Gå til innhold

1-2-3 - Nå skal vekten ned!


Anbefalte innlegg

Gikk på GR kurs i vår, gikk ned 5 kg på 8 uker og var litt skuffet så "gadd" ikke ta et nytt kurs.

Kjempelurt, for etter sommeren veide jeg like mye som tidligere igjen. Og etter en sydenferie i slutten av september gikk vekta ENDA 2 kg opp.

 

Så sist søndag, dagen etter at jeg kom hjem fra ferie, etter å ha sett bollemagen var rett tilbake om ikke verre enn før, ble jeg irritert! Erre virkelig mulig?

Er det sååå viktig å kose seg heeele tiden så jeg heller vil være tjukk? klarer jeg virkelig ikke ta meg selv i nakken, og bli den jeg helst vil være, i en kropp jeg liker?

 

Sjekket rundt på nettet etter noen litt mer ekstreme slankekurer. Jada, tenker du? Det er jo kjempelurt! Raske løsninger til vekttap fins ikke. Nei... det gjør kanskje ikke det. Men jeg leste om "Kickstarter", leve på lite kalorier og lite karbs opp til 6 uker, for å gi kroppen en kickstart. Dette var jo med mye proteinpulver osv, så det passer ikke helt for meg, men bestemte meg for min egen kickstarter, og har nå i en uke liggi på 1000kcal om dagen.

Første uke gikk vekta ned 3,5kg! Juhuuu!! Dette er nok "enkle" kilo som jeg faktisk gikk ned for litt siden + mye fra siste ferien, men likevel strålende fornøyd!

 

Har samme dietten denne uken, og håper på 1,5 -2kg.

Etter det øker jeg til 1200kcal, og så 1300kcal og får en mer moderat nedgang.

 

Merker jeg er veldig motivert nå!

 

Ukedagene er de beste, for da spiser jeg det samme hver dag.

Havregrøt og kaffe til frokost,frukt som mellommåltid + rett-i-koppen-suppe + et rugsprø med pålegg til lunsj + frukt til mellommåltid + middag + kvelds.

Så er den samme planen jeg fulgte med GR tidligere, bare midre mengder og mye mindre karbohydrater. Til middag er det kjøtt/fisk + grønnsaker som regel.

 

Tidligere har jeg satt meg små mål, for at det skal være lettere å nå.

Nå har jeg satt meg et hårete mål, 19 kilo. Nå er det "bare" 15,5 igjen.

 

TIl helgen er det hyttetur, og jeg tar med meg posjonspakker med havregrøt til frokost, og rett i koppen suppe når de andre griller pølse. Så får vi se hvordan det går, jeg er jo ikke verdensmester i å motstå fristelser, men viktig å planlegge.

 

Lykke til til meg selv :) måtte veiingen mandag bli like bra som den var igår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Mittår!

Hei!

 

Det var en interessant vri for å få en kickstart. Kommer til å titte innom for å se hvordan det går med deg. Jeg kjenner meg godt igjen i det du forteller. Men med så lite kalorier inn må du passe på at du ikke slanker bort muskelmasse. Den forsvinner lett sammen med fettet om vi spiser for lite. Viktig å holde muskelmassen ved like ved trening, i så fall. For hvis du slanker bort muskelmasse går forbrenningen ned og det vil være vanskeligere å forbrenne fettet. Dette visste du kanskje, men dersom ikke, tenkte jeg det var greit å nevne det, så du slipper erfare det i praksis. Miste muskelmasse er ulempen når vi spiser for lite.

 

Men jeg skal være hundre prosent ærlig og si at jeg ble fristet til å ligge litt under jeg også, for å få en bedre og mer motiverende kickstart... ;) Men jeg vil ikke gå lengre ned en 12-14000 kcal dagen. Ligger på 17000 nå med Roedemetoden.

 

Lykke til!

