He he motivasjonen nå er så enkel og konkret som at jeg har én eneste dongeribukse som ikke er helt moden for utskifting, og jeg skal ikke kjøpe ny før jeg er komfortabel i str 42. Altså i praksis vil det si at jeg må ned fire fem kilo iallefall før jeg sliter hull øverst mellom bena og må følgelig gå med "rumpa bar" som straff om jeg ikke henger i stroppen he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg i dag, siden jeg nå er på dag to av mensen og endelig følte sukkersuget og den stinne følelsen slippe taket og juhu nede på status quo igjen. Dvs 92,3. Så da er det bare å holde fokus og fortsette så blir det kanskje nedgang på meg til veiedag på tirsdag! Mot i brystet vett i pannen stål i ben og armer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen, beklager at det har vært litt stille herfra. Jeg skulle egentlig operere i går, men det er utsatt til neste fredag. Så jeg har gitt meg selv fri i helgen, som egentlig begynte for en uke siden, for jeg har vært så nervøs for operasjonen at jeg rett og slett ikke fungerte :-S Men jeg er sykemeldt nå frem til operasjonen og har gjort noe trening hver dag - enten yoga eller lang tur. Så skal jeg prøve å være flink neste uke før operasjonen, og gruer meg til 6-8 uker med total treningsforbud - kan ikke løfte barna engang. Kommer til å bli tøft, men når jeg blir kvitt denne svære brokken jeg har i magen (den ble makabert beskrevet som på størrelse med et barnehode i journalen min) og er så heldig at jeg også får full mageplastikk (fjerning av all den løse huden på magen - det er vanskelig å få dette dekket av det offentlige, så jeg er kjempeglad for at jeg får dette også dekket) så har jeg blitt fortalt at jeg skal kunne ha et aktivt liv fra nyåret - litt av en julegave til meg :-D Tenk å kunne danse igjen, gå i svømmehallen med barna mine uten å føle meg som dritt i badetøy, kunne jogge! Men det er en stor operasjon og jeg gruer meg, og syns det er vanskelig bare å gå inn på sykehuset. Men men - det som ikke dreper oss gjør oss sterkere :-)

 

Syns dere er kjempeflinke, jeg, som holder fokus og ikke gir opp selv om det tar tid - det er jo det vanskeligste, å holde det gående når vekten gjerne ikke går ned særlig fort. Jeg har ikke veid meg denne uken, men på vekten på sykehuset hadde jeg gått opp, så vil jeg ikke bli deppa for vekten også akkurat nå. Men jeg SKAL veie meg på mandag og når jeg kommer hjem skal jeg gå ned til meny 1 mens jeg er sengeliggende. Har i allefall en plan så får vi se om det fungerer :-)

 

God helg alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen, beklager at det har vært litt stille herfra. Jeg skulle egentlig operere i går, men det er utsatt til neste fredag. Så jeg har gitt meg selv fri i helgen, som egentlig begynte for en uke siden, for jeg har vært så nervøs for operasjonen at jeg rett og slett ikke fungerte :-S Men jeg er sykemeldt nå frem til operasjonen og har gjort noe trening hver dag - enten yoga eller lang tur. Så skal jeg prøve å være flink neste uke før operasjonen, og gruer meg til 6-8 uker med total treningsforbud - kan ikke løfte barna engang. Kommer til å bli tøft, men når jeg blir kvitt denne svære brokken jeg har i magen (den ble makabert beskrevet som på størrelse med et barnehode i journalen min) og er så heldig at jeg også får full mageplastikk (fjerning av all den løse huden på magen - det er vanskelig å få dette dekket av det offentlige, så jeg er kjempeglad for at jeg får dette også dekket) så har jeg blitt fortalt at jeg skal kunne ha et aktivt liv fra nyåret - litt av en julegave til meg :-D Tenk å kunne danse igjen, gå i svømmehallen med barna mine uten å føle meg som dritt i badetøy, kunne jogge! Men det er en stor operasjon og jeg gruer meg, og syns det er vanskelig bare å gå inn på sykehuset. Men men - det som ikke dreper oss gjør oss sterkere :-)

