Gå til innhold

Småbarnsmamma som skal ned ca 25 kilo søker reisefølge:-)


Gjest Amarone
 Share

Anbefalte innlegg

Håper du er oppe og går igjen! God bedring! Det er ingen tvil om at høsten er på plass, i dag er dagen da ullundertøyet kom i bruk igjen.. veide meg i dag også, og er 700 g lettere enn i går!?! Må være den helsikes mensen, skjønner ikke annet.

La merke til at favorittdongeribuksene mine snart er klare for utskifting, de begynner å bli slitt mellom bena. ganske kult å tenke på at om jeg venter i 14 dager til, så kan jeg sikkert kjøpe nye i str 42!!! Og om fjorten dager så tenker jeg at jeg passerer 90 på vei ned. For siste gang i mitt liv. Himmel og hav for en seier det er å være i gang. Det er mye sant i ordspråket om at godt begynt er halvt ferdig!

 

 

Hei hei, nå er jeg bedre - ikke 100%, men bedre. Har klart å gå en lang tur med ei venninne i kveld - 1 1/2 times tur i godt tempo, så det gjorde godt. Ble etterfulgt av et lite hosteanfall når jeg kom inn i varmen igjen, men det var verdt det :-)

 

Hvor mye har du gått ned til sammen nå? Jeg ligger på 3,6 kilo, men er fornøyd med det. Kunne nok vært bedre, men føler meg så mye bedre og lettere til sinns at jeg har klart å beholde motivasjonen enda. Hvis jeg står stille neste søndag derimot, må jeg nok frem med målebåndet. Jeg venter med å ta mål til jeg har en dårlig periode, så jeg skal se fremgang. Jeg ligger forstår så godt 90-barrieren - ligger på 88,9 nå og skal aldri over 90 igjen!!!!!! Tenker jeg har gjort det bra likevel, for når sønnen min ble født i april i fjor så veide jeg 113 kilo - hjelpe meg! Så jeg har kommet godt på vei allerede, da :-)

 

Ha en kjempefin kveld, og håper flere stikker innom og deler erfaringene sine - noen av dere som var med i starten har jeg ikke hørt fra på noen uker, og det syns jeg er kjempesynd! Jo flere vi er sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei hei, nå er jeg bedre - ikke 100%, men bedre. Har klart å gå en lang tur med ei venninne i kveld - 1 1/2 times tur i godt tempo, så det gjorde godt. Ble etterfulgt av et lite hosteanfall når jeg kom inn i varmen igjen, men det var verdt det :-)

 

Hvor mye har du gått ned til sammen nå? Jeg ligger på 3,6 kilo, men er fornøyd med det. Kunne nok vært bedre, men føler meg så mye bedre og lettere til sinns at jeg har klart å beholde motivasjonen enda. Hvis jeg står stille neste søndag derimot, må jeg nok frem med målebåndet. Jeg venter med å ta mål til jeg har en dårlig periode, så jeg skal se fremgang. Jeg ligger forstår så godt 90-barrieren - ligger på 88,9 nå og skal aldri over 90 igjen!!!!!! Tenker jeg har gjort det bra likevel, for når sønnen min ble født i april i fjor så veide jeg 113 kilo - hjelpe meg! Så jeg har kommet godt på vei allerede, da :-)

 

Ha en kjempefin kveld, og håper flere stikker innom og deler erfaringene sine - noen av dere som var med i starten har jeg ikke hørt fra på noen uker, og det syns jeg er kjempesynd! Jo flere vi er sammen ;-)