Jeg heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det var en interessant vri for å få en kickstart. Kommer til å titte innom for å se hvordan det går med deg. Jeg kjenner meg godt igjen i det du forteller. Men med så lite kalorier inn må du passe på at du ikke slanker bort muskelmasse. Den forsvinner lett sammen med fettet om vi spiser for lite. Viktig å holde muskelmassen ved like ved trening, i så fall. For hvis du slanker bort muskelmasse går forbrenningen ned og det vil være vanskeligere å forbrenne fettet. Dette visste du kanskje, men dersom ikke, tenkte jeg det var greit å nevne det, så du slipper erfare det i praksis. Miste muskelmasse er ulempen når vi spiser for lite.

 

Men jeg skal være hundre prosent ærlig og si at jeg ble fristet til å ligge litt under jeg også, for å få en bedre og mer motiverende kickstart... ;)/> Men jeg vil ikke gå lengre ned en 12-14000 kcal dagen. Ligger på 17000 nå med Roedemetoden.

 

Lykke til!

Jeg heier på deg! :)/>

 

 

Takk Mittår!

Ja jeg er klar over det, men i og med det bare er for kort tid, i mitt tilfelle 2 uker, så tenker jeg det går bra... Da jeg gikk på GR-kurs i vår begynte jeg på 1800 kcal, gikk til 1600kcal og på slutten 1300. Så sånn sett ligger jeg ikke sååå langt under der jeg skal ligge på sikt tenker jeg.

 

Hold meg oppdatert da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag, og jeg er sulten!!

Allerede spist grøt og tatt en banan men føles bunnløs. Sukk!!

Vet at tidlig lunsj betyr at man blir så sulten på slutten av dagen, så drikker vann og holder ut.

 

Vekta har ikke rast i samme tempo så langt denne uken, så var nok endel vann sist uke.

Men hvert gram som forsvinner er bra!

 

Til helgen er det som sagt hyttetur med venner og barn, og jeg er veldig spent.

Føler jeg er veldig godt i siget nå, og vil ikke allerede ødelegge noe, og jeg må jo lære å være sammen med andre og kose meg uten at det betyr vektøkning hver gang.

 

Idag har jeg lunsjavtale med ei venninne, og jeg kom på idag at det var jo veldig dumt, jeg som har fast suppe og rugsprø om dagen... Så har tenkt å spise her før jeg møter henne, og heller bare ta en kaffe ute. Litt kjedelig kanskje, men er jo ikke der for maten i så måte, er jo for å skravle litt med henne. Er det lov til å ta sånne valg? Eller er man da en kjedelig lunsjdater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag, og en herlig helg på fjellet er over.

Har en sprek fjellgeit av en 5 åring, og vi har gått toppturer alle tre dagene i strålende vær.

Meeeeen.... Det har vært alkohol og pølser, rundstykker osv. Ikke spist snop da, men ble nok likevel endel kalorier.

 

Gruer meg til veiing imorgen, men veldig fornøyd etter en topp helg likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turte ikke veie meg, så tenkte det var lurere å gjøre imorgen :blink:/>

 

Men startet mandagen like knallhardt somd e to foregående, så er klar for fortsettelsen selv om helgen bød på flere kalorier enn planlagt. Men sånn må det jo nesten bli.

 

Hei

 

Måtte le litt når jeg leste innlegget ditt om "bollemage" for sliter med samme bolle :o)

skjønner at det er på tide for meg å ta meg selv i nakken og komme meg på banen når det gjelder kostholdet mitt.Gått ett par GR kurs tidligere,meeen er tilbake i gamle vaner og spiser alt for mye god mat og godis, kiloene er kommet snikende tilbake, alle bukser er stramme og det er ikke noe stas.

Når du snakker om kickstart fikke jeg ett tips på ett kurs engang om at 1 hardkokt egg,1 brødrasjon og en halv grapefrukt til frokost skal sette i gang forbrenningen(noe med egg og grapefrukt) så der har du min kickstart he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei

 

Måtte le litt når jeg leste innlegget ditt om "bollemage" for sliter med samme bolle :o/>)

skjønner at det er på tide for meg å ta meg selv i nakken og komme meg på banen når det gjelder kostholdet mitt.Gått ett par GR kurs tidligere,meeen er tilbake i gamle vaner og spiser alt for mye god mat og godis, kiloene er kommet snikende tilbake, alle bukser er stramme og det er ikke noe stas.