 

Syns dere er kjempeflinke, jeg, som holder fokus og ikke gir opp selv om det tar tid - det er jo det vanskeligste, å holde det gående når vekten gjerne ikke går ned særlig fort. Jeg har ikke veid meg denne uken, men på vekten på sykehuset hadde jeg gått opp, så vil jeg ikke bli deppa for vekten også akkurat nå. Men jeg SKAL veie meg på mandag og når jeg kommer hjem skal jeg gå ned til meny 1 mens jeg er sengeliggende. Har i allefall en plan så får vi se om det fungerer :-)

 

God helg alle sammen!!!!

Lykke så inderlig til i morgen!! God bedring og fort deg tilbake!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei dere småbarnsmammaer,

 

Jeg hiver meg med på denne tråden, etter å ha lest litt ser jeg at her er det mye jeg kan kjenne meg igjen i. Er selv 2 barns mamma til 2 jenter på 2 og 4 år. Har gått de samme 12 kiloene opp og ned 3 ganger nå siste 3 årene... Er det mulig??!!... Jaja, denne gangen skal bli den siste..

Min første uke nå, spent på første veiedag på søndag..

Starter på 85,9 kg, høyde 163, mål 64 kilo.(21,9) Det har jeg ikke veid siden jeg var 20 år gammel.. føles totalt urealistisk her jeg sitter i min første uke. Men finner motivasjon i å se om andre som står på og når mål de har satt seg.

 

Som nevnt min uvane er dessverre å gå ned noen kilo og deretter "feire" nedgangen med noen kilo +, i påvente av ny skjerpings... Hvorfor denne gangen skal bli anderledes, det vet jeg ikke enda, men jeg kan jo ikke gi opp heller. Og prøver meg nå på 2-3 Spinning økter i uken og matregistrering her inne hos Grete R.

 

Lykke til videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Kan eg henge med på her også?? :rolleyes: Ser det er småbarnsmødre i noenlunde samme alder og slikt, så kan jo vere kjekt å prate med dere! :D Eg er 30 år, bor med min kjære forlovede, 3 barn som er 7 år, 1 år og 3 måneder, og eg skal ned ca. 15 kg til.

 

Kossen skal dere trene i helgen da, damer? :) Riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Kan eg henge med på her også?? :rolleyes:/> Ser det er småbarnsmødre i noenlunde samme alder og slikt, så kan jo vere kjekt å prate med dere! :D/> Eg er 30 år, bor med min kjære forlovede, 3 barn som er 7 år, 1 år og 3 måneder, og eg skal ned ca. 15 kg til.

 

Kossen skal dere trene i helgen da, damer? :)/> Riktig god helg!

Hei Nyaco,

 

Så flink du har vært å gå ned 13 kilo da! Jeg ser også at du har akkurat kommet deg under 80 kg som sikkert var kryss I taket og temmelig delig. Det er mitt første delmål (79,9 kilo for å være nøyaktig)Men det er enda 5 kilo til.. Men jeg håper det går 1 kilo I uken de første ukene for da kan jeg begynne å bruke den Nye blå vinterjakken jeg har satt som premie og som jeg allerede har kjøpt inn og som altså henger I skapet :)

 

Har du kjøpt deg noen fine premier da for oppnådd mål?

 

PS. Jeg trente spinning på søndag, en herlig time som fin avslutning på uken, og start på neste :)

 

Ha en fin mandag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back :-D

 

Hei alle sammen! Nå er operasjonen unnagjort og jeg har blitt kvitt min magebrokk og har som mål at resten av kroppen nå skal matche min nye, flotte mage ;)

 

Jeg har klart å stå stille i vekt selv om jeg har vært sengeliggende, og er i dag 88,6 kilo. Når jeg ble gravid med yngstemann så veide jeg 86 kilo, så jeg har et mini-delmål:

 

Jeg er sykemeldt til 22. november og når jeg da skal tilbake på jobb skal jeg være under 86 kilo!

