Gå til innhold

Veien nedover til normalvekt


Gjest letteremeg
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest letteremeg

Pangstart på vektnedgangen!

Det var ikke planlagt - hadde vel egentlig gitt opp. Går ned en del - stopper opp - og så mister jeg motivasjonen. Har gjentatt seg mange ganger de siste årene.

Veide meg helt tilfeldig før ferien - skrekk og gru.

Toukers aktiv ferie hvor vi gikk i flre timer hver dag endte med minus 3 kg!

Formen var bedre enn på lenge - jeg starter opp igjen!

 

Startvekt 22/7: 112,3. 21/8: 106,9. Minus 5,4. Det er jeg svært fornøyd med. Her har det vært ferie med god mat, is, bursdager med kaker mm.

 

Legger opp til 1600 kalorier hver dag. Hjemmebakt grovbrød og middager laget fra bunnen av.

Trening på ellipsemaskin 3 ganger i uken, 1 time hver gang. Litt styrketrening, turer med hunden.

 

Har fått masse energi og søtsuget er helt borte.

 

Hvordan lykkes?

- Registrerer alt jeg spiser

- Planlegger middager for en uke om gangen og lager handelister. Minsker impulskjøp.

- Spiser litt før jeg går fra jobb. Holder meg unna fristelser på vei hjem.

- Lyst på noe godt? Tar litt fra nøtteglasset. Går og gjør noe annet til det går over.

- Gå mest mulig på jobb, bruker skriveren lengst unna, gå i trappene osv.

- Prioritere trening!

- Mental trening

- Sette opp belønninger underveis

- Lese igjennom dette innlegget når det går trått. Og ikke gi opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Hombledalstussa

Pangstart på vektnedgangen!

Det var ikke planlagt - hadde vel egentlig gitt opp. Går ned en del - stopper opp - og så mister jeg motivasjonen. Har gjentatt seg mange ganger de siste årene.

Veide meg helt tilfeldig før ferien - skrekk og gru.

Toukers aktiv ferie hvor vi gikk i flre timer hver dag endte med minus 3 kg!

Formen var bedre enn på lenge - jeg starter opp igjen!

 

Startvekt 22/7: 112,3. 21/8: 106,9. Minus 5,4. Det er jeg svært fornøyd med. Her har det vært ferie med god mat, is, bursdager med kaker mm.

 

Legger opp til 1600 kalorier hver dag. Hjemmebakt grovbrød og middager laget fra bunnen av.

Trening på ellipsemaskin 3 ganger i uken, 1 time hver gang. Litt styrketrening, turer med hunden.

 

Har fått masse energi og søtsuget er helt borte.

 

Hvordan lykkes?

- Registrerer alt jeg spiser

- Planlegger middager for en uke om gangen og lager handelister. Minsker impulskjøp.

- Spiser litt før jeg går fra jobb. Holder meg unna fristelser på vei hjem.

- Lyst på noe godt? Tar litt fra nøtteglasset. Går og gjør noe annet til det går over.

- Gå mest mulig på jobb, bruker skriveren lengst unna, gå i trappene osv.

- Prioritere trening!

- Mental trening

- Sette opp belønninger underveis

- Lese igjennom dette innlegget når det går trått. Og ikke gi opp!!!

Ønsker deg masse lykke til :) Dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

En aktiv helg. Gått turer fredag, lørdag og søndag, har beiset ute i flere timer - i tillegg til 40 min på ellipsemaskinen søndag kveld. Spist litt mørk sjokolade lørdagskvelden, men dette har vært min første cola zero-frie helgen på leeenge.

Alt av mat er registrert og jeg har nesten klart 1600 kalorier hver dag.

Gikk nølende på vekten i morges for en liten prøveveiing før onsdag - + 100 gram. Sukk. Så er vi der igjen. Det stopper opp allerede nå - deprimerende.

Synes jeg hadde fortjent bedre etter å ha vært så flink. Nå gjelder det å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Så viste vekten en nedgang på 600 gram. Det er ikke mye. Det er deprimerende lite med tanke hvor hvor mye som er igjen.

Det positive er at 6 kg er borte siden 22/7. Og det må jeg jo være fornøyd med.

Men - jeg må finne ut hvorfor det ble så lite denne uken.