Ha ha ja vet du, akkurat i kveld var det godt du svarte... Har akkurat logget inn de siste syndene og bikket såvidt 1800 kcal i dag. Fader heller. At jeg ikke klarte å stoppe, da? Kakao og nybakt brød meg her og der(og sikkert midt på rumpa)... ARGH. Ja ja. Opp på hesten igjen. Litt sur på meg selv. Skal ikke veie meg før mandag så har noen dager å hente meg inn på. Fortsatt god bedring! Og gratulerer med so far so good!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, det er snart helg! Men, litt hjeeeelp også! Nå kommer fritiden og fristelsene! Min strategi for helgen er å planlegge med noen fristelser så jeg vet jeg har noe å se frem til. I kveld, for eksempel, er det date-night med mannen. Da skal vi ha tikka masala i tilpasset form. Det vil si like godt, bare en litt sunnere versjon med mindre olje, og uten naan-brød. I morgen skal jeg ha en liten flaske rødvin - en sånn halvflaske. Da skal mannen min ut, så utfordringen blir å holde meg opptatt på kvelden så jeg ikke småspiser. Jeg holder på å lage fotoalbum, så hvis jeg kommer meg skikkelig inn i det, så går det nok bra.

 

Akkurat nå skinner solen her, jeg har nettopp kommet på jobb og spist frokost. Skal bare registrere maten min, så er det i gang med oppgavene mine.

 

Ønsker alle en strålende fin fredag, enten solen skinner eller ei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol her også! Jeg får en tøff helg er jeg redd, mannen har akkurat reist på guttetur og jeg er alene hjemme med ungene. Har hagejobbing og husrydding på programmet. Nå er akkurat minstemann levert i bhg og jeg har luksusdag i dag, dvs fri. Må ha frihelg når han er borte, vi har ingen barnevakter!Har spart frimerker til rødvin, he he en amarone står faktisk klar og skal deles på to dager og alle frimerkene...Lurer på om jeg skal kjøpe ny vekt i dag, stoler ikke helt på den eelektroniske vi har. Synes den varierer for mye. Tips? God helg - koselig helg - høsthelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh. Gikk visst på en skikkelig smell i går. Hvorfor inni svarte granskævven er det så vanskelig å stoppe... Spiste alt for mye pizza. Hjemmelaget, riktignok, men... Spiste to hjemmebakte skillingsboller, smågodt og på toppen av alt et stort og deilig glass rødvin. Æsj. Egentlig blir jeg skikkelig lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh. Gikk visst på en skikkelig smell i går. Hvorfor inni svarte granskævven er det så vanskelig å stoppe... Spiste alt for mye pizza. Hjemmelaget, riktignok, men... Spiste to hjemmebakte skillingsboller, smågodt og på toppen av alt et stort og deilig glass rødvin. Æsj. Egentlig blir jeg skikkelig lei meg.

 

 

Jeg hadde noe lignende på fredag. Det er rødvin som er min store last - ikke fordi jeg drikker så mye av den, men når rødvinen går inn går fornuften ut og alt det der. Så blir veien til kjøleskapet så utrolig kort. Det ble tikka masala til middag - ikke så farlig siden jeg lager en relativt sunn versjon med veldig lite ris og putter godt med løk og paprika oppi. Men etterpå ble det 50 g popkorn, ca 100 g ost, 100 g cashewnøtter og litt baconchips. Dagens kalorier ble flaue 2800 :-S På lørdag ble alle lette utveier tatt. På vei til Leos Lekeland med guttene kjørte vi innom McDonalds og jeg spiste to cheeseburgere. Til middag ble det pizza og til kvelden Sørlandschips. Klarte å holde meg til under 1900 kalorier den dagen faktisk, men hadde noe sånt som 2 matpoeng så snakker om å spise dritt:-( Helt ufortjent nesten at jeg da hadde gått ned når jeg veide meg - et halvt kilo! Så hva tar jeg med meg ut av dette. Jo, hvis jeg er flink mandag til fredag så KAN jeg gå ned hvis jeg koser meg i helgene, men KAN også, som forrige uke, stå stille. Hvis jeg bare kan holde meg litt mer i skinnet i helgene, så er det mye større sjanse for at jeg når målet mitt som er ned 10 kilo før jul.