Når du snakker om kickstart fikke jeg ett tips på ett kurs engang om at 1 hardkokt egg,1 brødrasjon og en halv grapefrukt til frokost skal sette i gang forbrenningen(noe med egg og grapefrukt) så der har du min kickstart he he..

 

Kanskje jeg må teste det?? Takk for tilbakemelding og tips 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 90 kg idag... :D Vet jeg ikke skal veie meg hver dag, og at det kan gå opp og ned, men jeg klarer ikke la vær.

 

Rart hvordan humøret blir påvirket av noen små gram på den vekta?

Deilig å se at det går nedover, og at jeg har funnet en "formel" som fungerer bra. Har lagt inn ett mellommåltid til + litt mer til middag, så ligger rundt 1200kcal denne uka.

 

Lite trening da, men det får heller være.

 

Idag er det overtid og egentlig pizza + ølsmaking senere... men jeg har med kyllingsalat og kjører bil, så det blir grei kveld kalorimessig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart man ikke er mer sulten. Føler virkelig kroppen og jeg er gode venner om dagen. Lærer jo langs veien her, så har lært at et knekkebrød før jeg drar fra jobb er lurt, så jeg har litt lunte igjen til å hente ungene :P

 

Driver å fantaserer om 85kgs merket nå, litt over 4 kilo dit, men med mitt tempo om dagen håper jeg å nå det om noen uker... Da har jeg gått ned 9 kg, og har 10kg igjen til mitt hårete mål er nådd.

 

Fremdeles knallmotivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgene er ikke min venn!! Kost oss med gode frokoster mm, og vært i barnedåp idag. Altfor lite vann, frukt og grønt - men for mange kalorier....

 

Men hvis ukedagene er bra kan man kanskje skeie litt ut innimellom.

Får se om jeg drøyer veiing til tirsdag denne gangen og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva

 

Nå fikk du meg til å le - du skriver så morsomt! Kjenner meg godt igjen - i det du skriver...hvorfor er det så vanskelig å gjøre... - det man vet man må? For å få den kroppen man har lyst til å leve i?

 

Lykke til - ble nesten motivert til å prøve kick-start metoden din jeg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende kickstart!

 

Selv begynner jeg på kurs neste uke, denne uken tar jeg mer som en startuke, prøve å spise oftere, det er som regel det som er mitt problem, 2-3 måltider om dagen er som regel nok for meg. Men ser jo her at jeg gjerne kunne ha brukt denne uken som en liten kickstart heller. Blir spennende å følge deg videre å se hvordan det går med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger! Koselig!

 

Masse lykke til med nedgang dere og!!

Det er jo forskjell på hvordan kroppene våre fungerer. Feks har jeg ei venninne som går ned bare hun tenker sunnere... Er jo til å bli småirritert av. Mens jeg tydeligvis alltid skal slite mot vekta.

 

Hold meg gjerne oppdatert😄

 

Spent på vekt og magemål imorgen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 1 kg.

Veldig fornøyd, men har jo veid meg hver dag hele uka så vet jo at det går nedover. :rolleyes:

 

Glemmer magemåling, men tror ikke det er så stor forskjell... Merker ikke så mye på klærne.

 

Har jo ganske kjedelig diett, med stort sett det samme hver dag.

Har fungert veldig bra frem til nå, men merket idag jeg var ganske lei suppen til lunsj. Havregrøt til frokost er fremdeles godt, men savner litt brød. Så tenker at etter denne uken blir det innført brød til lunsj.