Mulig det kan ligge noe feil i matregistreringen. At det ikke blir helt korrekt med porsjoner og kalorier. Jeg kan ikke ta med vekt i kantina så det blir veldig mye gjetting på vekt. Så lunsjen er et problem. Frokosten har jeg full kontroll på. Trodde jeg hadde det på middagene også. Må veie og beregne litt bedre. Vil jo verken spise for mye eller for lite.

Trim - har trent 5 av 7 dager og notert meg 2 633 kalorier. Mer trim enn de andre ukene. Mener å huske at jeg har gått mindre ned før når jeg har trent mer enn vanlig.

 

Rister av meg "skuffelsen" (skulle gjerne sett minus ett kilo) og går på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Super uke! Ned 1,3 kg fra forrige onsdag og totalt ned 7,3 siden 22/7. Jeg er så glad.

All mat registreres. Det er viktig. Noen dager har jeg slitt litt med å få i meg nok.

Trening prioriteres. Minst 3 dager i uken på ellipsemaskinen og litt mageøvelser (mest for ryggen så den holder seg bra.)

Søtsuget forsvant tidlig og har ikke kommet tilbake. Men jeg unner meg litt innimellom. Bursdagsfeiring med Peppes pizza (ikke sunt)med dessert og kake etterpå. Det ble trening ut på kvelden.

Spiste også en bolle søndag, men bare en. Og lørdager spises det litt godteri. Mørk sjokolade og litt sukkerbasert. Men det oppleves lett å begrense seg.

Klærne er løsere og jeg ser at det er skjedd noe med kroppen. Det føles godt.

Slankingen min har foreløpig vært "hemmelig", men snakket med gubben i går om at jeg må få prioritere meg selv mer fremover og at trening må gå foran andre ting. Det var støtte å få der selvsagt.

Jeg innser også at jeg nok har litt for mye som skjer på fritiden. Må bli flinkere å sette av tid til bevegelse innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Gikk på en smell fredag. Bare måtte ha noe og klarte å dytte i meg både is og snop. Ble veldig skuffet over meg selv. Kastet resten og lovet bot og bedring med en gang.

Men har tatt igjen i helgen. Gått i skogen i tilsammen 6 timer og spist fornuftig resten av helgen. Har unnet meg mørk sjokolade samt plommer og blåbær. Det blir lørdagskveld med det også. Samt et lite glass rosevin.

Snikveide meg i morges. Det går nedover!

Deilig å kjenne at alt går lettere og at jeg blir mindre. Klokka er strammet inn med to hakk.

Men jeg er veldig svimmel og holdt på å svime av to ganger i helgen. Det er ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Hei

 

Gratulerer med fin nedgang siden juli. Skal si du er flink til å gå. Ikke bestandig lett å tenke slanking hele tiden og ikke kunne unne seg litt. Unne seg, det er bare noe vi må ellers går det ikke. Flott at søtsuget ikke er der.

Lykke til videre

 

Takk.

Jeg hater å trene så gå er min greie.

Du har helt rett - vi må unne oss litt innimellom. Hvis ikke blir det for trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

-0,8 kilo denne uken og ned 8,1 kg siden 22/7.

Jeg er veldig fornøyd med det. Nedgangen begynner å merkes godt. Buksene er løse og klokken er tatt inn 2 hakk. Jeg har mye mer energi nå og humøret er bedre. Hadde en fantastisk dag i går hvor jeg kjente veldig på denne gode følelsen når alt går bra.

Men så ser jeg på meg selv i speilet og ser at ingenting har skjedd og at det er laaangt igjen. Mister ikke motet, men det er søren meg ikke langt unna. Føler også at jeg bærer på en stor hemmelig – for det er jo ingen som ser at jeg har gått ned 8 kg. Det skal nok mange kilo til før folk rundt meg ser noe. Det kan jo være litt frustrerende. Men jeg vet det og det er det viktigste.

Og så bekymrer jeg meg litt for når bråstoppen kommer – det har liksom gått litt for lett til nå.

Men i dag skal jeg bare være glad – jeg har klart 8 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuler med 8 kg. Det er kjempebra. Kjenner igjen den følelsen at man har gått ned og ingen ser det, selv om en kjenner det veldig godt selv. Jeg må nok ned 10kg før det synes selv om jeg kjenner det etter 3.

At stoppen kommer, må du helt klart regne med. Det er da det gjelder å ha tålmodighet. Ut ifra andre tråder jeg har lest pleier man å ha stillstan i hvertfall 3 uker. Lykke til med kg nr 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Takk kikk!