 

Jaja, Amandine - opp på hesten igjen - vi kjemper videre!!! Nå dreit vi oss litt ut i helgen, men slaget er ikke tapt. Ha en sunn og fin mandag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende på fredag. Det er rødvin som er min store last - ikke fordi jeg drikker så mye av den, men når rødvinen går inn går fornuften ut og alt det der. Så blir veien til kjøleskapet så utrolig kort. Det ble tikka masala til middag - ikke så farlig siden jeg lager en relativt sunn versjon med veldig lite ris og putter godt med løk og paprika oppi. Men etterpå ble det 50 g popkorn, ca 100 g ost, 100 g cashewnøtter og litt baconchips. Dagens kalorier ble flaue 2800 :-S På lørdag ble alle lette utveier tatt. På vei til Leos Lekeland med guttene kjørte vi innom McDonalds og jeg spiste to cheeseburgere. Til middag ble det pizza og til kvelden Sørlandschips. Klarte å holde meg til under 1900 kalorier den dagen faktisk, men hadde noe sånt som 2 matpoeng så snakker om å spise dritt:-( Helt ufortjent nesten at jeg da hadde gått ned når jeg veide meg - et halvt kilo! Så hva tar jeg med meg ut av dette. Jo, hvis jeg er flink mandag til fredag så KAN jeg gå ned hvis jeg koser meg i helgene, men KAN også, som forrige uke, stå stille. Hvis jeg bare kan holde meg litt mer i skinnet i helgene, så er det mye større sjanse for at jeg når målet mitt som er ned 10 kilo før jul.

 

Jaja, Amandine - opp på hesten igjen - vi kjemper videre!!! Nå dreit vi oss litt ut i helgen, men slaget er ikke tapt. Ha en sunn og fin mandag:-)

Sunn og fin skal bli. Og må kjøpe ny vekt. I går 92,2 i dag 94,2!?! Det går jo bare ikke an??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn og fin skal bli. Og må kjøpe ny vekt. I går 92,2 i dag 94,2!?! Det går jo bare ikke an??

 

Det høres merkelig ut.... Min er også elektrisk, og jeg må være sikker på at den står jevnt på bakken, vipper på den for å se at det ikke er ujevnt, for hvis ikke alle 4 hjørnene står på bakken så får jeg også store forskjeller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres merkelig ut.... Min er også elektrisk, og jeg må være sikker på at den står jevnt på bakken, vipper på den for å se at det ikke er ujevnt, for hvis ikke alle 4 hjørnene står på bakken så får jeg også store forskjeller....

Sukk. Førte med gru opp det høyeste tallet i dag morges. Skal kjøpe nytt batteri til vekten i dag, og kanskje passe bedre på hvor den står? Altså ta den fra flisene på badegulvet og ut på parketten på soverommet istedet? Ja ja. Jeg er nå så tung som jeg er uansett vekt. Mannen min trøstet meg i dag med det, at det jo ikke er tallet på vekten som er det viktige. Det viktige er jo alle endringene som skjer. Jeg prøver å tro på ham:-) Litt svak i troen må tilståes, men takk for at du er der akkurat nå! Det er faktisk ganske godt å ha en ukjent venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Hell og lykke! Ny dag, nye batterier i vekten, nytt gulv å stå på og vips var vi tilbake i godt humør. Har likevel ikke gått ned mer enn 200 gram siden forrige uke, men det er ikke så rart helgen tatt i betraktning...Jeg har iallefall ikke gått to kilo opp!He he fikk meg en skikkelig støkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Kan jeg også få være reisefølge?

Jeg er 33 år, har to barn på 2 og 4 år, en mann som er sjømann og er borte fire uker i slengen, en stillesittende jobb, er glad i både rødvin og sjokolade og sliter med å trene nok, så jeg føler jeg passer inn her hos dere. :)/>

 

Jeg synes det er litt skremmende å sette et mål om 25 kilo, men realiteten er jo at det er det jeg trenger å kvitte meg med, så det er vel bare å kalle en spade for en spade og hoppe i det. Jeg gikk på GR-kurs for noen år siden og lyktes med det, men nå er jeg tilbake på fysj-vekta, og etter at barna kom har jeg ikke klart å følge opp noe slankeprosjekt.