 

Jeg har treningsforbud i et par måneder nå, og kan "bare" gå tur, og det går tregt akkurat nå, men jeg begynte i går med 1 times tur. Det gikk fint, rolig tempo og brukte Endomondo på mobilen så jeg vet jeg gikk 3,5 km. Bra start syns jeg :-)

 

Gleder meg til turen videre sammen med dere - ser med glede det har kommet noen nye med og det er jo bare KJEMPEGØY - og ha en strålende tirsdag :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nyaco,

 

Så flink du har vært å gå ned 13 kilo da! Jeg ser også at du har akkurat kommet deg under 80 kg som sikkert var kryss I taket og temmelig delig. Det er mitt første delmål (79,9 kilo for å være nøyaktig)Men det er enda 5 kilo til.. Men jeg håper det går 1 kilo I uken de første ukene for da kan jeg begynne å bruke den Nye blå vinterjakken jeg har satt som premie og som jeg allerede har kjøpt inn og som altså henger I skapet :)/>

 

Har du kjøpt deg noen fine premier da for oppnådd mål?

 

PS. Jeg trente spinning på søndag, en herlig time som fin avslutning på uken, og start på neste :)/>

 

Ha en fin mandag kveld.

 

 

Hehe, kjenner meg så godt igjen - jeg har også kjøpt meg en jakke som henger i skapet. Klarer så vidt å klemme meg oppi den, men det er ikke videre pent, så gleder meg til den passer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg så godt igjen - jeg har også kjøpt meg en jakke som henger i skapet. Klarer så vidt å klemme meg oppi den, men det er ikke videre pent, så gleder meg til den passer :-D

Amarone,

 

Gratulerer med ny flott mage.:) Det må jo være deilig å bli ferdig med den operasjonen jeg forstår du hadde gruet deg til. At du klarer å gå ned I vekt selv uten trening, det tror jeg så absolutt. Det er vel det jeg har holdt på med disse årene, gått ned I vekt uten trening. Dessverre nok så er det på grunn av MANGEL på trening at jeg går opp igjen sånn omtrent på det tidspunktet jeg synest jeg ser noenlunde ut. Men du skal jo bare være borte fra trening noen uker, så det går jo bare bra :)

 

Nei nå skal jeg fly på Damenes Aften på Bohus, det er en av årets høydepunkter her på Notodden. Så ja da er vel stortsett alle kvinner på plass :) Koselig det, jeg er jo egentlig fra en storby (Bergen), men sjarmeres av småbylivets fine sider, slik som å treffe på alle mulige kjente ansikt på treningssenteret. Det kan jo være både og, men jeg tenker det er litt koselig jeg :-)

 

Lykke til videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg helg med stormskritt, og jeg grue/gleder meg. Har en del smerter etter operasjonen enda, og der går det veldig opp og ned. Noen dager føler jeg meg nesten som normal, og andre sover jeg mye og sliter med vondt. Får håpe helgen blir bra, for jeg gleder meg til kvalitetstid med mann og barn :)

 

I dag har jeg faktisk laget en matplan for helgen. Mannen skal ut på handletur i morgen, for jeg får ikke lov å bære tungt selv. Det blir hjemmelaget tikka masala på fredag - ukens date kveld - etter at barna er i seng, også skal vi ta igjen våre serier som har stått på opptak mens jeg har vært på sykehuset <3

 

Helgekos med barna er også planlagt for helgen, og jeg tenkte pølsegryte og hjemmelaget pizza (slår aldri feil :) ). Så får vi bare se om jeg får inn et par gåturer også. Har vært flink og gått en times tur mandag-onsdag, men måtte droppe det i dag da jeg verker og er redd jeg kan ha vært litt for ivrig de siste dagene - det straffer seg og jeg måtte ta smertestillende i dag etter flere dager uten :(

 

Så da lurer jeg på hva dere andre flotte damer har for planer i helgen? Og er det noen som har noen gode familieoppskrifter som passer små barn? Hvordan går det med vekten og matregistrering og trening???? Er det noen som har noen kjekke nyheter å dele - klær som plutselig passer, ting som har motivert, eller er det noen som trenger hjelp og motivasjon?