 

Ellers er jeg småsyk hele tiden. Hoster og hoster, og det går ikke over. Så orker ikke trene. Men det må jeg snart komme igang med igjen. Frister jo ikke å jogge i dette været, så får revurdere å melde meg inn på treningssenteret, IGJEN... meldte meg nemlig ut i vår da jeg fant ut det var mye billigere og lettere og bedre å trene ute. glemte jo helt høsten ... og vinteren... ja ja.

 

Ha en fin tirsdag alle sammen! Hvordan har din uke vært om du leser her? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg er jo kjempebra :)

 

Selv om kurset mitt ikke begynner før neste uke, har jeg allerede begynt selv. Har jo gått på kurs tidligere, og kjenner til hva jeg skal spise. Men slet veldig i går når det gjaldt maten. Følte jeg ikke gjorde annet enn å spiste og planla nytt måltid hele tiden :S Gleder meg til jeg begynner å kjenne matvarene igjen, slippe å bruke så mye tid på planlegging.

 

Ellers har jeg kommet noe i gang med treningen. Har startet på 30 days shred med jillian michaels, blir spennende å se hvordan denne kombinasjonen vil vise seg. videoen til 30 days shred finner du på youtube :)h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg er jo kjempebra :)/>

 

Selv om kurset mitt ikke begynner før neste uke, har jeg allerede begynt selv. Har jo gått på kurs tidligere, og kjenner til hva jeg skal spise. Men slet veldig i går når det gjaldt maten. Følte jeg ikke gjorde annet enn å spiste og planla nytt måltid hele tiden :S Gleder meg til jeg begynner å kjenne matvarene igjen, slippe å bruke så mye tid på planlegging.

 

Ellers har jeg kommet noe i gang med treningen. Har startet på 30 days shred med jillian michaels, blir spennende å se hvordan denne kombinasjonen vil vise seg. videoen til 30 days shred finner du på youtube :)h

 

Jeg trener til YouTube- videoer innimellom selv. Kjekt å kunne bare finne styrkeøvelser, yoga og trening.

Har prøvd 30days tidligere. Er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følt at jeg gikk på en liten smell på fredagen, men brownies her på jobben til lunsjkos.

Bursdag på lørdag + overnattingsbesøk hos mine foreldre, så enda mer sprekk. Og kom meg liksom ikke tilbake igjen før idag... fælt når man først sprekker at man ikke kan hente seg inn med en gang. Derfor er det nok lurt å planlegge sprekken (hvis mulig) til lørdag eller søndag, så er det fortere mandag igjen og tilbake til hverdag.

 

Redd jeg har gått litt opp denne uken, men veier meg imorgen.

 

Har tenkt at om jeg er flink i ukedagene, så holder det. Men når helgen går fra kl 12.00 på fredag til mandag kl 07.00 så blir helgen lang.

 

Vært veldig rar i magen i helgen, så akkurat som jeg ikke tåler så godt kostholdet med mye sukker og fett lenger. Det hadde jo egentlig vært fint.

 

Håper at formen kommer seg nå, så jeg får trent litt igjen.

:unsure:

 

Ikke like optimist på 85kg-merket idag som jeg var forrige uke kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følt at jeg gikk på en liten smell på fredagen, men brownies her på jobben til lunsjkos.

Bursdag på lørdag + overnattingsbesøk hos mine foreldre, så enda mer sprekk. Og kom meg liksom ikke tilbake igjen før idag... fælt når man først sprekker at man ikke kan hente seg inn med en gang. Derfor er det nok lurt å planlegge sprekken (hvis mulig) til lørdag eller søndag, så er det fortere mandag igjen og tilbake til hverdag.

 

Redd jeg har gått litt opp denne uken, men veier meg imorgen.

 

Har tenkt at om jeg er flink i ukedagene, så holder det. Men når helgen går fra kl 12.00 på fredag til mandag kl 07.00 så blir helgen lang.

 

Vært veldig rar i magen i helgen, så akkurat som jeg ikke tåler så godt kostholdet med mye sukker og fett lenger. Det hadde jo egentlig vært fint.

 

Håper at formen kommer seg nå, så jeg får trent litt igjen.