 

Jeg trener fast på treningssenter en dobbeltime spinning/boot camp i uka, men sliter med å få inn trening resten av uka, selv om det står en spinningsykkel på tv-stua og gliser til meg konstant. Så nå håper jeg at dere kan pushe meg litt, så lover jeg å pushe tilbake. ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Hell og lykke! Ny dag, nye batterier i vekten, nytt gulv å stå på og vips var vi tilbake i godt humør. Har likevel ikke gått ned mer enn 200 gram siden forrige uke, men det er ikke så rart helgen tatt i betraktning...Jeg har iallefall ikke gått to kilo opp!He he fikk meg en skikkelig støkk!

 

 

Det var gode nyheter - er ikke alltid sånn at teknologien er med oss dessverre :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Kan jeg også få være reisefølge?

Jeg er 33 år, har to barn på 2 og 4 år, en mann som er sjømann og er borte fire uker i slengen, en stillesittende jobb, er glad i både rødvin og sjokolade og sliter med å trene nok, så jeg føler jeg passer inn her hos dere. :)/>/>/>

 

Jeg synes det er litt skremmende å sette et mål om 25 kilo, men realiteten er jo at det er det jeg trenger å kvitte meg med, så det er vel bare å kalle en spade for en spade og hoppe i det. Jeg gikk på GR-kurs for noen år siden og lyktes med det, men nå er jeg tilbake på fysj-vekta, og etter at barna kom har jeg ikke klart å følge opp noe slankeprosjekt.

 

Jeg trener fast på treningssenter en dobbeltime spinning/boot camp i uka, men sliter med å få inn trening resten av uka, selv om det står en spinningsykkel på tv-stua og gliser til meg konstant. Så nå håper jeg at dere kan pushe meg litt, så lover jeg å pushe tilbake. ;)/>/>/>

 

Heisann og velkommen i gjengen :-) Klart du kan få være med! Jeg setter veldig pris på støtten jeg får herfra og det hjelper for min del. Har prøvd meg "alene" og da har jeg vært flink i 3-4 uker også dabber det av. Nå er jeg i 5. uke og er fortsatt motivert og holder fokus. Tørr påstå at det er hjelpen herfra som gjør forskjellen :-)

 

Hihi - ser nå at jeg har svart deg to ganger - trodde ikke jeg trykket på Svar første gang - men det var før ettermiddagshvilen min:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Kan jeg også få være reisefølge?

Jeg er 33 år, har to barn på 2 og 4 år, en mann som er sjømann og er borte fire uker i slengen, en stillesittende jobb, er glad i både rødvin og sjokolade og sliter med å trene nok, så jeg føler jeg passer inn her hos dere. :)/>/>

 

Jeg synes det er litt skremmende å sette et mål om 25 kilo, men realiteten er jo at det er det jeg trenger å kvitte meg med, så det er vel bare å kalle en spade for en spade og hoppe i det. Jeg gikk på GR-kurs for noen år siden og lyktes med det, men nå er jeg tilbake på fysj-vekta, og etter at barna kom har jeg ikke klart å følge opp noe slankeprosjekt.

 

Jeg trener fast på treningssenter en dobbeltime spinning/boot camp i uka, men sliter med å få inn trening resten av uka, selv om det står en spinningsykkel på tv-stua og gliser til meg konstant. Så nå håper jeg at dere kan pushe meg litt, så lover jeg å pushe tilbake. ;)/>/>

 

Heisann og velkommen! Her er det bare å hive seg på - jo flere vi er sammen ;-) Jeg har prøvd meg alene før, bare med å registrere mat osv på nett, men etter noen uker så sklir det ut. Nå er jeg i 5. uke og fortsatt motivert. Mener bestemt at det kommer av støtten her - så det hjelper i alle fall for min del :-) Nå sitter jeg og spiser litt jordbær og fetaost med en kopp te for å komme opp i dagens kalorier, og etter et glass vann til klarer jeg 10 poeng i dag - jippi :-) Nå må jeg bare huske å legge inn den lille halvtimes gåturen jeg hadde tidligere i kveld - alt hjelper :-)

 

God kveld, alle ukjente venner der ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The more the merrier, som det heter på nynorsk! Det er faktisk godt å ha noen i samme båt "å rapportere til".