 

Setter pris på alle dere her inne som deler og hjelper med å holde motivasjonen oppe - sammen skal vi nå våre mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nyaco,

 

Så flink du har vært å gå ned 13 kilo da! Jeg ser også at du har akkurat kommet deg under 80 kg som sikkert var kryss I taket og temmelig delig. Det er mitt første delmål (79,9 kilo for å være nøyaktig)Men det er enda 5 kilo til.. Men jeg håper det går 1 kilo I uken de første ukene for da kan jeg begynne å bruke den Nye blå vinterjakken jeg har satt som premie og som jeg allerede har kjøpt inn og som altså henger I skapet :)/>

 

Har du kjøpt deg noen fine premier da for oppnådd mål?

 

PS. Jeg trente spinning på søndag, en herlig time som fin avslutning på uken, og start på neste :)/>

 

Ha en fin mandag kveld.

 

Å vere under 80 er supert ja!! Skal aldri tilbake dit (har sagt det noen ganger før, men.... :P ). Eg har ikkje kjøpt meg fine premier enda nei, men eg har masse i skapet mitt som eg gleder meg til å komme inn i!! Er bare 1 år siden eg hadde gleden av å handle meg klær i mindre størrelser, og da handlet eg en del :D Men så blei eg gravid igjen, og gikk opp igjen. Så denne gangen er det premie nok å komme inn igjen i de klea eg kjøpte i fjor :D Senest på tirsdag kunne eg bruke ene treningsjakka mi med glidelåsen igjen, noe eg ikkje har kunnet gjøre siden før eg fikk mage, uten at den var pølseskinn på meg :D Gleder meg til den svarte buksa mi eg kjøpte i fjor vinter passer igjen! Det var den første buksa eg har kjøpt på maaaange år! (Har vert hekta på tights, og store topper, siste årene.. for å skjule meg sjølv.. og er fremdeles hekta på tights, er så herlig å gå med, og er det første eg hiver på meg når eg kjem heim, f.eks fra trening). Tenker du gleder deg til å bruke den blå vinterjakka di :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg helg med stormskritt, og jeg grue/gleder meg. Har en del smerter etter operasjonen enda, og der går det veldig opp og ned. Noen dager føler jeg meg nesten som normal, og andre sover jeg mye og sliter med vondt. Får håpe helgen blir bra, for jeg gleder meg til kvalitetstid med mann og barn :)/>

 

I dag har jeg faktisk laget en matplan for helgen. Mannen skal ut på handletur i morgen, for jeg får ikke lov å bære tungt selv. Det blir hjemmelaget tikka masala på fredag - ukens date kveld - etter at barna er i seng, også skal vi ta igjen våre serier som har stått på opptak mens jeg har vært på sykehuset <3

 

Helgekos med barna er også planlagt for helgen, og jeg tenkte pølsegryte og hjemmelaget pizza (slår aldri feil :)/> ). Så får vi bare se om jeg får inn et par gåturer også. Har vært flink og gått en times tur mandag-onsdag, men måtte droppe det i dag da jeg verker og er redd jeg kan ha vært litt for ivrig de siste dagene - det straffer seg og jeg måtte ta smertestillende i dag etter flere dager uten :(/>

 

Så da lurer jeg på hva dere andre flotte damer har for planer i helgen? Og er det noen som har noen gode familieoppskrifter som passer små barn? Hvordan går det med vekten og matregistrering og trening???? Er det noen som har noen kjekke nyheter å dele - klær som plutselig passer, ting som har motivert, eller er det noen som trenger hjelp og motivasjon?

 

Setter pris på alle dere her inne som deler og hjelper med å holde motivasjonen oppe - sammen skal vi nå våre mål :)/>

 

Ting som motiverer er den jakka eg nevnte ovenfor her!! :D Ellers merker eg at eg blir sterkere! Og det er kjekt det :D Er det flere av dere som trener styrke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...