:unsure:/>/>

 

Ikke like optimist på 85kg-merket idag som jeg var forrige uke kjenner jeg...

 

 

Lykke til med veiingen i morgen. Er nok et godt tips å planlegge sprekken, flott at du deler med deg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 800gram denne uken. Liker det ikke, men ikke helt overrasket.

 

Idag har jeg tenkt meg til svømmehallen etter jobb. Har ikke trent på en mnd sikkert, og blir jo sprø av det. Men en hoste som aldri gir seg og et bryst som piper av den minste anstrengelse, så har det bare blitt sånn.

Får se om det blir mye svømming, eller mer plasking og boblebad. Deilig blir det uansett.

 

Jeg har denne uken begynt å spise litt mer, av to grunner... Jeg har liggi på ca 1000kcal i et par uker, og det er litt for lavt for å ikke gå på sparebluss + at jeg har merket det på formen at jeg har kortere lunte med lite mat innabords. Så litt mer kcal pr måltid nå, og litt jevnere blodsukker. Er litt redd det også betyr at vekta vil stå stille denne uken også, men det får heller være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sklidd ut!! Irritert på meg selv!

Tror jeg må leve helt nazi for å ha fokus for skjønner nesten ikke at det er mulig?

Halloween med pølser, snop og vin, fredag var det feber og veldig synd på meg- så sjokolade hjelper vel ? Not!

Fine gutta mine bakte hvetekringle til sin syke mor, og den var jo nydelig...

Idag er det egentlig fest , se an formen litt, men da blir det jo cider og øl.

Tenker denne uka får bare glemmes, ny frisk på mandag. Tilbake til knekkis og suppe.

Tror jeg hopper over veiinga😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanvittig herlig å lese det du skriver. Det er akkurat sånn jeg føler det, men tør liksom ikke å innrømme det :P

 

Selv er jeg igang (nok en gang) med å gå ned i vekt... Sliter med motivasjonen og snop er min STORE last :P

 

Denne tråden vil jeg følge med på, kjenner at jeg som flere her inne har lyst til å prøve den kickstarten din ;)

Men noen grapefrukt (som ei anna nevnte her inne) blir det ikke på meg, for det smaker rett og slett pyton synes jeg <_<

 

Masse lykke til videre Tuva76 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er vanvittig herlig å lese det du skriver. Det er akkurat sånn jeg føler det, men tør liksom ikke å innrømme det :P/>

 

Selv er jeg igang (nok en gang) med å gå ned i vekt... Sliter med motivasjonen og snop er min STORE last :P/>

 

Denne tråden vil jeg følge med på, kjenner at jeg som flere her inne har lyst til å prøve den kickstarten din ;)/>

Men noen grapefrukt (som ei anna nevnte her inne) blir det ikke på meg, for det smaker rett og slett pyton synes jeg <_</>

 

Masse lykke til videre Tuva76 :D/>

 

Takk Collargol!! Så koselig melding fra deg!

Som du ser gikk smellen over i ny håpløs, hode-i-sande-periode, og nå har jeg ikke veid meg på flere uker.

Vekta streika også, så det var jo flaks :unsure:

 

Etter flere ukers sykdom, er jeg tilbake igjen og fant ut det er bare å brette opp ermene og starte på igjen.

Så rugsprø og salat, masse vann og kylling/fiskemiddager.

Får få fikset vekten innen neste mandag, og håpe at en uke med litt stramt regime igjen, gjør at ikke vekta er altfor gæærnt.

 

Om noen har motivasjon å sende over, taes det imot med stor takk! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være frisk igjen! Trent spinning + styrke to dager denne uka.

Idag er det hyttetur så håper på skiføre!

Veier ikke lenger maten, men føler jeg holder meg rimelig innen mine grenser. Eneste er kaffe-latte drikkingen på jobben. Riktignok bare 16kcal pr kopp, men blir noen i løpet av dagen.

 

Ha en fin helg, godtfolk B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...