For min del, og som jeg sikkert har sagt før, så kjenner jeg at det forplikter på en annen måte. Jeg også har lett for å falle av lasset etter en tidd, det tror jeg egentlig er veldig vanlig, og veldig dumt.

Jo mer jeg kommer inn i det nå, jo færre overraskelser kommer det og jo lettere blir det. Vet ikke hvor lenge jeg gidder å føre absolutt al jeg spiser? Men bør vel en stund til bare for disiplinene sin del. Jeg er et vanedyr, ser jeg, så spiser stort sett det samme hver dag..Så lenge jeg holder meg på the straight and narrow! Har ikke spist sjokolade på en måned! Det er jeg faktisk litt stolt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Her skinner solen og det er jo snart helg!! Klarte å gå ikke bare en, men to turer i går - men skulle bare mangle for det var ukas første trimpoeng. Håper fortsatt å klare 7 trimpoeng denne helgen, men da blir det mye å ta igjen i helgen. Får håpe solen fortsetter å skinne så vi kan gå tur med familien.

 

Har gått til innkjøp av lammekjøtt, så tenker lage får-i-kål til middag i dag. Det er vel sunt, er det ikke? Har også tenkt å ta en vin-fri helg, så jeg kanskje ikke har de store utskeielsene i helgen. Nå er det jo straks oktober (skrekk og gru) og hvis jeg skal klare 10 kilo før jul så må jeg henge i! Har tross alt 6 kilo igjen til dette målet :-P

 

Ha en strålende dag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kunne funnet et dårlige tidspunkt å melde meg inn her på....har vært utrolig travelt de siste ukene,, og det har allerede gått 2,5 uke siden jeg meldte meg inn. Første uka var jeg kjempeflink og skrev inn alt, men etter det har jeg ikke skrevet noen ting :angry:

Dagene har flydd av sted med bursdager, kurs, møter, fotballturneringer osv osv osv....og nå står høstferien for døra, da blir det en uke i sol og varme. Skal bli utrolig godt både for kropp og sjel :)

 

Men når alt kommer til alt så har jeg fortsatt kostholdet jeg hadde første uka sånn tålig bra, og har til nå gått ned 1,7 kg på 2,5 uke, og siden jeg har 0,5 kg som mål i uka må jeg jo si meg fornøyd med det, og spesielt siden jeg ikke har vært noe flink her inne.

 

Men neste mandag skal jeg være tilbake for fullt, da skal det spises og trimmes i god GR-skikk :P

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kunne funnet et dårlige tidspunkt å melde meg inn her på....har vært utrolig travelt de siste ukene,, og det har allerede gått 2,5 uke siden jeg meldte meg inn. Første uka var jeg kjempeflink og skrev inn alt, men etter det har jeg ikke skrevet noen ting :angry:/>

Dagene har flydd av sted med bursdager, kurs, møter, fotballturneringer osv osv osv....og nå står høstferien for døra, da blir det en uke i sol og varme. Skal bli utrolig godt både for kropp og sjel :)/>

 

Men når alt kommer til alt så har jeg fortsatt kostholdet jeg hadde første uka sånn tålig bra, og har til nå gått ned 1,7 kg på 2,5 uke, og siden jeg har 0,5 kg som mål i uka må jeg jo si meg fornøyd med det, og spesielt siden jeg ikke har vært noe flink her inne.