 

I dag har jeg på en bluse som ikke har passet på lenge. Det er så deilig!

Og jeg innser at det er ikke lenge til bukseutvalget blir lite. Flere av buksene ser alt for store ut nå og henger ikke oppe uten belte. Det er et hyggelig problem.

 

Alt rundt nedgang funker så bra. Alt inntak registreres. Søtsuget er helt borte. Jeg er blitt avhengig av bevegelse/trim.

Baker brød - noe som har vist seg helt nødvendig. Prøvde kjøpebrød et par dager og magen slo seg helt vrang. Vet ikke hva det er, men noe er det som ikke går bra med min mage.

Vi lager middagsplan og har i alle fall halvert antall butikkturer.

Jeg har sluttet å drikke Cola Zero. Kanskje det blir en halvliter på lørdager - kanskje ikke.

 

Gjelder å lagre godfølelsen jeg har nå til bruk i tyngre tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Hjemmehelg - sjeldent fenomen. Har trent fredag, lørdag og søndag. Tilsammen litt over 4 timer. Føler meg veldig flink.

Har ikke sittet mye i sofaen heller. Bakt brød og rundstykker, laget middager og vasket og brettet tøy. Pluss litt husarbeid. Samt en tur på kjøpesenter.

Ulempen med denne aktive helgen er at jeg er mer sulten enn vanlig. 1600 kalorier er bare ikke nok. Eller så har ikke valgene vært smarte nok. Må se litt på det.

Har unnet meg en bitteliten pose gelesnop og 60 gram 70% sjokolade. Og den halvliteren med cola zero. Lørdagen er igjen kosedagen. Noe av problemet har vel vært at det har blitt for mye kos også andre dager.

Spent på hva vekten sier denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

-1,1 denne uken og totalt -9,5.

Kan ikke være annet enn fornøyd.

Det har vært en aktiv uke med trim og/eller trening hver dag. Det er tydeligvis det som må til. Skrittellerkonkurransen på jobb kom akkurat når jeg trengte den og sørger for at jeg går den ekstra turen hver dag.

Ett "problem" er dukket opp. Jeg er blitt veldig rastløs og sliter med å sitte i sofaen ;-)Det blir ikke strikket så mye om dagen. Kjenner veldig på det om dagen at jeg må gjøre noe hele tiden og røre på meg.

Sliter litt med sultfølelse. De dagene jeg trener mye - 2 timer - så er det liksom ikke nok mat. Kunne kanskje bare spist litt grønnsaker ekstra. Må finne på noe lurt der.

Men - det bobler innvendig og alt føles bare så bra nå. Måtte det fortsette sånn en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1,1 denne uken og totalt -9,5.

Kan ikke være annet enn fornøyd.

Det har vært en aktiv uke med trim og/eller trening hver dag. Det er tydeligvis det som må til. Skrittellerkonkurransen på jobb kom akkurat når jeg trengte den og sørger for at jeg går den ekstra turen hver dag.

Ett "problem" er dukket opp. Jeg er blitt veldig rastløs og sliter med å sitte i sofaen ;-)Det blir ikke strikket så mye om dagen. Kjenner veldig på det om dagen at jeg må gjøre noe hele tiden og røre på meg.

Sliter litt med sultfølelse. De dagene jeg trener mye - 2 timer - så er det liksom ikke nok mat. Kunne kanskje bare spist litt grønnsaker ekstra. Må finne på noe lurt der.

Men - det bobler innvendig og alt føles bare så bra nå. Måtte det fortsette sånn en stund til.

 

Heisann

Gratulerer med veldig flott resultat. Stå på, men din innstilling kommer du i mål. Ta den tiden du trenger og vær glad for ALL nedgang og stillstand... Det er i alle fall ikke OPPGANG :)/>

 

Jeg har lest innleggene i tråden og lurer på om du kanskje burde vært på en annen meny? Er du helt sikker på at du "bare" skal ha 1600 kalorier? Det er kanskje grunnen til at du er sulten. Du er jo relativt aktiv og trenger kroppen litt ekstra næring.