 

Men neste mandag skal jeg være tilbake for fullt, da skal det spises og trimmes i god GR-skikk :P/>

 

Klem :)/>

 

 

Hei hei,

 

Så kjekt å høre fra deg!! Vi kjenner vel alle igjen de utfordringene du forteller om. Godt du ikke har gitt opp et lettere liv, da :-) Misunner deg veldig den turen til varmere strøk. Det ser ut som det blir neste påske før vi får til noe sånt selv :-(

 

Jeg klarer heller ikke skrive ned alt i løpet av dagen, men prøver på kvelden å få inn alt. Også skriver jeg gjerne på lapper utover dagen, spesielt middag. Jeg følger nesten aldri oppskrifter - det blir litt ettersom hva jeg har i kjøleskapet, og det er ikke så kult å sitte med laptoppen oppi all maten :-P Jaja, det går på et vis :-)

 

Fredagskos til deg og alle andre venner her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag! Litt bevisstløs middag her i dag - fikk meg en grusom vekker da jeg skulle føre inn dagens fajitas. Skjønner at jeg må begynne å lage tortillaene selv! Skrekk o gru - de to små tortillaene spiste jo opp nesten hele middagskvoten min! Ja ja...det var DEN kveldsen..Havnet på over 700 kcal til middagen. Er heldigvis under dagens uansett, men sukk.

Nydelig vær, sol og ser ut for at det holder noen dager. God helg alle! Opp og frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer

 

Ser det et flere enn meg som synes matrapporteringen er vanskelig å få til hver dag. Jeg har bare skrevet inn maten to av dagene siden mandag, og ellers prøver jeg å bruke fornuften og det jeg husker av mengder fra tidligere forsøk. Tenkte å se nå første uken om det funker, eller om jeg må bli skikkelig strukturert.

 

Skikkelig trening har jeg bare gjort en gang denne uken, men ser at den dobbeltimen jeg pleier å gå på gir meg 6 trimpoeng, så da håper jeg at den pluss de småturene med hunden og lek med barna som jeg får inn resten av uken kan holde de ukene mannen er på sjøen og det er vanskelig å få tiden til å strekke til. Så har jeg jo den glisende spinningsykkelen som står der da... :rolleyes:

 

Det jeg ser jeg ikke er god nok på er frukt og grønt, så der har jeg en jobb å gjøre.

 

Er det noen av dere som har sett tv-programmet "Prosjekt perfekt"? Etter at jeg så det i går har jeg gitt meg selv heisforbud og funnet frem ullsokkene. Flere som ble inspirert? :D

 

Ønsker dere en super, sunn og aktiv helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeeeeeelp!!

Jeg hadde tenkt å vente med å veie meg til tirsdag, men synes jeg har vært så flink, og ble såååå nysgjerrig, så jeg tok en snikveiing nå i morges. Og stor var forferdelsen når jeg så at jeg har gått OPP i vekt!! Det kan ikke være mulig!!

 

Nå svartnet alt for meg, hvorfor skal jeg gidde å fortsette nå?? Man kan jo begynne å lure på om jeg gjør ting jeg ikke vet om, at jeg går og småspiser uten å registrere det selv.

 

Pofffffff....... Gi meg styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeeeeeelp!!

Jeg hadde tenkt å vente med å veie meg til tirsdag, men synes jeg har vært så flink, og ble såååå nysgjerrig, så jeg tok en snikveiing nå i morges. Og stor var forferdelsen når jeg så at jeg har gått OPP i vekt!! Det kan ikke være mulig!!

 

Nå svartnet alt for meg, hvorfor skal jeg gidde å fortsette nå?? Man kan jo begynne å lure på om jeg gjør ting jeg ikke vet om, at jeg går og småspiser uten å registrere det selv.

 

Pofffffff....... Gi meg styrke!

 

 

Hei K!!

 

Det er aldri kjekt når vekten viser opp, spesielt om man føler man har gjort det rette. Nå sa du ikke hvor mye du har gått opp. Jeg har ikke vært her inne siden før helgen, så leste at du ikke skriver opp hva du spiser. Kanskje du burde gjøre det - i allefall for en periode? Jeg syns det er vanskelig, men jeg gjør det og har gjort det i 6 uker nå. Jeg vet med meg selv at jeg IKKE er flink nok. At hvis jeg slurver, så begynner porsjonene å bli større, småting havner lettere i munnen, osv.... Kanskje du kunne prøve et par uker, selv om det er slitsomt, å registrere det du spiser og hvis du ikke får det til hver gang, så prøv å skriv det ned i løpet av dagen på en blokk du har tilgjengelig, så når barna sover kan du sette deg ned og reflektere litt over dagen - hva gikk bra, hva gikk ikke så bra, kan du gjøre ting klart på forhånd så du ikke tar lette løsninger - den typen ting. Jeg har begynt å gjøre småting hjemme som letter veldig og det er ikke bare i matveien. Legger frem klær til barna dagen før, smører niste til barnehagen dagen før, legger ut klær til meg selv dagen før - sånne ting gjør at det blir mindre kaos om morgenen :-) Også har jeg begynt å spise frokost på jobben. Der har jeg en skuff med sunn mat - spiser 4 knekkebrød med pålegg både til frokost og lunsj og har alltid Cherry tomater, bananer, og epler liggende i tilfelle jeg blir sulten.

 

Det viktigste er - IKKE GI OPP! Og du har gjort et veldig viktig valg allerede - når du følte motstand og lysten til å gi opp så kom du hit til heiagjengen din - KJEMPEBRA!!!!!

 

HEIA OSS - og nesen fremover :-)

 

Ha en sunn og fin mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag! Litt bevisstløs middag her i dag - fikk meg en grusom vekker da jeg skulle føre inn dagens fajitas. Skjønner at jeg må begynne å lage tortillaene selv! Skrekk o gru - de to små tortillaene spiste jo opp nesten hele middagskvoten min! Ja ja...det var DEN kveldsen..Havnet på over 700 kcal til middagen. Er heldigvis under dagens uansett, men sukk.

Nydelig vær, sol og ser ut for at det holder noen dager. God helg alle! Opp og frem!

 

 

Vi ELSKER meksikansk i familien vår, og det er en stor utfordring for meg når dette står på menyen. Det jeg har gjort er å gjøre middagen min til en salat, altså sløyfe tacosen/nachosen/tortillalefsene. Lager rett og slett en stor salat med alt det andre gode tilbehøret. Samme gode smaken og du så mye grønnsaker man får i seg! Har rett og slett en stor tallerken med salat, tomat, agurk, har på ost, kesam, salsa, guakemole, jalapenos, kjøtt (karbonadedeig eller kylling) - veier det så klart, men man kan spise mye for 4-500 kalorier hvis man dropper omslaget ;-) Du kan jo prøve og se om det smaker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ELSKER meksikansk i familien vår, og det er en stor utfordring for meg når dette står på menyen. Det jeg har gjort er å gjøre middagen min til en salat, altså sløyfe tacosen/nachosen/tortillalefsene. Lager rett og slett en stor salat med alt det andre gode tilbehøret. Samme gode smaken og du så mye grønnsaker man får i seg! Har rett og slett en stor tallerken med salat, tomat, agurk, har på ost, kesam, salsa, guakemole, jalapenos, kjøtt (karbonadedeig eller kylling) - veier det så klart, men man kan spise mye for 4-500 kalorier hvis man dropper omslaget ;-) Du kan jo prøve og se om det smaker :-)

At jeg ikke har tenkt den tanken selv...Dah... Har forresten bestemt meg for å ta tirsdag som veiedag fremover, synes ofte av en eller annen grunn at jeg pleier å ha mye vann i kroppen på mandag? Kan være fordi et blir mindre mosjon/mer mat/mer salt/sukker i helgen?

Har ok klart meg gjennom, litt vin og litt godt, men alltid med målet i bakhodet. Har ikke ført kcal i helgen, men vet jo omtrent hvor jeg er, likevel. Øvelse gjør mester! Nydelig dag her i dag, gikk meg en lang tur på golfbanen etter levering i bhg. Nå litt husvask og så jobb.

God ny uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...