 

Lykke til :) noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Heisann

Gratulerer med veldig flott resultat. Stå på, men din innstilling kommer du i mål. Ta den tiden du trenger og vær glad for ALL nedgang og stillstand... Det er i alle fall ikke OPPGANG :)/>/>

 

Jeg har lest innleggene i tråden og lurer på om du kanskje burde vært på en annen meny? Er du helt sikker på at du "bare" skal ha 1600 kalorier? Det er kanskje grunnen til at du er sulten. Du er jo relativt aktiv og trenger kroppen litt ekstra næring.

 

Lykke til :)/> noris

 

Takk, noris.

 

Nå har jeg valgt å gjøre dette helt på egenhånd og bruker kun en app til å registrere maten. Snust litt rundt og noen av nettrådene går vel på 1900 kalorier. Det synes jeg er veldig mye har ikke turt å prøve det. Må heller prøve å spise litt mer de dagene jeg trener mest.

Og så tror jeg at jeg må finne en måte å legge inn et lite måltid før jeg går fra jobb. Kveldsmat har jeg spist en god stund allerede. Må ha mat etter treningen/trim.

Det gjelder å ha rett innstilling - og pågangsmot. Så langt har det gått bra. En av grunnene til at jeg skriver her er å ha et sted å lese for å bli inspirert til å ta meg sammen når det går trått. I tillegg til at jeg blir veldig inspirert av å lese om andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Takk kikk!

 

Det gjelder å være forberedt. Å ha en nutrilettbar liggende er smart. Det har jeg også. I tillegg til at jeg spiser de til frokost på ukedagene. Det er den eneste frokosten jeg får ned så tidlig. I helgene kan jeg få tid til å våkne litt før jeg spiser frokost.

 

Snik-veiing i dag. Viste -10 kg totalt. Det gjør nok at jeg skjerper meg ekstra i helgen for å ikke ødelegge dette til onsdagen igjen. Jeg ser to-sifret ikke langt unna nå og det motiverer veldig. Det skal jeg få til i oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kikk!

 

Det gjelder å være forberedt. Å ha en nutrilettbar liggende er smart. Det har jeg også. I tillegg til at jeg spiser de til frokost på ukedagene. Det er den eneste frokosten jeg får ned så tidlig. I helgene kan jeg få tid til å våkne litt før jeg spiser frokost.

 

Snik-veiing i dag. Viste -10 kg totalt. Det gjør nok at jeg skjerper meg ekstra i helgen for å ikke ødelegge dette til onsdagen igjen. Jeg ser to-sifret ikke langt unna nå og det motiverer veldig. Det skal jeg få til i oktober!

 

Så bra, grattis med 10 kg. Selv har jeg ikke tenkt å gratulere meg før 90 og det er fordi det tallet har jeg ikke klart på mange år. 95 har jeg klart for et par år siden. Jeg har tro på at du klarer det i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Det ble veiedag tirsdag for jeg er ikke hjemme onsdag.

Minus 1,2 kg og totalt 10,7 kg. Utrolig deilig, men må jo bare innse at det er langt igjen.

Ramlet utpå med hjemmebakte boller søndag, men hentet det inn igjen tror jeg med mye trim.

Det går fremdeles greit å ikke spise snop eller noe annet jeg ikke skal ha. (Bortsett fra søndag da).

Første delmål - under 100 er i sikte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Hei letteremeg du er kjempeflink...stå på du er på vei mot målet ditt...er det ikkke deilig og kjenne at det du gjør hjelper på både kiloer og humør...Ha en flott onsdag :P/> :P/>

 

Takk!

 

Jo det er ganske deilig. Ser jo at du har vært veldig flink også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Gruer for morgendagens veiing. Har en følelse av at det ikke går nedover lenger. Greit å være forberedt på dårlige nyheter.

 

Det som er bra er at jeg er ennå mer i aktivitet enn før. Skrittellerkonkurransen på jobb sørger for det. To 3-timers skogturer i helgen hjelper jo også.

I dag har jeg også på en bukse som har ligget på vent - alt for liten for en tid siden. I dag passer den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Det gikk litt bedre enn fryktet, men bare ned 0,5 kg. Det vil si at 11,2 kg er borte siden i sommer.

 

Bivirkninger av slanking? Neglene mine er helt håpløse - sprø og deler seg. Kortere enn noen sinne.Håret er flatt og livløst og jeg mister mye hår om dagen. Hmmm.....

 

Nå er det klart for andre del av høstferien - en langhelg på hytta. Håper været holder så vi kan gå skogturer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...